Connect with us

Minden ami NFL

Jöjjön Teddy!

A Vikings szurkolótábora két részre szakadt: maradjon-e a rájátszásig Keenum, vagy inkább most kezdjen el a pályán melegíteni Teddy Bridgewater. A szurkolók nagy része bízik Bridgewater képességeiben, de szinte senki nem tudja biztosra mondani, hogy mit tartana jobb megoldásnak. Az viszont biztos, hogy Teddy sokkal jobb játékos Keenumnál. A cikkben végigvesszük a Vikings rosterén lévő három irányító képességeit, rámutatva arra: semmi értelme a Teddy irányában való gyűlölködésnek.

 

Teddy megítélése felettébb érdekes. A kocaszurkolóknak íródott cikkek kivétel nélkül rossznak tartják, míg a mélyebb elemzést bemutató oldalak kedvelik. A PFF-nél 2015-ben 16. volt, a szituációs értékelést nyújtó QBR-ban 13., Cian Fahey (az egyik legismertebb QB-elemző) pedig külön nagycikket szentelt neki a második szezonja után. (Ebből nem emelek át, mindenki olvasgassa csak.) A legtöbben a gyenge számait hozzák fel ellene, ezért itt van pár olyan QB, akiknek a rookie-számai rosszabbak voltak még Teddynél is: Peyton Manning, Drew Brees, Carson Wentz, Andrew Luck.

 

A körülmények

Borzasztó helyzetben van akárki, aki döntést szeretne hozni, hiszen az elmúlt három szezonban (a mostanit is beleértve) három teljesen különböző Vikingst láthattunk. Nem lehet elmenni a körülmények mellett, hiszen amíg Brady és Rodgers játékai is összeroskad egy rossz csapattal, addig ez lényeges körülmény lesz. (Emlékezzünk vissza, hogy Brady 2015-ben a szezon közepétől mennyivel rosszabbul játszott, amikor már nem volt neki Gronk, Solder, Lewis, Edelman.)

2015-ben és 2016-ban egyaránt a liga egyik legrosszabb támadófalával kezdték el a szezont, és mindkettőben kulcsemberek estek ki (’15-ben Sullivan és Loadholt, ’16-ban gyakorlatilag mindenki). Utólag könnyű okosnak lenni, de nem véletlen, hogy Bridgewater mindkét évében a legtöbbet nyomás alatt levő QB volt (Norv Turner rendszere a mély hátralépéseket várta el), nyomás alatt viszont a legpontosabb. (2015-ben a kísérleteinek 46.7%-a során nyomás alatt volt, ez alig több, mint amit Brady és Newton kaptak az utóbbi évtizedek egyik legjobb passzsiettetésével rendelkező Broncostól.) 2016-ban a fal gyengesége máshogy hatott a játékra, ugyanis Bradford (aki alapból rosszul mozgott a zsebben) szemrebbenés nélkül dobott pontos passzokat az arcában levő védőn keresztül is. 2017-re feljavult a fal, se Remmers, se Reiff nem engedtek még sacket a szezonban, ami azért elég nagy dolog.

Elkapók terén is más volt a helyzet. 2015-ben a WR3-szinten játszó Mike Wallace volt az első számú elkapó az első meccseken, majd a breakout szezont játszó Diggs csupán 9 meccsen kezdett. Tavaly hasonló módon Thielen kirobbanására volt szükség, hogy egyáltalán legyen két, labdát elkapni tudó WR, és ne mindig Diggs és Rudolph kapja a passzokat.

 

Döntéshozás

Nem lehet nagyon panaszunk egyikükre sem, mindhárman kevés eladott labdát dobnak, és jól tudják olvasni az elkapóikat. Ezeknek forrása azonban eltérő: Keenum rettentő rossz döntésekből ad el labdákat (beledobja a DB kezébe gyakorlatilag), míg Teddy és Bradford neve mellé legtöbbször megpattanó, rosszul elkapott, passz közben megvert WR kezéből kieső labdák miatt került be a strigula. Amíg élt az ESPN BDR (rossz döntéshozás) mutatója, addig látható volt, hogy Teddy passzainak fél százaléka volt egy rossz döntés eredménye – ez a ligaátlag negyede volt, és mindeközben a PFF is megerősítette ezt, náluk Top 3-ban volt a legkevesebb rossz dobás listáján. Keenum hibái a Redskins ellen jöttek ki nagyon, így itt van két videó arról, hogy mennyire rossz döntéseket tud hozni.

 

 

Pontosság

Mind Teddy 2015-ben, mind Bradford 2016-ban a legpontosabb QB-k voltak, ha kiigazítunk az eldobott, elejtett, földhöz vágott labdákkal. Persze fel lehet hozni ellenük, hogy ez a sok rövid passz következménye, ennek ellenére Teddy a passzmélységgel kontrollált pontosságban is az élen járt – valljuk be, ez nem kis dolog egyiküknél sem, pláne, hogy a legjobb PFF-értékeléseit a 10-19 közötti passzokon szedte össze. A mély passzok esetén mellesleg Bradford volt a legpontosabb a ligában, de ebbe nem is igazán lehet belekötni, neki az ereje pont a pontossága, a gyengeségeit máshol kell keresni.

Bradford a legpontosabb volt tavaly a mély passzokon, ennek hiánya már most is látszik, pedig fal és elkapó lenne hozzá.

