Connect with us

Összefoglaló

A saját fegyverével verte meg a Saintst a Cowboys

Jerry Jones örülhet, bejött az Amari Cooper-trade. Azóta a Cowboys szárnyal, az NFC East messze legjobb csapata, most pedig a Saintst is sikerült két vállra fektetni. Breeséket még soha nem dominálták le ennyire. 

 

A Saints 10-1-es mérleggel az NFL legjobb csapata, övék a legjobb offense és a legjobb irányító jelenleg a ligában, és még egy masszív védelemre is futotta. A Cowboys nem ennyire domináns, de Amari Cooper érkezése óta Dak Prescott, illetve a támadóséma megváltozása miatt Zeke Elliott is szárnyal, a védelem pedig olyannyira erőn felül teljesít, hogy lassan egy top5-ös egységről lehet beszélni. Tehát rangadó volt ez a javából.

 

[quote]A Cowboys pedig a saját fegyverével verte a Saintst.[/quote]

 

Én azon a véleményen vagyok, hogy egy módszeresen, az idővel jól gazdálkodó offense (mint a Patriotsé vagy a Saintsé) sokkal jobb, mint egy olyan, ami gyorsan átszalad a pályán (Chiefs vagy Rams). Ugyanannyi pontot tesznek fel, azonban a módszeresen dolgozó, az órával jól bánó csapat elérheti, hogy az ellenfélnek kevesebb támadási lehetősége legyen, ráadásul az időhiány miatt agresszívebbnek kell lennie, el kell térnie a gameplantől, ami természetesen több hibához is vezet. Nem véletlenül van átlagosan a Saintsnél messze a legtöbbet a labda meccsenként.

 

 

 

A Cowboys azonban nem hagyta, hogy a saját játékát játssza a Saints. Bár nagyon szoros volt a meccs, végig a Dallas vezetett, az előny megszerzése után pedig mást sem csinált, csak pörgette az órát. Olyannyira, hogy 37-23 percre megnyerte az óraháborút, ami irdatlan dominancia. Mellé jött az, hogy a védelem nagyon odatette magát, így még az is belefért, hogy Prescottot hétszer sackelték és két labdát (fumble) szereztek tőle.

 

[quote]A Saintst még soha nem dominálták ennyire. [/quote]

 

A liga legjobb offense 176 yardra volt képes, nem működött sem a futó, sem a passzjáték, és hiába parádézott a védelem, Breesék – akik valamiért nem nagyon tudták kezelni, hogy nem ők irányítják a meccset – beszakadása egyszerűen túl sok volt. A jövőbeni Hall of Famer ráadásul pont a meccs végén, hárompontos hátrányban hibázott hatalmasat, amikor megdobta a szezonban harmadik interceptionjét.

 

 

A mérkőzés legjobbja: Zeke Elliott, RB, Cowboys, 136 total yard, 1 TD

 

Bár jó eséllyel nem lesz MVP, azért mindent megtesz hozzá. Most is kiválóan játszott, ez már sorozatban az 5. meccse, amin 100+ yardot szerzett. De ne menjünk el Prescott mellett sem, akinek csak négy rossz passza volt egész meccsen (24/28), volt 248 passzolt yardja és egy TD-je, illetve több first downt érő megiramodása. Természetesen a védelemnek is jár a dicséret, különösen az idén is bombaformában játszó, jövőre vélhetően 19-20 millió körül kereső Demarcus Lawrence-t emelném ki, aki most egy sackkel és egy összeszedett fumble-lel vette ki a részét a győzelemről.

 

A mérkőzés legrosszabbja: Saints offense

 

Brees 127 yard, Kamara és Ingram 18 futásból 63 yard, Michael Thomas 40 yard – All-Pro klasszisok olyan számokkal, ami a Jaguarstól is gáz. Nehéz megmondani, hogy mi mehetett ennyire félre, de valami nagyon mellé ment.

Összegzés

 

A Saints 10-2-re rontotta a mérleget, vagyis megszakadt a 10 meccses győzelmi szériája. A Rams sorsolása könnyebb, így a csapat vélhetően lemarad az első kiemelést jelentő helyről, bár a pihenőhét jó eséllyel így is meglesz. A Cowboys pedig 7-5-re javított, sorozatban négyet nyert, az Eagles, Colts, Bucs és Giants sorminta ellen kell kiharcolni a rájátszást. Egyik sem verhetetlen ellenfél, ráadásul kvázi az Eagles legyőzése is elég lenne a csoportgyőzelemhez.

30 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fino
Fino
2018-11-30 09:37

Ez a meccs nagy fless volt az tuti.Amúgy Breesnek ez a 3. Interceptionja volt a szezonban.

