Connect with us

Hír

Adrian Petersonnak óriási pénzügyi gondjai vannak

Adrian Peterson több, mint 100 millió dollárt keresett NFL-es karrierje alatt, plusz ki tudja hány milliót szponzorációkból, mégis óriási pénzügyi gondokkal küzd és hatalmas adósságai vannak, mert rossz emberekben bízott meg, akik alaposan lehúzták.

Petersont beperelték Pennsylvaniában, mert nem tudott visszafizetni egy $5,2 milliós kölcsönt, amit azért vett fel, hogy más adósságait rendezze. A bíró kötelezte AP-t egy $2,4 milliós és egy $600 ezres adósság visszafizetésére, azonban az őt perelő cég ügyvédje egyáltalán nem biztos abban, hogy ezt meg tudja tenni a 34 éves játékos.

Peterson tehát teljesen le van égve annak ellenére, hogy mekkora vagyont szerzett az NFL-ben. A jelek szerint óriási gondban van, és ezen a Redskinsszel aláírt szerződés sem segít sokat, hiszen $1,5 milliós aláírási bónuszt kapott, és $1 milliót kereshet idén alapfizetésben.

50 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
2019-07-24 07:54

A hülye. Mondjuk az, hogy játszhat is Goodell kétszínűségét mutatja. Az meg, hogy nem vették el tőle a gyereket is megér egy kurvaanyázást.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-07-24 08:42

Azt a gyerek elvételt levezetnéd, hogy hogyan gondoltad? .D

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  Fetyke
2019-07-24 09:27

Ez a kép 2014 es. A gyerek 4 éves volt. Akkor vesszőzte. Tavaly azt mondta, hogy még veri. Szíjjal.

A gyámügy tudja kiemelni a gyereket a családból. Mint Hillnél.
comment image

Fetyke
Fetyke
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-07-24 09:42

Csakhogy a srác már 2014-ben sem élt Petersonnal. Nehéz azt a gyereket kiemelni onnan, ahol nem is él. :D
És akkor ezek szerint olyan nagyon szar alak és apa sem lehet, ha a gyerek még mindig visszajár hozzá (több államra laknak egymástól, európai mértékkel mérve egy földrész választja el egymástól őket) “verésért”. :)

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fetyke
2019-07-24 09:52

Kötözködsz, és fennakadsz minden részleten. :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Krisztian Fekete
2019-07-24 10:08

Ne provokáld pls,tudjuk hogy egy állat.
https://www.youtube.com/watch?v=NAmF-4sZHuU

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2019-07-24 10:02

Tisztelem a gondolataidat, érdekelnek a kommentjeid, ennek ellenére összetűztünk már korábban hasonló témában, ahol “finoman” megkértél az álláspontom revidiálására (később tisztáztuk hogy félreértetted a véleméynemet Hunt ügyében és lezártuk).
Most én kérlek hasonlóan, hogy engedd el végre AP tettének relativizálását, attól hogy teszem azt a fia a mai napig tartja vele a kapcsolatot még nem mentesíti az alól hogy egy megvetendő söpredék, fajunk szégyene. Attól hogy a kisfiú nem taszítja el magától végleg, a kognitív képessége fejlődésének a függvénye, többek között. Egy gyermek képes az adott mikrokönyezethez szovializálódni, hiszen nagyjából nincs más lehetősége, nincs önálló döntési helyzetben. Elfelejtheti milyen sérelmek érték baba korban, jellemzően a gyerekek nem haragtartóak, ezt saját életem példáján is tapasztalom, de ez nem jelenti azt, hogy később nem okozhat lelki sérülést és deviáns viselkedést a felnőtté válás időszakában.
Egy náalmnál sokkal okosabb ember mondta a gyermek veréssel kapcsolatban, hogy bármilyen csekély mértékű bántalmazás csak egy dolgot fog a gyermekben elültetni jó mélyen, miszerint az érdekérvényesítés egyik LEGITIM formája a gyengébbel szembeni fizikai erőszak.
Kérlek gondold ezt át.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Fetyke
2019-07-24 10:03

Elvenném oszt odaadnám Riverséknek.

sgtGiggsy
2019-07-24 08:15

Mondjuk akkor is nehezemre esne sajnálni valakit ilyesmiért, ha nem egy nyomorult gyerekverő lenne.

camillo 7777
2019-07-24 08:21

Hova lehet annyi temérdek pénzt elszórni?

