Connect with us

Hír

A Chiefs már most nyáron elkezdi a tárgyalásokat Patrick Mahomesszal

A Chiefs nem húzza az időt: a csapat képviselői már idén nyáron leülnek Patrick Mahomesszal tárgyalni egy esetleges hosszabbításról. Mindezt maga a csapat tulajdonosa, Clark Hunt jelentette be egy Facebook Live eseményen.

Korábban voltak arról hírek, hogy Mahomes megvárná az új tévés szerződéseket és a fizetési sapka drasztikus növekedését, hisz így még brutálisabb fizetést kaphatna (amivel bőven kompenzálná az egy évnyi csúszást). A koronavírusjárvány ugyanakkor csúnyán keresztbe tett az eddigi terveknek, az NFL akár 5,5 milliárd dolláros bevételkiesést is elszenvedhet idén, így pedig nincs értelme várni.

Mahomes jelenleg az újonc szerződése negyedik évében jár, az ötödik éves opciójával együtt még két évig van élő szerződése. Ez idő alatt összesen 27,5 millió dollárt kereshet, ami eltörpül a potenciális fizetése mellett – ő lehet az első évi 40 millió dolláros irányító.

47 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
47 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fetyke
Fetyke
2020-05-22 08:13

Tanulni kell a mestertől (e téren), Kirk kapitánytól. Nem kell 5 éves, évi 40 milliós szerződést kötnie Mahomesnek. Kössön 1-2 millióval kevesebbért rövidebb időtartamú (3 éves), nagyon magas garantált részt tartalmazó szerződést. És akkor jobban le tudja követni a cap változásait, és pár évente a kasszához lehet járulni.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Fetyke
2020-05-22 10:47

Jó, de ehhez kell egy olyan láma csapat is a túloldalon, ami ebbe belemegy (mert ez a csapatok oldaláról annyira nem előnyös).

Persze Mahomes helyzete (és zsarolási potenciálja) az igen jelentős képességbeli különbség miatt kedvezőbb Kirk kapitányénál, de ehhez azért lesz 1-2 szava a Chiefsnek is :)

frankovics.andras
frankovics.andras
Reply to  Vicgeordie
2020-05-22 11:02

A Chiefs-nek Montana óta nem volt – és előtte se nagyon – ilyen irányítója, így kb minden pénzt megér. Abban bízok, hogy Mahomes-nak pedig lesz annyi esze, hogy ha ő még gyűrűt szeretne, akkor másnak is kell helyet hagynia a fizetési sapkában.

Fetyke
Fetyke
Reply to  frankovics.andras
2020-05-22 11:17

Csakhogy mint minden játékosnak, így Mahomesnek van egy ügynöke, aki nem nyerni szeretné a gyűrűket, hanem venni a saját ujjaira a jutalékából. :)
Szóval ezt felejtsd el…

pitypang
pitypang
Reply to  Fetyke
2020-05-22 15:01

Azért remélem Mahomesnak van annyi esze, hogy átlássa azt, hogy rááldozhat pár milliót arra, hogy jó csapat legyen körülötte (akár a mostani, akár a jövőbeli). Hosszabb távon jobban megéri pénzügyileg is, és akkor a Chiefsnek is win lenne az a szerződés.

d zoli
d zoli
Reply to  pitypang
2020-05-22 15:09

Én simán lemondok bármilyen játékos nevében évi egymilliárd forintról. A szórakozásom nekem megér ennyit. :)

pitypang
pitypang
Reply to  d zoli
2020-05-22 15:09

Persze, de 40-ből könnyebb elengedni egyet-kettőt, főleg ha utána újra kap szerződést, mert nem egy bottom 10 csapat lesz

Fetyke
Fetyke
Reply to  pitypang
2020-05-22 16:20

Évek óta megy a Rodgers miért nem mond le 1-2 millióról verkli. Az az 1-2 millió nem garancia semmire, nem garantálja a bajnoki gyűrűt. Akkor meg minek mondana le róla bármely játékos is?
Értem, hogy anyagilag nem érintett szurkolóként te a csapatod érdekeit tartod elsősorban a szemed előtt, de egy játékostól ezt ne várd el. Amerikában ez nem így működik…

pitypang
pitypang
Reply to  Fetyke
2020-05-22 16:20

Igen, igazad lehet. Csak az én szemszögemből furcsa ez az egész. Aztán kitudja, ha én lennék egy ilyen játékos helyében, lehet én is máshogy gondolodnék. Abban meg végképp egyet értek, hogy ebből a szempontból tényleg teljesen más Amerika.

