Connect with us

Hír

Arians: Az utóbbi 15-20 év legjobb QB classa lehet a mostani

Az NFL velejárója, hogy minden egyes drafton az irányítók kerülnek a középpontba, ez most sem változott. Főleg úgy, hogy kivételesen nagyon sok csapatnak lehet szüksége új irányítóra, és bizonyára lesznek olyanok, akiknek a draftról kell ezt megoldani. Csakhogy a tavalyihoz hasonlóan az idei classt sem dicsérik túlzottan.

 

 

A sok kritika hátterében a prospectet 2017-es szezonja állhat, ahol sokan elmaradtak a vártaktól, aki meg jó számokat hozott, annak pedig a személyisége miatt eshet az értéke a játékosfigyelők szemében. Ám Bruce Arians szerint tévednek a kritikusok, szerinte régen volt ilyen merítési lehetősége a csapatoknak irányító választásra.

 

Nem értem a negatív hangokat, szerintem 15-20 éve nem volt olyan jó QB class mint ami most jön. Tele van tehetséges játékosokkal, akiknek a méretei, kezei, tudása és statisztikái is kiválóak. A legjobbakért természetesen fel fognak mozogni a csapatok, de könnyen találhat mindenki megfelelő képességű irányítót a saját helyén is. Darnold, Rosen, Allen remek játékosok már most, Mayfieldnek olyan karizmája van, ami kihathat a csapattársaira is. Jackson az egyik kedvencem, elképesztő lehetőségek rejlenek benne, de Rudolph is bizonyította, hogy képes meccseket nyerni. Melyik drafton volt ennyi potenciális franchise irányító elérhető?

– kérdezte nyilatkozata végén az idén visszavonuló mester.

 

Később sajnálatát fejezte ki, hogy már nem dolgozhat ezekkel a srácokkal, hiszen a Cardinals is gőzerővel kutat egy új iránító után. A felhozatal mély, de egyik játékos sem ér fel nem hogy Andrew Luck, de a Winston – Mariota vagy a Goff – Wentz páros szintjére, ezzel azt hiszem sokan egyetértenek. Ugyanakkor ne feledjük, a tavalyi felhozatalra ugyanezt mondták, mégis Deshaun Watsontól volt elalélva a fél NFL világ, ahogy Mitchell Trubisky is megmutatta, hogy egy jó edzővel szép jövő várhat a Bearsre az ő irányításával. Meglátjuk, hogy az idén profivá válók mit tudnak kihozni magukból.

15 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Boci
Boci
2018-02-01 14:52

kizer is megmutatta mit tud, avagy zsák a foltját

sgtGiggsy
Reply to  Boci
2018-02-01 17:49

Kizer nem mutatta meg. Egy nem NFL ready prospect volt a srác, akit bevágtak kezdőnek a liga legrosszabb csapatába, egy tehetségtelen edző keze alá.

acsdav2
acsdav2
Reply to  sgtGiggsy
2018-02-01 21:18

Tény, hogy a körülmények nem játszottak a kezére, de ennyire rosszul nem kellett volna játszania. Nem véletlen, hogy csak 2.kör végén kelt el. Ennél persze biztos több van benne,de kezdő szintű szerintem ő nem lesz.

sgtGiggsy
Reply to  acsdav2
2018-02-01 21:53

Kizer esetében sokkal inkább egy lefelé vezető spirál volt. Túl korán tették kezdőbe, állatira felkészületlen volt még, aztán jöttek a (jogos) kritikák minden oldalról, amitől az önbizalma romlani kezdett, amitől még rosszabbul kezdett játszani, amitől még több lett a kritika… Egyszerűen neki nem egy Brownsba kellett volna kerülnie kezdőként, hanem egy Giantsbe, Cardinalsba, Chargersbe, Steelersbe, Saintsbe, Patsbe, Packersbe… Valahova egy rutinos irányító mögé, akitől tanulhat, és aki mögött padozhat legalább egy, de inkább két-három évet. Egyszerűen nem állt készen mikor bedobták a mélyvízbe. NAGYON nem állt készen. Megvannak a képességei, de csak mint prospect, akinek rengeteget kell fejlődnie. Komolyan nem értem, hogy miért gondolta Jackson jó ötletnek kezdetni, mikor ennyire nyilvánvalóak voltak a kigyomlálható, de egyelőre jelentős hibái. Esély nem volt rá, hogy ez jól sül el.

acsdav2
acsdav2
Reply to  sgtGiggsy
2018-02-01 22:35

Teljesen egyetértek azzal amit leírtál. Annyit tennék hozzá, hogy az előszezonban jól játszott és úgy tűnt ő a legjobb választás. (Osweiler, Hogan és Kessler mellett) Így, hogy 0-16 lett a vége bánhatja Jackson, hogy nem mondjuk Osweiler játszott és legalább Kizert nem égetik le teljesen, valamint a remény meg lenne, hogy még jó lehetne. Bár, ha most kihúzzák Mafield-et akire szerintem leginkább a szükségük lenne, akkor lehet megérte a dolog.