 

 

Keenum idén kifejezetten a közepes route-okon szenved – bármi, ami 10-19 yard között van. Ez nyilván azzal megfűszerezve, hogy teljesen ligaátlag passzpontosságot mutat fel (ha kiigazítunk dropok és sackek tekintetében), elvesz egy csomó fegyvert a támadósortól. Teddy viszont kifejezetten életképes ilyen téren is, ahogy az alábbi videók is mutatják.

 

 

 

Mobilitás

Ez nem is kérdés, itt egyértelműen Teddy vezet, még műtött térddel is. Képes cselezni, megfutni, futás közben pontosan dobni. Keenum és Bradford nem azok a rongylábú atléták, de nekik nem ebben rejlik a sikerességük.

 

Elkapók vezetése

Nagyon fontos képesség, ugyanis ez jelentheti a győzelem és a vereség között a különbséget, ha a playek nem úgy vannak megírva, hogy az elkapás után is néhány yardot szerezhessenek rutinszerűen az elkapók. Ez a jelenlegi elkapósornál kruciális, hiszen Diggs és Thielen egyaránt arról ismertek, hogy nagyon precízen futnak, és kis-közepes méretüket ellensúlyozva (Diggs 1.80/88, Thielen 1.91/91) félelmetesen agilisek. Bradford és Teddy ebben a kategóriában is lelépik Keenumot. Teddy még a benga TE Rudolphnak is úgy helyezi el a labdát, hogy az simán bejusson plusz 30 yarddal egy TD-re. Keenum ugyanezt elé dobta volna, ahol legkevesebb leüti a DB, de akár le is szedi.

 

 

Persze ne ítéljük el Keenumot, ő is képes ilyenekre (emlékezzünk a Skins elleni Thielen-elkapásra), de nem tud konzisztensen megdobni ebbe a kategóriába tartozó passzokat. A Packers ellen simán 5 yardot tudott volna húzni Treadwellen.

 

 

Érzékelés a zsebben és a nyomás kezelése

Teddy nagyon érzi a zsebet. Mindezt úgy teszi meg, hogy a két évében vezette a ligát a nyomás alatti játékban. 2014-ben ez mennyiségben azt jelentette, hogy átlagosan az év során akkora mértékben kellett passzsiettetőkkel a sarkában dobálnia, mint amit Brady és Newton kapott a Broncostól 2015-ben. A második évében ez kicsit lejjebb ment, “csak” 36%-ra. Mindezek mellett a ligában a legjobb irányítóratinget mutatta fel, és a videókon is látni, hogy apró fellépésekkel és hatalmas menekülésekkel képes kezelni az érkező nyomást.

 

 

Bradford a szöges ellentéte Teddynek ebből a szempontból. Nem oldja meg a lábával az összeomló zseb okozta problémákat, de minden egyes ütésért megfizet a védelem. Egyéni ízlés kérdése jórészt, hogy melyiket tartja jobbnak az ember. Ha tavaly jobban blokkolt volna a fal, akkor Bradfordnak sem kellett volna ennyi ütést kapnia (hiszen az, hogy idén Keenum negyedét-ötödét szenvedi csak el a sackeknek, mint amit Teddy vagy Bradford kaptak, messze nem magyarázható zsebérzékeléssel).

 

 

 

Keenum valahol a kettejük között található. Megvan a képessége a zsebben való elnavigálásra, de menet közben nem tud jól dobni, ez abszolút nem az erőssége. A mostani pass protection pont Bradfordnak kedvezne, aki amúgy az első meccsen parádésan játszott a Saints ellen.

 

 

Clutch

Nyilván fontos, hogy kritikus helyzetekben mit tud tenni az irányító, fejben ott marad-e, vagy összeomlik, és kalap-kabát, ha meg kell fordítani a meccset. Teddy egyértelműen clutch. Az volt a mezőnygólon elszálló Seahawks-ellenin is, amikor másfél perccel a meccs vége előtt a Seahawks száz százalékon pörgő védelme ellen visszahozta góltávolságra. A clutch nem csak azt jelenti, hogy a legvégén beversz egy TD-t, de mindazon szituációt, ahol komolyabb nyomás alatt vagy, mint általában – ilyen az összes harmadik és hosszú kísérlet is. Teddy az ilyen playeken magasan a legjobbak között volt mindkét évében. A legmagasabb yardátlagot, és a legmagasabb pontosságot produkálta (ráadásul 2014-ben általánosan a legpontosabb volt harmadik kísérleteken és a Red Zone-ban, és az ötödik legalacsonyabb INT-aránya volt a negyedik negyedben). Látható, hogy amikor nyomás van rajta, akkor elit szinten teljesít. Amikor egy birtoklásnyi hátrányból játszott, a negyedik legjobb volt yard/kísérletben. (A yard/kísérlet és annak fejlesztett változatai mutatják a majdnem legmagasabb korrelációkat a győzelemmel, és a legstabilabb QB-mutatók évről-évre nézve.)

 


A támadósor Bradforddal

Bradford nyomás alatt is jól passzolt, és általában is pontosan dobált. Jól helyezte el a labdákat, és felélesztette a mély veszedelmet Diggsben. A szarból viszont nem tudott várat építeni, széteső playeket megcsinálni, és a zsebben jól navigálni. Olyan volt ő, mint a healer a csapatjátékokban: minden társából erősebbet és jobbat csinált, de ő maga nem tudott elég erős és jó lenni.

