Connect with us

Összefoglaló

A kör bezárult: Bajnok a Denver Broncos

Kicsit több, mint három éve összeroskadva ültem egy budapesti vendéglátóipari egység asztalánál és néztem, ahogy a liga akkori legjobb offense-e Manninggel az élen hogyan kap ki nyert helyzetből a Baltimore Ravens elleni Divisional Round mérkőzésen, többek között a defense gyengeségei miatt. Akkor a védelem cserben hagyta Manninget és a támadókat. Egy évvel később a special team és saját maguk is beálltak a sorba a Super Bowlban és megint elvérzett egy, a liga többi csapatánál két fordulattal erősebb támadósor Manninggel. Abban az évben láthattuk utoljára azt az offense-t, a Sheriff vezetésével, amit jó volt nézni és hirdette az öreg QB klasszisát. Idén az első fordulótól kezdve érezni lehetett, hogy itt valami más dolog van készülőben. Végül a sejtés beigazolódott. Manning már nem az a megállíthatatlan elit irányító, aki egyszer volt és élete legrosszabb szezonját hozta. A Kansas City Chiefs elleni második mérkőzés eljutott a mélypontra és le is kellett cserélni. Csak ültem otthon a mérkőzés után és azon gondolkoztam, hogy nem lehet így vége. A csapat azonban nem adta fel, küzdött és hol szerencsével, hol szép, hol csúnya játékkal beküzdötte magát a Playoffba. Ráadásul az AFC 1. kiemelését is sikerült megszerezni ez pedig hatalmas löketet adott. Valamit elkezdtek törleszteni Manning felé.

 

Az utána eltelt két mérkőzésen a Broncos támadójátéka semmit sem javult. Sőt, ha lehetett még olyat, akkor romlott is. A védelem viszont talán még élesebb volt és az AFC oldalán lévő két legjobb támadósort (sérülésekkel karöltve) valami csodával határos módon sikerült olyan kevés ponton tartani és olyan hibákba belehajszolni, amivel az offense egy-egy jó drive segítségével élni tudott. Már semmi nem Manningről szólt, belekényszerült egy game manager irányító szerepébe, aki a legminimálisabb kockázatvállalással vezeti az offense-t. Eljött a Super Bowl napja és a túloldalon ott állt a liga – sokak által megszavazott – legjobb támadósora, az igazi dual threat, Cam Newton vezetésével. Félve, de reménykedve ültem le a képernyő elé és vártam a csodát.

 

A mérkőzés eleji pénzfeldobást a Panthers nyerte és nagyon rutinosan átadták a lehetőséget a Broncosnak, hogy Manning jó gyorsan megérezze a törődést. A terv azonban nem sikerült, Kubiakék ezúttal is egy kiváló kezdő drive-ot raktak össze, mindössze szokásosan a befejezés hiányzott, így jöhetett McManus és egy jó field goal. Az előnyben való játék magabiztosabbá tette a defense-t és gyorsan le is parancsolták Newtonékat, de ez sokat nem ért, ugyanis a második drive-tól kezdve a denveri támadójáték nem létezett. A védelem viszont ekkor kezdett el igazán játszani. Igaz ehhez a sors keze is kicsit kellett. Newton ugyanis egy hosszabb játék során jól találta meg Cotcheryt, akinek a kezében dadogott a labda, odaért a védő és földre kerültek. A bírók a pályán incomplete passzt ítéltek, révén, hogy a labda földet ért. A visszajátszások során látszott, hogy a rutinos elkapó keze valamelyest a labda alatt van, de talán a csücske földet ért. Én részlehajlás nélkül azt mondom, hogy nem lehetett tisztán megítélni, hogy egy pillanatra nem ért-e a földet a labda, így call stands döntés született, tehát nem elkapás. Meggyőződésem, ha a pályán complete passzt ítélnek, akkor az is marad, mert nem találtak volna megdönthetetlen bizonyítékot. Ez a játék később nagyon fontossá vált, mert ebben a támadásban később Von Miller ért oda Newtonhoz és nem csak hogy sackelte, de ki is ütötte a labdát a kezéből, amit Malik Jackson szedett össze az end zone-ban. 10-0, a Broncosnak megvolt a biztonsági játékhoz szükséges előny.

