Connect with us

Hír

Íme a teljes NFL All-Time 100 csapat!

Lezárult a heteken át tartó sorozat az NFL Networkön, ahol felfedték az NFL 100 éves történetének legjobb 100 játékosát és 10 edzőjét, ezzel megalakult az NFL All-Time 100 csapat. Íme a teljes lista.

Irányító

  • Sammy Baugh (1937-1952)
  • Tom Brady (2000-)
  • John Elway (1983-1998)
  • Brett Favre (1991-2010)
  • Otto Graham (1946-1955)
  • Peyton Manning (1998-2015)
  • Dan Marino (1983-1999)
  • Joe Montana (1979-1994)
  • Roger Staubach (1969-1979)
  • Johnny Unitas (1956-1973)

Futó

  • Jim Brown (1957-1965)
  • Earl Campbell (1978-1985)
  • Earl “Dutch” Clark (1931-1938)
  • Eric Dickerson (1983-1993)
  • Lenny Moore (1956-1967)
  • Marion Motley (1946-1955)
  • Walter Payton (1975-1987)
  • Barry Sanders (1989-1998)
  • Gale Sayers (1965-1971)
  • OJ Simpson (1969-1979)
  • Emmitt Smith (1990-2004)
  • Steve van Buren (1944-1951)

Elkapó

  • Lance Alworth (1961-1972)
  • Raymond Berry (1955-1967)
  • Larry Fitzgerald (2004-)
  • Marvin Harrison (1996-2008)
  • Elroy Hirsch (1946-1957)
  • Don Hutson (1935-1945)
  • Steve Largent (1976-1989)
  • Randy Moss (1998-2012)
  • Jerry Rice (1985-2004)
  • Paul Warfield (1964-1977)

Tight end

  • Mike Ditka (1961-1972)
  • Tony Gonzalez (1997-2013)
  • Rob Gronkowski (2010-2018)
  • John Mackey (1963-1972)
  • Kellen Winslon (1979-1987)

Offensive tackle

  • Roosevelt Brown (1953-1965)
  • Forrest Gregg (1956-1971)
  • Cal Hubbard (1927-1936)
  • Walter Jones (1997-2008)
  • Anthony Munoz (1980-1992)
  • Jonathan Ogden (1996-2007)
  • Art Shell (1968-1982)

Guard

  • Larry Allen (1994-2007)
  • Dan Fortmann (1936-1943)
  • John Hannan (1973-1985)
  • Bruce Matthews (1983-2001)
  • Randall McDaniel (1988-2001)
  • Jim Parker (1957-1967)
  • Gene Upshaw (1967-1981)

Center

  • Mel Hein (1931-1945)
  • Jim Otto (1960-1974)
  • Dwight Stephenson (1980-1987)
  • Mike Webster (1974-1990)

Defensive end

  • Doug Atkins (1953-1969)
  • Bill Hewitt (1932-1943)
  • Deacon Jones (1961-1974)
  • Gino Marchetti (1952-1966)
  • Lee Roy Selmon (1976-1984)
  • Bruce Smith (1985-2003)
  • Reggie White (1985-2000)

Defensive tackle

  • Junious “Buck” Buchanan (1963-1975)
  • Joe Greene (1969-1981)
  • Bob Lilly (1961-1974)
  • Merlin Olsen (1962-1976)
  • Alan Page (1967-1981)
  • John Randle (1990-2003)
  • Randy White (1975-1988)

Linebacker

  • Chuck Bednarik (1949-1962)
  • Bobby Bell (1963-1974)
  • Derrick Brooks (1995-2008)
  • Dick Butkus (1965-1973)
  • Jack Ham (1971-1982)
  • Ted Hendricks (1969-1983)
  • Jack Lambert (1974-1984)
  • Willie Lanier (1967-1977)
  • Ray Lewis (1996-2012)
  • Joe Schmidt (1953-1965)
  • Junior Seau (1990-2009)
  • Lawrence Taylor (1981-1993)

Cornerback

  • Mel Blount (1970-1983)
  • Willie Brown (1963-1978)
  • Darrell Green (1983-2002)
  • Mike Haynes (1976-1989)
  • Dick “Night Train” Lane (1952-1965)
  • Deion Sanders (1989-2005)
  • Rod Woodson (1987-2003)

Safety

  • Jack Christiansen (1951-1980)
  • Ken Houston (1967-1980)
  • Ronnie Lott (1981-1994)
  • Ed Reed (2002-2013)
  • Emlen Tunnell (1948-1961)
  • Larry Wilson (1960-1972)

