Connect with us

Minden ami NFL

Ki lesz a 2018-as szezon MVP-je?

Féltávnál jár a 2018-as NFL-szezon, vagyis letisztult annyira az elit játékosok mezőnye, hogy nyugodtan összeállíthatunk egy ötös listát a MVP-cím legnagyobb várományosairól. Nálam három irányító, egy futó és egy védőjátékos fért be a top5-be.

 

 

A liga legértékesebb játékosának járó cím borzalmasan szubjektív. Nehéz eldönteni, hogy az a játékos érdemli-e meg jobban a címet, aki egymaga viszi a hátán az egész csapatot, vagy az, aki egy kiváló csapatban és rendszerben nyújt fenomenálisat. Ráadásul a teljesítményt mindig elhomályosítja az a tény, hogy a jelölt győztes vagy vesztes csapatban van-e: ha egy futó például megdöntené Erick Dickerson futott yard rekordját, miközben a csapata csak egy 6-10-es szezonra volt képes, akkor garantáltan nem lenne MVP. Ráadásul a legértékesebb díj végtelenül pozíció függő: cornerek, linebackerek, safetyk, elkapók vagy támadófalemberek nem is álmodhatnak róla.

 

Gyakorlatilag három poszt játékosai vannak versenyben a kitüntetésért: az irányítók, a futók és a pass rusherek. Utóbbiakat csak a miheztartás véget írtam oda, bár gyakorlatilag ugyanez igaz a futókra is, hisz

 

[quote]az elmúlt 20 évben 16-szor lett irányító az MVP, pass rusher pedig legutóbb 1986-ban kapta meg a díjat.[/quote]

 

Ennek megfelelően a mi listánkon is főleg irányítók vannak, de a két másik úgymond prémiumposztnak is adunk egy esélyt.

 

5. Aaron Donald, DT, Los Angles Rams, 51-szeres szorzó (12.)

 

Donald a liga legjobb védőjátékosa, aki az utolsó centig megszolgálja a brutális, évi 22,5 millió dolláros fizetését. Idén már 61 nyomásgyakorlásnál jár defensive tackle létére, ami legalább 12-vel több, mint bárki másé, legyen szó akár belső, akár külső pass rusherről. 10 sackje jelenleg a második legtöbb Danielle Hunter után, vagyis jó esélye van arra, hogy zsákolásokban is az első helyen végezzen.

 

 

Amikor Lawrence Taylor MVP lett, akkor 20,5 sackkel fejezte be a szezont, a Giants pedig 14-2-vel az NFC legjobb csapata volt. Ha a Rams és Donald így folytatja, akkor előbbi legrosszabb esetben 14-2-vel, de inkább 15-1-gyel fejezi be a szezont, Donald pedig 19 sackkel végez, ami 2014 óta a legtöbb lenne a szezonban.

 

Ha a Ramsnek egyedüliként összejön a 15-1-es mérleg, Donald pedig megnyeri a sackversenyt, akkor akár lehet is esélye a címre. A fogadóirodák szerint egyébként holtversenyben a 12. legesélyesebb MVP-jelölt, ugyanakkor két másik ramses is előtte van.

 

4. Jarred Goff, QB, Los Angeles Rams, 21-szeres szorzó (6.)

 

Én nem vagyok egy nagy rajongója Goff MVP-címének, ugyanis csak a Ramsben két jobb és eredményesebb játékos van nála. Azonban a posztja, illetve a Rams potenciális mérlege miatt egyszerűen nem lehet nem számolni vele, és azért a számai is elég jók:

 

[quote]2 816 passzolt yard (2. a ligában), 20 TD (3.), 67,9 százalékos passzpontosság (7.) és 112,9-es passer rating (5.) [/quote]

 

Ha így folytatja, 5 319 yarddal és 38 TD-vel (és 11 INT-vel) fejezi be a szezont és ennél gyengébb statisztikai lapok is értek már MVP-t az elmúlt években. Ráadásul a játéka is teljesen rendben van, messze nem csak egy báb McVay kezében.

