Connect with us

Érdekességek

Így néz ki jelenleg a harc a rájátszásért

Már csak négy mérkőzése van minden csapatnak az idei alapszakaszban, így egyre kiélezettebb a verseny a rájátszásért, illetve azon belül a kiemelésekért. Vessünk tehát egy pillantást arra, hogyan áll most a helyzet. 

AFC

  1. Pittsburgh Steelers 11-1
  2. Kansas City Chiefs 11-1
  3. Buffalo Bills 9-3
  4. Tennessee Titans 8-4
  5. Cleveland Browns 9-3
  6. Miami Dolphins 8-4
  7. Indianapolis Colts 8-4

In the hunt: Las Vegas Raiders (7-5), Baltimore Ravens (7-5), New England Patriots (6-6)

Ha a Steelersnek ki kellett valakitől kapnia a maradék 5 hétben, akkor a legjobb ellenfelet választotta, ugyanis így konferencián belüli mérleg miatt megmaradt az előnye a Chiefsszel szemben, de azért még nagy csata lesz a szezon végéig azért a pihenőhétért.

Az AFC East első helyéért a Bills nagy előnyben van, ugyanis még a 17. fordulós egymás elleni vereség is belefér a Dolphins ellen, amennyiben a többi három meccsen ugyanannyi győzelmet szereznek a felek. Az AFC Southban a Titans van lépéselőnyben, hiszen a tiebreaker Tannehilléknek kedvez, így elég ugyannyi győzelmet szerezniük, mint a Coltsnak.

A wild cardért óriási csata lesz még, hiszen a Raiders és a Ravens is jó eséllyel pályázik a playoffra. A Browns nagyon jó helyzetben van, hiszen még ha a Ravens-Steelers duótól ki is kap, elég a két New York-i csapatot megvernie a következőkben – kis szerencsével akár az egyik is elég lehet, bár akkor azért kellene izgulni. A Dolphins-Colts-Ravens-Raiders kvartettből igazából még bárki odaérhet és bárki le is maradhat, a fivethirtyeight.com szerint jelen pillanatban a Coltsnak 69%, a Ravensnek 59%, a Raidersnek 45%, a Dolphinsnak 40% esélye van bejutni a rájátszásba.

NFC

  1. New Orleans Saints 10-2
  2. Green Bay Packers 9-3
  3. Los Angeles Rams 8-4
  4. New York Giants 5-7
  5. Seattle Seahawks 8-4
  6. Tampa Bay Buccaneers 7-5
  7. Minnesota Vikings 6-6

In the hunt: Arizona Cardinals (6-6), Washington Football Team (5-7), San Francisco 49ers 5-7

Az NFC-ben is leginkább kétesélyes az első kiemelés sorsa, és a Saints nem hibázhat, ugyanis az egymás elleni mérkőzés miatt a Packersé a tiebreaker azonos mérleg esetén. A jövő héten rendezett Chiefs@Saints sok mindenről dönthet akár.

Az NFC Westben nagy a verseny, a Rams és a Seahawks pedig lemeccselheti két hét múlva a csoportgyőzelmet. Az NFC Eastben a Giants van lépéselőnyben, hiszen oda-vissza verte a Washingtont, de ha a Football Team egy meccsel többet nyer a maradék négyből, akkor elviszi a divíziót.

A wild cardra ránézve a Seahawks és a Buccaneers helye biztosnak tűnik (97% és 84%), a hetedik kiemelésért viszont még nagy lesz a verseny. A fivethirtyeight.com szerint a Vikingsnak 40%, a Cardinalsnak 37%, a 49ersnek 26% esélye van a rájátszásra jelenleg.

44 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fetyke
Fetyke
2020-12-09 10:23

“7. Minnesota Vikings 6-6”
Nem nagyon hittem volna azt, hogy idén ilyet még látni fogunk. Igazából még most sem gondolom komolyan PO esélyesnek magunkat. Az egyetlen ami mellettünk szól, hogy a Cards nagyon leeresztett és a formák alapján nem könnyebb a sorsolása a miénknél. A Tie braker megnyeréséhez pedig csak az utolsó fordulós Lions elleni győzelem szükséges (nem lesz könnyű az sem).

