Connect with us

Hír

Megvan az NFL első “évi $30 milliós” irányítója

Az Atlanta Falcons csapata meghosszabbította Matt Ryan szerződését, aki 5 évre $150 milliót fog keresni, ebből pedig $100 millió garantált (minden bizonnyal nem teljesen). Ez azt jelenti, hogy ő az első játékos az NFL történetében, aki évi 30 milliót fog keresni, illetve egy időre ő lesz a valaha volt legjobban fizetett játékos a ligában. Persze csak addig, amíg Aaron Rodgers meg nem kapja a saját kontraktusát.

 

 

Az eddigi rekorder ugyebár Kirk Cousins volt évi $28 millióval, ráadásul az ő szerződése teljes mértékben garantált, illetve “csak” három évre szól, így utána újra tesztelheti a piacot és nagyobbat zsebelhet be, így ha összességében mindent figyelembe veszünk, szerintem még mindig Cousinsé a legjobb szerződés a ligában. Azt viszont nem lehet tagadni, hogy Matt Ryannel most új benchmark született és mostantól mindenki az évi $30 milliót fogja célozni, kezdve Aaron Rodgersszel, aki igazából bármikor megkaphatja új szerződését, hiszen már folynak a tárgylások. Ha ez megtörténik, minden bizonnyal ő lesz a legjobban fizetett játékos az NFL-ben.

26 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Rpi
Rpi
2018-05-04 07:34

Amikor megláttam a hírt, hogy Ryan hosszabbított:comment imagecomment image

katonadani
Reply to  Rpi
2018-05-04 08:07

bazzeg mekkora telód van :O

Rpi
Rpi
Reply to  katonadani
2018-05-04 08:11

A zöld békák így tolják. Azt hittem ezt mindenki tudja.

MadboY
MadboY
2018-05-04 08:36

Nevetséges szeritnem, hogy Ryan ekkora összeget keres, szerintem egyáltalán nem érdemli meg, volt össz-vissz egy jó szezonja és puff ennyi…
Mondjuk ilyen értelemben mind az 5 legjobban kereső QB vicc… A valódi top QB-k fizujához nézve…

katonadani
Reply to  MadboY
2018-05-04 09:27

nem értek egyet, Ryan egy nagyon jó irányító és idén majdnem olyan jó éve volt, mint 2 éve, csak nem lett felkapva. Meg előtte is elég jó volt. Ha pedig top10 QB vagy, akkor ilyen szerződést kapsz. Ha egyszerre kapna a top10 új szerződést, akkor nem ő lenne a legjobban fizetett, de pl Cousinsnál simán jobb irányító, aki most ugye a második legjobban kereső

KGYM
KGYM
Reply to  katonadani
2018-05-04 09:44

+1.
Falcons első 42 éve: 8 PO.
Ryan 10 eddigi éve: 6 PO.

MadboY
MadboY
Reply to  katonadani
2018-05-04 09:52

Azzal egyet értek, hogy Cousins-nál mérföldekkel jobb irányító. De sokkal kevésbé vonnám kétségbe ezt a lépést, ha mondjuk Brady, Roethlisberger, Rivers, Wilson, Brees, Rogers ( Ő mondjuk nemsokára megkapja a valszeg még ennél is magasabb összegű szerződést) neve szerepelne a cikkben mert nekik tényleg kijárna az ilyen jellegű elismerés, még ha nagy részük azért már elég öreg is…

acsdav2
acsdav2
Reply to  MadboY
2018-05-04 10:26

2015-17:
Ryan: 1122/1677, 66,91%, 13630 yard, 79 TD/ 35 INT
Cousins: 1132/1689, 67,02%, 13176 yard 81 TD/ 36 INT

Ennyit arról, hogy mérföldkövekkel jobb……

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-05-04 10:23

2015-17:
Ryan: 1122/1677, 66,91%, 13630 yard, 79 TD/ 35 INT
Cousins: 1132/1689, 67,02%, 13176 yard 81 TD/ 36 INT

Rpi
Rpi
Reply to  acsdav2
2018-05-04 10:42

Matty 2015-ben a karriere legrosszabb évét produkálta. De amúgy oké.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Rpi
2018-05-04 12:13

Nem volt az olyan rossz. Csak a 12-es és 16-os év azok amik jelentősen jobbak. Az első 2 éve ennél gyengébb, de a maradék is (10,11,13,14,17) nagyon hasonlóra sikeredett. Nagyon kiegyensúlyozott QB Matty Ice.

