Connect with us

Összefoglaló

Istenítélet a Bourbon Streeten

A New Orleans-i katedrálisba egy új fiatal főpap érkezett, aki már az első naptól fogva megpróbálta megváltoztatni a templom életét. Az ott szolgáló papok eleinte tűrték a fiatal főpap új elképzeléseit, de gyorsan elegük lett belőle, és végső kétségbeesésükben felkeresték a korábbi főpapot. Az idős, már nyugdíjazás szélén álló főpap meghallgatta panaszukat, és egy merész párbajra hívta a fiatal utódját. A legnagyobb vihar idején mindketten kiállnak a Bourbon Street közepére, és aki túléli az éjszakát, az döntheti el, mi legyen a katedrális sorsa. A fiatal főpap nevetve fogadta el a kihívást, gondolván nem történhet semmi baj. Sokáig igaza is volt, hiszen hiába szakadt az eső, és zengett a mennydörgés, egyikük sem szenvedett semmilyen kárt. A vihar már majdnem odébbállt, mikor hirtelen hatalmas villám csapott le az égből, ami egyeneset a fiatal főpapot találta el, aki azon nyomban szörnyethalt. A katedrális szolgái Istenítéletként értelmezték az eseményeket, és az Úr akarata volt, hogy megszabaduljanak a fiatal főpaptól.

Los Angeles Chargers @ New Orleans Saints 27 – 30 OT

A Chargers megint megcsinálta. Az elmúlt hetekben (és években) több olyan meccset is lejátszott erősebb ellenfelek ellen, amit nagyon jól kezdett, és simán megnyerhetett volna, de a végére sikerült elszúrni. Ez a hétfő esti rangadó is ezen meccsek sorát gyarapítja.

A Chargers nagyszerűen kezdte a meccset, Herbert mindent megdobott, a védelem pedig teljesen kikapcsolta a Saints támadósorát (még INT-et is szerzett, amit 1 yardig hordtak vissza). 2 perccel a vége előtt még 20-3-ra vezetett a Chargers, de a félidő végén a Saints össze tudta rakni a meccs első értékelhető drive-ját, ami TD-vel zárult.

Lélektanilag fontos momentumot szerzett a Saints, viszont ez nem jelentette automatikusan azt, hogy meg tudják fordítani a meccset. A Chargers védelme továbbra is megtett minden tőle telhetőt, és ameddig erejükből fakadt gátat szabtak a fordításnak. Csakhogy a támadók nem könnyítették meg a helyzetüket. Az első félidő parádéja után a Chargers hirtelen átváltott ultrakonzervatívra, és egyik kiszámítható játék jött a másik után. 1&10-re mindig futás volt természetesen vagy 0 yardért vagy nagyon minimális előrehaladásért. Sokszor még második és hosszúra is futójáték jött, amivel megint nem haladtak semmit. Aztán harmadik és hosszút meg oldja meg Herbert. Érthetetlen, miért vették ki a labdát Hebert kezéből, aki az első félidőben megmutatta, képes ő jó drive-okat vezetni. Így ahelyett, hogy megbíztak volna benne, csak akkor kapott esélyt, mikor már nagy volt a baj.

Ennek a konzervatív támadófilozófiának köszönhetően a Chargers drive-ok mind gyors puntokkal értek véget, a védelem semmit nem pihent, a Saints pedig kihasználta ezt, és a negyedik negyedre sikerült egyenlíteni. Ráadásul nem is akárhogy! Brees egy 41 yardos TD-t osztott ki Jared Cooknak, és ennél a passznál a labda 31 yardot a levegőben tett meg. Az elmúlt mérkőzések csak checkdown passzai után jó volt látni, hogy azért néha még el tud sülni Brees karja.

A Chargersnek ezen a ponton már nagy szüksége volt egy villanásra az offense-től, de megint jött az ultrakonzervatív játékhívás. Elsőre futás, másodikra futás, 3&10-re meg oldja meg Herbert. És megoldotta. Az irányító észrevette, hogy a Saints védelem lemaradt Mike Williamsről, és gyorsan odadobta neki a labdát, 64 yardos TD-t szerezve ezáltál.

