Connect with us

Összefoglaló

A Chiefs zsinórban harmadjára rendez AFC-döntőt, Brady 14. alkalommal jutott főcsoportdöntőbe

A divisional kör második napja már jóval több izgalmat tartogatott, mint az első. A Chiefs és a Buccaneers továbbjutásával pedig több szempontból is történelem tanúi lehettünk: Kansas City zsinórban harmadjára rendezhet AFC-döntőt, Tom Brady pedig egészen hihetetlen 14. alkalommal játszhat konferenciadöntőt. 

Cleveland Browns @ Kansas City Chiefs 17-22

A Chieafs 10 pontos favoritként várta a mérkőzést és ennek megfelelően indult a találkozó. Patrick Mahomesék egy pazar, 10 játékos, 75 yardos drive-val kezdtek, majd a következő három, azaz az első félidő összes támadásából pontokat tettek fel a táblára.

A Browns már nem volt ennyire hatékony, egy mezőnygólon kívül nem sikerült mást elérni az első 30 percben, bár nagyon közel voltak hozzá. 16-3-as hátrányban támadhattak Baker Mayfieldék, akik öt játékból eljutottak a Chiefs 26 yardosáig. 1&10-nél a fiatal QB remek passzt adott Rashard Higginsnek, aki megindult a célterület felé, de Daniel Sorensen az utolsó másodpercben odaért egy effektíve öt centiméterrel a gólvonaltól kiverte az elkapó kezéből a labdát, ami az end zone-on keresztül pattant ki: TD-helyett touchback és a Chiefs támadhatott.

Rendkívül szerencsétlen és igazságtalan játék volt. Egyrészt ez a liga egyik legértelmetlenebb és legrosszabb szabálya, másrészt Sorensen sisakkal fejre ment a szerelésnél, amit egyértelműen sárgával kellett volna jutalmazni. 16-10 helyett maradt a 16-3, és mivel a Chiefs még egy mezőnygólt szerzett az utolsó drive-ból, így 19-3-as hazai előnnyel mentek szünetre a csapatok.

A második félidőt a Browns kezdte, a drive pedig egy borzalmas Mayfield INT-vel ért véget a saját térfelén. A vendégek szerencséjére a védelem állta a sarat, Harrison Butker pedig kihagyta a 33 yardos mezőnygólt. Ezután végre összejött a második clevelandi TD (10-19), majd egy szerencsétlen szerelést követően Patrick Mahomes agyrázkódást szenvedett, így hirtelen máris érdekesebb lett a találkozó (a támadás vége így is mezőnygól lett, 22-10-es hátrányban jöhetett a Browns).

Kevin Stefanski elővette a legjobb játékait, egy parádés 18 játékból álló, 8:17 perces drive után sikerült 17-22-re módosítani az állást, majd Chad Henne borzalmas INT-je után már a győzelemért támadhatott a Browns. Ezúttal a Cheifs védelem villant, a Browns kénytelen volt puntolni, de 4:09-cel a vége előtt még bőven volt esély a fordításra. Andy Reid viszont kicsapta a szerszámát az asztalra és olyan tökös játékkal állt elő, amit még most is nehéz hová tenni.

A Chiefsnek két first down kellett ahhoz, hogy eldöntse a mérkőzést. Az első 3&4-re sikerült egy Henne passzal, majd a csere QB 3&14-re futott 13 yardot és 4&1 következett a KC 48 yardosáról. Az óra pörgött, nagyjából 1 perc maradt volna a Brownsnak időkérés nélkül a punt után. Reid felküldte a támadókat, de mindenki arra számított, hogy csak be akarja ugratni a védőket, de mindenkit meglepve passzjátékot hívott a csereirányítóra – és bejött! A hátralévő időt már lepörgette a Chiefs és sorozatban a harmadik AFC-döntőjére készülhet.

Tanulságok.

  • A Chiefs offense továbbra is parádés. Mahomes már a meccs elején sem tűnt teljesen 100 százalékosnak, de így is kiosztott 255 yardot és egy TD-t, illetve volt egy futott TD-je is. Igaz az agyrázkódást is egy direkt ráhívott futás után szenvedte el, ezeket nem biztos, hogy kellene erőltetni. Pláne nem úgy, hogy CEH hiányában Darrel Williams remekül futott, 13 futásból 78 yardot szerzett. Tyreek Hill és Travis Kelce egyaránt 8-8 elkapással és 100+ yarddal fejezte be a meccset, illetve Sammy Watkins hiányában Mecole Hardmannek is jó meccse volt (4/4, 58 yard). És itt jegyezzük meg, hogy Le’Veon Bell továbbra sem tényező, egész meccsen két futása volt hat yardért.
  • Ez a Browns már nem az a Browns. A szerencsét illetően elég felemás meccse volt a Clevelandnek, de összességében elégedettek lehetnek a csapatnál. Hosszú idő után nemcsak sikerült bejutni a rájátszásba, de ott még meccset is nyertek, ráadásul a címvédő ellen sem voltak teljesen elveszve. Az egy csúnya INT-jét leszámítva Mayfield jól játszott, a futójáték szokás szerint jó volt, a gameplan is rendben volt, egyszerűen jobb csapat jelenleg a Chiefs.
  • A kansasi védelemnek még van hová fejlődnie. Tavaly úgy menetelt a Chiefs, hogy a védelem egy bőven átlag feletti szintet hozott: jó volt a coverage és elkezdett működni a pass rush, többek között Frank Clark is úgy játszott, ahogy egy 20+ milliós védőtől elvárnánk. Ebből egyelőre nem sokat látunk: néha villan 1-1 playmaker, de összességében nem néz ki jól az egység. A Bills ellen ennél sokkal több kell.

A Chiefs így zsinórban harmadik alkalommal rendezhet AFC-döntőt, amire még sosem volt példa a történelemben.

