Connect with us

Prémium cikkek

Vissza lehet térni az elitbe? – 49ers FA kitekintő

Egy éve, egy hónapja és egy hete a 49ers egy játékra volt attól, hogy felüljön az NFL trónjára. A 2020-as szezon a sérülések miatt hamar mehetett a kukába, így most az a feladat John Lynch és Kyle Shanahan előtt, hogy megpróbálják visszajuttatni a gárdát az elitbe. Tekintve a lejáró szabadügynökeik végtelen hosszú listáját, nem lesz egyszerű dolguk. 

Spórolni lehet, de nem sokat

Ha önmagában a fizetési sapkában lévő helyre pillantunk, akkor azt gondolhatnánk, hogy milyen jó helyzetben van a 49ers, hiszen a 9. legtöbb elkölthető pénze van ($23,5 millió). Később azonban látni fogjuk, hogy emögött valójában óriási problémák húzódnak meg, hiszen jelenlegi formájában (tehát a lejáró szerződésű játékosokkal nem számolva) nagyon lyukas a keret.

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

Spórolni kell tehát, viszont erre nincs sok lehetősége a csapatnak. Mindössze három játékos kivágásával lehet szemmel látható összeget is felszabadítani. Dee Ford szerintem egyértelmű távozó, hiszen Nick Bosa és Arik Armstead mellett nincs szükség rá, legalábbis ennyi pénzért biztosan. Ha azonnal kivágja a csapat, akkor $5,7 milliót lehet vele spórolni. A másik opció egy post june1 cut, amivel bő $15 milliót lehetne megtakarítani, viszont a különbözetet jövőre le kell könyvelni és a spórolt pénzt is csak nyáron lehet elkölteni, szóval sokra nem mennek vele (épp ezért nem vagyok nagy fanja a post june1 cutoknak).

Ford mellett két belső támadófalembert, Weston Richburgot és Laken Tomlinsont lehet még elküldeni 4,5, illetve 4 millió dollár plusz költőpénzért. Mindkettő kivágásával már nagyon lyukas lenne a támadófal közepe, így én csak a gyengébben teljesítő és sérülékeny Richburgtől szabadulnék meg, Tomlinson lehozott egy jó szintet tavaly, felesleges lenne elküldeni és elkezdeni keresni a helyettesét.

Rajtuk kívül két játékos szerződésével lehet még játszadozni. A safety Jimmie Ward kontraktusa 2022 végéig szól, de ha most hosszabbít vele a gárda, akkor idén közel $6 milliót meg tud takarítani. Ward egy jó kis játékos, érdemes lehet vele hosszabb távon tervezni. Arik Armstead tavaly kapott zsíros szerződést, így mindenféleképpen hosszú távon tervez vele a csapat, így érdemes eltolni a terheket a későbbi évekre, további $4,6 milliót felszabadítva.

Egy kérdés maradt még megválaszolatlanul: mi lesz Jimmy Garoppolo sorsa? Vele lehet a legtöbbet spórolni, hiszen akár kirúgják, akár elcserélik, $23,6 millióval nő a keret. A probléma csak az, hogy akkor ki lesz a QB? Draftolni lehet, de 1/12-ről indulva ez korántsem életbiztosítás, a piacon pedig csak rosszabb opciók vannak JimmyG-nél. Volt pletyka Teddy Bridgewater érkezéséről, ami érdekes forgatókönyv lenne: Teddy érkezik csere keretében, Jimmy távozik csere keretében például a Patriotshoz (nagyjából hasonló értéket képvisel a két QB), ezzel felszabadul közel $7 millió a sapkában, a 49ers pedig ugyanott van irányítófronton, mint eddig. És továbbra is lehet draftolni, vagy másik irányba menni.

Én most úgy számolok, hogy Garoppolo marad a keretben és talán sikerül draftolni mellé valakit – ez viszont a pénzügyi lehetőségeken nem változtat idén.

Szabadügynökök vannak dögivel

És akkor most kiderül, hogy miért is csalóka az a sok pénz, ami a 49ers rendelkezésére áll. A lejáró szerződésű játékosok listája ugyanis baromi hosszú, ráadásul a táblázatba csak a fontosabbakat vittem fel.