 

A támadósor Keenummel

Keenum jó zsebirányító, többé-kevésbé össze tudja kaparni a szétesett játékokat, és ha kicsit is nyitva van egy elkapója, meg tudja dobni, akár szűk ablakba is. Ezekkel szemben viszont sokszor komoly mentális blokk alá kerül, és inkonzisztens formában játszik. Középszerű és parádés teljesítmények váltják egymást, ez a mintázat pedig eddigi karrierje során is megvolt, ezért nem látni, hogy ebből van-e hová fejlődnie. Keenumban nincsenek meg Bradford lézerpasszai, és nagyon élesen váltják egymást a pontos mély dobások és a nagy hibák. El kell ismerni, hogy most robbanékony a támadósor, viszont nagyon hullámzó is.

 

A támadósor Teddyvel

Nem tudjuk, csak tippelhetjük, hogy ez a csapat mit tudna Teddyvel a kormány mögött. Azt viszont el lehet képzelni, hogy még ha valamennyit vesztett is a lábmunkájából, a robbanékonyság és a mély támadások elvesztése mellett (bár ez ugye Shurmurtól függ) stabilabb haladást láthatnánk, jelentősen kevesebb rossz döntéssel és sapkadobálós idegeskedéssel.

[quote]Teljesen egyet kell értsek a Teddy-táborral: nehéz megváltoztatni valamit, ami működik, de jelen esetben olyan támadójáték kell, ami 60 percig játszik a meccsen, egy olyan irányító, aki elejétől a végig a kezében tartja a gyeplőt. Teddy nem biztos, hogy oda tudna verni olyan passzokat, mint amiket a másik két irányítótól láttunk (akik ugye pont nem a harmadik szezonjukat kezdik meg, tehát ne felejtsük el, hogy egy összehasonlításnál alapból hátrányban van Teddy), de stabilabban meg tudná tartani az előnyt. Aztán a végén úgyis Zim Zam fog dönteni.[/quote]

(Végtelen hálám Tripudelops, skepticismissurvival, és WhirledWorld számára, akik lehetővé tették a cikk megírását a fordításra való engedéllyel, tippeket adtak a bővítésre, és megosztották velem az elemzéseik eredményeit.)

42 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
szemhokinsz
szemhokinsz
2017-11-23 16:04

Valamiért én úgy érzem nagyon tolva van ez a Teddy fiú , én ezt átlagos NFL rajongóként és fantasy ownerként olyan nagyon nem érzem,hogy alá lenne támasztva bármivel is ,szerintem idén jobb Keenum mint az eddigi két évében volt Teddy (ezzel nem azt mondva ,hogy nem lenne idén Teddy még nála is jobb)így én maximálisan azt érzem fel sem szabadna merülnie senkiben ennek a kérdésnek hanem hagyni Caset nyomás nélkül dolgozni és teljes mellszélességgel mögé állni ,mert igazán tisztességesen teszi a dolgát (nem kimagaslóan,de Teddy sem volt az eddig még)remek az összhang az elkapó szekcióval remekül kerüli a sackeket (5van neki és bár jó a fal ,de Bradfordnak 1 meccsen jött ennyi össze) persze nem fut annyit ,de nagyon nyugodtnak tűnik és nem menekül hanem beleáll a dobásba ,talán azért nem ,szóval én hagynám játszani ,szárnyal a csapat ,mi kellhet még.

Matyika29
Matyika29
2017-11-23 17:12

Hát, én nem értem ezt a Teddy-hype-ot.
Mármint, lehet 10 év múlva ő lesz az akkori Brady vagy akár Rivers vagy Brees… de most, még egy közepes Smith sincs.
Csak néhány teljes meccsét láttam (az összefoglalók néha csalnak), de nem emlékszem egy elképesztő teljesítményre sem.
Inkább szolid, de konstans teljesítmény… mint Smith az előző években.
Kihagyott 18 hónapot, míg Keenum élete formáját futja… nem ő lesz a franchise irányító, ez egyértelmű. De most sokkal rizikósabb váltani, mint beállni Keenum mögé és támogatni. Aztán a többit majd eldöntik a következő szezonra.
Szerintem…

katonadani
Reply to  Matyika29
2017-11-23 17:41

az biztos, hogy rizikósabb, de az is biztos, hogy Keenummal nem lehet Super Bowlt nyerni. Teddy felemelheti egy szinttel a Vikingst

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2017-11-23 17:58

Nem tudom mennyire van alapja az összehasonlításnak, de Manningről se hitte szerintem senki, hogy SB-t nyerhet 2015-ben.

katonadani
Reply to  acsdav2
2017-11-23 18:15

azért az a védelem egy szinttel legalább feljebb volt a Vikingsénál (de nagyon jó ez a D is). Mondjuk itt meg jobb az O, szóval valamilyen szinten van alapja

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2017-11-24 23:31

Ez a mostani Vikings védelem valóban nem tűnik most olyan erősnek, mint a korábbi években volt. De felhívom a figyelmet, hogy ez nagyon csalóka. Először is az idei Minnesota a mérkőzéseit legkésőbb a 4. negyed elejére a legtöbb esetben már megnyeri. Ami nem csak azt jelenti, hogy a támadók húzzák az időt kockázatmentes, de lássuk be hogy valóban impotens játékkal, hanem a védelemnek sem kell végig ugyanolyan magas hőfokon odatenniük magukat. A kapott yardjaik és pontjaik egy igen jelentős részét pont ebben az időben szenvedték el. Másrészt azért ez a védelem amikor kell(ett), oda tudta tenni magát a meccs végén (pl.: Detroit, Chicago). Az már pont Keenum és a támadósor idei évi teljesítményét minősíti, hogy erre jóval kevesebbszer van szükség, mint ahogyan arra számítottunk. harmadrészt felhívnám arra is a figyelmet, hogy a Vikings védelem idegenben elég gyenge számokat hoz, de hazai pályán viszont messze liga első! Éppen ezért, ha én Eagels vagy Saints játékos lennék, nagyon hajtanék a magasabb kiemelésre, mert az U.S. bank Stadionba nem esélyesként érkezne egyik sem.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2017-11-23 19:00