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Fetyke
2020-12-09 20:19

igen, és itt jön képbe az új rezsim Detroitban, vagyis az átmeneti, ahol szabadjára is engedhetik a csapatot.
Elnézve az ő Bears elleni meccsüket és a miénket, nem vagyok meeggyőzve.
Ide kicsit offtopic, de én továbbra se tudom komolyan venni a Saints Hill párosítést.
És bármennyire is furcsa, de a védelmünk egyre jobban muzsikál, egyre jobb számokat hoz, és a játékososk egyenként is fejlődnek.
A NO ellen évek óta nagyon felszívja magát az egész csapat, én ott várom a meglepetést.
És a most hétvége se lefutott. Egyedül az O playhíváson múlik szerintem

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2020-12-09 23:24

Zimmer tavaly is a szezon végére tette össze a védelmet, illetve időzítette a formájukat. Ebben bízhatunk most is. De a játékosállomány idén nincs azon a szinten, ezzel a tartalékos védőfallal olyan védelmünk sehogyan sem lesz, mint amihez szoktunk. Ezzel együtt nem rossz amit látok, és tényleg, mintha a fiatal CB-k kezdenének beleszokni a játékba.
Igazából a legnagyobb gondot ott látom, hogy mindig jön egy pár perces rövidzárlat, vagy olyan buta hibákat, turnovereket vétünk, amikkel saját magunkat lőjük lábon, és dobjuk ki az addigi, vagy akár az egész meccses jó teljesítményünket. Ha ezeket el tudnánk végre hagyni (eddig kétszer sikerült, Green Bayben és a Lions ellen) akkor bárkivel tudunk jó meccset játszani.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fetyke
2020-12-09 22:55

Az a baj, hogy van egy íve a csapatotok fejlődésének, és szerintem még nem érte el a csúcsot.
Ha eléritek a rájátszást, már előre tartok tőle, hogy összefuttok a Packers-szel, és Cook fut 200 yardot. (amitől még kikaphattok, de nagyon necces meccs lenne,)

Fetyke
Fetyke
Reply to  Krisztian Fekete
2020-12-09 23:24

Nem olyan rossz a csapat egyébként, mint azt az eredményeink mutatják. A szezon elején tényleg nagyon rosszak voltak a fiúk, és valóban van fejlődés nálunk. De! Bármennyire is leszünk jók, vagy jobbak, mint most, ellenetek csak akkor látnék esélyt, ha hibátlan mérkőzést hoznánk le, ti pedig elkövettek pár komolyabb hibát. Az se lenne baj, ha az időjárás is besegítene. Volt már ilyen egyszer ebben a szezonban, nem hinném, hogy ez megismétlődhet. Nagyon jó csapatotok van, nem gondolom hogy mi lennénk azok akik ki tudnának ejteni titeket. Maximum ha hóviharban játszanánk.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fetyke
2020-12-10 07:43

Én is azt mondom, hogy nem olyan rossz a csapat. És fejlődik, egyre jobban összeáll. A rájátszásra összeállhat, és akkor bármi lehet. Ezért is tartok tőletek. :)

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Fetyke
2020-12-10 09:03

Sztem pont az eredmények mutatják, hogy nem is jó csapat :) igazából egy értelmes, pozitív mérlegű (vagy a közeli) csapatot sikerült megvernetek (Packers), az összes többi ilyen gárda ellen jött a L. A többi győzelmet pedig teljesen reménytelen és világtalan bohócok ellen sikerült behúzni, ellenük is sokszor vért izzadva.

