Connect with us

Playoff Ranking

FK! Power Ranking ’18 – II. rész

Power Rankingünk második részéhez érkeztünk, ahol azok a csapatok kaptak helyet, akik nincsenek a legrosszabbak között, de még így is le vannak maradva a rájátszásra jó eséllyel pályázó csapatok közül. Az NFL változatosságát (vagy a mi hozzá nem értésünket) bemutatva sok olyan gárda található itt, akik tavaly az első nyolcban kaptak helyet, de olyan is akad, akit túlságosan lenéztünk 2017-ben.

 

 

[quote]Hét szerkesztő (katonadani, leonidasz, chester, renningan, balentin, g495sr és drip) állított listát, ezt összegezve, majd a legjobb és legrosszabb helyezést kivonva állt össze az erősorrendünk.[/quote]

32. Cleveland Browns

31. New York Jets

30. Buffalo Bills

29. Indianapolis Colts

28. Miami Dolphins

27. Tampa Bay Buccaneers

26. Arizona Cardinals

25. Cincinnati Bengals


 

 24. Denver Broncos, 49 pont
 Helyezések: 20., 20., 22., 23., 25., 26., 26.
 Tavalyi helyezés: 14.

Legnagyobb erősítés: Case Keenum, QB

Legnagyobb veszteség: Aqib Talib, CB

Legerősebb pont: Pass rusherek

Leggyengébb pont: Támadófal

 

Tavaly a Broncos egész szezonban szenvedett azzal, hogy melyik kezébe harapjon a Trevor Siemian – Paxton Lynch – Brock Osweiler hármas kezdetésével, de a vége katasztrófába torkollott. Idén éppen ezért megszerezték a tavaly jó szezont futó Case Keenumot, akitől ha megváltást nem is, egy átlagos játékot azért elvárnak a Broncos-fanatikusok, ami már előrelépést jelentene a 2017-es szezonhoz képest. Drasztikus változások nem történtek, így már csak Vance Josephéken múlik, hogy sikerül-e a javítás.

 

 23. Washington Redskins, 53 pont
 Helyezések: 16., 17., 21., 22., 24., 28., 29.
 Tavalyi helyezés: 21.

 

Legnagyobb erősítés: Da’Ron Payne, NT

Legnagyobb veszteség: Kirk Cousins, QB

Legerősebb pont: Támadófal

Leggyengébb pont: Alex Smith és Jay Gruden közös munkája

 

Bár erősödött a Redskins a tavalyi évhez képest, nem biztos, hogy okos döntés volt Kirk Cousinst Alex Smithre cserélni. Főleg annak tudatában, hogy Matt Nagyn kívül senki nem nagyon tudott potens játékot kicsikarni belőle, ebben a bivalyerős NFC-ben pedig lehet kevés lesz a pre-2017 Alex Smith. A legnagyobb hiányosságuk tavaly a futások megállítása volt, de jó eséllyel ez idén változhat. Payne nagy erősítés lesz ebben, és a sérültek is visszatérnek a csapatba. Jay Gruden valószínűleg az utolsó lehetőségét kapja meg a bizonyításra, szóval motiváció lesz bőven.

 

 22. New York Giants, 58 pont
 Helyezések: 16., 18., 20., 21., 21., 27., 28.
 Tavalyi helyezés: 8.

Legnagyobb erősítés: David Gettleman, GM

Legnagyobb veszteség: Jason Pierre-Paul, EDGE

Legerősebb pont: Skill pozíciók

Leggyengébb pont: Kicker

 

Végre szakértő kezekbe került a gyeplő a Giantsnél, és megkezdték a tavalyi gyengeségek orvoslását. Ezáltal a támadófal, a futó poszt és a linebacker szekció is szinteket lépett az előző évi állapotokhoz képest. Pat Shurmur tavaly a Vikings támadósorával csodát tett, erre készül új állomáshelyén is, immáron főedzőként. Az Odell Beckham vezette sérültlista most egészséges, és ha ez sokáig így marad, akkor kizárt dolog, hogy megismétlik a tavalyi csúfos évet. Eli Manning számára szeretnének egy harmadik gyűrűt szerezni, erre a rosterük alapján jó esélyük lehet, de pechükre az NFC idén piszok nehéznek ígérkezik.

