Connect with us

Hír

Drew Brees a szezon után visszavonul

Több különböző riport is arról számolt be, hogy Drew Breesnek ez lesz az utolsó idénye, a rájátszás után visszavonul. A veterán irányító január 15-én lesz 42 éves.

Brees 2001-ben a Chargers második körös pickje volt. 2005-ig játszott San Diegóban, majd New Orleansba költözött. Karrierje során hétszer vezette a ligát passzolt yardokban (legtöbb valaha), négyszer volt övé a legtöbb TD-passz (holtversenyben legtöbb), ő az egyetlen játékos, aki ötször is 5000 yard fölött passzolt, az egyetlen, aki átlépte a 80 ezer yardos passzolt határt, visszavonulása pillanatában vezetni fogja az örökranglistát passzolt yardokban és második lesz TD-kben.

Mindezek ellenére soha nem lett MVP és Super Bowlba is csak egyszer jutott, de azt azt legalább megnyerte, ráadásul Peyton Manning ellen. Most a korábbi Colts és Broncos irányítóhoz hasonlóan ő is minden téren all time leaderként, illetve reményei szerint Super Bowl győzelemmel fejezheti be a karrierjét.

Már van szerződése egyébként az NBC-vel, hogy kommentátorként kezdjen új karrierbe.

73 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
73 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2021-01-04 08:56

Legalább ecccer megérdemelte volna az MVP címet. Így viszont Tibi simán begyűjti az összes rekordot jövőre.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  bjeela
2021-01-04 10:25

az is csak arra lesz jó, hogy valaki megdöntse :)

bjeela
bjeela
Reply to  Gáspár Bollók
2021-01-04 10:31

Ahhoz azért kell majd tizenvalahány év…

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-01-04 11:41

Mé, MVP Trub nem indul be jövőre sem?

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-04 11:51

Őőőőőőőő… DE! Ha berúgják…

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  bjeela
2021-01-04 13:26

Előbb rúgják ki…

bjeela
bjeela
Reply to  Krisztian Fekete
2021-01-04 13:47

SOHA!
bár úgy lenne

d zoli
d zoli
Reply to  Gáspár Bollók
2021-01-04 10:33

Idén Rodgers hozott rajta 8 TD-t. Mahomes meg 200 yardot. Így el fog tartani egy darabig. Azért reális behozni, mert 2001-2006 csak game manager volt. Aztán 2007 óta “Let Tom cook” és rekord hegyek.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-04 10:49

Azé már az a 2006-os sem volt ciki a 4418 yarddal és 276,1-es Y/G stattal. És azt a 2005-ös 3576 yardot is elkérnék páran, hogy javítsák vele a statjukat…

Amúgy ARod esélytelen, Mahomesnek meg beletelik majd tizenévébe, mire eljuthat odáig, de ahhoz meg kell úsznia sérülések nélkül és hoznia kell végig ilyen pazar statokat, mint mostanában, ami necces, hogy fenntartható tizenéven át.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-04 11:36

Öö. Te Drew statját írtad. Ő előbb indult be. Pl 2006-ban.

Ki kérné el a 3500 yardját? Megint a Bears a téma? Megint? Grossmann, Cutler, Trub nem elég? Mi kéne még?

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-04 11:49

Mér, eddig kiről beszéltünk?

BigBen, RWilson, Cam Newton… Ezek mind Bears QB-k voltak. Ja, nem.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-04 11:54

Pedig szeretted volna mi? Kis huncut. Most meg Staffordot várod titokban mi?

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-04 12:41

Sosemnem titkoltam, hogy Stafford az egyik kedvenc QB-m, de irreálisnak tűnik, hogy elengedjék, igaz, ezt mondtuk anno Tibire is, aztán néddamilett. Más kérdés, hogy nem lenne pénzünk egy QB-ra. Amúgy RW lett volna az igazi. Haza is vágtuk volna igen hamar…

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  d zoli
2021-01-04 12:30

Sérülést is kerülni kéne.
Miszter Luck.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-04 12:43

Ő végül elkerülte.

d zoli
d zoli
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-04 14:44

Ez minden projekcióban ott van apróbetűvel.

wolandrule
wolandrule
2021-01-04 08:58

Akkor nem csak az összes rájátszás rekord lesz Brady-é, hanem az alapszakaszé is. Azt a párezer yardot összedobálgatja.

