Connect with us

Beharangozó

FK! Preview #9

Minden sávba jut egy igazán top meccs a héten: 19 órától két örök rivális, a 22 órás sávban a liga három legjobb mérleggel rendelkező csapatából kettő, éjszaka pedig a liga két legjobb irányítója csap össze egymással. Persze a többi meccsről sem feledkezünk el.

A Kandalló Kézműves Pub műsorán

Pittsburgh Steelers @ Baltimore Ravens 19.00, SportTv

Már csak azért is leül az ember a tv elé erre a meccsre, mert erről a két csapatról van szó, a köztük forrongó rivalizáció pedig tapintható. Még ha kicsit vesztett is varázsából a párharc az egyik bivalyerős védelem eltűnésével és a másik átalakulásával, ez továbbra is egy kőkemény összecsapás lesz.

Az idei első meccsüket a Ravens nyerte, és most hazai pályán is bőven lehet esélyük. Problémát jelenthet nekik, hogy a Steelers nagyon jól védekezik az utóbbi 4-5 hétben mély passzok ellen – és egyébként is pofás most ez a Steelers D-, és alapból ez lenne a Ravens erőssége, még ha Flaccónak nem is igazán mennek konzisztensen ezek a passzok, főleg az utóbbi 4-5 hétben.

Abban viszont reménykedhetnek a hollók, hogy Big Ben az utóbbi öt baltimore-i kirándulásán nem játszott jól, kevés yardot pakolt fel a táblára és 5 TD-je mellé 5 INT is társult. Ráadásul Antonio Brown sem szeret a Ravens ellen játszani, sosem volt még 100 elkapott yardja ellenük idegenben.

Los Angeles Rams @ New Orleans Saints 22.25, SportTv

Ez az a meccs, ahol mindenkit kezdetni kell fantasyben. Ez az a meccs, ahol az NFL történetében először két olyan csapat méri össze erejét, akik legalább 33 pontot átlagolnak (8. hét után). Ez az a meccs, amelyre Vegasban a legmagasabb ponthatárt húzták meg 2004 óta.

Nem meglepő persze, hiszen a Saints drive-jainak 61,2%-ábol pontot szerez – amivel a legjobbak a ligában -, de a Rams sincs sokkal lemaradva az 55%-ával – ők harmadikok. Ráadásul ez a hosszú passzok meccse is lehet, hiszen Brees vezeti a ligát passzpontosságban 15+ yardos passzokon, Jared Goff pedig a második ebben a kategóriában. A két támadósort persze nem kell bemutatni, arra viszont kíváncsi vagyok, melyik védelem tud fellépni és több hibára késztetni az ellenfelét.

Múlt héten kiderült, hogy sebezhető a Rams, vajon most készíthetik a legendás Dolphins játékosok a pezsgőt?

A hét meccse

Green Bay Packers @ New England Patriots 02.20, SportTv

A liga két legjobb irányítójának összecsapása. Tom Brady vs Aaron Rodgers. Szerintem nem is kell többet mondanom, hogy valakit érdekeljen ez a meccs. Azért persze megpróbálom fokozni.

Ez lesz kettejük mindössze második – és könnyen lehet, hogy utolsó – összecsapása, Aaron Rodgers pedig először látogat Foxborough-ba. Brady és Rodgers az egyedüli aktív irányítók, akiknek egynél több MVP-címe van. Ketten együtt 19 Pro Bowl elismerést zsebeltek be eddig. Ketten együtt 8 All Pro címet zsebeltek be eddig. Ők ketten vezetik az NFL történelem passer rating listáját. A liga valaha volt legjobb irányítói közé tartoznak.

Ugyan szerintem Rodgers a jobb QB, a Patriots az esélyesebb. Rodgers idén nem nyert még idegenben, a Patriots közel kétszerannyi TD-t szerez hazai pályán, a Packers pedig másfélszerannyi TD-t kap idegenben, mint fordítva. HaHa Clinton-Dix elcserélésével pedig elég egyértelmű pontot mutatott a Packers a világ és a Patriots felé, hogy “ide lőjetek”. Brady pedig ki fogja ezt használni.

