Connect with us

Összefoglaló

Ostobák küzdelme

Úgy látszik, hogy a Color Rush mezekkel jobban lehet jósolni, mint bármi mással. Ugyanis ebben az új csodaszerkóban már két meccset játszott a Bucs, természetesen mind a kettőt elveszítette. Tehát logikus következtetés, hogy nem Folk volt béna, hanem talpig vörös mezben nem lehet győzni. Nézzük is, hogy miként fektette ki hatását a színek harca.

Brady kopik?

Rögtön az elején egy túldobott labdáját szerezte meg a Bucs, illetve egy sacknél a labdát is elejtette. Ezekből ugyan nem lett akkora gond, de ez sokkal inkább köszönhető Folknak, az ellenfél kickerének. Bradyt elég sokat terrorizálták, ilyen szituációkban pedig még ő sem tudott igazán jól teljesíteni, hiszen a 13 passzából mindössze 5 lett sikeres és 53,4-es irányító mutatót sikerült összehoznia. Ugyanakkor tiszta zseb esetén 27 passzból 25 lett sikeres (ez 93% passzpontosságot jelent!) és 243 yardot szerzett vele.

Tanulság: Védd meg Bradyt, ő pedig cserébe az elkapóit megcsípni készülő szúnyogokat is levadássza.

Ez most nem ment Winstonéknak

Egyszerűen mindig volt valami. Ha minden jól ment, akkor egy zászló miatt fújták vissza a játékot. Ha volt egy jó passz, az elkapó játékosnak nem sikerült behúznia a testéhez a labdát. Én úgy gondolom, hogy ez alapvetően nem Winstonon ment el (noha azért voltak pontatlanságai), hanem sok apróságon és leginkább a rúgón. De a (kiemelkedően) bénákról majd lesz szó bővebben is. Most beszéljünk valami pozitívról is. Ugyanis Doug Martin visszatért…méghozzá nem is rosszul! Az első néhány futása nem lett túl sikeres, de végül belejött és azért nem rossz teljesítmény ez szezonnyitóként. Összességében 13 lehetőséget kapott, amiből 74 yardot termelt (5,7-es átlaggal). Nekem nagyon tetszett, ahogyan harcol minden egyes yardért és tényleg győzni akar.

Tanulság: Martin jó lesz, de ha sokrétű támadósort szeretnének Tampában, Jackson – Winston kémián dolgozni kell.

Az ostobák

Egyszerűen nem tudok napirendre térni afölött, hogy profi játékosok néha hova teszik az eszüket. Értem én, hogy az emberi agy egy pillanatra sem áll le, csupán vizsgán, meg ha szerelmesek vagyunk…úgy tűnik, hogy mind a két oldalon volt egy-egy hős szerelmes, aki nem bírt magával. A meccsen 21(!) büntetés lett kiosztva összesen 178 yardért. Nem nehéz belátni, hogy ha egy csapat saját magát lövi lábon, ha a büntetésekből gyakorlatilag egy elit futó számait hozza össze az ellenfél számára (12 alkalom, 102 yard, 8,5-ös átlag).

És elértünk Folkhoz. Ha a három lehetőségéből csak egyet is sikeresen teljesítette volna, az utolsó másodpercekben egy végső győzelmet jelentő mezőnygólt szerezhetett volna. Nem tudom, hogy hol van a gond, de Tampában már rajta kívül egy második körös rúgó is besült. Szerintem valahol a stáb valamit nagyon elront.

Tanulság: Ne szívasd meg magadat büntetésekkel, kivéve akkor, ha olyan béna az ellenfél rúgója, hogy egyetlen egy mezőnygólt sem tud értékesíteni + a Bucs a rúgók temetője.

A masnisok

A védelmek ugyan nem hoztak űr teljesítményt, de annyira nem tűnt ez borzasztónak. Ugyanis a feladatukhoz képes – hiszen annyi volt velük szemben a követelmény, hogy lehetőleg ne nagyon legyenek bénábbak a másiknál és hagyják a saját támadóikat játszani – helyt is álltak. Ez persze nem jelenti azt, hogy most hirtelen elit egységekről beszélhetünk, de már van kiindulási alap. A Bucsnál az irányító siettetés például elég hatékony volt. Ez nem csak a három sackben nyilvánult meg, hanem, hogy szinte minden második/harmadik playben kellett Bradynek az életét féltve, fél szemmel a zsebet figyelnie.

