Connect with us

Kupaktanács

FK! Kupaktanács – MVP-jelölt irányítók és berobbanó fiatalok

Az irányítók ellopták a show-t múlt héten, így a heti kupaktanácsban öt szerkesztő (katonadani, Jarred, chester, Renningan, alatriste) tárgyalta ki, hogy van-e jobb irányító Patrick Mahomesnál, mi történt Baker Mayfielddel, meddig juthat Lamar Jackson és Daniel Jones,  illetve veszélyben van-e Cam Newton és Nick Foles állása. 

 

 

 

Patrick Mahomes úton van az újabb MVP-cím felé: vezeti a ligát passzolt yardokban, TD-kben és még a labdát sem adta el idén. Lesz kihívója a címért? Van egyáltalán nála jobb irányító jelenleg a ligában?

katonadani: Jelenleg nincs valós kihívója, és ha így folytatja, nem is lesz. És nincs nála jobb irányító az NFL-ben.

Jarred: Mindig közbejöhet valami, ami átírja az eddigi forgatókönyvet. De szerintem ez nem fog megtörténni, ha nem sérül le, akkor idén is 50 TD és 5000 yard környékén lesz. Nem hiszem, hogy a jelenlegi mezőnyből bárki is tudná ugyanezt hozni.

chester: Van, Russell Wilsonnak hívják. Mahomes viszont egy olyan offense irányítója ami MVP-mágnes, szóval ha csak nem jön közbe nála sérülés, valószínűleg címet véd.

alatriste: Kihívó nélkül áll a ligában. Felvillanásokon kívül nincs más ilyen szinten és a média hype is akkora körülötte (teljesen jogosan), hogy nagyon nagy összeomlásnak kell jönnie ahhoz, hogy ne legyen toronymagas esélyes év végén.

Renningan: Talán én voltam a legszkeptikusabb vele kapcsolatban az egész szerkesztőségből, de ennyi ideig nem lehet ilyen jól játszani csak a rendszer miatt. A srác hihetetlen, és hacsak nem száll el teljesen és nem kezd el csak no look passzokat adni, akkor minden idők egyik legjobbja lehet. Jelenleg abszolút ő az MVP-cím legfőbb várományosa és azt is megkockáztatom, hogy Russell Wilsonnal karöltve a liga legjobb irányítója jelenleg.

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

 

A szezon előtt Mahomes mellett Baker Mayfieldet tartották sokan az MVP egyik nagy esélyesének, ehhez képest 56,9 százalékos a pontossága és több INT-je van (5), mint TD-je (3). Mi történt vele és úgy általában a Brownsszal?

katonadani: Hatalmas csalódás mind a Browns, mind Baker Mayfield. A gyenge támadófal nagyobb hatással van a játékára, mint vártam volna. Első évében úgy tűnt, Freddie Kitchens is jól kerüli ki a nyomásokat sémázással, gyorsabb passzokkal, stb., de ez most egyáltalán nem látszik. És még aggasztóbb, hogy Mayfield sem úgy kezeli a nyomást, mint tavaly. Szellemeket lát, hamarabb menekül a zsebből (így még több nyomást és sacket vonz magára), nyomás közben sem a pályát pásztázza, hanem maga elé figyel, ezek pedig nagyon nem jó jelek. Kíváncsi vagyok, mi lesz ebből szezonszinten, de egyelőre nagyon rosszul néz ki a helyzet.

Jarred: Browns just being Browns. Sejtettem, hogy ha van olyan csapat, ami még egy ilyen kerettel is képes lesz ezt elszúrni, akkor az a Browns lesz. Persze mindig ott a nagy feltámadás lehetősége, de ez a franchise bebizonyította már rég nekem, hogy nem szabad tőlük semmit várni.

chester: Engem már kezdett kimondottan idegesíteni az offseasonben ez a Browns-mánia, szóval örülök hogy lehúzták a plebs elképzeléseit a valóságba. Egyszerűen nem mindenki HC-matéria, nem egy edzőt láthattunk az elmúlt évekből, akiket felemeltek a(z egyébként kiváló) munkájuk miatt, aztán pedig akkorát koppantak, mint akik a Jetset tippelték csoportgyőztesnek. Lehet Kitchensnél is ez a helyzet, ami Mayfield teljesítményének rovására megy. Ugyanakkor van még bőven idejük felállni, szóval temetni sem kell ezt a csapatot.