A többiek

Chicago Bears @ Buffalo Bills 19.00

A Billsé a legrosszabb pontkülönbség az egész NFL-ben (-33), mindössze 7 támadó TD-jük van az évben – még Todd Gurley is több pontot szerzett náluk. Ráadásul Nathan Peterman kezd, szóval csak abban bízhatnak, hogy a védelem szerez három TD-t önmagában. Ez nem hiszem, hogy meg fog történni, matchupokról nem érdemes beszélni igazán, úgyhogy hoztam pár statisztikát a Bears védelméhez:

  • Még mindig nem engedtek futott TD-t, egyedüliként a ligában.
  • Nem hogy futott TD-t, de hosszú futásokat sem engednek. A legkisebb arányban futnak ellenük 5+ yardot, 10+ yardot és first downt is.
  • A red zone-ba sem engednek senkit, az ellenfelek támadásainak csak 17,3% jutott el az ő 20 yardosukon belülre. Mindeközben a ligaátlag 28,6%.
  • A Seattle után ők szerzik a legnagyobb arányban a turnovereket, az ellenfelek támadásainak 21%-ában labdát szereznek.

Tampa Bay Buccaneers @ Carolina Panthers 19.00

A Buccaneers olyan döntést hozott, amivel idén több esélye van pár meccset nyerni azzal, hogy Fitzpatrickot tették a kezdőbe, akivel a drive-jaik 46,5%-át szereznek pontot, míg Winstonnal ez a szám csak 35,9% volt. Jobban játszik az egész csapat Fitzmagic kezei alatt, hatékonyabb a tight end sor, hatékonyabb Evans, hatékonyabb DeSean Jackson is.

A Panthers ellen is feltehetnek sok pontot a táblára, a secondary sebezhető. A Bucs secondary viszont még inkább, így a Panthersnek sem kell, hogy gondot okozzon a menetelés. Meg kell egyébként követnem magam, Norv Turner igazán pozitív változást hozott a Panthers támadósorába. Én féltem attól, hogy Newtont azzá akarja varázsolni, aki valójában nem, azonban sokat épít a futásaira, ez pedig kifejezetten tetszik, még ha a hosszú labdákat azért én néha hiányolom is.

Kansas City Chiefs @ Cleveland Browns 19.00

Amikor Baker Mayfield és Patrick Mahomes legutóbb találkoztak (2016), akkor összesen 125 pont, 1279 passzolt yard és 12 passzolt TD született az Oklahoma és a Texas Tech összecsapásán (66-59). Azért ha ezt megismételnék most is, akkor bizony leesne az állunk. Kíváncsian várom, mit hoz az új támadókoordinátor és a főedzőcsere a Browns életében, de amíg a saját line of scrimmage-ükön vagy amögött 65 tackle-t engednek, addig nem jutnak sehová – ezzel magasan a legrosszabbak a ligában, a Giants a második 55-tel.

Érdekes része ennek a meccsnek John Dorsey, hiszen ő draftolta mindkét kezdő irányítót, a Chiefs összerakásában nagy érdeme volt és most a Browns is úgy néz ki összekalapálja – legalábbis ami a játékosokat illeti. A Chiefs gyorsan el fogja dönteni ezt a meccset, hiszen a Browns összesen 14 pontot szerzett idén az első negyedekben (átlag 1,4 pont), a Chiefs pedig meccsenként szerez átlag 9,4-et.

New York Jets @ Miami Dolphins 19.00

A Brocktober után következik a Brockember (ez magyarul jól hangzik), hiszen Tannehill továbbra sem bevethető. Érdekes statisztika a két csapat kapcsán, hogy ők az egyetlenek, akik idén több TD-t szereztek a red zone-on kívülről, mint azon belülről. Mindkét gárda elég hektikus és kiszámíthatatlan, így talán a hazaiknál az előny, ha tippelni kellene.

Detroit Lions @ Minnesota Vikings 19.00

A Lions 2-0-s mérleget tud felmutatni a Minnesota új csudaszép stadionjában, de vajon tudják folytatni ezt a hagyományt és azt, hogy idén csak a top contender csapatok ellen szívják fel magukat igazán? Szerintünk nem igazán. A találkozó egyik nagy kérdése, hogy Adam Thielen tovább növeli-e 100 yardos szériáját és átveszi-e egyedüliként a rekordot Megatrontól.

Atlanta Falcons @ Washington Redskins 19.00

A Falcons alulteljesíti az elvárásainkat, a Redskins pedig felülteljesíti azokat. A fővárosaik konkrétan a legkisebb arányban voltak hátrányban a Rams és a Chiefs után a ligában, ez pedig nyilván annak köszönhető, hogy ha megszerzik a vezetést, akkor olyan a stílusuk, hogy azt nehezen engedik ki a kezeik közül. A futójátékuk nagyon jól működik, a labdát pedig nem adják el, így nehéz őket megállítani.

