Connect with us

Hír

A kis Bosa abbahagyja az egyetemi focit

Nick Bosa, az 1/1 legnagyobb várományosa bejelentette, hogy nem lép többet pályára egyetemi csapata, az Ohio State Buckeyes színeiben és helyette sérülésből való felépülésére és az NFL Draftra készül inkább. Arra volt már példa korábban, hogy játékosok kihagytak “tét nélküli” bowl meccseket, azonban Bosa emeli a szintet és egy bajnokesélyes csapatból lép vissza szezon közben – és helyezi a fókuszát az NFL-re.

 

 

Az egyetemi foci és főleg a Buckeyes szurkolói körében elég vegyes érzelmeket váltott ki a döntés, sokan támogatják, sokan viszont megvetik Bosát ezért. Felhozzák ellene, hogy nem igazi csapatjátékos és nem a csapat érdekeit tartja szem előtt. Ami nyilván részben igaz is, azonban a jövőjére is gondolnia kell, és valószínűleg ő maga az egyetlen, aki valóban Nick Bosa érdekeit tartja szem előtt – másokat ez annyira nem érdekel.

 

A szakértők szerint Nick Bosa a number one játékos az idei drafton és ezen semmit sem változtat ez a döntés. A legtöbbek szerint jobb prospect, mint testvére, Joey volt, aki jelenleg szintén sérüléssel bajlódik, de egyébként a liga egyik legjobb pass rushere. Képzeljük el, hogy akkor az öcsi mire lehet képes.

 

68 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
68 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
csak ezt ne
csak ezt ne
2018-10-17 09:21

Elképesztő, de lehet, hogy tényleg beveszik, elhiszik, hogy egy DE akkora fontosságú, hogy érdemes elsőre húzni. A napnál is világosabb tények ellenére. Egy DE ha isten is a posztján, lényegében alig emel egymagában a csapat teljesítményén. Húztak 4 DE játékost a 2000-es években elsőre, mind jó, illetve jó volt, de hatásuk egy jó irányítóhoz képest elenyésző.

Van olyan év, igaz ritkán, amikor egy igazán jó irányító sincs, 2013 volt például ilyen, ilyenkor egy nagyon gyenge csapatnak (egy 1/1-esnek) érdemes elcserélni jó drágán az első cetlit, egyébként meg húzzon irányítót.

Most a Bronwsnak sokat érhetne, a Denvernek, a Bearsnek vagy a Vikingsnak, esetleg a Chargersnek, egy újabb kiemelkedő DE az amúgy is már elég jó védelmükhöz, de egyik sem lesz 1/1. Az 1/1 legtöbbször irányító problémával jön össze.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 09:32

a Chargersnek miért?

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fanyul23
2018-10-17 11:14

Hátha nem sérül le.

Fetyke
Fetyke
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 09:34

a Vikingsnak miért?

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Fetyke
2018-10-17 09:50

Azt gondolom, hogy egy D akkor lehet igazán komoly tényező, ha sok jó játékos van egyszerre jelen. A passzsiettetés például nem egy emberes feladat, de még kettő sem elég. A Vikings D egy kirobbanó DE-vel szerintem szintet léphetne, amire egy igazán kiemelkedő eredményhez, amire nagyon régen vártok szerintem szükség is lenne.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 10:57

mondjuk a Griffen-Hunter duóból melyik nem kiemelkedő/kirobbanó? A Vikingsnak három támadófalember kéne és nincs hiányposztjuk kb, bármire képesek lennének. Ez viszont (mmint a támadófal) megtorpedózhatja a szezonjukat.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-10-17 11:01

Így-így.
Bár én magam már két falemberrel is kiegyeznék egyelőre. :)

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-10-17 13:28

Nem írtam, hogy bármelyik nem kiemelkedő, ezt kitől kérdezted? Most azért egy DE volt a topik mint 1/1 (nem a Vikings hiányai), de ha már, szerintem pont Vikingsnak sokat érne a srác, ha tényleg olyan jó, mint a híre, persze a falemberek is kellenek, de jelenleg a védelemnek sem ártana erősítés. Kiderült ez tavaly az Eagles ellen, idén a Rams ellen, és lesz még pár rangadó idén, amikor kiderül, hogy jó-jó ez a D, de nem elég jó. Ez persze nyilván csak egy vélemény, ha nem így van belenyugszom.

