Connect with us

Hír

Még mindig hisznek egy londoni franchise-ban?

Nagyjából egy-két éve folyamatosan feljön egy nem-amerikai franchise ötlete, méghozzá Londonban, ahová midnen évben jár az NFL több meccsen is. A többség egyetért abban, hogy ebbe szinte biztos nem menne bele a liga nagy százaléka, de még mindig vannak olyanok, akik nem tartják elképzelhetetlennek.

 

 

Ilyen Hussain Naqi, a Jaguars alelnöke is. Nem meglepő módon egy jaguarsos tag hisz ebben, hiszen évek óta adnak fel egy hazai meccset azért, hogy Londonban játszhassanak, és részben miattuk is indulnak meg a londoni franchise teóriák is.

 

London és az Egyesült Királyság rengeteg potenciállal bír. A szurkolók megmutatták, hogy képesek hangulatot teremteni, az érdeklődés is abszolút megvan az amerikai futball iránt, és nem csak a szigetekről. Nem mondom, hogy most azonnal fel lehetne húzni egy franchise-t ott, de ne is legyintsünk rá ha erről a témáról van szó. Meglátjuk mit hoz majd a jövő, de szerintem végrehajtható lenne.

– fejtette ki véleményét a Sky Sportsnak.

 

London és az NFL már szinte összetartozik, és ez a kapcsolat csak tovább szorosodhat, hiszen a 2019-es idényben már négy meccset is rendeznek Anglia fővárosában. Ha az vesszük, hogy ha már négyet is sikerül megrendezni, akkor a nyolc meccs sem lehet akadály előbb-utóbb, ez pedig lefedné egy londoni franchise hazai meccseinek számát. Ám ezt a csapatok torkán nehéz lenne lenyomni, mikor egyre többen panaszkodnak a londoni procedúra miatt. De hát sosem lehet tudni…

17 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
LasDen
LasDen
2018-01-18 17:28

Ha a jövőben jelentősen lecsökken az amerika-európa közti repülőút, akkor már nem lesz annyira hihetetlen egy londoni csapat. Addig marad a 4 meg kitudja hány meccs a közel jövőben…

Caselele
Caselele
Reply to  LasDen
2018-01-18 18:01

meg mondjuk, olyan, hogy Londoban csak vasárnap 19:00-ás műsorsávban legyen meccs, és aki londonban játszik annak ne legyen előtte utána x napon belül meccse amcsiban. ezzel is sokat lehetne javítani.

Kopi3.14
Kopi3.14
2018-01-18 17:30

Külföldi csapat szerintem mehikói vagy kanadai képzelhető el.

acsdav2
acsdav2
2018-01-18 17:55

Véleményem szerint, csak akkor lesz létjogosultsága ennek a kérdésnek, ha valamelyik csapat megszűnne. Mivel 31 csapat esetén megint összekuszálodna a liga és nem lenne olyan könnyen átlátható, mint most, ezért célszerű lenne valahogy a 32 csapatot megtartani.

katonadani
Reply to  acsdav2
2018-01-18 18:09

bővülés nem is lenne, valamelyik franchise költözhetne

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-01-18 18:14

Ez is egy lehetőség. Bár véleményem szerint nincs tulaj, aki Amerikából áthelyezné a csapatát Londonba. Biztos találna Amerikában egy várost. Még egy olyan lehetőséget vetnék fel, hogy ha lenne London mellett legalább még 3 jelentkező és akkor 36 csapatosként 3*6-os divizókban mehetne a liga.

katonadani
Reply to  acsdav2
2018-01-18 18:18

nem nagyon látom, hogy a mi életünkben (?) lenne bővülés.
Na jó ez talán túlzás, fogalmam sincs mi lesz 50 év múlva :D De szerintem egy londonba költözés valószínűbb, mint egy bővülés

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-01-18 18:48

Tudja a fene, majd kiderül. :D Én személy szerint azt tartanám jónak, ha már Európában is lenne valamilyen összevont liga, ahol tavasszal lennének a meccsek. Én ebben bízok, hogy összejöhetne.

Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
Reply to  acsdav2
2018-01-18 19:24

Az európai ligával kapcsolatban azért ott a fenntartás, hogy ezt már kipróbálták, és nagyot bukott. Az amerikai foci csak a legnagyobb brandjeivel (legyen az játékos vagy csapat) eladható errefelé, pusztán az NFL márkanév, és olyan csapatok, mint a Hamburg Sea Devils még egy kétmilliós városba sem vonzottak sok érdeklődőt. Nem reális az, hogy Európában egy ilyen jól eladható elitliga működjön csak úgy önmagában. Az más kérdés, hogy 2-4 NFL-csapatot elbírna a kontinens, persze csak akkor, ha ezek a versenysorozat részei rendesen, nem különálló ligában meccselnek. És onnantól, hogy pl. van egy London Jags – Paris Titans – Berlin Bills hármas, máris máshogy néz ki egy keleti divízió is. Sokkal kevesebb utazás mindenkinek. A divízió elleni európai meccsek egy utazással letudhatók, a konferencián belüli meccsek pedig még többet könnyítenek a helyzeten.

