Connect with us

Beharangozó

Az utolsó?

Csak lenne már vége! Nem hiszem, hogy nagyon távol állok a valóságtól, ha azt mondom, ez a gondolat rengetegszer átfuthatott a Patriots szimpatizánsok agyában látva Tom Brady idei játékát. Hiszen a 12-es ahelyett, hogy tavaly méltósággal, a csúcson visszavonult volna, inkább megindult lefele a lejtőn. Ugyanakkor ez a csapat – még ha viszonylag korlátolt ellenfelek ellen is, de – megmutatta, hogy elbírja a beszakadó Brady idei játékát. A Titans pedig pont egy olyan ellenfél, amilyeneket a Patriots rutinbol rakott zsebre a rájátszásban az elmúlt időben aktuális formától függetlenül. Így pedig Brady búcsúja is szép lehet… legalábbis Foxborough-tól biztosan.

Azzal nagy titkot nem árulok el, hogy a Patriots továbbjutása egyértelműen a védelmén fog múlni, mert ez a támadósor a ritmustalan játékával képtelen végig menetelni hosszú pályán. A D# viszont még mindig a liga legjobbja – még akkor is, hogyha a Miami ellen azért kisebb csorba esett az egész egységen.

A Titans legfontosabb fegyvere Derrick Henry és a futójáték, így a hazai siker alapvető kritériuma, hogy limitálják az alapszakasz legtöbb futott yardjával rendelkező játékosát. Ez egyáltalán nem ígérkezik könnyű feladatnak.

A Patriots futás elleni védekezése – ha a nagyátlagot vesszük alapul – egész korrektnek mondható a zónafutások ellen, hiszen Jamie Collinsék mindössze 3,6 yardot engednek ezen a téren az ellenfeleknek. Ugyanakkor arra is láthattunk példát bőven ebben a szezonban, hogy egy-egy meccsen teljesen vállalhatatlan produkcióval rukkolt elő a védelem a játék ezen aspektusában. Elég csak visszagondolni a Ravens, a Bengals és a Browns elleni meccsekre, ahol Mark Ingram 10 zónafutásból 97, Joe Mixon 20-ból 85, Nick Chubb pedig 12-ből 58 yarddal büntette a Patriotsot.

És hogy miért emeltem ki a zónafutást? Mert Henry leginkább zónablokkolás esetén tud kiteljesedni. A running back 204 futásból 1112 yardot haladt előre az alapszakaszban, az összes futását figyelembe véve pedig az első kontakt után 4,2 yardot átlagolt.

És itt eljutottunk arra a pontra, ahol a Patriots védekezése eldöntheti vagy elveszítheti a meccset. A Titans amellett, hogy egy jó futó csapat, a liga egyik legjobbja az extra yardokat illetően. Henry 4,2-es első kontakt utáni yardátlaga a második legjobb volt a liga futói között. Emellett az elkapóik is szorgosan kapargatják a plusz yardokat az elkapást követően. A.J. Brown 8,8 yardos elkapás utáni átlaga a legjobb az egész ligában a WR-ek között, a tight end Jonnu Smith 8,4-es átlagánál csak egy TE hoz jobb átlagot, miközben Corey Davis 4,9-ese sem feltétlen elhanyagolható.

Az persze jó kérdés, hogy majd a Patriots hogyan fog védekezni a Titans elkapóin. Az pedig kulcsfontosságú lesz, hogy Stephon Gilmore-t egy emberre állítják rá, akit mindenhova követ, vagy pedig úgy védekezik majd a Pats secondaryje, ahogyan a liga legtöbb csapata a Titans ellen: maradnak végig ugyanazon az oldalon.

 

 

Mindössze 3 csapat volt az alapszakaszban, amelyik végig ugyanazt a cornerbacket állította a Titans legjobb elkapójára. A szezon elején a brownsos Denzel Ward és a chargerses Casey Hayward ment végig Davisszel, majd a szezon végére A.J. Brown kapta a Saints legjobb cornerbackjét Marshon Lattimore személyében, aki mellett mindössze egy elkapása volt 34 yardért. A liga legjobb secondaryje a szezon végére kissé megrogyott, de az addigi konstans teljesítmény egy olyan alap, amire bármikor fel lehet építeni egy teljes gameplant. Azt pedig nagyon nem látom jönni, hogy rövid időn belül újra előforduljon, hogy a csapat kezdő secondaryjéből egyszerre hárman is 100-as passer rating fölötti értéket engedjenek az ellenfélnek.

A Patriots nem teheti meg, hogy ne csinálja meg elsőre a szereléseket, mert pont a gyakori emberezés miatt a Titans egy-egy broken tackle kiharcolásával rengeteg extra yardot szerezhet. Nem véletlen az sem, hogy a csapatnál egész héten kiemelt szerepet kapott a szerelések kivitelezése. És hogy miért biztató ez?

Mert a New England az egész alapszakaszban mindössze 93 szerelést hibázott el, ami a harmadik legkevesebb a teljes mezőnyben. Ha pedig ezen a koncentráltságon és hatékonyságon tud még javítani a gárda, akkor a játék ezen szegmensében limitálni tudják majd a Titans erősségeit. Abban pedig híresen a liga legjobbja Bill Belichick, hogy ellehetetlenítse az ellenfél legnagyobb erősségét, jelen esetben a futójátékot és a play-actiont.

Kár lenne tagadni, hogy a Patriots a Miami elleni utolsó mérkőzésen fejben egészen máshol járt. Így abból a mérkőzésből sok dolgot nem is lehet előre vetíteni a rájátszásra, ugyanakkor van egy-két szegmense a csapat támadójátékának, ami nem csak hogy továbbjutást érhet a Titans ellen, hanem ha sikerül konstanssá tenni, akkor akár playoff menetelést.

Az egyik ilyen, hogy a szezon végére végre összeállt a támadófal. Ugyanis a Miami ellen fordult elő először az, hogy a kezdő támadófal mind az öt tagja az elsőtől az utolsó snapig a pályán legyen. És, hogy milyen teljesítménnyel rukkoltak elő? Szinte hibátlannal.