Fetyke
Fetyke
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 11:00

Ez igaz, de a védelem legjobb részlege jelenleg nálunk a DL. Hunter vezeti a sack listát jelenleg (J.J. Watt-al együtt) úgy, hogy az irányító zsákolások majdnem 40%-a “csak” az övé csapatszinten. És Griffen még “sérült” is jelenleg.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 09:48

a Denvernek miért? (nyertem :D )

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  AwesomeOne
2018-10-17 09:58

Ez is csak papíron félelmetes siettetés még, messze nem érte el a 2015-ös szintet, ide is beférhetne egy újabb segítség Millernek és Chubbnak, hogy ismét meglegyen a régi fény.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 11:38

Tehát a liga egyik legjobb pass rushere és az 1/5-ös Chubb mellé, még kellene egy 1/1-es Bosa? Okkké….

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  AwesomeOne
2018-10-17 13:32

Hát láttam minden Broncos meccset idén, és igen, ez messze nem a Dumervil- Von Miller páros, amelyik halálba kergette, ütötte verte TB-t (sajnos láttuk). De itt is azt mondom, ha nem, nem.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 13:37

Szerintem a Ware-Miller duóra gondoslz, bár kétségtelen h Dumervillel se Volt rossz. Amugy messze a pass rushhal van a legkevesebb probléma, akkor azért is tűnt klasszisokkal jobbnak mert a NFZ a legjobb időszakát élte és olyna coverage Volt, hogy biztositott elég időt odaérni. És Volt egy Malik Jackson is aki belülről csinálta a helyet, plsz a linebacker sor is tette a dolgát. Szóval nem, semmi szükség még egy DE-re a Broncosban, két egymás utánnai 1/5 pass rush pick Miller mellé a hülyeség netovábbja lenne. Persze ‘ingyen’ nyilván kéne, de ha valahol nincs szükség még egy endre akkor az Denver…

Rpi
Rpi
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 10:05

Atalntába is elférne..de ők is elrontották az 1/1-et. ?

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 10:16

szóval akkor minden 1/1-es húzzon irányítót, mert másnak igazából nincs is értelme? (sarkítok)
Nyilván az irányító a legfontosabb és azt meg kell találni, de ha nincs olyan QB, aki annyira jó, akkor miért ne vigyél egy DE-t, amelyik a 2-3. legfontosabb poszt a ligában?
Egyébként meg jó drágán csak akkor tudod eladni az 1/1-et, ha van rá kereslet, azaz van irányító, akit ki lehet vinni. Namármost a példád alapján ha nincs irányító akit érdemes kivinni, akkor nem is fogod tudni eladni jó drágán az 1/1-et.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-10-17 10:30

Jól sarkítasz szerintem így van 1/1-re irányítót kell szinte mindig húzni, ha nincs rá szükség, vagy nincs jó QB, elcserélni minimum két első körért. Mindig van olyan csapat aki beleszeret valamelyik játékosba, és mindig van kereslet az 1/1-re, a kínálatot messze meghaladóan.

A legnagyobb hibák a draftokon, hogy nem jó irányítót választottak ki, vagy hogy korszakosnak bizonyuló irányítót (Brees vagy Rodgers, de még Ryan is) nem 1/1-en húztak. Ha ma lenne a draft ezek is simán 1/1 lennének.

Most komolyan Erich Fischer vagy a 4 DE húzás nem ökörség egy franchise irányítóhoz képest? Ezek nagyon jó, fontos játékosok, de ha higgadtan mérlegelsz, és nincs jó, vagy legalább jó közepes, sőt ha figyeljük a játék trendjét, lassan legalább közepes irányítód akkor mi a fontosabb?

A free agent piacon ritka holló arany áron is a jó közepes irányító. Most volt egy, és az egész free agency erről szólt, hogy megy Cousins a Vikingshoz, meg Smith a Red Skinshez. És megérte még arany áron is, úgy tűnik. Akkor mit kell gondolkodni egy drafton, tényleg mit? Legfeljebb, hogy melyiket válasszad.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 10:45

A 2010 óta kiválasztott non QB 1/1 és a legmagasabban kiválasztott irányító:

2013 – Eric Fisher vs EJ Manuel
2014 – Jadeveon Clowney vs Blake Bortles
2017 – Myles Garrett vs Mitch Trubisky

Biztos jobb lett volna az irányítót húzni?

katonadani
Reply to  katonadani
2018-10-17 10:51

hozzátéve, hogy alapesetben egyetértek azzal, hogy ha van olyan irányító, akkor azt kell húzni. De vannak olyan évek, amikor nincs.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-10-17 13:48

Mindig jobb lett volna. A QB poszt összetettsége és a nem túl zseniális értékelési rendszere miatt (mert szerintem elég gyér, ahhoz képest mennyien és mennyi pénzért izmoznak rajta), elég nagy lutri az irányító választás, és csak évek múlva derül ki, hogy megint mennyire nem láttuk meg ezt vagy azt a korszakos irányítót, vagy hogy benyeltük ezt vagy azt a béna gyereket. Ha ők nem hisznek a jelöltekben akkor cseréljék el.

