Connect with us

Hír

Jerry Jones: Nincs szükség egy futókirályra a Super Bowlhoz

Ezekiel Elliott holdoutja javában tart, a Cowboys retorikája pedig nagyot változott az év elejéhez képest, amikor még arról beszéltek, hogy félre van téve az a pénz, ami Zeke szerződésének hosszabbításához szükséges. Most a tulajdonos Jerry Jones elmondta, hogy nincs is szükség egy kiváló futóra ahhoz, hogy megnyerd a Super Bowlt.

A lényeg az, hogy nincs szükség a futókirályra ahhoz, hogy Super Bowlt nyerj. Ez a futók dilemmája, hiszen a liga tudja, hogy nincs szükséged Emmitt Smithre vagy Zeke-re, hogy Super Bowlt nyerj.

A Cowboys egyébként három Super Bowlt nyert Emmitt Smith-szel a soraiban, és mind a három évben Smith futotta a legtöbb yardot az NFL-ben. Elliott az utóbbi három évből kétszer vezette a ligát futott yardokban, és mindkettőben bejutott a rájátszásba – a Super Bowl azonban nem jött össze.

Persze nincs egyenes arányú összefüggés a kettő közt, és egy kiváló futó egyértelmű, hogy nem elég a sikerhez, vannak fontosabb elemek is a csapatban. A Cowboysnak pedig jelenleg két fontosabb játékosa is van, akivel hosszabbítani kell, hiszen Amari Coopernek és Dak Prescottnak is lejár a szerződése a szezon végén.

40 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2019-07-30 08:27

Ha a futás lehetőségét tekintjük alapnak, akkor egyetértek Jones-szal, mert szerintem is a fal határozza meg, milyen futó lesz belőled. A két véglet: AP és Bell. AP “ész nélkül” belerongyolt” ezerrel az első lukba, nem sokat gondolkozott, nem tökölt, támadott. Bell meg használta az eszét és kivárta a legjobb lehetőséget. Mindkettő lehet sikeres, de a falon múlik, hogy lesz-e megfelelő rés, ahol átslisszolhatsz. Hiába vagy te a legjobb futó, ha szar a fal. Ettől még koránt sem mindegy, hogy utána milyen jó futó az illető és mennyi esze van a játékhoz. És itt már nem áll meg Jones logikája.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-07-30 09:16

Azért szerintem nincs teljesen igazad. Korunk egyik (ha nem a) legjobb futója AP előtt például soha nem volt elit fal, pár évet leszámítva ritka szörnyű irányítókkal kellett dolgoznia, mégis elérte azokat a teljesítményeket, amitől várhatóan még gyűrű nélkül is elég hamar HoF lesz. Ennek egyik oka ha jól emlékszem, hogy a kontakt után szerzett yardokban a legjobbak között volt. Aztán persze mindjárt jön Dani és rám cáfol majd a statisztikáival. :)
Zeke ugyanez a stílus. Egy tank a srác, akinek nem kell jól blokkolni, akkor is hozza a yardokat, mert rendkívül nehéz megállítani. Szerintem ő az a futó, aki sokat tesz bele a közösbe, és nem csak a fal miatt jó.
Egyébként most magadat próbálod nyugtatgatni Bélám, hogy nem fog nektek hiányozni Howard? :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-07-30 09:52

AP valóban kivételes, de az a fal – bár nem volt tökéletes, de – rendesen utat nyitott neki. A csoda AP-ben az volt, amit utána csinált és ezért mondtam azt, hogy rohadtul nem mindegy, milyen az a futó és ezért már nem áll meg Jones logikája(úgy láccik nem olvastál, csak begőzöltél :D ). Te meg ne legyél már ennyire önérzetes, hogy ha báncsák a tijédet, akkor ugrasz! Nem vagy te pecces… :D

És igen, szerintem is Zeke majdnem ugyanaz, mint AP. Elképesztő ösztönös zseni, más kérdés, hogy az esze másra nem elég… :D

A fenét, a frász van rajtam, hogy mi lesz nélküle!

fullánk
fullánk
2019-07-30 09:23

Lehet okosabb lenne ha nem nyilatkozgatna.
De… Alapvetōen igaza van. Iszonyat pénzt tolnak a csapatok a falba, hogy műkodhessen a futójaték és a passzjáték is. Valahol mindenkinél meg kell húzni a határt. Ha valakit túlfizezetnek a többiek sem akarnak majd relatíve olcsobban “érték alatt” játszani