 

 

Shaq Masonék ugyanis mindössze egy sacket, 2 QB hitet és 3 siettetést engedtek az ellenfélnek – az más kérdés, hogy kis túlzással passzjáték ebből semmit sem tudott profitálni, de a dropok és a pontatlan passzok már nem ezen az ötösön múlnak. Ha pedig nem egy meccs távlatából szeretnénk figyelni a dolgokat, az is jól látszik, hogy habár a támadójáték nem tudott úgy feljavulni decemberre, ahogyan azt mondjuk az elmúlt évekből kiindulva jogosan várná az ember, de a támadófal az utolsó hónapban egyre minőségibb teljesítményt hozott. A szezon végére elkezdett működni a futójáték is és az irányítónak is kellő időt tud a fal biztosítani ahhoz, hogy egy sikeres passzjátékot működtessen. Ennek csúcsrajáratása a Bills ellen történt, amikor az offense bizonyította, hogy képes dominálni egy minőségi védelmet: 23 first downt és 414 yardot gyűjtött a Titansénél sokkal erősebb defense ellen.

Nem véletlen az óvatosság a Patriotsszal kapcsolatban az idei rájátszásra, mert ez messze nem az a csapat, amelyik 5 év alatt 4 Super Bowlt játszott, de ha az első lépés megvan, az adhat egy akkora lökést a gárdának, amivel elindulhatnak a SB-be vezető úton, mely során szép lassan vissza lehet vágni mindenkinek, akitől a szezon közben kikapott a gárda. Egy ilyen búcsúút pedig azért jóval méltóbb is lenne Tom Brady számára, mint mondjuk egy wild card körös kiesés.

[quote]Új olvasóink kedvéért mondjuk, hogy sokéves hagyomány az FK!-nál, hogy minden rájátszás-meccs elé mindkét oldalról írunk beharangozót, így ha ez a cikk túl egyoldalúra sikerült, akkor az nem véletlen.

Van egy párja is, azt pedig ERRE A LINKRE kattintva találjátok. Vagy keressétek fel a KIEMELT cikkünket, ahol minden mai meccshez találtok beharangozót, illetve a bold predictionjeinket is ott találjátok, ráadásul a meccsek alatt a kibeszélő is ott lesz.[/quote]

50 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
katonadani
2020-01-04 09:56

csak én nem értem, miért van ennyire kiakadva mindenki facebookon erre a cikkre? :D Mikor épp arról van szó, hogy még Brady gyenge játéka ellenére is milyen jó ez a Pats és nyerni fog a Titans ellen? Ráadásul Bradyről csak a leadben van említve, egyébként a teljes cikk a védelemről és a támadófalról szól

(persze, azt értem, hogy szentségtörés bármi rosszat is írni Bradyről, de na…)

Gergely Angyal
Gergely Angyal
Reply to  katonadani
2020-01-04 10:01

Gondolom én a pétriocc fanok közül páran talán a cikk elolvasása nélkül is képesek felháborodottan kommentelni. :D

Everlast77
Everlast77
Reply to  Gergely Angyal
2020-01-04 13:05

Hát ja b*szameg!!! Miről is szól a cikk? :D

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-01-04 10:11

Mongyuk ezt a paráztatást ezzel a hantával, hogy “Brady uccsó meccse” én sem értem. Mitől lenne az utolsó? Nincs a fickóval fizikailag semmi gond, mindössze hülyeségeket csinál. Volt már ilyen, mert ő sem isten, és ebből simán vissza lehet jönni. Nem olyan állapotban van, mint PManning a végén, hogy három és fél yardra is csak kacsázva tudott dobni és csak egész testtel fordult, ha körbe akart nézni, mert a nyaka már nem forgott.

katonadani
Reply to  bjeela
2020-01-04 10:26

jelen állás szerint ez az utolsó meccse Foxboroughban, hiszen lejár a szerződése, direkt így alakította, hogy megszűnjön év végén, a Patsnél sem rohannak egyelőre hosszabbítani (kivárnak).
Persze lehet visszatér, de egyelőre ez ugyanolyan feltételezés és még csak nem is hiszem, hogy feltétlen nagyobb valószínűségű, mint hogy nem tér vissza.

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-01-04 10:57

Túl nagy a csend ekörül, nincs még találgatás sem, miközben semmi sem utal arra, hogy értelme lenne abbahagynia. Sem egy rendes QB a háttérben, sem a fizikai állapota, sem semmi nem utal arra, hogy ez lenne a vége. Az egész olyannyira rendezetlen, hogy kizárt, hogy ezt így akarnák Foxboroughban, ahol nem szokás ad hoc ilyen kaliberű döntéseket hozni. Teljesen értelmetlen lenne, ezért mondom azt, hogy ez így csak fikció, paráztatás, kattintásvadász teóriagyártás.

Sestertius
Sestertius
Reply to  bjeela
2020-01-04 15:25

De ezt honnan tudjuk, hogy ad hoc döntés? Simán lehet h már szezon előtt megbeszélték h ez az utolsó év, csak nem kürtölték világgá, ezzel is csökkenve a médiacirkuszt.

bjeela
bjeela
Reply to  Sestertius
2020-01-04 18:06

Igazad van, ez is egy lehetséges opció és tulajdonképpen még talán jobban is fexik BB és Kraft szellemiségéhez, de hibádzik belőle egy tétel, mégpedig a QB pótlás és így egy kissé felelőtlen lenne, ami viszont baromira nem igazodik BB és Kraft szellemiségéhez. Ezért érzem úgy, hogy szó sincs karrier lezárásról, sőt.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2020-01-04 18:22

” de hibádzik belőle egy tétel, mégpedig a QB pótlás ”
Szerinted Tua véletlen sérült le?:”D……

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2020-01-04 18:51

Most már értem, miért nem ment oda azonnal Saban, amikor megsérült…

tmbb
tmbb
Reply to  Bélabá a csótány
2020-01-04 20:08

ha már a jövő évi (2021) draft, akkor már inkább Lawrence

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  tmbb
2020-01-05 14:56

Jennifer? A hajuk tök egyforma :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Bélabá a csótány
2020-01-05 14:56

Te mindig ráhibázol! BB egy akkora gonosz, hogy szinte már Soros György! :) Szerencsére most leleplezted a Belichick-tervet!

