Connect with us

Hír

A pass interference többet nem visszanézhető

Kipróbálták, nem jött össze – 2020-tól a pass interference szabálytalanságok nem visszanézhetőek, jelentette be a versenybizottság elnöke Rich McKay. Annyira mellé ment a próbálkozás, hogy még csak szavazás sem lesz róla, egyetlen csapat sem szeretne még egy esélyt adni neki.

 

 

Természetes halált halt

 

– mondta McKay.

 

A támadó- és védő pass interference szabálytalanságok visszanézhetősége alapvetően egy jó kezdeményezés lett volna, de egységes útmutató nélkül halálra volt ítélve. A bírók többsége a teljesen egyértelmű szabálytalanságok esetén sem változtatta meg a pályán hozott ítéletet, így a szezon második felén a főedzők már nem is próbálkoztak a piros zászlóval.

 

Hogy lesz-e még egyéb próbálkozás, azt nem tudni, de jelen állás szerint minden további nélkül dönthetik el a mérkőzést ilyen jelenetek:

 

 

54 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
54 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fetyke
Fetyke
2020-05-08 11:26

Helyes döntés, ennek jelen helyzetben semmi értelme nem volt vagy lenne.

Várom a következő Saints PO meccset. :)

Staten Island
Staten Island
2020-05-08 11:26

Ez így ebben a formában óriási csúsztatás. Ahogyan a cikk is utal rá, abban a formában bukott meg, ahogyan használták (az az éppenhogy nem használták). Mi volt az oka annak, hogy a teljesen egyértelmű szabálytalanságokat sem fújták be/adták meg? A bírók részletes leírást kapnak arról, mi meríti ki a PI szabálytalanságot, ezáltal nagyon is jól meg tudják ítélni, pláne felvételről, lassítva. De ha nincs egy egységes gyakorlati (!) referencia arra, hogy mit dobjanak és mit engedjenek, akkor úgy tűnik a bírók szarni fognak ezt a felelősséget magukra vállalni még videóval is. Szubjektív ítélet? Az, mint a holdingtól kezdve megannyi más is. Csak is a liga lehet róla, hogy ez most megbukott, de lehetne ez úgy csinálni, hogy működjön.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Staten Island
2020-05-08 12:20

Egyértelműen azzal a céllal nem használták a bírók, hogy ezt megbuktassák. Szerintem a PI visszanézhetőség semmilyen formában nem működőképes.

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2020-05-08 12:24

Ami felveti a kérdést, hogy akkor mi értelme ennek? Az NFL a főnök, miért nem koppintott a bírók körmére? Jogában és hatalmában állt volna. Valszeg az NFL-ben sem volt ennek nagy támogatottsága, és inkább bevállaltak egy semmit nem befolyásoló próbaévet, hogy a közvélemény megnyugodjon, és ha majd megint elszúr valamit az egyik bíró, majd lehet arra fogni, hogy megpróbáltuk és nem működött.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2020-05-08 12:28

Hibátlanul megválaszoltad a kérdésed amivel tökéletesen egyet is értek. :)

ahanem
ahanem
Reply to  renningan
2020-05-08 15:01

pont ugyanazért, amiért 60 éves bírók, akiknek 28as dioptria kéne, fújnak még néha

d zoli
d zoli
Reply to  renningan
2020-05-08 16:43

PR. Volt felzúdulás. Hát egcsinálták. Sok energiát nem tettek bele mert túl akartak esni rajta. Pipa.

Rynald
Rynald
Reply to  Staten Island
2020-05-08 15:34

+1000

László
László
2020-05-08 11:39

Ez a próba év arra volt jó, hogy a bírók megmutathassák, hogy őket nem szükséges felülbírálni és magukat aztán meg pláne nem fogják. Pedig sajnos sok szoros meccs dől el a ő tevékenységükön.

acsdav2
acsdav2
Reply to  László
2020-05-08 12:20

A bírókat eddig is felül lehetett és a jövőben is felül lehet bírálni az objektíven eldönthető dolgokban.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-05-08 16:20

Egy nagy túróst.