 

 

Newtonék azonban gyorsan összekapták magukat és a következő drive-ok közül egyet végig tudtak vezetni. Talib hathatós közrejátszásával (világ idiótája) eljutottak a goal line-ig, ahonnan Jonathan Stewart repült be a célterületre. 10-7. A Broncos támadósora folytatta a sormintát, 3 and outra kényszerültek folyamatosan és a saját térfelükről indulva semmit sem tudtak kezdeni a labdával. Ez azonban a Panhersre is igaz volt. Newtonék küzdöttek-küzdöttek, de egyáltalán nem tűntek olyan félelmetes egységnek már, mint a regular seasonben. Egy carolinai punt után Norwood nem jelzett fair catch-et, pedig szinte az arcába voltak a Panthers játékosok, akik miután jól megsimogatták a testét, csak bambán nézték, ahogy a Super Bowlok történetének leghosszabb punt utáni visszahordását mutatja be 61 yardért. A támadók természetes nem tudták bevinni, de McManus magabiztos volt, 13-7.

 

 

A Panthers tovább szenvedett, egyszerűen nem tudtak mit kezdeni a Denver védelmével. A futást csírájában fojtotta el a Broncos, Newton futásai sem ültek pár menekülés kivételével. Amikor pedig végre volt egy szép Tolbert futás, akkor jött Darian Stewart, aki kiütötte, majd Trevathan aki összeszedte a labdát. Az MVP rákényszerült arra, hogy passzal nyerje meg a meccset. Ez azonban nem látszott sikerülni. A támadóoldali szenvedés folytatodott mindkét oldalon. Manningék bár később újra jó mezőnypozíciót kaptak és végre haladtak is kicsit előre, de aztán váratlan dolog történt. Egy Sanders felé szálló labda túl alacsonyra sikeredett, ezt pedig a visszalépő defensive end, Kony Ealy, Odell Beckhamet megszégyenítő mozdulattal szedte le.

 

 

A félidő végéig már nem nagyon történt semmi, a két védelem kontrollálta a meccset. Manninget és Newtont összesen 12-szer sackelték, a két legjobb Ealy 3-mal és Miller 2,5-lel lettek. A félidő stílszerűen egy DeMarcus Ware sackkel fejeződött be. A futás nem csak a Panthersnek, a Broncosnak sem ment, egy nagy 34 yardos Anderson futáson kívül totál reménytelennek tűnt a helyzet. Abban tehát nem nagyon lehetett bízni, hogy a támadók megnyerik, de kitud-e tartani végig a védelem? Ez volt a kérdés az ótvarszar Half Time Show alatt.

 

A második félidő aztán ott folytatódott, ahol az első véget ért. Azaz az első játék után. Itt ugyanis egy pillanatra úgy tűnt, hogy a Carolina passzjátéka beindul, ugyanis előbb egy 45 yardos passzal találta meg Newton az addig láthatatlan Ted Ginnt, majd pár futás és egy 14 yardos passz újra Ginnek. 44 yardról következett az elég biztos lábú Gano, de kihagyta. Ekkor következett a szokásos egy drive, amit félidő után is megcsinált a Broncos offense. Nyilván befejezés nélkül. McManus pedig 30-ról nem hibázott. 16-7, újra megvolt a touchdownon kívüli különbség. Sietőssé vált a Panthersnek, ekkor már többnyire passzal operáltak, ami előbb eredményt hozott és újra a Denver térfelén voltak, de jött ismét a védelem. Ward szedte le Newton passzát, majd előbb úgy tűnt letérdel vele, de valami megmagyarázhatatlan döntés által felállt, hogy visszahordja. Annak rendje és módja szerint ki is ütötték a kezéből, de ismét Trevathan szedte össze a fumble-t.

 

int-fumble.w529.h352

 

Az utolsó negyed aztán úgy tűnt fordulópont is lehet. Manning egy drive-on belül két fumble-t is vétett, melyből a másodikat már a Panthers szedte össze, így átfordulhatott volna a momentum a Párducokhoz. A fumble-t egyébként ki más, mint Kony Ealy harcolta ki. Ha nyer a csapata senki nem veszi el tőle az MVP címet. Végül 3 sackkel, 1 interceptionnel, 1 kiharcolt fumble-lel és 5 szereléssel zárt. Csapata azonban csak mezőnygólig jutott, de ezzel újra egy labdabirtoklás volt a különbség, 16-10.