Rpi
Rpi
Reply to  acsdav2
2018-05-04 12:24

Nem, azt nem mondtam, hogy nagyon rossz volt, csak az volt a legrosszabb éve, Shanahan elképzelései neki annyira nem feküdtek, hogy az valami hihetetlen. De ezt a témát már sokszor kiveséztem/kiveséztük itt.
Igen, ő nem egy elit QB, de ott ül közvetlenül a következő polcon.
Ha pedig a Falcons nem fizette volna meg, sok csapat röhögve kipengette volna neki a zsét jövőre. Dimitroff pedig feltradelhetett volna 1/1-re, tönkretéve a következő két draftot..legalább.
Ezt az egész QB túlfizetést a Redskins okozta, ha megfizették volna Cousinst annak idején, most 24-25 millán hüllődöznénk..egy csapat marhaságát az egész liga beszopta.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Rpi
2018-05-04 12:30

A legrosszabb biztos nem lehetett, mert az első 2 rosszabb volt. :) Nem a Redskins szúrta el. Vagyis hát ők saját maguknak szúrták el. Jimmy G kapta meg először az évi 27,5M-t 7 meccsel a háta mögött.

Rpi
Rpi
Reply to  acsdav2
2018-05-04 12:41

12 fumble (legrosszabb a karrierje során, a második legrosszabb 5)
3.4% TD% (legrosszabb)
21 TD (a harmadik legrosszabb)
16 INT (legrosszabb)
QB rate (harmadik legrosszabb)
Egy veterán QB nem szokott hirtelen ilyen rossz szezont hozni szvsz..
A JG deal-ről nem nyilatkozom, az meg sem történt mint ahogy az LI SB is elmaradt. ?

acsdav2
acsdav2
Reply to  Rpi
2018-05-04 13:09

A kevés passzolt TD az önmagában nem jelent rosszat. A támadók jól haladtak csak legtöbbször Freeman vitte be a labdát. :) Az LI SB nem maradt el, csak a 4.negyedet érdeklődés hiányában nem játszották le. :D

katonadani
Reply to  acsdav2
2018-05-04 12:12

PFF Grade (2015-2017)

Cousins: 82,4 ; 85,4 ; 78,7
Ryan: 87,5 ; 92,6 ; 88,6

nem mondom, hogy a PFF Grade az isten mert ennek is vannak hiányosságai, de mondjuk az alapszámoknál jobb képet adhatnak. Példának okáért ugyan 12 INT-je volt Ryannek tavaly, neki volt a legkevesebb turnover-worthy játéka, csak rohadtul balszerencsés volt. Ez nyilván csak egy kis kiragadott példa és nem is akarom a PFF grade-re felhúzni, hogy Ryan>Cousins, csak azért hoztam fel, hogy a yard,TD,INT számok alapján sem lehet megalapozott ítéletet hozni

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-05-04 12:35

Értem mire gondolsz és egyetértek. Ryan valamennyivel biztos jobb, ezt én se vitatom, csak ez a közelében sincs, meg a simán jobb kijelentéseket , ezeket nem tudom hova tenni. Vagyis hát tudom hogy honnan ered. A 3 éves garantált szerződést és azt, hogy ezt a lehető legjobb csapattal kötötte, nem tudják feldolgozni a szurkolók és ebből gyűlölet fakad. De ahogy nézem a játékosoknak is szemet szúrt, mert az, hogy a TOP100-ban Jimmy G megelőzi, az mindennek a legalja. Cousins most olyan az NFL-ben, mint a politikában Soros, aki Magyarország ellensége, mint a fociban a Real Madrid, akik számára nyilvánvalóan csalnak a bírók.

katonadani
Reply to  acsdav2
2018-05-04 12:42

olyat nem mondanék, hogy a közelében sincs, de azt igen, hogy szerintem egyértelműen jobb irányító Cousinsnál, fizetést meg szerződést teljesen félretéve.

Egyébként ha előző szezon top100-at nézünk, akkor szerintem is elég megmosolyogtató, hogy Jimmy G felkerülhetett 6 meccsel, de egyébként meg ha a következő szezonra projektálunk (ha meg 2-3 évre, akkor mindenképp), akkor inkább Jimmy G-t szeretném a csapatomban, mint Cousinst.

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-05-04 12:54

Nyilván nem rád gondoltam, amikor azt mondtam, hogy a szerződést és fizetést nem tudják félre tenni. :) Szerintem Jimmy G előbb hozzon le egy teljes szezont. Ha végig játszaná úgy ahogy tavaly 5 meccsen, akkor jogosan lehet rá úgy tekinteni.