 

 

alatriste: Túlzónak éreztem azt a hype-ot amit szezon kapott a csapat és kicsit a 2010-es évek all star Miami csapat jutott eszembe. A skill posztokon nagyon jól néz ki a Browns, de eddig még bizonyítatlan edző és egy gyenge támadófal sajnos könnyen tönkre teheti az emberek elvárását. Ugyanakkor mintha kicsit Mayfield is elhitte volna magukról, hogy Super Bowl esélyesek és nincs meg az a koncentrációja mint tavaly, amikor folyamatos underdogként tudtak meccseket nyerni. Összességében a keret rendben van, a védelem erős és fognak meccseket nyerni, és akár jól is jöhet nekik ez a gyenge szezonkezdet ahhoz, hogy visszarántsa őket a földre. Talán elég lenne 2019-ben csak arról beszélni, hogy jussanak be a rájátszásba és a Super Bowl-reményeket meghagyni a későbbiekre. Persze mindehhez kell Kitchens is, aki eddig nem mutatta meg, hogy jó döntés volt számára a rövid idő alatti ekkora ugrás.

Renningan: Dettó ugyanaz a helyzet, mint volt a Bucsnál Jameis Winstonnal és Dirk Koetterrel. Hiába: egy jó keret vagy egy tehetséges irányító önmagában semmit nem ér, ha nincs meg a szakmai háttér. Nagy kár érte, és nem lepne meg, ha nem jönne össze a pozitív szezon.

Csoporton belül maradva: Lamar Jackson két kiváló meccs után visszatért a tavalyi önmagához. Mit várhatunk tőle a továbbiakban?

katonadani: Az első két meccsen egyértelműen látszott a fejlődés a játékában, még ha a számait bőven meg is dobta a két gyenge ellenfél. Az viszont látszott most, hogy Mahomesékkal nem tudja felvenni a versenyt offense szinten, ha a védelem nem segíti ki, márpedig ez a defense nem olyan bivalyerős, mint megszoktuk az utóbbi években. A Marquise Brownnal való hosszú passzos kapcsolat láthatóan nagyon veszélyes lesz az idei évben, ez jobban megnyithatja a teljes offense-t, de a rövid passzoknál egyértelműen konzisztensebbnek kell lennie: a Chiefs ellen borzasztó volt, előtte viszont jól ment neki ez is. Nagyon érdekes az ő esete, és nagyon nehéz megváltoztatni bárki előre beidegződött véleményét róla, mert aki a jót akarja látni, az megtalálja, de aki a rosszat akarja látni, az is.

Jarred: Az egyik legnagyobb pozitív meglepetése volt az első két hétnek az ő játéka. Most a Chiefs ellen nem ment, de szerintem idén az ilyen meccsek lesznek a kivételek. A hosszú labdái ülnek, elkapói vannak, és nem ijed meg a nyomástól. Szóval szerintem azt fogja folytatni, amit az első két héten láttunk tőle.

 

 

chester: Amint nem a tavalyi és a vélhetően idei 1/1-es, hanem egy SB-contender csapat került vele szemben, nem ment neki annyira jól. Ez alighanem a liga háromnegyedére igaz lehet, szóval nem kerítenék neki akkora feneket. Látszik a fejlődés a játékában, ilyen ütemben egy egész jó kis offense állhat össze rövid időn belül, ami mondjuk a post-Brady érát követően odaférkőzhet az AFC trónkövetelői közé.

alatriste: Nem jött rosszul, hogy a liga két leggyengébb csapatával kezdték a szezont, de a tavalyi tapasztalatok alapján az ott mutatott játék mindenképp meglepetés. Úgy gondolom, ahogy azokat az eredményeit, úgy a Chiefs elleni kevésbé jó teljesítményét se kell egyből készpénznek venni. Jackson képes lehet arra, hogy bekerüljön a liga top 15 irányítója közé és úgy tűnik, Harbaugh hozzá tudja segíteni ehhez. Ugyanakkor top 10-es, hovatovább top-5-ös teljesítményt konzisztensen nem látok benne. Mivel jó csapat a Ravens, továbbra is PO-ba várom őket, ahol 2-3 meccsen kell csak kiemelkedően játszani a komolyabb eredményekért – ami benne lehet Lamarban.

Renningan: Jackson fejlődése lenyűgöző, nem hittem, hogy olyan mélységekből lehetséges ilyen szinten játszani. Ugyanakkor sem a Cardinals, sem pedig a Dolphins nem mérvadó, hiába tűnt közben Hall of Famernek – a Chiefs védelem például csak gyenge közepes, és ellene már közel sem ment neki annyira. Nem gondolom, hogy valaha elit irányító lehet, de a fejlődési üteme alapján Joe Flaccónál bőven többet látok benne, és minden további nélkül nyerhet vele akár Super Bowlt is a Ravens a következő években.

