Connect with us

Érdekességek

Megismételhetetlen, amit a Packers elért a Favre-Rodgers párossal

Egy franchise irányító mindennél többet ér. A legtöbb csapat már annak is örül, ha 20-30 éven belül legalább egyszer sikerül kifognia egy jobb irányítót, a Packersnek ellenben már 1992 óta nincs ezzel problémája, hála a Brett Favre-Aaron Rodgers párosnak. Ez valamilyen szinten biztos, hogy rekord, nem nagyon fordult még elő a történelemben, hogy egymás után két olyan irányítója legyen egy gárdának, akik 10+ éven át a franchise arcai. A Packers ráadásul még ennél is tovább ment:

Aaron Rodgers 182 meccsen kezdett eddigi karrierje során, és minő véletlen, pont annyi győzelme van, mint Favre-nak ennyi meccs alatt. Sőt, a győzelmi aránya még egy fokkal, pontosabban egy döntetlennyivel jobb is!

Érdekes egyébként megnézni a két legenda számait. Rodgersnek egy picivel több passzkísérlete volt, 3,5 százalékkal pontosabb, 5000+ yarddal és 58 TD-vel dobott többet Favre-nál – amit persze ki lehet igazítani valamilyen szinten a korszak változásával. De még ennél is hihetetlenebb, hogy mindössze 85 INT-nél jár, ami kevesebb mint a fele az elődjének, aminek köszönhetően nem is kicsivel jobb a passer ratingje. Effektíve csak sackekben áll rosszabbul, 99-cel többször zsákolták be Favre-nál.

26 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ewzywv
ewzywv
2020-11-13 09:11

az is hihetetlen h 30 év alatt 3 SB-t játszottunk csak, miközben volt két korszakos QB a keretben. Tudom ez luxusnyígás, mert más csapat a fél lábát adná már ezért is, de vhogy a konstans kontender csapatépítés nem megy északon hiába van meg a legfontosabb pillér

acsdav2
acsdav2
Reply to  ewzywv
2020-11-13 11:36

Pont, hogy konstans kontenderek vagytok. Csak az a gond, hogy a 4-5 évente jó csapatot összehozó franchise-ok vernek titeket ki. (2-szer Giants, Falcons, 9ers)

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-11-13 13:58

Seahawkst ki ne felejtsd.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-11-13 14:11

A Seahawks a legnagyobb favorit volt a 14-es szezon előtt. Nem a semmiből lettek jók, mint a másik 5 esetben.

RvBalazs
RvBalazs
2020-11-13 10:24

Nagyjábóll stimm. Favre a 100 sack-et, amiből kimenekült 100 INT-re dobta :-)

Fetyke
Fetyke
2020-11-13 13:58

Kedves szerkesztő úr! Nagyon nem szép dolog ilyen cikkekkel forgatni a kést szegény Bjeela szívében…

d zoli
d zoli
2020-11-13 16:23

Manning & Luck pedig megcsinálhatta volna… Csóri…

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  d zoli
2020-11-14 05:30

Szerintem Luck az NFL legnagyobb tragédiája, legalábbis amióta focit nézek (kb. 20 év
).

Zoard
Zoard
2020-11-13 20:43

Bjeela hol vagy?
A másik cikk alatti vitában a nekem írt – a párhuzamos univerzumok való para-lel(t) bevonását itt se felejtheted ki csak másik előjellel!
Ez is van annyira imaginárius! ;-)

Zoard
Zoard
2020-11-13 20:43

El tudnátok képzelni Rodgers pályafutása végén egy Favre-i kacskaringót, mondjuk lilában?

Fetyke
Fetyke
Reply to  Zoard
2020-11-13 20:43

Melyik csapatra gondolsz? A Ravensre?

Zoard
Zoard
Reply to  Fetyke
2020-11-13 20:47

Vikingsre ;-), vagy rosszul emléxem hogy Brett ott is kúbéskodott?

ewzywv
ewzywv
Reply to  Zoard
2020-11-13 20:48

először jets aztán vikings ja

Fetyke
Fetyke
Reply to  Zoard
2020-11-13 20:48

Hát arra nem. :) De az felejtős, hogy ARod nálunk kössön ki.
Kirk 2022-ig biztosan marad, addig egyébként Rodgers sem mozdítható. Akkor meg már ARod majd 40 éves lesz, és akkor is csak a Packers hozzájárulásával lenne mozdítható (értsd trade). Én nem nagyon látnám értelmét…

Zoard
Zoard
Reply to  Fetyke
2020-11-13 21:46

elsősorban vicces felvetésként írtam.
de látom Kirk miatt nagy a körbetekintgetés más irányító után ;-)
A Washingtonban pedig jó volt. Vagy akkoriban kevés meccset láttam…

Szerintem törékeny a AR-LeFleur kapcsolat, lehet hogy látjuk őt még máshol..ha valaki mélyen a zsebébe nyúl (de erre kevés az esély valóban)

Fetyke
Fetyke
Reply to  Zoard
2020-11-13 23:49

Ha az AR-MLF kapcsolat összetörik, akkor jelenleg az edző kerülne lapátra meglátásom szerint. Egyszerűen anyagi okokból a 2022-es szezon végéig Rodgers nem mozdítható Green Bayből.

