Connect with us

Hír

Joe Flacco nagyot szakított, de a Ravens is jól járt

A Baltimore Ravens és Joe Flacco megegyeztek egy 2021-ig tartó szerződéshosszabbításról. Az eddigi adatok alapján az új 3 év alatt $66,4 milliót fog keresni, ebből 44 millió dollár garantált. 40 millió dollár az aláírási pénz, ami a legnagyobb, amit valaha játékos kapott. 2013 óta az ideivel együtt az olasz csődör $106 milliót guberált össze, ami forintra átszámolva mai árfolyamon körülbelül 30,3 milliárd. Ő tehát nagyon jól járt, de a Ravens sem panaszkodhat.

flacco

 

A 40 millió dolláros aláírási bónuszt 2016 és 2019 között osztják el. Ez éves szinten 8 millió dollár. Flacco alapfizetése 2016-ban teljesen garantált 4 millió dollár lesz. 2017-ben az alapfizetése 6 millió dollár, 2018-ban pedig 12 millió dollár lesz. Szemléltetésképpen az előző szerződése alapján 2016-ban 18 millió, 2017-ben és 2018-ban pedig 20 millió lett volna az alap bérezése. Van még 2016-ra és 2017-re 5,5 millió dollár aláírási bónusza , ezért 13,5 millió dollár (8+5,5) kerül be a könyvelésbe, ami így néz ki.

 

Flacco szerződés

 

A pirossal jelölt négyzetek a teljesen garantált részek. Ide nem írtam fel a 2019-re és 2020-ra jutó 8 milliós aláírási bónuszt. A szerződéshosszabbítással Flacco idén és jövőre is nagyságrendileg 6 millió dollárral kerül kevesebbe, mint került volna amúgy. Ezzel a Ravens levegőhöz jutott és akár elkezdhet matekozni Osemele szerződésével is. Az más kérdést, hogy Flacco van-e olyan jó, hogy ekkora pénzeket bezsebeljen.

 

Frissítés: A legújabb infók szerint a fenti kalkulációm abszolút helyes. További kiegészítés, hogy 2019-ben Flacco 26,5 millió, 2020-ban 28,25 millió, 2021-ben pedig 24,25 millió dollárt fog majd elfoglalni a fizetési sapkában. Ezzel ő lett a liga legjobban fizetett irányítója. Viszont jelen állás szerint már a 2020-as szezon előtt el lehet küldeni mindössze 8 millió dollárnyi halott pénzzel, utolsó évében pedig semmi nem marad utána a költségvetésben, ha a Ravens is így akarja.

 

 

 

26 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
redbull76
redbull76
2016-03-02 22:17

Lehet, hogy nem top 10 QB, de a rajatszasban nem sokan jobbak. Cousins-nek a 20M a tul sok, nem Flacco-nak 22.

renningan
renningan
Reply to  redbull76
2016-03-03 09:55

Is is.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  redbull76
2016-03-03 17:04

Isten igazából a jelenlegi árfolyamok mellett Cousins felét éri, Flacco húsz misije nem lenne sok és gond, ha a szerződés nem csak a szar tovább lapátolását eredményezné.

draz
draz
2016-03-03 08:23

sok pénz, de…
egy SB győztes irányító, jó karral, aki ráadásul a rájátszásban jobb. Az idei év nem jött épp össze, elkapói sem voltak, védelmet sem kapott, meg is sérült.
ha jól számoltam (és Peyton Manninget már nem számolom ide) akkor 6 SB győztes irányító aktív (Brees, Rodgers, Eli Manning, Brady, Roethlisberger és Wilson), ebből a 6 irányítóból 4 biztos, hogy kor szerint már a pályafutása vége felé jár, és az olasz csődörnél sokkal rosszabb irányítók is kapnak nagy pénzeket. Átalakították a szerződését, 3-4 jó éve lehet neki, és ha jó a GM, akkor az utolsó két jó évében megint a rájátszásért mennek majd. Ráadásul draftolhatnak mögé egy jó qb prospectet, Flaccotól talán lehet tanulni.
Szerintem ha egy bizonyított irányító megkapja a nagy pénzt, nincs vele gond. Még akkor sem, ha nem elit :)
A Ravens meg úgy tűnik, bízik Flaccoban és miért ne tenné :)