pritek
pritek
Reply to  acsdav2
2020-05-08 18:37

A labda helyere barmikor lehet zaszlot dobni. Az hol objektivebb mint egy PI?

ahanem
ahanem
Reply to  pritek
2020-05-08 20:20

Maddenben. :)
Egyébként erre valamilyen szinten lehetne hőkamerákat alkalmazni nem?

acsdav2
acsdav2
Reply to  pritek
2020-05-09 20:26

A labda helye nem objektívebb, mint a PI? Ez most komoly kérdés? :)

pritek
pritek
Reply to  acsdav2
2020-05-10 00:00

Ha azt mondod nekem, hogy a labda minden esetben lathato a palya oldalara merolegesen, ugy hogy kozben egyazon videon az is latszik ketsegbevonhatatlanul, hogy mikor valik halotta a jatek, akkor vicc volt. Minden egyeb esetben komoly.

acsdav2
acsdav2
2020-05-08 12:29

Utólag visszanézve teljesen abszurd volt amit az NFL-ből kikényszerített a Saints. Teljesen átgondolatlanság jellemezte ezt az egészet. A legszubjektívabb dolgot visszanézhetővé tették miközben az objektíven megítélhető dolgokat, mint a horse-collar tackle vagy face-mask büntetés még mindig nem az. Sokan elfelejtik, hogy az ominózus PO meccsen a DPI-t megelőző drive-ban Goffon csináltak egy óriási face-masket, ami büntetlenül maradt és FG-ra kényszerült a Rams. Ezeknek a dolgoknak ugyanúgy óriási jelentősége lehet egy meccs során és sokkal jobban megítélhetőek, de mivel nem volt visszhangja senki sem foglalkozott vele.

Pizsama
Pizsama
Reply to  acsdav2
2020-05-08 15:40

Pont az volt az egész abszurditása, hogy különbséget tett szabálytalanság és szabálytalanság között. Ahogy írod is, a be nem fújt facemask-kel senki se foglalkozott, de NRC óriási DPI-jén mindenki felháborodott. Amúgy teljesen jogosan, csak hát mégse tehetsz különbséget szabálytalanságok között visszanézhetőség szempontjából, hogy emez kiszúrta mindenki szemét csak a bíró hülye, azt meg észre sem vették, bár a bíró ott is hülye. Lehetetlen szabályt alkotni így. A bírókat kéne sokkal jobban és egységesebben felkészíteni. Úgy is maradnának bírói tévedések, csak talán kevesebb.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Pizsama
2020-05-09 20:26

Szerintem összességében nem rossz a bírók ténykedése. A PI visszanézésre meg lehetetlen lett volna egységesen felkészülni. A SB-n a félidő végén Kittle OPI-je is mennyire szubjektív már a visszanézésnél.

Dan hadnagy
Dan hadnagy
Reply to  acsdav2
2020-05-09 15:17

nem a Saints kényszerítette ki, Peyton csak bedobta az ötletet, a tulajdonosok meg 31-1 arányban megszavazták

ahanem
ahanem
2020-05-08 15:01

persze, McKay nem szereti a Saintst, érthető, én se

magyar_newton
magyar_newton
2020-05-08 15:35

Szóval sikerült egy rossz gyakorlatot lecserélni tavaly egy másik rossz gyakorlattal, aztán amikor rájöttek, hogy rossz gyakorla,t akkor visszatérnek a régi rossz gyakorlathoz.

Az NFL se tökéletes :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  magyar_newton
2020-05-08 16:25

Az eredeti gyakorlat nem volt olyan rossz. Legfeljebb csak a vesztes nem tudta elviselni. :)

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-05-08 16:33

Az eredeti gyakorlat szerint a vakoknak van igaza. Szép kis perspektíva…

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2020-05-08 20:27

aszerint a vakot nem vonhatod felelősségre azért, mert nem lát.

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2020-05-08 20:27

stimmel, de nem is állítom olyan feladat elé, ahol a látás az alapvető kritérium…

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2020-05-09 03:10

Tudtommal a zebrák nem a kitűnő látásukról ismertek, főleg 50 év felett.

