Connect with us

Összefoglaló

AFC: A Titansé a South, a Dolphins maradt le a rájátszásról

A nagy versenyfutásból végül a Dolphins került ki vesztesen az AFC-ben, ugyanis borzalmas játékkal kikapott a Billstől, és mivel minden más playoff-aspiráns nyerni tudott, így Brian Floresék csak otthonról nézhetik a rájátszást. Az AFC South végül a Titans kezébe került, Derrick Henry pedig átlépte a 2000 yardot álomhatárt!

Tennessee Titans @ Houston Texans 41-38

Ha valaki látta a két csapat meccseinek nagy részét idén (sőt, akár csak 1-2-t), akkor nem lepte meg, amit tegnap látott, ugyanis mindkét csapat hű maradt önmagához és kiváló támadósorral, illetve pocsék védelemmel egy pontháborút tártak elénk. Megfűszerezte viszont a dolgokat a mérkőzés tétje és az, hogy Derrick Henry a 2000 yardos álomhatár eléréséért küzdött.

Ez össze is jött neki, hiszen 223 yardra volt szüksége, de ő szerzett 250-et a földön! Ezzel ő lett a nyolcadik játékos, akinek ez sikerült, 2012 óta (Adrian Peterson) pedig az első. Érdekesség, hogy a Titansnek így már két 2000 yardos futója is van a történelemben (Chris Johnson, 2009). Henry szokás szerint megállíthatatlan volt, zsinórban harmadik meccsén szerzett 200+ yardot a Texans ellen, igazi mumusává vált a houstoni alakulatnak. A Titans másik nagyágyúja, AJ Brown is nagyot ment a maga 151 elkapott yardjával, a Titans offense-t igazából csak az elkapók dropjai tudták megakadályozni abban, hogy haladjanak.

Persze a Texans is hozta a szokásos játékát. Deshaun Watson ihletett formában volt, hozta a megszokott gyönyörű hosszú passzait és meneküléseit is, 385 yarddal és 3 TD-vel zárt, legfőbb célpontja Brandin Cooks volt (11 elkapás, 166 yard, 2 TD). A védelem ellenben továbbra is borzasztó és nem tud megállítani senkit.

A végjáték is jól mintázta a Texans idei szezonját, hiszen a szoros meccseket idén nem nyerte meg a Houston (2-8 ezzel együtt). Egy jó kis adok-kapok lett a dologból és látszott, hogy az fog nyerni, akié az utolsó drive. Végül így is lett. 38-38 volt az állás, 18 másodperc volt az órán, már be volt készítve a Facebook-poszt, hogy jöhet a hosszabbítás. Erre Tannehill kiosztott egy 52 yardos bombát AJ Brownnak, amivel eljutott mezőnygóltávolságba a Titans, és Sam Sloman egy kapufás góllal megnyerte a meccset.

A Titans így megnyerte csoportját és készülhet a Ravens elleni wild card meccsre, a Texans pedig az 1/3-as és a 2/4-es picket adja a Dolphinsnak és készülhet a GM- és HC-keresésre.

(katonadani)

Jacksonville Jaguars @ Indianapolis Colts 14-28

Ha egy kicsit jobb ellenféllel találta volna szemben magát a Colts, akkor könnyen megismétlődhetett volna a múlt heti Steelers elleni leolvadás. Az első félidőben ugyanis szuper volt az Indy, három pontszerző akcióval kezdték a mérkőzést és 20-7-es eredménnyel mehettek a nagyszünetre. Viszont ott ragadt az öltözőben a csapat, ugyanis a félidő után 26 percen át nem sikerült pontokat feltenni a táblára, a gyors puntok mellett egy kihagyott mezőnygólt és egy interceptiont sikerült csak felmutatni, az offense pedig megfeneklett. És ez az, amit egy jobb csapat kihasznált volna.

A Jaguars viszont nem tartozik közéjük és ugyan szorossá tudta tenni a mérkőzést, a fordítás nem jött össze. James Robinson hiányában a földön nem tudtak haladni, és hát Mike Glennontól a levegőben sem várható sok – nem is jött igazán, bár tegyük hozzá, hogy különösen rossz sem volt. Négy drive-ot vezethetett a Jaguars 6 pontos hátrányban, ezek során összesen 43 yardig és 4 puntig sikerült eljutni. És mivel a lehetőséget nem használta ki a csapat, ez megbosszulta magát Jonathan Taylor személyében.

Ez a meccs ugyanis a Colts újonc futójáról szólt: 30 futásból 253 yardig és 2 TD-ig jutott. A Colts történetében az eddigi rekordot a Hall of Famer Edgerrin James tartotta 219 futott yarddal, ezt döntötte meg Taylor, és ő lett a valaha volt legfiatalabb RB 250 futott yarddal egy meccsen. Taylor a szezonban harmadik helyen zárt a futott yardok versenyében Derrick Henry és Dalvin Cook mögött, pedig év elején nem is számított első számúnak és csak a szezon második felére indult be igazán – akkor viszont nagyon, és nem lenne meglepő, ha jövőre top5 futóként beszélnénk róla.

Ezzel a győzelemmel a Colts bejutott a rájátszásba, és mondanánk, hogy küldhetik a köszönőlapokat Josh Allenéknek, amiért megverték a Miamit (ha nem így lett volna, Riversék otthonról néznék csak a PO-t), de jövő héten épp egymás ellen játszanak, így vagy átadják őket személyesen, vagy inkább megpróbálják megnehezíteni a dolgát.