 

A Broncos teljesen feladta a támadás lehetőségét és ismét a védelem kezébe adták az életüket. Ez a védelem azonban nem egy átlagos, de nem is egy jó védelem. Ez A Védelem idén. Két drive-val később a Panthers elég mélyen a saját térfeléről kellett, hogy induljon. Von Miller ismét odaért, kiütötte a labdát újra Newton kezéből, ezt pedig Ward szedte össze 5 yardra a pontszerzési lehetőségtől.

 

ward

 

Végre megértette a defense, hogy ha megakarják akadályozni, hogy megessen az a csúfság a csapattal, hogy a történelemben először támadóoldali touchdown nélkül nyerjenek egy Super Bowlon, akkor közel a célterülethez adják az offense-nek a labdát. Igaz majdnem ez sem volt elég, de Norman – aki amúgy egész meccsen célba vehetetlen volt – egy defensive holdinggal újabb lehetőséget adott a Broncosnak, akik ekkor már éltek vele. Már mindenki érezte, hogy ennek vége, ennek megfelelően a két pontos kísérletnél, a év elején még hatodik számú célpont Fowler is csodálatosan ültette hintába emberét és csinálta meg a két pontos kísérletet. 24-10, két TD különbség. Vége volt.

 

cam-sad.w529.h352

 

A Broncos úgy nyert Super Bowlt, hogy nem tettek meg a támadók 200 yardot. Pontosan 194-et, ez pedig azt jelenti, hogy minden idők legkevesebb yardjával nyerte meg a nagy mérkőzést a csapat. Ez pedig két dolgot jelenthet. Az egyik az, hogy ez a védelem nem csak hogy megérdemli, hogy vitán kívül az idei legjobb védelemnek nevezzük őket, de el kell gondolkozni, hol a helyük múlt a nagy defense-ei között. Defense wins championships. Az MVP természetesen Manning, az egész védelem, Von Miller lett, aki 2,5 sackkel, 2 kikényszerített fumble-lel és 6 tackle-lel zárt és ismét bebizonyította, hogy minden pénzt megér. A Panthersnek nincs szégyenkezni valója. Az év elején nem hogy ilyen teljesítményt, de talán pozitív szezont se vártak sokan tőlük. A védelem ezúttal is sebezhetetlen volt, de a támadók oldalán talán érdemes elgondolkodni, hogy amennyiben a “Newton” faktort kivesszük a játékból, akkor mire képesek. Félreértés ne essék, ez egy igen komoly egység így is. Tele potenciállal, tele fiatal, tehetséges játékossal, nem most láttuk őket utoljára menetelni őket a playoffban.

 

peyton-papa-sm.w529.h352

 

A Denver oldalán már jóval több a kérdőjel. A sikerkovács védelem több tagjának is lejár a szerződése. Érdekes lesz figyelni kik azok, akiket meg lehet tartani és kik azok, akik elköszönnek a csapattól. Ezt mi is nyomon fogjuk követni a hetekben. És akkor Manning. Sokan nem szeretik Manninget és idén nagyon kevés volt, amit hozzá tudott tenni a játékhoz. Belebújt egy általa teljesen kényelmetlen game manager irányító szerepébe és megpróbálta levezényelni így a játékot. Nem volt a legszebb, nem volt a legjobb, de annyit tett már életében a siker érdekében és annyiszor hagyták már cserben általában a védelmek is körülötte, hogy most valamit törlesztett felé a sors. Talán sose lesz büszke erre a szezonjára és továbbra is jönni fognak a hangok, hogy 2 gyűrű az még mindig kevesebb mint tudjuk, hogy mennyi. A rekordok pedig semmit sem érnek. Szerintem ő teljesen nyugodt most és várja a pillanatot amikor bejelentheti, hogy visszavonul. Ezt a Super Bowl győzelmet már senki nem veszi el tőle. A kör bezárult. Super Bowl 50 bajnok a Denver Broncos csapata.

