Connect with us

Hír

Öt emberrel, majd saját magával is végzett a korábbi NFL-játékos

A korábbi NFL-játékos, Phillip Adams a szerdai napon megölt öt embert (és még egyet komolyan megsebesített), majd magával is végzett – írja az Associated Press. Az áldozatok közt egy 70 éves orvost, a feleségét, az 5 és 9 éves unokáikat és egy náluk dolgozó férfit találunk, illetve egy egyelőre be nem azonosított személyt kellett komoly lőtt sebbel kórházba szállítani. Azt egyelőre a helyi seriff sem tudja, hogy mi lehetett az indíték.

A lövöldözés után a hatóságok beazonosították a 32 éves Adamst, mint gyanúsítottat, meg is találták és megpróbálták rávenni, hogy kijöjjön a szülei házából (a szülőket már kimenekítették). Később holtan találták meg, miután saját magát lőtte fejbe. Adams apja azt nyilatkozta az eset után, hogy a fia jó srác volt, de a foci tönkretette fejben.

Adams 2010-ben került az NFL-be draftolatlanként, újoncként 15 meccsen játszott a 49ersben. A defensive back még öt évet töltött a ligában hat különböző csapatnál (Seahawks, Patriots, Raiders, Jets, Falcons), összesen 78 mérkőzésen lépett pályára és 5 interceptiont szerzett, a 2015-ös szezon után hagyta ott a sportot.

92 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
92 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
vabu
vabu
2021-04-09 06:36

Szörnyű tragédia. Azért ilyenkor kíváncsi lennék a BLM hívek véleményére meg a divatba jött térdelésre.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  vabu
2021-04-09 07:16

a BLM arről szól, hogy a feketékel szemben a törvény emberei túlzott erőszakot alkalmaznak, és ezt nem kéne szerintük. jelen esetben nem látok rendőri erőszakot, így ez nem BLM kérdés.

úgyhogy erről mindenkinek egy véleménye kell, hogy legyen: egy ember bekattant és gyilkolt, ami szörnyű. ugyanolyan szörnyű mintha fehérbőrű csinálta volna.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Hurrá Torpedó
2021-04-09 08:51

“a BLM arről szól, hogy a feketékkel szemben a törvény emberei túlzott erőszakot alkalmaznak,…”
Hát azért nem egészen. Ez egy nagyon lesarkított, jól hangzó propagandaszlogen, aminek a valósághoz semmi köze…

Másrészt! Ha a törvény egy embere túlzott erőszakot alkalmaz, akkor ő miért nem csak egy bekattant ember, ő miért mindjárt a törvény emberei?

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2021-04-09 08:54

Akkor ne hagyj minket tudatlansagban, mi a valosag BLM kapcsan?

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 09:01

A törvény jelenlegi embereinek például vajmi kevés köze volt a rabszolgasághoz. De nem kívánok ebbe belemenni, mert nem is akarok és nincs is rá ennyi időm. Ha lenne sem tartanám érdemesnek rászánni.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2021-04-09 09:02

Azt latjuk.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 09:23

Az, hogy a BLM mozgalomra rátelepedett és belefurakodott a rabszolgatartók elleni indulatos attitűd még nem jelenti azt, hogy a BLM erről szólna. A BLM egyértelműen a hatalommal való visszaélésről szól és az előítéletesség megjelenéséről a hatalmi ágakban, amit itt leszűkítettek a feketék a saját helyzetükre. Ettől még ezt idecitálni úgy hülyeség, ahogy van.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-09 09:36

” A BLM egyértelműen a hatalommal való visszaélésről szól…”
Sajnos ennek maga a név is ellentmond. A hatalommal visszaélés nem csak a feketéket sújtja ugyanis, Mi van például a latinókkal?

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 11:11

Az, hogy a feketék kisajátították ezt a dolgot inkább csak amerikai sajátosság, mivel ott évszázados tradíciói vannak a feketék elnyomatásának és a velük kapcsolatos előítéleteknek. (Nálunk biztos cigányos lenne a meghatározás, miközben vannak más nációk, akiket hátrányosan érint az előítéletesség itthon.) Természetesen ez a kisajátítás is úgy hülyeség, ahogy van, de most őszintén, mi nem az náluk?