(renningan)

Tampa Bay Buccaneers @ New Orleans Saints 30-20

Nem sikerült a Saintsnek harmadjára is megvernie a szezonban a Buccaneerst, így Drew Brees 99%, hogy utolsó mérkőzését játszotta le az NFL-ben, Tom Brady pedig bejutott karrierje 14. konferenciadöntőjébe (19 kezdőként megvívott szezonból), ezen felül megszerezte 32. győzelmét a rájátszásban, ami kétszer annyi, mint a második helyezett Joe Montanának.

Az első félidőt leginkább a védelmek uralták, a támadók nem tudtak sokat haladni. A Buccaneers visszavedlett a szezon közbeni stílusához, rendkívül futásorientáltak voltak első kísérletre, a harmadik downokon pedig vagy rosszak voltak a hívások, vagy belehibázott Brady, vagy a támadófalon jöttek át a védők, egyszerűen semmi nem akart működni. A Saints defense a szokásos játékát hozta emberezéssel és 2 mély safetyvel, ezzel pedig nagyon megnehezítették Bradyék dolgát. Egyetlen TD-t sikerült csak szerezniük az első félidőben, azt is úgy, hogy Drew Brees csúnyán eladta a labdát, így rövid távot kellett csak megtenni. Ezt a Brady-Evans duó használta ki, az elkapónak végre lett elkapása Marshon Lattimore mellett, ha már az utóbbi három meccsen nem volt. Ezen kívül két mezőnygólra futotta csak, de ez a 13 félidei pont is hízelgő volt a teljesítményhez képest.

A helyzet a túloldalon sem volt jobb. Ugyanúgy 13 pont jött össze Breeséknek és ugyanúgy nem ment a támadójáték. Az első mezőnygól rövidpályás volt egy jó visszahordás után, az egyetlen TD-t pedig úgy sikerült szerezni, hogy Drew Brees helyére beállt Jameis Winston, aki egy trükkös játék során megdobta a csapat nagyjából egyetlen hosszú passzát az egész meccsen, ami célba is ért! Sean Payton egyébként egy az egyben lemásolta a Bears múlt heti trükkös játékát, amit épp ellenük mutattak be Trubiskyék, csak Javon Wims ott elejtette – Tre’Quan Smith viszont nem tette meg ezt a szívességet. Amikor Winston feljött a pályára volt csapata ellen, már a világon szinte mindenki tudta, hogy itt hosszú passz jön, kivéve a Buccaneers védelmét, ahol négy játékos is Alvin Kamarára figyelt, de senki nem jutott Smithre.

A Buccaneers defense (illetve inkább Todd Bowles koordinátor) megfogadta a beharangozóban írt tanácsomat, miszerint a cornereknek közel kell állniuk az elkapókhoz a line of scrimmage-nél, nem szabad engedniük, hogy szabadon elinduljanak, ezáltal pedig el tudták venni az időzítésre alapuló játékokat és a könnyű passzokat. Breesnek tovább kellett tartania a labdát és látszott az is, hogy ugyan minden döntést tökéletesen meg tud hozni, nincs meg a karja, hogy megdobjon bármit, ami 10 yard feletti, vagy aminek nagy sebességgel kell megérkeznie. A Bucs pedig ezt kihasználva feljebb húzta a védelmét és ellehetetlenítette a rövid játékokat.

Ez így maradt a második félidőben is, ahol ugyan egy szép nyitódrive-ot sikerült vezetnie a Saintsnek és 20-13-ra módosította az állást, utána teljesen megállt a tudomány. Brees dobott még két interceptiont a találkozón (ezelőtt sosem dobott még a rájátszásban egy meccsen hármat), és ugyan ez a kettő nem az ő hibája volt, az is látszott, hogy a Buccaneers teljesen ellehetetlenítette a rövid passzokat, nem voltak üres sávok, mert nem féltek attól, hogy megégetik őket mélyen. Érdemes kiemelni azt is, hogy Michael Thomasnak egyetlen egy elkapása sem volt a találkozón, Carlton Davis gyönyörűen levette a pályáról.

Volt még egy turnovere a Saintsnek, Antonio Winfield Jr. erőszakolt ki egy fumble-t, amit a parádésan játszó Devin White szedett össze (neki volt egy interceptionje is). És ha ki kell emelni valamit, ami eldöntötte a találkozót, akkor azok az eladott labdák voltak. Ebben ugyanis 4-0-ra nyert a Buccaneers, és mind a három TD-jét turnover után tudta szerezni a csapat. Persze tegyük hozzá, hogy a második félidőben jobban nézett ki a támadósor is, jobban tudtak haladni, jobban ültek a futások és a rövid-középtávoli játékok is. Viszont ha nincs ez a sok turnover, akkor elég jó eséllyel nem tudta volna megnyerni a mérkőzést a Tampa Bay, mert igazából ezt leszámítva nem nagyon volt különbség a felek közt (ugyanannyi first downt és 22 yard híján ugyanannyi yardot szereztek, egyik offense sem érte el az 5 yardot játékonként).

Nem a két legendás irányító jó játékáról szólt a találkozó. Brees láthatóan nagyon limitált volt, ráadásul kissé szerencsétlen is az interceptionökkel, de Brady sem játszott valami jól, a 200 yardot sem érte el és az ő statisztikai lapján is lehetett volna 1-2 interception, ha a védők jobban koncentrálnak. Persze az most is látszott, hogy benne azért jóval több van még, viszont ez a Saints defense nem volt jó matchup a Buccaneers támadósorának. Evans mellett egyébként Leonard Fournette szerzett TD-t, illetve Brady dőlt be egy QB sneakkel a célterületre.

