Connect with us

Minden ami NFL

Ki nyerné a Super Bowlt kezdő irányítója nélkül?

 

 

Nemrég jimboy összeszedte kik lehetnek a rájátszásba jutott csapatok radar alatti játékosai az AFC-ben és az NFC-ben, már azt is kiveséztük, hogy kik a liga összes csapatának idei leggyengébb láncszemei. Most viszont egy egészen érdekes dolgot vizsgálunk. A konferencia döntőbe jutott négy csapatból ugyanis kivesszük a kezdő irányítókat és megpróbáljuk megállapítani, ki vinné haza így a Lombardi trófeát. Kezdjünk hát neki.

 

4. Green Bay Packers

 

A lista negyedik helyére könnyűszerrel meg lehetett állapítani melyik csapat kerül. Ez a Packers ugyanis Rodgers nélkül, nem hogy a négy legjobb között nem lenne, de rájátszásban sem. Az egész játékuk arra épül, hogy Rodgers majd több pontot tesz fel a táblára, mint amennyit kapnak. Márpedig bőségesen kapnak. A támadófal passzhoz a legjobban blokkol a ligában, de Rodgers zsenije nélkül ez nem tűnne ennyire nyilvánvalónak. A futójáték bár Montgomeryvel mutat szép dolgokat, önmagában nem tényező. Az elkapók azért csinálnak szép dolgokat, de konzisztensen sokszor nem képesek elszakadni. Igaz, ha már nem szakadnak el, azt a kreditet meg kell adni nekik, hogy Rodgers zsebkendőnyi területre bedobott labdáit elkapják, sokszor bravúrral is. Más viszont nem tudná így odavarázsolni nekik. Nincs az a pontháború, amit Rodgers nélkül megnyernének, ez pedig így kevés.

 

3. Atlanta Falcons

 

A harmadik helyre nálam a Falcons futott be. Érdekes helyzetben vagyok velük kapcsolatban, mert szezon előtt nem mondtam volna meg, hogy Ryan hiánya az egyik legfájóbb lehet a csapatok közül, de hát Ryan eddig soha nem mutatta meg, hogy képes a jó szintről az elitbe lépni. Márpedig idén nem hiába a legnagyobb MVP várományos. A legjobb passer rating, a második legtöbb yard és a harmadik legtöbb TD hozzá fűződik az irányítók közül. Így ha kivesszük őt a játékból, nagy lenne a visszaesés. Annak ellenére is nagy lenne, ha figyelembe vesszük, hogy a futójáték képes működni, hogy Shanahan precíz, kiváló játékhívásaival haladna az offense, de ha pontháborúba keverednek, akkor Ryan nélkül alul maradnának az első két csapattal szemben.

 

Matt-Ryan-8

 

2. New England Patriots

 

Az, hogy a Patriots nem lenne óriási bajban Brady nélkül, az nem egy fiktív feltevés. Láthattuk az első négy héten, hogy mire mentek. És bár a Bills ellen belefutottak a késbe, ott egyrészt nem Jimmy irányított, másrészt semmi sem jött össze. Előtte azért láthattuk, hogy képesek Bostonban olyan game plant varázsolni, hogy a szezon előtt toronymagas esélyes Cardinalst (még ha utóbb ki is derült, hogy erre nem szolgáltak rá) is megverjék. A támadóséma működik, a fal jobb, mint valaha és három potens futójuk van, hogy Edelmanéket már ne is említsem. Ami még fontos, hogy mellé van egy olyan védelmük, akik biztosítják azt, hogy nem fogják nagyon megszórni őket, így egy kényelmes 20-25 pontos mérkőzés elég lehet az offense részéről.

 

1. Pittsburgh Steelers

 

Számomra teljesen nyilvánvaló, hogy az első helyet a Steelers kaparintaná meg. Mégpedig azért, mert a meccseiket az elmúlt jó 1-2 hónapban, lényegében már nélküle nyerik. Jó, tudom ez egy kicsit sarkítás, de Big Ben akármennyire is penge irányító, most csak a szükséges minimumot teszi be a közösbe, sőt néha még próbál el is venni. Nem mondom, hogy nagyon rosszul játszik, sőt azt sem, nem hiányozna a személye a pályáról, de az offense elkezdte vinni saját magát. Ez pedig két tényen nyugszik. Az egyik, hogy a liga legjobban teljesítő O-line-ja jelenleg a Pittsburgh-ben van. Lehet, hogy jobban blokkol passzhoz a Packers fal és az is, hogy a Cowboys futásblokkolásához semmi sem fogható, de összességében ez a fal van MVP formában. A Chiefs ellen összesen kettő preussure-t engedtek. Kettőt. Ez annyi, mint amennyit a Seahawks fal már az első snap előtt enged. Mellette futáshoz is igen hatékonyan blokkolnak.