 

 21. Chicago Bears, 61 pont
 Helyezések: 18., 19., 20., 21., 22., 22., 24.
 Tavalyi helyezés: 29.

Legnagyobb erősítés: Matt Nagy, HC

Legnagyobb veszteség:

Legerősebb pont: Sokoldalúság a támadósorban

Leggyengébb pont: Pass rusher

 

A legjobb dolog, ami a Bearsszel történhetett, hogy a begyöpösödött John Fox helyett az új szeleket, fiatalos lendületet hozó Matt Nagy vette át a stafétát. Ryan Pace ráadásul remekül tolt alá olyan fegyvereket, mint Trey Burton vagy Allen Robinson, akik alaposan följavíthatják Mitchell Trubisky teljesítményét, arról nem is beszélve, hogy Tarik Cohennel mit művelhet majd Nagy. A védelem továbbra is Vic Fangio kezében maradt, ráadásul kapott egy Roquan Smitht ajándékba a draftról, akivel nagy dolgokat vihet véghez. Ha a passzsiettetést sikerül megoldani a nem túl veretes állományból, akkor bizony a Macikkal is számolni kell az NFC Northban.

 

 20. Oakland Raiders, 62 pont
 Helyezések: 17., 18., 19., 20., 22., 24., 26.
 Tavalyi helyezés: 5.

Legnagyobb erősítés: Tahir Whitehead, LB

Legnagyobb veszteség: Michael Crabtree, WR

Legerősebb pont: Támadófal

Leggyengébb pont: Jon Gruden visszatérése

 

Bár nem igazán találni kimondott gyenge pontot a csapatban, hiszen mindenhova van legalább két minimum átlagos emberük, de mégsem az igazi ez a Raiders. A legnagyobb fejtörést természetesen Jon Gruden okozza, aki 10 év után pontosan ennyi ideig tér vissza (papíron) a profi futballba, de az eddigi igazolási politika nem sok szurkolónak nyerte el a tetszését. Igazi fekete ló lett a tavaly még sokra tartott csapatból, de a kiosztott helyezéseken is meglátszódik a szerkesztők óvatossága.

 

 19. Seattle Seahawks, 62 pont
 Helyezések: 14., 17., 19., 20., 23., 24., 25.
 Tavalyi helyezés: 4.

Legnagyobb erősítés: D.J. Fluker, RG

Legnagyobb veszteség: Minden

Legerősebb pont: Russell Wilson, QB

Leggyengébb pont: Védelem

 

Nagyon furcsa látvány lehet, hogy a sokáig az elit védelméről elhíresült Seahawksnak most ez a leggyengébb pontja. Jogosan merülhet fel a támadófal is, de olyan szintű csillaghullás volt a defense-ben, hogy azt lehetetlen egy nyár alatt pótolni – a neveket elnévze nem is nagyon sikerült. Ha Earl Thomas is dobbant a fedélzetről, akkor tényleg csak a Clark – Wagner – Wright hármasban bízhatnak a drukkerek. Az edző stábban meglévő változások viszont pozitív irányba terelhetik a dolgokat, de minden a támadófal hatékonyságán múlik offense részről.

 

 18. Baltimore Ravens, 64 pont
 Helyezések: 12., 15., 19., 21., 22., 24., 25.
 Tavalyi helyezés: 13.

Legnagyobb erősítés: Michael Crabtree, WR

Legnagyobb veszteség: Ryan Jensen, C

Legerősebb pont: Secondary

Leggyengébb pont: Vadiúj elkapósor

 

Eljött az idő, amikor felkészült a csapat a Joe Flacco utáni időkre, ám a jelenre ez még nincs kihatással. Tavaly szinte a teljes offense csődöt mondott, de azóta történt pár ráncfelvarrás. Marshall Yanda felépült, az offense rengeteg erősítést kapott a draftról és a szabadügynök piacról is. Konkrétan a teljes elkapógárdát lecserélték, 3 új WR és 2 új TE áll Flacco rendelkezésére, akikkel kérdés mennyi idő alatt tud összeszokni. Ha hamar, akkor bizony egy meglepetés menetelés sem kizárt a Ravenstől, hiszen a védelem ugyanolyan erős maradt, mint tavaly.