d zoli
d zoli
Reply to  wolandrule
2021-01-04 09:13

Nem is párezer. KB 1150 yard. 3-5 meccs. Kár, hogy Drew tavaly és idén is megsérült. Na ezek a yard és TD rekordok 10+ évig állni fognak. Breesé is. Tibi meg… Ha 2 évet letol így, akkor tán….

wolandrule
wolandrule
Reply to  d zoli
2021-01-04 09:31

Ja, nem néztem utána, de jól termelt Tom míg Brees sérült volt.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  wolandrule
2021-01-04 09:41

1333 yardot passzolt csak decemberben, az atlanta védelemnek felrakott 789-et.
Míg Brees 746 yardot dobott decemberben egyel kevesebb meccsen.

wolandrule
wolandrule
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-04 09:46

Kíváncsi leszek, hogy amikor majd megdönti, vajon megáll a játék, bejön a családja és beszédet mond meccs közben? :D
Brady biztos nem vágyik erre, hívja majd a következő játékot.

d zoli
d zoli
Reply to  wolandrule
2021-01-04 10:18

Bejön Goodell és elétérdel. Amikor azt hinnéd, hogy most lepippantja, Goodell felugrik. Letépi a maszkot és kiderül, hogy ő Brandon Perna. Eztán elénekli a Fuck You Tom Bradyt a capella.

ahanem
ahanem
Reply to  d zoli
2021-01-04 17:34

ezen jót mosolyogtam :D

d zoli
d zoli
Reply to  ahanem
2021-01-04 17:58

Aki nem követi Brandon munkásságát annak ajánlom. YouTube. That’s good sports

ahanem
ahanem
Reply to  d zoli
2021-01-04 18:44

ha innék kávét, már rendeltem volna padmelegítő főzetet

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  wolandrule
2021-01-04 12:28

399-nél inkább térdelt tegnap.

ahanem
ahanem
Reply to  Bélabá a csótány
2021-01-04 10:03

“az atlanta védelemnek felrakott 789-et.”
ez még kevésnek is tűnik

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  d zoli
2021-01-04 09:36

1154 pontosan.

d zoli
d zoli
2021-01-04 09:03

Szép karrier! Kurva nagy grat!

Farubcek
Farubcek
2021-01-04 09:46

Jó döntés, jókor… Évek óta esik a játéka, egy következő szezon lehet, hogy csak mítoszrombolás lett volna, pláne az idei sérülése után. Azt sajnálom, hogy a második gyűrű valószínűleg nem jön össze neki, az elmúlt években sok lehetősége lett volna rá. Ha meg netán az idén mégis sikerülne, az meg már azért kevésbé az ő érdeme lesz…

Fetyke
Fetyke
Reply to  Farubcek
2021-01-04 12:11

“Azt sajnálom, hogy a második gyűrű valószínűleg nem jön össze neki…”
Én meg azt az egyet is nagyon sajnálom tőle, mert azt sem érdemelték meg.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-04 12:43

Igazi gané alak vagy! Naon teccik!
Amúgy tévecc, azt megérdemelték. Nem Brees, hanem Payton, bár Brees 114,5-ös rétingje, 80% fölötti passzpontossága sem utolsó. De ha a Vikes meccsre gondolsz, akkor van némi igazságod. De csak némi. És ilyen alapon kéccer meg ők lettek megfosztva a továbbjutástól.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-01-04 14:02

Milyen alapon??? Há mind a kétszer földbe döngöltük az ájtatoskodókat, tehát szarok voltak, azaz nem érdemeltek ecce se továbbjutást.

wolandrule
wolandrule
Reply to  Fetyke
2021-01-04 15:04

A tények makacs dolgok. :)

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-01-04 17:34

persze, bár ha valaki féreg, akkor férgeskedés útján fogja elérni a célját, ilyen szempontból nyilván megérdemelte

rightinthenuts91
rightinthenuts91
Reply to  Fetyke
2021-01-04 20:15

Ha szerinted a Saints meg Payton nem is, Brees igenis megérdemelt minimum egy gyűrűt. Elvégre nem Gregg Williams miatt passzolgatott így tizenvalahány évig.

Fetyke
Fetyke
Reply to  rightinthenuts91
2021-01-04 21:39

Jól van azért nem kell mindjárt letámadni.
Persze, hogy megérdemelte ő is, és a csapat is. De ne áruld el senkinek, hogy ezt mondtam, mert letagadom.