Ezek az 1/1-es játékosok akiket kiválasztottak, sokat eddig nem lendítettek a csapatukon, semmivel többet mint egy első kör vége átlag játékos.

Úgyhogy biztos vagyok benne, hogy a döntés pillanatában nagy baromság volt minden nem QB húzás vagy csere 2000 után 1/1-re. Amúgy a 2014-es QB classban ott volt JG, Carr, Bridgewater is, a 2017-esben meg Mahomes és Watson. Elég nehéz lesz meggyőzni, hogy nem lettek volna ők jobb választások a Brownsak meg a Texansnak.

acsdav2
acsdav2
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 15:42

13-ban a Chiefs kinek cserélte volna el az 1/1-et, amikor 16.helyen választották az első QB-t?

acsdav2
acsdav2
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 15:14

Egy ilyen játékos minden csapatnak sokat érne, de ha már rangsorolni kellene, hogy melyik csapat játékán dobna a legtöbbet, akkor biztos, hogy pont az általad felsorolt csapatok lennének a lista végén. Chubb-Miller, Hunter-Griffen Bosa-Ingram Mack-Floyd pass-rusher párosok az utolsó kivételével mind a legmagasabb szintet képviselik. 3 pass-rushert pedig nem tud egyszerre fel tenni a pályára, csak egyértelmű passz-szituációnál. A legtöbbet azoknak a csapatoknak ér, akik SB esélyesek, de a pass-rush pont hiányzik. Pl. Pats, Chiefs, Rams.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 15:57

Ez akkor lenne igaz, ha minden esetben azért lesz egy csapat 1/1, mert nincs megfelelő irányítója. De azért ez egy összetettebb dolog ennél, és nem feltétlenül az a legnagyobb need egy csapat életében, és nem feltétlenül azért teljesít rosszul egy csapat, mert nem jó az irányítója.

jamarcus
jamarcus
2018-10-17 09:47

Valaki magyarázza már el nekem, hogy miért alakult ki ez a divat a fociban, hogy “saját egészségük védelmében” páran csak akkor hajlandóak játszani, ha megkapják a garantált zsák pénzt. Értem én, hogy veszélyes sport a foci, de én azt hittem, hogy a legtöbben már tudatában van ennek, amikor elkezd játszani. És akkor most az egész elkezdődik már az egyetemen is. Mire számít Nick Bosa? Hogy az NFL-ben soha nem fog megsérülni? Vagy majd csak akkor lép egyáltalán pályára, ha ő lesz minden idők legjobban fizetett védője anélkül, hogy egy snap-et is a pályán töltene, mert nagyobb prospect, mint a tesója? Az lehet, hogy Donald, OBJ és Bell korszakos tehetségek, de nem ennek, hanem a befektetett munkának kéne mutatnia, hogy mennyit “ér” egy játékos. Persze nem azt mondom, hogy senki nem érdemli meg, hogy kifizessék, de ez a nekem duzzogás kurvára antipatikus.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  jamarcus
2018-10-17 10:12

Így van, ez a gondolkodás érthető, de nagyon nem szimpatikus a szurkolók számára. Ez egy csapatsport. Ha egyszer semmibe veszed a csapatodat, mindig semmibe veheted.

Ilyen hozzáállással már a gimiben elkezdhet sztrájkolni, hogy: Nagydarab vagyok, gyors vagyok, megsérülhetek, az egyetemet kihagyom, ha szépen megkértek részt veszek a combine-on aztán jöhet a nagy zsé, igaz focizni nem tudok, nem is szeretek, félek is tőle.

katonadani
Reply to  jamarcus
2018-10-17 10:28

szerintem ezt érdemes a másik oldalról is megnézni. Miért tenné kockára jelen esetben Bosa a karrierjét, ha amúgy egy fillért sem keres? Konkrétan egy petákot sem keresett még, pedig rengeteg pénzt hozott már a csapatának, egyetemének.

Te kockáztatnád az egészséged, a jövőbeli karriered csak úgy a semmiért? Tudják ők a kockázatokat, vállalják is, bele is ölik a teljes életüket, de egy idő után eljön egy olyan pont, amikor már nem lehet mindent figyelmen kívül hagyni és csak úgy játszani.

Az említett játékosok és Bosa is betették már a munkát, megmutatták, mennyit érnek. Ez nem duzzogás, ez egy üzleti döntés. A csapatok millió és egy ennél sokkal antipatikusabb üzleti döntést hoznak meg, a játékosoktól ez miért rosszabb, miközben az ő egészségük van kockára téve, nem a tulajoké, aki ezerszer többet keresnek?