Ezt most is fogják tudni kamatoztatni, az viszont jó kérdés, hogy Matt Ryanéket hogyan állítják meg. A futás eleni védelme nagyon jó a Redskinsnek, ez viszont most kicsit felesleges erény, hiszen a Falcons nem fog sokat futni, ellenben passzolni bőven. A sólymok visszajöhetnek 4-4-re egy győzelemmel és még nyitva lehet a kapu egy wild card körre is akár, ráadásul Deion Jones például év végére vissza is térhet a méretes sérültlistáról, ami nagy segítség lehet a végelszámolásnál.

Év elején én vártam a legtöbbet a Redskinstől, azonban a Falconst is én tettem a legmagasabb polcra a szerkesztőségből. A bye week sokat segíthet Dan Quinn együttesének, de ha nem vezetnek az elején, akkor bajban lehetnek, főleg hogy a Redskins fizikálisan dominálni fog ezen a meccsen a line of scrimmage mindkét oldalán.

Houston Texans @ Denver Broncos 22.05

Demaryius Thomasnak megkönnyíti a sorsolás az átállását új csapatába, hiszen egy igazán ismerős helyszínen debütálhat a Texansban, mivel a Mile Highon játszotta meccseinek felét karrierjében. Most először viszont ellenfélként lép pályára Denverben.

A Texans szárnyal, ötöt nyertek zsinórban, velük ellentétben a Broncos viszont szinte mélyrepülésben, ráadásul Keenum egyedüliként a ligában minden meccsen dobott idén interceptiont. A fentieket egybevetve valaki magyarázza el nekem, hogy miért 2,5 pontos favorit a Broncos – ennyit nem dob a hazai pálya (tuti tipp alert). Mondjuk ha Von Millerék egy másodperc alatt odaérnek Watsonhoz, akkor okozhatnak problémákat.

Los Angeles Chargers @ Seattle Seahawks 22.05

A Seahawks egészen furcsa idén támadóoldalon. Wilson ugyanis 37. az irányítók rangsorában passzkísérletek számában, azonban hihetetlen módon harmadik touchdown-arányban (8,8%). Tehát a Seahawks nagyon a futásra helyezte a hangsúlyt, Wilson rendkívül kevésszer passzol, de abból elég sok TD születik. A halászsasoknak vigyázniuk kell a hosszú játékokkal védő oldalon, hiszen jelenleg a Chargers vezeti a ligát játékonként megtett yardokban (9,6).

Rivers zsinórban 200. kezdő meccsére készül, míg a Seahawks először lép pályára hazai környezetben a tulajdonos Paul Allen halála óta. A Seahawks kiváló formában van, többet mutatnak, mint vártuk volna tőlük, a hazai pálya pedig sokat segíthet nekik, Vegas szerint konkrétan ők az esélyesek ezen a meccsen. Én a Chargerst alapvetően jobb csapatnak tartom, így az ő győzelmüket várom, de ha nem Seattle-ben lenne a meccs, sokkat nyugodtabb lennék ezzel kapcsolatban.

 Szerkesztőségi tippverseny állása 8 forduló után

  1. löfli (79-42)
  2. g495sr (78-43)
  3. kerekisti (76-45)
  4. gabokocka (76-45)
  5. rowi (75-46)
  6. alatriste (75-46)
  7. KGYM (74-47)
  8. katonadani (74-47)
  9. balentin (73-48)
  10. jarred (73-48)
  11. kronikk (73-47)
  12. renningan (73-47)
  13. leonidasz (71-50)
  14. drip (69-52)
  15. chester (62-59)

58 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
58 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
wolandrule
wolandrule
2018-11-03 09:29

Rodgers a jobb, tudjuk… Hiszen a rendszer, Belichick (aki olyan zseniális védelmi guru, hogy 505 passzolt yard a liga legjobb védelme ellen kevés volt), stb., stb.
Jobb képességekkel van megáldva, szimpatikus figura, nagy küzdő, élmény nézni amikor játszik, én nagyon kedvelem. De ettől még nem lesz feltétlenül jobb, összetettebb ennél a dolog, a teljes képet nézve nem lehet sok kérdés.
Amúgy is, GOAT> bárki. :)
Mindegy, nem vitaindítónak szánom, ezek már le lettek játszva anno Manningel is.
Bold: a Chargers- Seahawks meccsen kétszer annyi pont lesz, mint a Saints- Ramsen.

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  wolandrule
2018-11-03 10:06

Rodgers azt nyilatkozta hogy az 5 gyűrű sokat elmond arról,hogy ki is a GOAT.
Mondjuk Rodgers felé dönti a mérleget az,hogyha felvetjük például Eli mennyit tett a 2 SB győzelméért….