 

3. Todd Gurley, RB, Los Angeles Rams, 5-szörös szorzó (3.)

 

Gurley helyzete nagyon érdekes. Egy olyan rendszerben játszik, amiben – ha nem is hozna ilyen űrszámokat, de – szinte bármelyik kicsit is jobb futó tündökölni tudna. Gurley pont ugyanannyira, ha nem jobban függ a rendszertől és a támadófaltól, mint egy elkapó az irányítójától.

 

 

Sem a kontakt utáni yardátlaga (9.), sem a kiharcolt elrontott szerelések száma (10.) nem kiemelkedő. Önmagától nem tesz olyan sokat hozzá a játékhoz, mint tett mondjuk két éve David Jonhson vagy Le’Veon Bell úgy általában, egyszerűen ő a legnagyobb nyertese a Rams támadórendszerének:

 

[quote]868 futott yard (1.), 12 futott TD (1.), 362 elkapott yard és 4 elkapott TD a mérlege. [/quote]

 

Kilenc meccsen tehát 16 TD-nél (tavaly egész szezonban szerzett 19-et) és 1230 yardnál jár. Ha így folytatja, akkor 2 323 yarddal és 30 TD-vel fogja befejezni a szezont, utóbbi csak eggyel maradna az all time rekordtól. Ezek alapján nem kérdés, hogy nem kerülne rossz helyre az MVP-cím sorsa, már ha ez alatt a legproduktívabb játékost értjük.

 

2. Patrick Mahomes, QB, Kansas City Chiefs, 2,37-es szorzó (1.)

 

A fogadóirodák szerint Mahomesnak van a legnagyobb esélye az MVP címre, ami a számai alapján egyáltalán nem meglepő:

 

[quote]2 901 passzolt yard (1.), 29 passzolt TD (1.), 116,7-es passer rating (2.). [/quote]

 

Eladott labdából is csak hét van neki, ráadásul van még két futott TD-je is. Ha ezt a teljesítményt fenn tudja tartani, akkor 5 479 passzolt yarddal, 54 TD-vel (58 total TD-vel) és 13 INT-vel fejezi be a szezont. Ez gyakorlatilag kottára ugyanaz, mint Peyton Manning 2013-as, minden idők legjobb irányítóteljesítménye (5 477 yard, 55 TD, 10 INT).

 

 

A különbség csak az, hogy nincs még egy ilyen irányító talán az egész történelemben, akinek ennyire hihetetlen kiszolgálószemélyzete van. A Hill-Kelce-Hunt trió talán minden idők legjobb skillpozíciós hármasa, ráadásul mellettük ott van még Sammy Watkins is kisegítőnek, illetve Andy Reid és az ő tökéletes rendszere, amiben Alex Smith is MVP-nek tűnt. Persze Mahomes ettől még bőven átlag felettit nyújt, egy rossz szava nem lehet senkinek, de ha a legértékesebb játékosról van szó, arról, aki most a legnagyobbat tudna dobni például a Bills játékán, akkor nálam nem Mahomes az idei év legértékesebbje.

 

1. Drew Brees, QB, New Orleans Saints, 3,5-ös szorzó (2.)

 

Brees az NFL történetének egyik legjobb játékosa, aki rögtön Hall of Famer lesz, amint lehetséges lesz a beválasztása. Ennek ellenére messze az egyik legalulértékeltebb irányító, pedig csak Aaron Rodgersszel vagy Tom Bradyvel lehet egy lapon említeni. Idén is félelmetesen jól játszik, olyan dolgokat csinál, amiről a legtöbb irányító álmodni sem mer, és bár vitathatatlan, hogy vannak elit játékostársai, itt ő a sztár, ő a rendszer. Nyolc meccs után

 

[quote] 2 336 yardnál jár (12. de ugye egy meccsel kevesebbet játszott, mint Goff vagy Mahomes), 18 TD mellé (7.) csak egyetlen INT-t dobott (1. holtversenyben), miközben 76,3 százalékos (1.) passzpontossága NFL csúcs lenne (72 százalékkal amúgy is ő tartja), a 120.6 os passer rating pedig minden idők harmadik legjobbja. [/quote]

 

De ezek csak a számok, amik nem adják vissza, hogy mennyire jól olvassa a védelmeket, milyen kiválóan hívja át a játékokat és milyen hihetetlen dobásokat hajt végre. Idén abszolút nincs párja, közel negyven évesen hozza karrierje legjobb teljesítményét – ha a statok helyett a hozzá adott értéket és a valós, önálló teljesítményt nézzük (nem lenézve Mahomes vagy Goff produkcióját), akkor nem lehet kérdés, hogy idén kinek kell kapnia az elismerést.