Ott a védelem vitte Manninget a hátán. Az a védelem sokkal erősebb volt mint a mostani Vikes D.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2017-11-24 14:06

Vikings: 290 engedett yard/meccs és 17,7 pont/meccs és 4,7 yard/play. Broncos: 283 engedett yard/meccs és 18,5 pont/meccs és 4,4 yard/play. Még mindig azt mondod, hogy sokkal erősebb?
Egyébként én arra utaltam, hogy ez a Vikes erősebb, mint a 15-ös Broncos (mert a támadók viszont sokkal jobbak, még ha a védelem kicsit gyengébb) és mégis mindenki azt mondja elképzelhetetlen, hogy a Vikings nyerjen.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2017-11-24 14:32

Ott a Broncos def sokkal többet dolgozott ugyanazokért a statokért. PM gyakorlatilag INT gyáros volt abban a szezonban, Brocky meg elmenedzselgetett. 19/27(broncos) TD/INT vs 17/5(vikes jelenleg). Félre ne érts, nem azt mondom hogy a vikes def szar, nagyon is jók. De a 2015-ös Broncos def nemcsak ugyanazokat a számokat hozta szinte de egy töketlen offense-t is vitt a hátán.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2017-11-24 14:57

Én nem állítom, hogy nem jobb a Broncos D. Én azt állítom, hogy a Keenum vezette támadósor jobb, mint a Manning vezette és ez a különbség több, mint amennyivel a Broncos D jobb a Vikings D-nél. Így nem értem, hogy miért beszél mindenki arról, hogy Keenummal biztos, hogy nem jön össze a SB.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2017-11-24 18:03

Én anno a Pantherst is jobbnak tartottam a Broncosnál mint csapat, mégis elbukták. Abban is egyet értek veled hogy ez a Vikes papíron erősebb mint az akkori Broncos. Ennek ellenére vallom hogy az idei Eagles jobb mint a Vikes. Sőt sokan nem fognak egyetérteni velem de én a Saints-et is erősebbnek tartom. Lehet hogy ezzel sokadjára lépek a Vikes drukkerek tyúkszemére de Keenum nem elég egy Eagles vagy Saints ellen. Teddy sem biztos hogy hozná, sőt, kicsi az esély rá, de legalább van potenciál benne.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2017-11-24 20:45

1. 2015-tel kapcsolatban nem vagy egyedül. Szerintem a Pats,Steelers,Cardinals és Panthers is jobb volt. Viszont ezzel némiképp ellentmondasz magadnak, mert hiába jobb csapat az Eagles és a Saints, 2015 is bizonyítja, hogy nyerhet a gyengébb csapat, esetünkben a Vikings.
2. Szerintem a Vikings-Eagles-Saints trió nagyon hasonló játékerőt képvisel. Minimálisak a különbségek, valószínűleg a napi forma fog dönteni a PO-ban. Én például az Eaglesből előbb kinézem, hogy rossz formát fog ki, mert Wentz szerintem nem elég stabil. 6 meccsen is 60% alatt maradt a pontosság és összességében is alatta van. Persze a 3rd down-ban ő a legjobb, de lehet, hogy a PO-ra egy jó Vikings D ellen nem lesz elég.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2017-11-26 08:43

Összességében jobb csapat az idei Vikes/Eagles/Saints mint a 2015-ös Broncos, ha az egész csapatot nézzük. Ennek ellenére az a 2015-ös defense bárkit meg tudott volna fogni, ahogy azt a döntőben is megmutatták a Panthers ellen. Papíron jobbak voltak Cam-ék is, aztán mégis elbukták.
Higy az idei három első hasonló játékerőt képvisel, lehet, de teljesen máshogyan. Vikings nagyon pörög, 110%-ot ad hetek óta. Az Eagles-t sem kell félteni, pörögnek ezerrel, fut a Wentzylvania, hasonló kvalitású mint a Vikesnál. A kettő közül én azért tartom jobbnak az Eagles-t mert Wentzben még sokkal több van mint amit eddig mutatott, most kezdjük látni miért is draftolták. A Saints meg, az a legfélelmetesebb bennük hogy a legnagyobb fegyverüket, Brees-t meg be se élesítették. Úgy meneteltek eddig hogy a Kamara Ingram duó vitte a hátán a csapatot. Mi lesz itt ha Brees beindul? Meg mindig tartom hogy Vikes ennél jobb már nem lesz. Most van a csúcson, ennél többet nem tud létezni az asztalra, tetszik vagy sem ez Keenum miatt van. Kib@szott jók, de ennyi nem lesz elég. Az Eagles meg a Saints meg messze nem pörög még 100%-on, majd januárban. Csak nehogy leeresszen addig a Vikes.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2017-11-26 10:14