Ekkor már nagyon kevés idő volt hátra, viszont a Saints offense lendületben volt, a Chargers védelem pedig már alig kapott levegőt. Ahogyan az várható volt, a Saints végig ment a pályán, viszont ezúttal nem Brees kezébe adta Sean Payton a labdát. Tyasom Hill kapta meg az esélyt, hogy kijavítsa a korábbi hibáit, és élt a lehetőséggel. Hill 9 yardos TD futásának köszönhetően újra egyenlített a Saints.

49 másodperc maradt az órán, viszont a Cahrgersnek megvolt mindhárom időkérése. A támadósor képes lett volna ennyi idő alatt végigmenni a pályán, mindössze értelmes playhívásokra lett volna szükség. Ennek megfelelően a saját 23 yardoson az első play egy draw futás volt. Ezt látván gyakorlatilag mindenki biztosra vette, hogy hosszabbítás lesz, mert ilyen playhívás mellett a Chargers soha nem fog mezőnygól távolságba jutni. Herbert és Mike Williams azonban megoldotta. Gyakorlatilag az utolsó lehetőséggel élve Herbert újra megtalálta Williamst, aki a fizika törvényeit meghazudtolva kapta el a labdát a Saints 32 yardosán.

Köszönhetően a kezdeti rossz playhívásoknak, a Chargersnek nem maradt ideje több játékra, így abban kellett bízni, hogy Badgley 50 yardról belövi. Végül azonban kapufa lett, így jöhetett a hosszabbítás.

A ráadásban a Saints támadott először, viszont csak mezőnygólt sikerült szerezni. A Chargers megkapta az utolsó utáni esélyét, hogy megnyerje a meccset, de végül még first downt sem sikerült szerezni (természetesen 1&10-re megint futás jött), így a Saints diadalmaskodott.

A Chargers rengeteg ponton megnyerhette volna ezt a meccset, de hagyta kicsúszni a kezei közül. Ez pedig egyáltalán nem a játékosok lelkén száradt. Herbert ezúttal ténylegesen hiba nélkül játszott, 264 yardot és 4 TD-t osztott ki eladott labda nélkül. Amikor a kezébe került a labda, akkor abból baj soha nem történt. Csakhogy a Chargers kivette a kezéből a labdát, és ragaszkodott a futáshoz, ami egyáltalán nem működött. A negyedik negyed közepén a közvetítésben kitettek egy statisztikát, miszerint a Chargers 15 alkalommal futott 1&10-re, amiből összesen 14 yardot szereztek. Ez a meccs végére sem lett sokkal jobb. Az edzők teljes mértékben megérdemelték ezt a vereséget. A játékosok nem.

A Saints ügyesen kihasználta ellenfele edzői hibáit, és a Chargersszel ellentétben egy sokkal kiszámíthatatlanabb és kiegyensúlyozottabb támadójátékot tudott felmutatni. Az első 28 perc katasztrófa volt, utána viszont újra azt a Saints offense-t láttuk, amit az utóbbi években megszokhattunk. Brees is végre bele mert állni a 10 yardnál távolabbi dobásokba. Csúnyán kezdte ezt a meccset a Saints, de amikor kellett, akkor képes volt változtatni a stratégián, így megérdemelten nyert.

61 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
61 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
vabu
vabu
2020-10-13 07:01

Kellemes meglepetés számomra ez a Herbert gyerek, magabiztos, nem majrèzik és van erő is a karjában,ha így folytatja simán elhalássza Burrow elől az év újonca díjat.

acsdav2
acsdav2
2020-10-13 07:46

Lynn másodszor dobja el a győzelmet óriási előnyben. Múlt héten is csak azért tudott visszajönni a meccsbe a Buccs, mert az 1.félidő végén 40 mp-cel a vége előtt a saját 10 yardosán hívott egy futójátékot (ami a nonszensz kategória, mert vagy térdelsz vagy passzolsz ha akarsz valamit) aminek fumble lett a vége és Bradyék onnan ellenállhatatlan lendületet vettek. Persze a Chargers nincs egyszerű helyzetben, mert Lynn színes bőrű és ha lemerik váltani, hogy értelmes edzője legyen Herbertnek, akkor már kezdi is mindenki az NFL rasszista mantrát. Mindenesetre ha megmerik hozni ezt a döntést, akkor a Chargers padja Herbert és a nem rossz keret miatt, a legvonzóbb lenne.