40 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
katonadani
2018-11-09 16:22

Már beszéltünk róla a chatben, szóval nem is neked címzem, csak a nagyvilágnak is kifejteném a véleményem, miszerint szerintem nincs ég és föld különbség Brees és Mahomes közt. Nálam is Brees kapná, de nem sokkal egyáltalán.

Például szerintem _akkora_ különbség nincs a két támadósor közt, mint be van állítva. A fala jobb a Saintsnek (legjobb a ligában), Thomas és Kamara jobb bármelyik skill playernél. (Egyébként fele annyi dropja van a Saintsnek, mint a Chiefsnek.) A Chiefs persze egyértelműen mélyebb, több fegyverük van. látványosabb és különlegesebb is a támadójátékuk és a játékhívások is. Viszont a Saints rendszere és play callingja is a liga krémjébe tartozik, csak nem olyan látványos és különleges, ezért kevesebb szó is esik talán róla.

A fiatal Mahomeson persze többet segít a jó rendszer már csak a tapasztalat hiányából adódóan is, mint a minden hájjal megkent és rutinos Breesen, de szerintem azt nem szabad vitatni, hogy a Saintsnek ugyanúgy kiváló rendszere és kisegítőszemélyzete van. Brees fenomenálisan játszik, tényleg gyönyörű amit játszik.

De Mahomes is ugyanúgy fenomenális, elképesztően játszik, nem úgy, mint egy kvázi elsőéves. Veteránokat megszégyenítően manipulálja a védelmeket, safetyket, arról nem is beszélve, hogy olyan passzokra képes és olyan passzokat csinál meg hétről hétre, amire a kezdő irányítók közül ha 1-2 képes, még lehet sokat is mondtam. És persze ezek csak az a meccsenként néhány igazán wow labda, de emellett is tele van jobbnál jobb, különlegesebbnél különlegesebb játékokkal, nem csak üres elkapóknak.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-11-09 17:26

A támadó fala valóban fantasztikusan jó a Saints-nek, nem vitás, hogy sokat segítenek Brees-en is, nem csak a futókon. De nézted gondolom az előző két mérkőzését Breesnek. Úgy érezte, hogy mikor és honnan érkezik a nyomás, és olyan ütemben lépett el a sack elől akár Donald, akár Hunter érkezett, hogy én csak hüledeztem. Azért ezekbe az irányítók legtöbbje, köztük szerintem Patrick is jó párszor belenézett volna.

skyline0021
skyline0021
Reply to  Fetyke
2018-11-09 17:54

Egy dolgot közületek viszont nem vesz figyelembe senki Mahomes esetében ami igazán különlegessé teszi őt. Nyomás alatt a zseben kívül sokkal magasabb a passer ratingje, mint a zseben belül. Tegye mindenki a szívére a kezét, hogy ez mennyire tehetség avagy a “rendszer és a skill playerek” adta előny! A srác egy fenomén és idén bizony ez a KC támadósor más irányítókkal nem produkálna ilyen számokat (persze kivétel a hasonló tehetségeknek pl. Rodgers és a klasszis legendák).

Szerintem bizony ez az MVP cím a fiatal Patricknak járna ki, aki remekül menekül a szerelések elől és a zseben kívül emberfeletti teljesítményt nyújt.

Kopi3.14
Kopi3.14
2018-11-09 17:34

Mahomes esetében nem tudom, hogy más QB nem tudna-e majdnem ennyire jó számokat hozni, Breesnél meg már láttuk mennyire rajta múlik a csapat jó teljesítménye offense oldalon.

