Connect with us

Kupaktanács

Így láttuk mi az 52. Super Bowlt

Láttuk élőben, majd aludtunk rá egy kicsit, visszanéztük, majd aludtunk rá egy nagyot. Mindenkinek megvan a véleménye a vasárnapi meccsről, ami megint történelmire sikeredett. Így láttuk mi az 52. Super Bowlt.

Overall benyomás

katonadani: Rohadtul meglepődtem, hogy az Eagles védelme ennyire nem tudott mit kezdeni Bradyékkel. Azt gondoltam, hogy nem lesz igazán jó napjuk és átlag alatt fognak teljesíteni, de ez így borzalmas volt. Végül mondjuk az döntött, hogy a két védelem közül bennük volt meg az 1-2 megállítás a meccsen, de hát ez így önmagában továbbra sem túl hízelgő. Az az egy játék a végén Grahamtől parádés volt, meg aztán jól is pattant a labda, de azon kívül kevés jót lehet elmondani róluk.

És akkor le is tudtam a negatívumokat, mert a támadók zseniálisak voltak. Doug Pederson egy zseni és imádom az agresszivitását és tökösségét. Mit kapott volna akkor a szurkolóktól és a médiától, ha elrontja a negyedik kísérleteket? A legtöbb edző fél ettől és nem meri meglépni a “nem hagyományos” hívásokat. De Pederson ezt leszarja és imádom őt ezért. A Philly Special játék negyedikre a félidő végén mindenidők hívása volt. Direkt snap egy UDFA futónak, aki továbbadja egy UDFA tight endnek, aki passzol a csereirányítónak. What the hell?! És ezen kívül is elképesztő meccset hozott le játékhívás-ügyileg, változatos, kreatív és tökös volt.

Nick Foles pedig lights out. Nem csak a rendszer miatt volt ilyen jó, hiszen olyan tight window passzai voltak, amiket bármelyik irányító megirigyelne az NFL-ben. Nem voltak egész nap üresen az elkapói, nem volt végig könnyű dolga, ez közel sem csak a rendszer érdeme volt. Hanem az övé. Meg nyilván a csapaté is, mert támadóoldalon tényleg szinte tökéletes volt mindenki, minden szinten. Életem egyik legnagyobb élménye volt ez a meccs.

I love this team, #FlyEaglesFly. 

rowi: Ez egy zseniális meccs volt, és egy zseniális story. Kicsit úgy éreztem magam, mint 2013 januárjában a Ravens menetelésénél, és nagyon úgy, mint 2012 tavaszán a Chelsea-vel. Én ez utóbbit könnyeztem meg, most meg ezt a mellettem ülő. A meccs elején mondtam Daninak a Kandallóban, hogy hát igen végül az Eaglesre tettem, de az inkább kívánság volt. Valójában viszont úgy érzem, mintha egy standard tenisz Grand Slam volna Federer vs bárki ellen, aki nem Nadal/Djokovic/Murray. Mondjuk egy Cilic. Nagyon szép, hogy eljutott idáig, lehet hogy ötszettes is lesz (Ausztráliában múlt héten az is lett), de a végén úgyis Fed nyer. Aztán szépen lassan rám cáfoltak. Tökös hívások végig, 3rd down mutató parádé, Foles ott folytatta, ahol két hete abbahagyta. Olyan gyönyörű passzai voltak double coverage-be, hogy csak pislogtam. 33-32-nél kicsit megijedtem, de aztán az a drive… Az pedig sorsszerű volt, hogy végül mégis azon az egy védőmegmozduláson dőlt el, de hát például az emlékezetes Cardinals-Packers (51-45) is egy picksix-szel ért véget. Az a Foles elkapás pedig egy hatalmas “ezt nektek” játék volt. Tegnap még azon is gondolkodtam, hogy RPO valójában alig volt, és ez is zavaró lehetett a Patriots védelmének, akik összességében úgy néztek ki, mint szeptemberben. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz Folesszal, mert ez után a 3 meccs után, nincs különbség közte és Wentz között, Pederson és a rendszere naggyá tette Folest, és naggyá teheti Wentzet is. Az is lehet, hogy a Philly még jobban is járt végül a rutinos Folesszal, mint a másodéves QB-jukkal.

Leonidasz007: Életem legjobb Super Bowlja volt a tegnapi, pedig átéltem a kedvenc csapaton győzelmét és a tavalyi katarzist is. Ellenben egyik sem hozott olyan színvonalas játékot mindkét csapat részéről, mint ez. A védelmek nem voltak jók, de szerencsétlenek azért nem éppen könnyű dologgal néztek farkasszemet. Az egyik oldalon minden idők legzseniálisabb irányítója, a másik oldalon pedig egy olyan komplett, jól működő gameplan, hogy Belichick remélem szorgalmasan jegyzetelt. Pederson egy zseni, már látszott év közben is, a rájátszásban pedig csak rátett egy lapáttal. Teljesen megérdemelt Eagles győzelem, még annak ellenére is, hogy el kell ismerni, hogy a kulcsszituációkban nekik kedvezett a szerencse/voltak olyan erősek mentálisan, ami máskor mindig a Patriots felé húz. Órákat lehetne még beszélni a meccsről, de nem szaporítom most a szót, csak még arról pár mondatot, hogy nem csak Foles elkapása volt minden idők hívása, de maga Foles játéka is minden idők egyik legjobb irányító teljesítménye döntőben.

balentin: Nehéz lenne jó szájízzel szólni, egy Cowboys szurkoló ugyanis nem örülhet az Eagles győzelmének. Az érdem azonban elvitathatatlan, nyertek a franchise irányító, left tackle és linebacker nélkül is. Pederson a király, sajnos ez az igazság. Brutális meccs volt, de nem fognak jó emlékek megmaradni.