MZoli
Reply to  draz
2016-03-03 08:38

Melyik az a négy szerinted amelyik a felsorolt hatból már a karrierje vége felé jár? Brady és Brees oké, melyik a másik kettő?

draz
draz
Reply to  MZoli
2016-03-03 08:48

Eli és BigBen. Eli az Eli, BigBen meg nem terminátor (sajnos). Ha még egy ilyen éve lesz, mint az előző, nem tudom, hogy egészségileg meddig tudja húzni. Ne legyen igazam.

MZoli
Reply to  draz
2016-03-03 08:51

Big Ben kvázi elpusztíthatatlan, gyakorlatilag alig van csontja, ízülete, szalagja amit már nem fingatott meg, én nem lepődnék meg ha 40 évesen is játszana. Taknyos Manning már más tészta, ha az öreg ott maradt volna HCnak akkor azt mondanám együtt vonulnak vissza mint Brady meg az uralkodója. Így nem tudom, de jó pár évet még neki is gond nélkül mondanék, hiába 35

draz
draz
Reply to  MZoli
2016-03-03 08:58

igazad van, legyen akkor így :)
Az egészből azt akartam csak kihozni, hogy Flacco sb győztes, és mint ilyen, gyakorlatilag mozdíthatatlan, (nem is igazán emlékszem rá, hogy Peytonon kívül az elmúlt 10-15 évben volt olyan SB győztes irányító, akit elengedtek/elküldtek). Ha van egy ilyen irányítód, akkor magadhoz fogod kötni, gyakorlatilag bármi áron, legalábbis most úgy tűnik, ez a tendencia. Nem néztem utána, de szerintem régen sem volt nagyon másképp. Az, hogy elszállt a bérezés, megint más tészta. De attól még Flacco máshol nem játszott és SB győztes, és jó eséllyel Baltimoreban akasztja föl a cipőt.
És az megint más tészta, hogy ha mondjuk egy Flacco szintű irányító SB nélkül tesztelné a piacot, akkor ki vinné el. Mondjuk megnézve a mostani irányítóhelyzetet, lenne rá kereslet :)

MZoli
Reply to  draz
2016-03-03 09:02

Ahogy mondod, nekem ezzel az a bajom, hogy Flacco szerintem a jótól messze van, és még neki is ilyen szerződés van a segge alatt. Mert a 310 milliós ország képtelen kinevelni 32 jó irányítót, de még 16-ot sem. De lehet ez kicsit visszás nézőpont mert van pár korszakos zseni (Brady, Brees, Manning, Rodgers), akihez hasonlítjuk őket.

draz
draz
Reply to  MZoli
2016-03-03 09:08

ebben is igazad van, és ezek között nyert Flacco egy, Eli kettő és Wilson is egy SB-t.
Egyébként én BigBent is odatenném a négy közé. Lehet, hogy nem korszakos, de zseni. És Wilsonból is lehet még korszakos játékos. Flacconak meg az SB miatt lehet ilyen szerződése, jókor került Baltimoreba, jó csapat lett belőlük, igaz, lassan már csak ő maradt. És azt se felejtsük el, hogy mekkora szószban lenne Baltimore, ha most irányítót kellene vadászni :)

MZoli
Reply to  draz
2016-03-03 09:12

Az hogy Elinek van 2 gyűrűje az számomra a kabaré netovábbja. Flaccoról sem hiszem hogy ő volt az X-faktor ami kellett a győzelemhez. Ez a két srác – bár bőven jobbak az átlagnál – de nem gondolom róluk, hogy mérkőzést eldöntő szerepük van. Brady pölö képes a sírból visszahozni meccset, ahogy Rodgers is. Nálam ez is faktor egy irányítónál, nem csak a száraz statok. Big Ben szintén ilyen, bár ő is mikor nyerte a két gyűrűjét, sokat nem tett hozzá a győzelemhez.