Fetyke
Fetyke
Reply to  pitypang
2020-05-22 16:33

Értelek! Nekem is évekbe telt amíg ezt megértettem és valahogy, valamilyen szinten megszoktam.
Az első kedvenc csapatomat is azért cseréltem le, mert nem értettem, hogy lehet egy akkora ikont, mint Brett Favre, akinek a csapat annyi mindent köszönhet úgy kirakni a csapatból egy kezdő újonc kedvéért. Ma már simán túltenném magamat azon, ha Cousinst kivágná a Vikings. 😂 (na jó, nem annyira simán…)

pitypang
pitypang
Reply to  Fetyke
2020-05-22 17:23

Csak én Seahawksos vagyok (ezért is hoztam szóba feljebb az OL-t, mint a megmaradt pénz lehetséges helyét), szóval nem erre ment ki a játék. Ellenben Mahomes játékát jó nézni, ezért akaratlanul is szurkolok nekik egy picit, jó lenne hosszabb ideig látni a pályán. Félek, hogy balul sülne el a nagy pénz. (de ne legyen igazam, és akkor boldog leszek)

LG
LG
Reply to  Fetyke
2020-05-22 21:27

What, te egy ex-Packers szurkoló vagy? :O És azért lettél Viking, mert Brett apó oda ment (és amiért a Packers úgy bánt vele…)? Mik ki nem derülnek :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  LG
2020-05-22 21:37

Nekem Brett apó volt és marad a megtestesült amerikai focijátékos. Sajnos csak az utolsó pár évét láthattam neki, de abban is olyan fantasztikus dolgokat mutatott, amiket azóta sem láttam. 20+ -os passzokat olyan szép magas ívben, pontosan az elkapó ölébe esni senkitől sem látok azóta sem.
De ami a leginkább megfogott benne, hogy semmi görcsösséget nem láttam rajta, egyszerűen élvezte a focit ha ment a játék, ha nem. Talán ő lehetett az utolsók egyike, aki még tényleg azért játszott, hogy focizhasson. Nagyon imádom mai napig…

katonadani
Reply to  pitypang
2020-05-22 17:29

meg egyébként a szerződéses összegéből le kell mondani az ügynöknek pár százalékot, az állam szerinti adót (Missouriban ha jól látom 5,4%) stb

RA7
RA7
Reply to  Fetyke
2020-05-22 16:20

Főleg ha QB-t húznak az első körben 😂

Fetyke
Fetyke
Reply to  RA7
2020-05-22 16:33

😂😂😂

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Fetyke
2020-05-24 09:54

Na ebben rohadtul egyetértünk. Egy sztár QB-nek kb. az egész fizetéséről le kellene mondani ahhoz, hogy nagyon markánsan javuljon körülötte a csapat minősége. Ha Mahomes lemondana a 40 milla negyedéről, ami kurvasok, abból 1 igazán jó játékos bére jönne ki, vagy még annyi sem (WR, falember…)
EDIT: arról nem is beszélünk, hogy ebben a sportban mindig benne van a nagy sérülés, ami a karriert is taccsra teheti (Alex Smith).

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  pitypang
2020-05-24 09:58

1-2 millióból talán longsnappert tudsz venni, a csapat minőségén változtatni nem igazán. Az első 20 kicker többet keres, mint 2 milla. WR-ből 2 milla alatt az első 70 szóba sem állna veled.

katonadani
Reply to  pitypang
2020-05-22 15:09

én ezzel egyébként sosem értettem egyet. Egy kis lemondással nem tud hozzátenni a csapat sikereihez. Persze ha évi 10+ millióról (tehát a fizetése negyedéről/harmadáról) lemond az más kérdés, de hogy most 1-2-3-4-5 millióról lemond éves szinten, az a csapat erőssége szempontjából semmit nem jelent. Ebből kijön egy gyenge kezdőfizetés vagy két-három cserefizu. Nem ez jelenti a különbséget sikeres és sikertelen csapatok közt.

pitypang
pitypang
Reply to  katonadani
2020-05-22 15:09

És ha azt nézed, hogy abból az 1-2-3-4-5 millióból bármikor meg lehet erősíteni a falat előtte? Ne értsd félre, szeretem nézni a játékát, ahogy kimozog a zsebből, de neki is könnyebb lenne, ha nem kéne. És sajnos az OL sosem a nagy fizukról volt híres.

katonadani
Reply to  pitypang
2020-05-22 17:24

5 millióban meghúzva a határt, az alábbi játékosokat lehet megfizetni támadófalba:
JR Sweezy, Brandon Shell, Spencer Long, BJ Finney stb. Egyik sem kezdő matéria, szóval maximum egy plusz cserefalembert lehet venni ebből a lemondásból

