Connect with us

Érdekességek

Kinek van a legtöbb és legkevesebb “saját nevelésű” játékosa?

A rosterépítés mindig nagyon izgalmas filozófiai és gyakorlati kérdés tud lenni, és érdekes lehet megnézni, ki mennyire támaszkodik a “saját nevelésű” játékosaira, azaz azokra, akiket az adott csapat draftolt, vagy épp draftolatlan szabadügynökként szerzett meg. Ebből akár arra is tudunk következtetni, hogy ki milyen jól draftol, mennyire tudja beépíteni a csapatába a fiatalokat, esetleg arra, hogy mennyire van épp átalakulóban az egész franchise.

Jason Fitzgerald az OTC-től összeszedte a legtöbb és legkevesebb saját nevelésű játékossal rendelkező csapatokat, ahol minimum 60%-ban vagy maximum 45 százalékban találunk ilyen focistákat a keretben.

Ahol a legtöbb saját nevelésű játékos van:

  • Baltimore Ravens 72%
  • Minnesota Vikings 71%
  • Green Bay Packers 67%
  • Los Angeles Rams 66%
  • Los Angeles Chargers 62%
  • Dallas Cowboys 62%
  • New Orleans Saints 61%

Ahol pedig a legkevesebb:

  • Houston Texans 28%
  • New York Giants 35%
  • New York Jets 36%
  • Cleveland Browns 39%
  • Arizona Cardinals 39%
  • Tennessee Titans 42%
  • Washington Football Team 43%
  • Carolina Panthers 44%

29 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
29 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Hope
Hope
2021-04-22 11:36

Ez úgy lenne hiteles ha azokat a játékosokat számítanak bele akik néhány éve ott vannak már, többek között a lent említett halim Vikings pickre tavaly vagy bármikor.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Hope
2021-04-22 15:39

Hát ha kezdőre levetítenénk, akkor a Vikings attól tartok ott is elől járna. A kezdő támadósorból gyakorlatilag csak Cousins nem saját draftolás (jó a támadófalra nem is vagyunk annyira büszkék), és a védelemnek is kevesebb mint a fele igazolt ügynök.
Egyébként a tavaly draftolt halom játékosból 3-an már most stabil kezdők. És nem is rosszak ráadásul. JJ a legjobb elkapó a classból (sőt), és Cleveland és Dantzler is a classuk elitjében vannak (beválás tekintetében). És igazából itt még nem állt meg a sor, de a többiek még valóban kétségesek kicsit. De ez egy év után már így is nagyon jónak tűnik.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2021-04-22 20:26

és még Gladney is a keret tagja! :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2021-04-22 20:42

Ő az egyik, aki pillanatnyilag kétséges. :D

d zoli
d zoli
2021-04-22 08:10

Azt hittem a GB toronymagasan első lesz.

Fetyke
Fetyke
Reply to  d zoli
2021-04-22 10:26

A Vikings tavaly 15, az elmúlt 2 évben összesen 27 játékost draftolt. :) Idén is van 10 pickje. Oké, az első 100-ban csak 3, de a következő 50-ben további 4 is.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-22 10:54

Peeerszeee, mert állandójan portyáznak, falvakat-városokat fosztogatnak és mindenhol elloptyák a pikkeket.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-22 11:23

Sicsávó a kedvenc városunk. Ott szeretünk leginkább potyázni.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-22 15:00

Ott könnyű, mert az ottani digók mindenre igent mondanak, így aztán sok a potya…

Farubcek
Farubcek
2021-04-22 07:12

A saját draftolású játékos azért itt pontosabb kifejezés lenne (még az UDFA-kkal együtt is), mert hogy ennek az egésznek a játékosneveléshez meg az utánpótlás-képzéshez semmi köze.

ahanem
ahanem
Reply to  Farubcek
2021-04-22 12:15

az évenkénti 10-15 bluechip játékost leszámíva igenis van értelme, de még a blue chip játékosok 70%ra is rá tudnám húzni

persze Nick Bosa meg Chase Young nem lesz már szignifikánsan jobb, de úgy nagyjából mindenki más meg igen

igen, a collegeben megtanulsz hagymát kockázni meg vizet forralni, de michelin csillagos séf igazából csak az NFLben leszel, nyilván aki ezt megtanulta az egyetemen, az az évente pár, az előnyben van, ők mondjuk kapnak garantált szerződést 4 évre.