Jarred: Jó mérkőzés volt. Méltó volt a Patriots döntőkhöz, és ahogyan a többi, úgy ez is az utolsó másodpercben ért véget. A támadók nagyon kitettek magukért, a védők ellenben elmentek nyaralni. Igazából kétféle érzésem van, mert a kedvenc csapatom kikapott, de örülök, hogy egy új csapat tudott SB-t nyerni. Kár, hogy az ilyen meccseken valakinek veszítenie is kell.

chester: A védelmek nyerik a bajnokságot, de már egymás után a második döntőn látunk olyan offense teljesítményeket, amik a rekordok könyvébe kerültek. Semleges voltam, de ez is más értelemben semleges: egyik csapat sem lett a szívem csücske, így akármelyik is nyert volna, keserű szájízzel álltam volna fel a monitor elől. De legalább jó meccs volt, megérdemelt philadelphiai sikerrel.

Q.B.ueen: Nos, Patriots drukkerként a szívem szakad meg a csapatért, és hogy ilyen jó teljesítménnyel nem sikerült megnyerni a meccset. Bradynek ez volt élete egyik legjobb napja az 500+ yarddal, és a 3 TD-vel, és a legcsodálatosabb az az egészben, hogy végig küzdött. Más kérdés, hogy a támadófal bénázásai miatt nem tudta “rendesen” végezni a dolgát, vagy épp az elkapók voltak rossz passzban. Az Eagles védelme elit, tehát arra igazából nem tudnék mást mondani, remekül játszottak, ahogy a támadók is. Szóval gratulálok, megérdemelték.

kerekisti: Jár a keksz és a gratuláció az Eaglesnek – bármennyire is fáj Patsesként – de aki túldobja a Patriotsot egy pontháborúban, az mindentől független megérdemli. Azon túl, hogy Brady élete egyik legjobb meccse ellenére nem nyert az okozott leginkább csalódást, hogy ahhoz képest, hogy a Patriots a liga legjobbja halftime adjustmentben, tulajdonképpen semmi érdemi változást nem tudtak eszközölni a védelemben, amire rá is ment az egész meccs.

 

A Butler sztori

katonadani: Hatalmas bullshit, hogy ez volt a gameplan, mert akkor nem a meccs előtt közvetlenül tudta volna meg Rowe, hogy kezdenie kell a szélen. Meg hirtelen nem ülteted le azt a játékosod, aki az egész szezonban a legtöbbet volt a pályán, csak mert ez egy rossz matchup lehet neki. Az egész szezonban nem volt ilyen meccs? Meg amúgy is, ne mondja nekem senki – még ha nem is volt olyan jó éve -, hogy Butler rosszabb játékos, mint Bademosi vagy Richards. Vagy hogy nem lett volna vele jobb a védelem.

Állítólag kisebb szabályszegések, késés és gyenge edzések vannak a háttérben (Ian Rapoport információi szerint), szóval ez egy fegyelmezés lehetett és erre azt mondom, hogy oké, valamilyen szinten el tudom fogadni, bár nem hiszem, hogy megléptem volna egy Super Bowlon. Azt viszont biztosan nem tudom megérteni, hogy ha látja BB, hogy a védelem oldalán semmi sem működik, akkor a második félidőre miért nem változtat és küldi fel Butlert. Rosszabb biztos nem lett volna a helyzet. Akkor meg lett volna a példastatuálás is és lehet jobb esélyeik is lettek volna a végén. Nem mondom, hogy Butlerrel tuti megállították volna az Eaglest, mert nem úgy nézett ki, de ártani nem ártott volna, ha mondjuk ő van ott Agholoron egy harmadik kísérletnél Bademosi helyett. Mert azzal még akár egyet is tudok érteni, hogy Rowe kezd helyette, de hogy egyetlen snapre sem fér fel? Ennyire azért nem volt szar játékos idén. Az pedig külön felidegesít ezzel kapcsolatban, hogy Belichick annyit mond, hogy nem fért bele a gameplanba és így jobb volt a csapatnak. Ez egyértelmű hazugság. Mondja akkor azt, hogy nem kommentálom aztán kész, azt is sokkal jobban el tudom fogadni, mint ezt.

Szerintem igenis meg kell kérdőjelezni Belichick döntését és nem mondhatjuk azt, hogy de hát ő a zseni, ha ő azt mondja, akkor minden úgy van jól. Mert tényleg ő a zseni és minden bizonnyal a valaha volt legjobb főedző, ettől függetlenül ő is hibázhat, ő is hozhat rossz döntést. Ez pedig az én szememben kétség kívül az volt.

rowi: Nekem csak az volt meglepő, hogy oké hogy nem kezd, de hogy amikor láthatóan ég a ház, akkor sem küldi be, csak azért sem. Ennek már ilyen haragszom rád/nevelési célzata volt. Nem gondolnám egyébként hogy ezen múlt, de így hogy ki se próbálta, azt eredményezi, hogy a kérdés megmaradt. Btw az “isteni” BB-nek ez már messze nem az első legalább vitatható személyi döntése: Mankins, Collins például, most pedig Butler.

Leonidasz007: Nehéz igazságot tenni, mert nem tudjuk mi áll a döntés hátterében. Valószínűleg hibázott Belichick, de ennek ellenére nem tetszik azoknak a hozzáállása, akik őt hibáztatják és megkérdőjelezik, hogy miért döntött így. Sokan ezek közül az emberek közül elismerően tapsoltak minden egyes érthetetlen, de később sikeres döntése után. Szerintem egyébként Butlerrel sem nyert volna a Patriots, de ezt már sose tudjuk meg.

balentin: Csak annyi, hogy Belichick megmutatta, hogy vele aztán senki sem fog baszakodni. Tényleg nehéz igazságot tenni, de ha Pedersonék megoldották mindenki nélkül, akkor a Patsnek se legyen kifogása – főleg ne egy meccsre vonatkozóan.