Fetyke
Fetyke
Reply to  camillo 7777
2019-07-24 08:34

Gyerektartásra! :)

Csabesz20
Csabesz20
Reply to  camillo 7777
2019-07-24 09:04

Azért általában a fekete sportolókra jellemzőbb, hogy nagy a slepp, akik rá akaszkodnak. Plusz megbíznak “haverokban”, hogy “okosan” befektessék a pénzüket, ahelyett, hogy tényleg hozzáértő helyre vinnék.

ducksfan
ducksfan
Reply to  Csabesz20
2019-07-24 10:53

Vagy most pl. Boris Becker :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  ducksfan
2019-07-24 11:07

Azt tegyük hozzá hogy becker “csak” 25 milkát tékozolt el.
De a teniszben például az a szép,hogy a top 100-on kívül kb még te fizetsz hogy játszhass.
Szóval ott például simán előfordul olyan,hogy 50 és 100. helyezés között lesérülsz vagy elmész szülni,és 1-1,5 év múlva picsányi kis tornákra járhatsz hogy megint top 100-ba kerülj.
A picsányi kis tornákat értsd úgy,hogy például max 500 dollár jár a győztesnek,miközben 2-3k dollár az útiköltség,+30-50 dollár a nevezés,és persze még mellé fizesd a felszerelést + az edződ.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 11:15

Ez minden profi sportra igaz, így az amcsifocira is. Nédda+ hány profi sportoló lesz jól kereső játékos(értsd megkeres a karrierje során legalább 2 millió dolcsit) és mennyi olyan, aki egy huncut garast sem. Az arány legalább a tízezer az egyhez. ;)

ducksfan
ducksfan
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 18:48

na nó, de neki volt pár válása és gyerektartási kiadása is :D
amúgy ja, a teniszben durván elkülönül az élmezőny és a “maradék” anyagi lehetősége. a pontos számok most nincsenek előttem, de pl. Babos is évi több százezer dollárt költ edzőre, fizikoterapeutára stb. a ffi párosban ász Marach (GS győzelemmeel együtt) tavaly kb. a megnyert pénze felét költötte el, hogy egyáltalán játszhasson (szintén pár százezer dolcsi).

Habjánecz Balázs
Habjánecz Balázs
2019-07-24 08:49

Ötből négy elszegényedik a karrierjük lezárását követő 10 évben. Ő már egy kicsit előbb elkezdte…
Hányszor láttunk már olyan videót, amikor az újonc játékos meglepi a mamát egy hófehér Bentleyvel vagy Mercedesszel!? Ez a folyamat már ott elkezdődik, mert nagy a család és sok a haver.

Kuglicz Balázs
Kuglicz Balázs
Reply to  Habjánecz Balázs
2019-07-24 12:17

Na pont erre utaltam a ket kivagos cikk alatt

bjeela
bjeela
2019-07-24 09:31

Na, ő is egy szellem”órás”. És belőlük van több az NFL-ben. Itt szeretném megragadni az alkalmat és emlékeztetni a kommentelő nagyérdemű azon részét, akik az egyetemi diplomával érveltek, mint olyan értékre, amit a játékosok ingyen kapnak. Háááát, ennyit ér az a diploma… ;)

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  bjeela
2019-07-24 09:52

Megkapják a diplomát, de értékké csak annak a kezében válhat, akinek esze is van hozzá. Aki hülye, azon a jelek szerint sem a diploma, sem a sok pénz nem segít. :D

bjeela
bjeela
Reply to  Krisztian Fekete
2019-07-24 11:22

Ez így jól hangzik, de sajnos nem igaz. Az alapképességek terén ezek a srácok nem degeneráltak, lehetne őket képezni, tanítani, nevelni, de az egyetemeknek ez sosem volt célja velük kapcsolatban. Lásd Carter edző c. film… ;)

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  bjeela
2019-07-24 11:22

Nem úgy értettem. Nyilván nem degeneráltak. De önmaguktól nincs bennük igény arra, hogy mindenben kihozzák magukból és a lehetőségeikből a maximumot. A sportban igen, mert az egész környezetük erre ösztönzi őket, de aki önmagától nem igényeli, és nincs mellette valaki, aki “vigyáz rá”, azok nem élnek a lehetőségeikkel. Így értettem, hogy nincs hozzá eszük. (Ugyanez igaz a lottó ötöst nyerőkre, akik elszórják pár éven belül a nyereményt.)