Brees így készülhet a nyugdíjas évekre és a szakkommentátorkodásra, Brady és a Buccaneers pedig a Packers elleni főcsoportdöntőre.

(katonadani)

107 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
107 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fetyke
Fetyke
2021-01-18 08:06

Browns at Chiefs
Mahomes sérüléséig ez egy nagyon sima, unalmas mérkőzés volt. Ha Butker nem hibázik, akkor utána is az lett volna. És azért olyan nagy izgalmak azért így sem voltak. Amikor kellett, akkor a séfek védelme előlépett és esélyt sem adott a barnák támadósorának az érdemi haladásra. Ez a Ceveland még nincs ezen a szinten, a Chiefs minden tekintetben jobb csapat.
Buccaners at Saints
Ez már nem Breesnek való vidék. Vissza kell vonulni egyértelműen! Jobb későn mint soha! Hozzáteszem, hogy bár a statisztikája a végére jó lett, engem a látottak alapján Brady sem győzött meg arról, hogy ez neki való lenne.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2021-01-18 11:51

Volt zsinórban 4 elit meccse Bradynek. 43 évesen képtelenség ezt hosszabban fenntartani.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  acsdav2
2021-01-18 11:58

Nem is kell.
A PO-ban elég ha 15 pontos hátránynál nem adja fel az ember fejben a meccset.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-18 17:46

És bízni, hogy a védelem szerezz neked 3-szor labdát. :D Bradyben azt azért el kell ismerni, hogy 43 évesen is képes arra, hogy labdavesztéseket büntesse annak ellenére, hogy alapvetően nincs jó meccse.

d zoli
d zoli
Reply to  acsdav2
2021-01-18 17:48

Fojtogatóan jó defense ellen ez nem volt szar meccs. Nem zseniális csak elég jó. Csomó nehéz dobást csinált meg.

acsdav2
acsdav2
Reply to  d zoli
2021-01-18 17:49

Voltak jó dobások amik droppal végződtek és voltak rossz dobások amik nem végződtek INT-tel. Ennél mindenképpen több kell Green Bayben.

euskadi68
euskadi68
2021-01-18 08:30

A szentek saját magukat szúrták tökön, főleg a támadók. Ez a TB (sem a csapat, sem a kúbé) nem volt valami nagy szám.
Igaz, csak 3 negyedet láttam, az utolsónak csak az összefoglalóját.

ahanem
ahanem
Reply to  euskadi68
2021-01-18 10:52

azért nehogymár az elmúlt évek alapján is bárki bármi másra számított volna
a kérdés nem az volt, hogy megteszik, hanem az, hogy mikor

mp_00
mp_00
2021-01-18 08:51

Tom Brady pedig bejutott karrierje 14. konferenciadöntőjébe, szép szép de hanyadik NFC döntő???

Fetyke
Fetyke
Reply to  mp_00
2021-01-18 09:25

:)

ahanem
ahanem
Reply to  mp_00
2021-01-18 10:51

az utolsó

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
2021-01-18 08:52

Csak nekem van olyan érzésem, hogy Winstonnal ez meglett/lehetett volna a Saintsnek? Ő legelább TD-t is dob minden INT-hez, Breest meg láttuk :(
Tegnap megszállt az ördög és szokásommal ellentétben fogadtam a Geriatric Bowlra (Tampa win + under 52,5). Ezt teljesen biztos pénznek tekintettem, úgyhogy ha lúd legyen kövér, megkockáztattam egy viszonylag nagy összeget. Amikor viszont bejött Winston és megdobta a TD-t, mondtam magamnak, hogy na fiacskám, ezt elb…, de Payton hála istennek valamiért többet nem engedte pályára. Ezúton is köszönet!

bjeela
bjeela
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-01-18 09:00

Nem csak neked.

Tamás Bolla
Tamás Bolla
2021-01-18 08:57

Alapszakasz végén még én voltam oltogatva, hogy miért mondom hogy jó ez a Tampa…..
Lehet tovább nem jutnak, de látható miért volt szó taktikázásról NFC-West-nél. Washingtos vs. Tampa párhuzamban.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Tamás Bolla
2021-01-18 11:48

Amikor ez szóba került akkor még csak a Vikings meccs után voltak Bradyék, ahol még döcögött a szekér és leginkább csak a Vikings rúgó bénázása miatt nyertek. Azután viszont valóban lehoztak 4 elit meccset Bradyék. Ez a tegnapi már nem volt az igazi a támadók oldaláról.

Farubcek
Farubcek
Reply to  Tamás Bolla
2021-01-18 15:18

Bizony, bizony, én meg a másik hülye vagyok, aki szerint a Tampa veszélyes lehet egy rájátszás-meccsen… Emlékszem, néhány gyengébb játékkal szerzett W-t hozott ott a Tampa, aztán páran máris úgy beszéltek róluk, mintha egyáltalán nem is kéne komolyan venni őket, idegenben úgysem lehetnek veszélyesek senkire.

bjeela
bjeela
2021-01-18 09:16

Szeretném előrebocsájtani, hogy nem szeretem fényezni magam és sosem hazudok, tehát naugyehogymegmontam mifogtörténni? Hijába, a szakértelem…

Azér piszokság, hogy Szvetozár kivette a szelet a vitorlámból, merhogy télleg JWinstonnal ez a meccs simán meglett volna a szenteknek, de most legalább megtuttuk, hogy Payton is lehet komplett hülye. Simán elcseszte Bríz újabb gyűrűjét, merha a nagytatát beteszi cserének néhány drive-ba és főoldalra teszi JW-t, akkor lett volna mélysége a játéknak és a Bucs úgy térdrerogy, mint egy letaglózott barom. Így viszont jót legendáztak és Tibibácsi megint mehet vissza a frigóba, ahonnan elmenekült. Simán kikapnak a ződ öbölbe, de ez mindegy is. Ugyanis Tibibácsi még marad egy évet pöttyös lasztizni, hogy tejjesűjjön a három kívánsága a rekordok könyvibe, aztán mehet ő is a hintaszékbe majszolni a avokádófagyit.