Persze most adott a lehetőség ezen változtatni, a Bucs-Saints kettősből az egyiket úgyis el kellene kapni hogy nyugodtak lehessetek a playoff szereplés tekintetében (a Bucs sztem meg is lehet, ők nagyon hektikusak. A Saints majd a rájátszásban:)

Antal Kovacs
Antal Kovacs
2020-12-09 11:20

“a Vikingsnak 40%, a Cardinalsnak 37%, a 49ersnek 26% esélye van a rájátszásra jelenleg” – még egy NFC East Wild Card hely sem teljesen kizást. A WFT pont a 49-ers-el, a NYG meg a Cards-al játszik. Ha nyer a WFT és a NYG is, akkor 6-7 lesz mindenkinek a mérlege, ugyan a NYG és az Arizona is tie-breaker előnyben lesz a WFT-vel szemben, de ugyanolyan mérleg és még 3 hátralévő meccs.. A 49ers akkor gyakorlatilag kiesett. A Vikings-nak csak hoznia kell a saját meccseit, de ott se nagyon fér bele már bukta a 4 hátralévő meccsen. Ha nem nyer a WAS és NYG is, akkor kb. nulla az NFC East WC esély, és a divizió győzelmért mehet az ádáz küzdelem :D

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Antal Kovacs
2020-12-09 20:19

Azért nem gondolhatod komolyan, hogy az NFC East-ből lesz Wild card hely…
előbb lesz lottó ötös :D (pedig nem is lottózom)
Ennyi erővel akkor a Lions és Bears is azonos mérleggel rendelkezik. Ők is ott vannak.
Vagyis kb mindenki a főcsoportban

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  RvBalazs
2020-12-10 08:05

Nem is nulla az esélye jelen helyzetben, de persze azért nem is olyan nagyon nagyi. Főleg mivel NYG-ARZ és WAS – SF meccsek lesznek. Ha azokat behúzza a két NFC East csapat, és esetleg a Vikings is betlizik, akkor már hirtelen ott lesz egymás mellett 4 csapat, és azért ennek nagyobb a sansza, mint a lottó ötösnek. És igen, a Lions-Bears duónak is ugyanekkora esélye van. Persze ha a WAS vagy NYG közül legalább egy kikap, akkor már tényleg gyakorlatilag nulla a sansz. :D
Igazából azt azért írtam, mert egész szezonban mindenki azt mondta hogy nem lesz NFC East WC hely, most meg azért már nem olyan elképzelhetetlen…

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Antal Kovacs
2020-12-10 17:46

De :D elképzelhetetlen ha megnézed a mérkőzéseket

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  RvBalazs
2020-12-10 19:14

minden csak kellő képzelőerő kérdése :D :D :D

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  RvBalazs
2020-12-10 08:08

A Lions-Bears duóval viszont inkább a mostani forma miatt nem számolnék. Jelen helyzetben (a 13. hét után) a Giants és a Football Team is jobbnak tűnik.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Antal Kovacs
2020-12-09 22:55

Ez pont jó bold lenne. :D

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  Krisztian Fekete
2020-12-10 08:08

igen, elég bold, az tuti :D de láttunk már nagyobb bold-ot is teljesülni :D

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
2020-12-09 11:26

Hosszú idő után az AFC tűnik erősebb főcsoportnak. Az NFC-ben már egy 0-ás mérleggel is WC helyen lehet állni, az AFC-ben ehhez 8-4 kell!

d zoli
d zoli
Reply to  Gáspár Bollók
2020-12-09 11:51

De a Superbowlban az utóbbi 5 évben 1 nfc bajnok volt :)

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  d zoli
2020-12-09 12:27

És ez a kettő hogy függ össze? Segítek. Ha gurulós fociban van egy olyan selejtezőcsoport, ahol pl. Franciaország, Andorra, Lichtenstein, Málta és egy másik, ahol Belgium, Olaszország, Portugália, Németország játszik, és a két csoportgyőztes harcol a bajnoki címért, ahol 5-ből 4-szer Franciaország nyer, akkor melyik csoport az erősebb?
A SB cím nem a főcsoport erejét mutatja, hanem a győztesét (gyakorlatilag a Patriots erejét)

d zoli
d zoli
Reply to  Gáspár Bollók
2020-12-09 12:57

Összefügg. Ne kérdezd Nietzsche melyik könyvében értekezett arról, hogy melyik konf az erősebb? Ahol az erős csapatok erősebbek, mint az NFC ben és a gyengék szarabbak. Vagy ahol oda vissza körbeszopatja egymást az egész konf mert nincs kiugró an erős csapat..Vagy amelyik konf többet nyer a másik ellen. Aztán bevette aquinói szent Tamás érvelését a QB-król.