Farubcek
Farubcek
Reply to  Fetyke
2021-01-05 06:55

Jogos, sőt, ezen a szemüvegen keresztül azt a második gyűrűt sem sajnálom annyira, mert baromi jó móka volt tavaly meg három éve is megverni őket :D

bjeela
bjeela
2021-01-04 09:49

2009-ben pl. neki kellett volna MVP-nek lennie és nem PManning-nek. Nem mintha a 2008-as PManning MVP címet bárki is értené, amit szintén Brees-nek kellett volna nyernie.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-04 10:03

Hé. Azt a 2008-cat ne akard már Peytontól elvenni. 12-4 volt a mérleg 8-8 ellen. Plusz Manning 6 GWD vs Brees 2. Fumble 1-6. Ha ehhez rakod a pass statokat azért itt Manning nem igazán kérdés.

2009 lehet közelebb. De ott a GWD 7-4. Igaz, hogy brees 5 int tel kevesebbet dobott, de a Fumble az 2-10. Ez még mindig Peyton.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-04 10:16

Natehátakkor nézzük a statisztikákat.

2008
Brees 5069 yard(Marino után az első 5000 feletti szezon) 34 TD 17 INT 96,2-es réting
PManning 4002 yard 27 TD 12 INT 95-ös réting

Maraggyunk annyiban, hogy abban a szezonban bőven volt PM-nél sokkal jobb QB, nem csak Brees.

2009
Brees(egy meccsel kevesebbet játszott) 4338 yard 34 TD 11 INT 109,6-os réting
PManning 4500 yard 33 TD 16 INT 99,9-es réting

Itt is voltak PM-nél jobbak, nem csak Brees.

Kajolom a sherifet, de korántsem akkora szám, mint az MVP címei mutatják.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-04 10:31

Igen. Rakd össze a kettőt. 2008 +7 TD és + 5 int +5 fumble és – 2 Game winning drive – 4 győzelem. A + 1000 yard az szép. De ennyire? Nem véletlen az a 12 pont a QBR ban. A 2009 ami véleményes. +1 TD – 5 Int. De +8 fumble. Passer rating +9 qbr +2. Azt oda lehetne adni. De a 08-cat nem igazán. De azt is megértem, hogy jobban feküdt peyton 7 gwd je. Bár a 39-7 szavazatarányt túlzónak tartom. A védelme peyton nál jobbak voltak, de Brees csak a 9est hozta szerintem.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-04 10:36

Nananana! Ha egy csapat jó, és győzelmeket hoz, az szép dolog, de nem teljesen a QB érdeme. És egy akkor csodaszámba menő 5000 feletti yardtermelés(24 év után), vagyis +1000 yarddal termelt többet, mint PM, +7 TD azért elég unikális ahhoz, hogy elismerjék. Volt már rá precedens. De egye penész, legyen PM-é 2008(bár nem), de akkor is röhej, hogy 2009-et nem kapta meg Bríz.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  d zoli
2021-01-04 10:23

Jó dolog, ha a QB képes GWD-ra, de többre tartom, ha nincs rá szükség. Sose értettem, ez miért döntö faktor (egy esetben releváns mutató, ha azt is hozzátesszük, hányszor volt rá szüksége a csapatnak, és abból hányszor csinálta meg).

bjeela
bjeela
Reply to  Gáspár Bollók
2021-01-04 10:25

Jajaja, ilyen alapon Stafford az örökös MVP.

Amúgy Cam MVP címét sem igazán értem, de mind1. Jó, futkározott 10 TD-t és az komoly mennyiség, de akkor sem.

ThySoul
ThySoul
Reply to  bjeela
2021-01-04 10:49

Mert 15-1et ment a csapata. Az MVP cím kb olyan mint az aranylabda, nem elég egy jó teljesítmény, kell hozzá a legszexibb poszt (QB) meg az egyik ha nem a legjobb csapat az évben. Ott van tavaly CMC, 1000+1000 yard, esélye sem volt mert csak egy középcsapatban virgonckodott. El kell fogadni hogy nem csak a statok számítanak, hanem szerencse is kell hogy éppen a te csapatod szopassa meg a fél ligát, ne a vetélytársadé

bjeela
bjeela
Reply to  ThySoul
2021-01-04 10:59

Egyezünk, ezért is rühellem a címeket, mert baromira nem reálisak, inkább PR jellegűek. Nálam Maradona vallomása a legfrankóbb, amikor megkérdezték, ki a legjobb játékos, akivel játszott, akkor közölte, hogy egy ismeretlen második ligás salvadori senki, aki sokkal jobb focista volt, mint ő, miközben őt az évszázad játékosának nevezték. https://www.nemzetisport.hu/spanyol_labdarugas/aki-maradona-szerint-nala-is-jobb-volt-elfeledett-futballzseni-salvadorbol-2800353