Jarred: Nehéz erre bármit is mondani. Teljesen meglepett, hogy nem játszott, pedig láthatóan alkalmas volt a játékra. Azt teljesen kizártnak tartom, hogy holmi “gameplan” miatt lett volna padoztatva. Rowe konkrétan a kickoffnál tudta meg, hogy ő fog játszani Butler helyén. Úgy nem készítheted fel az egyik cserédet, hogy csak az utolsó pillanatban szólsz neki, hogy menjen be. Nem, itt valami komolyabb dolognak kell a háttérben lennie. Belichicket már ismerem, és tudom, hogy ő vasszigort tart a játékosai között, így bármi elképzelhető. Lehet, hogy Butler elkésett egy megbeszélésről. Vagy csinált valamit, ami miatt Belichick megbüntette. Nem tudom, és egy darabig nem is fogjuk megtudni, hogy mi történt, mert egyik fél sem fog beszélni. Az viszont biztos, hogy ezzel Butler el fog menni, mert ki van zárva, hogy maradni akarjon ezután. Szóval Belichick kezdhet keresni egy másik CB-t.

chester: Butler az utóbbi meccseken borzasztó volt, így nem lepett meg, hogy nem kezdett. Az azonban kemény, hogy egy védősnapre sem állt be, de aligha változtatott volna a meccs képén, ha ilyen feldúlt állapotba beszállt volna.

Q.B.ueen: Egy szó: Belichick. Biztos vagyok benne, hogy megvolt a pontos oka annak, hogy Butler miért nem játszott, de azért néhány játékra fel lehetett volna küldeni… Viszont azért ő is fogadhatta volna kevésbé gyerek módjára a hírt és vállalhatta volna, hogy igen, ez van, akkor ehhez igazodom és biztatom a csapatom, hogy menjenek előre és küzdjenek helyettem is.

kerekisti: Abszolút Belichickre hagynám. Butler játéka az egész rájátszásban hagyott kívánnivalót maga után, ez alapján védhető a döntése. Azt pedig mindannyian tudjuk, hogy van annyira konok, hogy nem fog saját magának ellentmondani, kitart a döntése mellett, függetlenül attól, hogy milyen következményei lesznek a pályán. Egy játékos hiánya pedig nem jelenti azt, hogy szinte minden harmadik kísérletet meg tud csinálni az Eagles és a többieknek sem szabadna egy játékostársuk hiánya miatt elfelejteni szerelni.

 

Már megint… elkapás vagy nem elkapás?

katonadani: Szerintem mindkét vitás TD (Clement és Ertz) elkapás a józan paraszti ész szerint, de igazából nem lepődtem volna meg, ha visszafújják őket az idei ítéletek fényében. Clement esetében ez szerintem birtoklás és áttette a másik kezébe közben, de lehet ezt úgy is nézni, hogy nem birtokolta. Ertz megtett három lépést és bevetődött, józan logika alapján futóvá vált, de itt sem lepődtem volna meg, ha visszafújják. Szerintem sunyiban változtattak Goodellék, vagy legalábbis azt az utasítást adták Riveronnak, hogy az ilyenek legyenek elkapások, ha nagyon kétes esetek. Ezt nyilván nem fogják bevallani, de látszik az utóbbi hetekben egy ilyen szemléletbeli változás. Ez ugye előjele a szabályváltozásnak, amire minden bizonnyal sor kerül majd. Szóval összegezve józan paraszti ész szerint nálam ezek elkapások és TD-k, a szabály betűről betűre való értelmezésében meg nem biztos.

rowi: Ertzén szerintem nincs mit vitatni, megvolt a 3 lépés, a bevetődés, ha ez nem tesz futóvá egy elkapót, akkor semmi. De az még a pályán is confirmed ítélet volt. Clementé már trükkösebb. A józan ész alapján az ott egy elkapás, de ez nem akadályozta volna meg Riveronékat az alapszakaszban, hogy szó nélkül elvegyék. Itt viszont nem merték megtenni, végül is a pályán is megítélték TD-nek, azonnal rájuk égett volna a ház, és kitört volna a balhé, ha elveszik a TD-t. Túl sokan, közte túl sok laikus nézi a meccset, semmi sem rontja jobban az üzletet, mint egy hülye szabály hülye alkalmazása. Szóval szerintem business decision volt. Személyes véleményem, hogy az elkapás szabályt idén tavasszal nem szabad tovább toldozgatni-foltozgatni, alapjaitól kell újra írni, és szemléletbeli változás is kell.

Leonidasz007: Elegem van ebből a témából és egy ilyen meccs után nem is venném elő a döntéseket vagy a bírókat. Mindig lesznek vitatható, de akár még hibás döntések is a sportpályákon, ezeket nem lehet teljes mértékben kiküszöbölni. Főleg, hogy egyértelműen nagyot nem tévedtek egyik oldalra se ezúttal. Voltak rossz döntések, voltak vitatható esetek, de nem akartak direktbe belenyúlni a mérkőzésbe. Teljesen szabályos és tévedhetetlen mérkőzést pedig nem lehet lehozni.

balentin: Clementé nem volt elkapás, vagy ha igen, akkor még mindig nincs jól körülírva, mi az az elkapás. Nem tudok elfogultság nélkül szólni ebben a témában (Dez elkapta a Packers ellen), ezért nem is mennék bele ebbe a témába se.

Jarred: Hogy mi az elkapás, mi a nem elkapás, azt már szerintem az sem tudja, aki megfogalmazta a szabályt. Nem tudom egyértelműen azt mondani, hogy elkapások voltak, és azt sem, hogy nem voltak azok, mert én sem értem mi az és mi nem. Ami inkább zavar, hogy ha ezek elkapások, akkor a Bryant és James megmozdulás is az. Azokat incomplete-nak ítélték, ezeket complete-nak. Ezek után nehéz bármit is mondani, és megértem ha Cowboys és Steelers szurkolók fel vannak háborodva emiatt. Én mindegyiket elkapásnak ítélném meg, de azt is elfogadom, ha valaki szerint nem azok. Csak akkor jó lenne, ha következetesen mindegyik elkapás lenne, vagy mindegyik incomplete.

chester: Jelenleg nem elég egyértelmű a szabály ahhoz, hogy ezeket 100%-ig biztosra állítsuk, hogy elkapás volt vagy sem. A bírókat emiatt nem venném elő a döntésük miatt, és akkor sem tettem volna, ha mindkettőt elveszik, de ezt jó lenne letisztázni az offseasonben.