1.Wentz nagyon is megmutatta már, hogy mit tud. A Redskins elleni MNF-on volt szerintem a legjobb, elképesztő clutch játékokat bemutatva. Egyedül a passzpontosság, ahol javulnia kell szerintem.
2. Lehet, hogy furán hangzik,de a Saints meccseit egyedül Brees veszítheti el. A védelem és futójáték annyira jó, hogy neki csak átlagos jó teljesítményt kell hozni. Érdekes statisztika: a bye week óta 3 meccsen volt 30+ passzkísérlete azokon 5 INT, és a másik 3-on ahol nem érte el a 30 passzkísérletet 0 INT.
3. A Viking se pörög max-on. Az első félidőket megnyomják, aztán lazán kieresztenek a 2.félidőre. Egy egész meccsre vetítve bennük is van tartalék. Lehet, hogy Keenum miatt van így, de hogy Bridgewaterrel se lenne több az biztos. Ez a cikk nagyon durván kiforgatta a tényeket a maga javára. Ezen cikk alatt az egyik Vikings szurkoló megírta nekem a részleteket, ha érdekel keresd meg. A lényege annyi, hogy Keenum számai és a 15-ös Bridgewater számai között akkor a különbség, hogy ezt nem lehet magyarázni a körülményekkel.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2017-11-28 15:52

Keresem-keresem de nem találom sehol sem azokat a számokat amik világosan mutatják hogy mennyivel jobb Keenum mint Teddy a karrierje során. Amit én találtam:
Teddy: 64,9%-ban sikeresek a passzai, passzai 3,3%-ból dobott TD-t, 2,5%-ból INT-t. Meccsenként 212,1 jardot átlagolt. 7,2 yard/passz átlagban. Passzkísérletei 8,9%-ban sackelték. 87 a QBR-je.
Keenum: 60,7%-ban sikeresek a passzai, 3,4%-ból lett TD, 2,3%-ból INT. Meccsenként 213,9 jardot átlagolt. 7,0 yard/passz átlagban. Passzkísérletei 4,8%-ban sackelték. 83,7 a QBR-je.
Én sehol nem látom azt az óriási fölényt Keenum részére, de szívesen megnézne´m azt amiben Keenum jobb, azon kívül hogy ez a 2017-es Vikings sokkal jobban megvédi a QB-jét, sokkal jobb a DEF-je, sokkal jobbak az elkapói és legalább olyan jól fut mint a 2015-ös vikes. Az én szememben Teddy egy rosszabb csapatban hozta majdnem ugyanazokat a számokat mint Keenum idén. Az egyetlen mutató amiben sokkal rosszabb Teddy az az hogy 2x olyan sokszor sackelték, ami föleg az o-line gyengeségét mutatja, nem a QB-jét. Hja, és volt egy bizonyos Adrian Peterson is 2015-ben a csapatban, aki miatt a vikes sokkal inkább futásorientáltabb csapat volt mint idén.

Matyika29
Matyika29
Reply to  katonadani
2017-11-23 18:21

Tényleg azt gondolod, hogy majd’ 2 év kihagyás után a SB-ba vezeti a Minnesotát?
Én nem azt firtattam, hogy hosszú távon ő lehet a megoldás… szerintem nyomás alatt, ennyi pihenő után csúnyán lefagyna/megégne.

katonadani
Reply to  Matyika29
2017-11-23 18:24

nem tudom innen, hogy hogy van a térde. De minden jel arra mutat, hogy rendben van, különben nem tették volna IRre Bradfordot. Kell neki 1-2 meccs, hogy visszalendüljön, ezért is szorgalmaznám most a váltást.
PO-ban már semmiképp sem cserélnék.

És azt gondolom, hogy Teddyvel több esélyük van, mint Keenummal. Vele sem tenném őket most a Saints és az Eagles elé, de jobb esélyeik lennénk

Matyika29
Matyika29
Reply to  katonadani
2017-11-23 18:34

Ebben mondjuk van ráció… hogy most betenni. Mert 2-3 meccs múlva tényleg nem lesz értelme.
De én továbbra is pénzfeldobásnak érzem… mert 50-50, hogy Teddy belendül-e vagy sem. Míg ha Keenumot leteszik padra, akkor ő ott kifújt. Nincs az az isten, hogy 3-4 meccs jegelés után újra így játsszon.
Amúgy köztünk szólva, szerintem mindegy ki irányít, jelen állás szerint a főcsoport döntő is csoda lenne… Saints meg Philly, ugye.

katonadani
Reply to  Matyika29
2017-11-23 18:36

csoda azért nem lenne, nagyon jó ez a Vikings is

Matyika29
Matyika29
Reply to  katonadani
2017-11-23 18:47

Ez így van. De nálam negyedikek csak a főcsoportban… Az Eagles-Saints páros kiemelkedik, és ha rájátszásról van szó, a Seahaws is előttük van… bár Sherman és Chancelor nélkül talán már nem.
Én azt hiszem, a mai meccs sok mindent eldönt.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Matyika29
2017-11-24 00:19

Akkor remélem, hogy megkaptad a választ! :)
Csak megjegyezném, hogy a Saints már kikapott tőlünk az első fordulóban. Elég simán. Az idei, sérülésekkel tizedelt Seahawks biztosan gyengébb a Vikingsnál.
Az NFC-t egyértelműen az Eagels-Vikings páros utalja, és ők is lesznek az első két kiemeltek. Sajnos szerintem ebben a sorrendben is.

katonadani
Reply to  Fetyke
2017-11-24 06:03

Saints nagyon más csapat most, mint az első körben volt. Én Eagles szurkolóként tőlük félek a leginkább PO-ra nézve

