Connect with us

Hír

Dalvin Cook 16 milliós fizetést szeretne

Nemrég robbant a hír, hogy Dalvin Cook ráunt az újonc szerződésére és holdoutolni fog egy új kontraktus reményében. Most az ESPN információi szerint a fiatal futó 16 millió dolláros éves fizetést szeretne, pontosan annyit, amennyit Christian McCaffrey keres.

Akarni természetesen sok mindent lehet, de gyakorlatilag nulla az esély arra, hogy Cook ekkora fizetést kapjon – nemcsak a Vikingstól, hanem bárkitől. Ennek rengeteg oka van, csak néhány közülük:

  • Cook egy évvel idősebb, mint CMC – nem nagy különbség, egy futónál minden év számít.
  • Cook szerződése idén jár le, míg CMC szerződése az 5. éves opciójának hála két évig élt még, amikor a szerződést kapott – ez könyvelési szempontból jóval ideálisabb.
  • CMC három év alatt 48, azaz az összes lehetséges alapszakaszmeccsen játszott, míg Cook csak 29 mérkőzésen lépett pályára.
  • CMC szezononként legalább kétszer annyi labdát kap el (átlagosan 100-at), emellett pedig még jobban is fut.

McCaffrey sem feltétlenül ért évi 16 millió dollárt, de az elkapási kvalitásai miatt ő már az a kategória, aki képes visszahozni az árát. Ezzel szemben Cook egy sérülékeny futó, akit ugyan be lehet vonni a passzjátékba, de ez legfeljebb annyira elég, hogy 10-12 millió körül kapjon valahol.

Ami a Vikingst illeti, a csapatnak egyáltalán nem kell izgulnia. Cook nemcsak, hogy komoly pénzeket bukhat a fizetéséből a holdout miatt (a karantén idején lehet még keménykedni), de az új CBA szerint, ha nem jelenik meg az edzőtáborban, akkor nem “könyvelik el” az adott évét és jövőre csak korlátozott jogú szabadügynök (RFA) lenne – vagyis egy RFA tenderrel 3-5 millióért meg lehet tartani még egy évre.

 

22 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
2020-06-12 17:34

Hahaha, na még csak az kellene. Az idén a sz*rt is ki kell belőle játszatni, jövőre meg mehet isten hírével.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Kristóf Győrffy
2020-06-12 19:23

Ez nem túl fair gondolkodási módszer, ha Cooknak ez az utolsó éve akkor készülni kell a jövőre és az lenne a legjobb ha a snapeken osztoznának Mattisonnal, mondjuk 55% Cooké -45% Mattisoné

Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
Reply to  Ádám Váradi
2020-06-12 22:29

Szerintem ha egy évig van még elit futónk, akkor érdemes őt használni, amennyit csak lehet. Mattison nem attól lesz később jó, hogy most a snapek felét megkapja, hanem hogy egészséges marad az idén. Cook pedig van annyira jó, hogy csapágyasra kell járatni, amíg csak lehet – főleg, ha tényleg nem lehet vele számolni a későbbiekben.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Kristóf Győrffy
2020-06-12 19:51

Szerintem is tiszteljük kicsit jobban a játékosainkat. Például elég ha csak a belét hajtjuk ki belőle…
Egyébként pedig kívánjunk sportszerűen olyan szezont Cooknak, amivel elérheti az általa kitűzött keresetet. Természetesen valaki másnál.

Fetyke
Fetyke
2020-06-12 20:34

A cikkel csak annyiban nem értek egyet, hogy CMC nem csak nem ér 16 milliót, hanem az elkapási képességeivel sem képes ezt visszahozni. Jól hangzik a szezononkénti 100 fölötti elkapásszám, de ez egyben nagyon súlyos kritikája is a Panthers támadó sorának. Se rendes irányító, se más skill player. Azért a vikingek elkapó szekciója mellett CMC-nek is jó, ha fele annyi targetje és elkapása lett volna.
És itt jön a másik dolog, hogy hiába fiatalabb CMC, ha jóval több snapet tölt a pályán, vagyis agyon használják, akkor bizony ő fog hamarabb elhasználódni. Tehát itt kicsit becsapós ez az egy év, mert hiába fiatalabb, ha nincs cseréje, és az elejétől a meccsek végéig a pályán van, sőt agyon is használják, akkor ez mit sem számít.
Ezzel együtt Cook bizony nagyon sérülékeny. Ez az igazi hátránya a top futók közül. Ráadásul az egyik legkönnyebben helyettesíthető poszton játszik. Ezért, ha a tavalyi hatékonyságát megtartva, lehozza a szezont sérülés nélkül, de csak is ekkor, talán megajánlanám neki a 10-12 millió közötti szerződést. De ehhez nagyon jól kell teljesítenie, komolyabb sérülés nélkül. Jelenleg a rebesgetett 8 millió körüli ajánlatunkat nagyon is reálisnak gondolom.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Fetyke
2020-06-12 22:15