Q.B.ueen: Egyértelműen Ertz elkapása TD, arra csak annyit mondanék. Viszont Clement… Én teljesen ki vagyok még mindig emiatt, hiszen nem birtokolta a labdát a kezében, hiába volt bent a lába. Egyébként ilyen szituációban, ahol bent kell lennie a két lábnak és csak fogni kell a labdát, én nem foglalkoztam volna azzal, hogy áttegyem másik kézbe, hanem szilárdan meg kell tartani, hiszen így nem volt TD. Hogy ha ezt mégsem adták volna meg, ki tudja hogy mi lett volna a vége, de igazából mem érdemes mi lett volna, ha… mondatokba kezdeni, hiszen értelmetlen és sosem derül ki.

kerekisti: Clementé nálam abszolút nem TD. De nem ezen múlt, úgyhogy nem is szaporítanám ezzel a szót. Ugyanakkor rohadtjó lenne már eldönteni, hogy mi is az elkapás…

59 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
59 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vicgeordie
Vicgeordie
2018-02-06 17:59

Elmondom mi a bajom a Clement TD-vel. Figyeltem egész szezonban az elkapás szabály alkalmazását és a végére azt kezdtem érezni, hogy ha nem is teljesen értem, de sejtem már miket fújkálnak a sporik. Már-már konzekvensek lettek ezek a hívások, egészen kitisztázódott, hogy mit tehetsz és mit nem ilyen esetben, ha complete passzt szeretnél. Erre mi történik: A szezon legfontosabb meccsén telibefossák az egész éves ténykedésüket, homlokegyenest szembemenve a szezon összes többi meccsével. Ilyet egyszerűen nem lehet csinálni.

Józan ész szerint TD? IGEN
A jelenlegi szabályok szerint ÉS az egész éves bírói gyakorlat szerint TD? Kizárt.

hetedmagammal néztem a meccset, mindenki csapatszimpátiától függetlenül egyöntetűen mondta, hogy ezt vissza fogják fújni. Erre megadják. Agyfasz level 999…

Ui.: A poszt célja nem a bírózás, csak az afeletti csalódottság kifejezése, hogy ezek a new yorki kretének egy ilyen hihetetlen jó meccsbe is képesek belekulázni. Béke.

katonadani
Reply to  Vicgeordie
2018-02-06 18:06

Ahogy fent írtam, szerintem a sok józan ész szerinti hibás döntés miatt és hogy rájöttek, hogy szar a szabály, és a szartenger miatt amit kaptak az év során, nem hivatalosan azt mondták riveronéknak, hogy az ilyen kétes dolgokat inkább adják elkapásnak (főleg ha pályán is az volt). Ezzel kvázi már előrevetítik a szabályváltozást is.

Én nyilván örültem, hogy így döntöttek, de nem lepődtem volna meg egyáltalán, ha elveszik.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  katonadani
2018-02-06 18:25

Értem mit mondasz, de sztem pont ez borzasztó inkorrekt. Egész évben alkalmazol egy szabályt egyféle módon, majd a szezon utolsó (legfontosabb) meccsére kitalálod, hogy akkor most a poén kedvéért fújjuk annak a szöges ellentétét? Csak mert úgyis változtatunk rajta tavasszal? Ez így nagyon nincs rendben sztem, de befejeztem a zsémbes öreguraskodást :)

tmbb
tmbb
Reply to  Vicgeordie
2018-02-06 18:43

Tipikus Goodell húzásnak tűnik.

katonadani
Reply to  Vicgeordie
2018-02-06 19:00

nem hiszem h SBre, inkább POra találták ezt ki.
Szerintem alapvetően logikus, hogy ha valami szar, akkor nem ragaszkodsz hozzá, hogy szar is maradjon.

Patriota
Patriota
Reply to  katonadani
2018-02-06 19:11

Igen,logikus,de ez már a szezon elején szar volt,nem csak a PO előtt lett az.Sőt..

Patriota
Patriota
Reply to  katonadani
2018-02-06 18:28

A helyzet az ha így is volt és kiadták Riveronéknak akkor megkérdezném hogyan tehetik ezt,ha nem ez a hivatalos szabály?Ezt az egész szarkupacot maguknak köszönhetik,de megenni nem akarták,pedig ők főzték.Egész évben etették a szart mindenkivel és amikor már mindenki azt gondolta tudja mi elkapás és mi nem,akkor váltanak és ami nem volt az,az elkapás lesz.A második nálam sem kérdés,bár James óta nem lepődtem volna meg azon sem ha elveszik.De az első tuti nem volt az,teszem hozzá hogy aznem egész év alapján.De abban sem vagyok biztos hogy a lába nem volt e kint….
Ez már történelem sajnos.Grat az Eagels-nek,sajna megérdemelték ezek ellenére mert ők legalább egyszer megállították a Patset.
Zseniális meccs volt.

katonadani
Reply to  Patriota
2018-02-07 09:10

a hivatalos szabály szubjektív. Birtokolta-e a labdát a játékos. Ezt nem tudod sok esetben objektíven megállapítani. Itt sem lehet, épp ezért látja mindenki másképp.
Év elején az volt a bevett gyakorlat, hogy ilyenkor inkább nem birtokolta, de szemléletváltás volt szezon közben, hogy ezek inkább legyenek TD-k. A szabály nem változott, inkább az alkalmazása, illetve az, hogy hogyan nézzük betűről betűre.

Pizsama
Pizsama
Reply to  Vicgeordie
2018-02-06 23:01

Én az Eagles-nek drukkoltam, de még én se adtam volna meg Clement elkapását.
Ha elsőre nem ítélték volna TD-nek, akkor valószínű visszanézve sem!
Valószínű nem is csámcsognánk rajta ennyit.
De mivel elsőre TD-t ítéltek, és vitatható volt az eset, így nem akartak még nagyobb balhét, meghagyták az eredetit.
Véleményes? Igen. Megadható? Igen.
Vissza lehet csinálni? Nem. Rendet kéne tenni a szabályban? Naná!

atis123Juve
atis123Juve
2018-02-06 19:59

Eartz-é egyértelmű TD. 6 yardnál kapta el, tett két lépést tett meg a labdával a kezében, majd 4 yardról bevetődött. Jesse James meg egy yardnál kapta el és fordulás közben bedőlt. Ég és föld a kettő.