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-10-17 10:43

Nem érdekel a játékosok személyes attitűdje, ha az a csapat számára rossz, mert szurkoló vagyok, csapatnak szurkolok, ráadásul én (és szurkoló társaim) fizetjük az egészet. Olyan játékosokat szeretek, akik élnek-halnak a csapatért, a többit megértem, de nem szeretem. Ha csak ilyen játékosok lesznek, akkor meg hagyom az egészet, és a többi szurkoló is.

Ez egy veszélyes csapatsport. Mindenki tudja. Aki nem fogadja el ezen kettő valamelyikét, sakkozzon, nem veszélyes, nem csapatsportág.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 10:48

sajnos pont ezért tart itt a világ ahol… a játékos mindegy, a csapat a király és a fontos, ő bármit megtehet.

És ezek a játékosok a pályán mindent megtesznek, de miért várjuk el tőlük, hogy lojálisak legyenek egy csapathoz (akihez ráadásul nem is ők akartak menni, nem volt választásuk), ha az nem lojális feléjük?

jamarcus
jamarcus
Reply to  katonadani
2018-10-17 11:00

Azért, mert aláírták a szerződésüket. Ez egy sokszor felhozott érv, de én sem megyek oda a főnökömhoz, hogy már beletettem elég munkát a cégbe és adjon több garantált pénzt, különben holnaptól nem jövök be. Vagyis megtehetem, de kivágnak.

katonadani
Reply to  jamarcus
2018-10-17 11:06

a csapat is aláírta a szerződést, mégis bármikor felmondhatja azt és az esetek nagy részében meg is teszik. A játékos nem mondhatja fel a szerződést és nem kereshet új állást magának (mármint szektoron belül).

jamarcus
jamarcus
Reply to  katonadani
2018-10-17 11:16

A játékosok döntő többségének nyilvánvalóan nem kedvez ez a rendszer. Én csak azt mondom, hogy az ilyen hozzáállás csak ront a helyzeten.

katonadani
Reply to  jamarcus
2018-10-17 11:20

szerintem pedig csak így lehet ezen változtatni hosszú távon, és kell is egy változás, hogy a játékosoknak nagyobb szavuk legyen ebben az egészben

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  jamarcus
2018-10-17 21:28

Ha olyan minőségű munkát teszel bele ami alapjaiban változtatja meg a cég sikerességét akkor bizony de, a főnök ( tulaj) meg fog fizetni, legtöbbször még kérni sem kell.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-10-17 14:03

Nem Dani ez a világ pont ilyen, ide önfeláldozó, végtelenségig elszánt és a saját érdekeiket a csapat érdekeivel összeegyeztetve, megfelelő alázattal viszonyuló sztárok kellenek. Ezek a játékosok fordítva ülnek a lovon, nem tudják ki van kiért.

Nem a szurkolóknak kell empatikusnak lenni a milliárdos kedvencek felé, hanem fordítva, megkapják a milliárdjaikat mert megkapják, így is úgy is, akkor már legalább mímeljék az elkötelezettséget. Én mint átlag szurkoló teszek a kalkulátorával babráló, ügyvéddel, képviselőjével tanácskozó játékosra. Engem kizárólag az érdekel, hogy dob, fut elkap, vagy szerel. Ezért volt nagy király Favre, hogy minden áldott vasárnap elment a háborúba, akárhol fájt, akármi történt is a családban. Nehogy nekem kelljen empatikusnak lenni, egy játékos iránt, aki idény közben cserben hagyja a csapatát, mint itt is.

Azért várjuk el, hogy lojálisak legyenek, mert ők azért és csak azért kapják alapvetően és végsősoron tőlünk a hihetetlenül magas fizetésük, hogy minden rezdülésükkel támogassák a csapatot, ne hátba szúrják. Nyilván az anyukájuk, a rokonaik, barátaik, azok majd empatikusan támogatják, de fel nem foghatom, hogy ez nekem miért lenne a dolgom.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-10-17 15:04

“nem tudják ki van kiért”
Szerintem nem a csapat van a játékosokért. A játékos sokkal többet tesz a csapatért, még akkor is ha fontos neki, hogy megfizessék.

“Engem kizárólag az érdekel, hogy dob, fut elkap, vagy szerel.”
Az eddig holdoutoló játékosok ezt rosszul csinálták?
Ha nem érdekel, hogy van business a foci mögött, akkor ne figyelj erre az oldalára és nézd a meccseket, ott láthatod a kiváló teljesítményeket. És ha nincs ott az adott játékos a pályán, az általában ugyanannyira a csapat, mint a játékos hibája (ha nem jobban).

