Connect with us

Hír

Baker szerint a lockout az egyetlen megoldás

Az utóbbi időben az egyik sláger téma az NFL berkein belül az NBA-s szerződések nagysága és ezen szerződések összevetése a focisták által aláírható kontraktusokkal. Egyre több játékos ad hangot elégedetlenségének, Sammy Watkins után most a Tampa Bay Buccaneers defensive endje, Chris Baker írt a twitterre.

Baker esete azért is érdekes, mert ebben az offseasonban kötött egy új, 3 évre szóló 15,75 millió dolláros szerződést a csapattal, azonban ez neki nem elég tudván, hogy egy középszerű kosaras is sokszor ennyit tehet zsebre az új TV-s pénzek beáramlásának köszönhetően. Ez számára igazságtalan és úgy érzi, hogy ideje lenne, ha az NBA játékos szakszervezetének mintájára, az NFL PA is lépne és lockouttal fenyegetőzne.

 

 

Erre azonban biztosan várnia kell, hiszen a jelenlegi kollektív szerződés 2020-ig érvényes, eddig biztosan nem kerül újratárgyalásra.

16 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
pritek
pritek
2017-07-10 13:47

Kurva egyszerű a megoldás. Menjen kosarazni.

László Varga
László Varga
2017-07-10 17:52

1.Egy kosárcsapat “kerete” legfeljebb 15-20 játékos. Egy amifoci csapaté (+PS) majdnem 3x annyi.
2. Egy kosárcsapat játszik 82 meccset az alapszakaszban a 16 helyett.
3. Kb. 10-15 ezer kosaras mérkőzésenkénti nézőszám 82x-ese valamivel több jegybevételt hoz, mint 16 meccs kb. 50 ezres nézőszáma.
4. A kosaras játékos támad és védekezik is egy mérkőzésen, igaz kicsit kisebb pályán. De nincs snap, azaz play-ek közötti szünet, tehát a dinamika nagyobb.
5. A kosárlabda “világsport”, az amifoci – sajnos – még nem.

Nem igazán tudom miért problémázik néhány játékos.
Pritek alább röviden megmondta a megoldást.

acsdav2
acsdav2
Reply to  László Varga
2017-07-11 17:12

Jól összeszedte a lényeget. Bár azt nem igazán értem az 5.pontból miért következne ez. Magyarországon például a kosárlabda majdnem nagyobb nézőszámmal rendelkezik élőben, mint a labdarúgás, az amcsi focit nyilván kenterbe veri. Ennek ellenére az NBA-t sztem kevesebben követik itthon, mint az NFL-t. Például az NBA-vel foglalkozó kezdő5.hu kedveltsége, nincs 5 ezer sem. A fűzővel kifelé! már 15 ezret is meghaladta. Szóval hiába népszerűbb sport a kosárlabda, szerintem közel se biztos, hogy több bevétele van az NBA-nak Magyarországról, mint az NFL-nek. Nyilván ez nem mérvadó minden országra, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy máshol is így van.

László Varga
László Varga
Reply to  acsdav2
2017-07-11 18:32

Mo.-i adat nem mérvadó az NBA/NFL nézettség- és érdeklődés összehasonlítás szempontjából. Amelyik sportágból nincs világbajnokság, sőt még EB sem, az sajnos nem “világsport”. Ráadásul az amifoci évi kb. 4 hónapos mérkőzésterminusa sem túl biztató, hosszú a holtidény. (A játékosok azon is elgondolkozhatnának, hogy kb. fél évi munkáért kapnak éves bért!)
Mindezeket a “sajnos” előszóval mondom, mert szerintem az amifoci a világ legjobb csapatsportja! :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  László Varga
2017-07-11 19:58

Éppenséggel van Vb, de valóban nem túl nagy rendezvény. :D A vízilabda a megállapítása szerint világsport lenne, pedig nyilvánvalóan nem az. :) A 4 hónap valóban kevés nekünk szurkolóknak, de a játékosoknak így is megterhelő. Viszont az időt amit a sporttal töltenek sokkal több a kosarasoknak. Utazás, edzések, meccsek, sajtótájékoztatók. Ha az összes munkaidőt összeadjuk, és osztjuk a fizetéssel, nem biztos, hogy kevesebb az órabére a futballistáknak.

