Connect with us

Hír

Gordon nagyon pórul járhat, ha Bellt utánozza

Tavaly Le’Veon Bell kiülte a teljes szezont, amivel egyrészt kímélte a testét, másrészt kiharcolta, hogy szabadügynök lehessen és nagy pénzért aláírhasson egy új csapathoz. A Steelers futójával ellentétben ez Melvin Gordonnak nem jöhet össze.

 

 

A különbség a két játékos között az, hogy míg Bell tavaly a második franchise tagével játszott volna, Gordon az újonc szerződése utolsó évét tapossa jelenleg. Bell azért tudott szabadügynök lenni idén, mert a Steelers már csak irányítóknak járó taget tehetett volna a futóra, ami egyszerűen nem érte meg a csapatnak (ahogy maga a hercehurca sem). Gordon lehetőségei viszont sokkal korlátozottabbak: ha ő kiüli az idei szezont, akkor egyszerűen a kontraktus utolsó éve tolódik egy évet – vagyis pont ugyanott fog tartani 2020-ban is, ahol most.

 

Ettől még holdouthat, csak Bellel ellentétben neki muszáj lesz legkésőbb a 10. hét utáni csütörtökön játékra jelentkeznie, ha szeretné, hogy ne csússzon a szerződése. Persze ezzel még mindig nem javul sokat a helyzete, hisz a Chargers minimum kétszer nyugodtan franchise tagelheti ezek után – keménykedhet, de a nyerő lapok nem nála vannak.

 

 

 

42 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2019-07-15 07:14

Nagyjából ezért aránytalan és igazságtalan a jelenlegi rendszer, mivel a legjobb játékosokat “fillérekért” játszatja évekig az újonc szerződéssel, majd szopatja szintén évekig a tagekkel, hogy a végén egy esetleges 2-3 éves szerződéssel megkínálva lezárja ezeknek a zseniknek a karrierjét, amiben tulajdonképpen van 4-5 év, amikor valódi értéküknek megfelelően keresnek. És az sem garantált, mivel futóként a statisztikák szerint elég csekély számban érik meg a 30 évet játékosként. Csodálnám, ha ezen nem történne változás a közeljövőben, mert ez így tarthatatlan.(legalább ennyire az az egyetemi játék, ahol meg konkrétan ingyen dolgoztatják az embereket, ami a rabszolgatartás leggyönyörűbb példája) A játékosok egyetlen eszköze a hold out, a csapatok kiforgatva a franchise tag jelentését a játékosok hülyítésére/szívatására használják, hogy rizikó nélkül játszassák őket nagyjából ugyanannyiért évenként, mint egy reális 3-5 éves szerződésben. És azon sem lennék meglepve, ha egy idő után az újoncszerződés is lerövidülne, mert az is a játékosok ellen lett kitalálva, akik évekig vásárra viszik a bőrüket fillérekért(miközben a csapattulajok gennyesre keresik magukat rajtuk), hogy majd ecccer kaphassanak egy zsírosabb szerződést. Ez szintén nem fair és nehezen tartható sokáig.

redbull76
redbull76
Reply to  bjeela
2019-07-15 08:34

Amit leírtàl azzal nagyrészben egyetértek, de azért azt ne felejtsük el, hogy a csapatok évente kb 10 jàtékosnak adnak ùjoncszerződést, aminek ugye a nagyrésze garantàlt. A 10-ből 1 vagy 2 lesz Gordonhoz hasonlò kaliber. Annakidején ő is boldogan alàìrta. Ha most adnak neki egy 5 éves szerződést, kb olyat amilyen Gurney-nek van akkor meg lesz elégedve, de majd 3 év múlva megint sztràjkolni fog mert 12-en jobban keresnek a posztjàn? Volt mostanàban több hasonlò eset és én ezekkel a jàtékosokkal nem tudok egyetérteni.