Fanyul23
Fanyul23
2019-07-30 09:59

A Dallas fala mögött 3-4. körös RB-ig nem lenne probléma, semmi értelme zíket agyonfizetni. Murray után is ment a sírás, aztán döccenő nélkül ment tovább minden, sőt. Conner meg CJ Anderson közelmúltbeli példája kiválóan mutatja hogy a fal meg a rendszer sokkal fontosabb mint bármilyen futó.
Persze a mai világban a hibrid futók, akik kvázi slot elkapók is, többet érnek, de ez is könnyedén megoldható.
Amire minden pénzt be kell tolni meglátásom szerint (a csapatom kiváló antipélda erre) a két fal meg a QB. A többi mind mind megoldható rendszerrel meg jó coachinggal.

bjeela
bjeela
Reply to  Fanyul23
2019-07-30 10:16

Nagyábó eszondtam én is, de azért baromira nem mindegy, mire képes a futó a fal/blokk után. ;)

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  bjeela
2019-07-30 10:24

Ez nem kérdés. az viszont árnyalja a dolgot, hogy relatíve sok futó/elkapó tud hozzátenni a fal/blokk után yardokat, ha meg jó a rendszer akkor úgy sem ezekkel számol a staff, hanem ami fel van mágnestáblázva, mert arra lehet építeni nem pedig az “ösztönös” zsenikre. (mondjuk nálam a gyerekverőgeci meg a családierőszakológeci se zseni, semmilyen értelemben..)

bjeela
bjeela
Reply to  Fanyul23
2019-07-30 11:38

Ne keverjük a dolgokat, ha kérhetem. Ha valaki ért/zseni a focihoz még nem garancia arra, hogy rendes ember lesz.

Ami pedig a “relatíve sok futó tud hozzátenni…” gondolatodat illeti hááát, a szösz tudja. Igen, tökéletes példa erre Bell sztorija, jól igazol téged, de fájdalom, nem ismerem a statisztikákat ezzel kapcsolatban, így csak a megérzéseimre hagyatkozhatom és azok azt mondatják velem, hogy nem egészen úgy van az. Aztán simán lehet, hogy hülyeségeket beszélek. ;)

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  bjeela
2019-07-30 11:46

Nem keverjük, a megjegyzésem maximálisan szubjektív és emocionális. Értem hogy el tudod választani az embert(?) meg a foci teljesítményt, én meg lehet hogy nem. A lényegben egyetértünk. (nálam zsenik a Ronnie O’sullivan-ek, van Gerwenek, Phil Taylorok, Hosszú Katinkák, Messik, Ayrton Sennák, Brees-ek, Rodgersek, Bradyk.)

A második bekezdésedre átfogalmazom akkor a véleményem, miszerint lehet hogy zík tud 2000syardot/szezon, aki meg lenne helyette csak 1300-at mondjuk. Ettől még csapat szinten a különbség kijavítható és nem feltétlenül ezen megy el a SB, mert a nagy egészet vizsgálva szétosztható a 700syard különbség. Nem azt állítom hogy ez a lény nem TOP5 futó, hanem azt hogy majdnem 100%-ban helyettesíthető elem, ha a többi skill elem változatlan marad.

U.i: Jones papa se azt mondja ahogy kivettem hogy nem kell jó futó a csapatba SB-hez, csak azt hogy nem kell futó király (gondolom királyi fizuért) a SB-hoz.

bjeela
bjeela
Reply to  Fanyul23
2019-07-30 11:55

Jahogy, az más. Ha jól értem a felsorolásodból nálad az a zseni, aki eredményességgel is igazolja a zsenialitását. Szerintem meg nem teljesen így van ez, bár nem rossz értékmérő. ;) Azonban sok minden egyéb tényező is szükségeltetik a zsenialitás kiteljesedéséhez és egy futó esetében elég nehéz meghatározni, mitől zseni az illető. Csapatsportban meg aztán különösen nehéz. Az általános képlet az, hogy az irányítók, góllövők a zsenik, a védők, kapusok, védekező középpályások, etc, etc elvétve. Pedig ők is azok, amit Makelele példája is tökéletesen igazol. ;) Szóval szerintem a Zeke és az AP és a többi surmó is zseni a maga szintjén. Aztán lehet, hogy az értékrendem némileg eltorzult vénségemre… ;)

