Connect with us

Hír

Mennyire szegény lett a liga Peyton Manning nélkül

 

Tom Brady újabb Super Bowl címet szerzett nemrég, minden idők legeredményesebb irányítója lett, az AFC, meg úgy az egész NFL pedig végtelenül egypólusú. A fogadóirodák szerint a Patriots olyan toronyesélyes favoritja a Super Bowlnak, az AFC-nek vagy a csoportjának, mint a ház, és igazából nincs olyan személyisége a ligának, akivel párba lehetne állítani.

 

 

Peyton Manning a millió rekordjával, MVP címeivel és azzal, hogy a rájátszásban el-elkapta Bradyt (3-2 oda) alkalmas volt arra, hogy bárkivel versenyeztetni lehessen. Mindig lehetett érvelni mellette, annak ellenére, hogy az utolsó szezonjában teljes KO volt. Rajta kívül azonban nincs senki. Emlékszem, hogy amikor Brady megnyerte a 49 SB-t, akkor millió cikk, akár provokatív, akár komolynak szánt született arról, hogy most már tényleg eldőlt-e a kettőjük csatája. Ugyanez volt Manning győzelme után, hogy két SB és a rengeteg rekord elég-e ahhoz, hogy minden idők legjobbjának tartsuk. Most meg van?

 

Idén Matt Ryan volt az MVP, tavaly Cam Newton, az előtt valamikor Aaron Rodgers. Felmerült bárkiben is a kérdés, hogy esetleg párba állítsa Bradyvel? Pedig Rodgers önmagában van olyan elit, mint Brady, ő egész biztosan Hall of Famer lenne akkor is, ha most visszavonulna, de évek óta nem jönnek a sikerek, az NFC-ből pedig a Dallast és a Seattle-t is esélyesebbnek tartják a Packersnél. Brady egyszerűen túl magasra tette a lécet.

 

20 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
20 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Farkas Öcsi
Farkas Öcsi
2017-03-11 13:26

Micsoda oknyomozás! Ezt tanultad az Indexnél, Jocó?

szulfid
szulfid
2017-03-11 14:52

menjetek már :D
nagyon fasza csapat a Pats, simán benne van, hogy ismételnek, de azért nem úgy nézett ki sem ez, sem a hawks elleni döntő mintha nem lehetne simán elkapni őket, sőt.
remélem csak egy kicsit izzítani akartátok itt a hangulatot. nincs azzal baj, de más értelme nincs ennek a cikknek.

renningan
renningan
Reply to  szulfid
2017-03-11 15:46

Mégsem kapták el őket :D AFC meg kb esélytelen.

Nem akartam én hangulatot izzítani vagy bármi :D egyszerűen elkezdtem írni egy cikket az irányítók fizetéséről, és szembejött az, hogy Luckok kapnak 25 milla környékén, lassan Derek Carr és Matt Stafford megdönti azt is, Matt Ryan még rálicitál, két év múlva pedig Wilson és Newton, illetve lassan ARod, nemsokára elérjük a 30 millió/év QB fizetést, és még mindig Tom Bradyről fog mindenki beszélni, meg arról, hogy a többiek hogy kereshetnek ennyit, mikor lószart nem mutatnak fel. Ez pedig szomorú

szulfid
szulfid
Reply to  renningan
2017-03-11 16:13

na igen az, hogy nem kéri meg az árát nagyon tiszteletreméltó dolog Bradytől. de ebből nekem nem jön ki az, hogy egy pólusú a liga. meg főleg az nem, hogy nincs Manning már, így még inkább. Ez szerintem az afc-re sem lenne igaz, nem hogy az egész ligára.
Summázva: évről-évre nagyon király csapat a pats, és Brady az egyik legjobb irányító valaha, ráadásul még olcsó is, de nem érzek még olyan dominanciát sem náluk mint az európai fociban a barcelonáé, pedig hát azon is sokat lehet vitatkozni.

renningan
renningan
Reply to  szulfid
2017-03-11 16:17

Hát, ha megnézed, hogy az utóbbi években hányszor nyert a Pats, meg mindenki más, akkor valami ilyesmi lehet :D

Am nem a pénzen van a hangsúly, hanem hogy most egy irányító attól top, hogy sok pénzt keres, nem attól, hogy megdöntötte a passzolt yardok és TD-k rekordját. Mintha nem lenne egy CR, mikor van egy Messi, kicsit ilyen érzés. Mondjuk rühellem mindkettőt, de akkor is :D

szulfid
szulfid
Reply to  renningan
2017-03-11 16:37

na az mondjuk nagyon igaz. szerintem is ahhoz képes, mennyire tolódik el a passzjátékok felé a liga, nagyon nincsenek olyan hűde teljesítmények. ehhez képest a hype meg velük a fizetések viszont tényleg elszálltak.

nekem erre nagyon jó példa Bridgewater. Szentem a srác mikor jól játszik, kb olyan mint Rodgers év elején volt, róla akkor nagyon helyesen mindenki megmondta, hogy szét van esve. Ehhez képest a Teddy fiút mindenki úgy várja vissza mint a messiást. A pénze is olyan lesz gondolom, ha egészséges lesz.