Sekler
Sekler
Reply to  Belicsik Béla
2018-11-03 11:46

A SB győzelmek száma nem feltétlenül arányos a tehetséggel , mert gondolom senki nem vitatja h pl. Marino jobb irányító volt mint Eli.
TB öt gyűrüjét nem lehet elvitatni , kérdés , hogy ha akkor más az irányító az adott csapatban , rendszerben , meccshelyzetben is meglettek volna-e ezek a gyűrük ?

Hogy ARod sokoldalubb az bíztos , de pl szerintem senki sem kezeli olyan jól a nyomást mint Brady és a legtöbbször ez a döntő faktor.
Mindegy is , nekem mindkettő szerethető , szimpatikus , óriási tehetséggel megáldott játékos , de egy Brees , Willson ,Mahomes vagy akár Cam Newtont is szívesen nézek játszni és tudok értékelni mindegyiket másért .

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Sekler
2018-11-03 16:50

Minden szavaddal egyetértek, kivéve, hogy Cam nagyképűsége engem kiakaszt (ezért a játékát sem tudom úgy élvezni).

Evergreen
Evergreen
2018-11-03 10:24

Vicces ez a dolog Bradyvel. A haterek sok időn át Peytont próbálták jobbnak kihozni nála, a sok súlytalan alapszakasz rekorddal (amik szépen fogynak csak úgy mellékesen). Aztán amikor az az összehasonlítás már szinte mindenki számára, komolytalan lett, akkor jöttek azzal, hogy de akkor is Montana a GOAT, mert 4 SB win. Aztán amikor már Bradynek lett a legtöbb gyűrűje, akkor a haterek hirtelen megvilágosodtak, hogy a gyűrű az nem csak egyéni érdem (mert egyébként bármelyik qb stat az, LOL). Hiába no, egy haternek nagyon fájdalmas lehet ez :))
És most már csak Rodgers maradt nekik. Ami már tényleg a vicc kategória. Rodgersnek nagyon sokat le kellene tennie az asztalra, hogy egyáltalán komoly ember szóba hozza a legjobb qb diskurzusban. Egyelőre Peytontól, Big Bentől is messze van, előbb ezt a lécet kell megugrani. Aztán majd jöhet Montana és végül Brady.
Addig azonban maximum annyit lehet kijelenteni, hogy a valaha volt egyik ha nem legtehetségesebb qb.

katonadani
Reply to  Evergreen
2018-11-03 10:41

Miért lesz egyből hater valaki, ha más a véleménye, mint neked/Patriots szurkolóknak?
Brady a GOAT, ez rendben van, ő a legsikeresebb, egy egészen kiváló irányító, zseni, csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni, minden tisztelem az övé.
Ettől még szerintem lehet olyan vélemény is, ami szerint Rodgers egy jobb irányító, jobb játékos. Mert egyébként több mindenre képes a labdával, sokoldalúbb Bradynél, stb.
(és egyébként sok nagyon elismert szakértő van ilyen véleményen)

Evergreen
Evergreen
Reply to  katonadani
2018-11-03 10:51

Én is leírtam, hogy Rodgers a legtehetségesebb, ezzel nincs is baj. Szerintem is a legsokoldalúbb, ezzel is egyetértek. De a legjobbtól messze van. Mert egyrészt egész pályafutása alatt nem igazán tud hosszú távon egészséges maradni, másrészt mentális erőben le van maradva pl. Bradytől is (pl. 4. negyedben hátrányból forditani stat.). Utolsó sorban pedig nyilván az előző kettőnek is a hozadéka: bizony az eredmény, amit lehet bárhogy csűrni csavarni, de a legjobbat elsősorban az minősíti.
Én arról írtam, ahogy megmosolyogtató módon már próbálják sokan belevonni a valaha volt legjobb diskurzusba, hogy görcsösen találjanak még egy kapaszkodót, csak nehogy Bradyről ki kelljen mondaniuk :))
Ilyet pedig csak az elvakult szurkolóktól hallottam/olvastam még. Szakértőktől nem.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Evergreen
2018-11-03 12:14

Belinkelnéd ezt a fordítós stat-ot, erre kíváncsi lennék.