CMC-nek egy megosztott cím kijárt volna LJ-vel közösen.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-01-04 13:59

LJ jobb futó.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2021-01-04 17:31

CMC meg jobb elkapó, az pedig értékesebb poszt. :D

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  bjeela
2021-01-04 15:04

Akkor nem csak nekem tetszett jobban Gonzalez,mint Maradona,hanem magának Diegónak is. :))

bjeela
bjeela
Reply to  Tibor Cseh
2021-01-04 22:36

Amikor valamelyik idióta megkérdőjelezhetetlenül kijelenti, hogy akármi/akárki “a legjobb”, akkor biztos lehetsz benne, hogy legalábbis téved, vagy inkább nagyzol, hogy okosnak tűnjön, vagy uram bocsá szemtelenül és gátlástalanul hazudik. Ugyanis nincs olyan, hogy legjobb.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-04 11:09

Ahogy Ty írta a 15-1 nagy faktor. De nézd meg, hogy csak 1 TD vel volt lemaradva a liga elsőtől. Oszt lábon csinált 10 TD 600 yardot. Én Tibi drukkerként is neki adom. Azt a csapatot ő emelte fel.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-01-04 13:59

Abban az évben nem volt nála jobb. Igaz, a sorsolásuk piszok könnyű volt, de ezt nem lehet beárazni az ilyen címek odaítélésénél.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-04 22:13

Őőőőőőőőő… nem.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-01-04 17:31

15-1?

mondjuk nekem a szezonból csak ez a videó maradt meg 2 percnél
https://www.youtube.com/watch?v=C5UGcvVdOj8

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-01-04 22:11

Nekem meg az 1:05, amikor ezt az agyatlan barmot leverik és vérző fejjel jár még mindig a szája. Csoda, ha pár év alatt úgy lelassult, hogy már senkinek sem kell? Nagyon látványos volt, hogy egy két méteres izomhegy milyen mobilis és erős, legyőzhetetlennek hatott. Csak már akkor sem volt az, ahogy itt is látszott.

Nem tagadom, szerettem, élveztem a játékát, nagyon zseniálisnak tűnt, de hideg fejjel már akkor is tudta mindenki, hogy ez egy öngyilkos játék és ilyen alapon inkább betehetné a fejét a húsdarálóba, mert kevesebbet szenved. A srác 31 éves és vége a karrierjének, holott egy QB-nak most kellene jöjjön a legértékesebb korszaka, amikor már tapasztalt, rafkós, kiismerte a védelmeket, a taktikákat, stratégiákat… Ez a nyomorult meg még mindig futni akar, de lassú, mint egy lépegető exkavátor és az agyát meg szétverték, igaz fénykorában sem volt túl sok neki. Sosem volt QB, a passzpontossága mindössze két szezonban lépte át a 60%-ot, csak a legelső szezonban lépte túl a 250 y/g-et, csak két szezonban volt 90%-nál jobb rétingje, a QBR-je is csak kétszer volt 60 felett, az MVP címekor is csak 67-es volt. Mindezt egy olyan korban, amikor illett 100-as réting és 70-es(de inkább 75-ös) QBR felett teljesíteni egy QB-nek. 2015-ben, amikor Cam MVP lett a QBR-je a kilencedik volt a ligában és öten voltak 70 felett. A yardtermelésben csak 16. volt, s bár sok TD-t szerzett, de 11-en voltak 5 TD-n belül a legjobbhoz képest. Szóval azt akarom mondani, hogy az egy rohadt jó csapat volt és Cam nekik is köszönhetően zseniális, de öngyilkos dolgokat művelt, és alapvetően nem érdemelt MVP címet.

d zoli
d zoli
Reply to  Gáspár Bollók
2021-01-04 11:04

Amiért egy Rams le tud égni a Jets ellen vagy a steelers a Team ellen. Amiért csak 2 csapat tudott veretlen szezont hozni a SB érában. Amiért a Chargers meg az Atlanta Chocker. Mert ez az NFL. Nem mindig sikerül a földön fekvő csapat torkára lépni. Kell, hogy ilyenkor a QB előlépjen és ne hibázzon vagy épp varázsoljon. Van aki dob egy hail maryt. És van aki dob 3&9 majd 3&10 és 3& 10 et.