Attila
Attila
2018-11-30 09:39

Ennyirer hogy lehet tönkre tenni vkinek a fantasy-ét?

renningan
renningan
Reply to  Attila
2018-11-30 10:29

Breest okosan ledobtam, de Lutz és Thomas betett :(

Zotyman
Zotyman
2018-11-30 09:44

Azért ezt nem vártam… Szárnyakat adott a Dallasnak a hirtelen jött esély, hogy az eleve gyenge Giants és a rossz formában lévö Eagles mellé lesérült Alex Smith és hirtelen reális lehetett a playoff egy közepes játékkal is, attól meg nem voltak olyan messze 3 hete sem…

Frank Guerilla
Frank Guerilla
Reply to  Zotyman
2018-11-30 11:02

3-4-gyel álltak a Cooper tradekor, első Cowboys meccsén MNF-en gyalázatosan leszerepelt az új csapata a Titans ellen; 3-5. Miért az adott volna nekik szárnyakat, hogy a Giants (évek óta) eleve gyenge meg rossz formában játszik az Eagles? Meg hogy meghallották, hogy szerencsétlen Alex Smith lába elszállt és ez adott volna új lendületet nekik? Mert ez derül ki a fenti írásból. A mostani sorozatuk első győzelmét pont az Eagles harcolták ki, aztán jött a Falcons, az a két meccs reálisan nézve az ellenfélé kellett volna hogy legyen… csak épp a Cowboys nem gondolta így. Csak azt akarom mondani, hogy maguknak köszönhetik azt ahol most tartanak. Az elmúlt 4 meccsből 3nál az ellenfél volt előzőleg az esélyesebb, mégis megnyerték őket. Jár az elismerés.

Zotyman
Zotyman
Reply to  Frank Guerilla
2018-11-30 11:16

Az elismerés mindenképpen jár és nem akartam, hogy úgy tünjön, hogy örültek Alex Smith sérülésének.

De szerintem a felcsillanó remény, hogy a Redskins feltehetöleg kiszáll a versenyböl, és nem 10 gyözelmet kell elérni a wild card helyért, (ami 3-5-nél nem nézett ki reálisnak), hanem elég lehet akár egy 8-8-as csoportgyözelem is, adhatott új lendületet…

Frank Guerilla
Frank Guerilla
Reply to  Zotyman
2018-11-30 12:57

Nem feltételeztem hogy azt állítod örült a Cowboys a Smith-sérülésnek, arra írtam a fentit, hogy ezek a srácok magukban hisznek, nem kell semmiféle külső tényező. Pár jó meccs tőlük és megvan a győzelemhez nélkülözhetetlen önbizalom.

bjeela
bjeela
2018-11-30 09:49

Nem második, hanem a szezonban a harmadik INT-je Breesnek. És nálam Brees most vesztette el az esélyét, hogy övé legyen az MVP cím. Totális összeomlás történt nála, ami teljesen érthetetlen. A Saints D tökéletesen végezte a dolgát, jobb volt, mint a Dallas D, vagyis egyedül Breesék vesztették el ezt a meccset. Faguriga legyek, ha értem miért történ meg ez.

renningan
renningan
Reply to  bjeela
2018-11-30 10:28

A Bucs ellen is kikaptak, van ilyen. Egyébként ez nem biztos, hogy zavarni fogja a szavazókat, ugyanis Rodgers is kapott egy MVP címet, amikor pl idegenben a Bills ellen 0 TD-vel és 2 INT-vel zárt, amihez egy 34.3-es passer rating társult.

Az egész éves teljesítménye alapján még mindig ő érdemelné meg, de persze Mahomes is képben van.

bjeela
bjeela
Reply to  renningan
2018-11-30 12:53

Persze, hogy van ilyen, ezzel semmi gond, csak túl drámai és egyáltalán nem várt, ahogy te is írtad évek óta nem tapasztalt tehetetlensége riasztott meg. Ez Breesnél egyáltalán nem volt jellemző, mindig volt egy-két gyengébb meccse, de abban is volt jele annak, hogy azért a fickó – bár aktuálisan gyengébb, de – zseni. Ez most egyáltalán nem volt érzékelhető. Természetesen az eddigi teljesítménye még mindig jobb, mint a legjobbaké, de van bennem kétely, hogy ez után mennyire szedik szét mások is és mennyire rontja le a statját ez az önbizalomgyilkos teljesítmény.