draz
draz
Reply to  MZoli
2016-03-03 09:43

Flacco nem xfaktor volt, de azért abban a menetelésben vastagon benne volt ő is, nem lehet tőle elvitatni. Abban a Ravens SB-ben nagyobb volt az érzelmi töltet meg a győzni akarás, mint a tehetség, vagy a realitás, az egész rájátszás-menetelés hollywoodba kívánkozik, kezdve Ray Lewis utolsó otthoni meccsén a Colts ellen, a Mile High Miracle-n és a bostoni győzelmen át az áramszünetes döntőig. Ezért is szép ez a játék.
Eli az Eli, ahogy fentebb is írtam :)
Big Bennél azt gondolom, hogy ezzel a garnitúrával talán össze tud szedni még egy gyűrűt, aztán visszavonul.
Az biztos, hogy Rodgers, Peyton, Brees, Brady teljesen más kategóriák.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  MZoli
2016-03-03 17:01

Én azért emlékszem egy igen emlékezetes drivera. Minimum.

KidInk789 .
KidInk789 .
Reply to  MZoli
2016-03-03 17:26

A csődörre lehet panasz,és nincs is egy Manning szintjén természetesen,de szerintem elég sokan lenézik őt jelenleg,az hogy Ravens szurkolók(ént) védik,ugyanúgy szidhatnák is ha ennyire rossz lenne,mert a fasz kivan hogy úsznak rajta a meccsek,és igen volt meccs amikor valóban nem hozta az elvárt szintet,de amit a rájátszásban művel ez a csávó az viszont már igen is a top irányítókhoz hasonlítható.Nélküle szerinted a Ravens behúzta volna azt a SB-t? Én kétlem.Kellett a mák,kellett Lewis,kellett Jacoby Jones élete hónapja,de Flacco nélkül én nem gondolom hogy meglett volna.Mégegyszer mondom eszem ágában sincs Manninghez vagy akár Bradyhez hasonlítani mert nem egy kaliber,de Flacco képes a csapat élére állni a rájátszásban,és képes megnyerni a rájátszást,ez jelenleg hány irányítóra mondható a nagy öregeken kívül?:)

polo62
polo62
2016-03-03 09:34

rengeteg az a pénz, amit kifizetnek neki, és szerintem közel sem ér ennyit, mégis azt kell mondjam, ezzel most jó üzletet csinált a Ravens, rövid távon mindenképp.

renningan
renningan
Reply to  polo62
2016-03-03 09:56

Hát, az utóbbi két évet elnézve, sérülés ide vagy oda, nehezen indokolható.

polo62
polo62
Reply to  renningan
2016-03-03 10:16

Szerintem sem ér ennyit a teljesítménye, de évekre lebontva szerintem jobban jártak így, minthogy idén benyeltek volna 28, jövőre 31 milliót. Bőven túlfizették, de ezzel inkább az előző szerződést korrigálták, így sikerült. Ha jól számolom van 3 évük megtalálni az utódját. Ezek után kíváncsi leszek, hogy még feljebb veri e az irányítófizetéseket, és elsősorban arra, milyen szerződést tolnak Luck elé.

touchdown89
touchdown89
2016-03-03 13:07

Csapatot váltva, de maradva a QB posztnál lenne két kérdésem. A Cowboys elsőszámű embere azt nyilatkozta, hogy ők nem fognak QB-t draftolni. Először is az lenne a kérdésem, hogy mennyire lehet neki hinni, mennyire szokott nyilatkoznia a draftal kapcsolatban. A másik, pedig, hogy akkor kit fognak draftolni nagy valószínűség szerint.

katonadani
Reply to  touchdown89
2016-03-03 13:13

Jerry nem annyira átverős fajta szerintem és én is úgy gondolom, hogy nem fognak QBt húzni az első körben. Első mock draftomban Myles Jacket írtam be, remélem holnapra kész lesz a második, itt nem Jack lesz a Cowboysnál, de nem lövöm le a poént :)

ClayMatthews52
Reply to  katonadani
2016-03-03 15:48

mostmár tuti Bosát írod, annyira mindenki őt írja oda.

katonadani
Reply to  ClayMatthews52
2016-03-03 16:19

nope :)

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

26
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x