CMC elkapási számának értékét az a tény, hogy nincs rajta kívül potens támadó a Panthersben nem csökkenti, hanem növeli. Lehet, hogy CMC jobban van használva, de ezzel együtt is tartósabb játékosnak tűnik. Számomra nem kérdés, hogy CMC 16-ért vagy Cook 12-ért

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Gáspár Bollók
2020-06-12 22:36

Jones. 12-ért. Ha idén is ezer yard felett lesz.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Gáspár Bollók
2020-06-12 22:49

DJ Moore egy nagyon is jó elkapó. Jövőre szerintem top10-es lehet. CMC-nél szerintem az lehet becsapós, hogy amikor a szezon elúszott akkor a legendás szezon összehozzása érdekében ráhúzták fel a passzjátékot.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-06-13 13:36

azé az megvan hogy DJ Moore jobb elkapó mint a vikingek közül bárki, ugye? :DDD

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-06-13 16:01

Nem teljesen győztél meg. :D
A tavalyi szezonban a yard és az elkapások száma rendben volt. Viszont a két év alatt szerzett 6 TD nagyon kevés!
+
Azért az nagyon nem mindegy, hogy ki mikor szerzi a statisztikai adatait. A Panthers tavaly rengeteg mérkőzést veszített, ezért gondolom, hogy sokat játszott hátrányban és a mérkőzéseik egy jelentős része már garbage time volt. Ekkor az ellenfél védelme is jobban engedi a lubickolást a támadóknak. Előre bocsájtom, hogy nem néztem a párducok tavalyi mérkőzéseit, de lehet érdemes lenne kielemezni, hogy Moore vagy CMC a nagyon jónak kinéző statisztikai adataikat mikor szedték össze. Mert ha ennek egy jelentős része már akkor történt, amikor az ellenfél nem a legjobb játékosaival vagy nem teljes erőbedobással védekezett, akkor az egész elég csalóka tud lenni.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-06-13 22:03

Mi a következő? Kupp jobb, mint Julio, mert több TD-t szerez? NA ne már, kérlek, a cicuk red zone játékainak 80%a CMCre van felépítve, vagyis ugye eddig volt, mert most valami edzőváltás történt, vagy mi.

Newton sem egy életbiztosítás passzolásban, de Kyle Allen még annyira sem.

Sajnos vagy nem, én azért Joe Brady alatt előrelépést várok a Panthers offensetől, az már más kérdés, hogy a védelem romokban van.

Az NFL-ben pedig annyira nem tudom értelmezni ezt a “nem teljes erőbedobással” szemléletet, mert amint ez meglátszódik, már megy is fel a pályára helyetted a depth charton mögötted lévő srác, aztán lehet, hogy többé nem is látod a pályát, mert All-Pro szintet hoz.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-06-13 22:50

Nem, de azért Thielent Kupphoz hasonlítani remélem még szerinted is erős. :) Mint ahogy az is az, hogy Moore jobb elkapó lenne Adamnél. :D Ahhoz azért még sokat kell teljesítenie DJ-nek!
Másrészt nem tudom, hogy mit nem akarsz ezen érteni. A sokkal vezető csapat a garbage time-ban már eleve a játékhívásait is úgy alakítja, hogy már nem az ellenfél megsemmisítésére tör elsősorban, hanem a W megtartására (persze kivételek, mint például BB, mindig akadnak). Az eredményt jobban hozó passzjáték helyett már az órát égető futójátékot veszik elő ilyenkor, és már az sem fontos, hogy mindenáron megállítsák a nagy hátrányban támadó ellenfelet, elég csak rövid és középtávú játékokat engedni engedni nekik, és ezzel szintén égetni az időt.
Nem mondd, hogy még nem láttál ilyet! Nézd meg akkor a tavalyi Falcons at Vikings szezonnyitót!