Evergreen
Evergreen
Reply to  Gáspár Bollók
2018-11-03 12:27

Ebben a táblázatban az van, hogy hányszor forditott a 4. negyedben. Itt is alaposan le kell görgetni, hogy megtaláld. Ha a százalékos arányt néznénk (azt a táblázatot most hirtelen nem találtam) hogy milyen arányban tudott forditani amikor ilyen helyzetbe került, akkor jobb a helyzet, de akkor sincs az első 15-ben sem (Brady magasan az első).

https://www.pro-football-reference.com/leaders/comebacks_career.htm

Ez pedig egy másik fontos adalék az előzőhöz:

https://www.foxsports.com/nfl/story/green-bay-packers-aaron-rodgers-clutch-nfc-championship-stat-012217

Rodgers istenadta tehetség, de nem véletlenül nincs tele a keze gyűrűkkel. És ebben messze nem csak a hájfejű edzője a hibás.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Evergreen
2018-11-03 12:41

Azért az USÁ-ban mindenre van statisztika. Pl. ami a qb-ket méri, passer rating
https://www.pro-football-reference.com/leaders/pass_rating_career.htm
ami egy átlag, míg a fordítás pl. darabszám (Brady 261 meccse alatt, míg Rodgers 156 meccs alatt hozta össze). És itt csak azt nem értem, hogy a Pats szurkolókat (nem mindet) miért bántja, hogy Rodgerst a legnagyobbak között emlegetik. Az, hogy ki hol van a polcon, azt befolyásolja, hogy milyen rendszerben játszik, milyen korszakban játszik, ki az edzője stb. Szerintem elég egyértelműen látszik, hogy kiket lehet a legnagyobbak közé sorolni, és Rodgers ott van.

Evergreen
Evergreen
Reply to  Gáspár Bollók
2018-11-03 13:21

Egy karrier passer rating semmit sem mond arról, hogy ki hogyan teljesit, ha nyomás alatt van. Márpedig ahhoz, hogy elvidd a csapatod a bowlig, sok ilyen meccs van. Peyton pl. a legnagyobb császár volt, ha csak az alapszakaszt nézzük. Az embernek a kisujjában volt ez a játék. De amikor eljött a kieséses szakasz, akkor az nem az ő műfaja volt. A valaha volt legjobb alapszakasz QB és egyben az egyik legrosszabb a playoffban.
Ha a mentális faktorra vagy kiváncsi, akkor nézd meg az említett 4. negyedes fordítási számokat, vagy a győzelmi arányt, amikor az ellen legalább 3 TD-t szerez, vagy szintén a győzelmi arányt, amikor a QB-nak legalább 50-szer kell passzolnia (tehát szinte zéró futójáték, ergo neki kell megnyerni a meccset). Ezek az adatok igen beszédesek.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-11-03 10:52

Unalmas, de nagyon.

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-11-03 12:35

Személy vélemény: én inkább érzem Brady haternek az FK cikkeit, mint nem, amikor előkerülnek az ehhez hasonló kérdések, hogy Brady mennyire jó, mennyit tett a SB győzelmekhez stb.

katonadani
Reply to  acsdav2
2018-11-03 13:41

Nem tudok senkirol a szerkesztosegben aki utálná, vagy nem szeretné, vagy ne ismerné el Bradyt.

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  katonadani
2018-11-03 13:48

Felesleges magyarázkodni.
Aki beleakarja,az bele is fogja látni.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Belicsik Béla
2018-11-03 16:07

Olvasd el a GOAT SB cikkeknél Brady SB-jait. :)
1.Röviden így néztek ki: Vinatieri és védelem, védelem, védelem és Vinatieri csak ezek miatt nyert a Pats, Brady semmit nem tett érte az első 3 SB-n. A 2 Giants elleni vesztes döntőn persze megint nem volt jó, a védelem ennél többet nem tehet. Seahawks? Na ná, hogy a védelem miatt nyertek, lásd Butler interceptionje. Falcons? 34 pont nem jelent semmit, az igazi munkát a védelem végezte el, akik 10 támadásból csak 3-szor engedtek pontot. Eagles? Ne sírjanak a Brady-fanok a védelem miatt, hogy egyszer nem nyerte meg neki a döntőt, amikor eddig minden győzelmet nekik köszönheti.
2. Bezzeg Manningnél. Ott mindenki hibás volt a 2 vesztes döntőn csak a Sheriff nem. A Seahawks elleni döntőről egy külön bekezdés van arról, hogy mennyi játéknál nem ő hibázott. Azt a bekezdést valahogy kihagyták, amin Manning hibáit lehetett volna eccsetelni. Nem lett volna rövid bekezdés.
3. Nyilván nem lehet azt mondani, hogy mindenki így gondolja a szerkesztők közül. Személy szerint ezzel a kijelentéssel sincs semmi gond, ami ebben a cikkben van, mert én is így gondolom. Viszont nem értem, hogy miért kell úgy hozzáállni Brady eredményeihez, hogy nem magának köszönheti.