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2017-11-24 10:31

Érdekes! A Vikingset nagyon sokan még mindig nem veszik elég komolyan, és nem hiszik el róluk, hogy valóban odaérhetnek a akár a legvégére is. Aminek én örülök, mert olyan érzésem van, mintha ez plusz erőt adna a csapatnak, hogy csak azért is megmutassák. Maradjon is így! A szenteknek még a miénknél is keményebb a hátralévő sorsolásuk (most LA-be mennek és utána még 4 kő kemény csoportrangadó) és a csoportjuk is, ezért nekik még a csoportgyőzelemért is meg kell harcolniuk. Ellentétben mondjuk az NFC kelettel és északkal, ahol legyünk őszinték a csoportgyőzelem már eldőlt gyakorlatilag, és megkockáztatom, hogy az első két kiemelés is az Eagels-Vikings duóé lesz. Márpedig ha én a sasok szurkolója lennék kevésbé félnék hazai pályán a csarnokhoz és a déli meleghez szokott Saints-től, mint mondjuk adott esetben Minneapolisba menni játszani az ottani szurkolók előtt idegenben.

ui.: Az utóbbi évek sport tv átka (minden meccset elvesztettünk amit a Sport TV közvetített) idén az ellenkezőjére alakult, minden általuk közvetített meccset megnyertünk. Márpedig a PO minden meccsét adja a Sport TV majd januárban!!! :)

katonadani
Reply to  Fetyke
2017-11-24 10:52

ha az eddigi évek Saintse lenne, akkor nem félnék annyira tőlük, ha hozzánk látogatnának, de ez nagyon nem az a Saints. Itt védelem van, itt futójáték van, aminek mindegy a dome. Nálam a Saints a legfélelmesebb csapat az Eaglesre nézve és lehet h jelenleg őket tippelném SB-be.

Matyika29
Matyika29
Reply to  Fetyke
2017-11-24 10:08

Szerintem a Saints fordulóról fordulóra egyre jobb… plusz a rájátszásban sokat jelent majd, hogy Brees elég tapasztalt. Nálam továbbra is a Philly az első, de nagyon közel van a Saints.
És azért ma is látszott, hogy nagyon jó csapat a Vikings, de ahogy a második félidőre lefagyott… na az nem túl biztató. Ja, és Keenum marha jó volt. :)
Jól elvitatkozunk, hogy mi lesz a rájátszásban, pedig van még 6 forduló. :)
Addig még világvége is lehet. :D :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2017-11-24 00:17

Tévedés! Teddy nem emelne semmit ezen a csapaton, vele biztosan nem nyernék SB-t. Keenumot pedig tessék békén hagyni dolgozni, és majd meglátjuk. :)

acsdav2
acsdav2
2017-11-23 17:55

Én eddig más véleményen voltam Teddyről, de a számokat és tényeket nem igazán tudom megcáfolni. A kérdés leginkább az a Vikingsnál, hogy ez egy soha vissza nem térő lehetőség a SB-ra otthon, mert nincs Rodgers a Packersben vagy elhiszik magukról, hogy jövőre is SB contenderek lehetnek és nem kell most kockáztatni.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2017-11-24 23:01

A számok és a tények Teddy ellen vannak, csak ez a cikk erősen kiforgatja azokat a maga szempontjai alapján.
A kérdés második részére pedig egyértelmű a válasz! Ha nyerhetsz, akkor nyerj és ne foglalkozz a jövővel, mert sohasem tudhatod, hogy az mit hozhat (pl.: sérülések miatt). Az NFL-ben nincs hosszú táv, meg majd jövőre! Lásd Dallas!

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2017-11-25 13:26

1.Mit értesz az alatt, hogy kiforgatnak? Én azt olvasom ki ezekből, hogy sokkal jobb fallal és elkapókkal Keenum számai jobbak,(de nem sokkal) mint Bridgewateréi voltak. Én azért vagyok Teddy ellen, mert ki tudja, hogy ennyi kihagyás után milyen formában tér vissza. Szerintem jövőre egyértelműen ő a jobb választás, de 6 meccs alatt szerintem nem fog jobb formába lendülni, mint amilyen Keenum jelenleg.
2. Pont a legjobb példát hoztad fel ezzel a kérdéssel kapcsolatban. Mai napig nem értem, hogy lehetett olyan mentalitással fel menni a Packers ellen azon a PO meccsen, hogy nem baj, ha kikapunk a lényeg, hogy Prescott bizonyítsa, hogy ő lesz a franchise irányítója a következő 10 évre.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2017-11-25 15:23