 

 

 

 

 

(gifekért köszönet az nymag.com oldalnak)

49 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
49 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel Grant
Daniel Grant
2016-02-08 13:59

Srácok, terveztek valami elemzést csinálni arról, hogy mitől ilyen jó a Denver defense? Nyilván köze van ahhoz, hogy minden poszton nagyon tehetségesek a játékosok, de inkább a taktikai oldalon, hogy hogyan lehetséges az, hogy a liga idén talán három legjobb támadósorát (Panthers, Patriots, Steelers) teljesen lenullázták?

katonadani
Reply to  Daniel Grant
2016-02-08 14:16

Lehetséges, habár én Panthers futójáték elemzést terveztem még pár napja hogyha nyernek, de hát így kevésbé van értelme :D

petipajti
petipajti
Reply to  katonadani
2016-02-09 10:18

engem érdekelne azért. szívesen olvasok ilyen cikkeket. olyan akpektusból is bemutathatod, hogy eddig miért ment, a döntőben pedig miért nem.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  petipajti
2016-02-09 11:19

Mert van egy csapat aki ellen nem lehet!!! Csak viccelek :D
Amugy mi se tudtuk őket 100 alatt tartani, ez a 120 nem egy rossz teljesítmény.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Daniel Grant
2016-02-08 14:57

Fogom írni egyet, főleg a playoffban mutatott teljesitmenyukrol, de erre varni kell. Egyreszt meg a gyozelem hatasa alatt vagyok, most kezdem elhinni masreszt ez eleg melos lesz. De egy név: Wade Phillips. Mar evelenen irtam egy tokrovid playbookcikket de hat elkespeszto mik voltak a tarsolyaban azon kivul meg. Vmi hihetetlen. Steelers ellen elovette a zonazast, pats ellen felhagyott a blitzel, megtanitotta wardot blitzelni, megtalalta higy nickelben jobbak vagyon, es 3-4 siettetovel olyan semakat talalt ki h igaj. Majd jon a cikk ;)

Daniel Grant
Daniel Grant
Reply to  Leonidasz007
2016-02-08 16:55

Mondjuk, tegyük hozzá, Wade Phillips is ember, mert a Steelers elleni zónázás a liga legjobb emberfogó cornereivel nem volt egy 10/10-es ötlet.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Daniel Grant
2016-02-08 17:33

Igen, az rossz húzás volt, de azt két dolog miatt csinálta.1. mert a Steelers volt az egyetlen csapat azért viszonylag könnyen ment passzal, az elkapóik egy az egybe a legjobbak a ligában (még AB nélkül is). 2. Harris sérülten játszott és egyértelműen egyedül nem tudott volna fogni senkit (igaz később kiderült h mégis jobban ment volna mint az egész sec.-nek nehézkes zóna.

Daniel Grant
Daniel Grant
Reply to  Leonidasz007
2016-02-08 19:39

Igen, én is erre gyanakodtam, hogy a Pittsburgh ellen azért volt a zónázás, hogy a nagy játékokat legalább meg tudják fogni, mert úgy készültek, hogy Antonio Brown is lesz, és láttuk az alapszakaszbeli meccsen is, hogy Brown hogy tett hülyét az emberfogásból. Csak hát két nappal előtte jött ki biztosra, hogy AB nem lesz, és akkor már nem nagyon lehet taktikát cserélni, ha már négy napja erre készültél. Igaz, így meg Martavis Bryant tudott ott átmenni a védelmen, ahol akart, de ez egészen más kérdés.

polo62
polo62
2016-02-08 14:05

ez tényleg nem csak az idei legjobb védelem volt, szerintem évek múlva is róluk fognak beszélni, mint A védelem. mert tényleg a védelem nyeri a bajnokságot, de ez a védelem kis túlzással az offense legkisebb segítsége nélkül, underdogként gyalogolt végig mindenkin. fáj kimondani, de megérdemelték, és szerintem azzal, hogy Manning visszavonul, csak erősebbek lesznek. Osweilernek lesz ideje ilyen védelem mellett fejlődni, és Manning visszavonulásával megtarthatják Jacksont, Trevathant, Millert és a többieket. nagyon kíváncsi leszek Miller szerződésére, de nem csodálkoznék ha többet kapna mint Houston. félelmetes volt amit a Playoffban játszott, tényleg minden pénzt megér.

katonadani
Reply to  polo62
2016-02-08 14:16

Szerintem a legnagyobb védőszerződést kapja majd. Feltéve hogy meg tudnak egyezni idén, más esetben franchise tag.