Wide open
Wide open
Reply to  acsdav2
2018-11-03 16:20

Melyik SB győzelemhez nem kellett eddig védelem?

acsdav2
acsdav2
Reply to  Wide open
2018-11-03 16:31

Amikor a Chargerst bucira verte a Steve Young vezette 49ers. ;)

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-11-03 16:09

Jól titkolják! ;)

Sekler
Sekler
Reply to  katonadani
2018-11-04 17:04

Már bocs … nem feltétlenül a témához kapcsolódik.
Mi a Goat ? …Minden idők leggjobbja.
De hogyan lehet meghatározni egy olyan kritériumrendszert ami ezt valósan mérje… sehogy.
Tehát ez egy szubjektív megítélésből eredő ” kóros” félrevezetés szerintem.
…. de annak elég jó h vitát ezáltal klikket és kommentet generáljon…. amit meg is lovagol a kedves szerkesztőség …

katonadani
Reply to  Sekler
2018-11-04 18:45

őszintén, meg sem fordult a fejemben hogy ebből vita lesz, generálni meg kifejezetten nem akartam, nem kell nekem a feszkó egyáltalán :D

(így utólag persze hülyeség hogy nem fordult meg a fejemben :D)

Gergely Nagy
Gergely Nagy
Reply to  Evergreen
2018-11-03 11:30

Mark Sanchez minden rájátszás meccsén “alázta” Bradajt, csak hát vonzóbb volt az vasokos butt és bele is bukott, meg mondjuk nem látott ki a fal mögül, meg a meccsek nagy részen szar volt :D.

Peace
Peace
Reply to  Evergreen
2018-11-03 11:33

Egy biztos, Te is komolytalan vagy.

Evergreen
Evergreen
Reply to  Peace
2018-11-03 12:17

Ennyi érvvel nehéz vitatkozni :)
Köszi, hogy máris hoztál egy példát azokra, akikről írtam ;)

Tizenkettes
Tizenkettes
2018-11-03 12:25

Ez a “nem is biztos, hogy Brady a leg… irányító”, hihetetlen, mennyi Patriots-szurkolónál ki tudja csapni a biztosítékot… És ez azért gáz, mert az ilyenek miatt (is) utálják annyian a Patriots-szurkolókat. Patriots meg Brady haterek??? Akkor ez ugyanígy megvan a jelek szerint sok Pats-drukkernél, mert ők meg azokat utálják, akik szerint nem a Pats és Brady a legjobb, legügyesebb, legtehetségesebb stb. Nevetséges.