Trent Williams nemcsak hogy elit szinten tért vissza a futballpályára, hanem konkrétan a liga legjobb tackle-je volt tavaly a PFF értékelése alapján. A szerződésében viszont van egy no-tag clause, tehát nem kaphat franchise taget, így kikerül a piacra és óriási összeget fog leakasztani, amire a 49ersnek egyáltalán nem biztos, hogy lesz pénze. Támadóoldalon viszont rajta kívül csak kisebb nevek vannak.

Kyle Juszczyk nagyon jó kis darabja Shanahan kirakósának, a fullbacknek is itt van a legjobb helye az egész ligában, így adná magát a hosszabbítás, kérdés az anyagiakon meg tudnak-e egyezni – a korábbi bő 5 milliós fizetését lehet, hogy már nem fizetném ki neki. Kendrick Bourne jó kis kiegészítő, harmadik számú elkapó volt tavaly, folyamatosan fejlődik. Állítólag a 49ers megtartaná, de itt is az anyagiak szólhatnak közbe, no meg azt sem tartanám hülyeségnek, ha upgrade-elni akarna WR3 poszton a 49ers. Tevin Coleman mehet isten hírével, nem kell ide olyan futó, akiért fizetni kell. Nick Mullens csak korlátozott szabadügynök, tehát akár kaphat is egy olcsó tendert cserének, de a cél az lenne a csapatnál, hogy upgrade-eljenek QB poszton. Jordan Reed második számú TE-nek elég jó volt Kittle hiányában, olcsón visszajöhet, de sérülései és agyrázkódásai miatt nem lehet vele számolni igazából, így csak veteránminimum körüli összegért szerződtetném újra.

A védelem már sokkal érdekesebb kérdés, leginkább a CB-sor, hiszen a 49ers minden említésre méltó játékosának lejár a szerződése a poszton. Oké, Emmanuel Moseley csak korlátozott szabadügynök lesz, szóval ő olcsón megtartható, tehát egy hely kipipálva a cornerback teremben, de ez édeskevés, főleg hogy Moseley sem első az erősorrendben házon belül. Azt már Richard Sherman is elmondta, hogy ő nem fog tudni megegyezni a csapattal anyagilag, szóval az ő távozását biztosra vehetjük. Jason Verrett parádés teljesítményt nyújtott tavaly, de vajon mennyire lehet számítani arra, hogy ismét lehoz egy szezont sérülés nélkül? K’Waun Williams kiváló volt a slotban a Super Bowl évében, majd idén megsérült – meglátjuk a piaci értékére ez milyen hatással van, de az ő megtartása is hasznos lenne. Akhello Witherspoon tavaly jól játszott, de két éve épp a playoff-menetelés elején ültették le Moseley kedvéért, szóval ő sem egy betonbiztos megoldás, és épp jó éve után kerül ki a piacra, tehát ez egy újabb kérdőjel. Végül Dontae Johnson kiegészítőszerepre megfelelő, korrektül szállt be idén.

A CB-n kívül már óriási gondok nincsenek szabadügynököket nézve, de azért a kezdő safety Jaquiski Tartt sem egy rossz játékos (nagy dollármennyiséget mondjuk biztos nem áldoznék rá), a pass rusher Kerry Hyder mélységnek szintén korrekt. A védőfal közepe lesz még problémás, ugyanis Solomon Thomas és DJ Jones szerződése is lejár. Előbbiért nem kár, óriási bust, utóbbi viszont az elmúlt két évben Buckner után a legjobb belső védőfalembere volt a csapatnak, és távozásukkal csak a tavalyi első körös Javon Kinlaw marad a poszton, mint értékelhető játékos.

A 49ers tehát úgy fordul rá a piacra, hogy nincsen szerződés alatt értékelhető cornerbackje, a védőfal közepén is csak egy játékosa van, ráadásul a támadófalban is három tátongó lyukat találunk. Ja, és az irányítókérdés továbbra sem megoldott. Nem olyan szép kilátások egy bő egy éve még igazából egy játék híján Super Bowlt nyerő csapatnál.

Hogy lesz ebből ismét rájátszás esélyes keret?

Nincs egyszerű helyzetben a 49ers és ki kell találnia, hogy mi számít prioritásnak: a támadófal vagy a cornerback-sor. Mindkettőt fixen nem lehet top szinten tartani, az egyiknél áldozatot kell hozni és remélni, hogy a kisebb befektetés is meghozza a gyümölcsét. A legtöbb csapatnál lehet azt mondanám, hogy a CB-sorra gyúrjunk rá és a támadófal legyen olyan, ami nagyjából képes megoldani a feladatot, de a 49ersnél máshogy gondolom. Szerintem Shanahannek kell egy jól futásblokkoló fal, a támadósor enélkül nem fogja tudni azt nyújtani, ami kell a sikerhez, így most inkább erre fektetem a hangsúlyt.