polo62
polo62
Reply to  katonadani
2016-02-08 14:32

meg is érdemelné. ha jól emlékszem tavaly írtatok Suhról egy cikket. nem biztos hogy jól rémlik, de mintha azt írtátok volna, hogy posztjából adódóan is, de egy jó csapatot nagyon jóvá tud tenni, de egy gyengébb csapatot nem tud úgy felhozni. szerintem Miller képes lehetne rá. mindegy kit állítanak vele szembe, nem bírja tartani, és ezen kívül is sokoldalú. ha nem pont így volt írva akkor bocsi. nem kifejezetten kedvelem néhány megnyilvánulása miatt, de az, hogy egy ilyen védelemből is kitűnik, óriási fegyvertény, nagyon csodálkoznék, ha nem sikerülne megegyezni vele és tag lenne a vége.

katonadani
Reply to  polo62
2016-02-08 14:40

Lehet volt ilyen, rémlik valami és egyébként így is van, Miller jobban impact játékos de egyébként egy szar csapatot egyedül persze ő se vinne messzire, de jobbá tenné arányaiban, mint Suh

combat
combat
Reply to  katonadani
2016-02-09 14:00

Hát a franchise tag szerintem nem egy előre mutató húzás ebben az esetben…
Ahogy te is sűrűn írod, egy igen kétélű fegyver, és megrizikózni ezt a dolgot szerintem könnyelmű döntés lenne. Főleg, hogy Osweiler (bár kétség nélkül tehetséges) egyenlőre nem biztos, hogy akár csak anyit tud tenni a csapatért mint a kiöregedő Manning tudott idén. A Broncos jelenleg féllábú óriás nem lenne értelme a meglévő lábat megingatni…

Bence
Bence
2016-02-08 14:28

Tény, hogy a bírók nem egyszer fújtak a Broncos javára, főleg az első félidőben, de egyrészt a nagyobb szabálytalanságokat befújták a Broncos ellen is (Talib gyilkossági kísérlete), másrészt nem a bírók miatt volt Newtonon akkora nyomás, hogy 2 fumblet és egy INT-et is összehozott.
Ez a védelem iszonyú jó, ez megmutatkozott a Pats ellen is (ott megvolt az az előny, h sok volt a sérült a Pats O-falában), de a tegnap esti produkció sem volt semmi, azért ha nem is áll nagy nevekből a Panthers-fal, de az egész szezonban konzisztensen jók voltak.
Peyton és az offense pedig tényleg a minimumot hozta, egyszerűen nem fekszik Manningnek ez a támadó séma és a game manager-i szerep.
Örülök, hogy gyűrűvel vonul vissza (mert vissza kéne vonuljon, ez szerintem nem kérdés), nincs kétségem afelől, hogy megérdemli.
Az összefoglaló nagyon jó lett, Leonidasznak jár a pacsi, a 2015-ös Bearses “Kinek mennyire kemény” cikked óta kicsit orroltam Rád, amiért a Maciknak egy 1/1-es szezont jósoltál :D

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Bence
2016-02-08 14:53

Az még mindig nem úgy volt :D azt írtam hogy rámehetnek az 1/1-re a sok vereség miatt a szezon felénél, ha úgy akarjak. :D Bears drukkerektől kaptam de nem ugy gondoltam hogy Bears a leggyengebb csapat. Bar teny h sokat nem vartam tőluk, annak jobbak voltak!

Bence
Bence
Reply to  Leonidasz007
2016-02-08 15:21

Nem magyarázod ki magad, 1/1-et jósoltál nekünk, erre megszereztük az előkelő 1/11-es picket, 6-10-ig jutva lehengerlő játékkal és egy MVP-formában játszó Cutlerrel. Értem én, hogy Broncos, meg Manning meg Superbowl, de le kéne szállni a magas LÓRÓL :D

Bence
Bence
2016-02-08 14:36

Amúgy kiknek jár le a szerződése a védelemből? Mennyi pénze lesz a Broncosnak?

katonadani
Reply to  Bence
2016-02-08 14:37

Majd jövő héten (?) kezdjük a FA kitekintést meg hasonlókat, de Jackson, Trevathan, Marshall, Miller.
Peyton visszavonulása és Clady kivágása segíthet a helyzeten

katonadani
Reply to  katonadani
2016-02-08 14:39

Most 10 millió körül vannak, Manning és Clady együtt hozna 27 milliót még

Bence
Bence
Reply to  katonadani
2016-02-08 14:45

Ezek elég nagy nevek, hirtelen nem is tudnám megmondani, kinek az elengedése lenne talán a legcélszerűbb. Miller és Jackson mindenképp új szerződést kell kapjon, Trevathan és Marshall közül talán valakit el lehet(ne) engedni, ha nincs más lehetőség. 1-2 embert lehet pótolni egy drafton, 4-et már nem.
Köszi az infókat, jó munkát a cikkekhez :)