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Krisztian Fekete
2019-07-24 11:29

Persze ebben a helyzetben nem kicsi az egyetem szerepe sem, de az élet meg sajnos ilyen, aki hagyja magát, azt ki is használják.

bjeela
bjeela
Reply to  Krisztian Fekete
2019-07-24 17:22

Láttad a Carter edző c. filmet? Nézd meg és utána beszéljük át mégeccer ezt a kérdést, mert szerintem nem minden szempontot veszel figyelembe és ehhez jó útmutatást ad a film. Annyi mindenki tereli ezeket a még bizonytalan identitású, értékrendű srácokat, hogy kész csoda, ha rátalálnak a helyes útra.

https://videa.hu/videok/film-animacio/karter-edzo-wiA22aAAtSYcll8n

bjeela
bjeela
Reply to  Krisztian Fekete
2019-07-24 11:29

Pont erről írtam fentebb Fetykének, ott rátalálsz az általad most leírtakat megerősítő kommentemre. A lényeget ott mondod ki, hogy “nincs mellette valaki, aki “vigyáz rá””.Hát részint ez is kellene, hogy legyen az egyetem feladata, és nem mellesleg erről is szól a Carter edző című film. Ha nem láttad, nagyon ajánlom figyelmedbe, rohadt jól bemutatja a sportot körülvevő állapotokat, a kiforratlan, bizonytalan értékrendű, megzavarható fiatalokat terelő erőket.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-24 11:36

Azt tegyük hozzá,hogy valakinek még az SE elég,hogy valaki mellette legyen.
Lásd Lamar Jackson és a mama esete.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 11:41

Persze, mindenhol vannak “megváltoztathatatlan” személyiségek, de azért a zöm alakítható lenne, de ez senkinek nem érdeke.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-07-24 09:52

Természetesen a diploma is csak egy lehetőség, amivel élni lehet, nem pedig életbiztosítás. Mint ahogy ezek szerint az NFL karrier és a megkeresett sok-sok dollár sem az.
Logikád alapján az ilyen srácoknak aztán meg végképp teljesen fölösleges lenne bármiféle pénzt adni az egyetemeknek, amikor úgy is csak drogokra és prostikra szórnák el, és csak ahhoz segítenék vele a fiúkat, hogy még hamarabb tönkre tegyék magukat.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-24 11:07

Bocs, Fetyke, de most kiforgatod, amit írtam, vagy legalábbis rosszindulatúan, esetleg az én megközelítésemtől homlokegyenest eltérő nézőpontból értékeled az általam leírtakat. Én ezzel arra akartam utalni, hogy ezeket a srácokat semmilyen követelmény nem ösztönzi arra, hogy egyetemi diplomát szerezzenek, vagy ha megszerzik, az is zömében a legocsmányabb meggyalázása a diploma valódi értékének. Az egyetemek nem kedvezményeket, lehetőségeket kínálnak ezeknek a srácoknak, hanem az egyetemi tanulmányoktól totálisan eltérő elvárásokat fogalmaznak meg számukra, hogy teljesíts úgy, mintha NFL-ben jáccanál, mert akkor lesz esélyed az NFL-ben játszva rengeteget keresni, mert nálunk rohadtul nem fogsz. Ezzel már eleve megnehezítik az amúgy is hátrányos helyzetű ficere tanulási esélyeit, mert az ideje java részében nem tanulni fog, hanem edzeni. A kevés kivételtől eltekintve a játékosok alig tanulnak valamit az egyetemeken, de ez nem is elvárás feléjük az egyetemek részéről. Szóval – ahogy a druszám is írta fentebb – az egyetem már kezdettől fogva anyagi befektetésként, jól értékesíthető áruként tekint rájuk és nem tanulóként. Itt a szemlélettel van a gond, amihez igenis hozzá társul, sőt, inkább ebből fakad a teljesítményért járó juttatás totális hiánya is. Ezeket a srácokat a diploma lehetőségével rohadtul nem felemelni akarja az egyetem, nem tanítani akarja őket, nem nevelni, segíteni számukra a társadalmi normák megértését, az azokhoz való igazodást, etc, etc, hanem qrvára kihasználja, meglopja, átveri. És annyira nem hülyék ezek a kölykök, hogy ezt ne vegyék észre… Ja, és ha bármi disznóságot, köztörvényes bűncselekményt követnek el ezek a kis bunkók, azt minden erővel igyexik eltusolni az egyetem, mert védi a befektetését, ergo arra neveli ezeket a kis tahókat, hogy mindent megcsinálhatnak.