renningan
renningan
Reply to  bjeela
2018-11-30 14:36

Jövő héten hoz majd egy 500 yardos, 4 TD-s meccset aztán mindenki csodájára fog járni. Én igazából azt várom, hogy mikor jönnek az amcsik, hogy vége a Brees érának :D

bjeela
bjeela
Reply to  renningan
2018-11-30 17:11

Tom Bradynek vége, hozzák vissza Garappolot :D Amúgy simán benne van a pakliban, hogy dacból tényleg hoz egy csúcsteljesítményt, de azért most tényleg nagyon odeverték és a fene tudja, mit vált ki ez belőle. Bár az is igaz, hogy ehhez azért ő eléggé vén róka, hogy megrogyassza… A fene tudja, csak előkeveredett bennem a tragédiaváró :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2018-11-30 11:22

A Cowboys védelme eddig is ligaelit szintet hozott szerintem, még ha ez a statokon esetleg nem is mindig látszott meg. Ezzel a csapattal azért majd a rájátszásban is számolni kell.
A Saints-nek semmi sem jött össze. Van ilyen. Főleg a szezon végéhez és a PO-hoz közeledve. Lehet itt trendekről álmodni, hogy így a támadósor meg úgy a támadósor, meg új sémák, de a valóság az, hogy ilyenkor már kezdenek előjönni az eddig nem látott védelmek (mert annyira nem is voltak fontosak) és kezdik mutogatni az oroszlánkörmeiket, hogy a rájátszásra aztán igazán felszívják magukat és eldöntsék az SB sorsát.
Én hasonlót várok például jövő héten tőletek a Rams ellen is. Az már egy másik kérdés, hogy ha Trubisky addigra sem épül fel, akkor az mire lesz majd elég.

ui.: Nem értek egyet a védelmek megítélésében. A Dallas védelme egyszerűen SB szinten játszott, messze mindenkinél jobban teljesítettek az éjjel.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2018-11-30 12:48

Kösz a reményeket, nem lenne ellenemre, de azért én rinyálok egy cseppet. ;)

Amúgy én a statokból indultam ki és lehet, hogy ezzel hibát követtem el. Abból ugyanis az derül ki, hogy a Saints D majd 20%-al többet teljesített, mint a Dallas D. Ettől még lehet, hogy igazad van, de ez a statisztikán nem látszik.

Abban lehet valami, hogy tartalékoltak páran az utolsó meccsekre és a rájátszásért most veszik elő a spájzban eldugott tuti játékokat. Ennek ellenére volt itt egy kicsinyke hazai pálya is, ahogy azt az indexes szerző is jelzi: https://index.hu/sport/amerikaifutball/2018/11/30/nfl_saints_cowboys_jaylon_smith_brutalis_utkozes/

Frank Guerilla
Frank Guerilla
Reply to  bjeela
2018-11-30 18:57

Ne aggódj, nem lesz belőled faguriga, ez egyértelmű. :) Olyat nem írna senki, hogy a tegnapi meccset a Saints vesztette el, ha értene bármit is.

kitalaltnev
kitalaltnev
2018-11-30 10:35

Az évi egy különösen pocsék meccsüket a Szentek is kipipálták.

rowi
rowi
Reply to  kitalaltnev
2018-11-30 12:50

azért a survivoröm még emléxik az első hétre is…

kitalaltnev
kitalaltnev
Reply to  rowi
2018-11-30 16:10

Azért az a háború a Tampával, az a feltett 40 pont még a kapott 48 ellenében sem volt tragikus (!), szemben a dallasi produktummal. :((

rightinthenuts91
rightinthenuts91
Reply to  kitalaltnev
2018-11-30 16:51

Ott a Defense, itt az Offense mondott csődöt :(( – Persze ehhez kellett a Dallas nagyszerű vedelme

kitalaltnev
kitalaltnev
Reply to  rightinthenuts91
2018-11-30 22:36

+1

Fetyke
Fetyke
2018-11-30 11:27

Én a mérkőzés legrosszabbja díjat megosztanám a Saints támadósor és Sean Payton között. Az érthetetlen challange-k (főleg a második, amit megnyert, volt teljesen fölösleges), a be nem rúgott mezőnygól nálam legalább akkora szerepet játszott a vereségben, mint Brees-ek leolvadása.

rightinthenuts91
rightinthenuts91
2018-11-30 14:12

Várható volt, hogy egyszer “beleszaladnak a késbe” Breesék, de hogy
ennyire, azt nem vártam volna. Paytonnál én sem értettem 10-0-nál azt a
4.-ik kísérletet, úgy hogy egészen addig, teljesen kivették a játékból
az – amúgy sem maximális fordulatszámon pörgő – Ingram-Kamara párost.
Inkább most egy ilyen pocsék meccs, mint a PO alatt, kíváncsi vagyok hogy ez milyen hatással lesz a további meccseikre.

Lehet, nem múlt rajta semmi, DE: Azt a helmet to helmet ütközést hogy nem vették észre Kamara-nál?

