Connect with us

Hír

Egy újonc meze a legkelendőbb

Az 1/2-es futó, Saquon Barkley meze volt a legkelendőbb az elmúlt 30 napban. Rajta kívül hat irányító, egy futó, egy védő és egy elkapó fért be a top10-be. Matt Ryan és Aaron Rodgers nincs a top20-ban.

 

 

Ha az egész idei évet nézzük, akkor Carson Wentz a második legnépszerűbb, utána pedig két Cowboys játékos, Dak Prescott és Zeke Elliott következik. A top5-be még egy védő, Von Miller fért be, ami nem meglepő, hisz JJ Watt mellett (14. úgy, hogy két éve nem játszott) messze ő a legnépszerűbb védőjátékos a ligában.

 

Ezután két irányító következett: a Bears rajongók a 6. helyre röpítettek Mitch Trubiskyt, majd jön az örök kedvenc Tom Brady. New York zöldebbik fele is aktivizálta magát, Sam Darnoldot rögtön a 8. helyre juttatva, a top10-be pedig még Cam Newton és Odell Beckham meze fért be.

 

A top20-be pedig még befért:

 

  • 11. Josh Allen (Bills)
  • 12. Baker Mayfield (Browns)
  • 13. Antonio Brown (Steelers)
  • 14. JJ Watt (Texans)
  • 15. Julio Jones (Falcons)
  • 16. Luke Kuechly (Panthers)
  • 17. Bradley Chub (Broncos)
  • 18. Matt Stafford (Lions)
  • 19. Rob Gronkowski (Patriots)
  • 20. Kirk Cousins (Vikings)

29 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
29 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
2018-06-22 14:09

Persze, mert aki akarta, már régen megvette a mezüket.

Evergreen
Evergreen
2018-06-22 14:10

Minden ilyen poszt alatt megkérdezem, hogy Rodgers miért lenne a legjobb QB? Miben a legjobb?
Még nem kaptam erre választ, hátha talán most.

katonadani
Reply to  Evergreen
2018-06-22 14:20

miért ne lenne?
sérülésein kívül nincs benne olyan, amiben nem lenne elit. Egyszerűen mindenre képes és mindent meg is csinál konzisztensen.
Pontos a pálya minden részére, elképesztő karja van, rendszeren kívül is varázslatos dolgokat csinál meg folyamatosan, atletikus is, szinte mindenben tökéletes.

Evergreen
Evergreen
Reply to  katonadani
2018-06-22 14:45

Nem az a kérdés, hogy elit e. Ez vitathatatlan. Nem az a kérdés, hogy eszméletlenül tehetséges, mert az. A kérdés az, hogy mitől lenne ő a legjobb QB. Mert azért ez egy elég komoly kijelentés, ami mögött nem látszik, hogy mi az alapja. Nagyon jó ha varázslatos dolgokat tud csinálni, de egy QB-nak győzelemre kell vezetni a csapatát.
Például gurulós fociban sem az a legjobb, aki 100-at tud dekázni a fülén, hanem aki meccseket dönt el, és bajnokságokat hoz a csapatnak. A legnagyobbak erről ismerszenek meg minden sportágban. Rodgersnek pedig csapnivaló statisztikája van pl. akkor, amikor rajta a teher és egy jó csapat ellen kellene megforditani a meccset a 4. negyedben.
Aki szerint a QB posztnál az a legfontosabb, hogy milyen szép spirált dob, vagy mennyire atletikusan tud rohangálni, az vajmi kevéssé érti ezt a sportot. A QB poszt a mentális erőről szól. Rodgers pedig ott messze nem a legjobb, így nem is lehet a legjobb QB.

renningan
renningan
Reply to  Evergreen
2018-06-22 15:03

A negyedik negyedes comeback pozitív mérlegű csapat ellen tényleg nem Rodgers erőssége, legalábbis statisztikailag, de ha valamelyik csapat pozitív mérlegű, akkor az azt jelenti, hogy jó. BTW Tom Brady comeback győzelmei sem feltétlenül a top csapatok ellen jönnek, hisz épp ezért top csapatok. A rájátszásban pedig Rodgers ugyanúgy megtudja fordítani a meccset, mint bárki.