(katonadani)

Miami Dolphins @ Buffalo Bills 26-56

Brutális kiütéssel ért véget a Dolphins szezonja, 30 pontos vereséget szenvedtek a Bills ellen. Ezzel és a Colts, illetve a Browns győzelmével a Miami nem jutott be a rájátszásba, a Bills pedig bebiztosította a második kiemelést.

A hazaiak több embert is pihentettek a védelemből (White, Hughes, Addison), a támadósorból pedig Cole Beasley hiányzott sérülés miatt, de az első félidőt végigjátszották a kezdők, és ez meg is látszott az eredményen. Bár nem úgy indult a találkozó, ahogy a Bills szerette volna, Andrew Van Ginkel sackelte Allent, majd Byron Jones az év egyik legszebb interceptionjét szerezte meg. Sanders 49 yardos mezőnygóljával vezetett a Dolphins, de ez volt a meccsen az egyetlen alkalom, amikor előnyben voltak.

A második negyed elejéig tartotta magát a Miami, utána beindult a Bills-henger. Isaiah McKenzie élete legjobb 7 perce következett, két elkapott TD után egy puntot is visszahordott hat pontért, a félidő vége előtt pedig John Brownnak volt egy remek drive-ja, ahol 59 yardot is ő szerzett, abból 32-t egy TD elkapással. Mindeközben a Dolphins három 3&outot csinált és csak egy mezőnygólt szerzett, így 28-6-os előnnyel ment szünetre a Bills.

Tua és a támadósor jól kezdte a második félidőt, végig mentek a pályán, igaz, kellet hozzá egy DPI büntetés 4. és gólra, utána Gaskin futott be 1 yardról, kapaszkodott a Miami, majd a védelem is simán leparancsolta a Bills cseresorát. Azonban a következő drive első passzát leszedte Josh Norman és vissza is vitte hat pontért, 35-13, valószínűleg itt dőlt el végleg a mérkőzés.

A garbage time-ban – ami az egész negyedik negyed volt – Antonio Williams, a Bills futója szerzett két TD-t, valamint Gabriel Davisnek volt egy 56 yardos elkapása hat pontért, a másik oldalon Salvon Ahmed és Malcolm Perry szépített.

Nagy reményekkel érkezett a Dolphins, de a támadósor totális csődöt mondott, Tua borzalmas volt, nem tudta mozgatni a láncokat és a legrosszabbkor adta el a labdákat (végül 3 interceptionnel zárt), a védelem pedig hiába fogta a Bills futásait (Williamsén kívül), Allen, majd Barkley hihetetlenül könnyen passzolta szét őket – az első INT-t leszámítva.

A Bills az Indianapolist fogadja a Wild Card körben, és ahogy az elmúlt hetekben játszanak, egyértelmű favoritok lesznek, jól sikerült nekik a formaidőzítés. A Miami pedig közel volt a playoffhoz Tuával és Fitzpatrickkal, de jövőre sokat kell fejlődnie a támadósornak, hogy ígéretes maradjon a Flores/Tua-projekt. A Dolphins a Texans pickjével 1/3-on fog húzni, alanyi jogon pedig 1/18-on.

(löfli)

Pittsburgh Steelers @ Cleveland Browns 22-24

A Cleveland Browns 2002 óta tartó rossz sorozatát szerette volna megszakítani, hiszen 19 éve nem játszott playoffban. Ehhez elég volt, hogy megverjék hazai pályán a Steelerst, amely már bebiztosította a csoportgyőzelmet, így több helyen is tartalékosan állt fel.

Egy igazán fordulatos mérkőzést láthattunk, többször is kérdezhettük közben, hogy hányszor kell ezt megnyernie a Brownsnak ahhoz, hogy tényleg övé legyen a győzelem. A mérkőzés első felében mind támadó, mind védő oldalon jól szerepeltek Bakerék. 10 pontot tudtak feltenni a táblára válasz nélkül, a Steelers az első három támadásából nem sok mindent tudott elérni, gyorsan leparancsolta őket a védelem. A Barnék pont azt játszották, amit kellett nekik és ami jól megy, a futójáték és passzjáték jó egyvelegét alkalmazták, amivel tudtak is előre haladni. Ezek után kicsit ráültek az eredményre és jöhetett a vendégek szakasza.

Mason Rudolph kezdte megszokni a helyzetet, hogy hosszabb kihagyás után újra kezdőként szerepelhet és felélesztette az offense-t. Habár nem tudtak elérni touchdownt, de zsinórban három támadásból is mezőnygólt hoztak össze, amivel feljöttek egy pontra. Rudolph amúgy meglepően rendben volt ezen a mérkőzésen, tavaly mikor Big Ben sérülése után megkapta a lehetőséget azzal finoman szólva sem sikerült élni, de most egy korrekt irányítójátékot mutatott. 39 passzából 22 alkalommal megtalálta elkapóit, 315 passzolt yardja mellett a mérkőzés második felében kétszer is touchdownt passzolt – a negatív oldalra egy interceptiont lehet felírni. Az ő játékának is köszönhető, hogy ez a részben tartalékos Steelers 60 percen keresztül versenyben tudott lenni.

A Steelers első felzárkózása után a hazaiak újra elléptek csoportriválisuktól és a kissé gödörben lévő offense az egy pontos előny tudatában két touchdownt pakolt fel a táblára és már sokan hihették azt, hogy innen nincs visszaút a Steelers számára (főleg úgy, hogy tudhatták a Bills-Dolphins meccs eredményét, amiből biztossá vált, hogy semmi esélyük sincs a második kiemelés megszerzésére). A Browns ezen az estén pont azt játszotta, amivel a szezonban megnyerték a meccseket. A futójátékkal levettek egy kis terhet Mayfield válláról, amivel már az irányítótól sem kellett kiemelkedő játék. Szépen elosztották a játékokat, hiszen 27 alkalommal passzoltak és mellette 31 futást hívtak be az edzők. A futás jól ment, hiszen Chubb vezetésével 192 yardot értek el, mellette még Mayfield is passzolt 196 yardot egy TD átadással, de ami a legfontosabb, hogy nem volt eladott labdája.