Csabesz20
Csabesz20
Reply to  acsdav2
2020-10-13 08:46

Hozzák el a helyére Bieniemit, akkor nem lesz változás. :) Amúgy meg nem értem ezt a full kreténbe nyomatott PC mentalitást, hogy edző választásnál a bőrszín legalább annyit nyom a latba, mint a befektetett munka. Ha valaki jó, úgyis kap lehetőséget előbb vagy utóbb.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Csabesz20
2020-10-13 12:46

“a bőrszín legalább annyit nyom a latba, mint a bőrszín.”
Hát ezt tényleg nem lehet vitatni. :) Egyébként én is ellene vagyok a pozitív diszkriminációnak (a negatívnak is, persze), szerintem a tehetség megtalálja a maga helyét.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-10-13 13:25

Idealista vagy. (ami nem baj, én is eléggé) Sajnos a tehetséget is el lehet nyomni, ki lehet csinálni. Vagy csak a körülmények csinálják ki. Pl. korántsem biztos, hogy Mahomes máshol is ugyanolyan sikeres lenne, mint Kansasban. Érdemes eljátszani a gondolattal, mi lenne vele, ha pl anno BOB draftolja, és nem Reid…

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Krisztian Fekete
2020-10-13 14:15

Persze, hogy el lehet nyomni, csak kinek az érdeke elnyomni egy jó QB-t vagy edzőt, ha milliókat kereshet rajta? Persze lehet, hogy egy döntéshozó (GM, tulaj, stb.) helyből olyan hülye, hogy saját magának is ellensége, de az ilyen hülyék uralma véges ideig tart.
Szerintem sokkal inkább idealizmus abban hinni, hogy sikeresen lehet befolyásolni a kiválasztást azzal, ha erőszakkal pozícióba tolok valakit csupán a bőrszíne, kisebbséghez való tartozása, nemzetisége, neme, stb. alapján.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-10-13 15:04

Ott van Josh Rosen. Tehetségtelen? Két éve draftolták, első kör 10. pick, és már a harmadik csapatában van. Megkapott minden segítséget? Nem. És már le van írva, lehet, soha nem lesz már belőle senki.

A Packers draftolta Love-ot. Lehet, hogy még évekig nem kerül a pálya közelébe.

És írod, a hülyék uralma véges ideig tart. De csak legyen egy GM 3-4 évig döntéshozó, az pont elég, hogy egy játékos karrierjét tönkretegye.

És akkor az olyan balaesetekről nem is beszélünk, amikor a csapat orvosa kiszúrja valakinek a tüdejét. Vagy bárhogy, máshogy félrekezelik.

Ugyanakkor abban egyetértek, hogy ha valakit kizárólag egy ismérv (vallás, származás, bőrszín stb) alapján diszkriminálunk pozitívan, az nem feltétlenül hoz pozitív végeredményt.

d zoli
d zoli
Reply to  Krisztian Fekete
2020-10-13 15:25

Az ürdüngős istennyila szeljen téged ketté! Nöm vehetöd el a munkánkat.
/Hatujjú Tarkacsu – táltos/

acsdav2
acsdav2
Reply to  Krisztian Fekete
2020-10-13 16:02

1. Ez milyen duma már, hogy “megkapott minden segítséget”? :) Ha valakit nem Reid edz, és nem a Hill-Kelce-Watkins triónak dobálhat, akkor arról el se dönthető, hogy milyen játékos?
2. Rosen konkrétan Fitzpatricket nem tudta kiszorítani a kezdőből (bár ez úgy néz ki Tuanak se fog menni :D), most meg Gabbertet és Ryant Griffint nem tudja lenyomni az aktív keretbe kerülésért.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  acsdav2
2020-10-13 16:56

Ügyesen forgatod ki, amit írtam, de azért reagálok rá.

Mahomes egy korábbi példa volt, de máshol szerintem más lett volna belőle is.

Rosen szerinted Arizonában ugyanazt az esélyt kapta meg, mint egy évvel később Murray?
Fitzpatrick pedig egy kész játékos, évtizedes tapasztalattal. A legtöbb újonc valószínűleg nehezen, vagy egyáltalán nem szorítaná ki.