Kicker

  • Jen Stenerud (1967-1985)
  • Adam Vinatieri (1996-)

Punter

  • Ray Guy (1973-1986)
  • Shane Lechler (2000-2017)

Returner

  • Devin Hester (2006-2016)
  • Billy “White Shoes” Johnson (1974-1988)

Edző

  • Bill Belichick (1991-)
  • Paul Brown (1946-1975)
  • Joe Gibbs (1981-2007)
  • George Halas (1920-1967)
  • Curly Lambeau (1921-1953)
  • Tom Landry (1960-1988)
  • Vince Lombardi (1959-1969)
  • Chuck Noll (1969-1991)
  • Don Shula (1963-1995)
  • Bill Walsh (1979-1988)

62 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
62 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Debreceni József
Debreceni József
2019-12-28 09:41

Ezer helyen bele lehetne kötni.
Csak akit nagyon hiányolok: Joe Thomas OT, Antonio Brown WR, Julio Jones WR, Deandre Hopkins WR, Calvin Johnson WR (szerintem elkapók terén messze jobb most az NFL mint régen volt), Antonio Gates TE, Travis Kelce TE (a TE posztot szerintem Gonzales forradalmasította, előtte javarészt csak blokkolásra használták), JJ Watt DE ( ez eléggé WTF hogy kimaradt), Darrelle Revis CB, Patrick Peterson CB(ahogy írtam, a modern kori elkapók sokkal magasabb szinten játszanak szerintem, ezért a cornereknek is sokkal jobbnak kellett lenniük), LaDanian Tomlinson RB (simán ott a helye).
Akiket nem értem miért kerültek be:
Otto Graham QB (abban a korban szerintem Baugh vitte a pálmát)
Az elkapók majd fele (mégegyszer, szerintem a mai NFL, kb a 2000-es évektől elindult egy passzorientáltabb irányba ahova egyre elitebb elkapók és persze cornerek kellettek, ennek volt egy időben a safety poszt “legatyásodásának” az oka is)
A TE-k majd fele (az ő illetve a futók elkapóként való bevetésük miatt lettek viszont a LB-k könnyebbek, gyorsabbak, így kevésbé látványosan játszanak, ezért értem miért a régebbi futók illetve linebackerek vannak többségben benne), ahogy írtam Gonzales előtt a TE poszt szinte teljesen kimerült a blokkolási feladatokban. Ha nagyon kellene valaki Gonzales előttről, hol van Jeremy Shockey?!

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  Debreceni József
2019-12-28 11:17

Shockey-nak volt pár erős éve, aztán kifulladt, nem véletlenül nem fog még a HoF-be se bekerülni.

a TE posztot nem Gonzalez forradalmasította, Ditka és Winslow volt az első két TE, akik kiléptek a “csak blokkoló” státuszból, és sokat kaptak el. Gonzalez leginkább nem blokkolt, ő inkább egy túlméretezett receiver volt a fal szélén, pont úgy, mint Gates.
receiverek terén látványosabban a maiak statisztikái, kérdés, hogy annak idején mennyire éltek volna meg. a hatvanas-hetvenes években (sőt később is) gyakorlatilag a gyilkosság kivételével bármit megtehettek a védők a receiverekkel szemben. azt se felejtsd el, hogy az irányítók kiemelt védelme is felfelé tolja a statisztikáikat (mármint az elkapókét), harmadrészt ugye most már 16 meccs van egy szezonban, annak idején ugye nem volt ennyi.

nagyon sok mindenkit lehet hiányolni, de ugye ez a baj a korlátozott létszámmal: nem kerülhet be mindenki, aki megérdemelné. mindenki mondhatna sok mindent objektíven és szubjektíven, de például miért nem került be:
Troy Aikman (3 SB)?
Tony Dorsett?
Champ Bailey?
Jason Witten? (jó, ez nem teljesen komoly, de akkor is)

Brian Urlacher?
Charles Haley (5 SB)?

kevés a hely, ez van. igazából nem igazság, hogy csak százat lehet választani.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  slowmotion80
2019-12-28 11:41

Na most akkor mi alapján kerülnek be? HOF tagság az alap? Legalább 10 év folyamatosan jó teljesítmény? Vagy elég 2-3 elit év? Igen, sokan kimaradtak, legit nevek akiket megemlítettél

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  slowmotion80
2019-12-28 13:09

“Troy Aikman (3 SB)?”
Gondolom Elway miatt.