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2020-05-09 06:43

Tudtommal a zebrák a legritkább esetben élik meg a 35 éves kort, már csak az oroszlánok miatt is. Ezt a korlátozási technikát amúgy érdemes lenne bevezetni a fociban is…

bjeela
bjeela
2020-05-08 16:30

Ez itten kérem a világ szégyene. A bírók egyértelműen szabotáltak, a pofánkba röhögtek, fa arccal hülyének néztek, etc, és senki nem vette magának a bátorságot az NFL-ben és a bírói testületben, hogy ezért őket felelősségre vonja, ergo ők is nyakig benne vannak a buliban. Tehát az NFL bebizonyította, hogy a bírókon keresztül azt csinálhatnak egy mérkőzéssel, amit akarnak és ehhez senkinek semmi köze. A valóság senkit nem érdekelt. Teljesen mindegy, hogy más szabálytalanságok visszanézhetőségének hiánya miatt a PI indokolatlanul kiemeltebb szerepet kapott, ettől még illett volna a bíróknak legalább minimálisan tisztességesnek látszani és viselkedni, de eszük ágában sem volt. És simán megtehették, mert az NFL egyértelműen mögöttük állt.

Nos, akkor most ezt a mentalitást konvertáljuk át akármilyen tevékenységre és kérdezzük meg magunktól, hogy mennyire verné ki a biztosítékot az ilyen magatartás?

Nagy vonalakban nálam most dőlt el, hogy nem veszem komolyan az NFL akármilyen szabályozottságát és tisztességét és ennek megfelelően logikusan azt gondolom, hogy a szerencsejátéknak és a bundának most is nagy szerepe van az NFL-ben.

baglacko
baglacko
Reply to  bjeela
2020-05-08 19:32

Ez egy nagyon sötét fantázia, elborítja az elmémet a szar, ahogy olvasom. Sajnos azért van ez, mert magam is el tudom képzelni, hogy van ráció ebben az elméletben. Viszont ha így van, miért nem törekedtek arra, hogy legalább látszólag próbálják a szabályt jól érvényesíteni? Ez egy elég fontos aspektusa volt a tavalyi szezonnak, nagy figyelmet kapott. Láttuk a Sainst – Rams meccsen történtet, a retinánkba égett, és nem feledkeztünk el róla. Az még egy nem Saint szurkolónál is hajlította a lemezt.
Világos számomra is, hogy nem akarta a Liga ezt a szabályt. De ennyire pofátlanul lehúzni a budin…..legalább papírt dobhattak volna rá…….félelmetes.
És a jövőre tekintve roppant mód aggasztó….

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-05-08 23:17

“Ez itten kérem a világ szégyene…”

Az nem ez volt. Hanem az, amikor tavaly senki nem akadt az NFL vezetőségében, akik Payton szemébe merte volna mondani, hogy: Figyelj Sean! Egy baromság amit mondasz, menj a hülye hisztiddel a pi..ába, szállj magadba és gondold át jobban, hogy mi miatt buktok el mindig! Egyébként pedig kinyalhatod!
Ennyit kellett volna tavaly tenni, és akkor ezt az egészet meg lehetett volna spórolni valóban…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-05-08 23:33

Az a gond, hogy nem baromság. Amikor azt látja a néző, ami történt, ami megkérdőjelezhetetlen tény, és ezzel szemben jön egy bírói ítélet, ami egy alternatív valóságot kreál, akkor elmegy a kedve az egésztől. Mert lehet magyarázni azzal, hogy de hát korábban volt ez, az, amaz, de attól még nem változik a helyzet, hogy a bírók egy csökevényes érzékszervre hagyatkoznak az ítéleteikben egy olyan korban, ahol a döntéshozatalnál már rég nem az érzékszervünkre hagyatkozunk, hanem sokkal érzékenyebb eszközök által pontosabb adatokra hagyatkozva ítélkezünk. Tehát amikor Payton kiakadt, akkor nem konkrétan az az eset volt a dühítő, hanem az egész bírói működés. És a sértődött bírók, meg a manipulatív NFL ezt az egész 21. századot minden fejlődésével leszarta, majd folytatta a 20. századot a 21. században. Na ez a baromság.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-05-08 23:52