 

 17. San Francisco 49ers, 85 pont
 Helyezések: 11., 13., 15., 16., 18., 18., 19.
 Tavalyi helyezés: 31.

Legnagyobb erősítés: Richard Sherman, CB

Legnagyobb veszteség:

Legerősebb pont: Kyle Shanahan + Jimmy Garoppolo

Leggyengébb pont: Safetyk

 

Nem gondoltuk volna, hogy Kyle Shanahan és Jimmy Garoppolo ekkora hatást tud kiváltani egy többnyire középszerű rosterből, de tessék, megtörtént. Úgy tűnik, kezd kialakulni az NFC Belichick-Brady párosa is, akik köré szinte mindegy kit építesz be, úgyis megoldják. Persze azért új érkezőkből sem volt hiány, erősebb lett a Frisco a 2017-es önmagánál, de vajon kitart-e Garoppolo veretlenségi szériája a szezon nagy részében, vagy a csapatok megtalálták rá az ellenszert?

31 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
csak ezt ne
csak ezt ne
2018-07-31 07:39

Szerintem korai temetni Grudent, hiszen voltak már komoly edzői sikerei, lehet, hogy az igazolásai vitathatóak, de nem vennék mérget rá, hogy szánalmas lesz a teljesítménye. Igen egy fekete ló, de akár be is futhat. Pont a Broncos edzőjét gondolom gyengébb képességűnek, de ő is fejlődhet még, a csapatban most több potenciál van, mint tavaly. Aki még esetleg felfele lóghat ki, azok a 49-esek, ott a nagy kockázat, hogy az elvárásokkal is nyomasztva, mennyire bírja majd JG a sorozat terhelést. A fizikai miatt lehet jobban aggódni, sérülés veszélyes játékosnak érzem. Sokban a fiatal Romot látom benne, csak jobb mentalitással.

A többivel egyetértek, ahogy már tegnap írtam, engem nem lepne meg, ha a Giants idén is nagyon gyenge lenne, illetve, ha Seahawks összeomlana, de a papírforma a gyenge középszer ezeknél a csapatoknál.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  csak ezt ne
2018-07-31 09:16

Én valahogy azt érzem, hogy a Giants összekapja magát, és a mezőny első felébe kerül. Harcban lesz a rájátszásért. És talán a Browns is.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Krisztian Fekete
2018-07-31 09:54

Hát persze, ezek csak megérzések, még ha így úgy mindenki próbálja is érvekkel alátámasztani. Simán lehet, hogy a Giants az új futóval, a meggyógyult sztár elkapóval, a belelendülő tehetséges TE-el, és a még egyszer utoljára feltápászkodó kis Manninggel valami nagyot alkot.

A Browns, ha nem ez az edzője lenne, meg az elmúlt két rút év, akkor csak a keret alapján simán PO esélyes lehetne. Itt is az a nagy kérdés, hogy melyik tényező fog dominálni. Bennük van a kitörés lehetősége.

Ez a szép az NFL-ben, ez a kiszámíthatatlanság.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  Krisztian Fekete
2018-07-31 10:40

A Giants még csak csak…. DE A BROWNS IS ????.. Naaaaa

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-07-31 11:51

Legyen az a bold! :D
De komolyan. Egy normális edzővel jó csapat lenne. Tele van playmakerrel. Ahogy a Jaguár is összeállt végül, ugyanezt várom a Brownstól is.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  csak ezt ne
2018-08-01 00:18

Raiders drukkerként nagyon pesszimista vagyok Chucky kapcsán.

Debreceni József
Debreceni József
2018-07-31 08:17

Nem tudom, szerintem a Browns és a Jets itt lesz, a Raiders és a Hawks meg eggyel lejjebb.