László Varga
László Varga
Reply to  acsdav2
2017-07-11 21:30

Valóban, tévedtem, van VB, bár az olyan lehet, mint az olimpiai gurulós foci, azaz nem a Világ legjobbjai vesznek részt rajta. Nekem az egy VB, ahol a legjobbak játszanak. (Ha ezt figyelmen kívül hagyjuk, akkor a vízilabda minimum elgondolkoztató. :))

acsdav2
acsdav2
Reply to  László Varga
2017-07-11 20:03

Az, hogy az amerikai foci nem világsport még paradox módon előnyt jelenthet az NFL-nek. Mert ugye nem láthat az ember amerikai focit itthon, szóval nagyobb az igény az NFL-re, ha szeretem az amerikai focit. Míg kosárlabda meccsre ki tudok menni és lehet, hogy utána már nincs igényem NBA-t nézni, hiába szeretem a kosárlabdát. Ez a helyzet sztem a nagyobb piaccal rendelkező Nyugat-Európai országokra is igaz, nem csak ránk.

acsdav2
acsdav2
Reply to  László Varga
2017-07-11 18:59

21,5 millió az NBA, 17,5 millió az NFL teljes nézőszáma. Ez 23%-kal több, viszont az NFL jegyárak biztos drágábbak, úgy, hogy a jegybevétel sztem max 10% különbség lehet. De vegyük, hozzá, hogy biztosan több a rendezési költsége az NBA-nak, szóval a jegybevétel-rendezési költség különbség sztem közel egál lehet.

pritek
pritek
2017-07-10 18:28

Amúgy egy megközelítésből nem láttam még ezt a kérdést de kíváncsi lennék rá, hogy összehasonlítva egy-egy NBA és NFL tulajdonos mennyit vág zsebre a szezon végén, ha az összehasonlítható számokat vesszük alapul. Tegyük fel jegybevétel (ezt már nehéz lenne összehasonlítani), bevétel a ligától (benne a reklámok) és ezekből levonva a kötelező költségek. Játékosok, edzői stáb, csarnok üzemeltetési költség, bíró költség (nyilván a liga fizeti, de biztos hogy valamiféle nevezési díjba be van építve. Nyilván lehetne még boncolgatni, de értitek a lényeget.
Valahogy nem tudom elhinni, hogy egy NFL tulajnak több marad a végére mint egy NBA tulajnak. A csarnok üzemeltetési költséget és talán a reklámbevételeket leszámítva (azért talán, mert azt nem tudom megbecsülni) semmi nincs ami egy NFL tulaj felé billentené a mérleg nyelvét, bár lehet meglepődnék, meg az is, hogy valamit nem veszek számításba.

acsdav2
acsdav2
Reply to  pritek
2017-07-11 18:43

Ha megnézed az NFL lett 32 csapatos liga, nem az NBA. Ha jól tudom 95-ben lépett be az utolsó NBA csapat és 2002-ben az utolsó NFL-es. Tehát akkor úgy látszik jobban megérte oda belépni, bár nem biztos, hogy ez pénz kérdés volt. Nem mondom, hogy ez biztos így van, de szerintem ez egy érv lehet, hogy NFL tulajnak jobb lenni.

acsdav2
acsdav2
2017-07-11 18:20

Abban amúgy van igazság, hogy az NBA-ben a bevételek felét a játékosok kapják. Az NFL-ben, 500millió hiányzik a feléhez. Ha ezt az 500-at megkapják a játékosok, akkor sztem bőven nem lesz hőbőrgés emiatt.

László Varga
László Varga
Reply to  acsdav2
2017-07-12 19:03

Hát nem tudom. 32×63=2016, 500 millió/2016= kb. 250 ezer dollár/fő (remélem jól számoltam!), ami természetesen nem egyenletesen lenne elosztva. (A cap egyébként így is évről-évre nő.)
Baker 2017-ben 6 millával terheli a TB “sapkáját”. Ha az átlagot kapná pluszban az kb. 4% fizunövekedés. Ennyiért lock out? Persze lehet, hogy rosszul látom. :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  László Varga
2017-07-12 21:51

Igen. Jól számolt. :) Ugye a cap kb 16 millióval nőne így. Ez a pénz úgy is a nagy szerződésekre megy el. Nem a liga minimumot keresőkre fogják költeni. Tehát mondjuk egy Baker szintű fizetés sztem egy millióval tud emelkedni. Azért az már nem rossz pénz.

László Varga
László Varga
Reply to  acsdav2
2017-07-13 15:30

Amennyiben ez a többletpénz a nagy szerződésekre megy el (10-12 fő csapatonként), akkor egy csapat játékosainak 3/4 része nem érdekelt egy lockout-ban. (Persze pontosan nem tudom hogyan szerveződik egy ilyen játékos sztrájk.)

acsdav2
acsdav2
Reply to  László Varga
2017-07-13 22:36

Igen. Valóban érdekes gondolat ez. 2011-ben még nem követtem a ligát, így nem tudom akkor, hogy zajlott.

László Varga
László Varga
Reply to  acsdav2
2017-07-14 21:18

Kicsit kutattam. Ezt találtam magyarul:
http://www.profootballbusiness.com/search/label/Lockout%202011
meg ezt:
http://www.profootballbusiness.com/2011/01/lockout-2011.html

Ezekből az látszik, szvsz, hogy a dolog bonyolult. :)

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

16
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x