Chester
Chester
Reply to  Bence
2016-02-08 14:50

Miller franchise taget kaphat, így őt tuti meg akarják tartani (ezzel mondjuk nem mondtam újat :D).

renningan
renningan
2016-02-08 14:52

Én csak ennyit mondok :D

Egyedül én találtam el a Super Bowl győztest :D

katonadani
Reply to  renningan
2016-02-08 14:54

Ehhez nagy gratula

renningan
renningan
Reply to  katonadani
2016-02-08 14:55

Köszi :D csak a Redskins zavart meg :D

katonadani
Reply to  renningan
2016-02-08 15:04

Ja tényleg, akkor mégse akkora gratula :(

renningan
renningan
Reply to  renningan
2016-02-08 14:54

Ja, és ezt még szezon elején! :D

Chester
Chester
Reply to  renningan
2016-02-08 15:32

Ha nem lennél Packers hater, lett volna egy telitalálatod…. :D

Chester
Chester
2016-02-08 15:37

Amúgy meg, a döntőn jött a szezon eleji papírforma, a Panther fal hozta, amit a szezon előtt vártunk tőlük, az elkapók hozták, amit szezon előtt vártunk tőlük, Stewart hozta, amit szezon előtt vártunk tőle, a védelem hozta, amit a szezon előtt vártunk tőlük. A Broncos védelem hozta, amit szezon előtt vártunk tőlük, a Broncos támadófal hozta azt, amit szezon előtt vártunk tőlük, Manning hozta, amit a szezon előtt vártunk tőle, Anderson hozta, amit szezon előtt vártunk tőle.

Egyedül két “dolog” teljesített alul, Newton és a denveri elkapók, és mivel a QB fontosabb, így nem volt kérdés a győztes kiléte. Nem olyan bonyolult játék ez…………. :DDD

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Chester
2016-02-08 15:48

Azért ilyen D játékot és minden optimizmus mellett nem vártam D-től. :D Manningtől meg azért jobban vártunk szerintem mindannyian. A többi match.

Chester
Chester
Reply to  Leonidasz007
2016-02-08 15:56

Lehetett tudni már a szezon előtt, hogy ez egy elég jó, elit egység lesz, így is játszottak. :) Igaz, kellett ehhez Wade Phillips.

Attila
Attila
2016-02-08 16:18

Nem elég, hogy kiejtették a Pats-et még kajak megnyerik az SB-t. Na jó oké, Manning nyilván megérdemelte életpályája alapján. De hogy lehet 9-16 os mutatóval SB-t nyerni? Ez a védelem valami brutális volt…
Hát a Carolina-nak drukkoltam végül, de még ez se jött be :D

Jánvári Tamás
Jánvári Tamás
2016-02-08 16:59

Valaki magyarázza el, hogy a negyedik negyed végén a fumblenál Newton miért nem harcolt a labdáért.

Bence
Bence
Reply to  Jánvári Tamás
2016-02-08 17:17

Fejben feladta. Szerintem.

katonadani
Reply to  Jánvári Tamás
2016-02-08 17:19

Brees egy ilyenből még a Chargersben majdnem olyan sérülést szedett össze, ami a karrierjét sodorta veszélybe

JohnScottMVP (ClayMatthews52)
Reply to  Jánvári Tamás
2016-02-08 22:36

sztem úgy látta, hogy a csapattársa szedi össze és inkább nem ment le a földre.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Jánvári Tamás
2016-02-09 12:39

Nekem úgy tünt, lábbal elöre kellett volna becsúszni, és 1) nem lett volna meg biztosan, mert maximum kirúgni tudta volna, 2) valakinek okozott volna egy potenciális kartörést. Azt meg mintha nem akarta volna.

combat
combat
Reply to  Kopi3.14
2016-02-09 16:23

Azért azt nem hinném, hogy az SB alatt egy vesztesnek kinéző meccsen miután kiverik a labdát Mr. Superman kezéből azon agyal, hogy “Oda kéne ugrani, de lehet akkor fájni fog valakinek… Inkább nem, még a végén megharagudnának rám!” :)

combat
combat
Reply to  Jánvári Tamás
2016-02-09 16:21

Hát én hirtelen csak a női nemiszerv póriasabb jelzőjét tudnám felhozni, de nem fogom.
Egyébként nem is lenne jellemző rá, elég derekasan szokott ütközni ha kell.

razs
razs
2016-02-09 11:25

Én Manning szurkoló vagyok (azaz előre vállalom, hogy elfogult), de nem értem mi ez a picsogás az ellendrukkerek részéről.

