Connect with us

Hír

Ma bevezethetik az onside kick alternatíváját

Megkezdődött a tulajdonosi találkozó Pheonixben, ahol többek közt a szabályváltozásokról lesz szó. A legnagyobb téma természetesen a szabálytalanságok visszanézhetőségének kérdésköre, azonban ezzel kapcsolatban borzasztóan nehéz jósolni, egyelőre nagyon különböző a csapatvezetők álláspontja. Azonban az onside kick alternatíváját jó eséllyel megszavazhatják ma.

A hírek szerint a versenybizottság nyolc tagjából hét támogatja, hogy az onside kick helyett a csapatok megpróbálhassanak egy negyedik és 15 szituációt negyedik negyedes pontszerzésük után, sikeresség esetén pedig újra a pontot szerző csapat támadhatna.

A szabályváltozás egyetlen versenybizottsági ellenzője John Mara, a Giants tulajdonosa, azonban a 7-1 arány elég jónak mondható, mivel a 32 csapatból 24 pozitív szavazat szükséges a szabályváltozáshoz és általában ha a versenybizosság döntő döbbségben támogat valamit, akkor jó eséllyel a többi tulajdonos is támogatni fogja.

A pass interference visszanézhetőséggel kapcsolatban: lehet, hogy egyáltalán nem lesz változás, lehet, hogy a bedobott pass interference büntetéseket vissza lehet majd nézetni, és lehet, hogy minden bedobott- és be nem dobott sárga zászlót challenge-elni lehet majd. Ez utóbbinak van a legkisebb valószínűsége, és állítólag a PI szabálytalanságra bedobott zászlók visszanézhetőségével az a baj, hogy levetítettek elég sok esetet a versenybizottságnak, és sokszor 4-4 arányban szavaztak, hogy szabálytalan volt az eset vagy sem.

19 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vicgeordie
Vicgeordie
2019-03-26 08:24

“állítólag a PI szabálytalanságra bedobott zászlók visszanézhetőségével az a baj, hogy levetítettek elég sok esetet a versenybizottságnak, és sokszor 4-4 arányban szavaztak, hogy szabálytalan volt az eset vagy sem.”

ezt sztem annyira nem meglepő. az ilyen esetek többsége pont olyan, hogy ha akarom DPI, ha akarom OPI, ha akarom semmi, annyira nüanszokon/apró mozdulatokon múlik az egész. sokkal ritkább az olyan egyértelmű eset, amiből ez az egész őrület indult (NRC vs. Lewis)

AwesomeOne
AwesomeOne
2019-03-26 08:46

Érdekesebb lenne ez a 4&15, viszont a defense párti csapatok ezzel eléggé megszívják, míg az olyanok mint a Mahomes vezette Chiefs például röhögve fogják megoldani az ilyen szitukat. Persze, sarkítok, de a jó offense-el rendelkező csapatok ezzel még bíztatva is lesznek, hogy a kelleténél akár többször is rápróbáljanak az onside… passzra (? :D).

Ezzel szemben például egy Jaguars, Revans v. Bears, ahol a védelem dominál – és a támadósor ehhez aszisztál – pofáraeshet, mert nekik az a 4&15 majdhogynem felér egy Mission: Impossible-el. Persze ettől még fogadják el, mert plusz izgalmakat hozna a játékba.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  AwesomeOne
2019-03-26 08:47

kérdés hogy kötelező lesz-e ez a 4&15 vagy csak választható. utóbbinak lenne több értelme sztem és így aki az onside kick-kel akar bűvészkedni, az ez után is megtehetné (és ha jól tudom, ez is a javaslat: meccsenként csak egyszer, csak a negyedik negyedben és csak ha akarod. ha nem, rúghatsz onside-ot vagy sima kickoffot)

Walter Mitty
Reply to  AwesomeOne
2019-03-26 10:09

Ezzel szemben például egy Jaguars, Revans v. Bears pofáraeshet”
A Revanst kivenném a sorból, mert nekik mindig meglesz a visszavágás lehetősége! ;)

Pellesh
Pellesh
Reply to  Walter Mitty
2019-03-26 10:17

Made my day!

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Walter Mitty
2019-03-26 15:09

Látom neked IS a Visitor a kedvenc csapatod :D

Walter Mitty
Reply to  Bélabá a csótány
2019-03-28 07:19

Kotótól.

csak ezt ne
csak ezt ne
2019-03-26 08:46

Ha jól értem egy 5. és 15 lesz az onside kick helyett. Mert az új szabályok szerint az onside kick szinte csak véletlenül sikerülhet. Nagy ritkán (10% alatt jócskán). Nem tudom hogy a 4. és hosszúk milyen arányban jönnek be, szerintem ez se drámaian jobb arányú, de egy-egy jó O számára azért komoly opció lesz, az istenítélet jellegű jelenlegi onside kickkel szemben. Úgyhogy én örülnék neki, ha bevezetnék.