Másrészt pedig a QB-k megítélése pont nem csak a győzelmektől kell, hogy függjenek. Példának okáért a legutóbbi SB-n Tom Brady nem tudta megcsinálni a végén a támadást, a Patriots kikapott, most akkor ő fejben szar? Pedig 500 yardot dobott 4-5 TD-vel.

Pont úgy, ahogy a Super Bowl győzelmek nem mutatják meg egy QB értékét (ilyen alapon Eli Manning a valaha volt egyik legjobb és speciel jobb mint Brady, mert kétszer is legyőzte őt, ráadásul a valaha ovlt legjobb Bradyt és Patriotst), úgy ez sem. Mentálisan Rodgers abszolút elit, top, all time, zseniálisan olvassa a védelmeket, jobbá teszi a támadófalat, vigyáz a labdára, mindent meg tud csinálni. 30 másodperccel a meccs vége előtt is életveszély odaadni neki.

Rodgerst sokkal inkább lehetne Manninghez hasonlítani, mint Bradyhez. Ha szimplán a tehetséget és a képességeket nézzük, akkor mind a ketten (és még sokan) egyértelműen Brady fölött állnak, nem kicseszésből vitték el Bradyt csak a draft végén. Egy szar csapatból jó eséllyel hamarabb csinálnának jót. Ez persze nem jelenti azt, hogy velük sikeresebb lenne hosszú távon egy franchise, sőt a mellékelt ábra szerint Brady sokkal alkalmasabb arra, hogy köré építsenek egy hatékony rendszert és csapatot.

Schumacher sem volt a korszaka legtehetségesebb pilótája (sőt, ifiként csak a harmadik legjobb németnek tartották), de megvolt benne az, hogy egy ötszörös világbajnok csapatot húzzanak köré. De ez csak az én véleményem :D

(BTW a legtöbb szakíró szerint kvalitásait nézve messze Rodgers a mezőny legjobb irányítója, de ismétlem: a legjobb nem egyenlő a legsikeresebbel)

Repatarurgyán
Repatarurgyán
Reply to  renningan
2018-06-22 17:31

Lutri az egész.
Lásd football johnny meg az a forma akit gyerekkorától képzett az apja,aztán egy drogos állat lett.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2018-06-22 19:43

Szerintem ketté kellene választani ezt a dolgot.
Ha a legjobb irányító alatt azt értjük, hogy ki a legösztönösebb, a sokoldalúbb, a legpontosabb, stb., azaz, hogy képességekre ki a legjobb, akkor az a jelenlegi mezőnyből szerintem is vitathatatlanul Rodgers. És ennyiben igaza is van a Maddennek.
De ha azt nézzük, hogy ki tudja/tudta a legtöbbet kihozni magából, ki a legeredményesebb, akkor Rodgers igazából a kanyarban sincs. Ha teljes körűen nézzük, akkor egyértelműen Brady a legjobb irányító, mind az elért eredményei (SB győzelmek száma), mind pedig statisztikailag, mert a mostani szezonban több abszolút rekordot is átvesz feltehetőleg. Szerintem ebben BB-nek elévülhetetlen érdemei vannak, de attól még nem lesz kisebb az amit Tom elért.
Persze Aaronnak van még némi ideje javítani, és ha elér még egy-két MVP címet vagy SB győzelmet, az sokat javíthat a megítélésén. Mert bármennyire is jó irányító, jelenleg egyelőre nemhogy az NFL, de még csak a Packers történetének sem ő a legjobb irányítója és a jelenkor sem az övé.