Igazából a tackle-kérdés volt a legnehezebb számomra. Mikor elkezdtem ezen agyalni, úgy voltam vele, hogy nem engedheti meg magának a csapat, hogy Trent Williamst újraigazolja, mert túl drága lesz. Végigmentem viszont az elérhető neveken, és teljesítményben nagy visszaesés lenne igazából mindenki, ellenben pénzügyileg csak kis-közepes spórolás lenne, tehát itt bizony Williamsre kell rámenni ár/érték arányt figyelembe véve. Williams pedig kapna egy 4 évre szóló $80 milliós szerződést egy automatikusan megsemmisülő évvel és mondjuk $25 milliós aláírási bónusszal, minimális első éves alapfizetéssel, amivel 2021-ben csak $6 milliót foglalna a sapkából, így a csapat is költekezhet tovább.

És ha már lúd, legyen kövér, érkezzen a támadófalba még két játékos. Az egyik Alex Mack, aki tökéletesen illik a rendszerbe, dolgozott már Kyle Shanahan kezei alatt Atlantában és szívesen összeállna ismét a főedzővel. Elég öreg már (35 éves), így valószínűleg egy egyéves szerződést kap majd. Guardba pedig Jon Felicianót néztem ki, aki passzblokkolásban ugyan nem olyan erős, de futásblokkolásban igen, ez pedig kell is Shanahannél.

A támadósorba több keret igazából nem maradt, de Juszczyk és Bourne visszaigazolását megejteném. Egy jó WR3 elkélne a csapatba, de a pénzügyi forrásokhoz mérten nem lehet nagy nevet keresgélni – Curtis Samuel nagy fogás lenne, de nem valószínű, hogy beruház erre a 49ers.

A védőfal közepére mindenképp kell egy ember, aki akár lehetne Jurrell Casey is, de most inkább Kawann Shortnak szavazok bizalmat, aki sérülések miatt az utóbbi két évben nem játszott, emiatt pedig várhatóan olcsó lesz, és a benne rejlő tehetség megérheti ezt a kockázatot. A fal szélére még Benson Mayowa érkezne mélyíteni az egységet, amire szükség is van, hiszen amikor Armstead bemozog középre, akkor egész sok szerephez juthat a 3. számú edge rusher.

Végül pedig a CB-sor. Jobb híján három játékos újraigazolását terveztem be ide. Ha Trent Williamst mégsem tartja meg a gárda, akkor rá lehet repülni kicsit nagyobb halakra is, mint például Williams Jackson, de ebben a forgatókönyvben erre nincs lehetőség. Verrett egészségével megéri kockáztatni, mert ha pályán van, kiváló teljesítményre képes. Williams a slotban nagyon megbízható opciót jelent, Moseley pedig második körös RFA tenderrel marad, korrekt megoldásra képes lehet. Nem túl szexi és félelmetes egység, de priorizálni kellett. Safety már nem fért bele a költségkeretbe, így Ward mellett megkapná az esélyt Tarvarius Moore.

Mi marad a draftra?

Az irányítókérdés még mindig kardinális. Shanahan kevésbé szeret újoncokkal foglalkozni, de Watsonon kívül nincs már elérhető veterán, az ő ára meg elég húzós lesz, szóval minden bizonnyal vagy marad Garoppolo vagy draftolni kell (vagy esetleg Bridgewater, de azzal nincsenek előrébb). A támadósorba ezen kívül egy elkapó és egy tight end még jól jönne, előbbit akár a harmadik körben, utóbbit a harmadik napon lehet orvosolni.

A védelemben a CB poszt továbbra sincs megoldva, csak befoltozva, így ha nem QB, akkor elsősorban egy cornerback jöhet az első körben (Farley?). A második napon lehet nézelődni a nem túl erős safety-felhozatalból, vagy a védőfalat is lehetne mélyíteni, mert az is elfér.

[/ppp_patron_only]

46 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
46 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Raist
Raist
2021-03-11 02:27

“Draftolni lehet, de 1/12-ről indulva ez korántsem életbiztosítás, a piacon pedig csak rosszabb opciók vannak JimmyG-nél.”