Két év vesszőfutás után kellene keretbe kerülésért küzdenie két rutinos QB-val, meg a harmadikkal, akit nem is találok. (Amúgy ki az a Ryan?)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Krisztian Fekete
2020-10-14 19:54

1. Mahomesból minden csapatnál sztár lenne. Biztos, hogy nem ilyen sikerekkel indulna sok helyen, de a tehetsége annyira kimagasló, hogy egy-két év után a tulaj felfogná, hogy milyen kincse van és talál egy ügyes OC-t mellé. Watson is “elvesztegetett” 2 évet O’Briennel (bár 2 PO részvételt sokan aláírnának), de annyira érzi mindenki, hogy többre képes, hogy megtalálja a maga útját egy megfelelő edző mellett. Lehet, hogy ennek a bukó évnek köszönhetően egy nagyon jó edzője lesz majd.
2. Tekintve, hogy a támadósor ugyanaz volt nem hiszem, hogy nagy különbségekről beszélhetünk. Persze McCoy tragikus volt, de leváltották és akkor se történt változás.
3. Amúgy nem értem mit akarsz kihozni az egészből. Senki nem indul ugyanolyan adottságokkal, ugyanolyan lehetőségekkel az életben. Akiben meg van az igazi nagyság az úgy is utat tör magának. Akiben nincs meg, annak csak a magyarázkodás jut vagy egyszerűen elfogadja, hogy csak eddig jutott.
4. Na látod. Nem is lehet rátalálni a 3.számú QB-ra. És őt nem tudja kiszorítani? :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Krisztian Fekete
2020-10-13 19:36

Amit írtam, vedd statisztikai, hosszútávú dolognak. Nyilván olyan rendszer nincs, ahol minden egyes szereplő jól jár.

Csabesz20
Csabesz20
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-10-13 14:48

Javítva. :D

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-10-13 09:35

50 yardról azért illene bevágni egy dómban

d zoli
d zoli
Reply to  acsdav2
2020-10-13 11:15

Biztos Quinnre vagy Gase-re is tudsz ilyen bőrszínes levezetést. Engem érdekelne. Komolyan. Minek borzolni a kedélyeket amikor semmi látnivaló egy átlagos edző esetében. KB Dalton skála.

acsdav2
acsdav2
Reply to  d zoli
2020-10-13 15:11

Nem igazán értem milyen levezetést vársz. Az, hogy az NFL-nek ez mániája, hogy több színes bőrű edző legyen ez tény. Innentől kezdve, ha valamelyik csapat leváltja a színes bőrű edzőjét (pl. Lynn) aki amúgy nyilvánvalóan jobb munkát végzett, mint az a fehér edző (pl. Gase, Quinn, Patricia) aki maradhatott a posztján egy másik csapatnál, akkor kezdődik az egész vádaskodás megint. Az egész NFL-t ítélik el. Nem a Jets-t, nem a Falconst, nem a Lionst. Az NFL-t egészében. Szerintem nem kérdés, hogy a Chargerst megkérik, hogy gondolják át nagyon Lynn helyzetét, hogy ne kerüljön a liga még kínosabb helyzetbe.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2020-10-13 12:45

Ez a bőrszín dolog nálad már néha a paranoiát súrolja. Ha nem lenne egy csomó csapat, amelyik legalább olyan szarul teljesít, mint a Chargers, miközben a fehér edzőikhez nem nyúlnak (pedig nagyon kellene), akkor esetleg el lehetne gondolkozni azon, amit írsz.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-10-13 15:44

A liga konkrétan azt tervezi, hogy bevezeti az a rendszert, hogy jutalmazza pickekkel azokat a csapatokat ahol színes bőrű HC-ket alkalmaznak. Ilyen szinten mániájuk, hogy színesebb legyen a HC paletta. Szerinted, ha ez a kérdés ennyire fontos nekik, akkor nem azt fogja eredményezni néhány csapatnál, hogy inkább kinevez/kitart a kevésbé sikeres színes bőrű edző mellett? Persze ezt egyébként úgy is megtehetik, hogy szimplán nem értenek hozzá vagy nem érdekli őket, mint a Jets/Giants/Falcons esetében ahol érthetetlen döntéseket hoznak.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2020-10-13 19:31