Viszont meg kell mongyam, hogy ez a főnökök meglepett. Simán benéztem, hogy csihipuhi lesz rengeteg ponttal, erre meg nédda. És a barnák sem barnítottak nadrágot, ott is lett védelem. Egészen meglehetős meccs lett a végére, de inkább csak azér, mert Mahomest lecsapták egy bal alkarossal. Ennek ellenére igazából csak egy Rozmár hiányzik a barnáknak, amúgy minden adott, hogy SB sanszosak legyenek.

euskadi68
euskadi68
Reply to  bjeela
2021-01-18 10:13

Egy kivétellel egyetértek veled, de azért az a gyűrű még nem lett volna meg egy winnel. :)
Ha a ződek csak egy átlagos formát hoznak, hazaküldték volna a szenteket. És akkor a sb-ról még nem beszéltünk.

bjeela
bjeela
Reply to  euskadi68
2021-01-18 10:13

Vakaródzok én is a dolog mijatt, de bujkál bennem a kisördög, hogy ilyen jó védelemmel és támadóegységgel no meg JW-vel abszolút pariban lennének a GB-vel, márpedig a GB-t jelenleg a liga legjobbjának gondolom és abszolút bajnokesélyesnek. Mongyuk esse montam volna ki két hónappal ezelőtt…

euskadi68
euskadi68
Reply to  bjeela
2021-01-18 11:38

Most, hogy belegondolok, igazad is lehet. Bár JW nem top irányító, de ebben a csapatban nem is kell extraklasszis, hogy elmenedzseljen egy kúbé egy SB runt.
De ezt már nem fogjuk megtudni, mert a sapi miatt nagy szarban van a Saints, mindenképpen gyengülni fognak. Ez lett volna “Az” esély.

Fetyke
Fetyke
Reply to  euskadi68
2021-01-18 11:39

Na azért az alapszakasz és a rájátszás között hatalmas ám a különbség. Green Bayben egy fénykorában lévő Breesel sem a Saints lenne esélyes, JW-vel pedig ugyanúgy teljesen reménytelenek lennének ez ellen a Packers ellen.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-18 13:33

A szösz tuggya, idén liga 4-5 a védelmük, a támadó oldal 5. pontszerzésben, nagyon kiegyenlített csapat ez a széntsz és akkor még ott van Payton is. Csak egy jó kezű QB kell. Jó, a Packs OL ellen nehéz bárkinek is, de hátha.

Tamás Bolla
Tamás Bolla
Reply to  bjeela
2021-01-18 10:18

Nem olyan biztos, hogy ült volna Winston játéka.
Ha Brees van fent persze, hogy rövid játékokat védekezi. Viszont szerintem Winston ellen áthívták volna a védekezést.
Oké egyszer benézték, de az is trükkös játék volt nem sima passz játék.

bjeela
bjeela
Reply to  Tamás Bolla
2021-01-18 10:18

Ugye nem gondolod, hogy JW csak mélyeket tud és akar dobni? Pláne, hogy nem ő mongya meg, micsinájjon, hanem Payton…

Tamás Bolla
Tamás Bolla
Reply to  bjeela
2021-01-18 10:23

Rövid yardos játékokban szerintem nincs Brees szintjén.
Brees megkapta még utoljára a csapatot. Sajnos kiestek.
Nem mindennapi karrier volt, de az idő tellik. :/

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-18 11:48

Csak dobni kell vagy megengeded, hogy passrush is legyen? Netán blitz?

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-18 13:26

Mé, ellenfél is van? Úgy nem ér!

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2021-01-18 11:41

Winston-nal se nyertek volna.
Ez a meccs már ott eldőlt mikor a Tájszon Hill nem öltözött be.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-18 14:20

Tomlin. Lamar. Winston. Erős januárod van. Lehetne unpopular opinions rovatod itt. Szerintem még a Júdeai népfrontot támogasd a római imperializmus ellenében és grand slam. A Lamart én mondjuk megvettem. De ezzel kisebbség vagyok.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-18 14:38

Nem értem: miért kellene rohattul populárisnak lennem? Nekem egy árva huncut buznyákot sem fial, ha szeretnek.

És különben is a Júdea népe frontot támogatom. Eccerűen felháborító és nevetséges, hogy ilyet feltételezel rólam. Csak azért, mert egy gügye filmet csináltak amiben megemlítik azokat a simlis gazembereket, még nem kell elhinni, hogy közkedveltek lennének és nekik lenne igazuk.

Különben is, ha van valami, amit megtanultam ennyi év után, hogy a tömeg a legkevésbé látja jól a dolgokat.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-01-18 19:52

de a tömeg nem is jár ilyen helyre kövezni

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-01-18 19:53

Tömeg? Csak a nők szoktak ott feszültséget levezetni.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-01-18 20:10

tömeg, feszültség
nem sokára eljutunk a fotonok perdületéig

Zoard
Zoard
Reply to  ahanem
2021-01-19 22:58

bjeela nem fizikus.
odáig azért nem jutottunk még el ;-)