bjeela
bjeela
Reply to  redbull76
2019-07-15 10:20

Azért írta boldogan alá(meg a többi első körös), mert ezzel legalább valami pénzhez jut az újonc időszakban. Messze nem annyit, mennyit ér, de legalább kap, mások ennyit sem. Ez kb az egyetemi “amatőr” státusz folytatásának tekinthető, ahol szintén gennyesre keresi magát ezeken a srácokon az egyetem, majd később az NFL és a csapatok. És miért is ne sztrájkoljon, ha már kizsigerelték öt éven át újoncként, majd szívatták esetleg tagekkel? OK, valóban stimmel, hogy kapott egy kiemelkedő öt éves szerződést. És közben mennyivel is emelkedett a fizuja a legjobbaknak? Jééé, hát nem évente legalább évi 1-3 millával? A francba! El jön majd az ideje az olyan szerződéseknek, ahol “inflációkövető” szerződések lesznek, ahol az éves csúcsfizetésekhez igazodó szerződést kap, aki az adott szezonban csúcsszinten teljesít. Mert ez lenne a fair.

Andras Daroczy
Andras Daroczy
Reply to  bjeela
2019-07-15 10:50

Kedves Bjeela, nem akrlak megbántani, de nagyon nagyon el vagy tévedve a javadalamazáukat illetően az egyetemi éveik alatt.
Elég sok dokumentum film van errőll, hogy mit kapnak ennek a játékosnak a családja, no meg maga a játekos is.Felvétel nélküli felvétel egy egyetemre, nem kell fizetni az egyetemért, kap egy diplomát puszira stb..
A külső sallangokat ne is említsük, reklám szerződés, ingyen kaja, ingyen pia , ingyen pipa stb..

bjeela
bjeela
Reply to  Andras Daroczy
2019-07-15 11:35

Kedves András, az “ingyen ezazamaz” az nem fizetés. Azt majd a kedves melós eldönti, mit akar venni a fizujából. A reklámszerződés pedig szintén nem fizetés, az is külön van az NFL-ben. ;) Ez amit leírsz az amatőrizmusnak álcázott/hazudott/kiforgatott rabszolgatartás, amihez – hogy némileg elfogadható legyen a játékosoknak és kikerüljék a szabályokat – belecsaltak számos “mellékest”, amit mellesleg – ha komolyan vennék az általuk meghatározott amatőrizmust, akkor – legott be kellene tiltaniuk.(megjegyzem számos esetben meg is teszik, ezért is kapnak büntetéseket egyes csapatok és játékosok, mert illegális javadalmazásokat adtak/fogadtak el) Az meg a közröhej kategóriája, hogy ingyen felvételi és ingyen egyetemi oktatás, diploma: a zömük még írni is alig tud, amikor kikerül az iskolapadból és nem is várnak el tőlük ilyen teljesítményt. :D Ja, és nem pusziért kapnak diplomát, mivel ezek a skacok százezres stadionokat töltenek meg csurig hetente, hogy a tévés jogdíjakból befolyó összegeket ne is említsem. Az egyetemi foci lassan több bevételt generál, mint az NFL és mindezt ingyenmunkások termelik ki, miközben az edzők lassan magasabb fizetésért dolgoznak, mint az NFL-ben. Szal kicsit rosszul látod ezt a kérdést, vagy nem a megfelelő nézőpontból nézed. ;)

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-15 13:00

“miközben az edzők lassan magasabb fizetésért dolgoznak, mint az NFL-ben”
Egy top 30-as listán a top5-ön kívül kb random lennének college és nfl edzők.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-15 13:00

Hát hazudokén? :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-15 13:29

Egyébként ez meg egy 16-os adat:
comment image

pritek
pritek
Reply to  bjeela
2019-07-15 13:39

Mar miert ne nezne a megfelelo nezopontbol? Ez egy NFL centrikus oldal, nem a jatekosok szakszervezetenek a munkassagat nyomon koveto :)

bjeela
bjeela
Reply to  pritek
2019-07-15 14:08

Na, végre itt van Pritek és belefingik a nulláslisztbe! Juhéééé! :D Soxeretettel üdvözöllek! Persze, igazad van, felfogható így is, végül is lehet a rabszolgatartó oldaláról is megvilágítani az ügyet, de az vele a gond, hogy nehéz mellé logikus, elfogadható érveket társítani. Legalábbis eddig nem igazán találtam értékelhetőt, de lehet, hogy velem van a gond. ;)

pritek
pritek
Reply to  bjeela
2019-07-15 17:51

Par evtized ide, par szelessegi fok oda…. A rabszolgatarto is ember… Valahol. Az ervei logikusak, a celjai vilagosak, csak ugye azok a franya ertekrendek na.