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-07-31 08:20

amíg Wilson egészséges, szerintem a Hawks nem lesz bottom 8 csapat

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-07-31 08:34

En úgy érzem hogy ők a pár évvel ezelőtti Saints, nulla védelem, a qb viszi a hatan a csapatot, csak itt még egy Jimmy Graham sincs, és Wilson sem egy Brees. Nem beszélve az o-line hiányáról.

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-07-31 08:38

Ha igaz is az analógia (bár a Hawksnak még így meggyengülve is lehet jobb védelme), a Saintsnek 7-9 volt a legrosszabb szezonja 2005 óta, Wilson meg ott van Brees szintjén

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-07-31 09:11

Wilson top irányító de nem tenném egy szintre az akkori Brees-el. Nagyon azt érzem hogy idén fog a Hawks teljesen összeesni illetve Carroll rendszere (játékosok egymással való rivalizálásának engedése) megbukni. Megint Wilsonon múlik minden.

combat
combat
Reply to  katonadani
2018-07-31 09:13

Szerintem nincs igazad. Wilson messze nem olyan jó QB mint Brees. Persze tény, hogy jelenleg ő az aki a szarból várat épít a csapatban, de ha nem kellen állandóan az életéért futnia kiderülne, hogy sima szituációkban inkább átlagos, mint kiemelkedő. Ha Wilson csinál egy szép paszt egy menekülés végén akkor mindenki csettint, mert nélküle ez nem ment volna ami igaz is, csak amikor meg elbasz egy egyszerű paszt akkor hajlamosabbak az emberek felmenteni őt azzal, hogy de az előbb is csak az ő futása mentette meg a támadást. Egy épkézláb támadófal mögött szerintem sokkal kevésbé lenne megbecsülve mint így.
Egy QB legfőbb képessége nem a futás vagy a menekülés kell hogy legyen.
Brees ellenben olyan QB akit a dobásai miatt tart az ember kiemelkedő irányítónak.
Persze ez QB felfogás kérdése is, de abban egyet érthetünk, hogy Brees keze sokkal jobb, mint Wilsoné, aki ezt lábbal próbálja/tudja pótolni.

katonadani
Reply to  combat
2018-07-31 09:34

hú, ezzel nagyon nem tudok egyetérteni. Mármint abban, hogy messze nem olyan jó qb és hogy wilson csak átlagos passzszituációkban

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  combat
2018-07-31 13:51

Nem is tudjuk lemérni azt hogy Wilson van-e oylan jó mint Brees, hiszen Wilson eleddig nem játszott olyan csapatban ahol mérhetetlenül szar volt a védelem, mint anno a Saints, aminél a fő taktika az volt hogy szerezzünk több pontot mint kapunk ezért Brees-nek szabad kezet adtak hogy dobáljon ész nélkül. Az más kérdés hogy nagyrészt megoldotta az elvárást mert hoF QB.
Wilson esetében én csak a zsenialitást látom, és nem tartom fair-nek egy full pocket QB-hoz mérni.
Én nem láttam tőle teljesen vak passzokat a zsebből, nem mondom hogy láttam rengeteg hawks meccset de amit igen azon zsebből is és mozgásból is parádés volt.
A támadófal kérdés meg pláne igazságtalan, hiszen ha az említett években Brees előtt nincs aki megvédje és állandóan a földön/kórházban hevert volna, most senki nem beszélne a nagyságáról. Nem tudhatjuk hogy egy olyan kiváló fal mögött mint ami mögött Brees játszhatott Wilson mit nyújtana.

combat
combat
Reply to  Fanyul23
2018-07-31 15:51

Abban egyetértünk, hogy az ilyen összehasonlításoknak nincs nagyon értelme.
Brees egy HoF ahogy te is írtad, viszont Wilson nálam még nem az.

katonadani
Reply to  combat
2018-07-31 15:58

“Brees egy HoF ahogy te is írtad, viszont Wilson nálam még nem az.”

Persze, de hát Wilson 10 évvel le van maradva :D

combat
combat
Reply to  katonadani
2018-08-01 08:04

Persze majd idővel kiderül, nyilván van olyan jó, hogy akár HoF is lehet.