Én meg azt mondom hogy elég bizonyítási lehetősége volt, szóval még ha valaki rosszabb(-nak is van kikiáltva) mint Jimmy, de esetleg van esély rá hogy Shanahan jobb rendszert tud köré építeni, akkor meg kell próbálni. Ha valóban nem akar újoncot, én akkor is el tudnék mást képzelni és nem csak Watsont:

1) azért nyilván Watson: viszont nem tudom hogy össze tudnánk-e rakni olyan csomagot, ami elég lenne a Houstonnak (akik ugye nem is fogják eladni – ez azért még mindig viccesen hangzik az NFL-ben, hogy inkább ne játsszon sehol, de akkor sem engedjük el)

2-3) Darnold és Winston: mindkettőt megnézném egy olyan edzővel mint Shanahan. Hogy melyik lenne jobb az attól is függ Shanahan mennyire akar rendszert módosítani (ne feledjük, ha volt hozzá alapanyag, akkor azért Ő passzorientált rendszert is tudott elég hatékonyan működtetni). Ha marad a futást preferáló rendszernél, akkor szerintem izgalmas lenne egy olyan QB, aki ha esetleg passzban nem is annyira erős (na nem mintha Jimmy abban verhetetlen lenne :D) , de lábon plusz veszélyt jelenthetne.

4-5) Jimmy esetleg Mariota: előző kettővel ellentétben én Mariotában annyira nem bízok hogy rejtegeti a zsenit, ezért vagy az állandóság jegyében Jimmy vagy ha nagyon váltani akarunk és az előzőekre nincs esély (se draftolni nem akarunk, se Watsonra nincs elég keretünk, se az előző kettő nem elérhető és/vagy Shanahannek nem tetszenek), akkor még meg lehet próbálni Mariotát, hátha. De nálam Ő tényleg az a kategória hogy ha mindenképpen cserélünk és nincs más, akkor esetleg.

A többi poszt csak utána jönne, előbb végleg és gyorsan le kéne zárni a QB kérdést. Lynch évek óta elég jól mozog a piacon, nem félek tőle hogy a többi posztra ne találna megfelelő embereket.

És amúgy köszi a kitekintőt, még ha én teljesen más irányból is közelíteném meg a piacot, attól még teljesen reális ebből az irányból is megnézni és értékelni a lehetőségeket.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Raist
2021-03-11 02:34

A Darnold-Winston páros egyik tagja ha más nem azért is meg ér egy próbát, mert 20M-val olcsóbban lenne egy hasonló szintet képviselő QB, mint Jimmy.

Raist
Raist
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 02:38

Persze, teljesen jogos, én most nem ebből az irányból közelítettem, de persze ez sem elhanyagolható, idén főleg.

katonadani
Reply to  Raist
2021-03-11 02:51

Winston stílusával szerintem nem tudna együtt dolgozni Shanahan. Darnold akár működhet, de belőle meg eddig csak rosszabbat láttunk 1-2 meccset kivéve, mint Garoppolóból. Tudom, Adam Gase meg minden, de akkor is.

Raist
Raist
Reply to  katonadani
2021-03-11 03:33

Elképzelhető, Winstont én főleg egy érdekes lehetőségnek gondolom, akivel izgalmas új rendszert lehetne építeni. Nyilván kérdéses hogy Shanahan hajlandó lenne vagy sem egy újabb megújulásra. Cousins és Matty Ice után ez a mostani futásorientált rendszer is teljesen más lett, Winstonnal megint csak nagyon mást kéne játszatnia. És valóban, lehet ekkora változást nem akarna.

Darnold meg nálam azért van egy polccal Jimmy fölött, mert a mostani pletykák alapján úgy néz ki nem igazán vele szeretné a következő évet elkezdeni, akkor meg muszáj valamerre elindulni. Nem mondom hogy jobb mint Jimmy, de ha váltani akarnak (és megint kizárjuk a rookie QB lehetőséget) benne van esetleg fantázia és annál jobb hogy olyan irányító maradjon, akivel az edző már nem szívesen dolgozna együtt.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Raist
2021-03-11 05:30

Szerintem meg akkor már inkább egy felcsere és jöjjön az újonc. Abban látok fantáziát. De másokat megszabadítani a koloncaiktól (ráadásul nem is olcsóért), abban nem nagyon…