1.) Azt értettem kiforgatás alatt, hogy Bridgewater számait mentegetik. Valójában Teddy statisztikái önmagukban még éppen vállalhatók (de nem komoly irányító szintűek), de Keenum idei számaihoz képest már annyival szarabbak, hogy nem is érdemes elkezdeni összehasonlítani őket. Tehát a két irányító teljesítménye között olyan mértékű nagyságrendi különbségek vannak, amelyeket Teddy nem hiszem, hogy valaha is át tud ugrani, a cikk pedig finoman szólva sem ezt sugallja, ezért nem tárgyilagos. Mitől lennének jobb elkapói Keenumnak, mikor tavalyelőtt (Teddy idejében) a TE Rudolph volt, az első számú elkapó Diggs, és Thielen is már a keretben volt (ugye ismerős a névsor). Az idei sokkal jobb fal is egy nagy hazugság, mert két évvel ezelőtt 2211 yardot futottunk (4. legjobb volt a ligában), márpedig azt nem gyenge falak mögött szokták. A cikk valójában azt próbálja sugallni és valahogy alátámasztani önkényesen kiragadott statisztikáival, hogy Teddy alig hozott gyengébb számokat másod éves újoncként és komoly potenciállal tudna beszállni ebbe a mostani offensbe, sőt még jobb is lenne Casenél. holott a valóság az, hogy a két évvel ezelőtti Bridgewater számai az idei Keenumhoz képest annyival szarabbak voltak, hogy ennyit normál esetben sem lehet fejlődni, nem egy ekkora sérülés után.
2.) Csak az a nagy különbség, hogy Teddy nem Tony. Romo egy valódi franchise irányító volt, aki képes volt húzni a csapaton, ha kellett, meccseket nyert meg akár egymaga is, és ami a legfontosabb, nagyon nagy tapasztalattal rendelkezett és már úgy olvasta játék közben is a playeket, ahogyan csak az igazán nagyok. Na Bridgewater ezek közül pont egyikkel sem rendelkezik, amíg játszott egy nagyszerű game meneger volt, de nem igazi irányító. Én a jövőt sem látom benne annyira. De ha például a kérdés az lenne most nálunk, hogy Romo-t tegyük e vissza a mostani Keenum helyére, akkor arra azt mondanám, hogy igen. Na ez a nem mindegy.

Debreceni József
Debreceni József
2017-11-23 18:09

Sokkal nagyobb az upside-ja Teddynek. Keenum nem elég ahhoz hogy SB-t nyerjen a Vikes. Ha nem lépik meg és teszik be Bridgewatert, idén nem lesz meg a végső győzelem. Jövőre meg ki tudja mennyire marad együtt a csapat, hányan sérülnek le (idén két fontos sérültjük van csak). Sokkal szarabb csapatban hozta Teddy gyakorlatilag rookieként ugyanazokat a számokat mit Keenum most egy szuper csapatban. Számomra nem is lenne kérdés. Nehéz, de ha kell az a fránya Lombardi trófea, azonnal meg kellene lépni. Sőt, már a bye week után meg kellett volna.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Debreceni József
2017-11-24 23:15

Van pár tárgyi tévedés ebben a hozzászólásban! Egyrészt Bridgewater számai a közelében sincsenek sem Keenum idei, sem Bradford tavalyi számainak. Semmilyen szinten. Semmilyen upsidje nincs jelenleg Teddynek, hiszen még most is csak egy másodéves újonc gyakorlatilag, mert az elmúlt 1,5 évben nem fejlődött semmit. harmadrészt az egy nagy marhaság, hogy a tavalyelőtti Minnesota sokkal szarabb lett volna az ideinél. Nem volt! Legfeljebb éppen csak annyival volt gyengébb, hogy akkor nem irányítónk volt, hanem csak egy game menegerünk, akivel a rájátszásban el is buktunk. Nem látom, hogy azóta mi változott, mivel lenne Teddy ma sikeresebb az akkori önmagához képest? Nem tudom elképzelni azt sem sem, hogy mire alapozod azt, hogy Bridgewater valaha is fog tudni így játszani, mint az idei Keenum?
Idén mindenképpen Keenumot kell hagyni, hogy megmutassa mire képes, mennyit is ér.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Fetyke
2017-11-26 08:50

Pár hozzászólassal lejjebb épp megbeszéltük Teddy 2015-ös és Keenum idei statjait. Ugyanolyanok. Ha ezek után is azt mondod hogy Teddy a közelében sincs, akkor nincs miről beszélnünk. Te úgy gondolod hogy Keenum-ot kell játszatni. Én nem. Ettől még nem fogunk összeveszni. Én hibának tartom hogy Keenum-al vágnak neki a po-nak, te nem. Peace!

ducksfan
ducksfan
2017-11-23 18:28

Innen Európából de könnyű megállapítani, mi a helyes döntés :D:D:D
Azért szerintem nem véletlen, hogy Zimmerék nem teszik be Teddy-t. Más csapatokban gond nélkül visszateszik a sérülés vagy eltiltás után a QB-t, de itt valamiért mégsem. És játszhatna nagy formában Keenum, ha az edzésen Teddy annyival jobb lenne, ő kezdene. Itt is minden a sikerről és a W-ről szól, senki sem önmaga ellensége.
Teddy ezek szerint egyelőre nem jobb a mostani Keenum-nál.
A playoff, pláne az SB még nagyon messze van…

katonadani
Reply to  ducksfan
2017-11-23 18:35

szóval aki ott van és látja, az biztos jó döntést hoz? Akkor mivel magyarázod Peterman múlt heti teljesítményét?
(a jövőre készüléssel lehetne max, de akkor meg nem mész vissza Tyrodhoz egy héttel később)

Rosszul jön ki, ha győztes csapatból kiveszik a kezdő QB-t PR szempontból ez rendben van és érthető érv is, ettől még ne tegyünk úgy, mintha innen nem lehetne jobb döntést hozni és minden megkérdőjelezhetetlen, amit azok hoznak, akik ott vannak benne. Nyilván fel sem merül bennem, hogy bárkihez is hasonlíthassam magam vagy magunk Zimmerhez vagy NFL-edzőkhöz, ettől függetlenül ők is dönthetnek rosszul, hibázhatnak. Mi pedig elmondhatjuk a véleményünk, vagy hogy mi hogy dönthetnénk – főleg ha alá van támasztva rendesen.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2017-11-24 00:15