Nem tudom pontosan, hogy milyen értékű pickekről lehet szó, de szerintem egy csapat sem lesz annyira hülye, hogy emiatt egy tehetségtelen feketét válasszon egy tehetséges fehér helyett. Ha tényleg akkor hatással lenne, amit írsz, akkor az említett fehérbőrű kóklereket már régen feketékre cserélték volna, hiszen veszíteni semmit nem veszítettek volna vele.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-10-14 19:48

Nem fog tehetségtelen feketét választani, de két hasonló jelölt esetében már nem hiszem, hogy nem számítana az a bónusz pick. Persze ez még csak tervezgetés alatt van és talán ők is belátják, hogy ez nem jó megoldás.

euskadi68
euskadi68
2020-10-13 08:56

Öröm nézni ezt a Herbert gyereket. Még szívesebben nézném a Finsben.. . Egész tavasszal azért drukkoltam, hogy őt húzzuk ki. Így nézhetjük a sérülékeny Tuát a padon.
Nem mintha Fitz nem lenne jó, de neki már csak 1-2 évtized van hátra a pályafutásából. :)

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  euskadi68
2020-10-13 09:40

Fitz nagyon jó, csak sajnos nem konstansan. :( De Tua a padon legalább nem fog megsérülni! :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Krisztian Fekete
2020-10-13 12:50

Ha valaki konstans jó, akkor az rohadt unalmas és az igényes nézőket nem érdekli. Lásd Brady.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-10-13 12:55

Bocsánat, de ez butaság! Én szívesen nézem pl a csapatomban Rodgerst. És ha abban a csapatban játszott volna Brady, amelyiknek szurkolok, akkor azt is szívesen néztem volna. Pedig igényes nézőnek tartom magam. :P

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Krisztian Fekete
2020-10-13 14:20

Igényes néző nem ír ilyet! :)

bjeela
bjeela
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-10-13 15:06

Egyezünk! Igényes néző szenved, igényes néző imádja a bizonytalanságot a saját csapatánál, vagy a totális káoszt.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  bjeela
2020-10-13 15:06

Mondjuk abban is van élmény, mikor egy rossz qb-t egy gyenge fal mögött agyonütnek. :D

bjeela
bjeela
Reply to  Krisztian Fekete
2020-10-13 19:31

A QB haragosának mindenképpen…

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  bjeela
2020-10-13 19:48

A káoszt talán nem annyira, de némi bizonytalanság szerintem határozottan kell. Én Manninget (Peytont) azért imádtam nézni, mert amellett, hogy olyan szinten tudott játszani, hogy a szakértők sem értették, benne voltak ordas nagy leblokkolások és teljesen érthetetlen hibák is. Ha valami mindig tökéletes, unalmassá válik (MVP Trub például :)

bjeela
bjeela
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-10-13 21:09

Mondjuk ez igaz, a tökéletes unalmas, ahogy az Isten is. :D De félre a klérus szürkeségével, értemén, mire utalsz, lásd Favre, de ettől még abban is van vonzó, ha valaki zömében nyer, ha valaki megbízhatóan kiegyensúlyozott, ha valaki olyan szinten képes koncentrálni, hogy ha összekapja magát, akkor verhetetlen. Ezért imádja az ember Nadalt, Federert, Djokovicot, Tibit, BB-t, Messit, Rinyáldót, MJordant, Kobe-t, Benedek Tibit, etc, etc.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  euskadi68
2020-10-13 12:50

:) Meg hát arra is kell gondolni, hogy lassan letelik Fitz szokásos két éve, amit egy csapatnál szokott tölteni, és akkor az a 3 csapat is jogosan igényt tart rá, ahol eddig még nem játszott!

Kiso
Kiso
2020-10-13 10:42

Sztem tudja a chargers, hogy most kevés esélyük van a playoff-ra, vagy ott jól szerepelni. Megbízták az edzőket több évre, ők inkább az első évben jó draft picket gyűjtenek.

bjeela
bjeela
2020-10-13 12:22

Ez a Herbert gyerek ismét odavert, kár, hogy a fal nem védte meg kicsit jobban: 3 sack, 6 TFL, 12 QB hits. Kergették rendesen. Ahhoz képest ez a teljesítmény igazán pazar.