A két Browns touchdownra azonban volt válasza Rudolphnak és a Steelersnek, a következő két támadásukból ők is beértek a célterületre. Az utolsó két perchez érve az egyenlítés lehetősége is felcsillant, hiszen ehhez csak a második TD utáni kétpontost kellett volna megoldani. Azonban ez nem sikerült, Rudolph magasan túldobta elkapóját, utána még egy kis esély volt az onside kick után kavarodásból, de végül nem engedte ki a győzelmet a Browns a kezéből, így 19 év után újra rájátszásba jutott.

A wild card körben megismétlődik a párharc, csak a Steelers pályaválasztásával és Big Bennel, illetve TJ Wattal a kezdőben.

(kronikk)

Baltimore Ravens @ Cincinnati Bengals 38-3

Osztálykülönbség volt a két csapat között Cincinnatiben, tisztán látszott, hogy melyik csapatnak volt még miért küzdenie. A mérkőzés előtt még nem volt biztos a Ravens rájátszás helye, de ezt egy győzelemmel biztosítani tudták. A győzelem pedig nagyon simán jött, egyszerűen szétfutották ellenfelüket, ritkán látni, hogy egy csapat ennyi futott yardot ér el egy meccsen.

A 13. hét óta magára talált a baltimore-i csapat, amely futójátékra hagyatkozva földbe döngölte ellenfeleit az utolsó hetekben. A yardok mellett a pontokat is termelték és elérkeztek Lamar Jackson kedvenc hónapjához, hiszen decemberben az aktuális MVP 12-1-es mérleggel áll. Most már januárt írunk, de a Ravens dominancia teljes mértékben jelen volt. Egész mérkőzésen esélyt sem adtak ellenfelüknek, 404 (!!!) futott yardot értek el. Miután földön ilyen szinten tudtak haladni, szinte felborult a pálya a játékhívások tekintetében. Jackson 18 alkalommal, míg Tyler Huntley egy alkalommal passzolt, ezek mellett pedig 54 futójátékot hívtak be az oldalvonal mellől.

Kiemelkedett a running backek közül JK Dobbins, aki 13 alkalommal kapta meg a labdát és ebből 160 yardot ért el, amiből az egyik egy 72 yardos touchdown volt. Mellette még Lamar Jackson is elért 97 yardot, amivel ő lett az első irányító az NFL történetében, aki két egymást követő szezonban is 1000 yard fölé került. Harmadszorra pedig még érdemes megemlíteni Gus Edwardsot is, aki 60 yardot ért el. Ez a három játékos tíznél több alkalommal kapta meg a labdát futásra és el is értek együtt 317 yardot. Egyszerűen félelmetes, amit a Ravens csinál a földön az utóbbi hetekben, de ez a mérkőzés még ezekből is kiemelkedik.

Persze ehhez kellett egy védelem is, amely egyszerűen nem tudott mit kezdeni az ellenfél támadóival, amíg ők komolyan vették a mérkőzést. Az utolsó három támadásban tudták csak úgy megállítani a Ravenst, hogy abból ne legyen pont, de akkor már rég eldőlt a mérkőzés. Egész jó játékot láthattunk múlt héten Brandon Allentől, de ez erre a hétre teljesen eltűnt. 21 passzából mindössze csak 6 volt sikeres és ebből 48 yardot szerzett, valamint két interceptiont. Így itt is a futójáték ment jobban, ott már egy vállalhatóbb 147 yardot értek el, amiből Trayveon Williams egy megiramodásból szerzett 55 yardot.

Ezen a mérkőzésen tényleg osztálykülönbség volt a két csapat között. A Bengals sem védő, sem támadó oldalon nem tudott maradandót mutatni. Egy kicsit az látszott már rajtuk, hogy a sérülések és Burrow elvesztése miatt már a szezon végét várják, hogy tovább tudjanak építkezni és lépésről lépésre feléleszteni a franchise-t nem is olyan régi szintjére.

A Ravens a Titanshez látogat a wild card körben, a Bengals pedig 1/5-re húzhat majd a drafton.

(kronikk)

85 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
85 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
euskadi68
euskadi68
2021-01-04 08:58

Ceterum censeo, Tua esse delendam. Nem emlékszem idén jó meccsére.
Be kell áldozni a két első körös picket a felcserére és elhozni a szőke kislányt. Jacksonville-ben úgyis elkallódna. Akár Tuát is megkaphatják a csomagban. :)

rowi
rowi
Reply to  euskadi68
2021-01-04 09:06

én ezt egyelőre vitatnám. egy év után elengedni egy franchise qb projektet sztem hiba, még akkor is ha újra van egy 1/3-as pickjük. és most lenne egy holtszezon, amit végigdolgozhatnának egy egészséges tuával, ez legutóbb ugye nem így volt.
monjduk tuát sztem egy jó mariota szintre lehet felhozni, ami azért nem egy elit vmi, szóval nehéz ez

euskadi68
euskadi68
Reply to  rowi
2021-01-04 09:19

Rosent is le lehetett váltani, nem kell félni beismerni, ha mellényúltunk a drafton . :)
Azt adom, hogy a covid miatt nehéz volt a felkészülés, de gondolom Murray-nek és Herbertnek sem volt könnyebb.
Mariota… bakker, csak ezt ne írtad volna. Hirtelen belegondoltam, hogy ha ez a plafonja, akkor végünk van. A Bills még évekig komoly tényező lesz, BB összerakja a Patset, a Jets kirúgta Gaset… Évekig nem lesz sanszunk.