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-09 05:36

” A BLM egyértelműen a hatalommal való visszaélésről szól…”
Sajnos ennek maga a név is ellentmond. A hatalommal visszaélés nem csak a feketéket sújtja ugyanis, Mi van például a latinókkal?

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 09:15

A legegyszerűbb válasz a kérdésedre az, hogy egy baromság. Ha egy kicsit komplexebb választ akarunk adni rá, akkor egy olyan felülről irányított rendszer rombolás, ami fokozza a fegyver kereskedelmet azzal, hogy rendőrségeket oszlatnak fel és építik le őket.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 09:36

Gondolom ott elsz hogy ennyire magabiztos allaspontot tudsz kepviselni.
Igazan koszonom a felvilagositast, en innen kis hazambol nehezen ertelmezem ezt a felulrol iranyitott rendszert rombolast.
Azt meg megkerdezhetem esetleg kik azok akik ezt felulrol, rendszer szinten menedzselik?

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 09:46

Értem a jó pofa rávilágításodat arra, hogy ha nem él ott az ember akkor ne legyen határozott álláspontja róla. Én nem fogom ezt ennél tovább ragozni, mert nincs hatással az életemre, ettől még a véleményemet leírom. Amikor a fehér import azt mondja neked, hogy az ő lelke a fekákkal van, a színesbőrű, de nem annyira fekete import pedig fegyvert szeretne venni mert, hogy itt Magyarországon biztos rátámadnának, akkor tudod, hogy ez egy baromság.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 09:52

Bevallom most olyan valakivel akadtam ossze itt a komment szekcioban, akinek az erveleset nem tudom ertelmezni, plane ezt az export-import reszt😕
Meg hogy kik menedzselik ezt fentrol, azt se.
Ez nem a te hibad. Tobbet kell olvasnom.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 10:18

Ha meg ennyire nem tudsz semmit, akkor mit szólsz bele? :DDD

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2021-04-09 10:38

Kerdesekkel operalok, hatha felszedek annyi tudast hogy beleszolhassak

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 10:43

Szerintem fölösleges. Tök reménytelen. :DDD

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2021-04-09 10:43

Beleszolni vagy fejlodni?🤓

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 10:44

Ahogy elnézem mindkettő. :DDD

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2021-04-09 10:45

😭

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 10:46

Ne sírj! Ettől még ugyanúgy szeretlek! :) Ahogy gondolom te is engem. :D

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 19:06

Akkor lehetnél naprakészebb, hiszen tudhatnád, a kérdések inkább provokatív eszközök.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Krisztian Fekete
2021-04-09 19:12

Majd kerek a kakadutol tiz kormost es elmormolok husz miatyankot es mintha mise(hahh) tortent volna

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 10:40

Az import a hazánkba igazolt amerikai focista. Nem szép, hogy így használja a szakma, de sajnos ez már 10 éve így megy.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 10:42

Aham.
Ott lehet a felreertes hogy jomagam emberi lenyekre nem alkalmazom ezen kifejezeseket, inkabb csak termekekre, de igy mar jobban kontextusba tudom helyezni a velemenyed.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fanyul23
2021-04-09 10:52

Bár valóban lélektelennek tűnhet, de a szövetségi szabályozásban így van definiálva, hogy import játékos.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 05:36

Gondolom ott elsz hogy ennyire magabiztos allaspontot tudsz kepviselni.
Igazan koszonom a felvilagositast, en innen kis hazambol nehezen ertelmezem ezt a felulrol iranyitott rendszert rombolast.
Azt meg megkerdezhetem esetleg kik azok akik ezt felulrol, rendszer szinten menedzselik?