Fetyke
Fetyke
2019-12-28 09:53

Valóban sok helyen bele lehetne kötni a listába, én mondjuk Bart Starrt nagyon hiányolom az irányítók közül. Nyilván egy csapatból nem akartak két játékost is ezen a poszton, de azért szerintem az önmagáért beszél, ha valaki még most is tud tartani olyan PO rekordot, amit Brady nem döntött meg. Starr ráadásul több ilyet is tart, ha jól tudom.

magyar_newton
magyar_newton
Reply to  Fetyke
2019-12-28 10:53

Van egy csapatból két irányító (Manning és Unitas), ez nem lehetett akadály. Annyira nem meglepő, hogy Bart Starr nem került be, mert a 75. évi all time csapatba sem választották be őt 25 évvel ezelőtt. Abba is Graham és Baugh került a régiek közül. Azokról az időkről csak hallottam és olvastam én is, nem értem az okát, de valamiért Starr mindig is mögéjuk volt sorolva.

Debreceni József: A felsoroltak 2/3-a még a saját korában is legfeljebb kiemelkedő játékos, de nem a legjobb. Kelce? Jó kis játékos, de semmi keresnivalója egy ilyen listán amikor pl. Shannon Sharpe sem fért fel. Az elkapók dettó. Picit tényleg old school felhoatal lett, de azért 4-en így is már a “modern korból” vannak ott, majdnem a lista fele. És ha valaki még a modern korból hiányozhat, akkor az legelőször is Terrell Owens, aztán talán-talán Megatron, de az ő karrierje sajnos elég rövid lett. AB-nek, JJ-nak, Hopkinsnak semmi keresnivalójuk nem volt ezen a listán. J.J. Wattot én is bepaszíroztam volna, de sajnos csak 7 DE került be, akik közül senkit nem tudnék kidobni onnan. Nyolcadiknak elfért volna, ha más poszton egy játékossal kevesebb van. Mondjuk LB-ből sok a 12-t, bár 100 év focijában sokáig nagyon fontos poszt volt – csakúgy, mint a RB -, és lényegében mindegyik játékos egy fogalom aki a listán van.

Nálam LT, Shannon Sharpe, TO és Bart Starr a legnagyobb hiányzók, a többi nagyjából rendben van.

bjeela
bjeela
Reply to  magyar_newton
2019-12-28 20:18

Bart Starr volt a 60-as évek Drew Brees-e! :D

magyar_newton
magyar_newton
Reply to  bjeela
2019-12-29 04:14

Ezt a hasonlatot még nem hallottam, találó. :D

(Azért Starr nem “csak” egy dobógép volt, de azon felül kiemelkedően eredményes is. Majdnem annyi plecsnije van, mint Bradynek, és emellett volt egy Brees. De úgy látszik az NFL inkább Grahamet és Baugh-t preferálja. Nem lehet belekötni abba sem.)

bjeela
bjeela
Reply to  magyar_newton
2019-12-29 12:15

Most találtam ki…

TON
TON
2019-12-28 10:07

Nem szabad az ilyen listákat komolyan venni, mert totál szubjektívek. Vegyük Drew Brees esetét. Egy irányító teljesítményét meghatározó legfontosabb három statisztikában is vezet (passzolt TD, passzolt yardok, pass rating) és 100% hogy az élen is marad évtizedekig és még sem szerepel a TOP10 listán. Ellenben egy John Elway igen :) Nice joke. Bart Starr-r is hiányolom.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  TON
2019-12-28 10:46

Jó. Nagyon jó. Kit raknál ki Brees és Starr miatt?

TON
TON
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-12-28 13:22

John és Otto. Sima liba.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  TON
2019-12-28 13:58

Otto 3x MVP. Gyakorlatilag non-stop bajnok. Azt a 44 futott TD-t is láttad? Sima?

bjeela
bjeela
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-12-28 20:18

Ez aaaz, hajrá fijúk! Megy a bal! Üsd ki, üsd ki…!

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  bjeela
2019-12-28 21:56

Bármi is az, ne szedd.

bjeela
bjeela
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-12-29 12:15

Mé, csak neked lehet? De irigy vagy…

Wide open
Wide open
Reply to  TON
2019-12-28 12:07

A statisztika nem minden. Brees esetében szerintem sokat nyomott a latba, hogy alapjában véve fedett pályás irányító. (Még ha a kültéri statjai nem is feltétlenül rosszak)

wolandrule
wolandrule
Reply to  TON
2019-12-28 13:01

Azért nem 100%. Ha Brady egy évvel tovább nyomja, mint Brees, akkor megelőzi mindegyikben. Én inkább Bradshawt hiányolom, 4 gyűrűvel lemaradni, az necces.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  TON
2019-12-28 13:15
katonadani
2019-12-28 10:18

Egyébként ők állították össze a listát. comment image

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2019-12-28 21:48

Éreztemén, hogy ebben is benne van a BB keze… ELTILTANI ÖRÖKREEEEEE!!!