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fetyke
2021-03-11 10:06

Detroitban látnak fantáziát a koloncok átvételében :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 10:33

Na de ők ezért kaptak picket, nem még adtak is. :D
És ki tudja? Nehogy a végén kiderüljön, hogy nem is Goffal volt a baj LA-ben. :D

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fetyke
2021-03-11 10:46

Hát csak 43M-t fizetnek neki egy szezonért, ami egy horror összeg ahhoz, hogy új QB-t húznának majd jövőre :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 16:46

Nekik mindegy, mit csinálnak ennél sokkal rosszabb már úgy sem lehet. :D
De 49ers egészen más szinten van…

Csabesz20
Csabesz20
Reply to  Raist
2021-03-11 03:07

Ez a Darnold dolog szerintem megérne egy próbát. El tudnék képzelni egy olyan forgatókönyvet, hogy Pats adja Gilmoret + egy 4. kör 49ers adja JimmyG + 7 kör. Majd 49ers adja 3. vagy 4. kör Jets adja Darnold.

Raist
Raist
Reply to  Csabesz20
2021-03-11 03:35

Igen, én is azt gondolom hogy a Pats adja magát nagyon Jimmy esetében.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Csabesz20
2021-03-11 05:44

A Patsnek az érné meg, ha kivágnák Jimmyt. Értem ez alatt, hogy áron alul adnak egy játékost és ezért cserébe kivágják Jimmyt.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Raist
2021-03-11 05:21

“… viccesen hangzik az NFL-ben, hogy inkább ne játsszon sehol, de akkor sem engedjük el”
Miért? Szerintem tök logikus… Te elcserélnéd ezek szerint Watsont. Mennyiért?

Fetyke
Fetyke
Reply to  Raist
2021-03-11 05:28

Én szorítok, hogy a csapat is úgy gondolkodjon, mint te. :D
Csak halkan jegyezném meg, hogy Winstont azért Brady rendesen beárazta, mint ahogy Mariotát is Tannehill. Darnoldot meg a szellemek és az elmúlt 3 éve.
Miért gondolja mindenki, hogy bárkiből lehet “Josh Allent” csinálni? Aki 2-3 évig bust volt az 99,99%-ban továbbra is az marad.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fetyke
2021-03-11 10:05

1.Azért Allen egy pillanatra sem volt bust. :)
2. Winstont az árazza be, hogy volt 131 TD-je és 121 labdavesztése 5 év alatt. Minek ide Brady, hogy tudjuk az ő értékét? :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 10:31

Látod! Egyeseknek még ez sem elég. Simán lecserélnék rá Garoppolot.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fetyke
2021-03-11 10:49

Annyi szólna Winston mellett, hogy neki szerintem az éretlenségéből fakadtak a játékbeli hiányosságok. Aztán 27 éves korára csak ragadt rá valami az öregektől, mint Fitzpatrick vagy Brees. Bár a Buccs öltözőjében való ünneplése alapján nem fogadnék erre :)

JackEasterby
JackEasterby
2021-03-11 02:31

“egy játékra volt attól, hogy felüljön az NFL trónjára”

Melyik játék lett volna az?

Raist
Raist
Reply to  katonadani
2021-03-11 02:35

Bakker, egyszerre :D

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  katonadani
2021-03-11 05:15

És ha ez incomplete pass mondjuk, akkor 4. és 15-re levonul a pályára a Chiefs?

katonadani
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 05:26

ezt sosem tudjuk meg, gondolom nem. de akkor is elég kicsi esélye van hogy azt megcsinálja, főleg annak tudatában, hogy egész meccsen ezelőtt egyetlen hosszú játékot sem oldott meg a chiefs.
az ESPN szerint 95,4% esélye volt ott a 49ersnek a play előtt, Lee Sharpe szerint kb 90%. Ha ott megállítják a Chiefst, vége a meccsnek.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  katonadani
2021-03-11 05:33

95% esély volt a meccs megnyerésére?

katonadani
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 05:46

az ESPN modellje szerint igen. Sharpe szerint 90% körül, pontos számot nem látok, csak a grafikont

Hope
Hope
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 12:17

Vagy ha bedobják a zászlót Bosa ellen 3 és 25. Óriási lehetősége volt a 9ersnek megnyerni azt a meccset, lehet Mahomes magicnek(nem nagyon tudta milyen rendezvényen van)nevezni de ezt a döntőt nem a Chiefs nyerte meg.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Hope
2021-03-11 12:42

Hát igen, akár azt a lehetőséget is említhettem volna. Mondjuk ha ez az eset következik be és punt jön, akkor se mondhattuk volna biztosra, hogy meg van a meccs. Összességében a támadó hozzáálláson ment el a meccs szerintem. A 4.negyedre nagyon visszavett a csapat, illetve az 1.félidő végén is.