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 09:31

Elvileg elképzelhető, hogy bekattant ember lesz a törvény embere, de neki szakmailag, hivatalból nem szabad annak lennie, erre trenírozzák, erre képzik ki őket és ezért is járnak pszichológiai tesztekre, terápiákra. Ilyenformán jogos a megkülönböztetés, mert azért alkalmazzák ezeket az embereket, hogy legyenek higgadtak minden intézkedés kapcsán.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-09 09:33

Ez igaz. De ettől még az általánosítás ugyanúgy nem elfogadható. Azért mert a hatalom egyes emberei visszaélnek a hatalmukkal, nem kell az egész testületre általánosításokat megállapítani, mert az nem helyes. És nem is vezet jóra… Nálam ez nagyon erősen kettős mérce…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 09:46

Sose felejtsd, hogy arra is képezve van az állomány, hogy ha rendőri ruhában van, akkor ő nem egyén, hanem egy intézmény. Tehát általánosítanak velük kapcsolatban és jogosan.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-09 10:20

Én ezt az álláspontot nem fogadom el! Akárhogy is csűröd csavarod ez már kollektív felelősségre vonás és büntetés. Ami korábban semmi vezetett jóra.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 11:08

Attól, hogy nem fogadod el, még létező álláspont és irányelv és szerintem helyes is. Kell, hogy valami visszatartsa a rendőrt is, és ez az egyik szempont, ami erre alkalmas. És ne keverd a szezont a fazonnal: attól, mert egy rendőr hülye, még nem az egész rendőrséget nevezzük hülyének, de igenis része a kritikának a rendőrség is, mivel nem megengedhető, hogy egy közösség ne figyeljen a belső működési zavarokra. Ez is a része a működésüknek, mivel túl veszélyesek ahhoz, hogy szabadon tegyék, amit tesznek. Ezen felül ne legyél szemellenzős, édes egykomám: tejistudod, hogy a zemberek általánosan ítélkeznek, tehát ha egy akárki, aki egy rendszer része, hülyeséget csinál, akkor a rendszert szidjuk. Pl. ha egy vendéglőben hülye a pincér, vagy elsózzák az ételt, akkor nem mész oda többet és a vendéglőt minősíted, pedig erre nem szolgált rá az italos pincér, a tulajdonos és a takarító, akik kiváló munkát végeznek. Tehát bármennyire is fájdalmas, de igenis kollektíve minősítünk, kedves Fetykém. Ésakkormost a niggerezést, cigányozást, zsidózást, fehérezést, akármizést(nem kívánt törlendő) haggyuk is.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-09 05:33

Ez igaz. De ettől még az általánosítás ugyanúgy nem elfogadható. Azért mert a hatalom egyes emberei visszaélnek a hatalmukkal, nem kell az egész testületre általánosításokat megállapítani, mert az nem helyes. És nem is vezet jóra… Nálam ez nagyon erősen kettős mérce…

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  bjeela
2021-04-09 09:35

Ezt te se gondolhatod, hogy komoly pszichológiai tréningek meg tesztekre költenének, miközben a rendőrség az egyik legrosszabban fizetett szakma.

bjeela
bjeela
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 09:45

De. Az más kérdés, hogy milyen a színvonala.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  bjeela
2021-04-09 10:38

Az állításomban az állt, hogy komoly (vagyis színvonalas) pszichológiai tréninget tartanak-e. Ezek szerint akkor ezt te se gondolod komolyan.

bjeela
bjeela
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 11:00

Ahhoz azért elégséges, hogy működni tudjon a rendszer, de nem csúcsszínvonal. De ezt a minősítést kvázi a teljes ország összes működésére ráhúzhatom. Ez itt nem Ausztria.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  bjeela
2021-04-09 11:43

Na de pont ez az, hogy ha csak tessék lássék módon vannak ezek a tréningek akkor nem elvárható, hogy a rendőrök ne kattanjanak be.

bjeela
bjeela
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 19:26

Annyira azért nem vészes ez a sztori, mint ahogy tálalod, sőt.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  bjeela
2021-04-09 20:45

Én nem mennék bele a részletekbe, mert a Fetykével folytatott diskurzosod alapján te többet tudsz az itthoni rendőrségről. :)

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fetyke
2021-04-09 15:25

Mert mint a törvény embere lép fel, nem mint Mr. P. Smith régiségkereskedő. Másrészt neki mint ilyenekre kiképzett ember kéne nem előbb lőve, majd utána kérdezve reagálni. És itt jönne szóba a megfelelő képzés, utóképzés, ami az USÁ-ban is durván hiányos.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Hurrá Torpedó
2021-04-09 09:18