 

Gardner Minshew eddig parádés a Jaguarsszal. Ha tudja hozni ezt a szintet és például rájátszásba vezeti a csapatot, akkor jövőre megtarthatja a kezdőt az agyonfizetett Nick Folesszal szemben?

katonadani: Ez is nagyon érdekes helyzet, és ennek is nagyon várom a kimenetelét. Foles ugye még idén visszatérhet, ami még érdekesebbé teszi a dolgot és a Jaguars helyzetét. Ha Minshew így folytatja és ilyen jól tud játszani, akkor nehéz lesz indokolni Foles bevetését, de persze amint lesz egy rossz meccse a fiatalnak, és Foles már készen áll, akkor meg lehet ejteni a visszacserét. Lehet, hogy nem sietik majd el a kulcscsonttörésből lábadozó irányító visszatérését és elodázzák majd, ha kitart a Minshew Mania, de ha már nem fog olyan jól játszani, akkor szerintem újra bedobják Folest, mert mégiscsak belefektettek egy csomó pénzt. A jövő évvel kapcsolatban még inkább kivárnék, azért mégicsak két és fél meccsről van még szó.

Jarred: Imperator Nicholaus Foleus Victorius Divi Filius legyőzhetetlen, uralma pedig megdönthetetlen. De viccen kívül Minshew nagyszerűen helyettesíti, van benne lehetőség. Ugyanakkor a Jaguars jelenlegi vezetésével nem lesz képes semmi olyat alkotni, ami megkérdőjelezhetetlenné tenné az ő kezdő pozícióját. Szerintem Foles idővel vissza fog térni, és ahogyan az Eaglesszel tette tavaly, be fogja juttatni a Jaguarst a playoffba egy kilátástalan helyzetből.

 

 

chester: Ahhoz, hogy rájátszásba vezesse a csapatot, kéne egy csapat. A Titans elleni győzelem életmentő volt, mert kezdtek rossz irányba tartani a dolgok, de ettől függetlenül szerintem nem lett favorit a PO-ra a Jags. Ettől függetlenül Beowulf csodálatos teremtés, remélem sikerül tartania a szintet, és akkor végre elfelejthetjük Nick Folest is.

alatriste: Ha van Minshew bandwagon akkor én elég régóta utazok rajta. Kevésbé követem az NCAA történéseit, de a draftokra való felkészülés alatt nagyon tetszett a srác teljesítménye. Persze álmomban nem gondoltam volna, tőle lesz hangos az NFL 2019-ben, ugyanakkor nagyon kellemes meglepetés, hogy ilyen összeszedett a játéka. Kicsit a szurkoló is szól belőlem, de Minshew nem fogja visszaengedni a kezdőbe Folest és PO-ba vezeti a Jaguarst. Persze lesznek majd sokat sugalló kameraképek a már egészséges, oldalvonal mellett álló Folesról 1-1 Gardner INT után, de ha fent tartja a játékát, nem szabad kitenni a kezdőből. A mostani ováció körülötte remélem nem megy rá a játékára és földön tud maradni, de nem csoda, hogy a Jaguars társadalom megéli azt, amit már annyiszor szerettek volna – végre jogosan rajonghatnak/bízhatnak az új irányítójukban.

Renningan: Foles leigazolását, pláne ilyen összegért én már tavasszal is óriási baromságnak tartottam. Soha nem volt egy jó/franchise irányító, soha nem is lesz – egy prémium csere vagy egy bottom kezdő szintjét megüti, aki egy hiper-szuper csapattal akár meg el is érhet valamit, de sokkal egyszerűbb egy jó irányítót találni, minthogy egy Foles-szintű játékos köré Eagles-szintű csapatot építeni. Minshew-nak nagyon rosszul kell játszania, hogy Folest visszaküldjék a kezdőbe és nem tudom elképzelni, hogy ennyire bezuhanjon. Azt viszont igen, hogy jövőre Foles egy csere után már új csapatban fog játszani.

Ha már Minshew: Kyle Allen is zseniálisan kezdett a Panthersben. Egy meccs alapján még nem lehet hosszú távú következtetéseket levonni, de lehet esélye megragadni a kezdőben? Cam Newton már 30 éves, az elmúlt két évben folyamatosan sérült volt, a lábai nélkül amúgy sem egy top QB,  a szerződése 2020 után lejár, tavasszal pedig 19,1 milliót lehetne megspórolni a kivágásával/elcserélésével – adná magát a váltás, ha van alternatíva.

katonadani: Nagyon jól mutatnak a számai, egész jól is játszott (nem annyira, mint a számai sugallják), de azért itt is várni kell, mert mégiscsak a Cardinals defense volt. Az biztos, hogy Allen jobb a félig sérült Newtonnál, így mindenképp meg kell várni, hogy teljesen felépüljön SuperCam, addig Allennel jobb esélyei vannak a Panthersnek. A teljesen egészséges Newton viszont egyértelműen jobb Allennél, így már csak az a kérdés, hogy mikor és mennyi időre tud teljesen egészséges lenni.