Fetyke
Fetyke
2018-11-09 17:52

Szerintem eddig idén az MVP címet Brees érdemli meg. Nem mondom én sem, hogy ég és föld lenne a különbség közte és Mahomes között, de azért több okból is egyértelmű számomra, hogy ő a jobb. Például az 1 INT különösen jól mutat a statisztikai lapján.
És lenne még két megjegyzésem is. :)
– Az első, hogy fölösleges a Pats szurkolókat folyamatosan azzal hergelni, hogy Rodgers-t állandóan egy szinten emlegetitek Brady-vel. :D Sőt inkább egy mondatban. Nem kell! Mindenki elismeri Aaron képességeit, ezt senki sem akarja elvitatni, de még akkor sem ért el semmi olyat, nem tett le semmit azért az asztalra, hogy egy lapon lehessen említeni Bradyvel, vagy Bressel, vagy a már visszavonult legendákkal (P. Manning, Montana, Brett apó vagy akár Bart Starr). Persze vitázni lehet és biztosan jó is róla. :)
– A másik, hogy ugyanúgy nem értem ezt a Donald hype-ot. Miért lenne ő a liga legjobb védője? Egy statisztikai mutatót vezet Aaron, ez alapján lenne ő a legjobb? És mi van a sack-ek számával vagy a szerelések számával? Pont renningantől nem vártam volna ezt. :) Ilyen hamar csak nem lehet elfelejteni a vasárnapi mérkőzést. :D

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-11-09 19:18

ha jól értem Hunterre célzol, szóval kicsit kibővítem a statisztikákat kettejük vonatkozásában

Donald vs Hunter

sacks: 10 (2.) vs 11,5 (1.)
QB hits: 2 (110.) vs 11 (3.)
hurries: 27 (8.) vs 40 (1.)
pressures: 41 (5.) vs 61 (1.)
pass rush productivity (a fentiek a pass rush snapek arányában): 9,3 (10.) vs 11,4 (1.)

tackles: 16 (23.) vs 15 (31.)
run stop: 9 (65.) vs 14 (15.)

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-11-09 19:28

ha jól értem Hunterre célzol, szóval kicsit kibővítem a statisztikákat kettejük vonatkozásában

Hunter vs Donald

sacks: 11,5 (1.) vs 10 (2.)
QB hits: 2 (110.) vs 11 (3.)
hurries: 27 (8.) vs 40 (1.)
pressures: 41 (5.) vs 61 (1.)
pass rush productivity (a fentiek a pass rush snapek arányában): 9,3 (10.) vs 11,4 (1.)

tackles: 16 (23.) vs 15 (31.)
run stop: 9 (65.) vs 14 (15.)

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-11-09 20:02

Az a baj Donald-al hogy annyira nagy nevekből áll az a Rams védelem hogy sokkal többet vár tőle mindenki. A felreértések elkerülése végett szerintem is a legjobb védő a ligában, de hogy MVP címre esélyes, azt nem hinném. Ha a neveket nézi az ember (+ Wade Phillips) akkor sokkal többet várnék, ehhez képest a fenomenális offense viszi a szekeret. Ennek a D-line-nak minden egyes párharcot dominálnia kellene, ehhez képest egy hete a Saints ellen szürke kisegerek voltak. Ha megállítod a Rams támadójátékát, a védelem nem képes fellépni. Sokat vár mindenki tőlük és mivel nem éppen top a komplett védelem ezért Donald sincs és nem is lesz elismerve idén. Előbb lesz a top5-ben Adam Thielen vagy Rivers mint ő.
Hja, +1 Breesre

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-11-09 20:03

ja persze, MVP-re szerintem sem esélyes.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Debreceni József
2018-11-09 20:28

Itt viszont védelmembe kell vennem Donaldot. :) Azért máshol is vannak komoly játszótársak a védelemben, például az említett Hunter sem panaszkodhat ezen a téren. Sőt a Rams D-lineban azért vannak lukak, míg a Vikingsban, ha mindenki egészséges akkor nincs. A mélységről (a cserék minőségéről) pedig mér ne is beszéljünk. Azért nem mindegy, hogy minden snap-et fent kell e töltened vagy tudsz azért pihenni védekezés közben is néha.
Ezzel együtt amit írtál a Rams védelméről azzal tökéletesen egyetértek. Ettől sokkal többet vártam tőlük én is.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2018-11-10 23:02

