Connect with us

Hír

Ngakoue új szerződést akar, addig pedig a kötelező edzéseket is kihagyja

Yannick Ngakoue nem elégedett újonc szerződésével, és kihasználja az egyetlen módszerét alkupozíciója növeléséhez: nem megy munkába. A kiváló pass rusher ott volt a Jaguars OTA-in, hátha ez segít előremozdítani a tárgyalásokat, azonban ez nem jött össze, így most másik útvonalat választ, és holdoutol.

Nem leszek ott a minicampen, amíg meg nem oldódik a szerződésem ügye. Elkötelezett vagyok a Jaguars, a szurkolók és a csapattársaim irányába, és remélem, hogy még sok éven át Jacksonville-ben lehetek.

– írta Ngakoue a közleményében.

A 24 éves, korábbi harmadik körös pass rusher mindössze $2 milliót keres idén (újonc szerződése utolsó évében), azonban mindenki tudja, hogy ennél sokkal többet ér. Első három szezonjában 29,5 sacket gyűjtött össze, ami a legtöbb a draft classából, pedig olyan nevek kerültek akkor az NFL-be, mint Joey Bosa, DeForest Buckner vagy Chris Jones. És hogy ezt tetézzük, az utóbbi két évben egyetlen edge rusger sem szerzett nála több sacket és QB hitet együttvéve az egész ligában.

A kötelező minicamp kihagyásával Ngakoue összesen 88.650 dollár büntetésre számíthat a csapattól.

28 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2019-06-11 07:33

Igaza van.

Walter Mitty
2019-06-11 08:38

Zsiga Marcell: “Igen, 2 millió dollárból meg lehet élni”.

renningan
renningan
Reply to  Walter Mitty
2019-06-11 11:35

Sőt, örüljön, hogy dolgozhat!

Egyébként meddig lehet megélni 2 millió dollárból? Mert ha idén megsérül, vagy pont úgy szarrá verik a fejét, mint az összes többi játékosnak, és élete végéig kezelésre szorul, akkor meddig tart ki a pénz? Pláne, hogy a játékosok többsége a focihoz kívül semmihez nem ért, a karrierje után betonozni lesz csak jó, és az azért elég szar lehet neki?

De ezek szerint hülye az, aki sztrájkol, mert 150 ezer forintból is meg lehet, miért akar többet? Meg milyen alapon hagy ott valaki egy szar állást egy jobbért, amikor amúgy is megélhet a fizetéséből? Például Magyarországon azért el lehet éldegélni valahogy egy orvosi fizetésből, a sok hálátlan mégis nyugatra megy, ahol, békés, kényelmes, nyugodt élete lehet, mert megbecslik.

A világon mindenki szeretne többet keresni és jobban élni. Csak a lehetőségek másak, az elv, a hozzáállás ugyanaz. Nem sok olyan ember van, aki inkább “megél” 2 millióból, amikor kereshetne 12-t.

Gábor Horvath
Gábor Horvath
Reply to  renningan
2019-06-11 12:00

Mondjuk alairta azt a szerzodest, sott orult is neki akkor..

katonadani
Reply to  Gábor Horvath
2019-06-11 12:23

aláírta azt a szerződést, amibe nem volt egy csepp beleszólása sem, nem volt alkupozíciója, ráadásul olyan munkáltatóval, amit nem ő választott.

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  katonadani
2019-06-11 12:53

ha valaki nem jelentkezik a draftra akkor mennyivel lesz hatranyosabb helyzetben mint az aki jelentkezik. Gondolok arra hogy mondjuk nem vehet reszt a combine-on vagy a pro day-en?

jelenleg van egy kollektiv szerzodes amivel az ujoncok alairjak hogy nincsenek alkupozicioban amikor draftoljak oket es ujonc szerzodesuket alairjak. ha ez hatranyos a jatekosokra nezve akkor ezert kell kuzdeni. szerintem a jatekos szakszervezetnek kellene egy olyan kollektiv szerzodest alairatnia a tulajokkal, hogy az ujonc szerzodesek teljesitmeny aranyosan kompenzalodjanak az utolso evukre. ez persze a munkaltato megvalasztasan meg mindig nem segitene, ami a draftban magaban kodolva van.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Szilárd Süveges
2019-06-11 13:16

Ha valaki nem jelentkezik a draftra, már alig van esélye csapatot találni. Ráadásul az UDFA-k soha nem kapnak milliós nagyságrendű szerződést, örülhet ha némi alamizsnáért aláírhat valahova és egyáltalán nem biztos, hogy a szerződése garantált lesz mondjuk sérülés esetére. Rengeteg évet elveszít, mire egy tisztességes, teljesítményéhez mért szerződést megkap. Ki van ez találva.