ThySoul
ThySoul
Reply to  euskadi68
2021-01-04 10:43

Azért a BB összerakja a patset részt várjunk. Elég lyukas a keret, és hiába mondják a szurkolók hogy egy QB kell, ugye Brady miatt ők még nem tudják hogy nem olyan könnyű ám egy franchise QB-t találni :D
Nálatok szerintem marad tua, csak az egész draftot be kell alá tolni. Vagy sewell+1/18on WR, vagy már 1/3on is jöhet skill player (esetleg hátra trade és úgy). Ha egy turbózott offense mellett sem működik úgy a dolog ahogy kéne akkor lehet váltani, addig szeritnem felesleges

Attila Horváth
Attila Horváth
Reply to  ThySoul
2021-01-04 11:16

És ha a felturbózott offense arra lesz jó, hogy egy újabb 1/3 is messze legyen, meg a SB run is (hello Bears)? Én húznék QB-t, Tua nem volt annyira jó szerintem.

euskadi68
euskadi68
Reply to  ThySoul
2021-01-04 12:16

Persze, várjunk a Patsel, rendben van. De a lényeg az, amit többször is írtam, és alant Attila is: Flóri összerakta a védelmet, a drafton is lehet erősíteni, mondjuk az első két körben Jön DT, OT és WR, mert ezek a posztok lyukasak. Lesz egy csapat, amelyik még Tuával is hoz stabilan szezononként 8-10 győzelmet. Hurrá, pont nem elég a Po-ra.
Rowi hozta fel példának Mariotát. Látjuk, hogy a delfinektől elküldött Tannehill – aki előtt soha még ilyen fal sem volt, mint Tua előtt – mennyire beárazta. :)
De azt hiszem a qb mániámmal egyedül vagyok, nézem a mock draftokat, senkiben nem merül fel qb draftolása. Mindenhol Sewell, vagy wr van.

d zoli
d zoli
Reply to  euskadi68
2021-01-04 13:19

Legyen már hited. Ott egy edző aki jackpotnak néz ki. Ha választanom kell kiben bízzák, akkor nagyon is jól álltok.

euskadi68
euskadi68
Reply to  d zoli
2021-01-04 16:30

Flórival megfogtuk az Isten lábát. :)

ahanem
ahanem
Reply to  euskadi68
2021-01-04 21:03

persze, mert egy zsámár cséz pont annyit segíthetne rajta (vagy felőlem lehet vádül [vagy a heisman győztes smith] is, őt ismeri), mint Diggs a számlák támadósorán, így nem csoda, ha sokan inkább ezt látják valószínűnek

Farubcek
Farubcek
Reply to  ThySoul
2021-01-05 09:22

Extrém eset, de mi van, ha a Jets nem QB-t visz (Sewell), a Jags pedig ne adj isten Fieldset. Azért akkor már el lehetne gondolkodni Lawrence-en.

Csabesz20
Csabesz20
Reply to  euskadi68
2021-01-04 11:01

Azt azért tegyük hozzá, hogy Rosen mellőzésében az is közre játszott, hogy az őt kiválasztó edzői stábot is megreptették és Kingsbury rendszerébe nem illett.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Csabesz20
2021-01-04 11:31

Kingsbury rendszere meg az NFL-be nem nagyok illik bele, de ez már egy másik történet.

acsdav2
acsdav2
Reply to  euskadi68
2021-01-04 12:11

Nem a covid miatt, hanem a sérüléséből való felépülés miatt volt rosszabb helyzetben az edzést illetően a többi újonc QB-val szemben.

euskadi68
euskadi68
Reply to  acsdav2
2021-01-04 12:21

Tavasszal arról szóltak a hírek, hogy teljesen felépült. Ja, a sérülékenységét nem is említettem. Újabb érv ellene. ;)

acsdav2
acsdav2
Reply to  euskadi68
2021-01-04 12:23

Azt hiszem augusztus közepén volt elvileg teljesen kész, de már nem vagyok benne biztos.

d zoli
d zoli
Reply to  euskadi68
2021-01-04 12:38

Rowival érték egyet. Hadd kapjon Tutu kis időt. Azért ez nem volt olyan szar. Értem burrow hörbi meg ilyesmi
De inkább azok anomáliák. Josh Allen se volt jobb újonc. Ettől a Patstól meg jövőre sem kell félni.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  rowi
2021-01-04 17:13

Azért a végére te is rájöttél, hogy nem kis ellentmondás van abban, amit írtál. Ha Mariota szintre lehet(ne) felhozni, akkor miért lenne hiba elengedni?

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-01-04 20:57

láthatjuk a Kyler projektet is, egyelőre elég “jól” alakul.

Fetyke
Fetyke
Reply to  euskadi68
2021-01-04 09:41

Na toldjál hozzá gyorsan még legalább 2-3 további első kört és akkor talán már leül veletek tárgyalni a Jags… :D

euskadi68
euskadi68
Reply to  Fetyke
2021-01-04 10:20

Ha a Bearsnek megérte Trubért a lelkét is eladni, akkor egye fene, megkaphatják a jövő évi első kört és az idei 2/4-et is. Bár sztem ez már túlzás lenne.

Fetyke
Fetyke
Reply to  euskadi68
2021-01-04 11:29

“Ha a Bearsnek megérte…”
Valóban megérte?