bjeela
bjeela
Reply to  pritek
2019-07-15 22:58

“Valahol.” :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-07-15 10:50

Ebben most nem értek veled egyet. Az első kör utolsó helyén kihúzott Harry már az első évében kap 1.836 ezer dollárt (az 520 millió forint), úgy hogy még semmit nem tett le a ligában az asztalra. A fizuja folyamatosan nő évenként, és egyébként 2,5 milliós átlagnak felel meg. Csak összehasonlításképpen az idén szintén a Pats által igazolt Demaryius Thomas (szintén elkapóként) 9 év tapasztalattal a háta mögött kapott egy 1 éves 3 milliós szerződést a csapattól. Szóval azért az az “amatőr” státusz nem teljesen fedi a valóságot.
És akkor arról nem is beszéltünk, hogy olyan bust-ok is kitöltik a 4 éves szerződésüket és megkapják a pénzüket, mint mondjuk nálunk Treadwell.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-15 11:43

Fetyke, ne legyél lökött. Ezek a srácok az egyetemeken igazolták, hogy kivételesek, azért is választják ki őket, azért is járják körül igen alaposan a csapatok, kiket válasszanak az egyetemekről első körben. És ez a fizu lószar ahhoz képest, amit érnek. Persze ilyenkor jön a általános minősítés, hogy az NFL más szint. Lehet, de mégis a statisztika arról szól, hogy a megszerzett első körösök rohadtul jó befektetések és a második évüktől fillérekért teljesítenek úgy, mint a legjobbak, vagy néha még jobban. Meg arról, hogy a fillérekért felépített csapatok szoktak sikereket elérni, mert fussa mellé jó pénzért megszerezni a drágább, de már bizonyított öregeket.

Ami Demaryust illeti: egyrészt BB nem szórja a pénzt sosem, erről eléggé híres, másrészt egy 31 éves, az utóbbi években nem igazán jól teljesítő elkapó nem összemérhető egy fiatal reménységgel, de ezt te is jól, sőt, talán nálam is jobban tudod. ;)

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-07-15 11:00

És ahogy Daróczy András említette, az egyetemi megközelítésed sem teljesen egyezik az álláspontommal. Ma ilyen kötözködős napom van/lesz. :)
Azért az ösztöndíj értéke, amit kapnak a játékosok egyetemi éveikre, minimum több tíz, de akát több száz ezer dollár értéket jelent. Konkrétan, ugyanis a nem ösztöndíjasok pontosan ennyit fizetnek az adott egyetemeken, hogy tanulhassanak és diplomát szerezhessenek. Értsd ezt úgy, hogy az USA-ban nagyon sok középosztálybeli család nem tudja ezt saját erőből megoldani, és a gyerekeik komoly tartozásmennyiséggel kerülnek ki az egyetemről. Szóval azért ezt ne hanyagoljuk el. Ezek a srácok, ha figyelnek és tanulnak, akkor nagyon komoly esélyt kapnak a felemelkedésre és egy jobb éltere. Csak élniük kell(ene) vele.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-15 11:54

Ne röhögtess már, Fetyke, szedd elő az eszedet, van neked, csak néha -például most – erősen titkolod! Egy koszos hazai meccsen több bevételük van, mint amit az egész csapat játékosállományának kedvezményekben kiosztanak két-három évnyi ott tartózkodásuk alatt. ;) Nehogymár érv legyen az NFL bevételeivel konkuráló, sőt, lassan már több hasznot hajtó egyetemi bajnokság játékosainak kiosztott koszos pártízezer dolcsis juttatás. :D Ez szimpla rabszolgatartás amatőrizmusnak hazudott álcában, amit rendszerszerűen köpnek le a suttyomban kiosztott “mellékesekkel”. Akkora képmutatás, hogy oktatniuk kellene a saját egyetemeiken! :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-15 12:51

+Merch,reklámjogok, meg ugye ott volt sokáig a college focis játékok bevétele.
Az igazi geciség ott van,hogy pl college játékosként elmész egy hamburgerezőbe ,a tulaj kér tőled egy közös képet aztán bejelentésre már rángat is az egyetemi szövetség,hogy fizetted-e a kaját, stb.. mert irgum burgum egy college játékos nem fogadhat el semmit.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-15 13:00