 

landry-jones

 

Ha ez nem lenne elég, akkor adjuk hozzá, hogy itt játszik a liga messze legjobb futója is, Bell pedig egészen szenzációs. A védelem nem elit, de éppen elég jó ahhoz, hogy a rutintalan backup QB-kat elbizonytalanítsa és hibákba kényszerítse. Landry Jones sem szokott a helyzet magaslatán állni, de nála legalább a rutin dolgozik, ugyanis Ben sérüléseinek hála már jó néhány mérkőzést lenyomott és egy kellően konzervatív, hibakerülő game plannel meg tudnák csinálni.

 

 

40 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
YNWA21
YNWA21
2017-01-17 12:25

“Ez annyi, mint amennyit a Seahawks fal már az első snap előtt enged. ”

:D ez rendkívül találó volt

Egyszerűen nem is értem, hogy a Seahawks gm hogy a túróba veheti ennyire semmibe az O falat… értem én, hogy LoB…. de ők nem védik meg az irányítót, hogy rommá tapossa bárki aki véletlenül arra kószál

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
2017-01-17 12:33

Hmmm, azért a garoppolos Pats 15-20 ponttal veri a Landry Jonesos Steelerst. Ha Nincs Big Ben, nem fut Bell 170 yardot, meg amúgy top futásvédelem a Pats.

renningan
renningan
Reply to  Gábor Kakuszi
2017-01-17 13:09

A Patriots védelem jó, de illik őket a helyükön kezelni. Főleg, hogy a Landry Jonesos Steelerst Tom Bradyvel is 11 ponttal tudták megverni :) meglepő lenne, ha Garappolóval jobban menne.

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  renningan
2017-01-17 13:55

Hát a szombati után bem biztos hogy nem. Brady simán szar volt. Persze magához képest.

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  renningan
2017-01-17 14:40

Idegenben 11-gyel… :-) A futásvédelemre sztem lehet mondani, hogy top, értsd top 5.

Laszlo Kuhn
Laszlo Kuhn
2017-01-17 13:04

Ha egyszer nem olvasnék itt olyan Pecces hozzászólást, hogy mit kepzelsz, amiért nem a Garoppolos NE az első valamiben, totál szar lenne a napom ?

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  Laszlo Kuhn
2017-01-17 15:30

Írtam ilyet? Ja, nem, akkor szar a napod…

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
Reply to  Laszlo Kuhn
2017-01-17 16:26

Miért, most hol olvastál ilyet?

Laszlo Kuhn
Laszlo Kuhn
Reply to  Nyílméregbéka
2017-01-18 13:20

éppen két sorral lejjebb, Gábor írásánál. “Hmmm, azért a garoppolos Pats 15-20 ponttal veri a Landry Jonesos Steelerst. Ha Nincs Big Ben, nem fut Bell 170 yardot, meg amúgy top futásvédelem a Pats.”
Nincs ezzel gond, én is szurkoló vagyok, megértem a lelki világokat :) Csak vicces, hogy mindjárt ugranak a bostoni szurkolók, ha 2. helyre teszik a csapatot. Egyébként nincs is jelentősége, mert ez csak egy játék…de mgis