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fetyke
2021-01-04 11:31

Bjeela tikkelő arcát elnézve…

bjeela
bjeela
Reply to  Kopi3.14
2021-01-04 15:31

Nem tikkelek, kacsintok. Már négy éve folyamatosan percenként tizenötöt…
De ez kutyafasza ahhoz képest, hogy 12 éve hatpercenként felsikoltok és nem csak akkor, ha Cutlerre gondolok.

euskadi68
euskadi68
Reply to  Fetyke
2021-01-04 12:21

Bjeela szerint igen. :)

bjeela
bjeela
Reply to  euskadi68
2021-01-04 15:34

Ilyen sokáig tartott az újévi after?

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-04 15:34

Hogyafaszbane.

mrrskszdrrrkabrrkdrqrrdaxkrr…

Emiliano sombreróban
Emiliano sombreróban
Reply to  euskadi68
2021-01-04 09:49

Igen, ez szerintem most egy egyszerre kényes és kellemes helyzet, nagy nyomás lesz a vezetőség vállán. Itt a lehetőség egy új, tehetséges QB-t kipróbálni, de azért lehet elhamarkodott lenne Tuától megszabadulni, és kellene neki még egy évet adni. Egyébként jöhetne egy új QB, aztán mehetne a versenyeztetés, lehet még motiválná is Tuát :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Emiliano sombreróban
2021-01-04 17:19

Tuát az sem motiválja, hogy most is van nála jobb QB a csapatban, aki ráadásul az apja lehetne. Hogyan versenyezne egy új, tehetséges QB-val?

tmbb
tmbb
Reply to  euskadi68
2021-01-04 10:30

4 jó QB prospect van, minek áldoznátok, ha már harmadiknak húzhattok?!
nem biztos, hogy Lawrence a legjobb!

acsdav2
acsdav2
Reply to  tmbb
2021-01-04 12:21

Lawrence a legjobb, más kérdés, hogy a létező legrosszabb csapathoz kerül majd.

euskadi68
euskadi68
Reply to  acsdav2
2021-01-04 12:26

Fields pedig megy a Jetshez, a másik kettő pedig már nem az a szint.

Fetyke
Fetyke
Reply to  euskadi68
2021-01-04 13:09

Herbertre is ugyanezt mondták idén, aztán tessék…

euskadi68
euskadi68
Reply to  Fetyke
2021-01-04 13:14

Igaz, bár én már tavasszal is Herbertet láttam volna szívesebben a Finsben. Daniék írták akkor erre a felvetésemre, hogy Tuának magasabb a plafonja.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  euskadi68
2021-01-04 17:19

Daniék akkori véleménye szerint Wentz plafonja is valahol a sztratoszférában van, aztán látjuk :(

ahanem
ahanem
Reply to  tmbb
2021-01-04 20:57

ki a 4.? Trask vagy Jones? (ne röhögtess Lance nevével, kérlek)

Fetyke
Fetyke
Reply to  euskadi68
2021-01-04 11:36

Egyébként Fitzpatrick még csak 38 éves, még lehet benne 3-4 jó év. :)

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Fetyke
2021-01-04 15:31

Mármint 7 év.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-04 15:34

Hú akkor sosem szabadulunk Cousinstól.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-04 17:38

Rajtatok marad, mint szamáron a fül.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-04 17:22

Fitz nálam egyértelműen a NFL Chuck Norrisa! :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  euskadi68
2021-01-04 17:51

Szerintem Tuát is hagyjátok meg és akkor QB-k terén összejönne az “egyik szőke, másik barna, a harmadik csudaszép (Lawrence, Tua, Fitzpatrick)” :)

acsdav2
acsdav2
2021-01-04 12:21

1.Úgy látszik létezik az úgy nevezett Bills faktor és a múlt héthez hasonlóan megint előjön az, hogy Josh Allen bármennyire szedi szét a védelmet, az elkapók bármennyit is dropolnak, bármennyire is pocsék a játékhívás, a színesbőrü, csapatnál első évét töltő QB a hibás mindenért aki helyett mást kell hozni. :)
2. Nyilván Tua nem volt jó, ez nem is kérdés. Másik kérdés, hogy nem is akarták, hogy az legyen. Ne nézzen 10 yardnál messzebb, a védelem majd hozza a meccseket. Flores szerintem a legnagyobb védőmágus a ligában, így ennek a stratégiának van létjogosultsága is. De akkor minek hozták el 1/5-n Tuat, ha nem akarják fejleszteni, csak legyen egy game-manager QB?
3. Az irányító draftnak én ezért nem látom értelmét. Elhozzák a gunslinger Zach Wilsont, hogy ugyanezzel a taktikával ő is szenvedjen? Ha meg megadnák neki a lehetőséget a kiteljesedésre, akkor akár Tua-nak is meg lehetne adni és ki lehetne húzni Sewellt.

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  acsdav2
2021-01-04 12:26

indokolatlan a színesbőrűzés, nem azért akarják elzavarni tuát a népek, hanem mert nem mutat semmit

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fontos_Vidra
2021-01-04 12:49

Természetesen nem a rasszizmus miatt írtam ezt, hanem érdekes, hogy a két fekete QB-t, hogy el akarja zavarni mindenki miközben ugyanolyan hibásak vannak a csapatban akikről senki sem beszél.