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  katonadani
2019-12-29 10:44

OFF: A szerkesztőknek: az ESET vírusirtó ma reggeltől blokkolja a fuzovelkifele.com-ot HTML/ScrInject.B trojan állítólagos fertőzés miatt

ahanem
ahanem
Reply to  katonadani
2019-12-29 11:21

top10 szavazót nem lehetett választani?

Pásztor László
Pásztor László
2019-12-28 10:24

Két embert hiányolok: Tony Dungy és Michael Strahan. A játékosok nagy részét még felvételről sem láttam, így nem akarok nagyon kukázni, de látható, hogy alig került be aktív játékos, nagyon a múltra helyezték a hangsúlyt. De igazuk is van, egy 100 éves korszakot nem szabad 15 évvel ezelőttről feltölteni. Majd lesz NFL Decad4 csapat is, ott aztán majd benne lesz mindenki, aki most fiatalsága okán kimaradt.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  Pásztor László
2019-12-28 10:36

Szuper. Kinek a helyére menjen Dungy?

Pásztor László
Pásztor László
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-12-28 10:53

Nem tudom, csak hiányolom.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  Pásztor László
2019-12-28 22:19

Én már a HOF-ját sem értettem. Node a top 10 edző erős túlzásnak tűnik.

acsdav2
acsdav2
2019-12-28 12:07

Én nem értek egyet azzal, hogy itt minden korszakból helye van játékosoknak. Össze se hasonlítható a jelennel az NFL kezdete. Manapság mindenkinek adott a lehetőség, hogy eljusson a ligába. Régen ez mikor adatott meg egy színes bőrűnek? Még 1962-ben is a Redskins tulaja nem volt hajlandó draftolni a Heisman győztes Ernie Davist, mert hogy fekete. A díjat egyébként ő volt az első színes bőrű aki megnyerte. És ekkor már 43 év telt el a 100-ból. Majdnem a fele és ki tudja pontosan mikor hagyták játszani őket mindenhol. Manapság pedig mennyire elképzelhetetlen a liga az afro-amerikaiak nélkül. A sportág legjobbjai 50 évig nem játszhattak. Kvázi nincs értelme az NFL 100 évéről beszélni, amikor ennyire különböznek a korszakok.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  acsdav2
2019-12-28 14:35

“Manapság mindenkinek adott a lehetőség, hogy eljusson a ligába.”
Colin dislike this.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Bélabá a csótány
2019-12-28 15:24

Eljutott az NFL-be, az már az ő döntése volt, hogy onnan kirúgatta magát :)

wolandrule
wolandrule
2019-12-28 13:01

Fura, hogy Bradshaw-t senki sem hiányolja.

Gergely Nagy
Gergely Nagy
Reply to  wolandrule
2019-12-28 13:22

Mivel nem is volt oly jó 🙂

wolandrule
wolandrule
Reply to  Gergely Nagy
2019-12-28 16:09

Az lehet, de nem a szél fújt be négy gyűrűt.

László
László
Reply to  wolandrule
2019-12-28 20:02

Persze hogy nem, kurva jó volt a védelmük és a védelem nyeri a bajnokságot.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
2019-12-28 13:02

És Eli?

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  Bélabá a csótány
2019-12-28 13:29

Valóban. Sok tekintetben jobb, mint pl. Elway. És csak 18-cal több INT-je van, de mellé 66-tal több TD-je.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  Bélabá a csótány
2019-12-28 13:41

Te nagyon benézted! Ezen az oldalon Andrew Luckozni kell.

pritek
pritek
2019-12-28 13:29

Az nekem egy orias rejtely, hogy Breest miert nem akarjak az istennek sem elismerni, de aki nekem a legjobban hianyzik a listarol az Joe Thomas. Szarabb iranyito helyzettel, nala tovabb, jobb teljesitmenyt senki nem tett le az asztalra. Raadasul ezek a kitetelek nala meg kulon-kulon is kiemelkedoek. A posztjan a gyuruk szama sem lehet szamottevo. Teljesen erthetetlen.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  pritek
2019-12-29 09:04

Egyszerű. Benson, Loomis, Payton rekedtre lobbizták magukat, nehogy Breest beszavazzák. Ha No-ban nem érezhetik, hogy we re robbed, felborul a téridő kontinuum és elpusztult az Univerzum. Persze ez a legrosszabb lehetőség. Szerencsés esetben csak a mi galaxisunk semmisül meg.