A Patriotsnál pedig Chungot lehet kiemelni, aki mellett ugyan az ellenfél kezébe került a labda, de nem tudta azt megszelídíteni. Jól látszott, hogy nem a játékos földre vitelére és nem is a labdára, hanem a támadó könyökére koncentrált. Teljesen logikus, hogy ha a labdát nem éri el, elég annyit tennie, hogy ezt ellenfelének is lehetetlenné teszi . Természetesen nem fogja tudni egyedül megmenteni a címvédő védelmét, de ha az ellenfelek tudják, hogy nem passzolhatnak középre (illetve a Cb-k tudják, hogy belülről támogatást kapnak), talán könnyebb dolga lesz Butlernek és Gilmore-nak.

Tanulság: a legrosszabb védelem is mutathat jó jeleket, ha nincsen az ellenfél formában.

41 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Attila
Attila
2017-10-06 08:52

Hát gyerekek nem mondom izzadtam reggel rendesen, pedig hideg van a lakásban.
Védelem: végre láthattunk egy nagyon jó teljesítményt a 3. negyedig és összességében egy viszonylag jót, de azért hozzá kell tenni, hogy a tampa ellen. Most egy Green Bay vagy Atlanta ellen továbbra is kérdéses, hogy mi lesz. Amit a félidő előtt csináltak, arra BB is csak annyit tudott már mondani, hogy Jesus Christ (le lehetett olvasni a szájáról) hát csodálom, hogy nem kapott agyvérzést.
Támadók: Ki volt írva az első negyedben egy stat, hogy a Tampa 120 play óta nem szerzett sacket, nyilvánvaló volt, hogy 1 percre rá azonnal sackelik Bradyt. Ez ráadásul 3x is sikerült, ami miatt az egyikből fumble lett.
Brady és az elkapók viszont ismét hasítottak, még nagyon drop se volt ez megint jól ment. A futóknál jó, hogy 3-an vannak a rotálás miatt, de továbbra is sajnálom Blount-ot, hogy elengedtük, mert igazi nagy játékok ritkábban vannak. Na most Gronkowski tudom, hogy szarul esett a mútlkor, de meddig nem fog játszani ? (el fog menni a héten a fantasym, mert nem padoztattam)
Összességében: óriási szerencsénk volt, hogy nem mentek be a field goal-ok és a rengeteg büntetés, amit kaptunk nem használta ki a Tampa. Most van 10 nap pihenő, hogy letaroljuk a Jets-et, akik persze ellenünk mindig életük formáját hozza.

combat
combat
Reply to  Attila
2017-10-06 10:05

Az én fantasym is rajta fog elúszni…

Viktor
Viktor
Reply to  combat
2017-10-06 10:14

Ha egyetlen emberen múlik a fantasy vereséged, akkor igen nagy bajban vagy…

combat
combat
Reply to  Viktor
2017-10-06 10:25

Hát lehet én vagyok a béna de 4 ligában a négy hét alatt (tehát 16 meccsen)~10 pont kb 8 meccset változtathatott volna meg (negatívan vagy pozitívan most mindegy)…

Attila
Attila
Reply to  combat
2017-10-06 10:15

Közben elolvastam, hogy tegnap húzta meg a combját, szóval az 10 nap alatt szerintem gyógyítható dolog.

combat
combat
Reply to  Attila
2017-10-06 10:27

Jaja, mondták a közvetítés során is, hogy könnyebb átmozgató edzésen sikerült összehozni. :(
Tessék rendesen bemelegíteni a fenébe már! :D

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  Attila
2017-10-07 02:21

A Green Bay-vel max a Super Bowlban találkozhatunk. Egyelőre ilyen szintű problémáink nincsenek. :D. Én a pozitívumokat semmiképp nem emelném ki, pont mivel a Tampa ellen volt. A bye weekig játszunk a Jets-sel, aztán Atlanta, Chargers. Jets, Chargesr-t szerintem verjük. Atlanta kérdéses.Ha mindhárom meccs megvan, akkor lehet bizakodni. Ha az Atlantától kikapunk, de javult a védelmünk akkor van remény. De utána Broncos, Raiders idegenben… azok lesznek a mérőmókusok. :)

Kriszti
Kriszti
2017-10-06 09:01

Azért McCourty is elég komoly tényező volt a Pats védelemben, többször rontotta el a Bucs kulcsjátékait.
Illetve a bírói stáb igyekezett mindent megtenni, hogy igazolják TB-t, hogy a zebrák utaznak a Pats játékosaira. A rájuk dobott zászlók kb. felét teljesen indokolatlanul dobták be, miközben a Pats irányítója esetében megszűnt létezni a ‘roughing the passer’ call.

combat
combat
2017-10-06 09:13

Ostobák küzdelme… A rengeteg szabálytalanságot valóban nevezhetjük ostobaságnak (bár volt egy-két véleményes mindkét oldalon), de a Bucs-nál mi volt az ostobaság? Az, hogy Folk összezuhant nem ostobaság. A védelmeket
mindkét oldalon dicsérném, a liga két top támadó alakulatát tudták elég rendesen kordában tartani.