Rpi
Rpi
2017-01-17 13:08

Bocsi, lehet ez kicsit hosszú lesz:
Matty szvsz azért lépett az idén ekkorát, mert végre valaki megengedte neki, hogy ő is hívjon playeket. Shanny-val tavaly azért nem voltak jóban egyes források szerint, mert Kyle be akarta őt erőszakolni a sémájába, amibe Ryan nem illett.
Aztán a nyáron egy interjúban megkérdezték az az edzőt, aki elcserélte Favre-t a GB-be, hogy mit gondol erről. Ő ekkor azt mondta, hogy neki úgy tünik, hogy Shanahan is abba a hibába fog esni, mint ő, hogy nem meri egy inteligens játékos kezébe adni a karmesteri pálcát legalább időnként és evvel visszaveti a franchise-t és ha erre nem hajlandó, inkább cseréljék el MR2-t.
Nem tudni, hogy ennek volt-e a következménye, de utána Quinn az egyik sajttájban mondta, hogy átnéz majd időnként az O-hez is, hogy segítsen a Matty és Kyle közötti súrlódást elsímítani. A no huddle és a változtatások közvetlenül a snap előtt rengetegünkből csodálkozást váltott ki, cikkeket is írtak róla dögivel, és most láthatjuk az eredményét. Ryan sokkal magabiztosabb és nem omlik össze egy INT után sem, mint tavaly. Shanny pedig végre megkapja azt az elismerést, amit megérdemel, mégha a tavalyi után a pokolba kívántuk is.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Rpi
2017-01-17 13:14

Ez jól értem hogy inkább arra reakció, hogy miért lépett még egy szintet Ryan, nem pedig arra h miért nincs előrébb a listán nélküle a Falcons. Jó hogy ezt így összefoglaltad, én midngi arra buzditom az itt kommentelőket h nyugodtan irják le akár hosszan is a dolgokat, mert szélesedik midnenkinek a látóköre és ez hasznos. Mi se tudunk sajnos midnen cspaatot megfelelően követni. Hogy reagáljak is, akkor mi az oka hogy Shanahan előtt nem lépett szintet Ryan? Előtte is visszafogták vagy akkor még nem érett be?

Rpi
Rpi
Reply to  Leonidasz007
2017-01-17 14:19

Igen, szerintem jó helyen van a Falcons, Ryan nélkül a GB elleni meccsen könnyen a hímvessző rossz oldalára kerülne a csapat.
Igen, eléggé visszafogták Ryant, Koetterrel is sokaknak az volt a gondja, hogy kevés volt a no huddle, főleg egy veterán QB-hez képest. Szerintem az OC-k jobban bízhattak a saját sémájukban, mint Ice-ban. Az idén aztán Shanny kicsit engedett a Tampa elleni meccs után (a Raiders ellen már a play-ek 1/3-a volt no huddle, ami rekord volt Kyle érkezése óta) és azóta hasít az O. Persze, ezeket a playeket is Shanny írta, Ryan csak a lapokat keveri. Abban a videóban is, amit belinkeltem a Hawks meccs után, Ryan mást hívott. :D

ClayMatthews52
2017-01-17 13:45

A Falconsnál ki a csere QB?
A Packersnél meg az látszik, hogy nem Hundley lesz hosszútávon Rodgers pótlása. Callahan szerintem egy fokkal jobb nála, de azért egy három éven belül igenis el kell kezdeni keresni az utódot.

Rpi
Rpi
Reply to  ClayMatthews52
2017-01-17 13:48

Matt Schaub és Matt Simms a (M)A(t)tlanta Falcons csere QB-ei. :)

ClayMatthews52
Reply to  Rpi
2017-01-17 13:51

na, hát akkor ott sincs akkora aggódnivaló, Schaub csak elkaristolna valahogy

Rpi
Rpi
Reply to  ClayMatthews52
2017-01-17 13:52

Hááát..:D

ClayMatthews52
Reply to  Rpi
2017-01-17 13:52

neki legalább voltak jó pillanatai a Texansban :D

Rpi
Rpi
Reply to  ClayMatthews52
2017-01-17 13:56

Az is Shanny alatt volt. Sokan poénkodtak a szezon előtt azzal, hogy elcserélik Ryant és Schaub lesz a kezdő QB. Azt hiszem, akkor az új stadion előtti fém sólyom életre kelt volna és Kyle már alulról szagolná az ibolyát. :D

szulfid
szulfid
2017-01-17 13:57

Hát itt csak a packers utolsó helye ami egészen egyértelmű.