Nem kell empatikusnak lenned, senki nem mondta, hogy annak kell lenni. Csak azt nem értem meg az emberekben, hogy miért oké, ha a csapat hoz üzleti döntést, és miért nem oké, ha a játékos.
A lojalitás pedig nem keletkezik csak úgy. A fizetés nem elég a lojalitáshoz, ehhez többet kell tennie a csapatnak vagy a ligának vagy bárminek. Ezt szerintem sokan saját munkahelyükön is tapasztalják.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-10-17 18:25

Szerintem se. A játékod van a csapatért. Ha nem akkor nem is a csapat játékosa.

A maguk anyagi szempontjából van amelyik jól csinálja, akad amelyik túl tolja. A szurkolók többségének a szempontjából rosszul. A Steelers rajongók ki fogják fütyülni Bellt amikor pályára lép, és ezzel azonosulni tudok, mert én is egy csapatnak szurkolok és ha azt akadályozza egy játékos, akkor az a játékos, attól függetlenül, hogy racionálisan követi esetleg a személyes érdekeit, már nem az a kedvenc, aki volt. A sportnak, ha ez a gondolkodás mód eszkalálódik és tömeges sztrájkig fajul, ahogy más sportban már volt erre példa, az komoly népszerűség vesztést fog okozni. Nem szimpatikus az átlag szurkolóknak ugyanis, és finoman fogalmaztam, a Porschéval megyek sztrájkolni hozzáállás. De ez még egyelőre odébb van szerencsére.

Mindig megy ez a business vonal, sok félreértéssel. Ez nem üzlet, még ha sok pénzt nyernek is rajta páran. Ez egy jól üzemeltetett monopólium, egy sportágra. Szóval ez egy sport. Ha elvesztené ezt a jellegét semmi nem maradna. Amikor ezt a pénzhegyet allokálják az nem üzlet, az egy osztozkodási folyamat. Nem igazán érdekel senkit, ráadásul az érdekes részeit amennyire lehet titkolják, közgazdászként elég sokat nyomoztam utána, nehéz adatokhoz jutni. A játékos alkudozása egy még nagyobb falatért nem igazán érdekel, de az tuti tévedés, hogy ennyi pénzért ne lehetne lojalitást elvárni. Jelenleg kényeztetik őket, mert fontos elemek, de nem volt és nem lesz ez mindig így – szerintem.

jamarcus
jamarcus
Reply to  katonadani
2018-10-17 10:58

“A vállalkozók a halálcsillagon tudták, mit kockáztatnak.”
Persze, meg kell nézni ezt a dolgot a másik oldalról is, de szerintem egy kicsit túlságosan is idealizálod a játékosokat. Amúgy milyen karrierről beszélünk? Nick Bosa egy 20 éves srác, nincs még karrierje, az meg, hogy mit látunk bele, az nagyon szép, de csak találgatás. Az meg te is tudod, hogy nem igaz, hogy egyetlen petákot sem keresett.
Amúgy az igaán jó üzleti döntés nem a holdout, hanem az, ha nem csak a focikarrieredre gondolsz. Ott van pl a gyűlölt Suh, aki az összes csapatából kisajtolja a maximumot, ugyanakkor rengeteg focin kívüli üzleti érdekeltsége is van.
És ha nem a csapat a lényeg, akkor miért nem az MVP címek a legfontosabbak a ligában?

katonadani
Reply to  jamarcus
2018-10-17 11:04

ööö mit is keresett Bosa? Mert fizetést nem kap, szponzorszerződései nem lehetnek az NCAA (egyébként hülye) szabályai szerint. Az ösztöndíjat ide vehetjük, oké.

Egy 20 éves srácnak miért nem lehet karrierje? Miközben a legjobb játékos az egyetemi fociban, aka egy év múlva 25-30 milliót kap majd, ha nem sérül meg addig akár egy jelentéktelen meccsen (vagy akár lehet téttel bíró is a csapat számára).

Az persze nyilvánvaló, hogy a futballszerződésed mellé meg kell próbálni minél több szponzorit szerezni, de ez foci nélkül nem megy.

SB-t nagyon kevesen tudnak nyerni. Legtöbbeknek nem adatok meg. Nyilván ezért hajtanak a játékosok, de reálisan nincs sok esélyük rá – egy védőnek önmagában meg főleg nincs akkora ráhatása, hogy ez rajta múljon.

jamarcus
jamarcus
Reply to  katonadani
2018-10-17 11:13

Nem Bosa egyetemi karrierjére gondoltam, hanem arra, hogy mit várnak tőle az NFL-ben. És ez pedig eléggé lutri, akármekkora prospect is.