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-05-04 12:41

Amúgy a statisztikákhoz annyit, hogy mindenki azokat emeli ki, ami a saját igazát bizonyítja. Ez a turnover-worthy játék pont jó példa. Darnoldot tartottátok a legbiztosabb QB prospectnek, mert milyen jó a mentalitása stb. Az például nem nagyon volt kiemelve, hogy neki volt az 5. legtöbb turnover-worthy játéka az egyetemen. Én már csak emiatt se tudtam megérteni, hogy a turnoverre leginkább hajlamos QB, hogy lehet a legbiztosabb prospect. Viszont azt nem vitatom, hogy jobb lehet, mint Mayfield.

katonadani
Reply to  acsdav2
2018-05-04 12:49

hát igen, a statisztikák már csak ilyenek :D

A legbiztosabbhoz pedig:
– Allen, pontosság, legnagyobb risk egyértelműen, plusz nem volt igazán kiemelkedő meccse sosem
– Rosen: sérülések, agyrázkódások (+out of sctructure gyenge), ez is nagy risk
– Mayfield: spread offense, magasság és arrogáns hozzáállás (ami nálam mondjuk plusz, de alapvetően kockázatnak tekinthető)
– Darnold: turnoverek, amik a leginkább fluktuálnak évről évre, 2016-ban sokkal jobb volt ebben. Persze ebben is van rizikó, de szerintem egyértelműen kisebb, mint a többi irányítónál. És a hozzáállása pedig hatalmas plusz pont.

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-05-04 13:07

Rosen és Allen oké. Őket én is kockázatosnak érzem. Bár szerintem Rosen lesz az új Rodgers minden szempontból. Na, de Mayfield-nél amikor a magasságot említik, annyira fura ez számomra. Oké, hogy jobban átlátja a pályát egy magasabb, meg jobban tudja fogni a labdát, de Brees és Wilson tökéletes példája, hogy ha jó vagy semmit sem számít a magasság. Darnold hozzáálláshoz annyit, hogy nem vállalta a dobást a Combine-on. Tudom Luck se vállalta, de szerintem ha hozzáállást nézünk ez óriási negatívum.

Rpi
Rpi
Reply to  katonadani
2018-05-04 10:26

A Twitter népe összedobott egy threadet a tavalyi szezonjáról: https://twitter.com/Brickwallblitz/status/983211948425785344?s=20

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-05-04 13:14

Ez érdekes, mert idén (személyes statisztikát nézve) Kirk jobb szezont hozott le Ryannél. Ráadásul azzal a különbséggel, hogy Atlantában volt (évek óta van) csapat Ryan körül, Washingtonban pedig nem volt Cousins körül.
Nem értem, hogy egy hasonló számokat hozó irányító miért érne meg többet a Falconsnak és miért kevesebbet Vikingsnak? Ne felejtsük el, hogy MInnesotában van egy teljesen kész, gyakorlatilag SB esélyes csapat, ahonnan egyetlen, pont a legfontosabb játékos hiányzott a kirakóból, egy megbízhatóan jól teljesítő irányító. Biztos, hogy nem ér ez meg évi 28 milliót mai árfolyamon számolva?
Én inkább azt mondom, hogy várjunk 1-2 évet, nézzük meg, hogy mit tud teljesíteni Kirk most, hogy egy nagyon jó csapat van körülötte nálunk, és utána térjünk vissza a ki érte meg jobban az árát kérdésre.

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-05-04 13:20

nem mondtam, hogy nem érte meg nekik, ráadásul azt írtam a cikkben, hogy szerintem Cousins szerződése jobb Ryanénél.

Plusz arról akarok majd írni egy cikket a holtszezonban, hogy a QB-k valójában alulfizetettek és hülyeség a folytonos kiakadás a nagy fizetésekre.

Azt viszont tartom, hogy Ryan jobb irányító, mint Cousins, még ha az “alapstatisztikák” szerint ugyanolyan jók is.

Fetyke
Fetyke
2018-05-04 09:52

Én meg nem teljesen értem ezt az adjunk minél előbb új szerződést ARood-nak történetet a Zöldöblösöknél. Tavaly nagyon komolyan megsérült a dobó válla. Nem fiatalodik ezért az egyik nagy erőssége, a yardok lábon történő megfutása vagy a zsebből kimozgás egyre nehezebb és veszélyesebb lesz. Még két évre van érvényes szerződése.
Nem kellene előbb a mostani szezont arra felhasználni, hogy megnézzék mit is bír egy teljes szezon jelentette sorozatterhelés alatt?

26
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x