“a BLM arről szól, hogy a feketékel szemben a törvény emberei túlzott erőszakot alkalmaznak”

Nem, nem a feketékkel szemben. Mindenkivel szemben így cselekednek.

bjeela
bjeela
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 09:25

Azért van itt egy előítéletesség, ami fokozza az intézkedés drasztikusságát és befolyásolja az intézkedés módját.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-09 09:31

Biztos hogy van? Biztos, hogy előítéletességről van szó, vagy inkább gyakorlati tapasztalatról? Nem egyszerű kérdés ez…
Egyébként már a Rambo 1 is erről szólt, csak ott még szó sem volt faji vonalról…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 09:43

Drága barátom: biztos.

Rendőri családból származom, temérdek rendőr tartozik a szoros baráti és ismerősi körömhöz. Igen, létezik a rendőrségnél cigánybűnözésre utaló megkülönböztetett figyelem, akár még tanulmányok is, de ez egy korábbi, nem elégséges információra alapozott következtetésből fakad. A bűnesetek többségét ugyanis determinálta az évszázados előítélet és a szegénység, kirekesztettség, etc. Ilyenformán ezt az előítéletekre alapozott bűnmegelőzési stratégiát a rendőrség ma már nem alkalmazza, az itt megfogalmazott stratégiákat átfogalmazta. Ettől még látszólag úgy tűnhet, hogy megvannak a korábbi attitűdök, hiszen a cigányság körében megmutatkozó előítéletet a rendőrség nem fogja tudni szakmai alapokra épített stratégiájának átalakításával megváltoztatni, sajnos még a saját köreikben sem. De az idő majd ezt szép lassan helyre teszi. Ugyebár 1960-ban Cassius Clay még a folyóba hajította az aranyérmét, mert nem tekintette a hazájának azt az országot, amelyik elkülöníti őt a fehérektől. Aztán meg ötven évre rá fekete lett az USA elnöke. Várd ki a végét…

Tudod dárga cimborám, az ismeretek által fejlődünk. Nem állítom, hogy mindig, de azért többnyire igen.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-09 10:33

Látod drága barátom!

Így lehet letagadni a valóságot. Attól még, hogy a PC által megkövetelt világunkban nem illik használni a cigánybűnözés kifejezést még bizony a jelenség létezik. Az emberek és a rendőrök is nap, mint nap találkoznak vele, szembesülnek a valósággal. És a gyakorlati tapasztalatot így lehet előítéletességnek bélyegezni.

Az ismeretek valóban nagyon fontosak! De ha azokat félreértelmezzük, akkor abból nem fejlődés lesz…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 11:17

Ejnye, miért nem figyelsz? Most ugattam, hogy a cigánybűnözés kifejezés és meghatározás elavult és főleg hibás nézőpont, a rendőrség is túlhaladta ezt a terminus technicust, erre te meg közlöd velem, hogy a jelenség létezik. Drága Fetykém, mit nem értettél meg elsőre? Ennél te kicsit okosabb gyerek vagy, hajigáld már ki egy kis időre az előítéleteidet és gondolkozz! Tudomén, hogy megy az neked.

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  bjeela
2021-04-09 12:03

Nem kapcsolódik szorosan, csak kiegészítő információ:

“Legendás lett a sztori, de kár, hogy nem igaz. Amerikában évtizedekig arról pletykáltak, hogy miután Ali hazatért az 1960-as olimpiáról, nem szolgálták ki egy Louisville-i étteremben, és dühében a folyóba dobta a medálját. Ali később beismerte, hogy egyszerűen elvesztette az aranyat, amiből 1996-ban másolatot kapott a NOB-tól.”

bjeela
bjeela
Reply to  Bujdy Bujdy
2021-04-09 19:23

Egye penész, lehet, hogy így volt, de mégsem tűnt fel senkinek, hogy egy hantát tolt, mert teljesen életszerű volt, amit mondott abban a korban.