Lehet, hogy Bradynél tehetségesebb Rodgers. Lehet, hogy Mahomes majd jön, és meg sem áll 7 SB-győzelemig meg 600 TD-ig. Aki szerint Rodgers a legjobb, az szerintem inkább szomorkodik, amiért a csapata rendre elcseszi szerencsés esetben az alapszakasz-, rosszabb esetben a rájátszásmeccsét a legjobb QB-nek. Nyilván Rodgers is jól tudja, hogy ebben a sportban a gyűrű a lényeg. És ha valaki ötöt nyert, az az isten. Én is úgy gondolom, hogy Rodgers egy iszonyatosan veszélyes QB, mert van esze, keze, lába, és bármire (és bármikor) képes a labdával. Rodgers szerintem sokkal jobban beilleszthető lenne bármilyen rendszerbe, Brady, úgy gondolom, a kialakult vagy kialakított rendszerhez kötöttebb. Ha valaki drukkol, egy csapatnak drukkol. Nem Bradynek (bár már olvastam olyanokat is, hogy addig drukkol az illető a Patriotsnak, ameddig Brady lesz a QB – gratulálok az ilyen seggfejeknek) vagy Rodgersnek, hanem a Patsnek vagy a Packersnek. És kitörölheti, ha Brady vagy Rodgers 642 yardot meg 5 TD-t passzo, miközben a csapata nem nyer. Ezt maguk a főszereplők is így fogják fel: tök jó, hogy összedobáltam egy rakás TD-t, de szívtunk, mert kiestünk.
Engem nem érdekel, hogy ki mennyire találja jónak Bradyt. A Manninggel való összehasonlítást is ezért éreztem hülyeségnek. Mindig leegyszerűsítem a kérdést arra, hogy szeretném-e egy nehéz meccsállásnál, hogy NE Brady vezesse le a döntő drive-ot mondjuk egy PO-meccsen. És kilyukadok oda, hogy nem cserélném el Bradyt senkire. Ez a lényeg. Továbbá, valaki attól is lehet “nagy”, hogy miként vesz részt egy szervezetben. Brady már legalább fél évtizede úgy alakíttatja át a szerződését, hogy azzal így vagy úgy segítse a Patriotsot. Nyilván ő sem jár rosszul anyagilag, és ha a felszabadított forrásokból lehet tovább erősíteni a csapatot, abból Brady is profitálhat, de ez most más kérdés. Ez is olyan dolog, amiért ha nem is feltétlenül a legnagyobbnak, de hatalmas sportembernek lehet tartani Bradyt. 41 évesen még mindig a következő gyűrűn jár az agya, holott már 10 éve visszavonulhatott volna, annyi mindent elért. Rodgerst szerintem nyugodtan tekinthetjük a jelen legjobb irányítójának, és sokak szerint meg is érdemli azt a gigaszerződést, amit kapott, amiért annyit tesz a Packersért. Ugyanakkor ez egy furcsa helyzetet is teremtett, hiszen Rodgers kitömése nyilván hatással van (lehet) a Packers erősítési terveire. Tehát Rodgerst továbbra is lehet majd sajnálni, mert rajta múlik a Packers sorsa, de egyre többen lehetnek majd olyanok is, akik úgy fogják fel a dolgot, hogy Rodgers a nagy szerződés és az erős Packers között választva a nagy szerződés mellett döntött. Brady ebből a szempontból talán inkább csapatbarát. (Persze kérdés, hogy BB rendszerében merne-e mást tenni…)
Összegezve, mindkét irányítónak van egy rakás olyan tulajdonsága, ami miatt kiemelkednek a többiek közül. Élmény őket nézni. Ami miatt Manninget (mármint Peytont…) is élmény volt. És ami fontosabb, hogy vasárnap mindketten még inkább meg akarják mutatni a másiknak, hogy mennyire jók. Rodgersék számára amúgy is nagyon fontos a meccs, mert a csoportban sem állnak jól, a Pats menne a kiemelésért, úgyhogy jó lesz. Ha meg valakit eközben is az érdekel, hogy ki kit és miért tart a legjobbnak, és miért nem mást, azt csak sajnálni lehet.

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  Tizenkettes
2018-11-03 12:30

“Ami miatt Manninget (mármint Peytont…) is élmény volt.”
Azért azt ne mond,hogy nem élmény nézni,ahogy Elit ütik mint a répát…

Alantas
Alantas
Reply to  Tizenkettes
2018-11-04 15:34

Én megértem mindkét félt és persze Pats szurkolóként van egy elfogult véleményem. Sztem helyes ha mindenki normálisan leírja a vélt igazát. Ami nem normális az a szerkesztő, aki nem tudta úgy megírni a cikket hogy pártatlan maradjon. A “ki a jobb mondata” teljesen felesleges csak arra jó hogy az NSO szintjén legyen

Belicsik Béla
Belicsik Béla
2018-11-03 12:37

Szerintem ezt a brady vs rodgers témát döntsük el kultúráltabban..
Kinek a haverja vezet egy egész országot?
Ki főz jobb kakaót a gyerekének?
Kit tart el az asszony?
És kinek volt jobb jelmeze halloweenkor?
Na ugye…
comment image

acsdav2
acsdav2
2018-11-03 12:49

Kicsit felejtsük már el a Brady-Rodgers összehasonlítást és foglalkozzunk a többi meccsel. :D
1. Miért ennyire esélytelen a Lions? Baromi szoros az NFC North, nem igazán értem, hogy egy csoportmeccsen miért ne lenne esélye Staffodéknak.
2. Nem értitek miért esélyes Broncos? :D Én pont, hogy a ti tippjeiteket nem értem. Watson nem tudom, hogy éli túl Chubb és Miller “ölelésében” épp bordákkal.
3.Gronk kérdéses státuszban van. Nem igazán értem miért kell erőltetni Buffaloban. Az ő hiányában szerintem a Packers az egyértelmű favorit.

rowi
rowi
Reply to  acsdav2
2018-11-03 16:32

valójában én is a broncosra tettem, csak már a preview szempontjából későn

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  acsdav2
2018-11-03 16:41

1-2. Szerintem nem azt kell nézni, hogy hányan tettek egy csapatra, mert az csalóka. Ha az esélyek 55-45 egy csapatnak, lehet, hogy mindenki az 55-öt teszi meg, de ez olyan kis különbség, hogy bármi lehet.
3. A Packers sajnos olyan hullámzó teljesítményt nyújt idén (hol az O hol a D), hogy teljesen jósolhattalan. A Pats sokkal konzisztensebb. Ha épp mind a két csapategység hullámhegyen van, szinte bárkit megverhetnek, ha nem, akkor 1-2 csapatot nem számítva, simán ki is kaphatnak. Én szoros meccsre számítok, bármi lehet és annak ellenkezője is (főleg, ha nem játszik Gronk)