1. A szezon előtt, mintha értekeztünk volna erről, hogy a Rams D vajon mennyire lehet jó. :) Te ki tartottál amellett, hogy a nevek alapján No1.-nak kellene lenniük. Én TOP 10 környékére lőttem őket ami a pontok tekintetében áll, az engedett yardokban kicsit elmaradnak ettől.
2. Suh, Donald, Peters, Talib, Brockers, Joyner. Ők azok a játékosok akik miatt elit lehetne a Rams védelem. 6 játékos viszont kevés az elit szinthez. Bár annyiban javítanám magam, hogy Talibbal azért jól nézett ki a secondary és az első 3 forduló után bőven a legjobbak között emlegettem volna a Rams D-t. Nélküle nem azok, de elvileg majd visszatér. Valamint a legnagyobb hiányra, a külső pass-rushra, talán megoldás lesz Fowler. Szóval nem zárom ki az esélyét, hogy látunk majd szép pillanatokat a védelemtől. :)

katonadani
Reply to  acsdav2
2018-11-11 07:48

azt hozzátenném egyébként – és lehet ki is fejtem vmikor a héten (talán podcast, talán cikk) -, hogy a Ramsnek mint elit támadócsapatnak nem egy olyan védelemre van szüksége, amelyik ellen nehéz haladni, de mondjuk sok 5 yardos játékkal fel lehet emészteni. Mert akkor az elit offense nincs a pályán. A Ramsnek olyan defense kell, amelyik agresszív és 1-1 sackkel vagy turnoverrel gyorsan leparancsolja az ellenfelet a pályáról.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2018-11-11 08:02

Ahogy mondod, sokkal többet vártam előzőleg ettől a védelemtől. Azt gondoltam hogy a Jags visszaesik, de azt hittem hogy a Rams D lép fel helyettük ehhez képest ha nem is langyosvíz de mondjuk a Vikes védelem tuti jobb, a Bears sincs sokkal lemaradva. Egyszerűen nem látom azt a robbanást aminek a nevek alapján meg kellett volna történnie.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-11-09 20:22

Valami itt még mindig nem stimmel. :) Hunternek 1,5-szer több szerelése van mint Donaldnak (43-30), amivel egyébként torony magasan vezet is Daniel a védőfalemberek között. És akkor a run stop számokat sem értem, mert egyrészt akkor hova tűntek a szerelések, másrészt aligha hiszem, hogy bármelyik is elkapókat védekezett volna le számottevő számban.
Egyébként nem feltétlenül Hunterre gondolok. Az csak egy zrika volt renningan irányába. :) Végül is bejött. :D

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-11-09 20:28

single tackle-öket néztem és valszleg máshogy számolják őket itt-ott (konkrétan pff adatbázist néztem, de ott tényleg nem úgy számolják a tackle-öket mint a simákat, nem tudom a felekkel hogy számolnak, meg a hivatalos egyébként sem teljesen megbízható, főleg amikor többen érnek oda). de ha 43-30mal számolunk az sem változtat sokat a többin, főleg ha hozzávesszük, hogy Donaldnak a tackle-mélysége konkrétan -0,26 yard, tehát átlagosan a backfielden szerel.

A run stop az nem a futás alatti tackle-öket számolja, hanem hogy ezekből mennyi volt “sikeres”. Azaz pl ha valaki first down vonal után szerel, az már nem számít ide.

És ha nem Hunterre, akkor kire? Mert senki sincs Donald szintjén jelenleg

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-11-09 21:05

Mindez nem oldja fel az általad nézett PFF és a hivatalos NFL statisztikák közötti jelentős ellentmondást.
Hogy kire is? Először is kezdjük azzal, hogy nálam a liga legjobb védőjátékosa nem azt jelenti, hogy éppen konkrétan ki játszik most a legjobban, éppen kinek a legjobbak a statisztikai mutatói jelenleg. Mert az sokat tud ingadozni szezon közben is. Közbe jöhet egy sérülés is, és akkor már a számok nem az igaziak. De! Hogy neveket is mondjak:
Donald előtt ugye Mack volt az év védőjátékosa, és ti is állandóan a top 3-ba mondtátok (amivel én akkor is vitatkoztam, mert szerintem több játékos is nagyon jó, elit szintű, ezért nehéz döntést hozni). Most idén sérüléssel bajlódik, ezért (is) nem olyanok a számai. Ettől ő most rosszabb játékos lett? Mint ahogy a Mack előtt J.J.Watt 3-szor is az év játékosa lett, olyan dolgokat produkált védőként, amiket Donald még csak meg sem közelített (tényleg komoly esélye volt MVP cím nyerésére is) eddig a pályafutása során. Aztán neki is jöttek a sérülések, most ettől már rosszabb játékos lett? Azért most hogy újra egészséges egyáltalán nem nyújt rossz teljesítményt ő sem, a 9 sack mellé neki még van 4 fumble-je is. Akár csak Von Millernek. Szóval így hirtelen ők nálam mindenképpen versenyben vannak a liga legjobb védője (nem az év védőjátékosa) címért. De a védőket azért annyira nem vágom és az AFC csapatoknál sem vagyok nagyon jó, szerintem még lehetne neveket találni, ha nagyon keresnénk. A linebackereket még csak nem is kezdtük el vesézni, mert azért ott is vannak ászok.