sgtGiggsy
Reply to  acsdav2
2018-02-02 00:18

Vagy őt is elszarják. Őszintén, azért ez a keret nem 1-31 szar. Nyilván a PO nem volt elvárás, de kellett volna meccseket nyerniük. Az évezred rejtélye, hogy Jackson miért lehet még ott a helyén. Persze nem tudom milyen Mafield, lehet, hogy olyan lesz mint Wentz, aki azonnal képes volt a csapata élére állni, és akkor is kihozni valamit a meccsből, mikor se futójáték nem volt, se a fala nem működött, se az elkapói nem kaptak el semmit, de Wentzet a kiforratlan keretben azért egy Pederson edzette, aki pszichológiai szempontból (ami talán a legfontosabb egy rookie irányító esetében) mindenképp kimagasló. Jackson meg annyira amatőr, hogy a sajtóban kritizálja a játékosait még a jó megmozdulásaik után is (ugyebár az a nagy futás, amit elintézett annyival, hogy egy kamionnal is át lehetett volna hajtani a fal által nyitott résen, szóval nem nagy szám) úgyhogy inkább bíznám a rookie irányítóm kinevelését Jeff Fisherre…

acsdav2
acsdav2
Reply to  sgtGiggsy
2018-02-02 22:01

1.Szerintem a keret erőssége alapján 5-11 lett volna realitás. Sőt a meccsek nagy részén erre meg volt a lehetőség, de mindig elszúrták a döntő pillanatokban.
2. Mayfieldnak a hozzáállás a fontos szerintem. A Browns gyakorlatilag odáig jutott, hogy egy komolyan vehetetlen csapat. Ez a srác legalább a megítélésén változtatna a csapaton. Szerintem a plafon Mayfieldnél a legalacsonyabb, cserébe legmagasabb a padló. Szerintem a Brownsnak most erre lenne szüksége.
3. Mondjuk egy jó szezon valószínűleg azt eredményezné, hogy Jackson tovább maradhat…… Szóval ki tudja mi a jó.
4.Melyik futásra gondolsz?

sgtGiggsy
2018-02-01 17:53

Mondjuk nem követem az NCAA-t, de azért a tavalyi osztályban volt egy Wentz és Goff, meg a második polcon egy Prescott meg egy Brisset. Azért négy, legalább kezdő szintű irányító nem szokott egy évben lenni, valószínűtlen, hogy a következő osztályban lesz.

acsdav2
acsdav2
Reply to  sgtGiggsy
2018-02-01 21:15

Brissett nem rossz irányító, de szerintem nem a tipikus franchise QB alkat. Prescott is sokat rontott tavalyhoz képest, még róla sem vagyok meggyőződve, hogy hosszú távon megveti-e a lábát. Goff és Wentz viszont hosszú ideig itt lesznek, ez szerintem senkinek sem kérdéses. Én inkább 2-t mondanék, hogy aki kezdő szintű irányító. Ez amúgy tavaly előtt volt, 2016-ban. A tavalyi osztály viszont tényleg jól sikerült. Mert Watson szerintem a következő évtized legjobbjai között lesz emlegetve, Trubisky is biztató volt és az új edzővel várható a fejlődés, Mahomes bár még nem bizonyított nehezen elképzelhető, hogy ne lenne hosszú távú megoldás. Szóval ez 3 kezdőirányító. Ha még a Mariota-Winston párost is ide veszem, akkor 3 draftról 2015 és 17 között, 7 kezdőirányító jött ki. Ez azért elég magas szám. Tehát a mondanivalóddal egyetértek, én is valószínűtlennek tartom, hogy ennyi tehetség lenne idén. Ez már irreálisan magas lenne, erre a 4 évre vetítve. Én személy szerint 2 játékost várok hosszú távú megoldásként, Mayfield-et és Allen-t.

sgtGiggsy
Reply to  acsdav2
2018-02-01 21:46

Nem is azt mondtam, hogy Brissett vagy Prescott franchise irányító, de kezdő szint mind a kettő. Ők azok, akikre egy megfelelően felépített keretet már rá mersz bízni. Nyilván soha az életben nem fognak szarból várat építeni, mint egy Rodgers vagy Brady, de kezdőnek jók. Wentz meg Goff pedig több kezdőnél, egyértelműen franchise QB-k. A tavalyi osztályt én még a 2016-nak mondom, mert az akkori draftoltak voltak újoncok a tavalyi szezonban. Ez mondjuk lehet inkább értelmezés kérdése.
Trubinskyból meglátjuk mi lesz. Szegény első éve nem volt optimális, épp csak kicsit szívta meg kevésbé az edzővel, mint Goff újoncként. Watson kétség kívül franchise QB jegyeket mutatott, de meglátjuk mi lesz belőle. Én anno meg voltam róla győződve, hogy RG3 a következő korszakos QB, úgy is játszott újoncként, aztán mostanra már csapata sincs. Szóval majd elválik.