Mondom, hogy oktatniuk kellene! :D A képmutatás iskolapéldája. És ennyi idő alatt még nem lázadt fel ellene senki! Na, ez a legnagyobb röhej.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Fetyke
2019-07-15 13:00

Azt is tegyük hozzá,hogy még a teljes ösztöndíjak SE fixek.
Simán megesik,hogy elsőévesen WR-ként lehozol egy jó szezont,végén lesérülsz,tavasszal meg kibasznak mint macskát szarni.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-15 13:00

És akkor elmondhatod, hogy jáccottál az NFL-ben. Szánalmas…

V-Speiche 413
V-Speiche 413
Reply to  bjeela
2019-07-15 11:10

Azert älljunk meg egy szora. Mivel fizetesi sapka van, ezert az ujoncok “fizeteset” a veteränok kapjäk. Ha nem jätszanänak nyomott äron, akkor a veteränok nem kapnänak zsiros szerzödeseket. A franchise taggel a posztjän top3-as jätekos jär a legrosszabbul, mert a csapatok arra is hasznälhatjäk, h a piaci är alatt 1+1 eves szerzödesre kenyszeritsek öket.

bjeela
bjeela
Reply to  V-Speiche 413
2019-07-15 13:00

Ez kb hajaz a katonasághoz, ahol a kopaszokat szívatják az öregek, de egyikük sem veszi észre, hogy mindkettejüket szívatja a hatalom, aminek a szolgálatába álltak fillérekért. Igazi hülyék mind… ;)

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-15 13:00

Jó, de nem IS lett egyikből SE olyan csótány pats drukker mint a daroczy bandi…

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-15 13:00

Ez utóbbiról én nem tudhatok…

Kacsa
Kacsa
Reply to  bjeela
2019-07-15 12:13

Nem az ujonc szerzodesekkel van a gond, hanem a tagekkel. Gordon is azert pattog mar most mert vszeg tudja h nehez lesz megegyezni es jovore nagy esellyel tag alatt jatszana amit ertheto modon nem akar.
Az ujonc szerzodes pedig jo esellyel nem fog rovidulni, pont jo az 5 ev h a jatekos megmutathasssa magat/bizonyitson.

bjeela
bjeela
Reply to  Kacsa
2019-07-15 12:13

Isis. Ja, és egy futó, ha nem igazolja a második évében, hogy jó, az általában megy a levesbe. ;)

Walter Mitty
2019-07-15 08:43

(a “nálla” írásmódját az a szó ihlette, hogy “della”, ugye? ;) )

renningan
renningan
Reply to  Walter Mitty
2019-07-15 10:10

Leginkább az, hogy péntek óta nyaralás és esküvő közben, hajnalban írok híreket, különben szerdáig nem lenne egy darab sem :)

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  renningan
2019-07-15 10:10

Köszi a kitartást!

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2019-07-15 10:50

Ne is törődj az ilyen kötözködőkel! :D
Téged is vittek magukkal Daniék a nászútra? :D:D.D

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2019-07-15 12:30

Én külön nyaralásra mentem, csak pont egy idoben. :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-15 12:30

Egy kis hangulatos vendégházban szállásolták el és onnan kukkolja az eseményeket. Hamarosan bulvárhírekben számol be a részletekről, ezért ha lehet, most ne zavard. :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-07-15 12:39

Egyébként halkan jegyzem meg, de Baker Mayfield és Jarrett Stidham IS mostanában házasodott.
Véletlen?
Aligha.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-15 12:51

Ők a harmadik és negyedik vendégházban vannak és őket is kilesi renningan… De psssszt, ez titok!

ahanem
ahanem
Reply to  Bélabá a csótány
2019-07-15 20:33

Egymást vették el? Manapság már mindent lehet.

Csabesz20
Csabesz20
2019-07-15 09:32

Kíváncsi leszek, hogy az új kollektív szerződés miként fogja szabályozni a szerződéseket. Én a játékos szakszervezet helyében egy évnyi tag-et engednék, illetve egy olyan opciót belevennék, hogy a tag utáni évben, mikor a játékos szabad ügynök lesz, a volt csapata matchelhesse, azt az ajánlatot, amit az adott játékos elfogadni kíván, viszont a játékos nem lenne kötelező ezt elfogadni. Ez egyrészt a játékosnak is előny, mert tesztelheti a piacot, míg az addigi csapata sem feltétlen marad le róla. Illetve, amit még szerintem rendezni kell, az az első körös játékosok 5. éves opciója.