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  bjeela
2021-04-09 16:56

előítélet-tapasztalat

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  vabu
2021-04-09 07:28

Hát ez elég furcsa megjegyzés. Mi köze az egyiknek a másikhoz? Akkor egy ember baromsága indokolja a többiekkel szembeni atrocitásokat? Volt az elmúlt években jó sok tömeggyilkosság az Egyesült Államokban fehér elkövetőkkel, akor ez alapján őket is szabad a rendőröknek gyilkolászni?

Farubcek
Farubcek
Reply to  vabu
2021-04-09 07:32

Inkább azokat kellene megkérdezni, akik elbagatellizálják a fejet érő állandó ütések hatásait, meg a CTE-t, és “igazi durva férfias sportot” követelnek. Tényleg ilyen áron is megéri? Nevetséges.

A BLM-nek amúgy az égvilágon semmi köze ehhez.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  vabu
2021-04-09 08:40

Mi köze ennek a BLM-hez? Csak nem az, hogy segghülye vagy?

bjeela
bjeela
Reply to  Kopi3.14
2021-04-09 09:16

Ne báncsuk egymást! Tejis így gondolkoznál, ha lenne otthon pár niggered a kertben.

camillo 7777
2021-04-09 07:05

Én csak azt nem értem, miért nem magával kezdi.
Ártatlan embereket, főleg gyereket megölni….
A másik… Hogyan tette tönkre a foci?

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  camillo 7777
2021-04-09 07:55

Olvass utána a CTE kulcsszónak.

Sajnos jó esélllyel azért nem magával kezdte, mert azt sem tudta, merre van arccal előre mikor elkövette az öt gyilkosságot. Aztán mikor picit magához tért, akkor golyót röpített a saját fejébe is…

Fetyke
Fetyke
Reply to  Bujdy Bujdy
2021-04-09 08:53

Azért ne fogjunk mindjárt mindent a CTE-re.
Nagyon jól hangzik, nagyon jó kifogás, de ha tippelnem kellene, akkor inkább a drogokra fogadnék…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 09:14

Ez is egy opció, de még nem tuggyuk, mi mijér történt. Addig minden csak béljóslás.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-04-09 09:28

Nem én keztem ónéni!

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-04-09 11:25

Jóvan, Fetykécske, de neked se kellene azér tromfolni. Inkább mennyél szépen jáccani a homokozóba, na, itt egy szép lila, vikinges nyelű lapát, fogd szépen.

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  Fetyke
2021-04-09 12:05

Nem fogok mindent a CTE-re, lehet, hogy nem az volt.
Lehet, hogy simán azt hitte, hogy a dokinak viszonya van a nejéval, vagy, hogy nem 49ers drukker, bármi.

A drogokat utólag vizsgálattal meg lehet erősíteni/ki lehet zárni, sajnos a CTE vizsgálathoz a nyersanyagnak lőttek (elnézést!).

Goodell
Goodell
2021-04-09 08:02

30 40 éve szinte semmi védelme nem volt a fejnek, mégsem voltak tömeg mészárlások… A foci tette tönkre de inkább a pénz és buli mint az agyat ért ütések, valahogy a boxolók és MMA sok se kezdenek el lövöldözni, pedig ott direkt kontakt van

Farubcek
Farubcek
Reply to  Goodell
2021-04-09 08:22

Ez színtiszta hülyeség. Sportágon belül gondolj csak Anthony Smithre vagy O. J. Simpsonra. És amúgy ha box: minden idők legnagyobbja Parkinson-kórral küzd, ami közvetlenül visszavezethető a fejét ért ütésekre. Ugyanígy pl. az 1966-os világbajnok angol válogatottnál is az a feltételezés, hogy az akkori nehéz labdával fejelés okozhatta az indokolatlanul nagyszámú Alzheimer-kórt a játékosoknál idősebb korban.

Ja, és a boxolók és az MMA-sok között is vannak bőven, akik gyilkoltak. Nem is kell sokat keresni, még Wikipédia-cikk is van erről.