Annak meg örülök, hogy most már nem csak én mondom, hogy Bríz apónak nem a kezével és a nagy dobásokra való képességének az elkopása a gondja. Továbbra is az a véleményem, hogy Bríznél fejben vannak bajok.

katonadani
Reply to  bjeela
2020-10-13 12:32

pedig most is elég sokszor látszott, hogy nem tudja megdobni a labdákat úgy, mint korábban

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-10-13 12:40

Dani, a múlt héten is hajigált vagy négy +30 yardosat és nem látszott, hogy gondjai lennének vele. Nekem az tűnt fel, hogy többet hezitál, mint korábban, kicsit bizonytalan, de lehet, hogy belemagyarázom. Lehet, hogy csak hiányzik neki Thomas… ;)

katonadani
Reply to  bjeela
2020-10-13 13:25

még mindig nem arról van szó a karerő elvesztésénél, hogy ne tudna eldobni 20-30 yardig, mert ha beleáll, beleviszi a testét, bőven el tud dobni addig. Bárki igazából.

De ha ez az argument, akkor első 4 fordulóban összesen 7 dobása 20+ yardra (tegnapi még nincs fent). Erről eszembe jutott és most megnéztem, Peytonnak utolsó évében playoffal együtt (tehát 13 meccsen, mert ugye sérült volt év közben) volt 54 passza 20+ yardra.

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-10-13 15:04

De hát sosem volt Brízre jellemző a mély passzok erőltetése, Sean Payton sem favorizálta ezt a stratégiát. (mondjuk ezt nézve nem is értem JW szerződtetését, ha csak nem arról van szó, hogy megnézték, hogy közelre jóllát-e a srác)

katonadani
Reply to  bjeela
2020-10-13 18:31

2015ben 79 labdája volt 20+ yardos, utána 66, utána 69, utána 64, tavaly 35 (egész szezonra vetítve 50 lett volna), most 5 kör után 9nél jár, ami 16 meccsre vetítve 29.

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-10-13 19:31

Ebből legfeljebb az derül ki, hogy átalakították a játékukat. Hiszen ha kevesebbet, de azt gond nélkül megdobja, akkor megdobhatna többet is, csak nem ez a cél. Megnéztem a tavalyi highlights videóját és abból nem derül ki, hogy rohadtul erőlködne. Tehát képes nagy dobásokra, gond nélkül, de nem ezt erőltetik. Ez nem azt jelenti, hogy meggyengült volna a karja.

https://www.youtube.com/watch?v=uvj2NL4IUuc

katonadani
Reply to  bjeela
2020-10-13 21:39

már semmi kedvem erről tovább vitázni :)
de továbbra is, a karerő elvesztése nem ott nyilvánul meg, hogy el kell dobni 20 yardra a labdát. De az is sokatmondó, hogy nem dobálja már ezeket.
(highlight videóval meg már megbocsáss, de kissé nevetséges példálozni, mikor az csak pozitív játékokat mutat :D)

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-10-14 07:55

Dani, akkor mivel igazoljam, hogy a fickó most is képes mély passzokat is megdobni? :D Az nyilvánvaló, hogy az erős dobások megkínozzák az ízületeket, inakat és ez az idő haladtával menthetetlenül jelentkezik. Ezt akarta épeszűen megelőzni Sean Payton és Brees – ahogy Tibiék is – azzal, hogy rövidebb passzokra váltanak és arra építenek stratégiát, hogy kitolhassák a játékos karrierjét. Ha van egy kivételes képességű játékosod, akkor érthetően vigyázol rá.

Tehát a helyzet az, hogy képes még megdobni azokat a lasztikat, de a tudása többet ér, mint hogy rizikózzák, hogy túlterhelik a 41 éves ínszalagjait a karjában. De ha ég a ház, akkor simán megdobja most is. Ott van pl. a legnagyobb gunslinger, Favre esete, aki 2009-ben szinte nem is dobott mély passzt, de senki nem gondolta, hogy ha ég a ház, akkor ne dobná meg.