(Debreceni József egyébként azt írta, hogy Wilson nincs egy pár évvel ezelőtti Brees szintjén, és ez így továbbra sincs megcáfolva…)
Másrészt azért az ami jelenleg kiemeli Wilsont pont az a képessége, hogy egy ilyen szar fallal maga előtt is képes elnyújtani a játékokat, és remekül improvizál. Azért remélem nem kell egész pályafutása alatt az életéért futnia, viszont ha végre “pihenhetne” egy kicsit félő, hogy az egyik kiemelkedő képessége “veszne” el.
Szóval az a bajom vele, hogy ha így marad minden előbb utóbb összetörik, vagy egyszerűen nem fogja már bírni lábbal, ha meg inkább zsebirányító felé viszik el, akkor az egyik kiemelkedő képessége marad kihasználatlan és zsebirányítók azért többen vannak olyan szinten mint ő. Minden esetre a korral lassulni fog, a lába nem lesz már olyan jó, Brees eldobálgat 17+ évig, de menekülni is lehet ilyen hosszan?!
Persze ez nagyrészt a szokásos zseb vagy futó irányító problematika.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-07-31 10:02

Szerintem a tavalyi év már a csoda kategóriába tartozott. Nem is, ahogy játszott, hanem, hogy komoly sérülés nélkül megúszta. Félek nem lesz ez mindig így. Most, hogy a védelem teljesen szétesett, ráadásul sokkal több kellene. A csoport ellenfelek bekeményedtek szerintem, a sorsolás sem túl könnyű, lehet ez nagyon bottom is.

Fetyke
Fetyke
2018-07-31 10:17

A Cards-ot tegnap nagyon hátra soroltátok. A Redskins-nek bőven ott lenne a helye az arizonaiaknak pedig itt, vagy lehet még előrébb.
A Giants-ot sem értem. Leírtátok, hogy jobb a keret, de mégis csak a 22. helyre soroltátok őket (fura egy indoklás volt mindenesetre). Szerintem egy Lions, Panthers szintet simán érnek, sőt még jobbak is náluk.

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-07-31 10:28

pénteki podcastben beszélünk majd kicsit bővebben több csapatról is egyébként, jobban kifejtve.

Elöljáróban, a részemről a Cardinals a legnagyobb sötét lyuk, én őket tudtam a legnehezebben elhelyezni bárhol is. Redskins szerintem egy tök jó átlagos csapat, 6-8 győzelemmel, szerintem még kicsit alacsonyan is vannak

chester sokat vár a Giantstől, ezért lehetett talán a konszenzus helyezésükhöz képest pozitívabb az indoklás

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-07-31 10:50

A Cards esetében igazából “csak” a QB, poszt a kérdéses, a többi helyre rendelkeznek jó vagy elit játékosokkal. Ha bármelyik irányítót be tudják jól építeni (azaz leginkább Bradford nem sérül meg, mert ő lesz a kezdő), akkor szerintem még a Rams-et is szorongatni fogják a csoport elsőségért.

Most hallgatom a múlt csütörtöki podcastet, és láttam, hogy ott némileg már érintetted is a témát vita szinten. A fővárosiak hiányposztjainál szerintem kifelejtetted a futókat. Gyorsan végig futottam a Redskins sorsolását, és nem igen látom a 6-8 nyerhető mérkőzést. Némi jó indulattal 4-5-öt találtam.

Én is sokat várok a Giantstól. :)

katonadani
Reply to  Fetyke
2018-07-31 11:00

Guice rendben lesz a Redskinsnél, harmadik kísérleten meg Thompson ász :) De igen, a sorsolás nehéz, ahogy kvázi minden NFC csapatnak. Mondjuk ha a Giantsén végigfutsz ott sem feltétlen látsz sokkal többet, ahol igazán esélyesek lennének. Az első hét meccs kifejezetten kemény.