Hope
Hope
Reply to  JackEasterby
2021-03-12 06:29

Senki se mondta hogy akkor megvan a meccs, hogy puntoltak volna azt kizártnak tartom vagy megcsinálják vagy onnan jön a 9ers. De 10 pont, nálad a labda és van 7 perc vissza. Onnan már biztos nem lett volna visszaút.
Vissza is vett az offense, most túl konzervatív volt Sanyi ahelyett hogy most kellett volna agresszívnak lenni egy padlón lévő Mahomes ellen, nem a 28:3-nál.

Raist
Raist
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 02:35

Gyanítom a 3&15-re gondol, ahol a mérkőzésen egyetlen egyszer nem védtük rendesen T.Hill-t és összejött a nagy játék. Szerintem ennél összetettebb (lehet attól még tökösebben támadni és nem csak a védelemben bízni egész meccsen), de az valóban a fordulópontnak tekinthető.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Raist
2021-03-11 05:29

Sejtem, hogy erre gondolt csak nem értem, hogy miért szereti a dolgokat így írni. Állítása szerint a Texans is karnyújtásnyira volt az AFC döntőtől. Hátha 20 ponttal kapsz úgy, hogy a teljes utolsó negyed tét nélküli akkor nem igazán voltál te karnyújtásnyira bármitől. :) A 9ers nyilván közelebb volt, de ha nem is sikeres az a játék, akkor is lett volna még 7 perce fordítani a Chiefsnek 3 időkéréssel.

katonadani
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 05:50

az ESPN win probability modellje alapján a Texansnak a meccs egy pontján 93,9% esélye volt a győzelemre. Lee Sharpe modellje szerint valahol 98% körül. (itt sincs pontos szám, grafikon alapján)

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  katonadani
2021-03-11 08:29

Engem az ESPN modellje ez alapján nem győzött meg a hatékonyságáról. Én először akkor figyeltem fel rá, amikor egy 19-es Steelers@Jags meccsen 6-16-os állásnál 5 perccel a vége előtt vendég labdabirtoklásnál 97%-os esélyt adott a Jagsnek. 20-16-ra nyert a Steelers úgy, hogy semmi rendkívüli nem történt.

Farubcek
Farubcek
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 12:12

Amúgy az a vicces, hogy ha veszünk mondjuk 100 meccset, ahol 6-16 az állás 5 perccel a vége előtt, és abból – ahogy a modell jósolja – 97-szer győz az előnyben lévő csapat, akkor nyilván senkinek nem tűnik fel. Bezzeg az a 3 alkalom, amikor a hátrányban lévő nyer – na akkor aztán fura az a modell! Pedig végül is csak annyit mondott, hogy a histórikus adatok alapján nagyságrendileg minden 33. csapat tud ilyen helyzetből nyerni. Nem azt, hogy a Jags nyerni fog.

Viszont az biztos, hogy a Jags ott piszok közel volt a győzelemhez – épp úgy, ahogy a Texans is anno.

katonadani
Reply to  Farubcek
2021-03-11 12:16

ráadásul a csapatok erősségét is figyelembe veszik a modellek, szal ha 0-0 van, akkor nem 50% az esélye mindkét csapatnak, hanem a favoritnak magasabb