Antal Kovacs
Antal Kovacs
2021-01-18 10:04

“Rendkívül szerencsétlen és igazságtalan játék volt. Egyrészt ez a liga egyik legértelmetlenebb és legrosszabb szabálya, másrészt Sorensen sisakkal fejre ment a szerelésnél, amit egyértelműen sárgával kellett volna jutalmazni.” – rendben, lehet rá zászlót dobni, de amúgy mégis mit kellett volna tennie Sorensen-nek ebben a szituációban? Csak kérdezem, tényleg, nem akarom azt mondani, hogy ez így oké, de nem tudom mégis mi lenne a jó döntés ilyenkor. Mert azt azért csak nem nézheti végig, hogy TD-t szerez a WR. És ha ez így veszélyes játék, akkor a Higgins is veszélyesen játszott nem? Mert ő is mélyre vitte a fejét, és térd magasságban repült a sisakjával ezzel potenciális sérülést kockáztatva. Az is oké, hogy ez a touchback szabály sem jó, de mi lenne itt a jó megoldás? 1st down az egy yard-osról? De akkor elkezdenék a támadók bedobálni/begurítani a labdát az end zone-ba, ha nem tudnának bejutni vele, gondolom ezért kapja meg ilyenkor a védő csapat a támadás jogát.

bjeela
bjeela
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-18 10:13

Ez olyan, mint a gurulósban a magas láb névre hallgató szabálytalanság felháborító érvényesítése csípőmagasságban fejelni akaró játékos esetén. És a taccsbek logika is jónak tűnik. Teccetős érvelés, grat.

Wide open
Wide open
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-18 10:35

Higgins kapcsán azért nem lehet szó veszélyes játékról mert ő a gólvonal felé ugrik, Sorensen pedig Higgins felé. Viszonylag lényeges különbség.

bjeela
bjeela
Reply to  Wide open
2021-01-18 10:43

Stimmel, de olyan pozícióban helyezkedik el, hogy eleve kizárja a védő szabályos közbeavatkozását, pont, mint a gurulósban, amikor a támadó térdmagasságba elvetődve fejel a védő meg igyekszik elrúgni a labdát. Asszem ezt a gurulós szabálykönyv “önveszélyes játéknak” nevezi – de lehet, hogy hülyeségeket beszélek, nem néztem utána, de a megítélése az ilyen helyzeteknek ezt a szemléletet jelzi – és nem áll távol ez a helyzet ennél az esetnél sem Higgins kapcsán.

Wide open
Wide open
Reply to  bjeela
2021-01-18 10:45

Azért került olyan pozícióba mert a védők totál üresen hagyták. Ha innen már csak szabálytalanul tudnak vele elbánni, az ne a támadó hibája legyen már.

Nicsi
Nicsi
Reply to  bjeela
2021-01-18 10:48

Ha eleve nem tudja szabályosan szerelni, akkor miért is nem szabálytalan a szerelés?

bjeela
bjeela
Reply to  Nicsi
2021-01-18 22:21

Azt akartam érzékeltetni, hogy ha a védő is előrevetődve próbálja vállal blokkolni a támadót, akkor óhatatlanul össze fognak ütközni a fejvédők. Oldalról jön a védő, sansza sincs úgy fordulni, hogy a fejvédők ne akadjanak össze, ahhoz túl nagyok.

Az aktuális eset valóban fejre irányult, konkrét gyilkolászás volt, de ha igyekezett volna vállal ütni, akkor sem ússza meg a sisakok összeütközését. Ez persze nem menti a direkt mozdulatot, ki kellett volna állítani.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-01-18 10:51

lekésett, elkúrta, fogadja el
kiállítás lenne a jutalom az ilyenért
ja, a gurulósban egyébként a kapusok is fejjel előre vetődnek, kezük meg sehol

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  ahanem
2021-01-18 11:15

“lekésett, elkúrta, fogadja el” – azért te sem hiheted, hogy van annak realitása, hogy egy NFL védő tackle-re megy, maximális sebességgel rohan a támadó felé, aztán hopp, inkább meggondolja magát, és megáll, mert rájön közben nem fog odaérni, és hagyja a támadót, hadd szerezzen pontot… Illetve akkor egy támadó is fogadja el, ha megfogják, és ne csavargassa magát ki a tackle-ből, meg ne vetődgessen, ha kockázatos. Ennek nincs realitása, ezek a játékosok a maximumot akarják kihozni minden playből. És mivel ez még mindig egy kontakt sport, benne vannak az ilyenek sajnos. A röpladában nincs benne. Legyen zászló, oké, de azért a sem valós opció, hogy az ilyen kontaktot eltűnnek a játékból.

ahanem
ahanem
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-18 11:56

nyilván az emberölési kísérlet jobb megoldás, teljesen egyetértek
nyugaton már megoldották (értsd: college szinten)

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-01-18 22:21

Nem lekésett, konkrétan ki akarta ütni és meg is tette. Nálam is tuti kiállítás, már a kibeszélőben is így értékeltem.

Ettől még a szitu az, hogy nem lett volna sansza vállal kiütni a fickót, mert konkrétan keresztirányú a mozgás és akkor hogy teszed előre a válladat miközben eltartod a fejed, nehogy ütközzön a másikéval? Esélytelen. Igaz, azt megtehette volna, hogy a kezét nyújtja előre, de akkor meg nem tudja kilökni a védőt testtel, márpedig erre nevelik ezeket a nyomorultakat dedós koruktól kezdve.