Sestertius
Sestertius
Reply to  bjeela
2020-01-04 23:15

Lehet h Riversszel már le van zsírozva a dolog ;)

Homoki Szabó Tibor
Homoki Szabó Tibor
Reply to  Sestertius
2020-01-05 05:24

Ha ez így lenne akkor viszont mindent megtettek volna egy utolsó Sb runra, márpedig mindent el lehet mondani csak azt nem hogy látható jele lett volna annak hogy erősítik a támadó oldalt

Sestertius
Sestertius
Reply to  Homoki Szabó Tibor
2020-01-05 11:09

Szerintem ez közkeletű hiedelem. Sanu, Henry, AB, próbálkozott a pats, csak idén nem jött össze. Én azt gondolom, hogy szembejött a valóság, és most ezt nehéz megemészteni.
Egyáltalán nincs katasztrófa, a védelem elit, kell egy jó TE, egy új WR és a falon foltozni (na meg a Qb kérdést rendezni) és ugyanúgy PO esélyes a csapat

István_Szamos
István_Szamos
Reply to  katonadani
2020-01-04 10:57

Inkább visszatér, mint nem. :-)))

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  István_Szamos
2020-01-05 14:56

Akkor jöhet is a 4 meccses eltiltás!

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  bjeela
2020-01-05 14:56

Manning legnagyobb baja (a sok közül) az volt, hogy a dobó kezén nem érezte az ujjai végét (azt hiszem, hogy most sem). Viszont az agyáért – ha valahogy be lehetne ültetni Trubisky fejébe – gondolom adnátok pár picket :)

bjeela
bjeela
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-05 17:52

A nemlétező négy évre szóló első kört azonnal. Bár szerintem nincs csapat, amelyik ne adná érte azonnal a kocsit lovat. Annak a fickónak a feje a liga egyik legértékesebb feje.

Peti
Peti
Reply to  katonadani
2020-01-04 10:11

Gondolom meglátták a címet és már füstölgött is a klaviatúra :D
Elolvasni meg luxus a cikket és azután véleményezni.

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  katonadani
2020-01-04 12:58

Na, pont ez a gond, ezért utálják a legtöbben a Pats-drukkereket. Az istennek sem lehet kritikát megfogalmazni Bradyvel vagy BB-vel szemben, mert akkor kishitű az illető, hater, nem tanult az elmúlt évek tapasztalataiból, hülye stb. stb. Pont a Patriotsnál van az, hogy mindenkinek megmondják, legyen akármekkora legenda is, hogy béna volt vagy szarul játszott, ha béna volt vagy szarul játszott. És kivágják, ha már nem annyira jó vagy ha egy ugyanolyan jót, de olcsóbbat kapni helyette. A Pats-szurkolók erre csettintenek, hogy hát igen, így kell csinálni, ez a követendő, mert így lehet fenntartani ezt a sikersorozatot. Amikor meg valaki drukkerként teszi azt, amit az öltözőben vagy az elemzéseknél Belichick (pl. azt mondja, hogy Bradynek nem volt ám olyan szuper idénye), akkor megtalálják, és jönnek mentegetni Bradyt…
Ez a cikk teljesen korrektre sikeredett. Mi a hiba, mi a pozitívum. Igen jó esélyei vannak a Patriotsnak, de a Titans is jó erőkből áll. Az meg szentségtörés lenne, ha egy 43. évében járó amerikai focistával kapcsolatban felteszik a költői kérdést, hogy ez lehet-e az utolsó (hazai) meccse? Ezek szerint sokak szerint az.
A beharangozók nagyon jók lettek, egy kivételével. A Bills mellett érvelő írás szerintem borzasztóan gyengére és erőltetettre sikeredett.