Tizenkettes
Tizenkettes
2019-12-28 13:29

Ebben a sportban egy 100-as listát azért borzasztóan nehéz összeállítani. Csak linebackerből valószínűleg tudna mindenki felsorolni vagy harmicat, aki zseniális volt.
Ami nekem azért furcsa, sőt, már-már felháborító, az az irányítók között Brees kimaradása. Szerintem ha még 1 gyűrűje lenne, már gond nélkül beválasztották volna (bár akkor meg Marino mit keres a listán, ugye), de még így is botrány. 3 irányító van a listán 80-as QBR alatt (Baugh, Unitas, Elway), Breesnek meg 98,3-as. Elwaynek szerintem nagyon jó lehet a fekvése, mert úgy gondolom, nem volt ő annyira jó, hogy minden idők 10 legjobb QB-je között helye legyen. A 15-16 év alatt dobott 300 TD, mellé 226 INT szerintem messze nem egy csúcs adatsor. És ő azért már inkább abban az időszakban volt, amikor a passzjáték feljődésnek indult. Ha meg a passzpontosságát nézzük Elwaynek, az meg egyenesen botrány (na nem mintha Baugh, Unitas és Graham jobban passzolt volna, de az azért egy más kor volt). Szóval én Elwayt simán kihagytam volna, hogy helyet szorítsak benne Breesnek.
A futók közül én is hiányolom Tomlinsont, a TE-ek közül Antonio Gateset, az elkapók közé meg nem tudom, hogy nem kerülhetett be Owens.
Minden idők egyik legjobb falemberét, Joe Thomast egyenesen bűn volt nem beválasztani, és talán Yanda is befért volna. Annak idején a futás volt a lényeg, az utóbbi évtizedekben meg a passzblokkolással összetettebbé vált a támadó falemberek feladata. Szerintem ehhez képest kellett volna szelektálni, ez a lista pedig nem ezt tükrözi.
Stenerud helyett Andersent illett volna inkább berakni (majdnem 13%-kal jobban rúgott 150-nel több próbálkozásból).
Sokkal többet vártam a listától. Lehet, hogy egy bővebb listát (mondjuk 200-300 főből állót) raktam volna össze, majd ezt egy irányított szavazásra bocsátom úgy, hogy a 100 évet 3 vagy 4 korszakra bontom, és azt mondom, hogy minden korszakból legalább 1 játékosra szavazni kell. És akkor ebből kihozni valamit. Úgy látom, hogy ez a lista túlságosan is tiszteli a régi korok játékosait, akik – persze ez nem az ő “hibájuk” – nem voltak, nem lehettek a maiakkal egy szinten. Így viszont elég vicces és igazságtalan a végkimenetel, mert hogy gondolhatja bárki, hogy Drew Breesnél jobb irányító volt John Elway? Brees annak a körülménynek vált az áldozatává, hogy a “legújabb korból”, az utóbbi kb. 25 évből csak 2-3 játékos kerülhetett be, és Brady, Manning, Favre bepakolása majdhogynem borítékolható volt (bár Favre helyett én Breest választottam volna). Na, mindegy.

stanley
stanley
2019-12-28 14:49

Mivel én nem vagyok akkora expert, mint itt sokak, ezért kérdezem…
Elway mitől lehetett jobb, mint Brees vagy Bradshaw?
Van bármilyen olyan objektív, szubjektív ok, ami ezt hozhatta?

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  stanley
2019-12-28 17:58

Bradshaw jogosan nincs a legjobbak között. Ha Bradyt csak az első 3-4-5 éve alapján kellett volna megítélni, akkor ő sem lehetne itt, még akkor sem, ha 3 Super Bowl az 3 Super Bowl… Bradshawnak az volt a pechje (meg a mázlija is), hogy egy bika védelemmel bíró Steelers volt mögötte meg egy “egész jó” edző, és kis túlzással nem tudott annyira gyengén játszani, hogy ne jusson messzire a Pittsburgh.