30 év felett egy ínszalag regenerációs ideje jelentősen megnő egy tizenéveshez képest. Egy sportolónál, amelyik kiemelten használ egy kart, annál a karnál ez fokozottan jelentkezik. Úszók, atlétikai dobószámokban szorgoskodók, kézilabdázók, baseballban a dobók esetében ez még hatványozottabb problémaforrás. Ez utóbbiak esetében nincs lehetőség stratégiával korrigálva meghosszabítani a karriert, legfeljebb technikával, de az sem tart sokáig. Egy QB-nak van lehetősége rövidebb passzokra váltani és nem terhelni túlzottan a vállízületeket, ínszalagokat. Ezt látták be Brízék, amikor kiderült 3-4 éve, hogy a szezon végére érzékelhetővé válik a regeneráció lelassulásából fakadó probléma a karban.

Favre most is megdobna néhány 60 yardos lasztit, de egy szezonon át már necces lenne. Brees is megdobna még most is temérdek hosszú lasztit, de felesleges fárasztani a karját, ha 10-15 yardonként is képesek haladni és ezzel még az időt is jobban kontrollálják.

katonadani
Reply to  bjeela
2020-10-14 08:05

elmondom akkor ezredjére is:
a karerő elvesztése nem abban nyilvánul meg, hogy el kell dobni 20 yardra a labdát.

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-10-14 08:45

Dani, ez egy állítás, indoklás nélkül. Lehet, hogy igazad van, sőt, bizonyos értelemben amit leírtam némileg téged igazol. De ettől még a fickó elhajigálja a lasztit jó messzire is, legfeljebb már nem képes mindezt folyamatosan megtenni egy szezonon át, mert az idő előrehaladtával romlik a regenerációja.

katonadani
Reply to  bjeela
2020-10-14 09:00

gondolom abban egyetértünk, hogy Manning karja teljesen elfogyott utolsó szezonjára. De ő is dobált pedig hosszú labdákat (jóval többet, mint Brees), mert meg lehet dobni 20+ yardos passzokat karerő nélkül is, ha jól beleállsz meg minden. De kis résekbe nem tudod beledobni, a szélre (főleg túloldali oldalvonalhoz) dobott labdák jóval lassabbak a kelleténél, amire a védők könnyebben odaérnek, stb. A karerő elvesztése az ilyen labdáknál nyilvánul meg.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  katonadani
2020-10-14 09:31

Egyetértek. Azzal a kiegészítéssel, hogy Manningnek nem is az ereje fogyott el, hanem az ujjait nem érezte a dobó kezén, ami nem egy főnyeremény, ha az ember QB.

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-10-14 15:37

PManningnek a nyakával voltak drámai gondok, ott – vélhetően – az idegpályák sérülései okoztak drámai változásokat a kar bizonyos működésébe. Ugyebár nem tudott rendesen fogni, nem érzett az ujjaival. Ő már csak a méretei miatt is nagy dobó volt a kezdetektől fogva, neki szinte rutinból ment pár 30-40 yardos passz még a legvégén is, de a pontosságát már elvesztette, hiszen nem érezte a labdát, és emlékezetből nem lehet pontosan időzítve elengedni/csavarni a labdát. Ebből aztán születtek furán repkedő passzok. ;) De nyilvánvalóan kopik a fizikum 40-hez közel.

Bríz meg bitang távol állt a nagy dobóktól, már csak a méretei miatt is. Persze beleadott apait-anyait, és jó technikája révén tudott nagyokat dobni, de sosem volt rá igazán jellemző(vagy csak az én emlékezetem csal meg). A dobótechnikája most is kivételes, a fizikuma sem olyan látványosan pocsék, de abban egyetértünk, hogy többször kell pihentetni azt a kart, mint 25 évesen.

d zoli
d zoli
Reply to  katonadani
2020-10-13 18:18

Nekem inkább az tűnt fel, hogy mennyire igényelte a jó protectiont. Amikor ment a Chargers pass rush én nem mondtam volna meg, hogy Brees az akit látunk. Erre van statod?

katonadani
Reply to  d zoli
2020-10-13 18:38

teljes idei szezonra:
Under pressure: 42/50, 265 yard (6,3 YPA), 1 TD, 1 INT, 51,4 PFF értékelés
No pressure: 98/134, 1066 yard (8 YPA), 8 TD, 2 INT, 79,1-es PFF értékelés