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-11-09 21:16

jelentős ellentmondás nincs egyébként (pár tackle különbség van, ha az assistot is beleszámolod, az eredeti kommentben nem számoltam bele, csak a single-t), de nem is fontos. Számolhatjuk 43-30-nak is, nálam nem változtat semmin.

“nálam a liga legjobb védőjátékosa nem azt jelenti, hogy éppen konkrétan ki játszik most a legjobban, éppen kinek a legjobbak a statisztikai mutatói jelenleg. Mert az sokat tud ingadozni szezon közben is.”

oké, de Donald két és fél éve csinálja ezt, szóval nem hiszem, hogy ellene lehetne szólni ilyen téren.

“olyan dolgokat produkált védőként, amiket Donald még csak meg sem közelített ”

Donald mostani másfél éve azon a szinten van, mint Watt legjobb éve. Oké, támadóknál nem szerepel, de na :D

Watt, Mack és Miller is top védők, a liga legjobbjai, de Donald az utóbbi másfél (két és fél?) évben egy szinttel mindenki felett teljesít.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-11-09 21:40

Ha csak az egyéni tackle-t nézzük akkor már pont megvan a 1,5-szeres különbség (30-20) az NFL.com-on Hunter javára. Szóval még mindig jelentős a különbség, nem ugyanúgy számolják a szereléseket az egészen biztos.

És neked is csak azt tudom mondani mint Chesternek. :) Nézzétek már meg szegény Watt statisztikáit. Már lenyomott két 20,5 sack-es szezont, és egy 17-et. Donald legjobb éve 11 sack-es volt eddig (2-szer), igaz tavaly 2 meccset kihagyott. Most ez tényleg ugyanaz? :)

Idén eljuthat a 20 közelébe Donald, de Watt is ismét formában van azért és ahogy mondtam például neki több a kierőszakolt fumble-ja.

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2018-11-10 00:08

1. Elnézést kérek a Patriots szurkolóktól, ha úgy érzik, hogy hergelem őket. Őszintén szólva egy Breesről szóló cikkben pont magasról letojom Bradyt és Rodgerst is, mindössze azért őket említettem, és nem Manninget vagy Montanát, hogy az emberek könnyebben el tudják őt helyezni, mert ezt a két játékost ismerik. De írhattam volna Rodgerst is csak, vagy Bradyt is csak. Nálam egy cég a kettő, nem tudok jobbat vagy rosszabbat mondani, mindkettő mellett vannak érvek és ha a legjobbakhoz kell valakit hasonlítanom, akkor őket együtt fogom minden esetben említeni. Erre készüljön fel mindenki, aki bármilyen hergelést vagy egyéb sötét ármánykodást lát a dologba.

2. Szerintem Donald a liga legjobb védője, a tackle stat pedig a legfélrevezetőbb adat egy védőnék. Donald a backfielden él, a legjobb pass rusher jelenleg a ligában a statisztikák és a tapasztalat szerint is, ráadásul futás ellen is elit teljesítményt nyújt. A nyomásgyakorlás egyébként fontosabb, mint a sack, elég csak a Lionst megnézi, ami tök sok sacket szerez, de alig generál nyomást, így az irányítók 100-as passer ratinggel dobálhatnak.