Ami a 700 yard difit illeti: elosztva valóban nem olyan sok ez, meccsenként kb 40 yard. Vagy mégis sok 40 yard? Lehet, hogy ezeken a 40 yardokon múlnak a szoros meccsek? Lehet, hogy épp ez a demoralizáló, elsöprő lendület ad hitet egy csapatnak, hogy nem kell beszarni, mert ott van az, aki ezt is megoldja, aki hozza a pluszokat, amit más nem? Akitől felpörög a csapattársakban is az adrenalin? Attól tartok, hogy a legnagyobb jóindulatod ellenére ezt a kérdést szigorúan számok alapján nézted. ;)

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  bjeela
2019-07-30 12:12

Áhhh, ennél sokkal egyszerűbben helyezem a zsenik polcra az embereket, kb azt jelenti nálam ez a kifejezés, hogy nekik megvan az a képességük, hogy ha minden klappol körülöttük és egészségesek/megfelelő technika segíti őket, akkor olyan szintre emelkednek amit senki, értsd a világon senki nem tud lekövetni. Nem azt jelenti hogy nem képesek vereséget szenvedni, vagy veszíteni, de ha megy nekik akkor nem fogja meg őket senki. Ez még akár igaz lehetne beszélgetésünk alanyaira is, viszont van egy másik hasonlóan fontos elvárásom, feleljenek meg a morális és erkölcsi elvárásaimnak. (nem mintha a történelem kerekében a véleményem túlzottan sokat nyomna a latba mielőtt félreértések lennének ebből :9)

A 700syard difis részben nagyon jók a kérdések, kérdésre kérdéssel nem felelünk de mégis:
És mi van ha eleve úgy készülsz és alakítod ki a rendszert hogy a meccsenkénti 40 syard difinek meglegyen a gazdája?
Mi van ha több philly special-lal készül emiatt mondujuk?
Mi van ha az egész stratégia mondjuk a top WR-re van kihegyezve és nem a top RB-re?
Akadémikus.

bjeela
bjeela
Reply to  Fanyul23
2019-07-30 12:19

Az erkölcsnek semmi köze a zseniséghez. Számtalan erkölcstelen zseni volt/van/lesz a világtörténelemben.

Értem, hogy rendszerrel akarod kiváltani a saját területén kivételes képességű játékost és elnézve BB szisztémáját még akár igazad is lenne, de sose felejtsük el, hogy BB nem huszadrangú senkiket, lúzereket épít a saját rendszerébe, hanem levetett, kiselejtezett, rosszul használt kivételes képességűeket, akik arra az adott feladatra tökéletesek lehetnek és ezt általában be is bizonyítja.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  bjeela
2019-07-30 12:20

A te világodban semmi köze, az enyémben meg belépő szint hozzá. :) Maximálisan értem a véleményed, de tudod a vélemény is olyan mint a segglyuk, mindenkinek van sajátja és jó esetben nem érdekli a másiké. :D

Az utolsó lennék aki BB szisztémáját hozná fel, mert végtelenül túl van már ez az egész tolva(arról alig esik szó hányszor szopja be a kukázással meg az “unortodox” draftolási technikájával, mivel mindig nyer ezért soha senkinek nem jut eszébe mennyi játékos landol nála is bustként, csak arra emlékszik a nép hogy már megint feltámasztott egy halott pályafutást), de mivel állandóan nyernek, kuss a nevünk.

bjeela
bjeela
Reply to  Fanyul23
2019-07-30 12:36

Bocs, félreértettél: nem az én világomban, hanem bármelyikben. Nem én döntöm el, hogy zseni az illető, hanem a teljesítménye. Attól az illető még lehet egy vállalhatatlan természetű, visszataszító, undorító féreg és megvan róla emberileg a véleményem, utálhatom is, mint az idegen szart, de akkor is zseni. A zseniség nem szubjektív megítélés kérdése, hanem az esetek jelentős részében mérhető valami, ergo az erkölcshöz semmi köze. Pl. Hitler zseniális politikus, manipulátor, szónok volt, de kevés vállalhatatlanabb, visszataszítóbb, undorítóbb alak volt nála a világtörténelem során(na, jó, mondjuk Torquemada sem volt semmi).