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Farubcek
2021-03-11 12:58

1.A vitának valójában arról kell szólnia, hogy van-e értelme történelmi adatokra modellt építeni úgy, hogy nem veszünk be semmit a csapatok jelen erejéből. A 97% azért is abszurdum jóslat, mert az a Steelers 7-2-1-es csapat volt a Jags meg 3-7-es. Ha ezt kérdezik valakitől, hogy Ben képes egy 5 perc alatt egy TD és egy FG driveot vezetni ABrownnal, miközben a védelem leparancsolja a pályáról Bortlest nem hiszem, hogy azt gondolnánk, hogy ez lehetetlen.
2. Nem nem voltak piszok közel hozzá. :) A Jags talán, de a Texans semmikép. Az lehet, hogy 100 alkalomból csak 3-szor fordítottak a csapatok, de ez a jelen szempontjából mit sem számít. A 97 nem fordításban nagyrészt az olyan kaliberű ellenfelek vannak, mint Bortles vagy Rosen. Illetve a jobb irányítók akik ehhez a számhoz tartoznak valószínűleg erős védelmek ellen nem tudtak mit kezdeni. Tehát csak azt tudjuk, hogy nagy hátrányt jó védelmek mellett/gyenge irányítók ellen megtartja a vezető csapat. Na most ebből mi értelme nekünk bármilyen következtetést is levonni, ha az egyik oldalon egy bivaly erős QB szerepel egy közepes védelem ellen? :)

katonadani
Reply to  JackEasterby
2021-03-12 01:44

ahogy írtam, nem csak történelmi adatok vannak benne a modellekben, hanem csapaterősség stb is.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  katonadani
2021-03-12 02:49

Hát akkor viszont nem túl jó a modell.

Farubcek
Farubcek
Reply to  JackEasterby
2021-03-12 03:24

Vagy épp csak az az eset tűnik fel neked (meg gondolom kb. mindenki másnak), amikor a kicsi valószínűségű kimenetel következik be. Mert az meglepő. Emlékszel pl., hogy a negyedik negyedben a Super Bowlon hány százalék esélye volt a Tampának nyerni? Én nem emlékszem, mert vszeg 90% feletti volt, és nyertek is.

Nyilván a sportban az ilyen prediktív modellek félrevezetőek (vagyis inkább könnyen félreérthetőek) tudnak lenni. Itt csak két kimenetel van: vagy az egyik csapat nyer, vagy a másik, és nincs igazán köztes opció (nincs olyan, hogy csak 60%-ra nyer valaki, vagy valami hasonló). Így ha esetleg a kis valószínűségű kimenet következik be, akkor könnyen nézhető hülyének a modell, mintha teljesen tévedett volna. Pedig csak arról van szó, hogy egy modell nem tudja megmondani, hogy 10 meccsből melyik lesz az az egy, ahol éppen jön egy csodás fordítás, csak azt tudja, hogy várhatóan kilenc meccsen nem fog jönni.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Farubcek
2021-03-12 10:41

Na, de a Tampa Baynek nyilván megadod ezt a valószínűséget, mert ha a védelem valamiért összeomlana, amire elképesztően kicsi esély volt, akkor is ott lett volna a támadósor, hogy kisegítse őket. Hogy mindkét oldal összeomoljon arra tényleg 1 a 100-hoz környékén lehetett esély. De, hogy a korábban említett 2 meccsen se a Texans, se a Jags nem érdemelte meg ezt a “bizalmat” az fix.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 08:44

Az nem fura hogy az ilyen megfogalmazásoknál az olvasók 95%-a mindig tudja hogy miről van szó, csak te találsz vmit belekötnivalót abban az 5 sorban, amit el tudsz olvasni?

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Leonidasz007
2021-03-11 09:41

Én is abba a 95%-be tartozok aki tudja, hogy miről van szó, csak nem értem, hogy mi értelme az ilyen megfogalmazásoknak, hogy egy csapat aztán milyen közel volt valamilyen sikerhez, miközben véleményem szerint a valóságban nem így volt.

ThySoul
ThySoul
Reply to  Leonidasz007
2021-03-11 10:57

De dulifuli valaki

aron6665
aron6665
2021-03-11 07:14

senki nem hozza fel de sztem ha mar elkeseredetten darnoldert tradeelnenek, akkor jobban jarnanak tuaert ajanlatot tenni. egy hasonlot mint wentzert. meg mondjuk az idei elso korben helycsere 12-18 kozott.

kinezheto a miamibol egy gyors szakitas,mint a cardinalsnal…
ami biztos, hogy nagyobb a jatekosban a potencial es tovabb olcsobb mint darnold.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  aron6665
2021-03-11 09:52

Ez valóban egy érdekes lehetőség lenne. :) Nagyjából mindenki jól járna.

euskadi68
euskadi68
Reply to  JackEasterby
2021-03-11 16:50

Leginkább a Dolphins. :)

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  euskadi68
2021-03-11 16:55

Hát Miamiban Tua-nak semmi esélye kb. amíg Flores az edző és arra épít, hogy ő ne veszítse el a meccset. :)

46
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x