Remete
Remete
Reply to  Tizenkettes
2020-01-04 18:47

Vannak a szemetesből meg a walmart-ból kirángatott 1-2 szezonos csodák, akikkel szemben teljesen korrekt, hogy repülnek, ha nem hoznak jó teljesítményt, vagy még inkább, ha pénzéhesek lesznek, miközben jó statisztikáik nagyon nem egyéni képességeiknek köszönhetik ált., és van a 20 éve a sikereket szállító, all-time best QB, aki mindig a csapatot helyezte előtérbe, és aki azért ennél több tiszteletet érdemelne, és igen, sok-sok áldozatot 1-2 visszavonulása utáni szezon kárára. Aki azt hiszi, hogy bármilyen irányítóval BB akár csak ezen sikerek töredékét is eléri, az álmokba ringatja magát. Nem ment a Bronws-nál, nem ment Drew Bledsoe-val, nem ment 2008-ban. És más edzőknek sem igazán sikerült, persze akad aki 2 csapattal vagy QB-val is nyert gyűrűt, de ritka, és nem feltétlenül a salary cap érában történt. Olyan meg aki két QB-val is több gyűrűt nyert, nincs tudtommal. Brady-vel, ha komolyan megerőltették volna magukat, és elit játékosokat igyekeznek hozni köré 1-2 évre, még egy gyűrű szinte biztos lett volna az elmúlt 5 év 4 döntőjét és 3 győzelmét alapul véve. Az esélye, hogy egy következő QB-val akár csak 1 gyűrű is összejön valaha, ehhez képest nagyon kicsi. 2008-ban egy elit csapat állt Cassel rendelkezésére, még PO sem jött össze. Brady a tavalyi milliószor gyengébb kerettel hozott ugyanolyan mérleget, és végső győzelmet, vezetett tökéletes drive-ot a KC ellen a végén a vezetésért, majd a hosszabbításban a győzelemért. Hol volt a védelem azon a meccsen a 2. félidőben, vagy az 5 vereség alkalmával, amikor 30+ pontokat kaptak az alapszakaszban? Hol volt a védelem az Eagles elleni SB-ban? Hol volt BB zsenije? Még Brady rekord számaival is kikaptak! Hol fogják halálra nyerni magukat, ha nem lesz Brady és az ő mentalitása, ereje? 6 SB győzelem, 6 game winning drive, ez Brady. Ehhez nem elég jól felrajzolni, végre kell hajtani, és azt nem az öreg csinálja a pályán a (7. gyűrű sem Brady-n, hanem egy Welker dropon ment el, ő akkor is végigment). Amikor zsinórban 3&long szituációkat kell megoldani döntőben… Meg lehet nézni hány QB omlik össze még a sima prime time alapszakasz meccseken is a nyomás alatt. Még Mahomes mérlege is elég siralmas, pedig aztán a világ tehetségének van kikiáltva, Reid meg az egyik legeredményesebb HC a reg season W-k számában… Mahomes fiatal? Brady mi volt amikor 2001-ben a PO-ban végig kellett menni? Csak ő 6. körös fiatal volt akit senki nem tartott semmire… Cousins is nulla, aki pedig amúgy sok mindenben jobb mutatókkal rendelkezne karriere során, mint Rodgers, és hát azt állítani, hogy a Redskins-nél jobb feltételekkel dolgozhatott, mint ami GB-ben van, kissé erős lenne… Rodgers idegenben nem tud elmozdulni pozitív mérleg felé, otthon erős csak igazán, és lehetne sorolni, mennyi állítólagosan kiváló QB teljesítménye esik vissza ilyen-olyan tényezők hatására. Peyton teljesítménye sem összehasonlítható a PO-ban alapszakaszbeli önmagával. TD százaléka 5,7-ről 3,9-re esett. Brady-nél ez 5,4 és 4,6, ahhoz képest, hogy állítólag gyenge a sorsolása mindig, mégsincs közel sem akkora visszaesés nála, amikor sokkal erősebb ellenfelekkel találkozik. Brady-n mikor ment el meccs? Amikor a csapat remekelt körülötte, és azt lehetett mondani, hogy bizony csak rajta múlt? Miért van Brady-nek nagyjából ugyanannyi TD mellett nagyságrendekkel kevesebb INT-je karriere során, mint Peyton-nak, Brees-nek? Ez mind BB érdeme lenne, aki amúgy D guru, és Brady simán pótolható, dobjuk ki, mert 1-2%-kal gyengébben passzol, mint fénykorában? :D
Lehet BB-t méltatni, de azért helyén kéne kezelni a dolgokat, és Brady szerepét is a dinasztiában, nem úgy bánni vele, mint egy bármilyen tucat játékossal aki 20 év alatt megfordult a csapatban, pedig jelenleg ez zajlik, ez pedig undorító, ahogyan az ő nyakába varrni, hogy az elmúlt 20 év leggyengébb támadó keretével mit sikerül elérni is elég nevetséges, a ligát vezető drop mutatóval, ami nélkül közel 70% lenne Brady pontossága, kb. 4-5. adat lenne a mostani 24. helyett, és akkor még a borzalmas O line teljesítményt nem vettük figyelembe, akik 2 másodpercet sem adnak neki találni valakit ebből a siralmas elkapó brigádból… De igaz, jogos a kritika Brady-vel szemben, tényleg sz*r lenne a 67%-os pontossági mutató, haq az elkapói elkapnának mindent, átlagosan 2,75 másodperc alatt eldobott labdákkal. 3 PO csapat irányítója szabadul nála gyorsabban a labdától, mindenki más a liga legalja csapataiban kényszerül erre, mint Cinci, Miami, Detroit, Denver, Arizona stb…

tmbb
tmbb
Reply to  Remete
2020-01-04 19:51

Azzal a 2008-al nem nagyon értek egyet!
a 11-5 nem olyan rossz, pláne egy Cassel-el és bármikor PO-t ért volna. (abban az egy évben nem)