A gurulósban a kapus szintén önveszélyes ilyen esetben, ha az ötösön kívül teszi és térdmagasságban. Ha pechjére nem látja a csatár, mert a lasztira fókuszál, akkor simán teliberúghatja. Ilyen esetekben a kapus automatikus védelmének stratégiáját sosem értettem.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-18 11:44

De tudja már megkülönböztetni a fejét a vállától. Az NFC meccsen ugyanezt meg tudta oldani a védő.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-01-18 19:52

ja, mert ha kinyújtom a kezem az ég felé, akkor az még mindig a fejem alatt lesz

a csillárok mást szoktak mondani

ducksfan
ducksfan
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-18 11:15

a touchback szabály szerintem jó. ha nem kellene birtokolni a labdát, akkor egy-egy ügyesebb játékos több yrd-ról véletlenül úgy veszítené el a labdát, hogy érje a pilont és TD.

ha a támadó nem biztos benne, hogy biztosan be tudja vinni, akkor menjen le 1-2 yrd-on. Nem hibáztatom, hogy megpróbálta, sajnos nem jött be.

vabu
vabu
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-18 12:03

Stefanski nyilatkozott utána és egyértelműen Higginst “hibáztatta” mondván van náluk ilyen szituációkra szabály, hogy nem a TD szerzés a cél.

gergerger
gergerger
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-18 13:52

Itt nem arról volt szó hogy mint superman karral előrebeugrott szerelni és véletlenül összeért a fejük hanem arról hogy fejjel előre ugrott, opció lett volna az is hogy oldalra kilöki kézzel. Touchbacknél gondolom már most is szabályozva van hogy nem nagyon lehet előre juttatni a labdát direkt fumble-lel mert ha nem is az end zoneba vagy az 1 yardosra de rendszeresen first downokra gurigathatnák a labdát.

rowi
rowi
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-18 14:20

cowher a szünetben a mellett érvelt, hogy jöjjenek a támadók a következő downnal a 20asról

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  rowi
2021-01-18 14:38

az úgy még valahol jó kompromisszum lehetne

ahanem
ahanem
Reply to  rowi
2021-01-18 19:52

jöjjenek onnan, ahonnan a passz elindult. :DDDDDDDDD

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-18 17:47

A touchback témát még az első forduló után (ott Harry-nek sikerült ezt eljátszani a Dolphins ellen) körbetáncoltuk rendesen, ott elő is került pár ötlet a megoldási lehetőségekre:

1) a labda visszakerül az eredeti LOS-re a támadókhoz, akik veszítenek egy próbálkozást (downt). Azaz bünteti a támadósort, mert elveszti az esetleges előrehaladást és egy próbálkozást, de nem aránytalanul és kivételesen teszi meg ezt a labdabirtoklás elvételével.

2) a labda a támadóknál marad, és a fumble helyéről jöhetnek: ez nyilvánvalóan a támadóknak kedvezne, nagyjából egyenlővé tenné az ilyen labdavesztést a pálya bármely pontján lévővel.

3) a ladba a védelemé, de a fumble helyéről: ez kedvezőbb a védelemnek, hiszen övék a labda, viszont nem bünteti aránytalanul és igazságtalanul a támadókat azzal, hogy az ellen egyből a 20 yardról jöhet (hanem általában az 1-2 yardról tehetnék ezt meg)

Tsabi a patrióta
Tsabi a patrióta
Reply to  Antal Kovacs
2021-01-19 12:36

És akkor miért is nem ment a zászló?

Wide open
Wide open
2021-01-18 10:45

AR nagyott nőtt a szememben azzal a meccs végi playcall-al. A Chiefs nagy szerencséjére Henne “be tudott melegedni” a Chargers ellen az utolsó alapszakasz fordulóban, így bizonyára kicsit nagyobb magabiztossággal hívta be a mindent eldöntő játékot. Remélem azért Mahomes teljesíti a protokoll előírásait, és tud majd játszani kövi héten, mert azért ez a csapat nem ugyanaz nélküle. Bills ellen pedig mindent bele kell majd adni ha a címvédés a végső cél.

conspiracy theory
conspiracy theory
2021-01-18 10:53

Durva, hogy már csak 3 meccs, és vége a szezonnak. És jön fél év szünet.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  conspiracy theory
2021-01-18 11:25

A durva az,hogy ha Breki nem játszhat a hétvégén ,akkor szinte biztos hogy Rodgers vagy Brady szerez még egy gyűrűt.

ThySoul
ThySoul
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-18 11:27

És a Bills holmarad? Ki lehet szopn…… azaz, jobban gondold át a helyzetet

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  ThySoul
2021-01-18 11:34

A Bills alapvetően többet utazik a PO alatt+ ugye az SB rutin az öregeknek kedvez.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-18 11:39

A PO utazásnak nem sok jelentősége van, mert két hét szünet lesz a konferecia döntő után.
Pont az ilyen “fix” meccsek szoktak aztán fura végeredménnyel visszatérni. Elég mondjuk egy ideges center, aki egy rossz mozdulattal meglepi a nagy PO rutinnal rendelkező QB-t és máris egy safty-t csinál.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  ThySoul
2021-01-18 11:34

Történelmileg a Bills-nek nem szokása nyerni az SB-ben :)
(Amúgy jogos)

bjeela
bjeela
Reply to  conspiracy theory
2021-01-18 11:38

Öt a nyújorki igassság!

ThySoul
ThySoul
Reply to  conspiracy theory
2021-01-18 11:51

Persze nem is mondom hogy mi vagyunk a fő esélyesek csak na azért számoljanak már velünk is :D

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  ThySoul
2021-01-18 11:53

(Maradjon kettőnk között, de a PO-ban eddig a Bills-nek (is) szurkoltam)

d zoli
d zoli
Reply to  ThySoul
2021-01-18 21:21

Ezt szeretted volna mondani? https://youtu.be/1tba6z4Xe2w

euskadi68
euskadi68
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-18 11:44

Nem írnám le a Rozmárt Mahomes nélkül sem. Meg tudja ő írni a gameplayt Hennere is. Ha az megvan, akkor a sb-ra már ott lesz Mahomes, és behúzhatják.
Bakker, ha 10 évvel ezelőtt valaki azt mondja nekem, hogy Henne SB győztes lesz, körberöhögöm. És ha idén is behúzzák, akkor már 2 gyűrűje is lesz. :)

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  euskadi68
2021-01-18 11:51

Nyilván nem szabad leírni, ezért is játszák le a meccset. (Lásd még: Heinicke)
Szerintem, ami nagyon hiányozhat a Chiefs-nek, az az a Mahomes, aki a legkritikusabb helyzetben is tud egy “aztak*va”-t húzni.

euskadi68
euskadi68
Reply to  conspiracy theory
2021-01-18 11:53

Henne is tud “aztak*vát” húzni. 4 évig anyáztam miatta. :)
Nem néztem utána, de sztem több int-je volt a Dolphinsban, mint td-je.
Pezsgőt bontottam, amikor kihúztuk a helyére Tannehillt.

katonadani
Reply to  euskadi68
2021-01-18 12:01

31 TD – 37 INT
Jaguarsban 27 TD – 26 INT

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2021-01-18 12:36

Egyértelműen fejlődött

BillyManziel
BillyManziel
Reply to  katonadani
2021-01-18 17:46

Aránylag nem kurva rossz, de azért még vészesen szar….