bjeela
bjeela
2017-03-11 15:08

Gyönyörű érvelés, de nem Tom tette magasra a lécet, hanem a Pats. És ez oltári nagy difi. Ami meg az SB győzelmeket illeti az ötből négy annyira kicentizett volt, hogy könnyedén lehetett volna fordítva is. És nem(csak) Tom Bradyn múlt, hogy győztek. tehát hagyjuk már ezt a “ki a legjobb QB” és Tom minden idők legjobb játékosa kezdetű agyalágyultságokat, mert konkrétan agyhalottak tesznek fel ilyen kérdést és jelentenek ki ilyeneket. Csak a kortársai között volt legalább négy olyan srác, aki simán lehetett volna Tom helyében és simán hozta volna ezeket az eredményeket. Tessék már tudomásul venni, hogy nem az elért eredmények minősítenek egy játékost egy csapatsportban, hanem a valós képességei. Márpedig ez nagy vonalakban mérhetetlen, mert számtalan olyan tényezőtől is függenek a statisztikák, amik nem a QB-n múlnak, tehát nincs objektív mérce, ami alapján kijelenthető lehetne, ki a legjobb. Nem véletlen, hogy Tom mindig megnézi ARodot és hallatlan respekttel viszonyult Payton irányába és még sorolhatnám. Ugyanis tudja, hogy vannak hozzá mérhetők bőven a saját kortársai között is, nemhogy az NFL egész történelmében. Tehát nagyon kérem, hogy hagyjátok már abba ezeket az érvelés nélküli, érzelem vezérelt, kattintásvadász fércműveket, mert nagyon ciki.

renningan
renningan
Reply to  bjeela
2017-03-11 15:48

Bezony. A Coltsnál is megmondták, hogy ha a labda egy kicsit máshogy pattan, akkor AFC elsők ;)

sting
sting
Reply to  renningan
2017-03-11 16:15

A liga szerencsére nem egy pólusú. Bármilyen mesterien csinálja a Pats a csapatépítést, egy meccsen mindenkit meg lehet verni ….
A kérdés inkább az, hogy mikor jönnek rá a tulajdonosok és edzők, hogy ne játékosban gondolkodjanak, hanem rendszerben, amelyben nem az egyvalamiben kiemelkedő játékosok döntik el a mérkőzéseket, hanem a rendszerben működő csapat.

bjeela
bjeela
Reply to  renningan
2017-03-13 11:51

“Rajta kívül azonban nincs senki. Emlékszem, hogy amikor Brady megnyerte a
49 SB-t, akkor millió cikk, akár provokatív, akár komolynak szánt
született arról, hogy most már tényleg eldőlt-e a kettőjük csatája.
Ugyanez volt Manning győzelme után, hogy két SB és a rengeteg rekord
elég-e ahhoz, hogy minden idők legjobbjának tartsuk.” Ez így talán elég? :D Én ezekért a kijelentésekért akadok ki. Tessék elfelejteni, még ha nem is a te véleményed. Ami az egypólusú ligát illeti: az elmúlt tíz SB-t hét(7) csapat nyerte meg, mindössze a Giants és a Pats tudott kettőt nyerni. Ez neked egypólusú liga? Ébresztő!

sting
sting
Reply to  bjeela
2017-03-11 16:07

Szerintem itt nem Brady-ről van szó, hanem Manningről …
És sajnos sosem gondoltam volna, hogy Pats-esként ilyet mondok, de hiányzik évente az az egy-két derbi ahol cidrázott a gyomrom az idegességtől.
Abban persze igazad van hogy az eredmények nem Brady-éi hanem a csapaté. Kellettek hozzá mind, Belichick-től a vizes-fiúkig. Sőtt ha a sikerek kovácsait fontossági sorrendbe állítanánk, akkor biztosan nem Brady lesz a listán az első.
Abban is igazad van, hogy sosem lesz olyan objektív mérce ahol össze lehet hasonlítani majd a játékosokat akár ugyanazon a poszton és ugyanabban a korban.
Nagyon szurkolok, hogy legyen újra Payton Menning kaliberű irányító, és körülötte küzdeni képes csapat az AFC-ben (és természetesen az NFC-ben is) Szomorú lenne olyan Forma1-esre hajazó meccseket nézni …

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  bjeela
2017-03-11 18:27

A “lehetett volna” mondatokkal érvelni is ciki…

bjeela
bjeela
Reply to  Arnold Patsenegger
2017-03-13 11:54

A szomorú, hogy épp ezzel érvelsz, ahelyett, hogy érveid lennének, szemben velem :D

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  bjeela
2017-03-13 12:49

Most azt várod,hogy én is álljak neki fikciókkal dobálózni.. “mi lehetett volna HA”… ha ha hagyjuk már… :)

wolandrule
wolandrule
Reply to  bjeela
2017-03-11 21:27

“Csak a kortársai között volt legalább négy olyan srác, aki simán lehetett volna Tom helyében és simán hozta volna ezeket az eredményeket.” Te is olvasod a játékot… Szerintem BB legalább annyit köszönhet Bradynek, mint fordítva. A legnagyobb téveszme, hogy a Patriotsnál bármilyen irányító ugyanezt elérte volna.

bjeela
bjeela
Reply to  wolandrule
2017-03-13 11:52

Nem téveszme és nálam tapasztaltabb emberek is ellamentáltan ezen párszor.

Johnny Teitelbaum
Johnny Teitelbaum
2017-03-11 15:56

TB-t korszakos zseninek tartom, de Belichick az igazi letéteményese a pats sikereinek sztem.

sting
sting
Reply to  Johnny Teitelbaum
2017-03-11 16:16

Ott a pont, bár az írás nem róluk szólt :)

Rubiusz
Rubiusz
2017-03-11 17:09

comment image

Frank Guerilla
Frank Guerilla
2017-03-12 21:51

Az AFC puha. De aggodalomra semmi ok, 2-3 év és Brady is nyugdíjba vonul és egy clutch QB nélkül megszűnik a Pats egyeduralma. :)

20
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x