Sipi1988
Sipi1988
2018-02-06 20:16

Így már vagy másfelet aludva a meccsre, szenzációs élmény volt, végig körömrágós, igazi hullámvasút. A Philly hozott egy kvázi tökéletes gameplan-t, amit meg is tudtak valósítani, minden elismerés nekik! Amiért borzasztó csalódott voltam, az az, hogy TB lejátszotta illusztris karrierje egyik legjobb meccsét, és szerintem “cserben hagyták”. Nehéz megfogalmazni, hogy ki és miképp (a Butler sztori, akármi is legyen mögötte, biztos, hogy nem tett jót…) Amendola, Hogan, Gronk, a támadófal mind-mind óriásit ment, és a mindig megbízható kisegítő egységek kudarcot vallottak…Na de el vagyunk Pats szurkolóként kényeztetve, sportélménynek pedig csodálatos volt :)

Gerissz
Gerissz
2018-02-06 20:30

Ertz TD-je hogy lehet bárkinek is kérdéses? Ég és föld mind Dez, mind James elkapásához (nem elkapásához) képest…mig Ertz rég befejezte az elkapo mozdulatot, behuzta, és lépett vele majd 3at, addig se Dez se James nem tette meg ugyan ezt. Még tán Deznél egy fokkal vitathatobb, mert lépett ugyan, dehát az inkább volt elesés/beesés az endzoneba, mint bármi talponmaradási szándéktol vezérelt futáskisérlet, ergo ott sem fejezödött be az elkapás. Szerintem ezen esetekben kovetkezete és teljesen jo volt az egyébként vitathato szabaly alkalmazasa, nem kérdés hogy ez TD, azok meg nem. Clement más tészta, de szerintem ott jobban tették, hogy nem akartak belenyulni (Gene-ék ezen motivaciojat a “stands” is alátámasztja).

Delfi
Delfi
Reply to  Gerissz
2018-02-06 21:58

Az év közbeni ítéletek alapján.
Természetesen mindkettő pont olyan felhördülős elkapás volt, ami miatt nézed a meccseket, így én még több ilyet szeretnék látni! Simán beleférne, hogy a 2 lábas szabály helyett ha elkapod kilépés előtt, akkor az a tiéd. Ez a birtoklod, nem birtoklod, karcoltad e fűszálat szabály csak a vitákat generálja. :(

Montjuic
Montjuic
Reply to  Delfi
2018-02-06 22:33

Az már rég szomorú, hogy az oldal elvileg szakértőinél kérdés Earts TD-je. Pedig nem bonyolult. Elkapó a, birtokolta, lépett 3-at, futóvá vált, benyújtotta, TD, vége a játéknak (Utána màr nem számít egyébként de futónàl a föld nem okoz fumbl-t). James példàja nem hasonlítható ehhez. Egyébként is confirmed volt visszanézés után.

katonadani
Reply to  Montjuic
2018-02-07 07:38

akkor az még szomorúbb, hogy Chris Collinsworth mindkettőt elvette volna élő adásban.
De ez megint a szubjektív része a szabálynak, hogy a lépett kettőt az futónak minősül-e vagy még az elkapás folyamatának. Ez a része nem objektív a szabálynak, ahogy a birtokolta sem, ezért lehetnek kérdések a legtöbb ilyen elkapás kapcsán.
És amúgy láttunk ilyet idén, hogy nem ítélték elkapásnak, pedig lépett hármat meg minden (csak nem TD volt és nem emlékszem hirtelen kinél volt)

katonadani
Reply to  katonadani
2018-02-07 07:38

(azzal együtt, hogy egyetértek h elkapást ítéltek)

montjuic
montjuic
Reply to  katonadani
2018-02-08 00:44

Attól függ, hogy érted az élőt. A 3 visszajátszás után? Vagy folyó játéknál? Akkor inkább, ha volt ilyen az volt a rossz döntés szerintem. Ennek most és bàrmikor a jövőben TD nek kell lennie. És nem vagyok Eagles fan sem Pats hater, de nehogy már egy ilyen elkapàs és stabil birtoklàs után fél pályát kelljen àtrohanni ahhoz, hogy futóvá válj és benyújthasd a lasztit a gólvonalon.

Delfi
Delfi
Reply to  Montjuic
2018-02-07 08:46

Igazából az első lépésnél még nem birtokolta, mert még nem húzta be, de szerintem ne keveredjünk ebbe bele, egész szezon alatt ezernyi keserűséget okozott ez a homályos szabályozás.
Én annak a híve vagyok, hogy minél több elkapás és TD kell, hiszen az adja a látványt.
Persze az is csodálatos, amikor valaki elkap, majd elcsapja a gyorsvonat, jelezve, hogy azért vigyázzon az ilyen nyújtózkodásokkal. :)

Attila Cseh
Attila Cseh
2018-02-06 20:31

Jó összegző, teljesen.
Igazából nem szurkoltam senkinek, de akkor már ne Pats.
A játék, Nagyon tetszett, hogy mindkét fél brutálisan beleállt…
A bírói döntések, én személy szerint az Eartz-os nem vita tárgya kategóriába sorolnám, a másik pedig… Én élőben azt mondtam, hogy hosszú, lassitás alapján, ő tette át a labdát ( kérdem én minek???). Megadták… Nem kell sírni senkinek, megesett már minden csapattal, csak általában az ilyenekből a Pats látványosan magabiztosabban jön ki.
Év elején azon nevettünk a párommal, hogy ha megint Seahawks és Patriots döntő lesz kinek kedveznek…
Ami viszont a saját nagyságát tiporta meg…. nem megy oda a másik irányítohoz? Miért, mi jogon? Ez nekem felháborítóbb volt, mint bármi egész évben, vagy akár a labdaleeresztős ügy ( sport ember minden eszközzel nyerni akar kész pont).