Persze, tévedni mindenki téved(jó, én nem :D ), még BB is, de az eredményessége igazolja, hogy jól mérik fel a szakértői az adott játékos képességeit, hogy mire lehet kiemelkedően jól használni és általában ezt jól is csinálják. De azok az emberek, akiket kiválaszt nem tehetségtelenek.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2019-07-30 10:37

A Dallas esetében pont az az offense problémája, hogy papíron roppant egyszerű levédekezni őket. Öld meg a futást és tartsd a zsebben Prescottot és passzoltasd onnan. Ezek közül Zeke miatt az elsőt sokkal nehezebb megtenni. De ha az megvan, akkor jó eséllyel szenvedő pályára tetted a dallasi támadósort, és meg is nyerted ellenük a mérkőzést.
Egy Zeke nélküli Dallasnak nem jósolnék értékelhető szezont…

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2019-07-30 10:37

Akkor most nem értünk egyet. Papíron a pats offense is egyszerűen levédekezhető, ne engedj futást középen amíg JMD az OC és vedd ki Gronkot (tudom hogy már nem) meg a 20yardon belüli passzokat. Aztán ahogy elnézem nem annyira megy ez a ligának.
Ezzel csak azt akarom mondani hogy attól hogy a recept egyszerűnek tűnik, a kaja még szarízű lehet.
azt írod hogy zeke miatt a futás megölése a nehezebb feladat, nah én meg úgy látom hogy a fal miatt nehéz ölni ellenük a futást, zeke csak a második fontos szempont ebből.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2019-07-30 10:45

Reméljük meglátjuk, és kiderül, hogy ki téved. :D

camillo 7777
Reply to  Fanyul23
2019-07-30 11:21

Szerintem BB jobb mint Garett, Brady jobb mint Prescott és Zeke jobb mint az utolsó pár Pats futó. Ezért kétlem ,hogy a hasonlatod helyt álló.
Szerintem nem szabad túl fizetni egy futót, de azért megértik Eliott hiányát.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  camillo 7777
2019-07-30 11:29

Nem jól értetted amit írtam, nem a személyes kvalitásokat állítottam párhuzamba. Teljesen triviális hogy az általad felsorolt személyek jobbak, a gyűrűk számából egész határozottan kiviláglik ez a tény. De azért köszi!

camillo 7777
Reply to  Fanyul23
2019-08-01 09:04

Akkor ,mire gondoltál?

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  camillo 7777
2019-08-01 09:21

Csak arra amit irtam, attol meg hogy a recept megvan a gyozelemre meg nem jelenti hogy azt meg is tudjak oldani.

Pl, minde ki tudta hogy az igazi Ronaldo kb 1 cselt csinal mindig, a legendas 28as biciklit, megse tudta soha senki levedekezni es szazadjara is golt lott belole.

camillo 7777
Reply to  Fanyul23
2019-08-01 09:54

Értelek, de Garret nem egy túl kreatív HC, ha mindenki megvan , megy a csapatnak, de ha kiesik valaki akkor vasaltak neki.
Nyereget pár meccset, de nem túl produktív a csapat. Lassan reagál dolgokra.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
2019-07-30 10:37

Szóval Zeke csapata átrágta magát a szerződés ajánlaton és tettek egy counteroffert. Ebbű trade lesz more.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
2019-07-30 10:37

Szóval Zeke csapata átrágta magát a szerződés ajánlaton és tettek egy counteroffert. Ebbű trade lesz more.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
2019-07-30 10:37

Szóval Zeke csapata átrágta magát a szerződés ajánlatot és tettek egy counteroffert. Ebbű trade lesz more.

acsdav2
acsdav2
2019-07-30 11:05

Dani, szerinted Cooper fontosabb, mint Elliott? Azért ez elég meredek állítás.

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  acsdav2
2019-07-30 11:14

egyformán fontosak. láttuk, mi van Zeke-kel Cooper nélkül, és láttuk, mi van Dak-kel Zeke nélkül. röviden: szopóban vannak.

makosteszta
makosteszta
Reply to  acsdav2
2019-07-30 11:21

Szerintem annyiban mindenképp fontosabbak, hogy nekik már csak 1 év van hátra a szerződésükből.

katonadani
Reply to  acsdav2
2019-07-30 12:11

nehéz kérdés igazából. Ha Zeke-et úgy használják a passzjátékban, ahogy tavaly, akkor nem biztos. De ha megint nem fogják ott használni – ahogy az első két évben -, akkor talán Cooper hasznosabb/fontosabb az offense számára.