Már annyiszor megbeszéltük ezt, nem tudom miért kell újra meg újra mégis.
Van egy hallgatólagos megegyezés, mi szerint a bírók ennyire a meccs végén a rájátszásban már nem nyúlnak bele a mérkőzésbe. Ha cigánygyerekek potyognak az égből akkor sem. Payton pontosan ismerte ezt, mert egy évvel korábban nem kicsit éltek is ezzel Minnesotában! Na most akkor amikor ennek a fütyinek a rossz végére került, utólag ezért reklamálni, és a bírókra kenni a dolgot minimum patkányság! Pontosan tudta, hogy nem fognak PI-t fújni, mint ahogy egy évvel korábban ellenük sem fújtak! Mi a fészkes fenének hívott akkor 3 passzjátékot futójáték helyett? Ez a nagy büdös igazság! Sőt menjünk csak tovább. Idén ellenünk az utolsó játéknál pontosan éltek megint ugyanezzel a ki nem mondott “szabállyal”, az már más kérdés, hogy a védőjük úgy pattant le Rudiról, mint szar a palánkról.
Lehet itt bírózni, mert ha csak azt a jelenetet önmagában elemezzük ki, akkor valóban ordítóan nagyot hibáztak a bírók. De ha már mindezt kontextusba helyezzük, akkor rohadtul nincs/ nem volt igaza a Saintsnek, a bírók valójában helyes, vagyis inkább következetes döntést hoztak.
Kár is ezen tovább lamentálni szerintem, mert aki csak addig jut, hogy rohadt bírók, az meg is érdemli, hogy minden évben keserű legyen számára a szőlő.

Staten Island
Staten Island
Reply to  Fetyke
2020-05-09 02:28

Az agyam eldobom, hogy van olyan szurkoló, aki le mer írni ekkora ostobaságokat és mindezt milyen hallatlan magabiztosággal teszi!

ahanem
ahanem
Reply to  Staten Island
2020-05-09 03:10

Hát na, nem kedveljük az aintst

bjeela
bjeela
Reply to  Staten Island
2020-05-09 07:02

Ne báncsuk szegényt, kissé érintett az ügyben és ilyenkor messzire hajigálja a realitás- és igazságérzetét, ami amúgy van neki. Mégiscsak Fetyke, néha elszáll az agya. De majd megnyuxik. Amúgy nagyon aranyos állatka, hasznos is, kedveljük.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-05-09 07:11

Fetyke, értemén, hogy nehéz elvonatkoztatni az érintettségedtől, de most simán felkaptad a lóellenzőt, ami nálad általában atipikus. “Van egy hallgatólagos megegyezés”. De hát már ab ovo ne legyen! Legyenek szívesek tisztességesen bíráskodni az utolsó másodpercig, felhasználva és szorgalmasan alkalmazva az adott kor legjobb technikai eszközeit, hogy a lehető legigazságosabb ítéletet hozhassák meg. Na, ez utóbbit szarták most le. Itt erről van szó, ez az, ami felháborító és elfogadhatatlan. Nem mellesleg ez a mentalitás, ez a “hallgatólagos megállapodás” eredményez olyan játékhívásokat, ahol konkrétan levernek valakit, még mielőtt a labda a környékre tévedne, mert biztos, ami biztos, hiszen úgysem fújják le, tehát nem lesz ebből semmi gond. Ez totálisan abszurd végjátékokat eredményez. Nem mellesleg semmi következetesség nincs ebben sem, mert(szerencsére) nem mindegyik bírói stáb csinálja ezt a gazemberséget és így lehetett temérdek utolsó másodperces hélméri, meg ilyenek, mert az elkapókat nem döngölték a földbe és nem csimpaszkodott a lábukba két 130 kilós védő, nehogy fel tudjon ugrani a lasztiért és nem fogták le a kezüket, verték őket bilincsbe már a play elindításának pillanatában. Ugyanis ha ez a “hallgatólagos megállapodás” igaz lenne, akkor ezt csináltatná minden edző a védőivel, de szerencsére ez nincs így.