Garay Béla
Garay Béla
Reply to  Attila Cseh
2018-02-06 21:49

Ki nem ment oda kihez? Erről lemardtam.

rowi
rowi
Reply to  Garay Béla
2018-02-07 06:34

a pályán brady foles-hoz. valszeg a folyosón később a sajttájak után lepacsiztak, de a pályán nem.

Garay Béla
Garay Béla
Reply to  rowi
2018-02-07 06:41

Ez nekem fel sem tűnt. Pedig Brady szerintem nem olyan személyiség. Gondolom nagyon csalódott volt.

rowi
rowi
Reply to  Garay Béla
2018-02-07 06:49

megjegyzem newtont tavalyelőtt uezért szétszedték a döntő után…

wolandrule
wolandrule
2018-02-06 20:50

Nem értek egyet azzal, hogy Butlerrel is ez lett volna a vége. Az Eagles saját bevallása szerint is erre játszott, másrészt ha egy működő gépezetet a legfontosabb meccsen szétszedsz, annak nagyon más eredménye nem lehet. Az meg már nem makacsság, hogy amikor ég a ház, fáradnak a többiek, akkor sem teszed be, hanem ordas nagy faszság. Mint láttuk, elég lett volna egy megállítás is, biztos vagyok benne, hogy Butlerrel a csapatban legalább kettőt hoznak a sok közül.

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  wolandrule
2018-02-06 21:00

Ha Rowe tényleg a kick-offnál tudta meg, hogy kezd, akkor jó eséllyel az egész csapat egy hatalmas WTF? felkiáltással vehette ezt tudomásul. Az pedig rányomhatta a bélyegét a komplett csapat teljesítményére…

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
2018-02-06 20:59

Clement TD témában: ha azt gondoljuk, hogy ő tette át a labdát, akkor birtokolta, tehát TD. Ha azt gondoljuk, hogy nem ő tette át, akkor nem TD. Szerintem ő tette át és nagyon buta volt, mert ha elveszik, jelszóval, hogy megmozdult a labda, akkor se szólhatott volna egy szót sem…

Gerissz
Gerissz
Reply to  Bujdy Bujdy
2018-02-06 21:18

Ha nem teszi át, akkor valoszinuleg a föld kiveri a kezéböl, ugy meg fixen nem elkapás…

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
2018-02-06 21:35

Patsesként sztem a stands jogosnak nevezhető, bármi is lett volna a pályán hozott ítélet. Cooks lemészárlásáért egy 15 yrd jogos lehetett volna, de jól fújták, let them play! remek meccs volt, a jobb csapat győzött.
Ha igaz, hogy Butlernél takarodó utáni érkezéskor marcsit találtak, plusz az edzőkkel is összeveszett, akkor nem lepődök meg, hogy alázta.

Montjuic
Montjuic
Reply to  Gábor Kakuszi
2018-02-06 22:36

Bármennyire is fáj, Cooks kiütése teljesen szabályos volt. Miért lenne 15 yard? Ez tênyleg bárkiben felmerül.

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  Montjuic
2018-02-07 05:15

https://www.youtube.com/watch?v=LhMUR5Y_rIU
“definetely little helmet to helmet.” 0-30-nál. A magyar kommentátorok szerint is az volt, ha jól emlékszem.

katonadani
Reply to  Gábor Kakuszi
2018-02-07 07:33

lehet helmet to helmet futóknál (futóvá vált elkapóknál). Csak a sisak koronájával nem lehet menni.

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  katonadani
2018-02-07 07:47

Tehát ez az volt.

katonadani
Reply to  Gábor Kakuszi
2018-02-07 08:41

tehát ez nem volt szabálytalan

Tomi
Tomi
Reply to  katonadani
2018-02-07 08:47

De, egyértelműen szabálytalan volt.

katonadani
Reply to  Tomi
2018-02-07 09:07

akkor egyértelműen nem ismered a szabályokat.
Ha egy játékos futóvá válik, akkor szabályos a helmet-to-helmet contact.

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  katonadani
2018-02-07 09:55

“Csak a sisak koronájával nem lehet menni.” Pontosan kimerítette ezt az az ütés. Nyilván amikor egy futó leszegi a fejét, és dúródik, akkor nincs hth. Értem én, hogy Te jobban ismered a szabályokat a kinti és a magyar kommentátoroknál is, csak a haterkedésed nagyon lerontja az egyébként nagyon színvonalas oldalatok megítélését. Senki nem bírózik, a jobb csapat nyert teljesen megérdemelten.

katonadani
Reply to  Gábor Kakuszi
2018-02-07 10:01

haterkedésem? hol és kivel szemben haterkedek?

Ez nem a sisak koronájával volt. Nem tudom a magyar kommentátorok mit mondtak, mert nem figyeltem, de minden releváns amerikai médium szerint is legal hit volt. Durva, de legal.

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  katonadani
2018-02-07 10:04

Akkor tényleg már csak egy szemészt tudok javasolni…
Az igazán szánalmas az volt, amikor az akaraterőt hiányoltad a Patsből.

katonadani
Reply to  Gábor Kakuszi
2018-02-07 10:05

én ugyan nem hiányoltam a Patsből akaraterőt :D összetévesztesz valakivel :)

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  katonadani
2018-02-07 10:10

Bocsi, azt renningan bírta kielemezni! :-)

katonadani
Reply to  Gábor Kakuszi
2018-02-07 10:07

Ez pedig nem tudom melyik univerzumban a sisak koronája.
comment image

montjuic
montjuic
Reply to  katonadani
2018-02-08 00:30

Az elvakult okoskodó Pats Univerzumban, akiket nem érdekelnek a szabályok. Minden jóérzésű Patriots szurkolótól.

Józsefné Varga
Józsefné Varga
Reply to  Gábor Kakuszi
2018-02-07 12:14

A kinti sajtóban a “brutal (but legal) hit” kifejezés szerepel a leggyakrabban. A játékosokat arra kondicionálják, hogy üssenek oda minél keményebben, ha van lehetőség. A Saints így mészárolta le annak idején Kurt Warnert, pedig akkor ő félisten volt, nem ilyen Cooks szint (nem mintha Cooksot nem sajnálnám).