ahanem
ahanem
Reply to  d zoli
2021-01-04 17:31

“miért a Chargers meg az Atlanta Chocker. ”
mondjuk a gwdk ennél a két csapatnál jönni szoktak átlagon felül

kollega szerintem itt inkább arra gondol, hogy ha az irányító jól teljesít, a védelemnek meg elpattog 1-2 labda, akkor nincs szükség gwd lehetőségére, mert adott irányító már megoldotta

persze, jó az, ha egy irányító clutch szitukban nagyon jó, meg ezáltal izgalmas a meccs, de a győzelem meg a teljesítmény szempontjából az izgalom nem releváns

d zoli
d zoli
Reply to  ahanem
2021-01-04 18:19

Én meg arra gondolok, hogy egyeztünk abban: kell a clutch is. mert upset bácsi gyakran tud jönni. És az “” is” Az fontos. Ha valami nem ment 55 percig akkor azzal megválthatja magát a QB. És ez nagyon komoly választóvonal. Nyilván nem a két Mattre gondolok. De nem véletlen, hogy az űber jól teljesítő Rodgers 25 GWD vel. PO ban 2 egy Superbowlban játszott. Mert upset bá az olyan, hogy jön. Ha a csapat, ha az edző, ha a QB engedi be. Aki gyakrabban rá tudja kúrni az ajtót az nagyobb eséllyel kap smukkot.

https://www.pro-football-reference.com/leaders/gwd_career.htm

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-04 20:49

Nadehát akkor ebben is hú de király Bríz, hiszen neki van a második legtöbb ilyenje. Ehhez képest alig van MVP címe, és nem sok gyűrűje van. Ugyan, kérem. Ez egy igazán elhanyagolható szempont, bár sokan szeretik felnagyítani.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-04 21:18

Vagy az is lehet, hogy ez is egy faktor a QB játékában. Mint a pontosság. Olvasás. Pocket awareness. Formaidőzítés, stb. Persze az is lehet, hogy nem így van. Mely esetben KARERŐŐ VHÁÁÁ!!!

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-04 21:38

Haggyuk má ezt a karerő dumát. Igen, rohatt látványos, hogy egy laszti repül hatvan yardot azt hopp a ficere keziben landol. Húúúúazannyát. Imádtuk érte Favre-t, meg a többi gunslingert. Azonban logikusan kiszámolható, hogy egy ilyen játéknak kivételes esetekben van esélye, pláne hélmériben. Nem véletlen, hogy Favre szerette gyűjtögetni az INT-ket is. Ellenben egy jó csapat jó vezére szépen szopatja az órát és jáccik vele, ahogy az ellenféllel is. Bríz is tudott nagyokat dobni, ha kellett, de nem ez volt a fő ismérve. Ennek ellenére mégis ő a legtöbb yardot és most már csak második legtöbb TD-t szerzett QB evör. Na, ennyit a karerőről. Ja, és ha nem jött volna közbe az a két buta sérülés, akkor már rég túl lenne a 80K-n. Gyenge kézzel.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-01-04 22:49

Ha valaki, akkor én aztán különösen viccesnek tartom, hogy egy leadership poszton a vitákat a karerőre képesek kifuttatni. Tégla a falban. Nem az alfa és az ómega.

A karerő legyen veled.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-01-05 08:27

Akkor ezt a témát lenyomtuk izomból…

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-01-04 13:56

Szerintem is 2009-ben kellett volna MVP-t kapnia Breesnek, és kieshettek volna a főcsoportdöntőben.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-04 20:41

Éreztemén, hogy rákarmolsz a magaslasztira. :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-01-04 21:34

Ki nem hagynék egy ziccert sem. :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-01-04 22:16

Én is szégyellném magam, ha nem csapnék le ilyet.

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
2021-01-04 12:30

ha sean payton is elmenne a búsba, akkor lehet egyszer szimpatikus csapattá válhatna a saints

bjeela
bjeela
Reply to  Fontos_Vidra
2021-01-04 13:50

Az még kb tíz év, de szar lenne, ha lelécelne, mert zseniális HC.

ahanem
ahanem
Reply to  Fontos_Vidra
2021-01-04 17:22

biztoshogynem

Pizsama
Pizsama
2021-01-04 13:14

Szerintem sok csapat összetenné a két kezét ha csak 4 évre övék lehetne egy olyan QB, mint amilyen Brees a legjobb éveiben volt. Ott a helye a legnagyobbak között.

d zoli
d zoli
Reply to  Pizsama
2021-01-04 18:23

A vénséges éveit is elfogadnák sokan.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

73
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x