LG
LG
Reply to  katonadani
2020-05-22 21:27

Így is lehet nézni, de van egy olyan vetülete is, hogy egy 4-5 milliós játékos helyett (cut) tudsz hozni egy 8-10 milliósat, aki azért (elviekben) már lökhet egyet a fal teljesítményén. Pl. Chargers: Okung – > Bulaga

Arni Pecceneger
Arni Pecceneger
Reply to  katonadani
2020-05-22 15:54

Szerintem amikor az irányítód megkapja a nagypénzt akkor válik el,hogy mennyire is jó egy csapat GM.-e… onnantól kell tudni igazán jól csapatot építeni. És onnantól nehezebb azért a GM dolga, de egyáltalán nem lehetetlen.

Mahomes helyében egyetlen centről sem mondanék le. Soha nem lehet tudni mit hoz a jövő, a capspace meg legyen a GM gondja.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  frankovics.andras
2020-05-24 09:49

Nem mindenki olyan gyűrűfetisiszta, mint Brady, aki ha húszat nyert volna, akkor is hajtana a következőért. Mahomes 24 évesen a csúcsra jutott, ami az eredményeket illeti, az, hogy 1 vagy 2 gyűrűje van, tökmindegy és innentől simán gondolhatja úgy, hogy itt az ideje bekaszálni a jutalmat a munkáért.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Vicgeordie
2020-05-22 11:16

Mahomessel szemben jelenleg nem nagyon látom, hogy mi lenne a Chiefs ütőkártyája. Amennyit Patrick kér, azt meg kell adni neki gyakorlatilag. :)
És azért ha belegondolsz, akkor Cousins szerződése(i) nem annyira rosszak csapatszempontból. Az egyetlen kockázat, hogy egy Smith szerű karrier end sérülésnél nagy bajban lennénk. Viszont a piaci árnál nem kap/kér többet, mondhatni a teljesítménye arányban van a keresetével. Azért ez több top fizetéses QB-ról már nem mondható el. És ha Kirk lelép, akkor utána nem marad egy évnyi szemét, mint mondjuk Brees után. Így valamilyen szinten win-win ez mindkét félnek.
Valamint Mahomes esetében azért sem tartanám jó ötletnek az 5 éves szerződést (csapat szempontjából sem), mert mindenki tudja, hogy az ilyen szerződések utolsó 1-2 éve már csak papíron van ott. Vagy előbb kap hosszabbítást az irányító, vagy a játékos távozáskor benyelendő halott pénzt osztják le oda.
Én Mahomes esetében jelenleg nem látok olyan kockázatot, ami miatt ne érné meg rövid távú, 2-3 éves szerződéshosszabbítást kötni vele a Kansasnek.

mp_00
mp_00
Reply to  Fetyke
2020-05-22 15:54

Viszont a piaci árnál nem kap/kér többet, mondhatni a teljesítménye arányban van a keresetével. Azért ez több top fizetéses QB-ról már nem mondható el.

Csak nem Prescottra gondoltál?

Fetyke
Fetyke
Reply to  mp_00
2020-05-22 16:13

Rá is. De a 30-35 milliós tartományban kereső QB-k közül többen nem úgy játszanak, hogy rászolgáljanak az amúgy bőven top 10-es fizetésükre.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-05-24 11:29

1.Azt rosszul írod, hogy nektek Cousins esetében a Smith féle sérülés jelentené a kockázatot. Ez pont, hogy Cousinsnak jelentene óriási kockázatot, mert ha egy 5 éves szerződés 3.évében történik egy ilyen akkor a 4. év fixen garantáltá válik hisz sérülés miatt nem tud pályára lépni. 3 éves szerződés esetén Cousins bukik hatalmasat hisz FA lesz pont arra az évre amit sérülés miatt ki kell hagynia.
2. Szóval röviden: a rövidtávú szerződéssel anyagilag a játékos jár jól, a hosszútávúval a csapat, de egy sérülés esetén a csapatnak jobban járt volna a rövidtávúval.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Fetyke
2020-05-24 09:43

Na jó, de ezt csak egy idióták által vezetett csapattal lehet megcsinálni.
Edit: látom, már más is írta…

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-05-24 11:23

A Vikings megcsinálta, de mégis egy nagyon jól irányított csapatról van szó. :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2020-05-24 13:43

Hát ja. Cousins is milyen briiliáns választás volt. Majdnem sikerült is vele annyit elérniük, mint Keenummal, aki hozzá képest ingyen dolgozott :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-05-24 22:13