Kétségkívül Zeke a jobb játékos, de arguably Cooper fontosabb.

slowmotion80
slowmotion80
2019-07-30 11:38

naná hogy megváltozott a retorika, a wr-by-committee helyett van egy igazi első számú receiverünk, akinek a fizetése többet fog kóstálni, mint a tavaly ilyenkori teljes receiver-állomány fizuja. kétszer többet. úgy is le lehet fordítani, hogy Zeke pénzét valszeg elviszi Cooper.

persze kérdés, hogy mi a jobb: a Cooper nélküli, Zeke-kel felálló támadósor, vagy a Cooperrel felálló sor Zeke helyett Alfred Morrisszal, meg a két újonc futóval?

Fetyke
Fetyke
2019-07-30 19:56

Szerintem amibe sokan nem is gondolnak bele Zeke szereplése kapcsán az az, hogy mennyi embert tesz az ellenfél védelme a boxba, ha Zeke a pályán van és mennyit ha nincs. Nem akarok hülyeségeket mondani, ezért Daniék majd rám cáfolnak ha tévednék, de mintha a dallasi mérkőzések közvetítése alatt mindig arra hívnák fel a figyelmet a szakkomentátorok, hogy legalább 7-8 embert kell a futás ellen a boxban tartani, ha Zeke van a pályán. Amint nincs, legalább 1-2 ember felszabadítható onnan. Innentől kezdve azért Cooper sem fog olyan nagyon villogni, ha simán megduplázzák, mert megtehetik.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  Fetyke
2019-07-31 07:10

Tessék. Tömören mítosz. Kicsit bővebben: no az nem teljesen úgy van ám.

Amióta Amari ott van többet állnak föl 11-ben. 2017 ben ez 58% volt. 2018 ban 66%.
Mindkét évben a futások 50%a ment 11 ből. De Zeke sokkal kevesebb stacked boxot húzott magára mint egy évvel korábban. Gyakorlatilag ebben középmezőny volt. És akkor a falról még nem is volt szó.

https://nextgenstats.nfl.com/stats/rushing#yards

https://www.sharpfootballstats.com/personnel-grouping-frequency.html

Fetyke
Fetyke
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-07-31 08:28

Köszönöm a statot. Gondoltam, hogy valaki megcáfol majd. :) De a számokkal ritkán vitatkozom, kivéve ha azok a PFF-től vannak. :D
Amit írtál, azt adom.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  Fetyke
2019-07-31 08:42

Engem az képesztett el, hogy egy rumorra ráugrott a szaksajtó. Néztem, hogy ez mi? És lám igazuk volt. Colin az első napon azt mondta, hogy Ebbűl trade lesz more. Simán hülyének néztem. Elkezdték a talkshowkban beszélni, hogy mi merre hány méter az eredményességében. Stacked box, fal stb. Néztem, hogy ezek hülyék. Skip bedobta egy hete, hogy Jerry biztos sokkal több sandaságot tud Elliotról, mint ami kiderült. Azóta ami történt:
Kapott ajánlatot. Azt mondta a csapata megnézni és jelentkezik. Rá három napra Jerry elmondja, hogy nem kell futóbajnok. Rá két nappal kiderül egy autóbaleset. Hát…

Most már azt hiszem ezek illuminátusok és vagy behódol a futó vagy trade lesz. :)

katonadani
Reply to  Fetyke
2019-07-31 08:13

ez így mind szép és jó lenne, ha passzolnának tömött boxokkal és futnának, ha kevesen vannak a boxban. De nem így tesznek, ha sokat futtatják Elliottot a tömött boxokba, aminek olyan sok értelme nincs

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2019-07-31 08:28

Na de ez már igazán nem Zeke hibája. Akkor nem futót, hanem edzőt (támadó koordinátort) kellene cserélni. :)

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  katonadani
2019-07-31 08:28

Mennyit futtatják Zeket tömött boxokban? :)

katonadani
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-07-31 08:42

az általad is linkelt nextgenstats alapján majdnem 25%-ban legalább 8 emberes boxba futott

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
Reply to  katonadani
2019-07-31 08:42

És ez középmezőny volt tavaly. Előtte még 35%. Te jó vagy vegasi oddsokban. Hogy adják a tradet, top dollárt, kiegyezést?

katonadani
Reply to  Zoltán Debreczeni
2019-07-31 08:56

a legújabb esélyes talán a top dollár (most volt erről valami pletyka, hogy nem tetszik a Gurley struktúra a Boysnak, de valahogy a legjobban fizetett lehet mégis), a legkevésbé esélyes sztem a trade

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

40
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x