(Amúgy mikor lesz infó Mahomes állapotáról?)

katonadani
Reply to  BillyManziel
2021-01-18 17:48

meglepne, ha csüt-péntek előtt lehetne tudni bármi biztosat, de az is lehet, hogy csak hétvégén

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  euskadi68
2021-01-18 12:03

Nem fogok sírni, ha jó meccs lesz az AFC döntő. :)
Henne-nek az igazán nehéz az lesz, hogy most csak be kellett ugrania, és nem volt ideje ráizgulnia a meccsre. Innentől viszont egy hétig minden nap, minden percében rajta lesz a rohadt nagy nyomás. Ilyenkor van az, hogy ha az első pár megmozdulás jó, akkor szárnyra kap az illető, ha viszont nem, vagy csak nincs szerencséje, akkor jön a teljes összeomlás.

acsdav2
acsdav2
Reply to  conspiracy theory
2021-01-18 12:23

Lesz a nyáron induló European Football League. :)

ahanem
ahanem
Reply to  conspiracy theory
2021-01-18 19:52

FCS lesz tavasszal asszem

d zoli
d zoli
2021-01-18 11:21

Tibi: oké. Nem volt nagy ász. De rettentő nehéz labdákat is megdobott. Godwin td droppja, Gronk droppja, Gronk td contested incompleteje stb stb azok parádés dobások voltak. Ja. Edit. Meg a Miller és a Johnson passzok kulcs szituban.

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
2021-01-18 11:38

thomas 0 elkapás, 0 yard…. megérte az utolsó pennyt is amit kifizettek neki :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fontos_Vidra
2021-01-18 11:44

Én még adnék neki emelést is. :D

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2021-01-18 19:52

rekordfizetést megérdemelne simán

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  Fontos_Vidra
2021-01-18 12:11

Azt a formáját idézte, amikor még a fantasy csapatomban volt…

vabu
vabu
2021-01-18 12:13

Most akkor mondhatjuk hogy renningan – ha matematikailag még nem is – de gyakorlatilag megnyerte a tippjátékot? :)))

katonadani
Reply to  vabu
2021-01-18 12:28

2 meccs előnye van a maradék 3 meccsre, még nem lehetetlen :D

Goodell
Goodell
2021-01-18 12:31

remek a Pats dinasztia végre összerogyott most jöhet a Chiefs…remek ez az AFC, IZGALMAS…komolyan úgy kell leélnem az életem hogy 2 csapat dominálja a liga egyik felét? esélyt nem látok rá hogy ha egészséges a KC valaki megállítsa a következő 3-5 évben, csoportjuk is ugyan az lett mint a Pats-é még régen, komolytalan, hogy lehetnek ilyen kutyaütők ebben a ligában, hogy tudott a Chiefs GM és Reid egy ilyen verhetetlen offense-t és vállalható defenset összerakni?

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Goodell
2021-01-18 13:33

Nyugi. 1-2 év, és a következő Pecc dinasztia lenyomja őket. ;)

Tekintve, hogy Reid sem fiatal a szakmában, és van Mahomes előtti korszaka, a megfejtés az lehet, hogy egy jó edző, ha kap egy nem öntörvényű HoF esélyes QB-t, akkor van a dinasztia. Nélküle – értsd pl. Mahomes előtti évek – maximum a szakma elsimerését tudja kivívni, ami nem feltétlenül kerül be a híradóba.
Ha meg van egy jó HC + QB párosod, akkor indul az öngerjesztő folyamat, mert egyfelől nagyobb a merítési lehetőség a szakmai stábbal kapcsolatban, másfelől az eredmények után egyre kevesebben pofáznak bele a dolgába (tulaj, GM, más erős ember), harmadfelől csökken a szervezeten belül a HC, meg egymás faragása, intrikák, negyedfelől vonzza az ilyen csapat az SB-t akaró játékosokat, akár még némi diszkont árán is.
De szerintem az lesz vízválasztó, hogy az első nagy kudarcot hogyan viselik. Erre a Seahawks-ot hoznám példának, akikben talán benne volt dinsztia lehetősége, de az SB vereség után nekem úgy tűnt, hogy a saját játékosai verték szét.

Goodell
Goodell
Reply to  conspiracy theory
2021-01-18 14:41

Rodgers az egyik legősibb futball csapatba nem tudott dinasztiát alkotni, de igen a Seattle is elpuskázta az egészet… Nem zavarna ha 3 4 ilyen csapat lenne amúgy mert matematikailag kijön hogy van 3 4 zseni a ligában, de csak 1 aki teljesen más ligában játszik jelenleg? Ha nem 1 meccses lenne a playoff csak a Chiefs nyerne és engem ez zavar, pedig ott a fizetési plafon, draft stb.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Goodell
2021-01-18 15:18

A fenti kommentemet pontosítva szerintem ez kb. annyin múlik, hogy : Ha van egy jó HC + QB + Menedzsment, amelyek egymással is kompatibilisek, illetve nem robbantja őket szét az egymás kárára érvényesített személyes ambíció.

ahanem
ahanem
Reply to  Goodell
2021-01-18 19:52

Watson lenne legalább ilyen jó, csak hát ott a GM meg a spektrum másik végén játszik

bjeela
bjeela
Reply to  Goodell
2021-01-18 22:01

Favre-nak sem sikerült…

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  Goodell
2021-01-19 09:38

japp, Rodgers nem épített dinasztiát. szégyelje magát :D

d zoli
d zoli
Reply to  Goodell
2021-01-18 14:14

Minden évtizedben volt dinasztia. Még salary cap érában is összejön.

