Connect with us

Hír

Kittle, Hooper és Ertz új alapokra helyezheti a tight end piacot

A tight end poszt talán mondhatjuk, hogy alulértékelt az NFL-ben a fizetéseket tekintve. A legjobban kereső TE évi $10 milliót visz haza jelenleg (Jimmy Graham), miközben – csak hogy viszonylag könnyen összehasonlítható posztot említsünk – az elkapók közt ez csak a 24. helyre lenne elég, Devin Funchess keres épp évi 10 millió dollárt (Sterling Shepard és Jamison Crowder van előtte-utána).

Az azért minden NFL-szerető nézőnek egyértelmű, hogy a liga legjobb tight endjei (Kelce, Kittle, Ertz, stb) egyértelműen jobb játékosok és nagyobb hozzáadott értékük van, mint a világ Funchesseinek, Crowderjeinek, Shepardjeinek – nem lebecsülve az ő képességeiket. Adam Schefter információi szerint pedig idén végre korrigálhat a piac és az új szerződésre váró top tight endek – George Kittle, Zach Ertz, Austin Hooper – új alapokra helyezhetik a poszt értékét a szerződéseket tekintve.

Közülük csak Hooper lesz ténylegesen szabadügynök tavasszal, de nehéz elképzelni, hogy Kittle jövőre a $735 ezret fizető újonc szerződésével lépjen pályára (negyedik, utolsó évébe lép), illetve Ertz szerződése is csak 2020-ra érvényes már, így neki is kinéz egy hosszabbítás. Rajtuk kívül szabadügynök lesz Hunter Henry és Eric Ebron is, bár ők talán nem kaphatnak akkora gázsit, mint a fentebb említett társaik.

A várakozások szerint tehát bőven átléphetik többen is a $10 milliós határt, az viszont jó kérdés, végül hová lövik be a poszt krémjének értékét a játékosok ügynökei és a csapatvezetők. Tavasszal kiderül.

21 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
2019-12-16 14:26

Monjuk Graham 24 helye túlzás is lenne. :D Nem is beszélve ezért 10 milla.

acsdav2
acsdav2
2019-12-16 14:33

Gronkowski 2012-ben kapott évi 9M-s szerződést a Pats-től. Szerintem a mostani Kittle egy polcra helyezhető az akkori Gronkowskival, így a fizetésnek is olyannak kellene lennie. Én évi 16M-ra lőném be az értékét.

Sestertius
Sestertius
2019-12-16 15:08

Az szinte biztos, hogy Kittle 15 fölött lesz.. én a 18-on sem lennék különösebben meglepve
Nálunk Andrews se hiszem, hogy jövőre 15 nél olcsóbban ki fog jönni (főleg a sapi növekedésével)

Fetyke
Fetyke
2019-12-16 19:35

Az irányítón és talán a támadófal tagjain kívül nincs pótolhatatlan ember egy támadósorban. Szerintem biztosan nem ér meg top5 elkapó fizut jelenleg egyik TE sem. Ezt a 16-18 milliós fizetést soknak tartom. 12-13 milliónál többet nálam egyik sem érne meg jelenleg.

Sestertius
Sestertius
Reply to  Fetyke
2019-12-16 20:32

Nyilván vannak fontosabb és kevésbe fontos posztok, de az, hogy nincs pótolhatatlan ember a támadósorban szerintem erős túlzás.. talán csak a futó. Erről pomt a pats szurkolók tudnának idén mesélni, de ha Kittle-t kivennénk ebből a 49ersből akkor szerintem lenne pofáraesés.
Egy elit TE-nek pedig szerintem van akkora hatása a játékra, hogy top10 alja wr fizetést kapjon (idén a 16-18 szerintem bőven top 15 lesz ‘csak’)
A probléma mondjuk adott, hogy ha jól rémlik akkor a TE a második legsérülékenyebb poszt az RB után. Viszont jó TE-t nem találsz minden bokorban (kb 10 valamirevaló TE van a ligában..) futókkal elentétben, ahol minden draftra jön 4-5 turbónyuszi.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Sestertius
2019-12-16 21:13

Egyetértek, annyi korrekcióval, hogy szerintem 5-6 valamirevaló TE van a ligában.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Gáspár Bollók
2019-12-16 21:43

Sokkal több! Csak a cikkben fölsoroltak 3-at… :) És Ertz még csak nincs a legjobb 3 TE között jelenleg a ligában. Nálam az 5-be sem fér be…

Fetyke
Fetyke
Reply to  Sestertius
2019-12-16 21:51

Direkt nem akartam ebbe az irányba elterelni a témát, de nem látok ma olyan kaliberü TE-t a ligában, mint Gronk volt. Szerintem egyik TE-nek sincs akkora hatása ma a csapata támadójátékára, mint neki volt.
Kittle áll hozzá a legközelebb, de könyörgöm, ezért nem érdemel Thomas szintű fizetést. Akkor hasonlítsuk így össze őket, ár-érték arányban. Thomas-t, Jones-t, Hill-t vagy Kittle-t választanád a csapatodba ha egyszer ugyanannyiba kerülnek? Szerintem ez igazából nem is kérdés.
Persze lehet, hogy Vikings szurkolóként most el vagyunk kényeztetve, de nem látom úgy, hogy olyan nehéz lenne egy TE-t pótolni. Például idén is 3 tehetséges TE került draftolásra, ebből kettő nem is vallott szégyent. Futóból idén ennyi tehetség nem érkezett például… Én pont, hogy most nem érzek akkora TE hiányt, mint pár évvel ezelőtt volt.