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  katonadani
2018-10-17 11:36

“Az ösztöndíjat ide vehetjük, oké.”
Ami kb arra elég,hogy ne te fizess azért hogy játszhass…

Wide open
Wide open
Reply to  jamarcus
2018-10-17 11:46

Ha kevesebbet keresel mint a munkatársad, de cserébe többet dolgozol, akkor gondolom te sem fogsz fizuemelést kérni a főnöktől, mert jól megy a cégnek és a csapat a fontos.
Vannak közösségi célok, de az egyéni boldogság/boldogulás is legalább ennyire fontos kell legyen. Azért az edző/GM felel, hogy meglegyen a csapategység és az bizony az individuális (fizetési) igények kielégítéséről IS szól. El lehet várni valamilyen szinten egy játékostól hogy legyen tekintettel a csapat helyzetére, salary capre, egyéb kondíciókra, de azt nem lehet elvárni senkitől sem hogy kevesebbért dolgozzon mint amennyit egyébként ér a munkája.

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  katonadani
2018-10-18 01:40

Az azért érdekes lesz, amikor a rookie-szerződésének utolsó évét kiüli (sérültet jelent az első meccs után), mondván már letett eleget az asztalra, és nem akar megsérülni a nagy lovetta előtt.

Egy szakmai kérdés: Többször irtátok, hogy egy újoncokból összerakott csapat pofozógép lenne az NFL-ben, mert kevés a tapasztalat és nincsenek hozzászokva az intenzitáshoz. Tapasztalatot pedig szerintem csak élesben, meccsekkel lehet szerezni. Egy játékosnak, aki egy évet kihagy ( a Clemson faláról ne is beszéljünk, ők ráhúznak egy plusz évet, és senki sem berzenkedik, hogy elhasználódnak), mennyire fog hiányozni a profik közt az a tapasztalat, amit ilyenkor elveszt ?
Ugyanis én nem értek egyet (rowi-val), a passrush nem koptatja annyira a játékost, mint egy RB-poszt, viszont ez az a poszt, ahol a lejátszott évek pozitivan hatnak egy játékos technikájára. Másrészt, ha nem játszik az utolsó meccseken, ki mondja meg, hogy ugyanolyan formában tért-e vissza, mint ahogy előtte játszott. Ez egy kicsit lutri. Ja, és annyit, hogy Ed Oliver az 1/1, és szerintem jobb is.

labo7
labo7
Reply to  Viktor Gál
2018-10-18 05:09

Mivel látszik az első bekezdésedből hogy nem érted az NCAA és NFL közti különbséget így teljesen irreleváns a “szakmai” hozzáértésed draft és tehetséggondozás szempontjából. Miszerint nálad egy DT kiváló run stoppal de nyers képzetlen pass rush technikával > mint egy Bosa aki a bratyó technikájával kézhasználatával rendelkezik és még atletikusabb is. Még a 2 poszt (DT vs EDGE) se összeegyeztethető fontosság-jelentőség szempontjából. Hatalmas blődségek vannak a 64 komment között még ha a szerkesztő urak nem is írhatják ezt le.

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  labo7
2018-10-19 01:54

No, megszólalt az olaszliszkai Belichick.
1.Neked sokszor a mondat elemzése is nehezedre eshet, de megértelek, a magyar nyelv nem a legkönnyebb. Katona Dani hozzáértésére és szakmai észrevételére (- és nem a kérdést akartam felmagasztalni) voltam kiváncsi, nem pedig az 5-6 éves, fotelben szerzett tapasztalatodra.
2. Az itt kommentelők 99 százaléka amatőr focirajongó, én sem állitottam sohasem, hogy értenék az egyetemi focihoz. Amennyiben ennyire irritálnak a kommentek, ne olvasd. A fennhéjázó arroganciád, amivel lenézed az itt hozzászólókat, legfeljebb a szűkebb környezetedet tudod kábitani. Aki valóban ért a focihoz, az nem kérkedik vele ilyen prosztó módon. Nyilván elküldted melegebb éghajlatra azokat a szakértőket is ,akik Olivert magasabbra taksálják, és egy Donald-tipusú DT-t azonos szintre helyezik a passzsiettetőkkel, és Donald is csak véletlenül kapott olyan szerződést, mint Mack.
3. De nyilván tévedek, és minimum 20 év pálya szélén eltöltött NFL- és egyetemi foci meccs van mögötted, és ez a pár sor leirása is megerőltető volt számodra, mert a sok pecsétgyűrű feltörte a kezed gépelés közben. Nem is zavarlak tovább, mert biztos több GM is keres a by weekje alatt, hogy munkát kináljon neked, te hedkócsok hedkócsa.