A másik három helyen elég komoly futójáték van azért, és a védelmek is közel azonos szintűek.
A csereirányító kérdésében mondjuk, mintha a steelers kicsit gyengébb lenne mint a másik kettő, de cserébe ott van a liga legjobb futója. Szóval akármilyen sorrendben tálaljátok nem lett volna vele bajom.

wolandrule
wolandrule
2017-01-17 14:15

Szerintem a Patriots Garoppolo-val tízből kilencszer ütné a Landry Jones-al felálló Steelers-t, akármekkora király is Bell. Többet számít az edzői stáb, plusz Jimmy sem fakezű.

renningan
renningan
Reply to  wolandrule
2017-01-17 14:26

Szerintem a Bradyvel felálló Patriots sem verné meg most 10-ből 9 szer a Big Bennel kezdő Patriotst :D Csere irányítóval sem lenne ekkora dominancia, sőt. Bár ha én raktam volna össze a listát, akkor nálam a Pats lett volna az első, de nem sokkal.

wolandrule
wolandrule
Reply to  renningan
2017-01-17 14:40

:D. Szerencse, hogy ezeket sose tudjuk meg.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  wolandrule
2017-01-17 18:29

Big Ben még lesérülhet.

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  renningan
2017-01-17 15:34

Sztem az állítás az, hogy a Steelers sokkal nagyobbat zuhanna, mint a Pats. :-)

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  renningan
2017-01-17 15:59

Pedig szerintem de. A Big Bennel kezdő Steelerst viszont már nem biztos. :)

Kopi3.14
Kopi3.14
2017-01-17 14:28

Szerintem Jimmy > Landry. Idei és tavalyi produktum alapján. Plusz Landry esetén tudható, nem tudja megtalálni AB-t a pályán labdával. idén a kissé kétszemélyes elkapósorral ez a Steelers esetén fájdalmas pont lenne, mindenkinek Bellt kellene csak figyelni.

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  Kopi3.14
2017-01-17 15:04

Szerintem senki nem állította, hogy nem jobb. Viszont nagyobb visszalépés JG Brady-hez képest, mint Landry Big Benhez képest.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Mr Foherty
2017-01-17 15:08

Ezzel azt mondod, hogy Big Ben-Brady > jimmy-Landry?
Ezt nem tudom elhinni az eddig látottak alapján.

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  Kopi3.14
2017-01-17 15:49

Nem. Azt mondom, hogy Brady-Jimmy > Big Ben – Landry.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Mr Foherty
2017-01-17 16:45

Ezt viszont cáfolja az elmúlt két év. láttuk mire képes Jimmy és láttuk, mire Landry.

Rossi
Rossi
2017-01-17 19:03

Megoldaná a Pats azt is okosba’, ahogy szokták…

Everlast77
Everlast77
Reply to  Rossi
2017-01-17 20:31

#Garoppologate

Everlast77
Everlast77
2017-01-17 20:30

Kvázi azt állítod, hogy Big Ben kerékkötője a csapatának, Bradyt csak a rendszer teszi naggyá, Ryan szokás szerint se hús se hal, Rodgerst meg persze fel kell sz*pni megint :DDD

Csak azért írtam ezt le, mert lassan kezdenek lanyhulni a hókszos cikk kommentjei, és néhányan tuti áttalálnak ide is :D Készülj fel rá ;)

rowi
rowi
Reply to  Everlast77
2017-01-17 20:34

már csak két meccs van a héten, az érdeklődést és a hangulatot fenn kell tartani. de pszt… ez titok

Everlast77
Everlast77
Reply to  rowi
2017-01-17 20:39

Tudtam én, hogy előbb-utóbb felugrotok a zOrigo meg a zIndex bandwagonra :D

rowi
rowi
Reply to  Everlast77
2017-01-17 20:42

bibliánk a magyar idők, útmutatónk a bayer-összes

Everlast77
Everlast77
Reply to  rowi
2017-01-17 21:52

Félreértettél, a hatásvadász kattintás termelő címekre és cikkekre céloztam :) A politikát nem kellene szerintem itt erőltetni! Peace :)

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Everlast77
2017-01-17 21:29

Végre valaki kezdi kapisgálni a lényeget. Még körülbelül 2-3 csapat haterének nem lett kikiáltva a teljes szerkesztőség és nem szeretnénk csalódást okozni az ő paranoiáiknak se.

ClayMatthews52
Reply to  Leonidasz007
2017-01-18 13:01

legyen már egy poszt arról, hogy ki melyik csapat haterje :D

Peter__Criss
Peter__Criss
2017-01-17 20:35

Ilyenkor mindig rettegve olvasok a kommentekbe Pats szurkolóként, jajj csak nehogy az elvakultabb szurkolótársaim belekezdjenek a szokásos “mé nem a pecc az első” mondókába”, és sajnos mindig csalódok :D

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

40
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x