Gergely Nagy
Gergely Nagy
Reply to  acsdav2
2021-01-04 13:14

(Elöljáróban a szubjektív véleményem: Tua nem feka, Mariota sem az, meg szerintem Mehomsz sem még Keap sem számít annak :D. Már nincs börszin alapján megkülönböztetés) Newton nagyon rossz szezont futott, ami után nem sok értelme van megtartani, de szerintem még csereként biztos kap ajánlatokat. A delfineknél szerintem sincs baj Tuával így egy szezon után. Nem kellett volna beállítani. neki jót tett volna az egy év pad Fitzmagic mögött (meg ugye az egész offense Fitzet tekintette vezérének, akivel nincs lehetetlen). Szerintem meg kell érteni a Delfinek szurkolóit, 10-6 után nehéz nem úgy gondolni a csapatra mint PO esélyes gárda, miközben messze erőn felül teljesített a csapat és inkább 8-8-as csapat ez.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Gergely Nagy
2021-01-04 16:38

1.Én igazán nem akartam a bőrszínre kihegyezni a dolgot, de a sok egyezés mellett gondoltam ezt is megemlítem. :D A zárójeles résszel egyébként tökéletesen egyetértek.
2. A Pats a tipikusan “a busz alá dobok valakit” esete. A Bills ellen a 2.félidő első drive-jában behívtak 3 futójátékot egyiket se Newtonra. Nem lett first down a következő drive-ban már Stidham várta a snapet. Newton nyilván nem volt jó, de ez a rohadt igazságtalan, hogy még csak jól se keresett és egy minden szinten közepes csapatban közepes teljesítményt nyújtva ő a hibás, hogy a csapat közepes maradt. :)
3. Miért nem felejtitek el a “padoztatás jó” gondolatot? :D Tuat igen is be kellett állítani, csak hagyni kellett volna játszani és látni, hogy mire képes. Egész szezonban game-managernek nevelték aztán a Bills ellen az utolsó meccsen kellett volna a plusz is, de értelemszerűen nem tudta megugrani. Most meg ez alapján akarják elküldeni :)

euskadi68
euskadi68
Reply to  acsdav2
2021-01-04 12:43

Hadd vitatkozzam egy picit. :)
1. Ne menjünk messzire, tegnap a 3 Int-ből kettő totál homály volt, a második volt felpattanó/drop (bár az sem volt pontos, de elkapható volt). Szarom le, hogy színesbőrű, a keret nagy része az.
2. Nyilván nem látjuk edzésen, de nem lehet véletlen, hogy csak ennyit mertek Floresék rábízni.
3. Ha nem lenne a Texans pick, én sem agyalnék ennyit ezen. De az 1/3 csábító, ezt Te is beláthatod. :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  euskadi68
2021-01-04 13:00

Az első INT (inkább) az elkapó hibája. De emellett volt egy 3&1 amikor szerencséje volt és nem lett labdavesztés. Ettől függetlenül a társak és az edzők is hibásak a tegnapi produktumban, mert ha csak arra készítik, hogy előnyben dobálgasson check-downokat akkor nem teljesen az ő hibája, hogy teljesen homály lesz az ilyen helyzetekben.

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2021-01-04 15:00

Tua egy screent nem tudott normálisan megdobni, ami akkor is botrányos lenne, ha hófehér lenne szép kék szemmekkel és dús szőke hajjal. Borzalmas volt, vállalhatatlan, ahogy egész évben. Ugyanezzel az edzőkkel és ugyanezzel a játékosokkal Ryan Fitzpatrick klasszisokkal többet tud és tudott volna kihozni, elég megnézni bármelyik meccset, ahol beállt az újonc helyére.

A PFF-től 64-es értékelést kapott egy 99-es listán, jelenleg Trubisky szint, ezen nincs mit szépíteni. Nyilván van ideje fejlődni és nem kell még elküldeni, Josh Allen is csak a harmadik szezonjára kapta össze magát, akit egyébként sokan szintén elküldtek volna az első és/vagy második szezonja után. Ez egy ilyen biznisz, bár tegyük hozzá, soha nem jó jel egy teljesen homály újonc szezon és az esetek többségében mennek is a kukába.

bjeela
bjeela
Reply to  renningan
2021-01-04 15:24

Allen kiváló példa arra, miért kell várni egy QB mélyvízbe hajigálásával. Nem mindegyik esetében igaz ez, de némelyiknél nagyon is. Allen ez a kaliber, de szerencsére kivárták, amíg kialakul a srác. Tua ügyes gyerek, simán van benne egy franchise QB anyag, de kérdés, hogy kikecmereg-e a felszínre, vagy örökre ott marad. A fene tudja, mi van a pszichéjével…

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2021-01-04 16:21

Allen a kiváló példa, hogy miért nem kell várni a QB mély vízbe dobásával. :)

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2021-01-04 17:41

Egy normál csapat kivágta volna két év után. Rohadt nagy szerencséje van…

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2021-01-04 21:06

28 overall TD és 12 labdavesztés 2019-ben és PO résztvétel. Ha ezután kivágja valaki, úgyhogy 1/20 környékén húznak akkor meg is érdemlik a sorsukat.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2021-01-04 15:24

Na!!! Trub tegnap is tökéletesen dobta a 2 yardos passzokat. Az tény, hogy azzal sem könnyű first downokat szerezni.
Már többször mondtam, hogy Allen legalább jól futott újoncként. Tuának még ez sem ment.