Farubcek
Farubcek
Reply to  ahanem
2021-04-22 13:02

Ezzel nem értek egyet. Ez focinyelven (mármint európai foci nyelven) olyan, mintha a Manchester United igazol a holland ligából egy 21-22 éves játékost, aki ott kiemelkedett, viszont a Premier League színvonal eléréséhez kell még neki egy vagy két szezon. Viszonylag általános szituáció. Most akkor a United nevelte őt ki? Ne vicceljünk.

Ezek 20-22 éves sportolók, képességeik csúcsához közel. Van még hova fejlődniük, már csak azért is, mert maga a játék is egészen más az NFL-ben ahhoz képest, amit megszoktak korábban. Tudod mi ez? A már eleve az átlagnál lényegesen jobb képességű, nagyobb tudású 20-22 éves játékosok elit szintre fejlesztése. Ez a játékosneveléstől szerintem borzasztó messze áll. Az érdemi munkát a gimis és a college csapatok végzik el, nem az NFL-franchise-ok.

ahanem
ahanem
Reply to  Farubcek
2021-04-22 15:24

Annak a holland ligában szereplő játékosnak ugyanúgy esélye van pénzt kapni mondjuk a játékáért, vagy ugyanabban a nemzetközi sorozatban szerepelnie jelenlegi csapatánál. Mondjuk ez nem igaz, mert lehet rangosabb ligában is szerepelnie.

Azért azt ne gondoljuk, hogy a gimis meg ncaa edzők mindenkivel egyesével foglalkoznak, ők adnak egy generalista képzést, aztán aki tényleg olyan jó, az folytathatja pénzért. Aztán akinek nem sikerül, mert 1-2 év alatt kikopik a ligából, annak teljesen mindegy, hogy mit ért el hs meg ncaa szinten.

Farubcek
Farubcek
Reply to  ahanem
2021-04-22 16:18

Szerintem a fizetés, melyik ligában szerepel, stb. összehasonlítása a kétféle foci között az tök irreleváns a játékosneveléshez. A lényeg azon van, amit írsz: aki olyan jó, az folytathatja pénzért. Az NFL-be csak a magasan átlag felettiek tudnak bekerülni. És ezek már felnőtt játékosok, minimum 8-10 év sporttal a hátuk mögött (amiből mondjuk 5-8 év viszonylag komoly versenysport), abban az életkorban, amikor a legjobban tudnak fejlődni. Egy 20-22 éves srác ha nem rendelkezik a kortársaihoz képest magasan átlag feletti képességekkel és tudással, akkor nem kerül be a ligába. Ott már tényleg csak azok vannak, akiket korábban más szervezetek kineveltek.

ahanem
ahanem
Reply to  Farubcek
2021-04-22 17:22

Azért irigyellek, hogy 20-21 éves gyerekeket, akik legálisan még nem biztos, hogy vásárolhatnak alkoholt, felnőtteknek mersz nevezni.

Attól még, hogy valaki átlagon felüli, nem biztos, hogy megragad a ligában, bekerülni nem elég, mert a practice squad az nem az a hely, amit sikernek fog fel bárki is.

Farubcek
Farubcek
Reply to  ahanem
2021-04-23 07:52

Abszolút sportszempontból közelítem meg a kérdést, nem egyéb (legális, szociokulturális, stb.) oldalról. A 20-21 évesek fizikálisan és tudásban is a felnőttek szintjén vannak/lehetnek már. Nagyon kevés olyan sportot tudnék összeszedni, ami ez alól kivétel (és azok is jellemzően inkább “ésszel” vagy hosszútávú állóképességel, mintsem az amerikai focihoz hasonlóan nyers erővel és robbanékonysággal űzött sportok). Ha valaki egy ilyen fizikalitásra, robbanékonyságra épülő sportágban a huszas évei elején nincs közel az elit szintjén, abból egyszerűen nem lehet már elit játékost varázsolni.

ahanem
ahanem
Reply to  Farubcek
2021-04-23 09:21

A pee wee és az NCAA szint közt van annyi, mint az NCAA és az NFL közt.