A Pats védelme életjeleket mutat, igazából talán két nagy hiba volt (a szabálytalanságokat nem számítva), annyi minden csapatnál benne lenne, illetve kicsit kiengedtek a végére, de az első félidő kifejezetten pozitív volt. Persze ehhez
kellett a Bucs gyengécskébb támadó játéka is, de a fociban többnyire két csapat van egyszerre a pályán, és ha az egyiknek megy törvényszerű, hogy a másiknak nem annyira.

A Bucs védelme szintén jobb volt annál, amit várni lehetett tőlük. A passzsiettetésben kiemelkedő, bár persze itt is él a megjegyzés, hogy a Pats O-fala lényegében sokszor lengőajtóként működött. Bár Brady megint 300+ meccset hozott, azért az a védelem szépen bekeményedett a redzone-ban.

Mindkét csapatban minden egységnél voltak hibák. Rengeteg volt a zászló a pályán (és csak kis részük volt vitatható). Van még hova fejlődni. Két a megszokottól gyengébb offense és két a vártnál életképesebb defense. Folk meg elb..ta
nem kicsit de nagyon… Viszont ha az elkapók jobban teljesítenek, ha Winston jobban teljesít, az ő hibái se tűnnének ekkorának. Egy meccs nem egy emberen megy el, hanem egy csapaton…

A végére kis személyes: aki nem bírja a hajnali kelést az ne írjon cikket egyből hajnali meccs után. :D
Marha negatív hangulatú lett, pedig mind két csapat drukkerei találhattak a meccsben pozitívumokat. Persze az is lehet, hogy nekem már ennyi is elég, hogy optimistább legyek. :)

wolandrule
wolandrule
2017-10-06 09:38

Szerintem tipikus TNF meccs volt, két fizikálisan és mentálisan (érthetően) kevéssé felkészült csapattól, mondjuk ez 10/9 így van. Nem kéne ezt erőltetni…
Ami dicsérhető, az két védelem, de ez összefügg azzal, hogy 3 nappal kevesebb idő van felkészülni, egyszerűbb a dolguk, de megoldották mindkét részről. Brady gyakorlatilag Amendolával és Hogannal lehozta a meccset, viszont tarthatatlan, hogy minden 2.-3. playben megütik. Winston nem játszott jól, bár a dropok sem segítették, cserébe jöttek a zászlók, amik tovább cipelték őket. Tuti kiadta BB, hogy agresszívabb legyen a védelem, kicsit túltolták időnként.
Ami nem tetszik, az a bírói felfogás, ami a szezonra jellemző. Sok meccset láttam és elég egyértelműen észrevehető, hogy a játék irányától távoli bármilyen kontaktra repül a zászló, ennyi illegal use of hands büntetést eddig összesen nem láttam, de sok a OPI, DPI is, kisasszonyfoci lesz ebből, ha így folytatják, na az nem kéne… Büntessék ezeket, ha szándékos, de a játék jellegéből adódó kontaktokra dobott zászlókkal érvénytelenített játékok roppant idegesítőek. Az egyik legjobb bírói csapat vezette a meccset, de láthatóan ügyeltek erre ők is, pl. a 2 RTP a szünet előtt nevetséges volt. Nem ezen múlott, a szerencsésebb/ több jó egyéni teljesítményt lehozó csapat nyert, de az irány rossz szerintem, lesz még ezekből balhé a szezonban.

combat
combat
Reply to  wolandrule
2017-10-06 10:08

Hát az 1. RTP nálam is dobahtó volt (bár ha nem dobják azt is elfogadtam volna) a második már kevésbé, akárcsak Dola OPI-je. Nekem megint inkább az fájt jobban, hogy ilyen RTP volt a túl oldalon is csak nem lett bedobva.

wolandrule
wolandrule
Reply to  combat
2017-10-06 11:19

Pont ez a baj, hogy a mai felfogás szerint ez dobható volt… Az arra botorkáló Wise, aki addigra lelassított és nézte mi történik a playben nekiment Winstonnak, aki akkorát esett, mint Suarez szokott a tizenhatoson belül. Régebben mondták volna neki a sporik, hogy de aranyos vagy, most meg RTP. Fordítva is volt hasonló, kapott Brady rendesen, de ott (helyesen) nem repült a zászló, nem is reklamálta senki.

katonadani
Reply to  wolandrule
2017-10-06 11:34

ne már, ez nagyon rossz leírása volt a Wise roughing the passernek :D teljesen felesleges hülyeség volt, csak magát hibáztathatja. Érdekes módon mindenki tudja úgy nézni a játékot, hogy ne üsse fel a QB-t.

wolandrule
wolandrule
Reply to  katonadani
2017-10-06 11:53

Annyiban igazad van, hogy látványos volt. :) Szerintem ezeket nem kéne szankcionálni, a játék része.