Sestertius
Sestertius
Reply to  Fetyke
2019-12-16 22:27

Idei fizu magasabb lesz mint az előző évek szerződései. Sztem Kittle ér annyit mint a 10. WR mondjuk.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Sestertius
2019-12-16 23:18

Sztem nem! Persze van a top 10 elkapó között olyan aki nem érdemli meg a fizuját. De a 11. helytől ilyen nevek és fizuk vannak: 11. A.J.Green 15M; 12. D. Adams 14,5M; 13. S. Diggs 14 M! Azért nálam Kittle nincs ezen játékosok szintjén, azaz nem nem ér föl egy top10 WR1-el. Nem ér egy Coopert, hogy egy olyan játékos mondjak, akinek jövőre új szerződést kell, hogy adjon a csapata.
A sapka jó, ha 10%-al nő, ez nem indokolja, hogy hirtelen ennyit ugorjon a TE-k fizuja. Kittle esetében tudom a 12-13 milliós fizut egyébként egyedül elképzelni. De a fölött már nagyon drága lenne. Az általad említett 15-18 misi rendkívül sok, annyit adni őrültség lenne. Azért ne feledjük, hogy Sanders idei fizuja 10 millió és jövőre neki is új szerződést kell adni (elvileg).
Ertz biztosan nem ér 10-12 milliónál többet (idei fizuban). Nem olyan jó játékos ő, mint ahogy a számai mutatják, egyszerűen simán agyon van használva. Daninak üzenem, hogy pont ez az egyik legnagyobb baj egy ideje az Eagles támadósorával. Egyszerűen tök kiismerhető.
És ennél többet Hoopernek sem adnék. Nagyon jó elkapó sor van Atlantában, egy közepes, de esetleg jobban blokkoló TE-el lehet még többre is menne a Falcons.
A cikkben is megemlítették, hogy a legjobban kereső TE-nek, Grahamnek jelnleg évi 10 milliós a fizuja. És az is mekkora pazarlás a Packers részéről! :) Nem gondolhatod komolyan, hogy hirtelen 50%-al vagy annál is jobban megemelkedik a poszt játékosainak a fizetése. Én ezt kizártnak tartom!

Sestertius
Sestertius
Reply to  Fetyke
2019-12-16 23:33

Graham jelenleg nem ér 2 millát se, nem hogy 10 et, azért ne ő legyen a szint..
Az első kérdésedre válaszolva a felsorolt 3 nál egyedül Diggsnek vannak jobb számai, egyikük szerződése sem idei.. ergo sztem igen, ér ennyit Kittle, főleg, hogy futójátékoknál is hasznos, nem csak helykitöltő mint egy WR.
Namost ha azt vesszük, hogy ha Diggs 14 ét megemeled 10 százalékkal akkor máris 15 felett vagyunk.
Én azt gondolom, hogy a 15 teljesen reális, és azért írtam 18 ig, mert a JG szerződés után akár ezt is kinézem a 49ersből :D
Nem kell messzire menni nálunk is egy TE a No1 fegyver (LJn kívül persze)
Szerintem a mai NFLben már egyáltalán nem elcseszett gondolat megfizetni egy elit TE-t, főleg mivel a klasszikus MLB kezd kikopni, és seggdugasz SSek rohangálnak középen, hatalmas mismatch lehet egy nagydarab TE… egy Kittle show bármelyik meccsből összevágható ahogy pattognak róla a LBek.
Arról nem beszélve, hogy rengeteg láncmozgatása van. Száz szónak is egy a vége, ha idén kap egy 4 év 60 gurigás szerződést akkor szerintem az egy korrekt deal

katonadani
Reply to  Fetyke
2019-12-17 09:36

“Daninak üzenem, hogy pont ez az egyik legnagyobb baj egy ideje az Eagles támadósorával. Egyszerűen tök kiismerhető.”

Ezt úgy mondod, mintha lenne más játékos, aki el tudna kapni labdát :D Azért kiismerhető, mert nincs más, akire lehet játszani.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2019-12-20 13:12

Amíg nem próbáljátok ki, hogy van e, addig nem derül ki. :D

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-12-20 09:22

“Nem olyan jó játékos ő, mint ahogy a számai mutatják, egyszerűen simán agyon van használva.”

Szóval mint Michael Thomas?

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-12-20 13:06

Nem! Thomas a felé menő labdákat szinte mind elkapja, ellenben Ertz-nek rengeteg a sikertelen targetje. Hatékonyságban össze sem hasonlítható a két játékost.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-12-21 12:29

Ez egyébként inkább a Brees vs Wentz passzpontosságot igazolja.

Meg Payton zsenialitását.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2019-12-16 21:06

Hát azzal azért vitáznék, hogy mennyire pótolhatatlan egy támadófalember. Egy WR1, Kittle szintű TE vagy Kamara típusú RB szerintem többet ér, mint bármelyik falember.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2019-12-16 21:43

Szerintem egy elit Tackle-t lehet a legnehezebben pótolni. A Rams tökéletes példa rá, hogy mennyit érnek a playmakerek, ha az elit fal meggyengül.
Kamarat tökéletesen pótolta Murray, amikor sérülés miatt nem tudott játszani. Egy szemernyit sem lehetett megérezni a hiányát.
Van néhány WR1, akit valóban szinte lehetetlen pótolni. Ők kapnak 15-20 milla körüli fizut. Na nehogy már egy TE ennyit érjen…

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-12-20 09:18

Kittle úgy tűnik, hogy pont annyit ér egyébként, mint egy WR1.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-12-20 13:01

Igen, egy középszerű WR1 teljesítményt alulról súrol, de a top elkapók teljesítményének a közelébe sincs. A 16. legjobban kereső elkapó jelenleg Jeffery, aki évi 13 milliót keres.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  acsdav2
2019-12-17 08:26

Ennek cáfolatához elég megnézni szerintem Bell számait.

21
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x