Cardsnál azért támadófal nagyon nagy kérdés (inkább probléma), de például a linebacker sorban sem állnak igazán jól, meg Peterson túloldalára sem lenne rossz egy CB, de ez már kisebb probléma azért. Csoportelsőségért nagyon meglepne, ha harcolnának, de a 7-8 győzelem ott sem elképzelhetetlen, amivel már itt a 20. hely körül/felett lehetnének (bár én inkább kevesebb győzelmet várok tőlük, de nem nagy magabiztossággal)

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-07-31 11:22

Most, hogy végigfutottam az óriásokon valóban sokkal több győzelmet náluk sem kalkulálok. :) A 6-8 bennük van, de nem több. Viszont bennük látok olyan potenciált, hogy kiszaladhat egy ennél jobb szezon, ha nagyon összeállnak, a fővárosiaknál még ezt sem látom.
Nem azt mondtam, hogy a Cards egy Vikings. :D De én pozitívra várom az arizonaiakat. És az első helyért való harcban nálam az is benne van, hogy a Ramstől gyengébb szezont várok a tavalyinál, főleg most, hogy ott mindenki a pénzt számolgatja. Illetve Donald játéka most lehet, hogy valóban kérdéses a kosoknál.
Illetve engem is meglepett, de a besorolásotok alapján az NFC északi csoportnak azért elég könnyű a sorsolása. Innen elvileg így két csapatnak ott kell lennie a PO-ban.

pritek
pritek
Reply to  Fetyke
2018-07-31 14:15

Azt mar valahova en is leirtam egyszer, hogy fogalmam nincs mit varjak a csapattol. Kb semmire nem tudok biztosat mondani. Minden uj, de annyira megsem. Annyira mas a hozzaallas is, hogy azt sem tudom eldonteni, hogy a felkegyelmu Brandon Williams akit futokent CBnek draftoltunk par eve, jo e hogy meg a csapatban van. Ellentetben sokakkal, talan az Ofalat latom a legkevesbe labilis egysegnek. Szerintem ok jok lesznek. Tavaly is jok lettek volna ha nem a cserek csereinek az ismerosei jatszottak volna folyamatosan. Hogy megy az atallas 4-3ra, milyen lesz a secondary, PP21masik oldala, hogy birja az igen harmatos LB sor, hogy fog DJ muzsikalni szerzodes nelkul, lesz e barki Fitzen kivul aki tud elkapni, egyaltalan lesz e klasszik szelso elkaponk, vagy csak egy csokornyi slot, McCoy, es meg egyszer McCoy(jo eg de fazom az embertol), birja e Bradford, az uj faledzonk tenyleg akkora magus e? … Es meg sok kis aprosag.

apollo
apollo
2018-07-31 10:17

Rettentő kiváncsi leszek a Hawks és a SF külön meccsére. Úgy látom a szerkesztőséget elkapta a Garoppolo hype, de továbbra sem látom azt a hatalmas gyengülést / erősítés a csapatoknál, hogy ők ketten helyet cseréljenek.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2018-07-31 10:38

Mint korábban mondtam, amint kimondjuk ,hogy ” Kyle Shanahan + Jimmy Garoppolo ” azonnal futnom kell új alsógatyeszért :D :D :D

Fanyul23
Fanyul23
2018-07-31 13:56

32. Jets
31. Tampa
30. Browns (csak az edző miatt)
29. Fins
28. Raiders
27. Bengals
26. Bills
25. Kansas
24. Redskins
23. Bears
22. Broncos
21. Dallas
20. Giants :(
19. SF
18. Arizona
17. Hawks

Nuuul
Nuuul
2018-07-31 16:55

Szokàs szerint a Ravens alulértékelve ès erős a gyanúm hogy a steelers túlértékelve lesz.Annál édesebb lesz majd a csoportgyőzelem ??

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Nuuul
2018-08-01 00:07

Mint az elmúlt két évben?

LG
LG
2018-08-03 17:29

Észrevette egyáltalán valaki, hogy RGIII visszatért a ligába, immáron ravenként?
http://www.nfl.com/player/robertgriffiniii/2533033/profile
https://overthecap.com/player/robert-griffin-iii/1459

31
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x