Remete
Remete
Reply to  tmbb
2020-01-04 20:42

Nem olyan rossz, és ált. valóban PO-t ért volna. Akkor nem ért, és csak ez számít, pedig elit volt az egész csapat, épp csak egy kicsivel kellett volna több, az a kicsi szokott lenni TB12 évről-évre, ő az a plusz egy győzelem, ami minden évben elég volt a PO-hoz, sőt ált. a bye week-hez is. Ő az az egy drive, ami végül sikerül, és egy L-ből W lesz. Cassel-t hagyjuk, mi a garancia, hogy nem nála sokkal gyengébb QB-t sikerül találni Brady helyett? SEMMI. Garappolo sem igazán volt világmegváltó idén év elején, őt tartották a 49ers leggyengébb pontjának, pedig Shanahan rendszere igencsak jó. Egy Sanders kellett, hogy beinduljon igazán, pedig egy Gronk-i magasságokban járó TE is rendelkezésre áll… Dobott 13 INT-et és volt 60-as rating alatti meccse is. Semmi garancia rá, hogy valaha nyer SB-t. És a többi QB aki megfordult Brady cseréjeként a Pats-ben? Mit értek el amikor elmentek máshova kezdeni? Pl. Brissett, hogy a jelent említsük? NE-ben is égett vele a csapat otthon a Bills ellen 16-0-ra, abban az évben amikor ugyanazzal a csapattal Brady 25 pontos hátrányból nyert SB-t a Falcons ellen.
Évről évre a nagy ígéret QB-k mennek a levesbe, bust a java. És azért BB sem mindig hoz tökéletes draftokat, márpedig a QB nem az a poszt ahova FA-ból simán beteszel valakit, azért ott kicsit több kell, egy rosszabb falembert kompenzálhat a többi 4 egy jó sémában, egy gyenge WR-t kompenzálhat a másik 2, egy jó védelem csapatként jó, egy CB nem ér semmit, mert majd dobnak a másikra, és hiába a 30-as engedett rating attól az egytől. A QB viszont más, az ő gyenge teljesítményét, siralmas olvasásait, pontatlan passzait nem igazán fogja tudni kompenzálni más, egész szezonban, döntőkben folyamatosan biztosan nem.
Murray 1 jó szezont tudott mutatni egyetemen, 1/1 volt, idén kb. ugyanazt érte el a Cardinals amit tavaly, szerencsétlen Rosen-nel, aki azért csak 1/10 volt maga is, most Burrow körül van a hype, szintén össz egy jó szezonnal a háta mögött. Semmi garancia nincs rá, hogy jó lesz az NFL-ben. Baker legalább futott 3 jó évet college-ben, mégsem nagyon megy most vele sem. És a korábbiak, nem csak a Browns-nál? Mariota, Winston? Mindenki aki Wilson előtt kiment abban az évben? Hol vannak? Goff, Wentz? Egyik csak McVay miatt működik, másik állandóan sérült MVP forma ide vagy oda. Trubisky? Borzalmasan nehéz franchise QB-t találni, és első sorban nem a tehetség lesz a kérdés, hanem a mentális képességek. Nagyot dobni sokan tudnak, pontosan. De sikerül-e nyomás alatt, stresszhelyzetben, rossz időben, zajban, középszerű társaknak, folyamatosan 2 másodperc alatti döntésekre kényszerülve?
Most még itt van Brady, erre lehetett volna építeni még 1-2 évig, mert tavaly a 97-es rating egyáltalán nem volt rossz, azzal együtt, hogy Gronk már nem nagyon volt használható, Edelman ugye majd másfél év után tért vissza, szóval azért közel sem volt egy elit osztag, ezt már tavaly is el lehetett mondani, hogy BB nem erőlteti meg magát, hogy segítse Brady-t. Egy gyengébb Brady-hez, akár csak egy fél szezon erejéig felérő QB-t is kisebb csoda leakasztani, és nem egy JMD fogja kihozni valakiből a zsenit, ahhoz kell egy igen kreatív, újító OC is. De ezt eldobták, tavaly még meglett a győzelem, de idén csúfos amit látunk, és sajnos nehéz elhinni, hogy ebből akár csak AFC döntő legyen, nemhogy SB győzelem, és ez csak és kizárólag BB hibája! Össze kellett volna törnie magát a drafton és a trade deadline előtt is, hogy erősítse a falat, hogy elkapókat, és főképp épkézláb TE-t hozzon, ami kb. a legfontosabb poszt volt az elmúlt években a támadójáték terén. Gronk 9 év alatt közel 100TD.t kapott el, a 2. legjobb 40 alatt Brady-től az elmúlt 20 évben. Semmi nem szabadott volna, hogy fontosabb legyen egy jó TE megszerzésénél, nemhogy még a legalább blokkolni képes Allen-t is elengedni amikor Gronk visszavonul! Már tavaly is Gronk pótlásán kellett volna gondolkodni!
Ilyen dinasztia nem terem minden bokorban, nem hiszem, hogy okos dolog nem megpróbálni kiaknázni ameddig csak lehet, kifacsarni a maximumot belőle, és nem ezt feláldozni kvázi azért ami sokkal bizonytalanabb. Megnyerted a lottót, és van még egy kis megtakarításod, de inkább tűzre veted, ahelyett, hogy okosan befektetnéd, és megpróbálnál abból élni ameddig csak lehet, nem, inkább rámész, hogy 1%-kal nagyobb eséllyel lottózhass újra. Ez zajlik most, amikor nem Brady köré építkeznek, nem terhelik meg a későbbi évek fizetési sapkáját okosan leosztott nagyobb szerződésekkel elit játékosoknak, amikor nem osztogatják a jövő évi meg az azutáni pickeket, hogy playmakereket hozzanak. Aztán majd lesz egy Cassel 2.0 jövőre Brady helyett, és épp csak egy meccsel maradnak majd le a PO-ról, megint, dehát nem lesz egy rossz év, hiszen 2008 sem volt az, sőt, simán ugyanannyit ért, mint a tavalyi, hiszen ugyanaz lett a mérleg…

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Remete
2020-01-05 14:57

“Csak ő 6. körös fiatal volt akit senki nem tartott semmire…”
Kivéve BB-t, aki bizalmat szavazott neki, az akkori, 10 évre szerződtetett franchise QB-vel szemben, mindenki más véleményével szembe menve ;) Nélküle lehet, hogy névtelen csereként vonult volna vissza a kispadról.
Az meg, hogy Welker szerencsétlen dropját még évek múlva is rendszeresen felhozod, szinte beteges. Egyébként Welker nem tett semmit a franchise-ért? Ő nem érdemel semmi tiszteletet? Ja, hogy ő nem TB, örüljön, hogy lyuk van a seggén. :(

Remete
Remete
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-05 17:55

BB nem választotta Brady-t a franchise QB-val szemben, hanem megsérült Bledsoe kidőlt az egész szezonra, be KELLETT állnia Brady-nek, nyert egy SB-t. Utána ez választás kérdése lenne, amikor Bledsoe-val 2000-ben 5-11 jött össze, a 6. körössel meg 11-5? Utána is megkapta a lehetőséget amúgy Bledsoe, volt meccs amire bement, mert Brady rosszul játszott. A jelek szerint nem tudott élni vele, pedig ő is ugyanúgy meggyőzhette volna BB-t, ahogy előtte Brady. Ne tegyünk már úgy, mintha BB franchise QB-nak draftolta volna 6/199-en Brady-t, és nem csak annyi lett volna mögötte, mint a tavalyi Etling draftnak, vagy épp Edelman-nek. Hátsó körben kihúznak egy QB-t egy értéktelen pick-kel, és megnézik mit tudnak vele kezdeni, backup-nak jó lesz-e, netán megpróbálják más posztra áttenni, ahogy Julien-t, és ahogyan Etling-gel is megpróbálták tavaly, esetleg beletrafálnak, mint Brady-vel.