Ha az NFL terjeszkedni akar, elengedhetetlen, hogy megszólítsa ezt a baromi nagy európai piacot, és adott esetben egy komplett divíziót felépítsen itt. Viszont fontos, hogy ne az amerikai ligától izoláltan működjön.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Kristóf Győrffy
2018-01-18 20:09

1.A megszűnést követően eltelt már 10 év. Nem tudom, hogy csak Magyarországra igaz-e, de szerintem elég komoly fejlődésnek indult a az amerikai futball színvonala, tehát egyre nagyobb a merítési lehetőség a tehetségekre.
2.Nem tudom mennyire reális, de ha az NFL megtámogatná szakmai tudással és edzőkkel Európát, akkor jó pár nem fizikai paramétertől függő posztra (értsd nem csak fekete lehet ott sikeres), mint slot receiver,O-line,TE,QB, DE, LB, safety már Európából is NFL kész játékosok jöhetnének, lehetőséget adva, hogy Európai csapat alapítására.
3.Az ötlet amit írsz az jó és valószínűleg tényleg csak így működne, ha az NFL-lel együttműködne. Viszont én továbbra is azt gondolom, hogy franchise nem fog idejönni. Ha új franchise-ot alapítanak, akkor az tény, hogy nem lesz vonzó elsőre (pl.Hamburg Sea Devils), de ha játszanak az amerikai csapatokkal, ne talán tán még nyernének is, akkor úgy lenne egyre vonzóbb.

Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
Reply to  acsdav2
2018-01-19 00:10

De nem értem, miért ne jönne ide franchise? Hihetetlenül nagy piac, amit évek óta tesztelnek, és nagyon pozitívan is reagál az NFL-re. Gazdasági akadálya nincs igazán ennek, a szurkolói körrel pedig szintén ugyanez a helyzet. Biztos, hogy teltházas meccsek lennének Londonban, egész Európa csődülne oda.
Az európai amerikai foci (de hülyén hangzik ez :)) egyébként még mindig nagyon-nagyon gyenge lábakon áll, színvonalában, marketingértékében egyáltalán nem mérhető egy kézilabdához, röplabdához sem. Egyszerűen nincs meg itt az a háttér, ami a kiemelkedő európai utánpótlás-neveléshez kellene, és amitől önmagukban is eladhatók lennének az európai csapatok.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Kristóf Győrffy
2018-01-19 01:18

Szerintem a legfőbb gond, hogy nem szívesen hagynák ott a szurkolókat. Nem jó reklám ez az adott csapatnak és tulajnak, hogy nem hűséges az adott városhoz, szurkolókhoz, akik kitartottak a csapat mellett évtizedeken át. Szerintem presztízs veszteség az elsődleges ok. Amúgy a Chargers ha befürdik Los Angelesben, szerintem potenciális jelölt lenne.
Persze még nem az igazi az UP, de már itthon is van U17-es bajnokság. Ha az NFL beszállna és támogatná az országokat, szerintem pár éven belül még komolyabb fejlődésnek indulhatna.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2018-01-18 18:22

3*6=18! :D 6 darab 6-os divizióra lenne szükség.
A gond leginkább ezzel az, hogy a londoni franchise-vel egy csoportban szereplő csapatoknak évente kötelező lenne Londonba utazniuk. Ami a mellett hogy nagyon macerás még gondolom, hogy sokba is kerülne nekik. Kizártnak tartom, hogy ezt engedélyezzék. Meg a 4 új csapat létrehozását sem fogják támogatni. Ez a mostani rendszer nagyon el lett találva. A magam részéről egyedül a rájátszás bővítésén gondolkodnék el a csapatok helyében, hiszen mégis csak az adja az igazi izgalmakat.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2018-01-18 18:39

Nyilván egy konferencián belülre gondoltam :D Másrészről meg teljesen egyetértek veled. Szerintem több hátránya lenne, mint amennyit hozzáadna. A rájátszást véleményem szerint nem kell meghosszabbítani. Jó ez így. Az lehetne egy bevezetés, hogy minden csoport 2.helyezetje bejut, de akkor a WC helyért való harc ami szerintem igazán izgalmat ad, 2 divizió között az elveszne. Másrészt akkor bye week se lehetne az első két kiemeltnek.

Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
Reply to  acsdav2
2018-01-18 19:14

Dehogy nincs olyan tulaj. Pont a Jags a legesélyesebb erre, nem véletlen, hogy most is tőlük jött ez. Iszonyatosan nagy piacot jelent ez egy esetleges London Jaguars számára. Egy 9 milliós nagyvárosban, egy 60 milliós országban, és egy 500 milliós potenciális piaccal a hátuk mögött (ez lenne az egyetlen európai csapat. Aki NFL-t akarna nézni, mindenki jöhetne a meccseikre) pénzügyi gondjaik nem lennének, az biztos.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Kristóf Győrffy
2018-01-18 19:42

Ezekkel az érvekkel teljes mértékben egyetértek. Viszont azt is hozzá kell venni, hogy minden tulaj nyerni szeretne, nem csak pénzügyileg. Nem lenne egy túl vonzó csapat a sok utazás miatt se a játékosoknak, se az edzőknek. Sikeres csapat biztos nem megy oda. Egy gyenge csapat meg valószínűleg még gyengébb lesz. Az elején biztos nyereséges lenne, de ha nem jönnek az eredmények, akkor előbb utóbb a nézettség is csökkenni fog.

Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
Reply to  acsdav2
2018-01-19 00:13

Pont az NFL az, ahol 3-4 év alatt is felépíthetsz vagy szétrombolhatsz egy csapatot. A játékosok egyébként így is rendszerint a szülőhelyüktől távol játszanak, ráadásul London egy baromi menő város, ami önmagában a játékosoknak is vonzó. Nem gondolom, hogy ebből probléma lenne. A Jags meg egyébként simán menne oda. És még sikeresek is lettek.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

17
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x