Egyébként szerintem Donald nem lesz MVP, de nem akartam ötödik jelöltnek egy átlagosan elit teljesítményű QB-t betenni. BTW messze Donaldnak van a legnagyobb esélye a védők közül a fogadóirodák szerint.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2018-11-10 01:11

2. Rendben, akkor nézzük meg a Lions-t. Tök sok sack a védelemtől, de ezen kívül alig van nyomásgyakorlás, így az irányítok 100-as passre ratinggel dobálhatnak (kit érdekel az ellenfél QB ratingje?), és a Lions mégis 4. a ligában passz elleni védekezésben (na ez a fontos adat)! Nálam ez nem azt támasztja alá amit mondtál, hogy a nyomásgyakorlás fontosabb, mint a sack, hanem pont fordítva.

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-11-10 07:50

jajj ne, engedett yardok alapján nézted h hányadik passzvédekezésben? :(
Mert egyébként DVOA alapján (ami játékokra lebontva a sikerességet nézi) 30. a Lions passzvédekezése. Ez a valóban fontos adat.

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2018-11-10 10:21

Ez egyáltalán nem fontos adat sajnos. Azért engedett kevés passzolt yardot a Lions, mert mellé rengeteg futottat enged és az irányítóknak nem kell annyit passzolni. De ha passzolnak, akkor azt közel tökéletesen csinálják, nagy hatékonysággal. 200 passzolt yard alatt is lehet három TD-t dobni, ha minden meccsen ennyit enged a csapat, akkor baszhatja, hogy top5-ben az engedett yardokban. Az engedett yard a leglényegtelenebb és félrevezetőbb statisztika.

sgtGiggsy
Reply to  Fetyke
2018-11-11 12:01

Semmi olyat nem tett le Rodgers az asztalra, hogy egy lapon lehessen emlegetni Bradyvel? Már bocs, de MVP, SB győztes, és kétszeres All-Pro, aki egy sokkal gyengébb edző kezei alatt hozza évről-évre ugyanazokat a számokat, gyakran még jobbakat is, mint Brady. Még azt sem mondhatod, hogy a PO teljesítményük különbözik. Rodgers körül sosem volt egy New England jellegű keret, Belichick szintű edzővel, azért van ennyire lemaradva bajnoki címekben (és igazából semmi másban nem) Bradytől. Tekintve, hogy csapatsportról beszélünk, a bajnoki címeknek egyéni megítélés szempontjából nem kéne akkora szerepe legyen, különben Eli jobb irányító lenne, mint Marino volt, ami ugyebár a világ vicce… És Bart Starr meg… Ezt ugye nem mondtad komolyan? Oké, hogy az egy más NFL volt még, de attól még az arányokat össze lehet vetni. Azon kívül, hogy Starr több bajnoki címet szerzett (megint ugye: csapatjáték) Rodgers mindenben előbb jár a jelen NFL-ben, mint Starr a maga idejében (ezzel együtt nyilván annak a kornak az egyik legnagyobb egyénisége volt)

ducksfan
ducksfan
2018-11-09 18:01

Most őszintén: az, hogy valaki “csak” egy rendszer és a csapattársak miatt hoz űrszámokat nem mindegy? Úgy értem, ha elvárás egy MVP címhez a pozitív mérleg, akkor hogyan akarod ebből levonni a csapattársak teljesítményét? Azért az esetek többségében az van, hogy kiváló teljesítményt remek csapatban és edzői stáb mellett lehet csak elérni. Az, hogy kinek jobb a kiszolgáló személyzete, szerintem a MVP cím miatt nem számít, mert pl. Peterman lehetne a Saintsben vagy a Ramsben, nem tudna ilyen domináns lenni, és fordítva: Brees vagy Goff sem tudná a Billst a PO-ba vezetni. Szóval kell a csapat, de ha van körülötted csapat, akkor meg lefikáznak, hogy úgy könnyű ?