Mondjuk egy 4. és több mint 15-el befejezett kísérlet után, én annyival engedném az 5. kísérletet, mert legalább ne javuljon a yard pozíció.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  csak ezt ne
2019-03-26 09:19

az évtizedes átlag 15% onside-nál, de tavaly ez lecsökkent 8%-ra a szabályváltoztatások miatt (megtiltották az ún. see-saw formationt és minden mozgást, aminek annyi volt a lényege, hogy a kicker jobb vagy bal oldalát túltöltötték, így 6 játékos állt szemben 5-el az egyik oldalon. tavalytól ezt nem lehet, 5-5 játékosnak kell állnia a kicker mindkét oldalán).

a 4&15-ök állítólag 22% körül sikerülnek

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Vicgeordie
2019-03-26 09:32

Ha jó ez a szám, ez a 22%, akkor egyértelműen érdekesebb lesz a végjáték ezzel. Mondjuk az ilyen, csak egyszer a 4. negyedben jellegű szabályokkal nem értek egyet, de ha bejön a változtatás, akkor úgyis kiterjesztik majd. Gondolj bele az ilyen bevállalós edzők mondjuk egy jelentősebb hátrány esetén felállnak a második félidőre egy 4. & 15 kezdésre. Megőrjítené a népeket.

CicaHurka
CicaHurka
Reply to  Vicgeordie
2019-03-26 12:27

Nekem ez a 22% ferde… nem is kicsit (sokallom).
Nem tudom, hogy van-e rá stat, de olyan kellene, ahol pl nem fake punt történt, hanem 4.-re is nekiment az O, tehát a D úgymond “felkészülhetett a támadásra”.
Gyanítom, hogy ez alacsonyabb szám lenne, de ez csak megérzés, sajnos nem találtam róla adatot… :/

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  CicaHurka
2019-03-26 13:23

valószínűleg igazad van, erre én sem tudok adatot. bár sztem az ötből egyszer bejön azért nem olyan kirívóan magas szám :) (az adat egyébként a SB Nationtől van, ebből a videóból :)

Gergely Nagy
Gergely Nagy
2019-03-26 08:58

Nézzétek meg MacAfee solo onside kickjét és ha nincs szívetek, azután mondjátok hogy menjen :D. Szerintem igazságos az onside kick 60 perces egy meccs nem csak a végén kell pontokat szerezni.

Mol77
Mol77
2019-03-26 09:09

Ezzen ugyanaz a bajom, mint az extrapontnál: nincs meg kétség az utolsó pillanatig, hogy mi fog történni, hanem a felállásból egyértelmű.
Én szeretem, hogy a meccs végén szoros állásnál, csak a rúgás után tudjuk meg, mit választottak.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
2019-03-26 11:12

És mi van ha nem sikerül? Az ellenfél onnan jön ahol megállt a játék? Mert pl. egy sikertelen an side kick kísérletnél elég jó mezőnypozíciót kaptak… És honnan próbálnák a 4&15-öt?

katonadani
Reply to  Antal Kovacs
2019-03-26 11:57

első terv a 35ösről indulás volt, de felvetődött a 25 yard is, így a pontos részletek még nem fixek

Vicgeordie
Vicgeordie
2019-03-26 14:30

[amúgy fel sem tűnt a gonosz képválasztás Dani :). BB és a csapat egyik legnagyobb wtf meccse három onside kick-kel, ebből kettőt Ebner rúg (egyet 14-0 előnynél a második negyedben…) és bukta otthon az abban az évben elég világtalan Eagles ellen. emlékszem, nem láttam az idegtől pár óráig…]

katonadani
Reply to  Vicgeordie
2019-03-26 15:10

cuki, hogy feltételezed, hogy ennyire kutatok egy kép után :D
beírtam google-be, hogy onside kick meg rule meg nem tudom már mi aztán kerestem egy érdekeset, jól mutatót :D (a Patriots extra előny)

wolandrule
wolandrule
2019-03-26 17:46

Én nem örülnék az új onside kicknek. Az addig jobban játszó csapat ki van téve egy mákfaktornak. Feldob egy fogalmatlan csapat egy labdát az end zoneba, TD, vagy DPI, aztán 1 yardos kísérlet, majd aztán még egy zsuga a világba, és kész. Ráadásul az addig (vélhetően) jobban teljesítő Offense pontszerzés után nem kap lehetőséget, míg a dobálózásnak nem lesz vége, és lehet, hogy a 2 TD előnyüknek annyi.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

19
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x