Amikor az első bajnoki címét nyerte, akkor az volt a baja a megmondó emberereknek hogy az ellenfél irányítója sokkal gyengébb képességű, és az nem számított, hogy a Bears védelme volt az erősebb.
Most meg az a bajuk a megmondó emberereknek, hogy Manning mögött volt az erősebb védelem, holott az ellenfél irányítója (Cam) a jelenlegi egészségi állapotunkban jobb formában van. Mit kellett volna, előnyben 40 yardos átadásokat dobálni?

Szerintem így, hogy nem fordított az ellenfél, ugyanúgy megfelelő taktika volt, hogy a Denver ráült az eredményre és futásokkal égette az órát, mint ahogy például a Carolina esetében is a Seattle ellen. Ha fordított volna az ellenfél, akkor persze jogosan lehetne kérdezni, hogy miért nem próbálták meg tovább növelni az előnyt.

Az is sokat elmond, hogy a rekord alapszakasz szezonjában sem Brady, nem Rodgers, sem Manning nem nyert bajnoki címet.

combat
combat
Reply to  razs
2016-02-09 14:31

Én nem vagyok Manning szurkoló (de azért elfogult vagyok :) ) az idei teljesítménye alapján, nem SB QB már Manning.
Igazad van abban, hogy megfelelő tatika volt, hiszen nyertek, a gond az, hogyha nem lett volna az mert Cam-ék véletlen megszerzik a vezetést, akkor nem lett volna benne a játékban, hogy a Denver tud fordítani (legalább is a támadó oldalon).
Manning játéka abból állt, ahogy egy ismerősöm fogalmazott, “hogy rövid és még rövidebb passzokat adot” meg persze a futójátékhoz aszisztált.
Neki szurkoltam én is idén, még csak keserűség sem volt bennem (pedig Pats drukkerként ez biológiai szükséglet kéne, hogy legyen, sőt többen megkérdőjelezték Pats drukkeri mivoltom emiatt…), hogy ő játsza az SB-t. Csodás életpálya méltó befejezéssel, egy igazi hollywoodi sztori, ahogy azt kell!
DE nekem senki ne mondja, hogy egy 2-3-4… évvel ezelőtti Manning egy ilyen meccsen ugyanezt játszotta volna, nem ez lenne az alaptaktikád! Nem hogy egy jól játszó Manninggel, de (talán Bridgewateren és Alex Smithen kívül) bármelyik kezdőirányítóval megpróbálnál néha-néha dobatni!
A Denver edzői hatalmasat hoztak össze azzal, hogy képesek voltak az egész csapatot, taktikát, koncepciót és egyáltatán mindent megváltoztatni év közben, és behúzni a gyűrűt.

A rekordok nem tudom, hogy kapcsolódnak ide, de ellenpéldának ott van Favre 1996-os szezonja!

wolandrule
wolandrule
2016-02-09 14:14

Megérdemelte ez a D a gyűrűt, de azt azért lássuk be, hogy az égiek egész évben velük voltak. Az alapszakaszban 5-6 meccset az ellenfél blőd hibái miatt nyertek meg (plusz a sporik ellenünk, de ott is volt egy elejtett punt), ha ezek közül csak kettő nem jön össze rájátszásba sem jutnak. A PO-ban egy sérültekkel teli Steelerst sikerült lenyomni seggen csúszva, utána meg hiába verték szanaszét Bradyt, ha Gostkowski nem hagy ki 4628 berúgott jutalompont után egyet, akkor szerintem vége a dalnak, a rossz edzői döntésekről nem is beszélve. Na de ez már történelem, ezért szeretjük ezt a játékot!