Azzal az egyel viszont egyetértek, hogy a pénz és a buli is szerepet játszik, nem csak az agyat ért ütések.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Farubcek
2021-04-09 08:26

vagy Robert Rozier. az (is) egy nagyon kemény sztori

Farubcek
Farubcek
Reply to  Vicgeordie
2021-04-09 08:28

Uhh, tényleg, el is felejtettem. Na az ő története is kemény.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Farubcek
2021-04-09 09:22

OJ nem tudom, hogy miként jön ide. 14 éve abbahagyta már a focit és Hollywoodban élte a világát, amikor hirtelen felindulásból elkövetett 2 gyilkosságot.

Farubcek
Farubcek
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 09:50

A CTE nem konkrétan abban a néhány évben okoz csak gondot, amikor az ember focizik. Leépíti az agyat, és az nem tud rendesen regenerálódni.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Farubcek
2021-04-09 10:34

Hát de OJ-nak pont, hogy a foci után folyamatosan ívelt fel a karrierje. Nehezen látom, hogy ezt folyamatosan romló szellemi képességekkel, hogy lett volna elérhető.

Farubcek
Farubcek
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 13:01

Hát, OJ maga nyilatkozta tavaly, hogy sanszosnak tartja, hogy ő is CTE-től szenved. Főleg a rövidtávú memóriája tud bizonyos napokon indokolatlanul rosszul működni (egyszerű szavakat elfelejt pl.). Ettől még persze lehet, hogy az ominózus esetekhez semmi köze nem volt ennek. Meg az is lehet, hogy volt, de csak kicsi. Ez mind találgatás marad, amíg a CTE-t élő emberen nem lehet diagnosztizálni. OJ-nál szerintem nagyon érdekes lesz majd ezt egyszer megtudni (még ha ez kicsit morbid is, és nyilván egyáltalán nem kívánom a halálát).

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Farubcek
2021-04-09 13:47

Hát figyelj, 73 évesen azért szerintem az átlag magyar is eljut ilyen szintre. Aztán semmi ütés nem érte a fejüket.

Farubcek
Farubcek
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 14:16

Emberfüggő, persze, sokan annak is örülnének, ha csak ennyi bajuk lenne. Ettől még ő maga nyilatkozta ezt, az orvosára hivatkozva. A választ jó eséllyel még évekig nem fogjuk megtudni (ha egyáltalán valaha).

bjeela
bjeela
Reply to  Farubcek
2021-04-09 11:30

Speciel OJ télleg nehezen citálható a CTE kategóriába, mert nem tűnt teljesen zavartnak, sőt, most sem az.

Tamás Bolla
Tamás Bolla
Reply to  Farubcek
2021-04-09 10:01

És az 1966-os világbajnok angol válogatott játékosai gyilkoltak ennek hatására?

Farubcek
Farubcek
Reply to  Tamás Bolla
2021-04-09 10:16

Ez mondjuk egy borzasztó erős kiforgatása annak, amit írtam. Ennél szerintem sokkal többet tudsz te is erről a témáról.

Ha esetleg nem: a legjellemzőbb tünetek a memóriazavar, rossz döntéshozatal, Parkinson/Alzheimer-kór, ééés van továbbá a gyenge impulzusszabályzás (mint általában sok agyrázkódásban sérült embernél), és az agresszió, depresszió, öngyilkosság. Na, ez a ritka, viszont radikális (sajtószintet megütő).

És persze, emellett egy csomó tényező van még a képben (szocializáció, alkohol, élethelyzet, esetleges depresszió, drogok, stb.). Jó eséllyel a világon egyetlen sorozatgyilkosság sincs, aminél az okot egy konkrét valamire lehetne visszavezetni. Biztos, hogy itt is volt valami más kiváltó ok is. De ettől még annyival elintézni az agysérülések problémáját, hogy de hát Sir Bobby Charlton egyszer sem irtotta ki a családját, az szimpla félrebeszélés.

Tamás Bolla
Tamás Bolla
Reply to  Farubcek
2021-04-09 18:09

Egyeltalán nem kiforgatása mondani valódnak. Szimplán ezt írtad le.

Vannak emberi hajlandóságok. Sajnos Phillip Adams hajlamos volt erre.
Agresszív kontakt sportot űzött. Mindenki azzal küzd amije van. Ő egy fizikális személyiség volt, aki agresszióval tudott mások fölé kerekedni.
Az, hogy ez történt nagy részben köszönhető annak, hogy Amerikában ilyen lazák a fegyvertartási szabályok.