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  Csabesz20
2019-07-15 10:10

Ha a játékos nem köteles elfogadni az pont olyan mintha korlátlan szabadugynok lenne mint most. A csapat most is megteheti hogy megkérdezi a játékost mit sikerült kialkudni és megteszi neki ugyan azt az ajánlatot amit a játékos vagy elfogad vagy nem.
Én már az egész franchise tageles létét nem értem. Kb arra lett kitalálva hogy konkurencia nélkül alkudozzon a csapat a játékossal. Elvileg ugye mással nem nem állhat szóba. Persze ugye minek tart ügynököt? Persze Ő sem áll szóba mással. Szóval kb a csapat kisajátít átmenetileg egy tárgyalási jogot, ami egy közepes játékosnak lehet hogy jó mert nem kapna magasabb garantáltat sehol.
Értem hogy nem írhat alá máshova aki kapott egy taget, de pont ez szerintem nem piaci verseny hanem indokolatlan előny és piaci verseny romboló.

LG
LG
2019-07-15 15:51

Szerintem csak így akar vmi előnyt kovácsolni magának, a cikkben leírtakkal nyilván ő is tisztában van (egész éves holdouttal ott fog tartani jövőre, mint most). A kérdés az, hogy
1) ha játszik egy meccset szeptemberben, megteheti-e, hogy utána “kiüli” a szezont?
2) kivárhat a szezon végéig, így megelőzve az 5. éve újraindulását 2020-ban; ha igen, meddig teheti meg (pl. visszajöhet-e kipipálni az 5. évét a 17. héten?)

Márton Farkas
Márton Farkas
2019-07-15 16:15

Nevetséges!!!! Ilyen nincs. Milyen játékos szakszervezet???? Hol tart most a liga? Valaki köt egy szerződést mondjuk 5 évest, most az mind1 hogy ujonc vagy nem. Megy egy vagy két jó szezont, netan 3 at, aztan meghallja hogy valaki aki papiron nála gyengébb kapott egy új szerződést a megbecsülés vagy hosszú táv miatt. Mi van ilyenkor? A hiszti! ha neki jár nekem is, inkább nem játszom stb. Jatekosok nagyobbak akarnak lenni a klubnál és sok esetben ez működik is… vicc.
Egyszerű szabály kéne! Aláírod a szerződést akkor csönd van és Maximumum a lejárat vége elött lehet újat adni és kész. Aki meg kiüli hát kiüli. De ez zsarolás és nevettséges bárki csinálja. Valaki ALÁÍRTA a szerződését. Ha lejár kössön újat. Attól hogy más többbet kap neki miért járna egyből több? Oda jutunk hogy egy két GM direkt túlfizet egy játékost, mert tudja hogy ezzel más csapat sztárjai is kérni fogják a több pénzt mert hát nekik is jár és így lehet gyengíteni az ellenfelet.

Cr is fociban a tiszteletet emlegette. Nem pénz miatt hanem a tisztelet miatt mivel ő volt a jelenlegi aranylabdás ezért méltatlannak érezte hogy messi meg neymar többet keres. Komolyan én ezt nem értem. Vagyis értem, de ott volt a baj aki egyszer elkezdte és egy csapat meg engedett neki. Miről szól a sport? Cseréljetek el, adjatok el, adjatok jobb szerződést vagy nem játszom… Grat, mi lenne ha minden munka helyen ez menne, csak ezerd annyi pénzeknél???

makosteszta
makosteszta
Reply to  Márton Farkas
2019-07-16 08:21

Ugyanezen elv mentén akkor a csapatok se vághassanak játékosokat, ha már egyszer a csapat is aláírta ugyanazt a szerződést?

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  makosteszta
2019-07-16 09:11

persze! a kivásárlás és csere az más nyilván.De miért van olyan hogy valakinek garantált szerződése van és kivágják és nem fizetnek neki?

camillo 7777
Reply to  Márton Farkas
2019-07-16 23:20

Az újonc szerződéseknél nincs sok választása a játékosnak.

42
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x