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  wolandrule
2016-02-09 14:39

Nem szeretek belemenni az ilyenekbe de ennyi rengeteg ha után nem bírom ki. Ez az égiek velük voltak, komolyan nem értem. Voltak igen szerencsés dolgok igen, mitn ahogy mindig vannak
1. Mondj egy csapatot, akit nem segítettek leglább egyszer bírók rossz döntéssel? (Tudom Patriots, de elhiheted hogy rengeteg embert találnék akik pont a Patriots melletti bírói tévedés mellett kampányolnak, a többi csapatról már nem is beszélve)
2. Ellenfelek blőd hibái? Ez a legrosszabb mind közül. Hogy máshogy játszanál egy sporto mitn hoyg az ellenfeled hibáit akarod kihatnálni? Mellesleg mondj eghy csapatot aki nem használta ki az ellenfél blőd hibát és ezért nyert +1 vagy akárhány emccset. (Tudom Patriots, de pl a Giants ellen igenis Volt edzői hiba aminek következtében Volt még támadni ideje a Patsnek a győztes field goalhoz)
3. Sérültekkel teli Steelers? Kérlek már ez tényleg tény, de úgy beszélünk a Denverről mintha nem lettek volna nekik is sérültjeik. Speciel pont a Steelers ellen Harris félkézzel játszott kb. De a két kezdő safety (akik szerepe sztem nagyon levan kicsinyitve, pedig visszanézve a SB-t Stewart és Ward kb Miller után MVP nálam)
4. Elronottt extra pont? Igen ez az egy szerencse, de hat bell rúgni. Ha most hagyta ki akkor most hagyta ki, ha elcsuszik akkor inkább szerencse. Így egy rossz időpontban lévő koncentráció kiesés.
5. Rossz edzői döntésekről pedig Broncos oldalon is lehet beszélni.
Komolyan egy SB-t nyerő csapatnál leirni azt hogy HA nincsneek akkro még rájátszás se? Ezek a Ha-val kezdődő modnatok mindig elég fájóak, ezért nem használnám soha őket. Vita felőlem lezárva, mert tudom hogy vannak akik nem szimpatizálnak a Broncossal és midnenre meglehet találni az ellenkezőjét is.

wolandrule
wolandrule
Reply to  Leonidasz007
2016-02-09 16:05

Az égiek velük voltak, szerencse, nevezd ahogy akarod, de amikor az ellenfél egy megnyert meccset tálcán kínál fel, márpedig sok sarkos meccsetek volt az alapszakaszban, az nevezhető mindkettőnek. Nem vitaindítónak szántam, de az értékeléshez az is hozzátartozik, hogy ez egy roppant szerencsés szezon volt nektek. Ez persze nem kisebbíti a csapat érdemeit.

Everlast77
Everlast77
Reply to  wolandrule
2016-02-09 16:34

Az előző szezonban a Patsnek szerencséje volt a sérülésekkel, értsd komoly hiányzó nem volt hosszabb ideig. Meg is lett az eredménye :)

combat
combat
Reply to  Leonidasz007
2016-02-09 16:17

:) ritkán látok tőled ennyi betű katyvaszt! :)
relax!
egyébként wolandrule írása semmi ahhoz képest amiket más helyeken olvasni! :)

na de nem csak ekézve téged, igazad van.
Szerintem Pats drukkerként maradjunk csak csendben kiváló csapatnak szurkolhatunk akik évtizedes viszonylatban határozzák meg a ligát, de álljunk meg egy szóra és ismerjük el a többi csapat teljesítményét is.
Ha az alapszakaszban volt is miért megkövezni (hú ez a megfogalmazás így leírva elég hülyén hangzik) a Denvert, a rájátszásban szerintem egészen összeszedett játékot játszott.
Velük voltak az égiek?! Hát én Kubiakként biztos nem így gondolnám… Mármint nálad van egy Manning, aki nem tud 20yardnál hosszabbat dobni! Szerintem ez elég nagy átok! :) Az a sérülés az volt az igazi égi ajándék!
Blőd hibára pont BB szokta azt mondani, hogy a legtöbb csapat magát veri meg, szóval mindenhol befigyelhet pár!
Az meg hogy mi kikaptunk ellenük, ez van, jobbak voltak. Ha jobbak vagyunk nem múlik semmi a rúgáson. Pont annyit játszottak amennyit kellett! Ha mi jutunk tovább mi sem érdemeltük volna meg sokkal jobban. Arra meg gondolni sem merek SB-n hogy szétverték volna Bradyt.

AwesomeOne
AwesomeOne
2016-02-10 17:35

Végszóként erről ennyit…

49
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x