Oulambudue2
Oulambudue2
Reply to  ducksfan
2018-11-09 23:31

comment image

Belicsik Béla
Belicsik Béla
2018-11-09 18:54

“pedig csak Aaron Rodgersszel vagy Tom Bradyvel lehet egy lapon említeni. ”
ÉS Tom Brady, nem vagy.

conspiracy theory
conspiracy theory
2018-11-09 19:07

Én inkább a James White hype vonatra szállnék fel :)

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  conspiracy theory
2018-11-09 20:54

comment image

Belicsik Béla
Belicsik Béla
2018-11-09 21:01

“de ha a legértékesebb játékosról van szó, arról, aki most a legnagyobbat tudna dobni például a Bills játékán, akkor nálam nem Mahomes az idei év legértékesebbje.”
Nem kell renningan-nek bizonyítanod ,ha nem a Bills-ben játszol.
comment image

pritek
pritek
2018-11-09 22:00

Koszonom szepen. Mindenki Mahomest tolja, pedig szerintem iden messze Brees a legnagyobb. Mindkettejuknek vannak playmakerei, de Mahomes Reed rendszere es a csapat nelkul egy igeretes tehetseg lenne max. Brees maga a rendszer, amit a pontossaga es a LoS-en valo munkaja mukodtet. Vedd ki ot es az egesz osszeomlik. Vedd ki Mahomest es Reed ugyanugy pozitiv merleget fog osszehozni. Persze ettol meg Mahomes nagyon nagyot megy, mert kell o is ehhez es nem tudok szabadulni a gondolattol, hogy Reed ugyanazt csinalta vele mint Walsh Montanaval es hogy nagyon nagy karrier elott all, de iden Brees mindent visz. Ha igy folytatja es nem kapja meg a cimet, az rablas.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2018-11-09 22:09

Ezt az MVP címet mindíg is baromságnak tartottam… Csak arra jó,hogy ne nyerj Super Bowlt…. ??

Fetyke
Fetyke
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-09 23:46

Ezért is adnám Brees-nek! :)

Tizenkettes
Tizenkettes
2018-11-09 22:25

Brees esetében az életkora, tapasztalata rendkívül fontos tényező pro és kontra. Amikor majd az MVP-ről szavaznak, azt mondhatják, micsoda nagy dolog, hogy ilyen idősen így játszik, így dob, ilyen pontos, így játszik, ilyen rekordokat dönt. De pont a tapasztalat lehet az, ami alapján majd azt mondják, Mahomes kapja inkább, mivel ő a rutintalansága ellenére is így játszik, rekordokat dönt stb. stb. Egy AFC-1. kiemelés (a Steelersszel vagy a Patriotsszal szemben) hatalmasat szólna. Az NFL szereti azokat a játékosokat, akik valami újat tudnak hozni a ligának. Múltkor olvastam valami cikket, hogy a liga mennyire szeretne már egy új QB-sztárt a régiek (Brady, Brees, Big Ben, Rodgers) helyett. Mert hiába nézett ki így pár éve, Luckból vagy Newtonból nem lett (lesz) az (legalábbis nem úgy néz ki), Garoppolóról még mindig nem tudjuk, mire (lenne) képes, Winston, Mariota, Stafford a csapat miatt esélytelen. Wentzből lehet valami, de aki nagyon felkavarta az “állóvizet”, az Mahomes volt. Szóval az NFL – szerintem – szereti ezeket az “ilyen még nem volt” típusokat. Egy idősebb játékos (QB) MVP-címe 2018-ban már nem szólna akkorát, tekintve, hogy tavaly Brady idősebb volt, amikor megszavazták a legjobbnak.
Donalddal nekem az a “bajom”, hogy ő ezeket a számokat évek óta hozza. Akár tavaly is megkaphatta volna a díjat. Akkor látok rá esélyt, hogy ő nyer, ha megdönti Strahan sackrekordját. Így hiába ő a liga talán legdominánsabb játékosa, egy ennyire támadókat védő ligává alakuló NFL-ben nagyon furcsa lenne őt kihozni MVP-nek. Gurley talán akkor lehetne nagy esélyes, ha mondjuk 20-nál több TD-t futna, amire eddig csak 8 játékos volt képes. Ha pedig meg is döntené LT 28-as rekordját, a többiek meg egy kicsit lelassítanának, akár első számú esélyessé is válhat.

renningan
renningan
Reply to  Tizenkettes
2018-11-09 23:53

Egyet értek ezzel, de Brees a játéka és az életműve alapján is kiérdemelte és azért ez elég amcsi sztori lenne. Egy NFC első hely sem néz ki rosszul.

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  renningan
2018-11-10 12:07

Meg ugye a mélyen vallásos amerikában bárminek jó reklám egy jóravaló családapa.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

40
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x