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  Józsefné Varga
2018-02-07 13:21

Azt amúgy el tudom fogadni, hogy ha nagyon szó szerint nézzük a szabályt, akkor nem volt szabálytalan. és ha nagyon szó szerint nézzük a Clement elkapást, akkor az meg nem volt elkapás. kettős mércét érzek, hol a szó szerint szabály, hol a játék szelleme.

montjuic
montjuic
Reply to  katonadani
2018-02-08 00:25

Kitartást kívánok Dani ??

combat
combat
Reply to  katonadani
2018-02-07 10:19

Dani az véletlen nem a koronája a sisaknak? Mármint most komolyan kérdem, kicsit oldalról, de bőven a sisak felső harmadával találja el. (szerintem is szándékos szabálytalanság volt 15y mindenképp/ kizáráson elgondolkodni, aztán vagy szabályt módosítani, vagy tényleg elkezdeni ezeket büntetni…)

katonadani
Reply to  combat
2018-02-07 10:22

Ez pl egy crown of the helmet. Lent feltettem a Jenkinsről is egy képet, az közel sem a koronája.
Azon lehet vitázni, hogy ez is legyen szabálytalan, de akkor egy futójátéknál kb minden harmadik szabálytalan lenne a védelemtől.
comment image

combat
combat
Reply to  katonadani
2018-02-07 11:05

Én az eddigi ítéletek alapján (meg a koronametfóra miatt) úgy értelmeztem, hogy nem csak a top rész hanem kb az a vonal ahol egy korona ülne. Tehát kb a sisak felső harmad, negyede. Nagyjából azzal talált még ha oldalról is (mondjuk az is tény hogy rengeteg ilyet látni futásokkor csak ugye itt nem számított rá Cooks, és csúnyán belenézett). Végül is lehet neked lesz igazad, szarul jött ki és látványos meg kemény volt, de lehet még a szabályokon belül.

montjuic
montjuic
Reply to  Gábor Kakuszi
2018-02-08 00:24

Little…. Nem vitatták a büntetés elmaradását, mert a jelenlegi szabályok szerint nem szabálytalan. (Futóvá vált) Nem kellene így totyorogni és balettozni a pàlya közepén, mert könnyen így jársz.

Tomi
Tomi
Reply to  Montjuic
2018-02-07 08:44

Vakoldalról, sisak tetejével, szándékosan, nyílegyenes sisakra, és nem Cooks fordult bele. Ezért nemhogy 15 yard, hanem azonnali kizárás járt volna.
A másik, hogy ennyit az agyrázkódás elleni harcról. A szezon legnézettebb meccsén arra buzdítani több millió gyereket, hogy “legyél nyugodtan egy suttyó, aljas, szemétláda, semmilyen büntetést nem kapsz érte”. Hát, gratulálok…

montjuic
montjuic
Reply to  Tomi
2018-02-08 00:19

Ez alapján amit írtál már kiderült, hogy még azzal sem vagy tisztában, hogy futóvá vált, mint ahogy pár mindenhol fröcsögő Pats drukker.

csak ezt ne
csak ezt ne
2018-02-06 21:38

Abszolút Katona Dani véleményét osztom a legtöbb kérdésben. Most komolyan a sok zseniális teljesítmény után nem lehetne, laikusként, hozzá nem értőként is bírálni egy edzőt? Ja, hogyha a sikernél tapsoltam, akkor a kudarcnál is kötelező jelleggel tapsoljak? Tényleg?

Van egy nagyon kiváló mesterszakács, zseniális ételcsodáit cuppogva falja mindenki, de egy nap tévedésből valami ehetetlent tálal, mondjuk nem vagyok szakács, de látom, hogy a tárgyat nem lehet megenni, akkor most tiszteletből falatozzam be a kutyagumit mosolyogva? Na nem. Értem én, hogy az ilyen tekintély elvű vélemények megformálásához, nem kell gondolkodni, sőt tilos is.

A Butler ügy is. Tökéletesen az van, itt is amit Dani mond, nincs mese füllent az öreg, Butlerrel akart példát statuálni, nyilván nem őt akarta fegyelmezni, hiszen nyilvánvalóan nem fogunk vele hosszabbítani. A 2. félidőre nagy ötletek híján, nyugodtan berakta volna, hátha.

De az egész védelmi terv egy csőd volt, konkrétan semmit nem tudtunk megállítani. (Persze az ellenfél tökös és szellemes hívásait mások se védekezték volna le könnyen, de szerintem pont én tisztelem meg BB-t meg Patriciat azzal, hogy tőlük mindenképpen többet remélek, mint bárki mástól.) És itt nincs mese, mert lehet azt mondani, hogy hát ilyen állománnyal ennyi telt, csak az is kinek a felelőssége?

Nyilván elképesztő csoda az is amit a Pats eddig elért, ezt már senki nem veszi el BB-től, és szerintem bőven nem is biztos, hogy még egy ilyen sikerszériát elér egy csapat is az életemben, mindez cáfolhatatlan. De ez most nagyon gyenge muzsika volt a két védelmi gurunktól. Nyilván tudják ezt ők, és ez BB-nek adhat egy extra motivációt jövőre, mert feladat lesz bőven.

A bírók jól vezették a meccset, ilyen elkapásokat, TD-ket ne vegyenek el, módosítsák végre értelmesen a szabályt, nem lett volna teljes az örömöm, ha egy ilyen vitatható visszavonással nyerünk. Volt idén amikor ez nekünk pattant, többször is, most az ellenfélnek. Nem ez volt a gond.