A fociban csak a “W” számít! Semmi más! Keenum hozza a győzelmeket, és nem csak menedzseli a meccseket, mint Teddy tette, hanem most már meg is nyeri azokat, ha kell (Washington, Detroit), Chicago). Kell ennél jobb döntés egy edző részéről, ha nyer a csapat? Furcsa, hogy a sima győzelmeket is ennyire meg kell magyarázni. Miért?

ducksfan
ducksfan
Reply to  katonadani
2017-11-24 14:19

Szerintem az edzői stáb azért jobban képben van, mint a rajongók/szakértők, ők azért inkább csak másodkézből szerzett infókkal foglalkoznak (meg esetleg kicsit elfogultak is :) ).
Hibázni persze, hogy hibázhatnak ők is, csak több és pontosabb infók alapján döntenek.
Én örülök annak, hogy mindenki elmondhatja a véleményét és nincs kibannolva se a Teddy4prez se a Keenum4prez hozzászólás :D
Ha a Vikes nem nyer SB-t, akkor ez a vita kitart majd az egész holtszezonban.
Ha meg igen, akkor vicces lesz a 3 franchise QB-val mit kezdenek :D (Gondolom a Broncos, Browns majd bejelentkezik értük)

rowi
rowi
2017-11-23 19:38

nem értek egyet. keenumot most kiszedni országos hiba lenne. azért az nem véletlen, hogy övé a legjobb QBR jelenleg a ligában (Watsont leszámítva)!!

katonadani
Reply to  rowi
2017-11-23 19:47

ugyan tudom, hogy mit akarsz mondani, győztes csapaton ne változtass stb, de

a QBR egyébként egy viszonylag szar mutató :D

Rpi
Rpi
2017-11-23 20:25

Pontosan ugyan úgy nem értem ezt a Bridgewater hype-ot mint ahogy a Winston hype láttán is felvonom a szemöldököm..nem rossz, nem rossz, de nem értem, miért valószínűbb, hogy Teddy keze nem remeg meg a SB-ban? Aztán tol néhány rossz meccset, és vissza Keenumhoz, az meg nagyon gáz lenne..ez már Keenum szezonja szvsz, nem kellene bántani. Nem egy PM – > Osweiler csere lenne ez..

Fetyke
Fetyke
2017-11-24 00:10

Bocsánat, hogy kicsit sarkosan fogalmazok, de azt gondolom, hogy muszáj. Ez a cikk nem más, mint a megmagyarázhatatlan megmagyarázása. Magyarul, tömören egy szarrágás. Emlékeztet engem a hazai fociedzők vereség utáni magyarázataikra, hogy miért kaptak ki (csak a legfontosabbat nem említik soha, hogy azért mert gyengén játszottak). Teddy számai a leggyengébbek a 3 irányító közül. Mindenben! Messze! Ez nem véletlen. Fényezheti a tisztelt elemző ahogy csak akarja, attól még a tény tény marad: Teddy elfogadhatatlanul kevés yardot passzol(t), alig ad(ott) TD passzt, vállalhatatlanul sok sacket nyelt be (lábmunkájához képest különösen), és túl sokszor adta el a labdát (28 meccsen 21 INT). Azért ki ne találjuk már, hogy ennyiszer csak felpattant a labda? Érdekes, hogy Bradfordnak vagy Keenumnak miért nem pattannak/pattantak fel?
És ami a lényeg! Keenum fantasztikusan teljesít (most már messze ő hozza a legjobb számokat), vele szárnyal a csapat és az offense is (lassan ott tartunk, hogy a támadósor húzza a védelmet nem egy meccsen, ami korábban elképzelhetetlen volt). Utoljára Brett Farve idején volt ilyen jó a Minnesota támadósora. Márpedig a számok makacs dolgok és hosszú távon nem is hazudnak. Messziről jött emberként könnyű azt mondani, hogy Bridgewaterrel még jobb lenne ez a támadósor. NEM LENNNE!!! Még fele ilyen sem. Ez a mostani Vikings Keenum csapata! Teddynek a játékstílusa miatt nincs helye benne, az idei playbookot nagyon nem rá szabták (szerencsére).
Ami pedig az SB-t illeti. Teddyvel semmi esély rá! Mondhat itt bármit bármelyik admin. Hogy Case-el mire megy a csapat, azt nem tudom. Még nem merek álmodozni. De Keenum játékát hétről-hétre nézve egyre inkább megfogalmazódik bennem, hogy a korábbi években sem ő volt szar, hanem a csapat és az edzői stáb körülötte, most pedig idén végre van csapata, amiben kibontakozhat. Én remélem, hogy hosszú távon is. Hogy a mostaninál tud e Case majd később még jobban játszani nem tudom, bár nekem az idei bőven elég lenne hosszú távra is. Mert Keenum ez évi számait Teddy soha nem fogja tudni hozni, mivel nincsenek meg hozzá a képességei.
Go Vikings!

Raist
Raist
Reply to  Fetyke
2017-11-24 02:07

Ma is remek volt Case, kb. annyi értelme lenne lecserélni, mint volt Tyrod-ot. Nem is értem ezt az egész ügyet, Keenum szenzációsan játszik, az elkapóival iszonyat jól megértik egymást, láthatóan ez az Ő csapata. Ha az edző tényleg annyira szerelmes abba a színtelen-szagtalan Teddy-be, akkor csessze szét a következő évüket vele, de most belenyúlni a legnagyobb ökörség lenne.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

42
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x