labo7
labo7
Reply to  Viktor Gál
2018-10-19 03:45

Husi, gondolom nem nézel 7-8 éve egyetemi focit. Nem arroganicia ez, hanem aki nincs benne egy témában vagy felületes (NCAA működése, pénzek stb) az hogy tud egy témában véleményt alkotni? Hogy tarthatja hitelesnek a mondanivalóját (azért az alábbi jópár hajmeresztő kommentet remélem olvastad)? Van mögöttem foci múlt ha érdekel de nem ettől lesz valakinek a mondanivalója releváns. Itthon is sokan értenek a focihoz mégis csak kisebb körben vagy más oldalakon publikálnak. Kiemelted a legjobb DT-t a ligából, miközben nem ez a realitás Oliver számára. Főleg hogy sok mindent kell még tanulnia. Jelenleg Bosa egy kész produktum akinek alig alig kell valamit tanítani mert jó képzést kapott. Inkább egy Tuitt-Casey karriert mondanék Olivernek miközben little Bosa bratyó szinten szállhat be a profik közé. A 2 között van különbség. Mondhatod hogy Oliver plafonja magas de Bosa padlója már egy top10-15 edge szint. Ha összeadod a poszt jelentőségét + rizikó faktort + jelenlegi tudást és a jövőbeli kifizetettséget akkor megtudod miért 1/1 Bosa.

katonadani
Reply to  Viktor Gál
2018-10-18 08:43

“a lejátszott évek pozitivan hatnak egy játékos technikájára” –> persze, ez így van, csak azt vegyük figyelembe, hogy Bosáról van szó és nem bármilyen random pass rusherről, neki már most elképesztően fejlett a technikája, egy kifejlett játékos. Biztos ennyire fontos az a ~3 meccs, amit még játszana idén? Annyival többet tudnál meg róla? Plusz biztos jót tesz, ha erőlteti a sérülésből visszatérést?

És Bosa>Oliver, egyértelműen.

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  katonadani
2018-10-18 23:31

Talán arról, hogy a sérüléséből felépült-e és a formáját visszanyerte. Sokaknak visszaesik a teljesitménye egy komoly sérülés után.

Szerinted egyedi lesz, amit Bosa csinál, vagy idővel tendenciává válik, hogy potenciális első körösök visszafogják magukat az utolsó egyetemi évükben? Ezzel az egyetemi foci elveszithetné azt a varázsát, amivel népszerűbb az NFL-nél.

katonadani
Reply to  Viktor Gál
2018-10-19 06:24

szerencsére elég ritka az, hogy valóban visszaesik a teljesítmény egy sérülés után – hacsak nem horrorsérülésről van szó.

Szerintem egyre többen tesznek majd így, de ez csak az igazán top játékosoknál működik, így tömegessé nem fog válni

FitzMagic
FitzMagic
2018-10-17 10:30

Az egyetemi fociban ugy kockaztatjak a testi epseguket es a karrierjuket a jatekosok, hogy egy fityinget nem kapnak erte, de meg reklamokban sem szerepelhetnek, alairt kepekert, labdakert sem kerhetnek penzt. Ehhez kepest a jegyeladasokbol, teves jogokbol, szurkoloi cuccokbol brutalis penz jut a ligahoz es az egyetemekhez.

Ha a drafton az elso 3-ban kivalasztjak, akkor 30 millio dollar folotti ujonc szerzodesre szamithat. Tehat szinte biztosan milliardos lesz, valoszinuleg meg az unokainak is biztositani tudja a gondtalan eletet. Ebben kvazi csak egy serules gatolhatja meg.

Es akkor arrol meg nem is beszeltunk, hogy a tengernyi munka utan, amit a fociba fektetett, valoszinuleg minden vagya, hogy az NFLben jatszon. Egy komoly serules eseten ez egyutt repul ki az anyagi biztonsaggal az ablakon.

Persze a tesoja is duskalni fog a penzben es biztositasa is biztos van. Egyeterteni nem kell vele, de minimum ertheto a dontese

jamarcus
jamarcus
Reply to  FitzMagic
2018-10-17 11:02

Csak azért nem érthető, mert én GM-ként nem választanék ki egy olyan játékost, aki annyira bízik az 1/1-ben, hogy akkor sem akar játszani, ha teljesen egészséges.

katonadani
Reply to  jamarcus
2018-10-17 11:08

szóval adott esetben nem választanád ki a valaha volt legjobb játékost, csak mert tudja magáról, hogy ő a legjobb?
Bosa nem az 1/1-ben bízik. Bosa azt tudja, hogy a legjobbak közt van (a legjobb), így a legjobbak közt fog elkelni, mondjuk a top5-ben. Ha játszana és például megsérülne, akkor nem lenne top5- pick.

katonadani
Reply to  katonadani
2018-10-17 11:11

Nézzük csak Jaylon Smith példáját. Nagyon nem mindegy, hogy 27 milliót kap (1/5), vagy 1,7-et (jelenlegi szerződése).