A másikkal pedig csak az a baj, hogy a játékos szakszervezet nem csak a draftolt újoncok érdekeit képviseli (sőt legkevésbé talán az övékét), hanem a tapasztaltabb játékosokét is. Na most a fizetési sapka miatt az újoncok csak a veteránoknak járó rész terhére kaphatnának kollektíve nagyobb fizut vagy kiegészítést. Értelemszerűen ez meg a veteránok csőrét piszkálná nagyon. Szóval ez is ki lett találva annak idején. :)

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  Fetyke
2019-06-11 14:04

1.) na jo de ez arra feltetelezesre epul hogy aki UDFA az kinylvanitottan (scouting, combine…) gyengebb mint az aki mar elkelt a drafton azaz az UDFA-k is jelentkeznek a draftra de ok kicsusznak a ~250-bol mert nem tartoznak az elso 250be. de ha mondjuk valaki nem jelentkezik azok kozul akit minden csap scoutingja top 50es-nek ertekel akkor a vegen lehet licitalni hogy ki ad tobbet. Amugy az UDFA-kal a 3 nap vegen megy is a licit haboru csak kicsiben.
Persze ettol meg nem jelenti azt hogy ez valoban mukodne is ez csak az en elmeletem.

2.) ha meg az ujoncokat a sajat szakszervezetuk is kevesre ertekeli akkor meg ezt be kell nyelni. en ertem hogy a jatekos kockaztat a keves penzzel amikor serulesre magas eselye van a snap szam miatt, de en nem ertek egyet a zsarolassal. azt is mondhatja a jatekos hogy oke lejatszom az evet de ha most nem hosszabitunk es kapok normalis penzt akkor a szerzodes lejarta utan sem fogok veletek hosszabbitani mert nem vagytok fair-ek. Ez a mondas szerintem nem annyira zsarolas meg ha annak is hangzik viszont eros nyomas gyakorlas es akar egy esetleges cseret is megerhet amibe nyilvan a csapat meg rosszabbul jar mert ha a tobbi csapat megtudja akkor a csere ellenertek is alacsony lesz.
Persze lehet hogy ez sem mukodne a gyakorlatban, de en szeretnem hinni hogy van mas lehetoseg is a nyomas gyakorlasra a szerzodes be nem tartasa helyett.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Szilárd Süveges
2019-06-11 14:38

1.) Aha csakhogy az NFL csapatok tulajai sem hülyék. Az 1/1-es Murray a 4 évre 35 milliós szerződést kapott. A 10. helyen kiválasztott Bush (LB) is 18,8 milliós szerződést kapott. Az 50. helyen a Vikings választotta ki Smith-t, aki még kap 4 évre 5,8 milliót. Azaz a rendszer úgy van felépítve, hogy a top 20-ig (12,5 millió) kiválasztott játékos nem nagyon tudna UDFA-ként sem jobb szerződést kiharcolni magának. Vagyis az ide pályázó top 50 prospect nem meri megtenni, hogy nem jelentkezik, hiszen úgy számolnak, hogy UDFA-ként csak bukhatnak, de nem igen nyerhetnek. A többiek esetében meg mit számít, hogy jelentkezik e vagy sem. Mondom, hogy ki van ez a rendszer találva, de nagyon! :)
2.) Nem működne. Egyrészt a játékos sérülést és a nagy pénz elvesztését kockáztatná (márpedig a vasat addig kell ütni, amíg meleg), másrészt 3 évig még tag-elheti a csapata, így nem nagyon lehet őket ezzel zsarolni. A hold out az ami eddig bejött a játékosoknak az utóbbi években. Nem szép, nem szép ez tény, de legyünk őszinték, hogy a csapatok sem a fair play szellemében járnak el legtöbbször az ilyen esetekben.

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  Fetyke
2019-06-11 14:55

1.) Az hogy a drafton elkelt jatekosok fix osszegu szerzodest kapnak a draf pozicionak megfeleloen abbol meg nem kovetkezik hogy drafton kivul ne lehetne akarmennyiert (nagy penzert is) szerzodni. A drafton kivul szerzodesekre nincs maximum osszeg. Persze nem kapott senki sokat draftolatlan ujonckent, de nem is volt meg olyan hogy egy 50 es prospect ne jelentkezett volna a draftra.
de elfogadom hogy nincs ilyen mert meg nem volt ami meg biztos nem veletlen van igy.

2.) na pont ezt sajnalom hogy mindenki abba az iranyba van motivalva hogy ne uzleteljen fair eszkozokkel. szerintem ez sajnalatos nem helyes, ha ez csak igy tud mukodni akkor nem jo a rendszer.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Szilárd Süveges
2019-06-11 19:12

2.) Ezzel teljesen egyetértek!

acsdav2
acsdav2
Reply to  Szilárd Süveges
2019-06-11 14:55

Licit biztosan nincs az UDFA-kért. A minimum szerződést kínálják mindegyiknek. Ha jön, akkor jön, ha nem akkor meg keresnek valaki mást. Több pénzt nem adnak neki, hisz nagy valószínűséggel úgyse éri meg az 53-as rostert.