Róbert Szabó
Róbert Szabó
Reply to  Goodell
2021-01-18 21:32

Nyugi a Bills megfogja őket, Packers-Bills superbowl lesz

pritek
pritek
2021-01-18 14:06

Azt mondja mar el valaki, hogy a Saints trukkos TD, hogy volt szabalyos. Amire gondolok, hogy Kamara elorefele nyujtja a labdat Sandersnek. Nem ugy van hogy elorefele csak egyszer adhatjak at a labdat? Vagy a handoff nem szamit?

d zoli
d zoli
Reply to  pritek
2021-01-18 14:12

Dobni nem lehet kétszer előre.
Handoff ebbe nem számít.
Handoff, lateral, pass. Szabályos volt. A 2 db meg jól őrizte együtt a bal hashht…

pritek
pritek
Reply to  d zoli
2021-01-18 17:49

Ezt ertem, de akkor ezek szerint handoffot lehet adni elore is? Ertsd, az handoffnak minosul?

katonadani
Reply to  pritek
2021-01-18 19:51

persze. Akkor passz, ha nem odanyomod a játékos hasába/kezébe, hanem odapöccinted.

pritek
pritek
Reply to  katonadani
2021-01-19 00:09

Koszi mindenki.

ahanem
ahanem
Reply to  pritek
2021-01-18 19:52

a labda mozgása számít, és ugye a handoffnál a labda mozdulatlan ilyen tekintetben, szerintem így a legegyszerűbb megérteni

d zoli
d zoli
Reply to  pritek
2021-01-18 21:21

It is a forward pass if:

the ball initially moves forward (to a point nearer the opponent’s goal line) after leaving the passer’s hand(s)

Tehát kézből etetni nem passz. Mert előrenyújtásnál nem hagyja el a kezét. És amikor az átadó keze lekerül róla akkor már nem nála van tehát nem mozgatja tudatosan előre, hanem a másik ember keze, hasa stb viszi a labdát. Ha kérded mi van ha nem tudja megfogni hanem a hasáról előrepattan? Akkor fumble.

rowi
rowi
2021-01-18 14:26

mivel ez most elég látványos volt, és tkp ezzel kapott ki a browns, így előfordulhat hogy ezzel a touchbackkel kezdenek vmit majd a holtszezonban. így nem fair. cowher a szünetben a mellett érvelt a foxon, hogy jöjjenek a támadók a 20asról, az elég nagy büntetés, a védelemnek egy fél win (szinte biztosan 4 pont nyereség). ezt tudnám támogatni. vagy azt, hogy oké, fumble, de nem touchback, hanem akkor a saját 1 yardosáról kezdhet az ellenfél

ebből rodgers gyűrű lesz, de tőle nem fogom sajnálni a másodikat

Goodell
Goodell
Reply to  rowi
2021-01-18 15:05

Milyen Rodgers gyűrű? Ahhoz kéne valami védelem KC ellen :D nem fog az öreg 40 50 pontot feltenni, Mahomes meg addigra csúcsra lesz járatva

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Goodell
2021-01-18 15:49

Goodell úr, akkor az már eldőlt, hogy mely csapatok jutnak a döntőbe? :D

acsdav2
acsdav2
Reply to  rowi
2021-01-18 17:46

Tulajdonképpen azzal kapott ki a Browns, hogy még Henne is egy potens QB-nak tűnt a védelmük ellen. :) A szabály így jó ahogy van.

Fetyke
Fetyke
Reply to  rowi
2021-01-18 17:48

Nem nagyon lehet ezzel a touchback szabállyal mit kezdeni. Több minden ezekre épül logikailag, ha ezen változtatni akarnának, akkor azokon is kellene előbb-utóbb.
Egyébként logikus és korrekt a rendszer. Ha az oldalvonalon pattog ki a bőrbogyó akkor visszakapják azt a támadók, ha nem akkor labdavesztés, azaz a védelemé laszti. Ha a vonalak hosszát nézed, akkor így is a támadók vannak előnyben részesítve. :)

pritek
pritek
Reply to  Fetyke
2021-01-18 17:49

Jo ez ahogy van. Most pont buko volt, de maskor nem lesz az. Ilyen nem tul gyakran tud azert elofordulni. Direkt eleg nehez lenne a vedonek erre jatszania es kockazatos is, mert ha nem megy ki es az ellen szedi ossze akkor TD.

ahanem
ahanem
Reply to  pritek
2021-01-18 19:52

Carr a mestere ennek

tamás huli
tamás huli
2021-01-18 17:48

A Brownsnak saját kezében volt a sorsa
Mahomes sérülése után ilyen gyenge passz védekezéssel is megnyerhették volna a meccset de rossz playeket hívtak
8 perccel a vége előtt.
A Bills defenseben most benne van hogy limitaljak a Kansas offenset LB és Secondary nagyon jó szóval nem lesz olyan könnyű dolga Mahomesnak és csapatának.
Packers otthon a hidegben esélyesebb mondjuk Bradynek nem lesz szokatlan.
Kíváncsi leszek a Packers O line mennyire fogja dominalni a Bucs védőfalat.
A

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

107
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x