Belicsik Béla
Belicsik Béla
2018-11-30 14:17

Egyébként Brees az interception elött versenyben volt a legjobb TD/INT arány(egy szezonban) rekordjáért.
.comment image

Kopi3.14
Kopi3.14
2018-11-30 17:36

Közben kérdés: Kamara kiválásának pillanata ki szerint ért volna zászlót?

kitalaltnev
kitalaltnev
Reply to  Kopi3.14
2018-11-30 22:35

Egyértelmű. Smith szándékosan fejre ment. Ki kellett volna állítani a p…a.

wolandrule
wolandrule
2018-11-30 19:00

Nem ezen múlt, de a Dallas mint mindig, most is megkapta a hazai pályát

Frank Guerilla
Frank Guerilla
Reply to  wolandrule
2018-11-30 19:22

Úristen, csak ezt ne láttam volna! :o Most tőlem hallod, de a Cowboyst hogy-hogy nem rendre szopatják a sporik, még a 50-50 vitának sincs semmi keresnivalója, olyan szinten. Esett a csapat ki ezért a rájátszásból például, idén a Bajnok otthonában a sporik szerint az Eagles végig szabályosan játszott, azaz 0 szabálytalanságot követtek el, pedig az egyik Cowboys D-lineman pont chokeholdban volt amikor Collinsworthék dícsérték Wentz karjának erejét lassított visszajátszásnál! :D

De hogy ne csak a számat tépjem, adok statokat is, nyugodtan nézd meg milyen “véleményes” és súlyos kategóriákban hogy áll a Cowboys mint kedvezményezett, aztán felejtsd el azt, hogy lejt nekik a pálya!

http://www.nflpenalties.com/team/dallas-cowboys?year=2018&view=penalties

csak ezt ne
csak ezt ne
2018-11-30 19:34

Meglepő meccs volt. A Saints nagyjából ugyanazzal a takarékos tervvel érkezett, (kicsit több passz, kevesebb futás), mint a múlt héten az Atlanta ellen. Most viszont semmi nem működött. Ez a vereség számukra az első kiemelés (átmeneti, de akár végleges) elvesztésén túl azt is jelentette, hogy a szépen dagadó mítoszt is, hogy tudniillik megállíthatatlanok, egyszerűen elsöpörte. A Tampa ellen nyilván nagyon megpróbálják majd ezt amennyire lehet visszaépíteni, és a Tampa D kellemes ellenfél is lesz ehhez. Ez a mostani teljesítmény azért pecsétként az eddigi makulátlan teljesítményen most már ott lesz, reményt adva a soros ellenfeleknek.

A Dallas viszont rengeteget nyert ezen a meccsen, egy szoros csoportban szinte kényelmes helyzetbe kerültek. Ha jövő héten megverik az Eaglest lényegében zsebükben a csoport.

reszelo.aladar
reszelo.aladar
2018-12-02 11:49

Az a tény, hogy a Cowboys 13 pontot szerez és nyer majdnem a lehetetlen kategória. Teszi ezt az ellen a Saints ellen, akik idén 34 pont felett átlagoltak…
Jó volt a Cowboys D és nagyon rossz a Saints O. De ezt az összecsapást 10-ből 8-szor a Saints nyerné. A vereséggel lehet, hogy bukták a hazai NFC döntőt, de az még messze van. Most visszatérnek a földre és kijavítanak minden hibát. Tanulni fognak belőle és nem lettek gyengébbek. Meglesz a PO az biztos, onnen meg már csak a szezon utolsó meccsét kell megnyerni.

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
2018-12-06 13:30

Bevallom, olyan spanyol-holland VB döntő érzésem van!

Alapvetően a Saintsnek drukkoltam (csak azért, mert mekkora poén lenne, ha ilyen kezdés után a Giants nyerné a csoportot, és matematikai esélyhez is kellett volna a Dallas veresége), de semmiképpen nem vitatnám el a Dallas defense fantasztikus megmozdulásait.

A meccs végén mégsem az járt a fejemben, hogy milyen remek munkával nyert a Cowboys, hanem az, hogy két darab tiszta helmet to helmet ütést sem dobtak be. A második már nevetséges volt. És még volt jópár szabálytalanság, amit elnéztek. Vagy azt, hogy valami first down, vagy nem (mikor a Saints már nem tudott visszanézést kérni, mert “okosan” ellőtték a kettőt előtte). És hogy miért volt spanyol-holland VB döntő feelingem? Mert a Saints javára is tévedtek, nem egyszer.

Azaz egy alapvetően remek meccset csesztek el a bírók!

(amúgy azt gondolom, hogy kiváló bíráskodás mellett is nyert volna a Dallas, meg is érdemelték, csak ez kicsit árnyékot vet az élményre..)

30
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x