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  acsdav2
2019-06-11 15:05

en csak azon tunodom mi lenne ha mondjuk egy “Christian Wilkins” nem jelentkezett volna a draftra, de fogadott volna ugynokot hogy szerezzen allast az egyik NFL csapatnal.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Szilárd Süveges
2019-06-11 18:06

Nem mondom érdekes rajta elgondolkodni. :) Kyler Murrayt lett volna érdemes megnézni, mert ő ténylegesen nem veszített volna semmit, hisz a baseball-lal is jól keresett volna. Szerintem ezt a húzást csak egy nagyon biztos prospect, leginkább QB merné meghúzni, aki kimagaslik a posztján. Ilyen lesz 2021 Trevor Lawrence, de nem hiszem, hogy kockáztatna.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2019-06-11 19:25

Közel sem kapna hosszabb távú szerződést egyik újonc sem. Azért ne feledjük, hogy a draftolt játékosok 4 éves szerződést kapnak, azaz van idejük belerázódni az NFL-be és megmutatni a valós értéküket. Rosennek például ma már nem lenne állása/csapata, ha udfa-ként szerződött volna valahova.

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  Fetyke
2019-06-11 20:46

na jó de ez alapján most arról beszélünk ha ngakoue nem kap lehetőséget akkor neki sem lenne meg a most Sack+Hit ls akkor nem is lenne olyan pozícióban hogy azt érezze nagyobb kompenzáció jár a munkájáért

Fetyke
Fetyke
Reply to  Szilárd Süveges
2019-06-11 19:12

lásd válaszomat acsdv-nek!

katonadani
Reply to  acsdav2
2019-06-11 15:05

nagy licit van az udfa-kért amúgy – kis pénzekben, de nagy a versengés a cspaatok közt

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2019-06-11 18:17

Számomra ez ellentmondás. :) Ha kis tétekben játszanak, akkor nem nagy a licit :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  Szilárd Süveges
2019-06-11 19:25

Ja és még valami a második ponthoz. És mi lenne azokkal, akik viszont első körösként lettek bust-ok? Lásd Minnesotában Treadwell. Akkor az ő fizujuk meg csökkenne az utolsó évükre? Látod ez a gond, hogy egy-egy játékos egyéni problémáját nem lehet mindenkire rávetíteni, mert másoknak meg más a jó.

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  Fetyke
2019-06-11 20:35

vagy csak nem valtozna, es ay ilyen bustok amugy is elobb kerülnek csapaton kivűl mint hogy utolsó vagy előtti évükbe érnének.

amúgy meg a garantált tartalma előre leszurkolása miatt inkább az első években kerül több a játékos zsebébe kvázi már megkapja annak egy részét is amiért majd csak utolsó évében dolgozik meg. de akkor az a pénz már zsebben és rég elfelejtve van így persze hogy nincs kedve a maradék kevésért játszani.
és most azzal nyilván nem vitatkozom, hogy a későbbi teljesitményhez képest már az elején lett alul fizetve, mert nem azzal számolt senki hogy 3. évére mondjuk elit közeli teljesitményt nyújt a játékos.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2019-06-11 13:23

Mondjuk egy olyan országban, ahol a gazdaság még bő 150 évvel ezelőtt is jelentős részben még a rabszolgaságon alapult már ezt is tekinthetjük előrelépésnek. :D

Gábor Horvath
Gábor Horvath
Reply to  katonadani
2019-06-12 15:54

Mar hogy ne lett volna beleszolasa.. Lasd Joey Bosa.. Amit alairok az azert nekem szent..

katonadani
Reply to  Gábor Horvath
2019-06-12 16:25

pontosítok: nagyon nagyon minimális beleszólása van csak

“Amit alairok az azert nekem szent..” –> remélem akkor minden egyes kivágásnál ki vagy akadva a csapatokra, hogy hogy merik ezt megtenni

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  katonadani
2019-06-12 16:48

Na pl az egy tok jogos gondolat szerintem hogy miert csak a csapatok bonthatjak fel egy oldaluan a szerződést. Mert a cut kb egy sima határozott idejű szerződés határidő lejárta előtti felbontása.
Nyilván ezért van garantált tartalma és ezért nyogi egy csapat cut után is a dead moneyval.
A csapat előre kifizeti a teljes fizetés egy részét es ha játékos kb nem játszik azt akkor is megkapja. Ezt előre odaadják és a cutnal mindenki ugy nézi hogy a játékostol megvonták a játék lehetőséget és a hátralévő meccsek utáni pénzt. De igazából a hátralévő meccsek utáni pénz egy részét már előre kifizették tehát a játékos anélkül megkapja hogy játszania kellene.
Szerintem az korrekt lenne ha a játékos “kivasarolhatna” magát a szerződésből. Az fair lenne.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
2019-06-11 09:39

Mondjuk ilyen esetekben nem értem a csapatot sem. Már rég elé kellett volna tegyenek egy értékelhető szerződést,

28
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x