demonsss
demonsss
Reply to  renningan
2018-06-22 19:59

Ez annyira semmitmondó gondolat és annyira idegesítő , hogy Butler nyerte meg a seahawks elleni SB-t , hogy az hihetetlen , liga legelitebb védelme ellen nem fordította meg brady a meccset és hozta győzelmi pozicióba a NE-det ? A Falcons ellen se vezetett TD driveokat és két 2 pontost csinált meg , csak a védelem mi , hát így nagyon könnyű lehúzni mindenkit ! Ennyi erővel Rodgers meg semmi másból nem él a Play Off -ba csak a Hail marykből nem ? Az meg hogy fejben mennyire van ott és mennyire elit rodgers igenis megmutatja az a statisztika , hogy a pozitív mérlegű csapatok ellen egyszer sem sikerült fordítani az utolsó driveokkal , de mindegy mond azt h a csapat hibája mindegyik bukás. Utóirat Messi sose volt és nem is lesz minden idők legjobbja ( ő csak akkor jó ha van mellette 2 -3 aranylabdás kaliberű játékos, amúgy egy hulladék lásd amit csinál az argentín válogatottba )

Evergreen
Evergreen
Reply to  renningan
2018-06-22 21:56

Én egy szóval sem emlitettem Bradyt de ha te felhoztad akkor legyen.

Brady comeback győzelmei bizony a top csapatok ellen (is) jönnek, hisz a már emlitett statisztika – amiben Rodgers a legrosszabbak között van, és amiben Brady a legjobb – pont hogy a pozitiv mérlegű ellenfelekről szól. Eddigi 5 SB győzelme alkalmával pont 5 GW drive-ot vezetett. No comment.

Ha már gyenge védelmek – Rodgersnel mindig ez az egyik nagy kifogás – , abban is Brady a legjobb. Neki a legjobb a gyozelmi aránya amikor a saját védelme legalább 21 pontot nyel be.

Nyilván ő sem hibátlan, de vicces felhozni a most elbukott SB-et, ahol a végén sem ő, hanem a támadófal hibázott. Ennek ellenére 8 SB-be jutott amiből 5-öt megnyert. Ehhez képest Rodgers 1/1-e komolytalan.

Kvalitásait tekintve nem vitatom, hogy Rodgers kiemelkedő. De újra leírom: a tehetséges nem egyenlő a legjobbal. Rodgers esetében sem találkozott – egyelőre – ez a kettő ;)

katonadani
Reply to  Evergreen
2018-06-22 15:10

“Aki szerint a QB posztnál az a legfontosabb, hogy milyen szép spirált dob, vagy mennyire atletikusan tud rohangálni, az vajmi kevéssé érti ezt a sportot.” –> aki szerint arról ismerszik meg a jó qb h meccseket nyer, az nem ért a sporthoz. Ez egy csapatsport. Az irányító egyedül nem képes meccseket, nem hogy bajnokságokat nyerni.

Csak egy nagyon aktuális gurulós példával élve, látjuk mire képes Messi az argentin válogatottban és mire a Barcelonában. Nagyon látszik az edzői és csapattársi különbség.

Spirált minden NFL-QB tud dobni, nem erről van szó. Pontosság, alapszituációk rutinszerű megoldása, extrém szituációk szinte rutinszerű megoldása, rendszeren belül és rendszeren kívüli teljesítmény, védelmek olvasása pre- és post-snap, és akkor még emellé atletikusság kiegészítőnek és még biztos kihagytam pár dolgot hirtelen. Rodgers mindenben a legjobbak közt van és sokban kiemelkedik a mezőnyből.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-06-22 17:04

Ezt szerintem rosszul látod, egész pontosan látjátok. Igen nem a QB nyeri meg egyedül a meccset de alapvető a szerepe, nagyon sokszor döntő.