Egy kiugró évre alapozni Keenum teljesítményét (ahol minden szerencse összejött: sérült Rodgers, gyenge Bears, Diggs TD-je a Saints ellen) hozzá nem értésre vall. :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2020-05-26 02:31

Ja, hogy szóval azért adták oda Kirknek a világ pénzét, hogy a csodálatosan szerencsés szezon után a jogosan várható visszaesés csak enyhe legyen és ne katasztrofális? Akkor minden érthető! A terv fényesen bevált! :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-05-26 10:03

Semmilyen világ pénzét nem kapta meg Cousins. Teljesen korrekt szerződés volt az, ahogy a mostani is. Ennek megfelelően hozott egy korrekt szezont 18-ban és egy jó szezont 19-ben.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2020-05-26 12:54

Hát azért ne mondd, hogy szakmai körökben senki nem kapta fel a fejét Cousins szerződését látva. A világ pénze nyilván túlzás volt a részemről, de a teljesen garantált fizura korábban nem volt példa. Ahhoz képest meg a minimum, hogy egy korrekt meg egy jó szezont hozott a korábbi kitűnő után – pont ahogy írtam, a csapat neki köszönhetően (?) csak enyhén esett vissza, nem nagyon. No de csak ennyi lett volna a cél?

katonadani
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-05-26 13:01

a cél a stabil sikeresség, ami Keenummal nem ment volna, Cousinsszal meg igen

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  katonadani
2020-05-26 13:05

Ebben nincs vita, csak a kérdés, hogy Cousins ért-e ennyit…

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-05-26 13:37

1.Cousins fizuja azért lett garantált, mert csak 3 évre kötötték. Ugyanannyit meg keresett volna az első 3 évben, ha 5 évre köti. Az átlag is korrekt volt, mert Ryan 2M-val, Rodgers pedig 5,5M-val kapott többet abban az évben. Jimmy G pedig 8 meccsel a háta mögött kapott 0,5M-val kevesebbet. Igazából egy Cousins ellenes (nem mondom, hogy te az lennél, csak úgy a média szereti őt feltüntetni úgy, hogy ő a srác aki érdemtelenül keres sokat) se tudja megindokolni miért lett volna ő túlfizetve bármikor is.
2. Milyen más célt lehetett volna megfogalmazni? Utólag egyetlen jobb megoldás létezett volna: ha Jacksont draftolják (elérhető lett volna hisz első kör végén vitték el) és akkor Zimmer annyit futhatott volna amennyit szeret. De senki nem látta előre csak a Ravens, hogy Jackson ennyire jó lehet. Ezért nem lehet kritizálni a Vikingst. Keenummal se lennének előbbre, más alternatíva pedig nem volt.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Fetyke
2020-05-24 09:43

Na jó, de ezt csak egy idióták által vezetett csapattal lehet megcsinálni.
Edit: látom, már más is írta…

Arni Pecceneger
Arni Pecceneger
2020-05-22 15:33

Már csak adnák meg neki azt az évi 40 millát. remélem teljesen garantált lesz… 🙂 Azt lehet faragni utána a csapaton 👍😀

Zsolt
Zsolt
2020-05-22 15:40

Túlhájpolt nulla. Az elkapói és a bírók nélkül sehol sem lenne…

katonadani
Reply to  Zsolt
2020-05-22 17:24

lol :D

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Zsolt
2020-05-24 10:03

Köszönjük a szakvéleményt! :D

Péter Török
Péter Török
Reply to  Zsolt
2020-05-24 13:37

Kérlek mesélj még…. :D

mp_00
mp_00
2020-05-22 15:55

Múltkor Chris Collinsworth azt nyilatkozta, hogy meg lenne lepve, ha 50 alatt lenne évente.
Ezt annyira nem tudom elhinni, főleg a mostani helyzetben, de ha például a boyz megadja az állítólag dak általl kért 45-öt hamarabb mint a chiefs Mahhomesnak a nagy pénzt, akkor már akár valóságalapja is lehet.

Másrészről meg kapjon minél nagyobb pénzt Mahomes, ne a Chiefs nyerje a csoportot :D

katonadani
Reply to  mp_00
2020-05-22 17:24

Dak sosem kért 45öt. A report is csak úgy szólt, hogy az utolsó évében legyen 45 (amit nem is értek, miért, max ha abba is garantáltat kér). A felek közt arról megy a vita valójában, hogy milyen hosszú legyen a szerződés. A Boys hosszabbat, Dak rövidebbet akar.

mp_00
mp_00
Reply to  katonadani
2020-05-22 19:32

akkor rosszul értesültem.

de ha 3 éveset szeretne úgy, hogy 45 legyen a vége akkor az is brutális.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

47
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x