jamarcus
jamarcus
Reply to  katonadani
2018-10-17 11:12

Hogy tudnád előre, hogy ki lesz a valaha volt legjobb játékos? De a csapat szempontjából szerintem igenis jobb egy Adam Thielen mint egy OBJ.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  jamarcus
2018-10-17 11:54

Nem a lófaszt. Ez üzlet és az NFL GM pont leszarja hogy a szupertehetség mennyit játszik az egyetemen ha már letette a névjegyét. A profik közöttt meg minden átalakul, ott már a fő motiváció a pénz és a pénz mennyisége ami a rövid karrier alatt megkereshető. nincs itt semmi romantika, pláne a csapatok részéről.

rowi
rowi
Reply to  Fanyul23
2018-10-17 12:26

az nfl gm még örül is ha a játékosa nem használódott el az egyetemen

Fetyke
Fetyke
Reply to  FitzMagic
2018-10-17 11:07

Ez így rendben is van szerintem is.
Amit én itt kifogásolok, hogy mindezt akkor miért nem szezon előtt döntötte el, miért szezon közben? Ez kicsit így emlékeztet engem a Bills játékosára, aki a szünetben visszavonult.

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-10-17 11:08

megsérült, minden bizonnyal november végéig, de lehet a rájátszásig nem tudna játszani. Nem akarja erőltetni a gyorsabb visszatérést, hogy rásérüljön.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-10-17 11:13

Akkor így rendben van szerintem!
A sérülést mindig kezelje ki rendesen, különben csak rásérülés jön előbb-utóbb!

Belicsik Béla
Belicsik Béla
2018-10-17 11:46

Oké 1/1, de jelen pillanatban az első pick-re a Cardinals,Giants,Raiders és a Colts esélyes.
Ki hova tippelné?

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Belicsik Béla
2018-10-17 11:50

talán a Colts és a Cards, mert a másik kettőnél QB need lesz valószínűleg. (Carr helyzete elég bizonytalan az idióta alatt)

katonadani
Reply to  Belicsik Béla
2018-10-17 11:50

mindegyiknek kell pass rusher, szóval amelyik megszerzi az 1/1-et :D
Giants valszleg QB-t akarna mondjuk, Raiders is lehet, bár fene tudja.
Még a 49erst bedobnám, mint “esélyes”, bár 1/1re talán azért nem “érnek oda”

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Belicsik Béla
2018-10-17 12:31

A Giants trade-el a Raiders-el Carr-ért, és már is egy kérdőjellel kevesebb.

katonadani
Reply to  AwesomeOne
2018-10-17 12:33

hát, Carrt elnézve nem biztos hogy sokat lépnétek előre :D

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  katonadani
2018-10-17 12:36

Csak az ellenértéken múlik. Ha nagyon el akarja passzolni Gruden, én megnézném a Giants-nél, Eli pedig mehetne a Jags-hez Bortles elé egy SB run-ra… bár az sem lenne túl valószínű.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  katonadani
2018-10-17 12:53

Haaat ha keenum egy szinten van carr-ral akkor shurmur csodat tehetne vele…de persze amit iden mutat carr az vicc. A giantsben mondjuk jobb a kiszolgalo szemelyzet a falat kiveve.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Belicsik Béla
2018-10-17 14:55

A fasz megmondta, hogy nincsenek NFL kész védők az egyetemeken, így nem érzem, hogy pont azt akarna draftolni. (Mindezt rögtön azután, hogy Macket eltradelte.)

Debreceni József
Debreceni József
2018-10-17 22:05

Stanley Doughty, Tyrone Prothro, Dante Love, Clint Trickett, Marcus Lattimore, Devon Walker, Chucky Mullins, Eric LeGrand. Nem ismerős egyik név sem? Nem csoda hisz ezek mind olyan egyetemi játékosok voltak akiket az első körbe vártak a drafton de el se jutottak odáig mert mind sérülést szenvedtek. Egyesek “csak” a 13. agyrázkódásuk utan döntöttek a visszavonulás mellett, másokat úgy vittek le a pályáról, nyaktól lefelé lebénulva. 10-15 kemény focival töltött év után egy fitying nélkül, tolókocsiban élni azért már nem annyira hollywoodi a sztori. Remélem az itt fanyalgók ezt az oldalát is szem előtt tartják, kívülről fújva eme ismeretlen hősök nevét akik az egészségüket áldozták fel a szeretett sportunkért gyakorlatilag a semmiért. Én tökéletesen megértem a kis Bosa-t, ha már beáldozza az egészségét, mert be fogja, ahogy szinte az összes profi a visszavonulása után küzd kisebb-nagyobb gondokkal, akkor azt úgy tegye hogy a karrier után legalább a privát nővérkére teljen aki kitörli a seggét ha esetleg neki már nem menne.

68
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x