snookerista
snookerista
Reply to  d zoli
2020-12-09 17:22

Nem csak a Pats erejét mutatja pl 2019-ben Pats-chiefs előrehozott döntő mert sztem a chiefs is elég simán verte volna a ramst a döntőbe. AFC élmezőny évek óta jobb mint az NFC

bjeela
bjeela
Reply to  snookerista
2020-12-09 18:48

Nagy kaland. 1985-1997 közötti 13 évben meg ecccer sem nyert AFC-s, mégsem mondanám, hogy az akkori AFC csapatok gyengébbek lettek volna, pedig ocsmány nagy alázások voltak az SB-k majd mindegyikén(két meccs volt csak a tizenháromból 4 ponton belül). Ehhez képest az elmúlt hat év döntői közül mindössze a Broncos és a Chiefs tudott egy támadásnyinál többel nyerni. Szóval inkább kiegyenlítettnek gondolnám a dolgot.

Amúgy eddig csutkára egál a buli: 27-27 győzelem AFC és NFC oldalon.

acsdav2
acsdav2
Reply to  snookerista
2020-12-09 21:42

Mondjuk a Pats éppenséggel nem nyert simán. :D

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2020-12-09 19:07

Már Lao Ce is megaszonta, hogyaszongya

Aki SB-t akar nyerni
jing-jangot kell annak vetni
Hujjujjujjujjujj!
(népdalköltészeti átirat dél-kelet csöcsiangból egy erdélyi gyűjtőtől)

És ezt ma már minden felvilágosult laposföldhívő őskeresztény taoista kívülről fújja!

Balázs Ulveczki
Balázs Ulveczki
Reply to  Gáspár Bollók
2020-12-09 12:27

Nekem is ez volt a benyomásom, hogy hosszú idő után megint fordult a kocka. De ha megnézed a 2 évvel ezelőtti végeredményt, akkor a 9-6-1 Steelers és a 9-7 Titans lemaradt (10-6 Colts volt a 6.), az NFC oldalon viszont a 9-7 Eagles bejutott, és a legjobb lemaradó a 8-7-1 Vikings volt.

Farubcek
Farubcek
Reply to  Gáspár Bollók
2020-12-09 12:31

Bezzeg az NFC-ben 3-9-cel is utolsó vagy, míg az AFC-ben az 1-11 sem elég ehhez :)

Viccet félretéve, az egymás elleni mérleg tekintetében is tényleg jobban áll az AFC (öttel többet nyertek az AFC-csapatok, mint az NFC-csapatok interconference meccseken).

Amúgy arra, hogy hány győzelem kell a play-offhoz, érdekességként visszakerestem a legjobb mérlegű nem play-offba jutó csapatokat az elmúlt évekből:
2019: AFC 8-8, NFC 9-7
2018: AFC 9-6-1, NFC 8-7-1
2017: AFC 9-7, NFC 9-7
2016: AFC 9-7, NFC 9-7
2015: AFC 10-6, NFC 8-8

Olyan hűű de nagy különbségek nem szoktak lenni (bár persze, mondjuk más egy gyenge AFC-ben szerzett sok győzelem, mint egy erős NFC-ben). Szinte mindig 8 vagy 9 győzelem kellett a 7. helyhez, most is kb. ez a helyzet, csak épp az már play-offot fog érni. De tény, így az NFC-ben valószínűleg 8-8-as, kisebb eséllyel 7-9-es csapat lesz a 8., míg az AFC-ben a 10-6 is kevés lehet az idén, ha úgy jönnek össze a dolgok.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Farubcek
2020-12-09 12:36

Most valahogy a meccseken is érződik, hogy az NFC csetlik-botlik jobban.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Farubcek
2020-12-09 13:01

7-9-el biztos nem lehet NFC-ből sem rájátszásba jutni. A 8-8-al is csak kis szerencsével. Én a szezon előtt is úgy számoltam és most is azt gondolom, hogy 9-7 kell azért a rájátszáshoz.