Persze, a surmót, ha nem nevelik, nem pallérozzák, akkor surmó marad. Ugyebár erről(is) szól a My fair lady. ;) Ja, és hogy sporttárgyú párhuzamot is hozzak, erről szól a Carter edző c. film is, csak ott középiskolai a sztori, de a lényeg ugyanaz.

Ceterum censeo: az egyetem egy genyó, a tahókat kihasználja és a tahó tahóként távozik tőlük, aminek az eredménye, hogy 100 millió dolcsit úgy basznak el, mint te a havi fixedet hó végéig. :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-07-24 11:29

Zárjuk ezt rövidre! Akkor szerinted, ha már az egyetemeken milliós fizukat kapnának a játékosok, akkor jobb lenne nekik? De menjünk tovább! Miért csak az egyetemek a genyók, amikor már a középiskolákban is ugyanúgy kihasználják a sportolókat, mert nehogy azt hidd, hogy ott nem keres ám az iskola a csapatokon. Az nem “rabszolgatartás”? És csak még egy utolsó kérdés! Ha az egészet megszüntetnék, akkor ki járna rosszabbul? A srácok vagy az intézmények?

ui.: A szív bajnokai című, szerintem nagyszerű film pontosan erről szól. Nem mindenki él a kapott eséllyel! De legalább ők már kaptak esélyt. Jobb lenne, ha nem is kapnának?

Ja és még valami! Ne csak az NFL-en keresztül nézd az egyetemi sportot. Az ott ösztöndíjat kapó srácok eleve töredékének van csak esélye profi sportkarrierre, és még kevesebben is érik azt el. Szezononként (értsd évfolyam) a legjobb egyetemekről is jó ha pár játékos bekerül az NFL-be az egyébként több tíz főt számláló évfolyamból. Egy egyetemi amerikai focicsapatban ennek megfelelően legalább 100 körüli játékos van, akiknek jelentős része ingyen tanulhat és szerezhet diplomát. És másra a legtöbbjüknek már beiratkozáskor sincs esélye. Nem mindenki, de jó részüknek esélyük sem lenne ezen lehetőség nélkül egyetemre menni. A többség eleve nem azért megy ezekre az egyetemekre, hogy sportoló lehessen, hanem hogy kitörhessen abból a nehéz helyzetből, amibe beleszületett.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-24 11:41

Tökéletesen egyetértünk, pont erről szól a Carter edző című film is. Ott a középiskolás kosárlabdaedző és játékosok helyzetét, környzetét mutatja be zseniálisan. És igen, ha van ebből haszon, akkor abból igenis részesüljön az, aki előteremti, mert ez akár akarod, akár nem, de rabszolgatartás. ;)

Az iskolai sport ilyen méretűvé növekedésével úgy tűnik senki sem számolt és egy korábban talán(hangsúlyozom talán) jogos amatőrizmust igyekeznek most is hazug módon fenntartani, miközben ebből mindenki kegyetlen nagy hasznot zsebel be, csak a játékosok nem. Szvsz nem megszüntetni, hanem átformálni kellene, piaci viszonyokba helyezni a játékosokat is, ha már minden más szereplő abban van. ;)