És nem bírózunk, hanem NFL-ezünk, mert itt az anyacég és a komplett franchise szart a teljes néző- és rajongótábor képébe. Miközben Maddenezünk a legjobb technikákat alkalmazva, aközben a pályán agg emberkék csökött érzékszerveire építünk az igazságosság megőrzése tekintetében. Ha ebben nem érzed az abszurditást és agyrémet, akkor szunyókálj még egy kicsit, mert a szar, ami elöntötte az agyadat alkalmatlanná tesz a gondolkodásra, holott neked ez általában erősséged, ezért is kedvelünk. Szedd össze magad, drága cimborám!

Az meg végképp röhej, hogy a bírót nem lehet kérdőre vonni az összes ítéletét illetően, csak néhány esetben. Tessék megadni a jogot, hogy a bíró hibáit kijavíthassa a HC és hadd szelektáljon kedvére a lehetőségek között. És a bíró ne szabotáljon, vagy ha mégis, akkor annak legyen következménye. Ez a mostani egy év ugyanis arról szólt, hogy mindenki látta, hogy szabálytalanság volt, de bírók(és az NFL) leszarták a tényeket és ezzel konkrétan ellopták az a játék örömét. Itthon rúgós fociban egy megye háromban ilyenkor verik péppé a kedves bírót a 3782-es italbolt lelkes lokálpatriótái teljesen jogos felháborodásukban. Nekünk nyomorultaknak meg marad a távirányító ripityára törése…

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-05-09 09:26

“Van egy hallgatólagos megegyezés”. De hát már ab ovo ne legyen!

Bármennyire is fura, és tudom, hogy nem ez jött le, de egyetértünk maximálisan! Csak akkor erről kell beszélni mindenkinek, Paytonnak is, nem pedig mellé. Akkor arról kell beszélni, hogy ezt a bírói hozzáállást kellene megváltoztatni mindenki érdekében, mert így igazságos. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy ebbe nem ártana belevonni a bírói testületet is.

Azért azt ne felejtsük már el, hogy ez egy kő kemény kontakt sport. Itt nem lehet mindenre egyértelmű megállapításokat tenni, ez nem röplabda. Mindenki tudta, aki egy kicsit is értelmes, hogy pont a legnehezebben megítélhető, a legbonyolultabb szabálytalansággal kezdeni egy ilyen fajta reformot nevetséges és értelmetlen. Pontosan az is lett belőle: nevetségesség és értelmetlenség!

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-05-10 08:20

Paytonnak konkréten pont annyira és úgy szakadt el a cérnája, mint neked, ha szóba hozzák a Saints elleni meccset, vagyis pont neked nincs mit felhánytorgatni Paytonnak. ;)

Amúgy épp ennek az öntörvényű bírói működésnek/hozzáállásnak üzent hadat Payton felvetése, még akkor is, ha ez egy – szintén öntörvényűen kiválasztott -szabálytalanságcsoportra irányult, mert ugyebár sok opciója nincs Paytonnak sem, hogy felvetésekkel bombázza a bírói testületet és az NFL-t szabálymódosítások kérdésében. Az egyetlen opciója az, ha egy konkrét esetre hivatkozva nyújt be módosítási javaslatot, ami egy trójai falóként leverhetné a bírók(NFL) évtizedek óta felépített ganévárát. Így kaphat támogatást a többi tulajtól és még az NFL sem mondhatott neki ellent, még ha minden gondolata az volt a felvetéssel kapcsolatban, hogy a qrvaanyádatPaytonmennyapicsába. Aztán ezt a gondolatot egy év alatt szép következetesen be is mutatta, leszarva az igazságot/tényeket, ezen keresztül a nézőket/szurkolókat. És ez az, ami gyalázat.

Ami a bírói testületet illeti baromira nem különálló szerv, még ha úgy is tűnik és jogilag/hivatalosan is az. A valóságban az NFL egyik karja és azt tesz, amit az NFL feje eldönt. Mint a gurulósban a FIFA és az ottani bírói testület hierarchikus viszonya.