Persze elküldeni nem kell. Csak draftolni valakit 1/3-ra és győzzön a jobb, lássuk/lássák meg az edzők ki tudja megszorítani Fitzmagicet. Végül is 3 irányító elfér egy csapatban (lásd Saints), legfeljebb Tuát átképzik svájci bicskává…

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2021-01-04 16:21

De minek hoznál el 1/3-on egy Zach Wilsont, hogy aztán ugyanúgy 2 yardokat dobáltass vele, mert a védelmeddel akarsz meccset nyerni? :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2021-01-04 16:21

De minek hoznál el 1/3-on egy Zach Wilsont, hogy aztán ugyanúgy 2 yardokat dobáltass vele, mert a védelmeddel akarsz meccset nyerni? :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2021-01-04 16:10

1. “Jelenleg Trubisky szint” Az tökéletes, nem? :D
2. Nem volt klasszisokkal jobb Fitzpatrickkel. Pont ezt nem akarja észre venni senki. Az öreg mindig is ezt tudta. Vannak napok amikor szétdobál minden védelmet vannak amikor rajta megy el a meccs.Mi nyilván az előbbiekre emlékszünk. A Raiders elleni comebackre és nem arra, hogy a Pats ellen az 1.meccs rajta ment el. Így utólag nézve pont ez a meccs lehetett volna a nyerhető amivel meg van a PO.
3.3-3-as mérlegnél Flores úgy volt vele, hogy nem bízza az öreg inkonzisztenciájára a dolgot, elég jó a védelem ő PO-ba akar menni. Az öreg játékát nem 38 évesen akarta megváltoztatni. Maradjon csak meg vész esetén, jól jöhet az. Tua meg tegye a dolgát (vagyis semmit :D) amihez Fitznek nem lenne türelme. Mint már írtam ezzel a stratégiával nincsen gond, ha nem az 1/5-re draftolt irányítóval csinálod ezt.
4. Flores amennyire a legjobb védőszakember a ligában annyira nem tűnik úgy, hogy HC-ként ezt tudja kezelni. Ha hagyta volna Tua-t bátran játszani, akkor legalább tudja, hogy képes-e valamire. Meghagyja neki ezt a game-manager szerepet amiben hoz 14TD-t és 6 labdavesztést, ami nem jó, de nem is tragikus. Így, hogy nem lett PO ezt a helyzetet eddig nagyon rosszul kezelte.

ThySoul
ThySoul
Reply to  renningan
2021-01-04 16:14

Azért ez is mélyebb probléma. Aki nézte a Billst a Josh Allen érában és nem csak akkor, mikor PO-ban voltak (Texans meccs) vagy mikor a csapatuk ellen játszottak, azért rájött hogy több dolog is van amögött hogy Allen szar. Mert nyilván, nem játszott jól (egy erős közepes volt kb, ha jó napja volt nem vesztette el a meccset a passzokkal+ futni tudott) de az elkapó személyzet az előző két évben azért top10 sem volt (és emellett mocsok sok drop is volt) másrészt Daboll is szarul hívott. Persze, mit kezdjen ha Allen nem dob meg semmit, de attól néha olyan kritikán aluli szinten ment a playcalling hogy azt hittem leugrok az erkélyről. (Azt meg sem enlitem hogy valamiért a harmadik negyedben az életben nem akatt haladni, ezt az utóbbi hónapban nőtte ki végre)
Na mármost, most miért jó Allen? Nagyrészt azért mert rájött, hogyha jó játékos akar lenni újra kell definiálnia a dobómozdulát, mert jött egy WR1 aki nem csak a playbookra volt jótékony hatással, hanem kapott vele egy biztonsági célpontot, mert a WR-ek végre nem ejtenek el mindent, meg mert Daboll nem debil.
Épp ezért támogatom a Tua maradjon kört, csak kapjon új OC-Oline- skill személyzetet. Benne van a bust nyilván, de tavaly se mondta volna azt a kutya se hogy Allen idén top5 szinten dobálgat (még én se, aki amúgy mindig védte, is csak egy top10-15öt jósoltam) Tolni kell amíg olcsón játszik, alárakni egy bitang o-t aztán tollni orrba szájba hátha lesz valami belőle

acsdav2
acsdav2
Reply to  ThySoul
2021-01-04 16:30

Azért Allen a 2.szezonban már megütötte a top 15-öt környékét. Nyilván kellett ahhoz a sok futás is, de az összirányító teljesítmény már biztató volt.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2021-01-04 17:31

“Ne nézzen 10 yardnál messzebb, …”
Na ebben nincs igazad! Számtalanszor nézett 10 yardon túlra, csak nem előre, hanem oldalra. :) A passzai jó részéről eleve nehéz volt eldönteni, hogy lateral, vagy esetleg előre ment fél yardot, pedig a labda jó sokat repült (oldalra) :(
/Igazad van egyébként, a gameplant nyilván nem ő csinálta/

euskadi68
euskadi68
2021-01-04 13:11

Amúgy megint jó lesz ez a Titans, a Ravenst ütni fogják Baltimoreban. A Chiefs viszont már nagy falat lesz, a defenset szétszedik Mahomesék. Annyi pontot pedig nem tudnak Henryék feltenni , hogy elég legyen a győzelemhez. Bár azért drukkolni fogok nekik. :)

Sestertius
Sestertius
Reply to  euskadi68
2021-01-04 13:19

vagy nem.. (amúgy nem Baltimoreban lesz a meccs)
szerintem pont ez a meccs az egyik leg 50-50 -esebb az összes párosítás közül…

euskadi68
euskadi68
Reply to  Sestertius
2021-01-04 13:29

Tényleg, igazad van, a Titans csoportgyőztes. :)

bjeela
bjeela
Reply to  Sestertius
2021-01-04 15:21

Sőt, én még egy kicsit inkább a Ravens-t látom előrébb, igaz nem sokkal.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2021-01-04 15:27

Néztél te idén dzsámál kexon passzolási statokat?
Ha a védelem megfogja földön, akkor kampó.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-04 17:38

Te meg mernéd fogni? És ha elkapsz tőle valamit?