Jarred: Alapesetben azt mondanám Newton a Panthers kezdője, hiába volt Allen nagyon bíztató a Cardinals ellen. Azonban a sérülései valóban aggasztóak. Tavaly voltak gondok a vállával, ennek ellenére játszatták, ami csak tovább rontotta a helyzetet. Tartok tőle, hogy a vezetőség döntéseinek hála ő is Luck sorsára jut.

 

chester: Kettészedném a kérdést. Az, hogy Allen lesz a Panthers jövője, azt nem látom lelki szemeim előtt (#teamGrier), ellenben Newton helyzete nagyon is valós probléma lehet Marty Hurney general managernek. Viszont Newton amíg bír mozogni, addig nem hinném hogy leváltják a szerződése lejártáig.

alatriste: Egy meccsből még nem merném kijelenti, hogy leáldozott Newtonnak a Panthersben. Vezette már döntőig a csapatot, így úgy gondolom, amíg ő a csapatnál van, addig kezdő lesz egészségesen. Utóbbi a nagyobb kérdés. Nem tartom valószínűnek, hogy Allen olyan lehengerlő maradjon, hogy ha Cam visszatér, ne kapja vissza a helyét, de abba se vagyok biztos, hogy ha év végén messze lesz a csapat a rájátszástól, akkor akár Allent, akár Griert ne próbálja ki a csapat és gondolkozzon el a szakításon Newtonnal.

Renningan: Allen szerintem irreleváns a Panthersnél a jövő szempontjából, arra viszont mindenképp jó, hogy megmutassa, Newton pengeélen táncol. Passzolni soha nem tudott kiválóan, a rá hívott futójátékok és menekülések nélkül pedig nem nagyon lehet rá csapatot építeni. Hosszabbítani semmi esetre nem hosszabbítanék vele, de jövőre még adnék neki egy utolsó esélyt.

Daniel Jones egyből kiváló játékkal és győzelemmel mutatkozott be. Vajon mindenkire rácáfol, és Dave Gettleman lesz a zseni?

katonadani: Utóbbit azért nem mondanám összességében, de ebben a kérdésben nagyon úgy tűnik, hogy széllel szemben pisálva mindenkivel ellentétben igaza lesz. Nagyon szurkolok Jonesnak, mert nagyon nem érdemelte meg a hate-áradatot, amit kapott májustól az előszezonig, de jelenleg magamat is beleértve mindenki draft előtti véleményére rácáfol, és simán lehet a Giants franchise irányítója.

Jarred: Az biztos, hogy Jones sokkal jobb mint az elmúlt évek Manningje. És neki még csak egy Beckhamje sincs, aki a rosszul megdobott labdákat is elkapja. Egyértelmű, hogy övé a jövő. Ami Gettman zsenialitását illeti… Nos, ő továbbra is tartja, hogy a futást kell megállítani, és nem a passzt, szóval mindenki szétpasszolja a Giantset. Amíg ezen a felfogásán nem változtat, addig hiába lesz egy jó irányítója, a playoff messze lesz.

chester: Jones nálam egy Josh Allen gyengébb karokkal. Benne a draft pillanatában a karizmája tetszett, és Jonesban is hasonlót látok. Egyikük sem lesz a liga legjobb, legpontosabb stb. irányítója, ellenben a kisugárzásuk és tökösségük bőven kihathat a csapattársakra, amivel fel lehet húzni az offense teljesítményét. Védelem nélkül viszont nem lesz arrafelé PO.

alatriste: Ugyancsak egy meccs után ne kiáltsunk ki messiást, de Jonesnak játszani kell, mert bizonyította, hogy nem rosszabb mint Eli. A Giants újjáépít ebbe pedig teljesen fölösleges egy 38 éves irányítóhoz ragaszkodni. A sajtó picit furán jött ki, hogy 2 meccs után lépték meg a váltást, de ha Jones berobban senkit se fog érdekelni. ha a játéka idén összességében csak fele ilyen meggyőző is lesz már megérte a cserét. Drukkolok neki, mert a közutált személyből nagy történet lenne, ha New York hősévé válna.

