Connect with us

Érdekességek

A Packers okosan szabálytalankodott, ezzel rávilágítva egy érdekes szabályra

A Packers-Bucs találkozón több látványos jelenetet láthattunk, az egyik legérdekesebb ugyanakkor egy szabálytalansághoz kötődik. A Matt LaFleur okos volt, de ha a Buccaneers is elkezd trükközni, akkor egy nagyon egyedi szabály lépett volna életbe.

A two minute warning után a Bucs 2&1 szituációban volt és first downokat kellett szereznie, hogy lepörgesse az órát és megnyerje a meccset. Ebben a helyzetben LaFleur úgy döntött, hogy direkt beugratja a saját védőit, hogy a Bucsnak meglegyen a first down, de az óra ne pörögjön. Ez egy rendkívül szemfüles lépés volt, hisz a Bucs jó eséllyel megcsinálta volna a 2&1-et, ezzel pedig könnyen lepörget minimum 40 másodpercet. A szabálytalanságnak köszönhetően ugyanakkor a 1&10 következett, vagyis a Packers nyert ezzel magának 40 másodpercet.

Ebben a helyzetben Bruce Arians rosszul döntött (vagy mondjuk úgy, túlságosan is magabiztos volt), amikor elfogadta a büntetést. És itt jön képbe a már pedzegetett szabály: mi történik akkor, ha Arians nem kéri a büntetést, de a Packers megint beugrik jóval a snap előtt és Arians ismét nem kéri az 5 yardot?

Ez a bírók türelmétől függ. Ha a játékvezetők türelmesek és jóhiszeműek, akkor nincs semmi, ismét jöhetett volna a Bucs 2&1-re. Ha viszont a játékvezetők nem ennyire toleránsak vagy a Packers megint megpróbálja ezt eljátszani, akkor életbe lép “palpably unfair act”. Ebben az esetben a bírók bármilyen olyan döntést hozhatnak, amit igazságosnak ítélnek: például levonhattak volna 40 másodpercet az óráról úgy, hogy a Bucs továbbra is 2&1-gyel következik.

Ez egy nagyon ritkán alkalmazott szabály, hisz a vétkesnek nagyon látványosan sportszerűtlennek kell lennie, de néha azért előfordul. A leghíresebb ilyen eset az 1954-es Cotton Bowlon történt: a Rice az 5 yardosról támadhatott, a futó Dicky Moegle-nak pedig sikerült kitörnie és mindenkit lehagyva száguldott egy 95 yardos TD felé. Az Alabama futója, Tommy Lewis azonban berohant a pályára a kispadról és szerelte az ellenfél játékosát. Feltehetően azt hitte, hogy ezért a játékvezető 5 yardos büntetést ad neki illegális játékba avatkozásért, de nem járt sikerrel: a bíró Cliff Shaw a palpably unfair act szabályt alkalmazva 95 yardos TD-t ítélt a Moegle-nak.

Legfrissebb cikkeink

Facebook

Legutóbbi hozzászólások

Minden jog fenntartva. © 2020 Fűzővel kifelé!