bjeela
bjeela
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-01-04 17:41

Észnél vagy, Szvetozár? Egy csótány mindent túlél. De esélye se lenne megfogni, túl gyors.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-04 17:50

Alig csak egy picinykével pocsékabb, mint tavaly, 100 körüli rétinggel, 74-es QBR-el, amivel konkrétan a hetedik a ligában, negyedik legjobb a TD passz %… Jó, alapvetően inkább tizedik környékén lavíroz a többiben, és a szezon közepéig bűnszar volt a srác, de most ráérzett és elkezdett rendesen focizni. Még akármi is lehet belőle, főleg, hogy ismét úgy futkározik, mint egy megkergült agár. És tejis tudod, hogy milyen, ha kedvet kap a focihoz…

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-01-04 20:51

kakilnia kellett mindvégig

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  bjeela
2021-01-04 19:33

Gyakorlatilag minden épkézláb csapat elverte idén a Ravenst. Az hogy az alapszakasz végén parádéztak a liga legalja ellen pár meccsen, sokat nem jelent. Aztán ki tudja, az underdogság mindig jobban állt nekik…

Fetyke
Fetyke
2021-01-04 13:53

Ebben a főcsoportban sokkal nagyobb tülekedést várok, mint a másikban. Egyrészt mert a WC csapatok is jobbnak tűnnek itt, másrészt valahogy azt érzem, hogy a Kansas most nem annyira domináns, mint tavaly. Félre ne értsen senki, nagyon jók, de tavaly sokkal inkább éreztem őket ellenállhatatlannak, mint idén, és a főcsoportban is vannak igazi kihívók szerintem. Elsősorban a Bills természetesen, de akár a vasas is elkaphatja fonalat.
Egyébként számomra itt a legizgalmasabb kérdés Lamar és a Ravens teljesítménye lesz. Mert ha megint olyan reménytelen támadójátékkal kapnak ki, mint az előző két alkalommal, akkor azért már komolyan el kell gondolkodni.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2021-01-04 15:34

Azért tavaly a Chiefs Mahomessal is 3-at veszített. Idén a 2 AFC riválist (Ravens, Bills) magabiztosan verték illetve a 2 NFC rivális (Saints, Buccs) ellen se volt a végletekig kiélezett a találkozó. Csak a közepes csapatok ellen remegett igazán a léc (Falcons, Chargers, Raiders) amikor érthetően ők nem maxon pörögnek.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2021-01-04 17:44

Nekem egyelőre a Bills formaidőzítése tűnik a legjobbnak, pont a PO-ra a legerősebbek. Viszont egy csúcsra járatott Chiefs légi offense (Breki, Hill, Kelce, Hardman, Watkins… ) nyilván megsemmisít bárkit és bármit, csak kérdés, hogy mennyire lesznek a csúcson.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-01-05 12:17

De honnan tudod, hogy a PO-ra a legerősebbek? :) Tudtommal eddig az alapszakaszt játszották le. Náluk az ugyanúgy kérdéses, hogy nem-e fogy el a PO végére és nem volt-e túl hamar a top forma. Érzésre azt mondom, hogy a Colts-Steelers duó meg lesz, de a Chiefs-re már elfogy a lendület.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2021-01-05 14:08

A PO kezdetére gondoltam, a végéről természetesen nem tudunk semmit.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-01-06 10:48

Látod ez a nehéz benne. :) Az is lehet, hogy a Chiefs megint úgy kezd, mint tavaly (6 drop az elkapóktól) és a Ravens/Titans ellen nem fognak tudni visszajönni, a Billsnek pedig egy átlagos játék is elég lehet a SB-hoz.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2021-01-06 13:57

Szerintem teljesen másról beszélünk, vagy félreértettél.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2021-01-04 20:49

közepes csapat nem pickel 4. helyen.

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2021-01-05 12:14

A Falcons minimum egy közepes csapat volt. :) Ha 3 db 95%-os valószínűséggel megnyerhető meccsét megnyeri már ott vannak helyükön. A chokerkedések (Chiefs, Chargers) elkerülésével pedig a PO is meg lett volna. A keret az simán egy jó átlag, csak az edzői gárda volt vállalhatatlan.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2021-01-05 12:19

Ha nem létezik a sportban, hogy közhelyet puffogtassak.
Szép meg jó, hogy a keret megvan (nyilván, ha már a cap felett vagy 30%kal), de ez pont az a sportág, ahol az edzők legalább olyan fontosak, mint maguk a játékosok.

Lehet bármilyen jó az elkapód, ha mind a 4 elkapó a pálya belső területére futja az útvonalát, még elkapás esetén is azonnal jön a tackle, de nyilván jobb esetben a másik 2 emberező amúgy is közel van és be tud segíteni még az elkapás előtt.
A kompetens edzői gárdát pedig nem ismerik arrafelé.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-04 17:53

Rohatt merészet montál, Fetyke. ;) Az NFC-ben van három csapat, amire azt lehet mondani, hogy jó, a többi semmire sem való. Az AFC meg bizonytalan, mint a kutya vacsorája. Igazából egyik se jobb a másiknál, tuti lutri az egész.

LG
LG
2021-01-04 18:13

Sírok 😂🤣comment image

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
2021-01-04 18:33

OFF:
valamiért a disqus nem mutat értesítéseket, van vkinek tippje mi a megoldás?
ki- és beléptem, frissitettem a notification beállitásokat is

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Fontos_Vidra
2021-01-04 19:30

Pár havonta meghülyül a disqus pár napra. Rendszerhiba, nem lehet vele mit tenni. Ahogy jön, úgy megy is és magától megjavul :)

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  Vicgeordie
2021-01-04 19:46

Köszi

85
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x