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-06-14 01:26

inkább az októberi meccset nézném meg

Kupp+Woods kb ugyanaz a szint, mint Diggs+Thielen
Az meg teljesen mindegy, hogy milyen játék lett hívva, ha ugyanannyi elkapásuk van, arról nem ők tehetnek, ha épp nem a legjobb CB jön velük szembe, tudod, felesleges olyan foglalkoznod, amire kihatásod, az elkapó nem fog csak azért felállni a cb1-gyel szembe, mert ő azt szeretné, hanem oda fog állni, ahova az edző mondja neki

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2020-06-14 10:28

Nem arról van szó, hogy ki áll fel vele szemben. (Egyébként DJ Mooret én is jobbnak érzem). Nagyobb előnyben a védelem nyugodtan fel áll úgy, hogy 5-6 yardos elkapást biztosan enged az ellenfélnek, csak arra törekednek, hogy a mély passzok semmikép se üljenek. Így valóban könnyebb az elkapóknak jobb számokat elérni. Mindenesetre nem vagyok meggyőzve arról, hogy Moore-nak csak ezért lennének jók a számai ahogy Fetyke mondja.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-06-14 11:00

Ha százalékosítani kéne, szerintem nagyobb része függ attól, hogy ki áll fel vele szemben, mint hogy éppen mi a meccs állása, vagy időben hol tart az adott meccs. A védő lehet, hogy egy kicsit nagyobb teret ad az elkapónak, de az azt is jelenti, hogy könnyebben megállítja azon a pár yardon, úgy meg nehéz 14 yard/elkapásos átlagot elérni, vagy mi. A védőnek meg még mindig az a dolga és a célja is, hogy minél kevesebbet legyen a pályán, mert a védő nem tudja futtatni az órát, meg többé-kevésbé feleslegesen fáradozik, ha lassítani akar, nem megállítani, mert ha már sikerült egy jobbféle előnyt kiépíteni, a cél az lenne, hogy minél kevesebb esélyt adjunk az ellenfélnek, az meg a támadójátékok számának minimalizálásával lehetséges, nyilván mondjuk tekintsünk el az utolsó 2 perctől. Hozzátenném, 3 (5) meccse volt a Panthersnek, ami nem volt szoros, illetve ezeken a meccseken sem volt kirívó az elkapott yardok mennyisége, átlagos teljesítménye volt a többi meccshez képest ezen a 3 meccsen. Az 5 azért van zárójelben, mert az utolsó 2 meccsen már nem igazán lépett pályára, így azt nem érdemes vizsgálni, meg amúgy is jobban tették, hogy tankoltak.

Persze, vannak elméletek, hogy mikor mit éredemes csinálni, de ha ez így lenne a valóságban, nem lenne a peccnek 6 SB győzelme.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-06-14 10:44

1.A számokat átnézve nem hiszem, hogy Moore-ral kapcsolatban igazad lesz. Ő egy nagyon ígéretes elkapónak tűnik, idén már azt mondanám, hogy jobb lesz, mint Thielen. Persze ehhez közre játszhat az is, hogy Jefferson sok targetet vesz el.
2. CMC-nél viszont nagyon kilóg a lóláb. Miután Riverát kirúgták és a szezonnak tökmindegy volt látványosan rámentek az 1000+1000-es szezonra. Az utolsó 4 meccsen mindig 2 számjegyű volt a targetek száma. Szintén rosszul néz ki, hogy a 2 legjobb meccse, a Colts és a Falcons elleni óriási zakókor jött össze. 119 és 121 yardot szerzett miközben 3-29 és 6-38-as vereséget szenvedtek.
3. Mind ezek ellenére én CMC-nek akkor is megadnám a 16M-t ráadásul ilyen jól lekönyvelve. Ő egy biztos pont, a franchise arca. Persze jobb lenne ha elkapót, irányítót fizetnék meg ennyire, de amíg nem találok akkor kénytelen leszek a jól játszó futót megfizetni.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-06-14 11:34

a Colts ellen nem játszott Moore, akkor kinek másnak (Samuel) dobáljon szegény Allen?