(nyilván mindenki értékelése rosszabb under pressure)

katonadani
Reply to  katonadani
2020-10-13 18:38

sőt, van erre a meccsre is:
Under pressure: 11/16, 82 yard (5,3 YPA), 0 TD, 0 INT, 73-as PFF értékelés
No pressure: 22/31, 241 yard (7,8YPA), 1 TD, 1 INT, 68,1-es PFF értékelése

ThySoul
ThySoul
Reply to  katonadani
2020-10-13 13:24

Akkor nem csak nekem tűnt fel, hogy olyan esetlen a mozdulata hosszabb labdáknál, mintha az egész testét beletenné hogy valahogy elvánszorogjon odáig a a labda

katonadani
Reply to  ThySoul
2020-10-13 13:25

exactly

bjeela
bjeela
Reply to  ThySoul
2020-10-13 15:11

Akárhányszor nézem vissza ezt a 41 yardos TD-t nem látom, hogy annyira erőlködne. Jó, nem egy Mahomes, de sosem volt az.

ThySoul
ThySoul
Reply to  bjeela
2020-10-13 15:36

Hát nem tudom, Dani is látta, nekem is tökre látszik hogy egyszerűen nem természetes az a mozdulat amit ott csinál

bjeela
bjeela
Reply to  ThySoul
2020-10-13 19:23

Én poénból végignéztem a 2019-es highlights videóját, ahol bőven akad +30-as passza és sehol nem érezhető erőlködés, megfeszülés, pedig fű-fa-virág azt nyögte már három évvel ezelőtt is, hogy nem tud nagyot dobni. De hát sosemnem volt egy gunslinger, mint Favre és a többi nagy dobó. Nem mellesleg Bríz így dobott már korábban is, érdemes megnézni a 2006-os videóit. Nincs számottevő eltérés a 13 évvel ezelőtti dobások és a mostaniak között. A fickó egy kis girnyó, aki kényszerűségből nagy ívben dob, hogy ezzel is magasabbra helyezze a dobás végét, mert ki kell emelnie a lézereket is, hogy áthajítson a magas védőfal fölött. Egy két méteres langalétának nem kunszt váll mellől hajigálni…

https://www.youtube.com/watch?v=uvj2NL4IUuc

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2020-10-13 17:00

biztos irigy Hörbire

d zoli
d zoli
2020-10-13 13:15

Csak én nem láttam Hillben egy lehetséges Qb-t?

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  d zoli
2020-10-13 13:20

Nem. Mike McCarthy sem. :)

katonadani
Reply to  d zoli
2020-10-13 13:25

Paytonon kívül senki sem lát :D

Wide open
Wide open
2020-10-13 13:55

Egy újabb szoros meccs egy újabb Choke. Gratulálok. Ha a Chargers szurkolói létet egyetlen szóba kéne sűríteni akkor az a “fájdalom” lenne. Sebaj, idén amúgyis úgy voltam vele hogy tankolós év lesz QB problémákkal, szóval végülis csak hozzuk a papírformát.
De ha már QB, az alapján amit eddig mutatott Herbert, szerintem minden olyan képességgel rendelkezik, mely hosszútávú megoldást jelenthet a QB posztra a Chargersnél. Ugyan még csak 4 meccs van benne, de nagyon bizakodó vagyok a játéka kapcsán. Felüdülés nézni a játékát.
Lynn viszont egész egyszerűen néha nem értem mit csinál. A playhívás helyenként ismételten borzalmas volt, már-már azt hihetné az ember hogy szándékosan csinálja, én meg közben agyvérzést kapok otthon. Ugyan kicsit több szerencsével ez a csapat akár 5-0 is lehetne, nem vagyok benne biztos hogy Lynn megéri a januárt a csapat élén.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Wide open
2020-10-13 15:04

Csak reménykedsz, hogy kirúgják…

acsdav2
acsdav2
Reply to  Wide open
2020-10-13 16:16

Lynn szimpatikus edzőnek tűnt a training camp alatt, de szakmailag súlyos hiányosságai vannak. Én legalábbis nem tudom elképzelni, hogy Tyrodot miképp látta jobbnak az edzőtáborban. Majd miután ég és föld volt a két játékos között a különbség az első meccsük alapján kijelenti, hogy nála továbbra is Tyrod a kezdő. Azzal alapvetően nincs bajom, hogy sokat akar futni. Volt futó edzőként mi másban hinne, mint a futásban.

61
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x