Farubcek
Farubcek
Reply to  Fetyke
2020-12-09 13:28

Én se azt írtam :) arra viszont van sansz, ahogy írtam (még ha kicsi is), hogy a legjobb nem-bejutónak 7-9 lesz a mérlege, bár a valószínű a 8-8. Szerintem amúgy annak nagyon kicsi a valószínűsége, hogy 9-7-tel kiessen valaki, nem hinném, hogy a Vikes és a Cards is legalább hármat nyer a hátralevő meccseken.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Farubcek
2020-12-09 14:41

Jól van na! Most már látom. :)

d zoli
d zoli
Reply to  Gáspár Bollók
2020-12-09 15:07

Nah megnéztem. Inter konf. 27-22-1. Nem az NFC-nek.

“de szép gyerek! Fiú?
Nem.
Hanem?”

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  d zoli
2020-12-09 16:11

192-180-2. Nem AFC.
“mennyi?
mi mennyi?”

Kenny79
Kenny79
2020-12-09 11:58

Sziasztok! Szerintem ez nem az igazi! Az NFC ben, ha a Saints nem NFC-s csapattól (Chiefs) kap ki, akkor még mindig megmarad az első helye, mivel jobb lesz a főcsoport mérlege! Amikor egyenlő volt a Saints és Packers mérlege, akkor is a Saints-t sorolták előrébb, nem a Packers-t! Nekik bele fér az hogy kikapjanak a Chiefs-től!

katonadani
Reply to  Kenny79
2020-12-09 12:16

a főcsoportmérleg mindegy, mert az egymás elleni a Packersé és az van előrébb a tiebreaker sorrendben.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Kenny79
2020-12-09 13:06

Az azért lehetett, mert akkor még hármas holtversenynek kellett lenni a Seahawksal, akivel sem a Saints, sem a Packers nem játszott (nem is fognak idén), ezért az egymás elleni eredmény nem tudott rangsorolni, így ugrottak a konf mérlegre.
Kettő csapat esetében az egymás elleni eredmény dönt (ha dönt)!

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
2020-12-09 13:28

Sajnálom, hogy a Patsnél nem írtátok oda az esélyét a PO-nak.
Nagyon kicsi, és nem csak saját kezében van a sorsa, az biztos. a Cleveland behúz egy WC helyet ez majdnem biztos. 9-7-tel nagyon kicsi az esély, mindenkinek többet kellene botlania. Mondjuk Miami szerintem simán 1-3-ra hozza a maradékot, de lehet 0-4 is. azonos W esetén Ravens, és Raiders is Pats mögé kerül, igaz ezek 1W előnyben vannak most. Most a Rams ellen minden kiderül, egy esetleges Pats W elég jó lenne a három maradék csoportmeccs előtt

katonadani
Reply to  Hurrá Torpedó
2020-12-09 13:48

13%

tmbb
tmbb
Reply to  Hurrá Torpedó
2020-12-09 15:07

péntek hajnalban egész pontos választ kaphatsz.
ha azt behúzza a Pats, akkor 10-6-al ott lehet!(a foci decemberben kezdődik)

Kopi3.14
Kopi3.14
2020-12-09 17:23

Hé, hogyhogy nincs vadászatban a Dallas és a Philly?

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  Kopi3.14
2020-12-09 17:54

Jó kérdés.. de igazából az NFC-ből még senki nem esett ki hivatalosan.. gondolom csak a top 3, reális opcióval foglalkozott a szerző

katonadani
Reply to  Antal Kovacs
2020-12-09 18:09

ha valaki elhiszi, hogy ez az Eagles (vagy a Cowboys) nyer még 2, de lehet inkább 3 meccset, az nagyon el van tévedve :D
egyébként 5 és 3 százalék az esélyük, ez nem in the hunt :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-09 18:24

“…5 és 3 százalék az esélyük…”
Szinte biztos esemény! :D

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  katonadani
2020-12-09 22:56
Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Kopi3.14
2020-12-10 07:13

Ezt McCarthy sem érti szerintem. :D

rowi
rowi
2020-12-10 11:22

a seahawks a jetset remélem azért még megveri, az önmagában is elég lenne, de a maradék háromból az egyik még jó eséllyel sikerülhet. csoportgyőzelmet vasárnap óta nem annyira látom…

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

44
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x