Az persze igaz, hogy a foci egy nehezen leírható sport, ahol minden mozdulatsor megítélése roppant nehézkes és körülményes, de legalább törekedni illenék rá. Ez azonban pont úgy elmaradt, ahogy a rúgósban is temérdek a szubjektív megítélés lehetősége, ami túl sok szabad kezet ad a bírók kezébe. Tehát igazad van, a cél a játék szabályozásának részletesebb kidolgozása lenne, de erre semmilyen affinitás nem mutatkozik az NFL részéről. Inkább kényszerek mozgatják az NFL szabálykialakítási/módosítási hajlandóságát, lásd a fejsérülések okozta betegségek/öngyilkosságok, amik tarthatatlanná tették a korábbi “szabadon verjük péppé az ellenfelet minden eszközzel” szabálykövetést(nem beszélve a sisakok fejlődéséről). Ha nem lenne a közvélemény felháborodása még mindig dán fejeket rugdosnának a népek falutól faluig. ;)

Ceterum censeo Payton felvetése teljesen jogos volt – még ha esetleg nem a legjobb szabálytalansággal kezdte, de mentsége, hogy nem tehetett mást, illetve ezt követelte tőle a szurkolótábora is -, az NFL/bírói kar reakciója meg elfogadhatatlan/tűrhetetlen/gyalázatos.

Goodell
Goodell
2020-05-08 18:20

Ahogy BB mondta egyszer, lehessen mindenre pirosat dobni aztán az edzők eldöntik mire érdemes… Nem értem miért veszik ki, ha 99%ba nem jön be a challange nem dobok rá zászlót, de ha jön egy Saints eset jó hogy ott a lehetőség.
Amúgy működött a foci ez nélkül is, szóval nekem nem gond ez, de sokkal egyszerűbb és jobb lenne szerintem a foci ha mindenre lehetne dobni azt a 2 db zászlót, kialakulna hogy holdingot és PI 99%ba nem fújnak be, és az okos edzők nem dobnának rá

conspiracy theory
conspiracy theory
2020-05-08 18:20

Lássuk be, a dráma – esetünkben a bírói tévedés – része a business-nek,
Persze a szenvedő félnek, meg a szurkolóiknak sz*r, de ha még 1-10 év múlva is erről beszélnek az emberek az offseason-ben, akkor a marketing értéke hatalmas

bjeela
bjeela
Reply to  conspiracy theory
2020-05-08 18:20

Ezt mindig is imádtam. Zseniális érvelés! Az orvost, a bírót(etc) ne lehessen kérdőre vonni, és ha néha orvosi műhiba miatt meghal valaki, esetleg felkötnek, évtizedekre börtönbe zárnak valakit, akkor ne bánkódjunk, mert ez az élet része és különben is, a marketingértéke felbecsülhetetlen.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  bjeela
2020-05-08 18:26

Látom, nem érted. Tök mindegy hogy imádod-e, vagy én nekem személyesen mi róla az véleményem.

bjeela
bjeela
Reply to  conspiracy theory
2020-05-08 18:26

Épp erről beszélek: tök mindegy, mi az igazság, mi lenne a tisztességes, a helyes, a fair, a követendő, az értékrendet megerősítő hozzáállás, etc, etc, akkor is ez van. Törődjünk bele. Igazi hülyék…

De a legdurvább ennek a pszichológiája: ha nem tudok rajta változtatni, akkor keresek benne valami jót, hogy elfogadható legyen számomra az elviselhetetlen. Ez rettenetes…

Rühellem a rabszolgatartást, de ez van, a nigger rabláncon verve jó és ez része a biznisznek, és bár ez a niggernek nem annyira kellemes, de ha még pár évszázadig beszélnek róla az emberek, akkor a marketingértéke hatalmas. :D