Welker ezzel együtt tett a csapatért, senki nem állítja az ellenkezőjét, nem tudom hol írok én ilyet, ugyanakkor az a drop a meccsbe került, ez is tény, nem miatta hozom fel, hanem azért, mert ott sem Brady-n múlt a drive, ennyi. Amúgy az ő esetében is a csapat tett érte többet, hiszen draftolatlan volt ugyebár, nemhogy csereként vonulhatott volna vissza, mint szerinted Brady, ha itt nem kap esélyt, hanem sosem lett volna tagja esetleg egy csapatnak sem a profi ligában.
Jah, és Welker Brady-vel ellentétben utána azért csak a pénzt választotta, elment sokat keresni, vagyis többet, mert mindenképpen sok, amit ezek a srácok keresnek, ahelyett, hogy maradt volna, vagy gondolod, hogy nem tartották volna meg, ha nem kell neki többet fizetni? És már el is jutottunk a lényegig, Brady mindig a csapatot helyezte előtérbe, ezért talán egy kisivel TÖBB tiszteletet érdemelne, mint a többiek, akik ugyan tettek a franchise-ért, mégis azért akadt számukra fontosabb, zöld színű. Ez alól csak Edelman kivétel még, akinek meg sem fordul ez a fejében, tavaly rongyos $4,5M-t játszott (a top elkapók 20 körül keresnek) és lett SB MVP.
Amúgy az értelmezés nehezen megy? Hogy sikerül azt kihámozni egy szövegből, hogy én nem tisztelek egy játékost, csak azért, mert szerintem egy másik TÖBB tiszteletet érdemel??? Talán azért mégis Brady az aki játékosként a legtöbbet tette és főképp ÁLDOZTA fel (szerény becslések szerint is $60M-t, hogy csak az anyagiakat említsük) a franchise-ért, épp ezért emelem ki, hogy nem kellene vele ugyanúgy bánni, mint mással, hanem azért egy kicsit “elnézőbben”, ha úgy tetszik, és nem az első kisebb visszaesésre kivágni, hanem megpróbálni segíteni őt, azt hiszem ennyivel ő is tett többet, mint mondjuk Wes, akinek lehetősége lett volna maradni, ugyanúgy csökkentett fizetésért mondjuk, nem? Ez a különbség közte és Brady közt, és ennek ki kellene jönnie a másik oldalról is, amikor az a kérdés, a kukába hajítunk-e valakit, vagy netán másként bánunk vele, mert bőven kiérdemelte. Mégsem jön ki, mégsem áldoz az ő megsegítésére a csapat, azaz Bill, én pedig ezt a mentalitást sosem szerettem, olyan esetben sem, ha amúgy általam gyűlölt csapatnál csinálják egy helyi legendával. Ezért említettem a Real-t, nincs a világon csapat amit jobban utálnék, a játékosaik sem kedveltem különösebben soha, de a tisztelet kijárt volna nekik, egy Raul tudta magáról, hogy öreg, hogy nem 90 perces 50+ meccsen, boldogan ült volna a padon, és állt volna be pár kupameccsre, maradt volna madridista, mégis szégyen szemre kitették közel 20 év után inkább. Ha egy utált csapat, közömbös játékosáról ugyanaz a véleményem, szerinted mennyire csesz fel, ha a kedvenc csapatom csinálja meg a kedvenc játékosommal, hogy méltatlanul bánnak vele? Ez üzlet? Igen az, olyannyira, hogy a kb. $200M-ért megvett csapat mostanra ér vagy 4 milliárdot, köszönhetően 20 év sikerességének, amiben talán, ha 5 fő állandó szereplő volt, az egyik Brady, játékosok közül az egyetlen, szóval az üzlet részt szerintem itt le is zárhatjuk, Kraft-nak szerintem elég sok értéket teremtett Brady, többet, mint amit megkeresett.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Remete
2020-01-05 20:11

“BB nem választotta Brady-t a franchise QB-val szemben, hanem megsérült Bledsoe kidőlt az egész szezonra, be KELLETT állnia Brady-nek, nyert egy SB-t.”
Ezt a marhaságot hol szedted? Bledsoe a 2. héten sérült meg és november 13-án visszatérhetett volna a pályára (tehát gyakorlatilag a 10. hétre, hogy a playoffról ne is beszéljünk). Ismétlem, Bledsoe volt az egyértelmü franchise QB, 103 milliós szerződése volt (akkoriban hihetlen összeg), SENKINEK eszébe nem jutott volna, hogy ne ő folytassa. Kivéve BB-t, aki bátor döntést hozott.
A többi 200 sorodat, remélem, nem baj, hogy ezek után nem olvasom el.
Peace.

Remete
Remete
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-05 21:31

Igazad van, csak a fél szezonra sérült le, my bad. Az előző év 5-11-e után, és a 2001-es év első meccsén esett vereség után, és azután, hogy azon a 2. meccsen is vesztettek, úgy, hogy Bledsoe a 4. negyedig játszott, kb. 2 percnél állt be Brady, ergo BB alatt 5-13-as mérleget produkált, majd Brady 7 meccsen 5-2-t ugyanazzal a csapattal (az évet meg össz. 3 vereséggel zárta 14 meccsből, 64%-os pontossággal, 85-ös rating-gel), nos, ezután szerinted tényleg egy komoly kérdést kellett volna, hogy felvessen, hogy ki játszik tovább, és nem az az idióta akiben egyáltalán felmerül, hogy ne az maradjon, akivel nyer a csapat? Érdekes elgondolás, edzőnek kellene állnod, sokra vihetnéd… Kb. a Jaguars szint, hogy azért kap Foles nagy pénzt, mert attól tisztelik majd a többiek… A nagy szerződés volt a bátor, nem az, hogy a jobb teljesítményt nyújtó maradt kezdő. Idén is, Minshew jobban játszott, majd Foles visszaállt, aztán megint le kellett cserélni, mert borzalmas volt, ennyi értelme van névre, meg szerződés nagyságra alapozni a kezdő pozíciót, a teljesítmény helyett. Csak egy bolond ültet le egy jó szériában lévő játékost egy név miatt, főleg, ha az a név semmit nem mutatott a sérülése előtti időszakban sem.
Amúgy azért vicces, hogy azon megy a vita, hogy BB zsenije mekkora, közben ő adott egy 56%-os karrier passzpontossággal (NE-ben) megáldott, a Pats-nél 63-60-as mérleget, 75-ös ratinget felmutató, 124 meccsen 138 INT-et hajigáló QB-nek, aki vele is csak 5-13-at hozott egy rekord szerződést. Valószínűleg ez volt az a pont, ahol rájött, hogy kár nagy pénzeket osztogatni…