Vénember
Vénember
2019-12-28 19:38

A listát szerintem kellőképpen hozzáértő emberek állították össze. Így nem is feltétlenül kérdőjelezném meg. Amit nem értek, az a rengeteg kritika!? Olvasom, hogy passzorientáltabb a liga, ezért több modern kori elkapónak kéne szerepelnie. Meg ezért több CB-nek. Meg Brees-nek, mert vezet sok statisztikában (és nem ő az egyetlen QB a jelenből akit hiányol mindenki, legalább is sokan). Meg, hogy a régi időkben nem játszhattak a feketék, nem volt lehetősége mindenkinek, ezért azok az idők nem kellene domináljanak.
Csak pár kérdés:
Régen nem voltak dome-ok, amik nem kis mértékben könnyítik a QB-k életét, és így közvetve az elkapókét is, hiszen pontatlan labdát nem olyan könnyű elkapni, amit a szél 5 yarddal arrébb küld, mint ahova szánták. Ezzel a ténnyel nem kellene foglalkozni? Brady az alapszakaszban, ha jól tudom 14 meccset játszott dome-ban 20 év alatt. Brees az egész karrierét szinte, még a csoportriválisok is dome-ban fogadják évről-évre. Peyton is sokkal többet játszott dome-ban, de még mindig nem annyit, mint Brees (ezzel együtt is hármuk közül Brady-nek van a legkevesebb INT-je, gyakorlatilag ugyanannyi TD mellett). Ő szinte biztos, hogy emiatt is maradt ki könnyebben. Évről évre egyre több dome épül, hamarosan hírből sem fogja tudni egy QB, milyen hóviharban passzolni a profi ligában.
Régen nem volt passzorientált a liga, nem védték így a QB-kat, sőt, a többi játékost sem. Azért kellene több modern kori játékosnak a listán szerepelnie, mert a sportág fejlődése (inkább használnám a változása sót) jelentősen megkönnyíti a dolgukat? Amire most repül a zászló akár QB hit-nél, akár PI-re, az régen fel sem merült. Direktben lehetett próbálkozni a másik fejének leverésével, vagy éppen térdének kettétörésével. Nem, hogy lehetett, kellett. El kellene felejteni, hogy a mai játékosok dolgát a szabályok ezerszeresen megkönnyítik, hogy jobb mutatókkal rendelkezzenek, kiváltképp támadásban, és leírni a régieket?
Régen nem volt lehetősége mindenkinek bekerülni, ez tény. És régen volt lehetősége évente $40M-t hazavinni bárkinek? Akkori értéken nézve sem jártak a közelében sem. Most egy minimum szerződés is 500K-1M körül mozog évente. Anno meg kaptak egy csomag cukorkát azért, hogy rommá töressék magukat, épségüket óvó szabályok nélkül. Hol voltak a 20 éves karrierek? Meg 15 éves RB karrierek? Ezt is elfelejti mindenki. Na persze csak most, máskor feljön az érv, hogy Brady azért rosszabb QB, mint Montana, mert őt nem védték még a szabályok (igaz a fizetési sapka sem hátráltatta, de az már nem számít)… :D
De a pénz (és nem kis mértékben a technológia) nem csak a szerződések terén nyilvánul meg. A körülmények, akár a felkészülésben, táplálkozásban, game plan-ben, elemzések terén köszönőviszonyban sincsenek a régmúlttal. Ma a rosszabb helyzetben lévők is végtelenül professzionális körülmények közt készülhetnek és fejleszthetik magukat, ez nem csak erre a sportra igaz, Puskásék pocakos figurák voltak, ma meg minden épkézláb gurulós focista izmait egyesével meg lehet számolni 100m távolságból. Tényleg jobbak a mai kor atlétái, vagy csak sokkal könnyebb a dolguk, jobbak a körülményeik? Elég-e maga a tény, hogy jobb számokat hoznak, figyelembe sem véve a befolyásoló tényezőket? Vedd el a mai sportolóktól az összes előnyt amit a régiek sem élvezhettek, aztán nézzük, akkor is jobb eredményeket hoznak-e! “Régen a szegények fociztak, és a gazdagok nézték, ma a gazdagok fociznak, és a szegények nézik.” Ismerős a mondás? Nem lehet, hogy van valami köze a teljesítményhez is? :D