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2018-11-03 15:29

Úgy látom a cikk végénél tovább görgetni semmi esetre sem szabad. ? Se füle se farka az egésznek.

rowi
rowi
2018-11-03 16:31

az a seahawks-chargers valójában a Under the Radar Bowl

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  rowi
2018-11-03 16:43

Nekem idén a Hawks kibaszott nagy meglepetés. Nagyon örülnék neki ha meglepésre behúznák az NFC-t és egy Pats-Hawks visszavágót láthatnánk.

Amúgy mindenképp jó meccsre számítok a Chargers ellen. (Hawks sikerrel)

rowi
rowi
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-03 16:47

hát még nekem:) de az előző 3 hét bebizonyította, amit már évek óta gondolok, hogyha egyszer lenne támadófal, akkor minden lenne. minden is, de ezt a múlt heti öfben is írtam. a ramst viszont nem fogjuk utolérni az fix, főleg ezzel a sorsolással, de ha a chargers megvan, amire az előző 3 hét alapján elég jó esélyt látok, főleg hazai pályán, akkor az a wild card dolog több fokkal lesz reálisabb, bár még mindig uphill battle lesz az.

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  rowi
2018-11-03 16:52

Csodálatra méltó az optimizmusotok :D

rowi
rowi
Reply to  Belicsik Béla
2018-11-03 16:53

végre élmény, a szó klasszikus értelmében élmény hawks meccset nézni. hogy a bánatba ne lennék optimista?:D

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  rowi
2018-11-03 16:56

Értem én,csak ez olyan mint a heroin(vagy a 49ers bandwagonra felülni).
Megborul az ember mikor vége :D

eeeeeeeeeeeeek
eeeeeeeeeeeeek
Reply to  Belicsik Béla
2018-11-03 17:10

mert Pats szurkolóként a reménykedőknek beszólni akkor mi? :D

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  eeeeeeeeeeeeek
2018-11-03 17:22

Szimpla ténymegálllapítás volt :D

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  rowi
2018-11-03 20:15

Nem is kell utolérni, elég bejutni a rájátszásba és onnan már bármi lehet. A kibaszott Giants óta tudom,hogy semmi sem lehetetlen. ?

wolandrule
wolandrule
Reply to  rowi
2018-11-03 20:03

Látod, pont az ilyen cinikus és felesleges hozzászólások miatt érkezett néhány lenti megjegyzés. “jah csak meg kell védeni bradyt..”, jólvan hülye gyerekek. Meg sem lehet szólalni a témában, mert az csak azt jelentheti, hogy az életnélküli kis csicska patsesek jönnek hörögni. Nem értem miért nem lehet erről normálisan beszélni.

rowi
rowi
Reply to  wolandrule
2018-11-03 20:13

dehogynem, lehet. de akkor én is hangot adhatok annak, hogy ez a mi szempontunkból úgy néz ki, hogy már megint erről kell beszélni. és a magam részéről mindenkinek az érdemei elismerése mellett, ez már roppant unalmas

Sekler
Sekler
Reply to  rowi
2018-11-04 16:51

Ha unalmas … lapozz kérlek. Ilyen egyszerű !
Persze van valami abban amit mondasz , de szerencsére egyre kevesebb arányba … kivéve persze ha pl. mint most is cukkolni akarod a szerintedi “ellentábort” .

rowi
rowi
2018-11-03 19:55

btw ez “Vegas szerint konkrétan ők az esélyesek ezen a meccsen” nincs így, vagy legalábbis most nincs így, pénteken amikor írtad, akkor nem tudom mi volt a helyzet. most ahol megnéztem, mindehol 1 pontos favorit a chargers, ami semmi persze

Rpi
Rpi
2018-11-04 00:37

Én, mint egy két lábon járó vidámpark csak ennyit tennék hozzá a TB-AR vitához:
https://twitter.com/SportsTalkJo3y/status/1058732339583426560?s=19

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  Rpi
2018-11-04 04:37

Brady’s defenses ??? hahahhahaha

stanley
stanley
2018-11-04 08:11

Most biztos naiv és tudatlan leszek ezzel a kérdéssel, de Rodgers helyzetében vajon miért nem merült fel egy esetleges csapatváltás lehetősége?

58
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x