A többi résznek pedig ehhez semmi köze, csak a különleges idióták nem képesek értelmezni és helyén kezelni a dolgokat. Amíg egy játékos aki sehol máshol nem volt senki, teljesít a fizetéséért, addig semmi extra tiszteletre méltót nem tesz, ő pénzért csinálja, örülhet, hogy valaki esélyt adott neki. A kiemelt tisztelet azért jár, ha azután, hogy kinövi magát egy helyen, nem felejti el ezt, és áldozatokat hoz azért a csapatért, mondjuk anyagit, ahogyan Brady, Edelman, sokáig még Amendola is tette. Azért tisztelsz valakit, mert bejár dolgozni a fizetéséért, és saját magáért, jobb későbbi lehetőségekért jó teljesítményt nyújt??? Persze, ez előnyös a cégnek, ez esetben csapatnak is, de ne felejtsük el, hogy más lehetősége nem is nagyon volt az illetőnek, másutt nem vitte semmire, mint szerinted Brady-vel is lett volna, ha BB nincs. Én azért tisztelek valakit, ha azután, hogy lenne jobb lehetősége is kitart valami mellett, elkötelezettségből, nem csak ugródeszka számára. Ez nem volt meg Welker-ben (sem), ellenben megvan Brady-ben és Jules-ban. Talán egyszer megérted miről is szól a tisztelet, mi az az elkötelezettség, hűség, becsület, és ennek milyen elv mentén, hogyan is kellene kölcsönösen működni két fél között, hol van az a pont, amikor valami már több, mint csak üzlet, bár nem vagyok biztos benne, manapság egyre kevesebben képesek értelmezni az ilyen fogalmakat, ezért is eldobható a többség szerint egy olyan játékos, mint Brady, csak mert 2%-ot esett a pontossága 20 év siker után.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Remete
2020-01-05 22:00

“Érdekes elgondolás, edzőnek kellene állnod, sokra vihetnéd…”
Ne égesd már magad, így is kínos, inkább olvass utána a dolgoknak (az írás látom, hogy jól megy, legalábbis karakterszámra). Tényt írtam, te arra válaszoltál valami ökörséget, amit megint ténnyel cáfoltam meg és még te személyeskedsz? Utoljára írom le, mert úgy látom, hogy nincs értelme, csak a magadét fújod: a Patsnek volt franchise irányítója, nagyon komoly, évtizedes szerződéssel. Egy ilyentől nem szabadulsz meg csak úgy, 6-7 nem túl extra meccs után (Brady valóban nyert párat, de egyáltalán nem voltak a játékától elájulva, menedzselte a meccseket, de semmi extrát nem nyújtott). Az egész Pats FO természetesenek vette, hogy Bledsoe tér vissza. BB viszont vállalta a felelősséget és kiállt Brady mellett. Hogy te erről nem tudsz, azért nem nekem kell szégyenkeznem, ismétlem, olvass is, ne csak írj. Arról is nagyvonalúan “elfeledkezel”, hogy Bradyról novemberben döntöttek, nem a sikeres szezon és a SB után, amikor már nyilván nehezebb lett volna (de erre is van példa, ott van Foles esete az Eaglesnél). De ez szerinted nyilván nem így történt, hiszen nem illik bele a kis világodba, amelyikben csak Brady létezik és BB-nek semmivel nem tartozik.
Hogy az évek során aztán mi történt közöttük, ahhoz én nem szóltam hozzá, nem tudom, minek írsz róla 100 sorokat, egyáltalán nem érdekel.
Továbbra is állítom: TB a karrierje beindulását egyértelműen BB-nek köszönheti.
Várom a cáfolatot, max. 5 sorban, tényekkel és nem találgatással meg személyeskedéssel.

Remete
Remete
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-05 22:30

Brady már sokszorosan visszaadta BB-nek amivel tartozott. 20 éve adja vissza, 6 gyűrűvel, 9 döntővel, számtalan szerződésmódosítással, fizetéscsökkentéssel. Most BB-n lenne a sor, hogy visszaadjon megint egy kicsit, azzal, hogy eltekint vaskalapos nézeteitől, és kicsit zsebbe nyúl két évre valakiért aki végig vele volt a 20 év alatt, nem holmi 1-2 szezonos kapzsi láncszemért. Ha ez nem érhető, akkor nem tudok segíteni.
S nem is azt vitattam, hogy a karriere beindulását BB-nek köszönhette, ezt sem értem miért gondolod. Azt vitatom, hogy kezet kéne csókolnia BB-nek a 6 gyűrűért, mintha ez bárki mással is simán meglett volna BB-nek. Nyilván minden játékos az edzőjének aki meglátja benne a potenciált és esélyt ad neki köszönheti meg, hogy elindul a pályája. Csak a legtöbb játékos ezek után nem marad olyan hűséges, nem hozza meg azokat az áldozatokat amiket Brady. Én annyit állítok végig, hogy Brady éppen annyira szükséges volt ennyi sikerhez, mint BB, mindketten elérhettek volna ezt-azt külön, más HC-vel, QB-vel is, de ennyit egyikük sem. Mégis mindenki úgy tesz, mintha Brady olyan könnyen pótolható lenne, és csak BB kellett volna a 20 éves dinasztiához.