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  wolandrule
2017-10-07 02:11

Az a 2 RTP nettó faszság volt a védelem részéről. Különösen a Wise-jé. Más Nem nagyon írt senki D-Jax elkapásáról 2:22-nél. A megnyert challenge után. Azt nem lett volna érdemes challengelni? Én úgy láttam hogy a corner lábára lépett, másikal meg csípte a vonalat.

Homoki Szabó Tibor
Homoki Szabó Tibor
2017-10-06 11:28

Szervusztok!
Én sajnos nem vagyok ennyire derűlátó a Pats védelmének teljesítményével kapcsolatban. Ezt a meccset nem mi nyertük meg, hanem a Bucs bukta el. Minimum 7-8 olyan dropja volt a Bucs-nak, amit Winston kézbe dobott csak az elkapók töketlenkedték el, úgy, hogy védő közel s távol nem volt hozzájuk. Úgy gondolom, hogy egy fejben jobban a pályán lévő elkapógárda sírásra késztette volna Patriciát. Még mindig óriási problémák vannak a védelemben.
+ megint a sárgák…. Hihetetlen, 108 yard büntetés!!! Egy teljes pálya. Ha ez így fog tovább folytatódni, mi lesz két hét múlva a Falcons ellen, majd a Broncos, Raiders, Pittsburg és a legfontosabb, a Bills ellen?

katonadani
Reply to  Homoki Szabó Tibor
2017-10-06 11:29

végre valaki, aki nem lett egyből derűlátó ezután a meccs után, ahol ugyanúgy elég gyenge volt a védelem :D

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  katonadani
2017-10-06 11:58

Eddig atomszar volt a védelem, most csak simán gyenge. Az előrelépés megkérdőjelezhetetlen, mondaná Egervári mester :)

wolandrule
wolandrule
Reply to  katonadani
2017-10-06 11:59

Nekem tetszett, hogy végre voltak 3. down megállítások (még ha időnként sikerült is utána ostoba büntetésekkel annulálni), jó egyéni teljesítmények, kellő agresszió, kevesebb miss tackle. Van honnan feljönni, de valami elindult.

Homoki Szabó Tibor
Homoki Szabó Tibor
Reply to  wolandrule
2017-10-06 12:09

Ne haragudj, de nem tudok osztozni ebben az örömödben. Nagyon csalóka a 9 kivédekezett 3. down, nem tudnám pontosan megmondani, -majd ha délután visszanézem a meccset akkor lesz pontos adat- de szerintem ezeknél a játékoknál legalább 4-szer, de inkább 5-ször simán, védői zavarás nélkül droppoltak az elkapók.

De nekem a legszembetűnőbb és sajnos a védelemre számomra legjobban jellemző momentum a Bucs utolsó támadásánál DJax oldalvonali elkapása volt a redzone-hoz közel. Winston legalább öt másodpercig menekült mire eldobta a bőrt kb 20 yard távolságra, a hol DJax 7 yard-os közelébe 3!!! védő volt. Azt nem tudom, hogy a safety-k mi a tökömet csinálnak a pályán néha. Olyan mintha sokszor becsukott szemmel várnák a play végét.

wolandrule
wolandrule
Reply to  Homoki Szabó Tibor
2017-10-06 12:16

Volt hiba bőven, de már jobb ez is, mint amit eddig láttunk. Lehet én ittam a kelleténél több sört az éjjel, de életszerűbbnek tartom, hogy hibázik az ellenfél, mint hogy mindenki Manning-é és J. Jones-á változik ellenünk, még akkor is, ha a védelem “hagyja” sok esetben.