Rodgers most nem legjobb irányító, még ő sem, írná alá, hogy az, le is nyilatkozta többször is, hogy szerinte ki. Nem is vitás ez a téma, ha ragozzátok is, meg nyilván van sok próbálkozás másutt is, sok az ellendrukker, de ez most nem is valódi kérdés. Ez most pont olyan, mintha azt kezdeném ragozni, hogy melyik csapat is volt a legjobb tavaly, így meg úgy. Holott azért elég nyilvánvaló. Nagyon szeretem Rodgers játékát, nagyon szurkolok is neki, remek QB, de nem a legjobb. Az jelenleg foglalt, Madden ide, Madden oda.

renningan
renningan
Reply to  csak ezt ne
2018-06-22 18:46

Az utóbbi négy évben Aaron Rodgers pont annyiszor volt MVP, mint Brady (és amikor egészséges volt, akkor ő is pont ugyanolyan jelölt volt), a Super Bowl pedig semmit nem jelent. Foles is nyert, Manning is úgy, hogy olyan szarul egy Bortles sem játszana. A Super Bowl győzelmek a legrosszabb mérvéi egy irányító kvalitásainak. Terry Bradshaw négyszeres győztes és amúgy meg egy borzasztóan középszerű QB volt mindig is.

A második bekezdésed pedig fals, mert nem ő nyerte meg a Super Bowlokat, ahogy nem ő bukta el. A Seahawks ellen Butler nyerte meg, ha szigorúan nézzük, de amúgy meg a csapat, a Falcons ellen a védelem és a lesajnált futók legalább annyira fontosak voltak, ha nem fontosabbak, mint Brady, illetve Manning is úgy bukott el Super Bowlt a Seahawks ellen, hogy egy valag rekordot megdöntött.

Brady a legsikeresebb irányító valaha, zseniálisan játszik, de mint netto irányító, közel sem biztos, hogy jobb vagy hogy van-e annyira jó, mint pl Rodgers vagy Brees. De ez senkit nem érdekel, hisz szarrá nyeri magát és ez a fontos. De az eredményesség továbbra sem egyenesen arányos a kvalitásokkal.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  renningan
2018-06-22 23:16

Ezeken jót nevettem. Hagyjuk, mert nagyon nem komoly. Az SB nem számít. Ja, hát hogyne. Csak egy olyan jó kis lap lenne ez, ha ezeket a szánalmas nyomiságokat nem nyomnátok ekkora hévvel.

Tényleg lezárásul. Nincs olyan, hogy nettó irányító. Pl. a Seahawks elleni meccset ahogy az zajlott azt senki nem nyerte volna meg, azok közül, akit láttam, egyedül TB. És ő nyerte meg – ez nem vitatéma ez tény, erről kár írogatni. Rodgers nettó, bruttó, így és úgy, dimi és duma nem a legjobb, mert az TB. Ez nem egy kósza ötlet, ez tény. Aztán lehet azzal szembe menni, de elég mulatságos, vagy van amikor bosszantó. Amikor elhiszitek és megszavazzátok.

Evergreen
Evergreen
Reply to  katonadani
2018-06-22 22:38

Aki szerint semmi kapcsolat nincs a QB minősége és győzelmi mutatója között az vajon komolyan vehető? :D
Egy csapat sportban, egy kiegyenlített ligában, a legfontosabb poszton játszó játékosnak ezek szerint elhanyagolható hatása van a meccs kimenetelére. Oké :))

Nagyon rossz példa Messi. Egészen mást játszatnak vele a Barcaban és a válogatottban, nem véletlen, hogy ég és föld a teljesítménye.
Ezzel szemben az emlitett QB-k egyetlen csapatban ugyanazon a poszton játszanak.

Rodgers mindenben kiemelkedő. Kivéve amiben nem. Ilyen a sérülékenység (bizony, ez is egy nagyon fontos adalék), és a mentális faktor. Itt megint nem azt kell érteni, hogy fejben szar, csak ugye ti azt bizonygatnátok, hogy ő a legjobb. Nos attól, ezen a téren igen messze van.

katonadani
Reply to  Evergreen
2018-06-23 09:34

Nem azt irtam h semmi kapcsolat nincs, azt irtam h nincs egyenes aranyossag a ketto kozt, nem attol jo egy qb h hany gyuruje van.