Farubcek
Farubcek
Reply to  Tamás Bolla
2021-04-09 18:20

Hát öregem, ha szerinted a “az 1966-os világbajnok angol válogatottnál is az a feltételezés, hogy az akkori nehéz labdával fejelés okozhatta az indokolatlanul nagyszámú Alzheimer-kórt a játékosoknál idősebb korban.” mondatban a gyilkolás szerepel… Egy betegség, sokféle következménnyel. Nem csak az “egészséges” és a “tömeggyilkos” van a CTE skáláján (hála az égnek), ettől még ugyanaz a probléma.

Az utolsó mondatod amúgy fontos, nagyon. Nyilván ez adja meg a lehetőséget a gyilkolásra, ami borzasztó helyzet. Ugyanakkor a laza fegyvertartási szabályok sem indokolják azt, hogy miért lesznek egyesekből gyilkosok. Miért száll el valakinek az esze teljesen.

Tamás Bolla
Tamás Bolla
Reply to  Farubcek
2021-04-09 18:38

Miért száll el valakinek az esze teljesen.
Akkor én is kiemelem az utolsó mondatod :)

A XXI. század sajátossága ez. Nem lehet a fejsérülésre vissza vezetni.
Teljesen másfajta nyomás nehezedik az emberekre pszichésen, mint a korábbi generációkra. Mindenki folyamatosan meg akar felelni és egyesek ennek hatására sajnos össze omlanak.
Nem véletlen, hogy a “nagyon előrehaladott” Egyesült Államokban lassan minden közép és felső osztálybeli személy pszichológushoz jár. Így tudják csak fitten tartani az elmét.

juhaszvik
juhaszvik
2021-04-09 09:27

Hát ez egy nagyon borzalmas hír, de az okokat firtatni ilyenkor a hatóságok/szakértők dolga szerintem (ez a kommentelőknek szól). Focista volt, de hogy milyen mértékben játszott közre állapotának kialakulásában a sport és az azzal járó élet, az innen a székből nehéz eldönteni, szerintem el is lehetne engedni. Ha az okosok jutnak valamire, majd szólnak.
Viszont nem lenne rossz az oldalon egy olyan feature, hogy legalább az ilyen cikkeknél ne szórjon tűzijátékot wonder woman az arcomba (=reklámmentes tartalom). No offense, gondolom nincs is rá opció, csak úgy felvetettem…

katonadani
Reply to  juhaszvik
2021-04-09 10:11

külön cikkekre nem tudjuk korlátozni, de egyébként a támogató (10 dolláros) csomaggal rendelkezők teljesen reklámmentesen olvashatják az oldalt.

ahanem
ahanem
Reply to  katonadani
2021-04-09 15:29

nem akarom rontani a bizniszt de nem csak ők

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  juhaszvik
2021-04-09 16:49

duckduckgo reklámmentes

JackEasterby
JackEasterby
2021-04-09 09:32

Értem én, hogy minden embernél másképp hat, de amikor Rivera 9 év az egyik legkeményebb korszakban LB-ként való focizás után, idén a 11.szezonját kezdi meg NFL HC-ként, akkor nehéz elhinni, hogy valaki 5 év DB-ként való focizással tette tönkre magát 31 éves korára.

bjeela
bjeela
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 11:36

Nem általános, hogy ha péppé vernek, akkor hülye leszel. De nagyobb az esélye, hogy igen. Ha szerencséd van, akkor olyan részek sérülnek, amelyek nem okoznak ilyen típusó agyműködés beli torzulásokat, ha peches, akkor meg gyagya leszel. Adhatsz egy gyereknek egy nevelő célzatú atyai pofont és semmi baja nem lesz, de lehet, hogy örök életére nyomorékká teszed. Nem tudhatod előre, de a biztonság kedvéért ne verd a gyerekedet. ;)

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  bjeela
2021-04-09 11:49

Az utolsó mondatodat kár, hogy nem olvasta Peterson. :)

bjeela
bjeela
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 19:25

Én is kaptam atyai sallert, akkor még ez volt a trend. Lehet, hogy ezért vannak kisebb kojórdinácijós zavarajim?