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-07-24 11:41

Kiegészítettem fönt a leírtakat. Igen is részesülnek. Amiről te beszélsz, az az egyetemi sportolók egy nagyon szűk, már ott is sztárnak számító részét érinti csak. Sajnos ők tényleg mindent megtehetnek és ezért könnyen elszaladhat velük a ló. De az egyetemeken sportolók többségére, akiknek reményük sincs profi sportkarrierre nem ez a jellemző. Ha nem tanulnak vagy a legkisebb magatartásbeli kihágást elkövetik, akkor kiteszik őket a csapatokból, amivel az ösztöndíj is ugrik. Nem Hill-ekből kell általánosítani, meg a hollywoodi mesefilmekből. A valóság a legtöbb srác esetében ugyanis messze nem az.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-24 11:56

Ezt te és én tudjuk, hogy nem fognak bejutni az NFL-be, de ők nem, főleg nem ott és akkor. Erről is szól a Carter edző című film. Nagyon ajánlom neked, élvezni fogod, Samuel L. Jackson edzőként kegyetlen jó. ;) https://videa.hu/videok/film-animacio/karter-edzo-wiA22aAAtSYcll8n

Ezek a skacok – még a nem tuti NFL karrieresek is – a környezetük számára óriási sztárok. Én is az voltam a gimiben kosárlabdában, holott egyértelmű volt, hogy még egy megye kettő szintű profi karrierben sem reménykedhetek. ;) És igen, rohadtul elkapatják őket és könnyedén elhiszik, hogy belőlük is lesz valaki. Bitang nehéz őket lehozni a földre és megértetni velük, hogy ha nem tanulnak, nem készülnek arra is, hogy esetleg nem lesz belőlük profi sportoló – tehát kell egy kibaszott “B” terv -, akkor az utcán találják magukat, vagy olyan melót kaphatnak csak,amivel járhatnak a 99 cent-es boltokba öltözködni.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-24 12:10
Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Fetyke
2019-07-24 12:03

Max 125 fő lehet rosteren abból FBS szinten 85, FCS szinten 63 lehet ösztöndíjas.
Szóval FBS szinten a 130 csapat összesen egyszerre 11050 játékosának lehet aktív ösztöndíja, míg az FCS 126 csapata 7938 aktív ösztöndíjast tarthat.
Ez így összesen 18988 játékos.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 12:03

A francba, még egy könyvelő…

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-24 11:36

Egyébként most direkt megnéztem és konkrétan 18 olyan hazai meccset játszott az Oklahoma AP-vel a csapatban,amikor 84k-néző volt minimum.
18x84k=1,51 millió néző
Még ha mind bérletes is volt, akkor is számolhat az ember 25 dollárt/kopf.
25×1,51 millió=37,75 millió dollár, miközben a legmagasabb egyetemi szinten 63 ösztöndíjas lehet rosteren így 3(6 félév) szezon alatt 378 ösztöndíjtétellel számolhatunk.
3k/félévvel 1,13 millió dollár az egyetem kiadása erre a 3 évre.
30k/félévvel 11,34 millió dollár.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 11:41

Rohadtul nem számoltál a tévés jogdíjakkal, a mezbevételekkel, etc, etc. Az a szezononként 37,75 milla legalább a triplája.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-24 11:49

Direkt nem számoltam vele,mert ott két osztozkodó fél van minimum.
Az otthoni jegy meg fix, ezt tudhatjuk tisztán 100% zsebben lévőnek.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 11:56

Dejazér tejis tudod, hogy az még nagyobb lé, mint a jegybevétel. ;)

Fetyke
Fetyke
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 11:56

+ edzők, + edzőtábor, + stadion fenntartás (az sem ingyen van, kérdezd csak meg Szombathelyen :D ), + egészségügyi ellátás, + idegenbeli utazások, + még rengeteg dolog, amire mi nem is gondolunk. :)
A maradékot pedig nem elteszi az egyetem rektora (vagy legalábbis nem közvetlenül :D), mint az NFL-ben a tulaj, hanem a nyereség is az iskolára költődik. Abból újítják fel vagy bővítik az épületeket, vásárolnak szemléltető eszközöket, fizetik meg a jobb tanárokat a magasabb szintű oktatás érdekében.
Persze nehéz ezt kimatekozni, de ilyen formában a nyereséget a tanulókra költi el az oktatási intézmény, és ha így nézzük akkor abból is részesül(het) a játákos, hiszen annak hasznát is élvezheti és (ki)használhatja.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-24 12:03