Messi abbol a szempontbol jo pelda hogy mas rendszerben jatszik egyik helyen mint a masikban. Az NFLben sincs ket ugyanolyan rendszer, XY jo lehet valamelyikben de rossz a masikban. Lasd Goff, ugyanaz a csapat, megis tok mas Fisher alatt mint McVay alatt. Igy Rodgersnel sem mindegy ki az edzo pl.

Vannak Rodgersnek hibai nyilvan, ahogy mindenki masnak is vannak hibai. Van amiben rosszabb masoknal es van amiben jobb a legjobbaknal is.

Nincs ennek objektiv meroszama, en elfogadom ha szerinted nem o a legjobb, nincs ezzel semmi problema. Es a jónak is nagyon sok ertelme van, szoval ezen is elcsuszhat a dolog. Brady a goat (azert hozom fel mert gondolom o lehet a vetelytarsa a vitaban), ugyanugy lehet ezt is “jóságnak” ertelmezni, de nalam inkabb o a legsikeresebb es az egyik legjobb. Viszont abban is biztos vagyok h a Packersben nem nyert volna ennyit, mert boven rosszabbak a korulmenyek.

Repatarurgyán
Repatarurgyán
Reply to  katonadani
2018-06-22 17:06

Tévedsz.
Hackenberg a legjobb.
Már két csapattól kibaszták mint macskát szarni,most meg a pats-nél nézegetik.
Véletlen?
ALIGHA

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  katonadani
2018-06-22 17:50

Plusz nem minden idok legjobb edzoje all mellette hanem egy kreten. Teljesen akademikus vita..

redbull76
redbull76
Reply to  Evergreen
2018-06-22 15:11

Nezd meg a 2013-as szezon Packers vs Bears utolso drive-ot. Pl az ilyenek miatt is a legjobb.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Evergreen
2018-06-22 19:31

Például a dobott INT/TD aránya eléggé magáért beszél. Számomra ez az egyik legfontosabb irányító mutató, és ebben a jelenlegi mezőnyben messze ő a legjobb.

Repatarurgyán
Repatarurgyán
2018-06-22 17:04

Közben a csávó aki betört Gronk-hoz 17′-ben,patriots polóban jelent meg a tárgyaláson :”D

falucs84
falucs84
2018-06-22 17:49

Sziasztok!
Szerintem is Rodgers messze a legtehetségesebb irányító, Brady a legsikeresebb ehhez nem férhet kétség és lehet hogy a legnagyobb játékintelligenciája is neki van és mégis amikor a Rodgers irányít valami mást érzek, olyan mintha ezt ő nem tanulta volna, hanem érzésből játszik – ritkán tapasztalok ilyet. Hogy példákat említsek én is: olyan mint amikor Ronnie O’Sullivan snookerezik vagy a Doktor motorozik – nem ők sportágaik legsikeresebbjei mégis mikor játszanak akkor azt látja az ember hogy “hm, ezt így is lehet”

Fetyke
Fetyke
Reply to  falucs84
2018-06-22 22:11

A Doktornak még hány VB cím hiányzik ahhoz, hogy ő legyen sportágának legsikeresebbje? :D

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2018-06-23 14:49

Egyet kellene szereznie, hogy egyenlítse Giacomo Agostini 8 VB címét. Véleményem szerint ez nem fog megtörténni. 9 éve lett utoljára világbajnok. Marc Marquez viszont minden bizonnyal képes lesz megdönteni a rekordot.

Hyckerdev
Hyckerdev
2018-06-22 19:26

“Ezt szerintem rosszul látod, egész pontosan látjátok. Igen, nem a QB nyeri meg egyedül a meccset de alapvető a szerepe, nagyon sokszor döntő.”