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  bjeela
2021-04-09 15:14

Másik: megcsinálhatsz ezer tacklet gond nélkül, és egybe is majdnem belerokkanhatsz. Lásd Shazier esetét.

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  JackEasterby
2021-04-09 12:09

Könnyen lehet, hogy Rivera használta a fejét és nem használta a fejét.

Akarom mondani, volt annyi esze/más volt a technikája és nem használta fegyverként a sisak koronáját és vele együtt a fejét. Ha vállal ütött nagyot, akkor sokkal kevesebb ütést kapott a fejére.

Plusz ne a 9 vs. 5 évet vedd alapul, mert az egyetemen is már kapják az ívet, szóval 12 vs. 8 mondjuk.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Bujdy Bujdy
2021-04-09 12:38

1. Hát azt el kell ismernem, hogy az első mondatod egyszerűen zseniális! :)
2. Én nem hiszem, hogy a 80-as években ezzel foglalkozott volna valaki. De aztán lehet, hogy ő a kivétel.
3. Az egyetem az érdekes kérdés, mert komoly különbségek lehetnek az ott kapott terhelések között.

Ge®i
Ge®i
2021-04-09 14:48

Hűha… A cikkre is és a kommentekre is….
Szörnyű, hogy emberek ilyeneket tesznek, mindig végig gondolom, hasonló, érthetetlen történeteket hallva, hogy mi kellhet ahhoz, hogy eddig süllyedjen valaki.
A gondolatmenetek végére mindig arra jutok, hogy valószínű, nem fog kiderülni pontosan és kár is találgatni (hacsak nem skandináv krimi író az ember…).

A CTE minden ilyen sztoriban jól hangzik, de ebben az esetben sem tudhatjuk pontosan, milyen hatással volt rá, ha volt egyáltalán…
Apu persze a focira fogja, nyilván az egyetemen még semmi baj sem volt és mikor a 700.000 körüli éves szerződéseket írta alá a kis Fülöp, akkor is minden oké volt még.
Ezeken kívül gyakorlatilag semmit nem tudunk! Milyen volt az élete úgy általában, kapcsolatok, család, drogok, pia, haverok, buli, elfogyó lóvé, alvászavarok, akármi… Találgathatunk, meg minden, de nem leszünk beljebb kicsivel sem, mindenkinek igaza van, mégsincs senkinek igaza. Ez ilyen.

Az, hogy ebbe a történetbe sikerült belekeverni a BLM-et, az meg a világ legnagyobb idiótasága.

reszelo.aladar
reszelo.aladar
2021-04-09 15:14

Minél több időt tölt valaki a ligában, annál nagyobb a valószínűsége, hogy nem átlagos teste van és ebből adódóan a terhelést is jobban bírja és mindezt az átlagnál magasabb színvonalon, ha 30+ évesen még mindig nem szorítják ki nála 10 évvel fiatalabbak.
A CTE szerteágazó tüneteibe pedig bőven belefér a fokozott aggresszió. Annak a csúcsa pedig az emberölés.
Ennek a történetnek csak vesztesei vannak, az NFL-t kivéve, mert az öngyilkossággal ők úszták meg a legegyszerűbben: azzal, hogy az ügynek nincs folytatása szépen lassan el is felejtődik. Ha viszont eljárás lett volna, akkor folyamatosan napirenden lett volna a történet a nyomozástól kezdve az eljáráson át egészen az ítélethozatalig.
Jelenleg a story a Google kereső szerint NEM jelent meg az NFL.com oldalán.

gyeek
gyeek
Reply to  reszelo.aladar
2021-04-10 10:32

Semmi meglepetés nincs itt, sem a Warren Sapp, sem a Darren Sharper esetlőr nem szólt hír az nfl.comon.

Tibor Cseh
Tibor Cseh
2021-04-09 17:01

Az nfl-nek nem szabadna tiltania a kannabisz használatát.Idejétmúlt a szabályozásuk.

92
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x