Renningan: Jones nem tud olyan jól játszani, hogy Dave Gettleman zseninek tűnjön, de annyira jó lehet, hogy megmentse a GM állását. Eli-nál mindenképp több potenciál van benne, szurkolok neki.

[/ppp_patron_only]

16 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2019-09-27 16:21

Haggyatok má ezzel a Mahomes mániával! A csávo hanyadik is volt a drafton? És hanyadik Trub? Naugye. Egymilliárd légy nem tévedhet.

Zoltán Debreczeni
Zoltán Debreczeni
2019-09-27 16:50

Priceless: “aztán pedig akkorát koppantak, mint akik a Jetset tippelték csoportgyőztesnek.” /Ismeretlen Chester/

Fetyke
Fetyke
2019-09-27 17:16

1.) Mahomesnak azért van kihívója az MVP címre, igaz azt nem az irányítók között kell keresni. Delvin Cook számai egyelőre félelmetesek és fantasztikusak. Ha ezt hozza továbbra is egész évben, akkor Mahomes sem lassíthat (Dani figyelmébe ajánlom, hogy Delvin 6,6 yardot átlagol futásonként, annyit, mint amennyi Wentz passzátlaga). Persze, ha Patrick hozza az 5000 yard és 50 TD körüli szezont, akkor nincs kérdés, sima MVP címcédés lesz. De ha kicsit belassul, esetleg elkezd INT-eket dobálni, akkor már elképzelhető, hogy szoros lesz a verseny.
2.) Mayfield és a Browns nagy talány. Talán kevesebb szöveg és több alázat kellett volna nyáron…
3.) Lamarról beszélni sincs értelme. Nem értem minek a semmit masszírozni. Fejlődött-fejlődött, akár csak tavaly Traubi…
4.) Az újoncok szépen mutatkoztak be valóban. De azt ne feledjük, hogy ez annak is köszönhető, hogy az ellenfelek előtt ők még teljesen ismeretlenek voltak, márpedig ez az NFL-ben nagy előny szokott lenni. Aztán eltelik 2-3 meccs, már lesz anyag róluk és jön 1-2 két komolyabb védelem, akkor derül ki, hogy ki is igazán legény a gáton. Egyelőre nem ájulnék el egyiktől sem, lássunk előbb legalább egy fél szezont tőlük.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-09-27 21:19

Trub fejlődött? Ezt milyen szuperfelbontású nanomikroszkóppal vetted észre?

renningan
renningan
Reply to  bjeela
2019-09-27 21:33

Ha tudja bizonyítani a fejlődést, akkor azért Nobel-díj járna.

bjeela
bjeela
Reply to  renningan
2019-09-28 07:04

Hánemeszondom? De! Mármegintigazamvan…

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-09-28 07:13

Nincs igazad! Lásd fenti válaszomat!

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-09-28 07:20

Visszavonom, igazad van, valóban fejlődött és a bűnszartól eljutott az elfogadható középszerig, de most megint visszaesett a két szint közé.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2019-09-28 07:13

Trub 2017-ben 12 meccsen 2 TD-t futott, tavaly 14-en 3-at. Ez, akárhonnan nézzük fejlődés!

ewzywv
ewzywv
2019-09-28 05:37

Nem mukodik a Patreon bejelentkezes :/ Hiába megyek rá h engedelyezze a hozzaferest, visszadob a cikkre és nem hozza be a többi részét hanem megint asszondja h legyek Patron

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  ewzywv
2019-09-28 07:13

Csatlakozom. Nálam is ez van.

katonadani
Reply to  ewzywv
2019-09-28 08:13

teszteltem, nálam sem… nem csináltunk semmit vele pedig tegnap óta, szal nem nálunk van a hiba forrása :( most frissítettem a plugint, hátha, de ha jól látom ez sem vezetett sikerre…

rowi
rowi
2019-09-28 08:22

amíg mahomes a tavalyi számai fölött van, addig szvsz nem nagyon lesz kérdés. a tavalyi mvp még az mvp szezonjánál is jobb? nehéz nem rá szavazni.

ugyanakkor megjegyezném, hogy wilson is a legjobb szezonkezdését produkálta evör, de hát mahomes árnyékában ez nem sokra lesz elég…

Everlast77
Everlast77
2019-09-28 11:28

Továbbra sem megy a Patreon-os bejelentkezés, vagyis nem nyitja ki az oldalt :(

renningan
renningan
Reply to  Everlast77
2019-09-28 12:31

Az nagyszerű, mert mi meg semmin semmit nem változtattunk tegnap óta… próbáljuk kinyomozni, hogy mi a halál történt.

katonadani
Reply to  Everlast77
2019-09-28 18:59

megoldottuk, ismét működik :)

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

16
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x