Thielent is jó játékosnak tartom egyébként, de ő inkább egy slot receiver, aki hasznos, de nem egy igazi X elkapó, míg Moore az, és mint olyan, többet ér, úgy meg főleg, ha a 2-3. számú elkapó dolgát is tudja segíteni. Igen, lehet, hogy nem egy optimális környezet az a Panthers az elkapóknak, ezért is leszek kiváncsi, hogy mit hoznak ki az új vezetéssel.
CMC-t meg egyszerűen kénytelenek voltak megfizetni, Kuechly visszavonulása után ő az egyetlen indok az embereknek arra, hogy kimenjenek megnézni a csapatot, persze ez egy kis szerencsével 3 hét alatt megváltozhat, de ő képes leültetni a szurkolókat azokba a bizonyos székekbe.

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2020-06-14 12:27

1.Grier volt az, de a kérdés jogos. :) Mindenesetre abban meg lehet egyezni, hogy CMC egy jobb elkapó és irányító brigád mellett nem hoz 1000 elkapott yardot. Ettől függetlenül a passzjátékba a legjobban bevonható RB kérdés nélkül.
2. Én alapvetően úgy vagyok vele, hogy ha valaki 1300 yardot szerez azt mindegy honnan indulva teszi meg. Ha valaki a slotból indulva szerzi a yardokat arra ugyanúgy fognak készülni a védelmek mint ha valaki X elkapó lenne.
3. Ha azt nézem, hogy milyen irányítók és edzők vették körül őket eddig nem nagyon lehet kérdéses, hogy Moore egy tehetségesebb játékos.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-06-14 12:57

Igazad van, Grier talán még Allennél is rosszabb volt.

Azzal nem értek egyet, hogy CMC a legjobb, mert Ekelert jobbnak tartom ebben a tekintetben, de CMC egy teljes értékű RB, na persze Ekeler is az, de neki elég hitvány OL mögött kell játszania.

Amit nem lehet vitatni, hogy a Panthers támadósora egy játékos körül forog, és szerintem nehéz lenne titkolni azt, hogy az új edzőket csak azért hozták, hogy ezen változtassanak.

Még amit hozzátennék, ha egy slot receiverre állítasz 2 játékost, azok nagyobb eséllyel fogják akadályozni (gondolok itt leginkább a pálya közepét támadó útvonalakra), mint segíteni egymást, míg egy 7,8,9 útvonalnál egy safety segítség nagyon jelentős. Persze, az is nagyon szép, ha valaki nem a pálya szélén, hanem bent ér el jó eredményt, de a pálya belseje felé átlagosan kevesebb yardot tudnak haladni. Tök jó az az 1000 yard, de ha 130 kísérletből van meg, az nem ér annyit, mint ha 70ből lenne meg.

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2020-06-14 19:43

1.Ekeler abból a szempontból semmikép se teljes értékű RB, hogy alig kap labda cipelést. CMC-hez képest meg tényleg elenyésző mértékben. Most, hogy Gordon elment és ő ilyen röhejesen alacsony áron aláírt, szerintem simán kapni fog 250+ labda cipelést. Meglátjuk, hogy akkor miként muzsikál.
2. Értem, hogy mire akarsz kilyukadni. Én azt gondolom, hogy olyan nagy jelentőséget nem nagyon kell tulajdonítani, hogy valaki slotból vagy a szélről indul. Az X elkapók játéka azért hatékonyabb, mert ők minőségibb, atletikusabb, tehetségesebb játékosok. A slot elkapók leginkább fehér, kevésbé gyors, de a zónákat jól átlátó fehérekből lesz. Welker, Thielen, Beasley. Szerintem az biztos, ha őket kitennénk X-be nem tudnának átlagon felülit nyújtani. Viszont a Jones, Thomas, Hopkins féle szörnyetegek szerintem slotból indulva is elképesztő számokat hoznának.

László
László
2020-06-12 20:57

Hát itt úgy tűnik rendkívül messze vannak egymástól az álláspontok, szerintem is jó eséllyel ez lesz az utolsó éve a Vikingeknél. Igazából a keménykedése a jelenlegi CBA miatt teljesen értelmetlen, inkább tisztességgel végig kellene játszania a szezont és akkor valahol jó pénzt kaphatna, de azért nem 16 milliót szezononként.

ahanem
ahanem
2020-06-13 13:52

“Dalvin Cook 16 milliós fizetést szeretne”
ezzel nincs egyedül, de akkor már minek megállni 16 milliónál?

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

22
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x