Még egyszer gratulálok az Eaglesnek, ez egyértelműen az ő évük volt.

combat
combat
Reply to  csak ezt ne
2018-02-07 10:14

A szakácsos hasonlatodhoz:
Van egy szakács aki többnyire remek ételeket szolgál fel, persze néha nem, de ez van. Van mondjuk pár igen komoly szakmai elismerései is már, megnyert ezt azt.
Majd hírtelen nem nyeri meg a következő nagy versenyt. Azt HALLOTTAD, hogy azért mert ananászos pizzát tálalt fel. Persze nem vagy ott, nem kóstoltad, nem szagoltad, de ezt hallottad. Na ezek után azt mondod, már nem jó szakács, béna és rossz döntést hozott az ananásszal, miközben az sem biztos, hogy az volt…
Nekem inkább ilyen a történet. Továbbra sem tudjuk a körülményeket.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  combat
2018-02-07 18:53

Ugyan. Ez a te analógiád nem sántít, ez tolókocsis volt. Tudod ugyanis, a védelmünk teljesítményének megítéléséhez ezen a mérkőzésen, nem kell érteni a focihoz, nem is kellett volna megnézni sem a meccset, elég a végeredményét elolvasni, hogy kiderüljön, hogy szar volt a palacsintában, védekezés oldalon. Nem volt pick six, meg 4 int, 1 fumble volt 3 pontért? Ez gimis cucc nem SB-os. De, hogy láttam is, meg az O teljesítményét is hozzátesszük, akkor ez példátlanul katasztrofális volt – szerintem BB alatt Patriots védelem ilyen moslék teljesítményt soha nem nyújtott. Úgyhogy ez bizony nem BB-től meg Patricia-tól, hanem bárkitől elfogadhatatlan lett volna.

Márk Kecskeméti
Márk Kecskeméti
2018-02-07 08:09

Őszintén elszomorít néhány szerkesztő írása az elkapás témáról…… Az hogy van aki egy ilyen szintű oldalra ír és Ertz tdjét megkérdőjelezi…. felvet kérdéseket….

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Márk Kecskeméti
2018-02-07 10:03

Ki vitatja az Ertz esetet?

combat
combat
2018-02-07 10:35

Na én is kipihentem végre az SB-t.

Nekem nem tetszett az SB. Na nem a végeredmény miatt, nem éreztem összetörve magam.
Nekem azok a meccsek tetwszenek amik egy bírkózásra emlékeztetnek, hol ez hol az fogja meg a másikat, de nem csak kimegyünk azt földhöz vágjuk az ellent, hanem ügyesen védekezünk és támadunk. Ez inkább egy újkori pisztolypárbaj volt. Olyan amin mindenki addig lövöldözik amíg végre el nem találja a másikat. PUFF PUFF PUFF! Az egales megérdemelten nyert. Nem azért mert annyival jobb volt, hanem azért mert ő maradt állva. Tavaly mindkét csapat odatette magát, A játék minden szegmensében voltak mindketten a legjobbak, kiélezett kemény küzdelem, és tényleg küzdelem. Hol átment valamelyik támadó alakulat, hol megfogta a védelem. Idén nem idén a védelmek nem voltak fent.
Mondjuk a támadó oldal ott volt végig, az szép volt. Ha ez egy évközbeni meccs simán élvezettel nézem, de nem volt SB szintű a játék. Pontosabban csak a támadóké. Viszont szerintem a támadók annyira tudnak jól játszani amennyire a védelmek ezt engedik. Hát most engedték…
Mindegy, gratula a sasoknak. Örülök, hogy ők húzták be ha már nem a Pats. Remélem épül innen minden tovább (és miért ne lenne így?!).
Butler: nem tudjuk a részleteket. Addig nincs miről véleményt alkotni, pontosabban addig reálisat nem fogunk tudni…
Elkapás nem elkapás: A meccs közben én mindkettőre azt mondtam, nem fogják elvenni. Ertzé nekem egyértelműbb volt, nem mondom akár annál is rezeghetett volna a léc, de szerintem jó döntés, hogy nem vették el.
Clementé viszont a jelenlegi szabályok szerint nem volt az. Azt bizony el kellett volna venni, csak hát ilyen ez a popszakma (népszerűnek kell maradni, szóval értelmezzük a szabályt így vagy úgy).

Gondolkodtam is sokat ezen az elkapás vagy bármely más szabályon. Szerintem teljesen tökmindegy hogy szabályozzák. Hozhatnak új szabály csinálhatnak bármit, a lényeg a következetes alkalmazáson van. Amíg a liga nem tud (akar) következetes lenni BULLSHIT az egész…

Ádám Jakab
Ádám Jakab
2018-02-07 17:06

“Bradynek ez volt élete egyik legjobb napja az 500+ yarddal, és a 3 TD-vel, és a legcsodálatosabb az az egészben, hogy végig küzdött. Más kérdés, hogy a támadófal bénázásai miatt nem tudta “rendesen” végezni a dolgát, vagy épp az elkapók voltak rossz passzban.”…..ennyire amatőr “szakértői” kommentet szerintem még nem olvastam. Odáig nincs baj hogy küzdött, Brady mindig küzd, és tényleg élete egyik legjobb meccse volt. De hogy a támadófal bénázásáról beszél valaki aki elvileg ért hozzá. A liga egyik legjobb passrushát gyakorlatilag eltüntették a pályáról. Az egész meccsen egyetlen egyszer engedtek nyomást egyáltalán, abból lett a nagy play. Az elkapók rossz passzban voltak…ja. Azért volt 0 darab droppolt passz egész meccsen, és azért voltak 5 yardra elszakadva amikor Brady passzolt nekik. Gyakorlatilag egész meccsen azt néztem amikor a Pats támadósora fenn volt a pályán, hogy Brady áll egy helyben a teljesen tiszta zsebben 4-5 másodpercig a “bénázó” falemberek gyűrűjében, és a teljesen üres “rossz passzban lévő” elkapóknak dobál. Lehet méltatni a teljesitményét. Kell is, számokban jól is mutat.De valaki küldene nekem a meccsről 3 tight covarege passzt Bradytől? Mert Folestól szerintem a többszörösét be lehet gyűjteni. Passzolt futásból, passzol nyomás alatt, kimozogva, zsebkendőnyi helyekre. A számai?Elmaradnak Bradyétől. A teljesitménye? Bőven meghaladja. Továbbra is azt mondom hogy egy jó teljesitményt el kell ismerni, és Brady jól teljesitett, de hogy szimpla rajongásból nem csak hogy nem ismeri el egy “szakértő” a csapat munkáját körülötte, hanem egyenesen lehúzza őket, az több mint nevetséges.

59
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x