Homoki Szabó Tibor
Homoki Szabó Tibor
Reply to  wolandrule
2017-10-06 12:18

Végül is alapvető sport igazság: A győzelmet nem kell megmagyarázni :)
Tehát Go Pats.

wolandrule
wolandrule
Reply to  Homoki Szabó Tibor
2017-10-06 12:24

A több jó egyéni teljesítmény miatt megérdemelt a győzelem szerintem.

katonadani
Reply to  wolandrule
2017-10-06 12:24

másik oldalról (ami lehet, hogy most helytállóbb): a kevesebb rossz teljesítmény miatt :D

wolandrule
wolandrule
Reply to  katonadani
2017-10-06 12:39

Jogos, nálam most félig tele a pohár, de elképzelhető, hogy lyukas . Mindkét csapat lesz ennél jobb.

katonadani
Reply to  wolandrule
2017-10-06 12:41

e felől nincs kétségem

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Homoki Szabó Tibor
2017-10-06 12:27

Ha segít akkor megnéztem h 7 db dropja volt a bucksnak. (Nem tom ebbol mennyi 3rd dowm) az viszont biztos h ez rohadt sok alapvetoen

katonadani
Reply to  Leonidasz007
2017-10-06 12:33

PFF-en “csak” 5öt látok:

Sims 2
Martin 2
Brate 1

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  katonadani
2017-10-06 12:38

Hmm én most 6-ot találok ott. Winston statisztikáit néztem.

katonadani
Reply to  Leonidasz007
2017-10-06 12:39

én ott is 5öt látok :D

Homoki Szabó Tibor
Homoki Szabó Tibor
Reply to  Leonidasz007
2017-10-06 15:49

Köszi.

combat
combat
Reply to  katonadani
2017-10-06 12:11

Ne, pont te ne hozd fel azt, hogy vannak itt hurrá optimisták! :D

katonadani
Reply to  combat
2017-10-06 12:13

nem az optimizmus a problémám, mert felőlem mondhatja bárki, hogy jó lesz ez a Pats D még az év közben/végére, mert simán benne van, csak azt ne mondjátok, hogy rendben volt ez a védelem és már rendben van minden és megváltozott teljesen az egész :D
(és most nem első sorban az oldalon lévő kommentekre célzok ezzel, többségben facebookosokra)

combat
combat
Reply to  katonadani
2017-10-06 12:18

Fenébe a facebookon sose tudom mi zajlik… :D
Te meg ide írod ezt az oldalra, ahol kb. abban merült ki az optimizmus, hogy végre nem állandó jelleggel egy klsszikus (értsd lassú zombis) zombi film statisztaválogatására emlékeztetett végre a backfield. :P

katonadani
Reply to  combat
2017-10-06 12:19

nagy szerencse, hogy ide a normális pats-szurkolók járnak, mert ami facebookon megy, az sokszor nagyon kiakaszt engem/minket :D

csak ott meg nem akarok válaszolgatni mert csak még több tüzet szít és faszságot szül.

combat
combat
Reply to  katonadani
2017-10-06 12:21

na akkor a gyógyszerelgurulós pillanataimat ott fogom kiélni! :D

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  katonadani
2017-10-07 02:01

Hát aki nem látta, hogy itt csak azért nyertünk mert az ellenfél szarabb volt, meg volt egy nick folkja. Az ne is szólajon meg NFL témában. A kibaszott sok bünti miatt a hajam téptem. A 2 RTP, Bolden berohanása a punt előtt…. Lehet a Redskins meccset nézték véletlen. Ami aggasztóbb, hogy az alapján, ahogy a Bills féken tartotta a potensebb támadósorokat és amilyen csapatok jönnek nekik.. meg nekünk. A 2 AFC westen túl nekik Saints, nekünk Steelers…. Ha nem szól valaki a Billsnek, hogy tankolnak, még megnyerik a csoportot.

rowi
rowi
2017-10-06 11:38

én csak annyit mondok, hogy ezután a meccs után akkor is megcserélem a prben a patset a billsszel, ha utóbbi képes kikapni a bengalstól… ez a meccs csak arról győzött meg, hogy súlyos problémák vannak gronk nélkül már az offense-ben is

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  rowi
2017-10-06 11:49

Mondjuk szerintem ez súlyos hiba lenne. Ha ugy is tud nyern ia Pats h szarul játszik, akkor mi less akkor amikor majd talán jól? Sztem még mindig abban jobbak mint az ellenfelek, hogy a hibákat megbosszulják és megnyerik a meccset. hagyni kell ahoyg az ellenfél elvesziti. Most h szaroik, kicsit nehezebb, de még igy is meccseket nyernek.

wolandrule
wolandrule
Reply to  rowi
2017-10-06 12:02

:D Ne már, ez csak egy szokásos színvonaltalan TNF volt.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  wolandrule
2017-10-06 13:33

Szerintem is egy igen “színvonalas” TNF meccs volt :) talán a védelem nem volt olyan homály mint eddig. De azért nem vagyok teljesen nyugodt amikor az elkövetkezendő ellenfelek listájára nézek :O

Persze ennek a győzelemnek nagyon örültem. Jó izgalmas volt a vége… sajnos :D

41
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x