Lényeg a lényeg, a sportág történetének értékelésekor az egyik legalapvetőbb szempontnak a körülmények állandó változását, javulását kell tekinteni, nem csak szigorúan a sportágon belül, hanem az életben alapvetően, és annak tükrében értékelni a különböző korok sportolóit. Manapság nem csak a sportban hajlamosak elfelejteni az emberek, hogy mennyire könnyű az élet, mennyire tálcán kapja mindenki az esélyt, míg anno egy elemi iskolába is gyalog jártak át a szomszéd faluba eleink, nemhogy önvezető klímás autóval a szomszéd utcába edzésre, ahol tableten elemzik már az óvodás korúaknak is, hogy a mozgásuk mely ponton, hány mm-rel tért el az ideálistól… Mekkora eséllyel fedeztek fel egy istenhátamögötti faluból egy kölyköt? Soha senki nem hallott róla a falu határán túl… Ma meg a scout felnéz egy videómegosztóra, és szemezget a tehetségek videói közt, és aki tényleg érdemes rá, már ott is van ösztöndíjjal a tökéletes körülmények között, hogy fejlődhessen, aztán a többségből így sem lesz semmi (a profi liga 32 csapat 53 fővel, míg a college van vagy ezer, a többsége rendelkezik foci programmal, és 105 fős lehet egy roster, és ez csak a foci, más sportágakban sem más az aránya azoknak akik próbálkoznak a sporttal, és akik profiként majd megélnek belőle, ettől függetlenül a próbálkozóknak is minden rendelkezésükre áll az eszköztárból).
A lényeget nem abban kell keresni, hogy mennyivel jobbak ma a teljesítmények, hanem abban, hogy mennyivel könnyebb mindezt elérni, véleményem szerint a teljesítménybeli javulás mértéke eltörpül amellett, amennyivel könnyebb ma minden az életben!

bjeela
bjeela
2019-12-28 20:02

Annyira élvezem! Ezt vártam és be is következett. Megy az okoskodás ezerrel, a vita a köbön, a mér ez, amikor az nem, etc, etc… Miközben az egész azért jött létre, hogy ugorjanak a népek, foglalkozzanak vele, és a népek ugranak és foglalkoznak vele, ahogy elvárják tőlük. “Karika az orrban, lánc a kézben, nagyon vidám a móka…” :D

Itt mindenki erején felül igyekszik összehasonlítani a körtét az almával és elkeseredetten nehezményezi, hogy az istennek sem sikerül. :D

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  bjeela
2019-12-28 20:40

Hogyhogy nem sikerül? Brees (az alma) jobb, mint Elway (a körte).

ahanem
ahanem
Reply to  Tizenkettes
2019-12-29 08:44

egyetértek, a körtét rühellem, az almát pedig igencsak kedvelem, meg az sem utolsó, hogy almafajtából rengeteg van a világon, míg körtéből jóval kevesebb.

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2019-12-29 12:31

Tanulatlan ifjonc vagyol, ez a te mencséged. Részint mindkét gyümölcsből van párezer fajta nagyjából azonos mennyiségben és a körte pechje,hogy szarabb a marketingje, hiszen nem került bele a Bibliába, szemben az almával(naggyából a mókus vs patkány sztori). Ettől függetlenül a körte egy fikarcnyit sem rosszabb, sőt: és a körtepálinka?

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2019-12-29 12:46

A Bibliában van mindkettő, ha pedig a tiltott gyümölcsre gondolsz, az meg nem alma(legalábbis nagyon valószínű, hogy nem az, hanem csak egy fordítási hiba miatt ismerjük úgy, de errefelé az inkább valószínű, hogy tudjuk, mint hogy nem, az 4 meccses eltiltással ér fel).
A körtepálinka az egyetlen dolog, amire a körte alkalmas, de legalább arra nagyon is. :)
Kb. 3000 fajta körte létezik a több mint 7500 fajta almával szemben, s mg ez egy nagyságrend, nálam már a 250% nem esik a nagyjából azonos mennyiségbe.

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2019-12-29 13:35

Ez az almafajtagazdagság csak azért van, mert mind fordítási hibaként lett elkönyvelve. Ne higgyünk a hantásoknak, akik félrevezetni igyekeznek minket(már csak azért is, mert a négy meccs az komoly dolog)! ;)

De tisztázzuk ezt a bibliai kérdést: abban a korban nem volt Izrael földjén alma, ergo a bibliát leírók csak a középkorban voltak szívesek átszínezni az írást – ahogy azt teszik azóta is minden kornak megfelelően, ami némileg átértékeli a dogma fogalmát -, a korábbi írásokban szimplán fának nevezett gyümölcsfára határozottan állították, hogy alma, ami amúgy lehetett füge, vagy gránátalma, dejez mind1 is. A lényeg az, hogy a körte igenis fontos gyümölcs, mert melengesse a kebelet, ha lenyelünk belőle pár kupicával. Márpediglen ha ezt megtesszük – és mér ne tennénk, ha jólesik -, akkor mingyár könnyebb lesz értelmezni a Bríz vs Elway vitát, ami természetesen úgy hülyeség, ahogy van.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2019-12-29 13:51

A birset sem szeretem, de a legfinomabb pálinka, amit eddig ittam, abból volt főzve. Ettől még a körtét nem fogom jobban szeretni, mert ha már iható állapotban van, akkor az számomra kevésbé szól a gyümölcs eredeti ízéről.