És valóban sok viking szurkoló elküldené melegebb éghajlatra Cousinst, de ugyanezt a szakmai vezetés (edzők és GM) részéről már nem érzékelem. Egyébként amióta Kirk idekerült egyáltalán nem játszik rosszul, sőt sokkal inkább jól, azzal együtt is, hogy bőven van mit javítania a játékán. Akik most a pokolba kívánják nagyon hamar visszasírnák ha hirtelen lelépne Minnesotából.

ewzywv
ewzywv
Reply to  Fetyke
2020-11-14 04:19

én úgy tudom a 21s szezon végén “viszonylag” könnyen meg tudnak szabadolni Rodgerstől (17m dead money talán, de Love nem keres csak másfél millát akkor)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  ewzywv
2020-11-14 05:30

Na jó, de ki az a Love? :)
Nyilván tudom, de van valami garancia, hogy beválik és nem kell Breest leigazolnotok az elfekvőből?

ewzywv
ewzywv
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-11-14 06:30

erről kérdezd Gutekunst meg MLF-t :)

Zoard
Zoard
Reply to  Fetyke
2020-11-15 00:42

Szerintem sem Kirknél kell keresni a problémák forrását.

Fetyke
Fetyke
2020-11-13 20:43

A két irányító teljesítményét nem csak azért nehéz összemérni, mert többségében nem egy korszakban játszottak. Azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy Brett apó egy hulladék csapatot rángatott ki gyakorlatilag egymaga a mocsárból, míg ARod már egy komplett SB contender csapatba ugorhatott be. Sok első körben draftolt irányító mit meg nem adott volna mindezért…

ewzywv
ewzywv
Reply to  Fetyke
2020-11-13 20:48

ez azért erős tulzás. Favre utolsó Packers-s évében a főcsoport döntő masszív túlteljesítés volt. ARod egy viszonylag jó kisegítő személyzetet örökölt de pl a támadófal ramaty volt még évegik, egyik legtöbbet sackelt irányító volt első évében ha jól emlékszem. Sitton-Lang-Bulaga mind 2008 után lett draftolva, ahogy pl Jordy Nelson, Kuhn, Starks, BJ Raji vagy Clay Matthews is. Egy közepes, rájtszás közeli csapatot örökölt, első kezdő évében jött is a negatív szezon 6-10-el. Utána volt 2-3 év nagyon jó draftunk, sikerült összerakni egy jó csapatot amivel össszejött az SB.
Favre-ban teljesen egyetértek

Fetyke
Fetyke
Reply to  ewzywv
2020-11-13 20:55

Ezzel nem értek egyet. Favre utolsó 3 szezonja nálatok (akkor még nálunk) 4-12: 8-8 és 13-3 volt. Ha az utolsó szezont némileg túlteljesítésnek is vesszük, ez akkor is dinamikus fejlődést mutatott, amiben bőven benne volt Favre-val is további SB részvétel és győzelem. Nem mellékesen a védelem elég masszív volt már 2008-ban is.
És Rodgers első 3 éve 6-10, 11-5 és 10-6 is azt mutatja, hogy egy átmeneti, érthető visszaesés után azért egy PO közeli, közepes csapatnál azért több volt akkoriban a Packersben. Ezek a mérlegek akkor is, és ma is masszív rájátszás csapatort sejtetnek, adott körülmények között SB eséllyel is.

ui.: a bajnoki cím is 2010-ben jött össze. Nem állítom, hogy nem kellett fejleszteni hozzá azt a csapatot, de ez részben azért is volt, mert a 2007-2009 közötti Favre még jobb volt a 2010-ig játszó Rodgersnél, így ezt kompenzálni kellett.

ewzywv
ewzywv
Reply to  Fetyke
2020-11-14 04:19

Védelem sajna pont h nem volt jó. 2008-ban top20-n kívül zártunk, előtte a középmezőnyben mozogtunk top10-15 között. 2008-ban ki is rúgták az akkori D edzőt, akkor jött Dom Capers, váltottunk 4-3-ra és egy elég jó defet rakott össze utána már valóban. Félre ne értsd, Rodgers nem az 1/1-s Bengalsba ült bele, egy rájátszás esélyes volt az a csapat, de contendernek semmiképp nem nevezném. Ahhoz nagyon kellettek a jó draftok, az SB-n kezdő 22 jó része, meghatározó játékosok érkeztek 2007-2008-2009-2010 draftokon.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ewzywv
2020-11-14 13:22

Amúgy mindegy is, mert közben rájöttem, hogy pont nem a jó oldalán fogtad meg a mondandómat. nem az a lényeg, hogy 2008-ban mennyire volt jó a Packers. Hanem az, hogy 1992 előtt mennyire szar volt. Ezt a mostani Green Bay szurkolók el sem tudják képzelni. Szökőévente sem sikerült Brett apó előtt pozitív mérleggel zárni és rájátszásba jutni…

ewzywv
ewzywv
Reply to  Fetyke
2020-11-14 14:48

én azzal a részével egyet is értettem, ha visszakeresed :)

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

26
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x