Ajánlom Peyton Manning utolsó évet azon belül is az utolsó meccset tanulmanyozasra

Evergreen
Evergreen
2018-06-22 20:57

Jó kis vita bontakozott ki :))

Imádom ezt a “csapatjáték” érvet a Rodgers magasztalók részéről. Abban a caapatjáték a hibás, hogy Rodgers csak egyszer jutott el SB-be. De ha brillirozik, akkor az az ő érdeme, akkor ő varázsol :)
A sportban a legjobb akkor lehetsz ha a legjobbak az eredményeid. Ha tetszik ha nem ezt erre mérik. Lehet mellébeszélni, megmagyarázni, hogy mi lett volna ha, miért nem úgy lett ahogy kellett volna, de a végén csak az eredmény számit. És igen, egy csapatsportban is. Ebben persze bőven lehet igazságtalanság, hiszen itt valóban több tényezős a dolog, de ha valaki mindössze egyszer tud elvergődni a döntőig, akkor az fényévekre van a legjobbtól. Ettől persze még lehet a legtehetségesebb.

És itt jön az, hogy többen összekeverik a tehetséges és a legjobb fogalmát. Pedig a kettő meglepően ritkán találkozik a sportban. Rodgers valóban ritka tehetséges. És nem a legjobb. És nem csak a csapat miatt. Lehet durcás gyerekként azt irni hogy ő is bármikor ugyanúgy megforditja meccset a végén. De ez nem igaz. Feketén fehéren ott a statisztika, hogy jó csapatok ellen szinte soha. Nem hogy ő a legjobb, de majdnem a legrosszabb. Véletlen? Aligha.
A másik amivel mentegetik, hogy nagyon gyenge a védelem, csak emiatt nem nyer többet. Ezt is hosszasan lehetne cáfolni, de a legjobban idevágó statisztika hogy az egyes QB-k mennyi meccset nyertek amikor a csapatuk legalább 21 pontot benyelt. Rodgers ebben sem a legjobb.
A harmadik mentség, hogy ha nem lett volna annyit sérült… Nem véletlenül tartják az NFL-ben: the best ability is availability. Aki sokat sérült és nem tud csapata rendelkezésére állni, az megint csak nem lehet a legjobb.

Értem én, hogy sokan szeretik a játékát – én is. Azt sem vitatom hogy nagyon tehetséges, abban valóban ott van a topon. De hogy ő lenne a legjobb? Kérdés sem lehet, hogy nem. Persze mindig vannak akik szivesen vitatkoznak a tényekkel. Rájuk is van egy szó :))

katonadani
Reply to  Evergreen
2018-06-23 09:38

Nem gondolom hogy egy szubjektiv mértékegységre ra lehet huzni hogy “tény”

wolandrule
wolandrule
Reply to  Evergreen
2018-06-23 11:40

Rodgers nem clutch, ennél fogva nem lehet a legjobb. A rossz védelem nem kifogás, Brady hulladék D-ket cipelt el SB-ig, még ha nem is nyerte meg. Emellett Rodgers hajlamos “elengedni” meccseket, meggyőződésem, sem a 49., sem az 51. döntőt nem tudta volna megfordítani.
A gyűrűk számát ne nézzük, jó. Ha valaki 8 SB-ba viszi el a csapatát, az nem csak korának legjobbja, nem is értem hogy lehet még mindig vita tárgya ez, bármennyire kedvelem Rodgerst.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Evergreen
2018-06-23 14:58

Tudsz egy linket dobni erről a statisztikáról, hogy QB-k fordításai a jó csapatok ellen? Nem mondom, hogy nincs igazad, de én mióta (2015) nézem az NFL-t Rodgers úgy maradt meg, hogy bármikor képes egy game-winning drive-ra. Emiatt furcsálom, hogy valaki pont ezt tartja gyengeségnek nála.

Everlast77
Everlast77
2018-06-25 09:39

5 év múlva, mikor Rodgers visszavonul, akkor meg majd arról megy a vita, hogy akkor most Wentz a legjobb QB a ligában, hiába van Brady-nek 7 gyűrűje, és éppen a következő SB-re készül :D

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

29
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x