A Brees vs Elway vitába nem kívánok beszállni, én meg tudom érteni mindkettőt. Na persze nyilván Belichick lebeszélt mindenkit Breesről, ez elég egyértelmű, de ő megtehette.

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2019-12-29 13:58

Mermég nem ittál jót, amúgy nekem az egyik legjobb pálinka egy naspolya volt meg egy erdei szamóca. Zokogtál volna… ;) Amúgy a pálinka ott kezdődik, hogy tökéletes gyümölcsízt, -illatot kell érezned, mintha lekvárt innál. Az acetonos szarokat sose idd meg.

Egykomám, ez a körte vs alma polémia egy tökéletes ugratás. Ez a 100-as lista olyan, mint a GOAT kérdés, ami nem lehet kérdés, mivel olyan, hogy GOAT nincs. Ahogy 100-as lista sincs. De rohattjó móka nézni a szájtépést a témáról. :D Sztem igyunk még!

bjeela
bjeela
Reply to  Tizenkettes
2019-12-29 12:31

Jó, de mijen alapon? Tíz-huszas, királyos durchmars-os?

katonadani
2019-12-28 20:18
bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2019-12-28 20:25

Ugyanmáááá, mit ért ehhez egy ilyen akárki? Kijaza Dándzsi? amúgy Dungy először csókoljon kezet PManningnek és utána merjen megszólalni…

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  bjeela
2019-12-28 21:03

Mielőtt kapásból csak az alapján, hogy “mer’ ő a Dándzsi” igazat adsz neki, olvasd már el, mit ír… Dungytól azt kérdezik, hogy miért nem Rodgers vagy Brees. Ő meg nem válaszol, csak mond egy nagysemmit Elwayre, hogy micsoda rémálom volt ellene felkészíteni a védelmet. Ezzel viszont még nem magyarázta meg, hogy miért nem Brees vagy Rodgers. Nem hiszem ugyanis, hogy Brees vagy Rodgers ellen akármelyik CB is nyugodtan sétálna fel a pályára, vagy akármelyik DC röhögve várná a meccset. Úgyhogy ez egy nagy nulla érv. Lehet, hogy annak idején sokan voltak beszarva, ha a Denverrel játszottak, de ha a számokat nézzük, akkor elég sok védelem megoldotta a dolgot, Elway meg annyira jó volt, hogy kb. minden második passza talált elkapót… Akárhogyan is, messze nem meggyőző Dándzsi érvelése. Az, hogy a legtehetségesebb QB volt, aki ellen készülniük kellett… Na. :)

bjeela
bjeela
Reply to  Tizenkettes
2019-12-29 13:35

Édes egykomám, te kissé el vagyol tévedve. Nem én aszondtam, hogy a Dándzsinak vagyon igaza, hanem. Óvasd már le mégecccer, hátha lejesik a papírhúszfilléres és rezegve belejáll a betonba tenéked.

Engemaztán rohattul nem érdekel ez a néphülyítés, de élvezettel trollkodok benne, mert jó. ;)

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  bjeela
2019-12-28 21:56

Hogy ki Dungy?

2014 MVP voting:
Rodgers: 31
Watt: 13
Romo: 2
Murray: 2
Brady: 1
Wagner: 1

Na az a Wagner szavazat ő volt.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-12-28 23:49

Wagner pedig nagyon ott van a szeren! Brady vagy Rodgers soha nem lett volna képes megkomponálni a Parsifalt…

bjeela
bjeela
Reply to  Megawatt Szvetozár
2019-12-29 13:35

Dehonnem, tokkáta és fúga helyett futókra és elkapókra. Amúgy meg tévecc, mert a kékszakállú Wágner úr mindenre képes, ha kap pár kupicával…

bjeela
bjeela
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-12-29 12:15

Mondomén, hogy nem ért semmihez…

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
2019-12-28 21:49

Köszönöm, hogy senki nem kérdezte meg Rodgerst. Ez rendes volt tőletek.

bjeela
bjeela
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-12-29 14:14

Ha már így szóbahoztad, mérnem Rodzsersz? Pont ugyanannyi gyűrűje van, mint az előggyének és még ügyesebben is bánik a labdával. Főleg bal lábbal. És senki nem dob úgy partvonalon kívülre, mint ő, ha megkergetik.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

62
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x