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  bjeela
2020-05-08 19:32

Az egyik alapvető kérdés, amire válaszolni kell, hogy mi is ez az enefel nevű izé. Nem, nem az …. Ez egy kib*tt nagy pénzgyár, ami az ember elméjének sajátos működését használva, “illúziókat” árul.
És egy csomó dolog, ebből következik.
Te meg eldöntheted, hogy részt veszel-e ebben a kereslet-kínálat játékban, vagy sem, és ha igen, milyen szinten.
Esetünkben pl. a bírókat (vagy orvosokat) ugyanúgy megb*k, ha nagyot hibáznak, de más szempontok miatt (hosszú távú költség/haszon) attól még simán fenntartanak egy olyan rendszert, amiben szinte elkerülhetetlen, hogy hibázzanak. Példát ugyan akarnak statuálni, mert nem akarnak keresletet veszíteni, meg úgy kell csinálni, hogy rajta vannak az ügyön, de hosszú távon akkor is az hozza a lóvét, ha abban a 7 hónapban is beszélnek az nfl-ről az emberek, amikor tulajdonképpen semmi nem történik.
Nem igazolni akarok itt semmit, csak megállapítani dolgokat. Amit persze lehet vitatni, de attól még a szándékom pusztán az általam vélt háttérben meglévő dolgok leírása.

bjeela
bjeela
Reply to  conspiracy theory
2020-05-08 20:02

Cimbora, nyugtass meg: ugye tudod, hogy nem vagyok hülye? Én is tudom, hogyan épül fel egy vállalat, amelynek – foglalkozzon bármivel – a sztori/legenda adja a sikerének a 70%-át. Pont, mint a hajnövesztő árusnál 1251-ben Firenzében a piacon. És igen, azt is tudom, hogy amíg csak lehet érdemes fenntartani a látszatot, mert az adja a lét.

De amikor rohadtul in flagranti éri a ficerét az asszony egy rinyőcével, akkor már csak a viccben hatásos az a védekezés, hogy “Drágám, most nekem hiszel, vagy a szemednek?” Itt mindenki előtt lehullt a lepel, hogy ez egy iszonyatos kamu. És ez a lepel minden héten, minden meccsen újra és újra lehull. Ott áll pőrén a kamu és kib.szottul nem tud eltűnni sehová. És az NFL, a büdös parasztja ahelyett, hogy szégyellené, inkább belehazudik a pofádba, aszondja, hogy neked ehhez semmi közöd és akkor is ez lesz. És akkor mi azzal védekezünk, hogy ez van, ez az üzlet része? Olyan, mint a pankráció, hogy minden előre le van zsírozva, de te tegyél úgy, hogy ez nincs és szurkolj? Ki ez az agyatlan barom? Jó, tudom, a pankráció rajongók, de azok rosszabbak, mint a Nascarosok… Vagy ami még rosszabb, mint csóró Regős Bendegúz, hogy hunyjuk be a szemünket és úgy falatozzunk? Nemááááá!

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  bjeela
2020-05-08 20:27

A parasztok nem hazudósak,még a büdösek sem.Azok a szemedbe mondják az igazságot.

bjeela
bjeela
Reply to  Tibor Cseh
2020-05-08 20:27

Stimmel, igazad van, bocs, de remélem tiszta, hogy itt a “büdös parasztja” egészen mást jelent, mint egy tisztességes földművest?

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  bjeela
2020-05-08 20:27

Persze.De írj akkor inkább mocskos c…nyt. :)

bjeela
bjeela
Reply to  Tibor Cseh
2020-05-08 20:27

vazzz, ez egyre rosszabb… :D Inkább legyen tetves nigger.

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  bjeela
2020-05-08 20:27

Alakul ez. :)

pritek
pritek
2020-05-08 18:32

Ez az egesz a szubjektives indoklasaval egyutt egy nagy vicc.
Teljesen erthetetlen szamomra, hogy van visszanezheto, meg nem visszanezheto szabalytalansag. Zaszlo, megnezzuk, dontunk, haladunk tovabb. Az tenyleg sokkal jobb amikor az orias kivetitokon mindenki a birokkal egyutt latja mi tortent, de vallat es megy tovabb, mintha mise tortent volna.

Gergely Nagy
Gergely Nagy
2020-05-08 23:52

Szerintem töröljêk a pass interference-t. Egyből visszatérne a run punt háború Xd.

Bálint Unger
Bálint Unger
2020-05-09 09:21

Szerintem kérjék kölcsön Kassait az orosz gurulósfoci szövetségtől, hogy mostantól ő készítse fel a bírókat…akkor valószínűleg a PI-k lennének a legkisebb problémáink :D

54
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x