Ilyenkor merül fel a kérdés: a többi diáknak kell melóznia, hogy hozzájáruljon a tandíján felül(!!!) az iskola fejlődéséhez, vagy sem? ;) Fetyke, tejis tudod, hogy ez akárhogy nézed, akkor is gáz.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-07-24 12:10

Nem, a többiek fizetnek tandíjat, így nem kell nekik azon felül dolgozni. A srácok meg nem fizetnek semmit, hanem ledolgozzák a tandíjukat, azaz a többség nem a tandíjon felül még sportol is az egyetemnek, hanem a helyett, ha úgy tetszik a tandíjat tudja le a sportteljesítményével.
Nem egészen értem, hogy milyen alapon akarod a kettőt összehasonlítani egymással. :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-24 12:50

Nem, nem, a diákok tanulnak a fizetségükért, a sportösztöndíjasoktól viszont sporteredményeket várnak el. De mit várnak el azoktól, akik a kiváló tanulmányi eredményeikért kapnak ösztöndíjat? Na, mit? Igen, tanulást és semmi mást. Nincs plusz feladat. A sportösztöndíjasnak viszont igen. Nekik ki kell termelniük az ösztöndíjuk árát, sőt, annál is többet. A többi diákkal szemben nincs ilyen elvárás… ;) És ami pluszt termel a sportösztöndíjas, az minden diák számára hasznosuló előnyökkel jár. És a többi diák termel ilyesmit, amiből a sportösztöndíjas kap valamit? ;)

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-24 13:47

Egyébként csak hogy tiszták legyenek a számok:25 sportág van amiben ösztöndíjat osztanak az egyetemek.
Ha kimakszolják a kereteket akkor egy egyetem max 480 ösztöndíjat tud kiosztani összesen ebben a 25 sportágban nők/férfiak overál.
A top 50 legnagyobb intézmény 34-75k diákkal működik évente.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 17:22

Mondom én, egy kibaszott könyvelő. Magánszemélyt is vállalsz? :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-07-24 13:47

Termelnek!
Például a tanulmányi versenyek eredményei alapján a sikeres egyetemek neves támogatókat, ha úgy tetszik szponzorokat szereznek. Az egyetemeken nagyon komoly kutató munka folyik, ami egyébként szintén rengeteg pénzt hoz(hat) az intézménynek, és amely kutató munkákban bizony a legjobban tanuló diákok besegítenek. Többnyire ingyen, nagyon is komoly munkával, csak azért, hogy ezt később beleírhassák az önéletrajzukba. Szóval ez Amerikában egy nagyon összetett és bonyolult rendszer, és egyáltalán nem olyan egyoldalú, ahogyan azt leírod, hogy csak a sportösztöndíjas tanulók termelnek egy csomó hasznot a csúnya gonosz egyetemeknek, és mindenki rajtuk élősködik és nem kapnak vissza semmit sem.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-24 17:12

Fetyke, ne máááá. ;) Neves támogatókat a sportösztöndíjasok is termelnek, és az most nincs belekalkulálva a plusz melóba. A kutatómunka pedig nem kötelező vállalás, hanem választható(!!!) feladat, amiből, ha van profit és a tanuló innovációja az okozója, akkor az abból származó jogdíjból, profitból részesül a diák, ellenkező esetben úgy beperelhetik az egyetemet, mint a szart. A részfeladatok ellátói meg nehogymár azonos mércével mérendők legyenek, mint egy TD és ennek eredményeként bitang nagy profittermelő sztárjátékosok. :D Itt az aránytalanság a nagyon szembeütköző, de ezt te is látod, csak most ragaszkodsz a véleményedhez, mert az embernek legyen önérzete, amit persze tiszteletben tartok, de féltő aggódással szólok, hogy most rohansz neki harmadszor a falnak. :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-24 10:13

Azt tegyük hozzá,hogy már soknál az érettségi is necces.
Nem egy olyan sztorit hallani,ahol az adott egyetem embere megjelent hogy “biztosítsa” az aláírt befektetésüket….

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-24 10:32

Háthazudokén? :D

50
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x