Lehet, hogy te a nyers erőt meg a robbanékonyságot látod, amik fizikai adottságok, de pl DeVonta Smith tökéletesen ellentmond mindennek, amit állítasz.

Farubcek
Farubcek
Reply to  ahanem
2021-04-23 10:29

Hát öregem, DeVonta Smith épp hogy olyan szintre került a college-ban, hogy bármikor bármelyik csapatba nyugodtan be tudod rakni az NFL-ben. Most ő hogy mond ellent annak, hogy a legnagyobb szerepe a giminek meg a college-nak van egy játékos fejlesztésében?

ahanem
ahanem
Reply to  Farubcek
2021-04-23 11:13

naigen, smith a 110 kilós elkapó, ugye

Matthevvv
Matthevvv
Reply to  ahanem
2021-04-22 17:52

Pedig így van! Nem találtsz olyan sportágat ahol nemzetközi szinten ezt külön vennék… Van az ifi, junior aztán jön a felnőtt, kész!
Usain Bolt még nem volt 22 éves és már világcsúcsot futott, amit aztán 22 évesen tovább javított és azóta is az áll!
Ez nem nevelés, max a saját stílusodhoz való alakítás. De tegyük hozzá, hogy ebben is hendikepjük van a csapatoknak, mert olyat eleve nem választanak ki aki nem illik a saját elképzeléseikhez…

ahanem
ahanem
Reply to  Matthevvv
2021-04-22 20:27

nemzetközi szinten
esetleg elmondhatnád, hogy az amerikai foci mennyire jelentős nemzetközi szinten

katonadani
Reply to  Farubcek
2021-04-22 08:59

azzal az a baj h UDFA-k nem saját draftolású játékosok, de beleszámítanak ők is

Farubcek
Farubcek
Reply to  katonadani
2021-04-22 09:30

Igen, ez teljesen igaz. Akkor passz, ötletem sincs jobb kifejezésre, csak egyszerűen baromi nagy disszonanciát érzek a homegrown kifejezés és az NFL-ben használt tartalma között :D

(hülye európai nem érti az amerikai rendszert, sokadik felvonás)

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Farubcek
2021-04-22 08:47

igen, az angol kifejezés (homegrown) megtévesztő ilyen szempontból. amúgy nekem nem egyértelmű, hogy most ebben az UDFA-k benne vannak-e vagy sem

LG
LG
2021-04-22 17:45

Ahogy ez már elhangzott, tök jó és érdekes ez a statisztika és sorrend, de ez csak egy PILLANATNYI állapot (ha jól sejtem, nem néztem utána az eredeti írásnak). Ha több évre lenne átlagolva, úgy jobb képet kapnánk.
Lehetne még tisztítani aktív rosteres napok száma, snapszám, vagy kezdő meccsek alapján. Persze elég ezt a statisztikát is összeállítás, szóval thx az eredeti forrásnak! ;)

Zotya
Zotya
2021-04-22 15:23

Hoppá! Azt hittem, ebben tök utolsó lesz a Jets. Nem gondoltam volna, hogy 2 csapat is van, amelyik szarabbul áll…

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
2021-04-23 05:43

Ez az 53 fős roster? Mert akkor 1% különbség 0,53 db játékost jelent…

pritek
pritek
2021-04-22 23:52

Jo kis stat. A Vikings meg ha akarta volna se tudta volna olyan utemben kivagdosni a jatekosait ahogy draftolta.

Tibor Cseh
Tibor Cseh
2021-04-22 21:54

Ahol a GM es segitoi illetve az edzoi stab hosszu ideje valtozatlan,ott nem soprik ki ujra es ujra a keretet,azzal a felkialtassal,hogy az elozo rezsim szerzodtette oket.Pl.Giants McAdoo-sopres,DG+Shurmur sopres,Judge sopres.Ha megbukik DG es Judge ujabb sopres jon.Vajon mennyi “sajat” jatekos marad ezekutan?Kene jo OL ember-Pugh,Richburg,pass rush-Okwara,JPP(de legalabb nyert egy gyurut),LB se nagyon van-Kennard,WR -OBJ,safety-Collins,stb.Meg az elsokoros bustok,Flowers,Apple,Engram.Fejetol buzlik a hal.Nezzetek meg az also 8 csapat jelenlegi vagy azt megelozo vezeteset.Talan csak a Titans kivetel.

29
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x