acsdav2
acsdav2
Reply to  sgtGiggsy
2018-02-01 22:27

Igazából ez is értelmezés kérdése, hogy mi a kezdőszint és a franchise QB. Szerintem úgy lehet legjobban definiálni, hogy egy kezdőszintűt akkor játszat egy csapat, mert pár évig nincs jobb opció és valahogy el lesz vele a csapat. Pl. Taylor vagy Brissett. A draft szempontjából szerintem ennek a kategóriának nincs jelentősége, mert senki sem tervez rövid időre, így egy draftnál én azt szoktam nézni, hogy hány hosszútávú megoldás van. Habár az idei prospect Lamar Jackson egy érdekes kérdés. Mert hosszútávra nem építenének rá, de óriási fegyver lehetne az első éveiben. Szóval igen sok kérdés van még, bár azt mondjuk nem tartom elképzelhetetlenek, hogy ha csak a kezdőszint az elvárás annak sok idei prospect megfelel majd. Akár 5-en is.

sgtGiggsy
Reply to  acsdav2
2018-02-02 00:26

Mondjuk Taylorban volt lehetőség. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy Buffaloban ténylegesen megfelelő módon fejlesztették az ő képességeit. Azért az látványos, hogy megfelelő rendszerben egy jó képességű, de amúgy nem franchise irányító is mennyire tündökölhet, lásd Keenum idén. Szerintem Taylornak is meglenne az a rendszer, amiben jobban kijönnek az erősségei, de a Billsé nem az. Brissett más kérdés, benne szerintem az van, amit most látunk. Lesz majd egy kicsit jobb, de közel jár a plafonjához, amivel már lehet kezdetni, de az igaz, hogy egy franchise irányító draftolásának az útjában nem ő fog állni. Sajnos lehet, hogy már Luck sem, mert ennyi sérüléssel nem tudom van-e még jövője, hiába korszakos tehetség.
Miért nem lehet Lamar Jacksonra építeni hosszabb távon?

acsdav2
acsdav2
Reply to  sgtGiggsy
2018-02-02 22:20

1. Emiatt kicsit sajnálom Taylort, hogy a Bills ennyire nem foglalkozott vele és csak a saját rendszerüket erőltették. A srác mentálisan nagyon erős, kicseszhetnek vele ahogy akarnak, de ő küzd és csendben teszi a dolgát. Félek, hogy ő már nem kapja meg a lehetőséget, hogy rászabjanak egy csapatot, pedig megérdemelné.
2. Azt gondolom, hogy jelenleg az NFL nem áll készen, hogy egy ilyen típusú játékos hosszú távon megállja a helyét. Jackson erőssége egyértelműen a lábai, viszont nem passzol jól, de nem is reménytelen. Egy nagyon rászabott gameplannal (RPO-k, option játékok) amelyben tökéletesen használják a benne rejlő lehetőségeket és rejtik el a gyengeségeit, hosszú távon is építhet rá egy csapat. Úgy érzem, hogy nincs ilyen edzői stáb aki erre képes lenne és bevállalná. Minden edző Allen és Darnold felépítésű QB-ról álmodik, aki a zsebből megoldja a dolgokat a karjával. Erre sokkal hosszabb ideig lehet építeni, hiszen a futó QB-k sokkal több ütést szenvednek el és hamar elvesztik az igazi fegyverüket, a robbanékonyságukat, onnantól kezdve pedig a karjukkal már nem tudják megütni a kezdőszintet. Persze a zsebirányítók is kapnak ütéseket, de nagy részüknek a karja nem gyengül el annyira, hogy ne lenne még 35 éves korára is komoly fegyver.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  sgtGiggsy
2018-02-02 09:37

Brissett stílusának megfelelő O-ban még nem játszott. Amikor kényszerűségből a Pats kezdője volt, azon a 2 meccsen megpróbálta JMD némileg rászabni a fazont, ez persze úgy ahogy sikerülhetett csak. A Colts képtelen volt mit kezdeni vele. Ő egy Seahawks jellegű O-ban tudna kibontakozni és akkor talán, de csak talán lehetne kezdő szinttű irányító. Mert volt vele eddig egy óriási probléma, tudniillik, hogy nem elég jó küzdő. A 4. negyedekben rendszerint becsődölt. Ez pedig egy nehezen kiküszöbölhető hiba.

sgtGiggsy
Reply to  csak ezt ne
2018-02-02 19:38

Jó, hát Brissett egy inkább futó jellegű irányító, ehhez képest mind Brady, mind Luck esetében egészen kivételesen passzoló irányítókat kellett pótolnia. Tényleg nem az ő stílusa. A Seahawksot nem mondanám, mert ott azért inkább kényszerfutások vannak és olyan irányító kell, aki kivételes passzoló akár menekülés közben is. Egy Panthers jellegű keretben már inkább eltudnám képzelni, mert lényegében Cam Newton light a srác.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

15
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x