Emellett lehet az tény, hogy Bledsoe volt a franchise QB, de attól még 5-13-as szériában volt, és összességében is alig pozitív mérleggel állt NE-ben, ezek is tények, nem csak pár rossz meccsről beszélhetünk. Brady csak menedzselte a meccseket, nem volt meggyőző? Lehet, de mégis W lett a vége azoknak, ami Bledsoe-nak nem ment. Igen, novemberben döntöttek 5-2 után Brady-ről, és mi kockázat volt benne? Ha nem jött volna be, nem nyernek tovább, bármikor visszaküldöd Bledsoe-t. Ugye Trubisky-t is leültették idén egy Chase Daniel-t meg beküldtek, nem ért semmit, visszatették Trub-ot, ne tegyünk már úgy, mintha BB azon döntése az 5-13 vs 5-2 után mindenképpen végérvényes kellett volna legyen, és nem lehetett volna visszacsinálni, ha nem jön be. De bejött, meglett a SB, utána meg nem volt kérdés, bár ismétlem, kapott még esélyt Bledsoe, nem élt vele.
Az Eagles-nél más volt a helyzet, ha már idekeverted. Ott nem 5-13 volt Wentz, hanem MVP formában játszott, a PO neki volt köszönhető, ráadásul nem közel 10 éve draftolták, hanem még rookie szerződésen volt, a jövő reménysége, míg Foles már sok helyen megbukott kezdőként (visszavonuláson is gondolkodott), csak 3 meccset nyert meg zsinórban épp, a liga legerősebb keretével, sőt az alapszakaszban az utolsót elvesztette a PO run előtt, méghozzá siralmas meccsen. Össze sem hasonlítható, a fiatal, brutális nyerő szériában lévő, MVP cím várományos QB sérülése utáni visszarakása olyasvalaki helyett, aki többször elbukott, de sikerült 3 meccset nyernie zsinórban, azzal, hogy a 8 év alatt egy semleges 50%-os mérleget, utolsó két szezonjában 5-13-at hozó valakit nem tettek vissza egy nyerő szériában lévő QB helyére, legalább is míg annak megy a szekér. Biztos vagyok benne, ha egymás után két meccset elbukott volna Brady, azonnal leültették volna, de ez nem történt meg akkor. Inkább amúgy az Osweiler-Peyton párhuzam a helytálló. Merthogy Manning borzasztó volt már, meg is sérült, Osweiler vitte a csapatot, többek közt megverte a Pats-et NE-ben. Mégis leültették, hogy Peyton nyerje meg a gyűrűt, de ugye az kvázi tudott volt hogy befejezi, ezért tették meg ezt, ráadásul Peyton egy korábbi győztes legenda volt, ami azért Bledsoe-ról nehezen állítható. Pontosan ezt hiányolom Brady esetében, hogy azt megkapja amit Peyton-nak megadtak.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Remete
2020-01-05 22:54

“S nem is azt vitattam, hogy a karriere beindulását BB-nek köszönhette, ezt sem értem miért gondolod.”
Csupán csak ezért:
TE: “Csak ő 6. körös fiatal volt akit senki nem tartott semmire…”
ÉN: “Kivéve BB-t, aki bizalmat szavazott neki, az akkori, 10 évre szerződtetett franchise QB-vel szemben, ”
TE: “BB nem választotta Brady-t a franchise QB-val szemben, ..”
Kezet meg nyilván nem kell csókolnia, de ilyet nem is mondtam. A kockázat meg annyi volt, hogy akkor még BB sem volt teljhatalmú GM, csak gyakorlatilag egy kezdő, aki szembe ment a főnökeivel meg a közvéleménnyel, amire könnyen ráfázhatott volna. Bukott már meg nem egy edző egy sztárjátékos allűrjei miatt. Nyugodtan el is alibizhette volna, igazolhatott volna jobb nevű QB-t is, de ő úgy döntött, ahogy a legjobbnak látta. Bejött neki.

A többihez, ahogy már mondtam is, nem akarok véleményt mondani. Hogy mennyire becsülik meg Bradyt és milyen gesztusokat tesznek (vagy nem tesznek) neki, ez BB és Kraft dolga (meg a lelkiismeretüké). Peyton Manninget gyakorlatilag elküldték a Coltstól és amit “megkapott” (a lehetőséget, hogy még bizonyítson), azt egy másik csapattól kapta meg. OK, később kapott egy szobrot Indianapolisban, de ilyet nyilván Brady is kap majd, ahogy Ray Lewis is, meg sokan mások.

Remete
Remete
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-05 23:14

Hát ez az, Peyton-t még egy másik csapat is komoly tisztelettel kezelte, nem is az ő legendájuk volt, mégis mindent megadtak neki. A Colts részéről az is elég tiszteletlen húzás volt, hozzátéve azért, hogy Peyton megsérült, és az egész 2011-es szezont kihagyta, így siralmas mérlegre számíthattak, nem tudhatták mi lesz vele utána, és még esélyük is volt megszerezni egy korszakos tehetséget. Ez is kicsit más, ha most a Pats nagyon jó helyzetben lenne a drafton, korszakos zseni lenne szem előtt, aki az ölükbe esik, még érthetőbb is volna, hogy megfordul a fejükben, hogy megszerezzék, és ne áldozzák fel a jövőt Brady-ért. Ehhez azért kéne, hogy Brady annyira sz*r legyen, hiába jó a csapat körülötte, vagy sérült lenne, ahogy Manning volt. De ebből semmi nincs így, tavaly SB-t nyertek, és idén is a mérlegük 12-4, eléggé hátul fognak húzni, ráadásul nincs közel sem olyan név a boardon, mint Luck volt, Burrow remek, de csak egy évben volt az, ráadásul 1/1-et nem fog odaadni a Cinci, hanem kiviszik őt. Lawrence-re érdemesebb szerintem gondolni, de ő még egy évig nem kerül a draftra, minimum, és még utána is akár üldögélhetne 1-2 évet tanulni, ha Brady játszani akarna. Persze, ha jövőre 1/1-re megy Bill, és nem cserével akar mondjuk operálni, az más, de ezt azért kötve hiszem…
Mindemellett Te reagáltál egy bejegyzésemre, amiben azt hiszem azért eléggé részletesen kifejtem a véleményem, kiragadtad azt az egy mondatot ami esetleg túlzó volt, összességében egyáltalán nem állítottam ott sem, hogy Brady nem köszönhet BB-nek, csak érzékeltettem, hogy Brady fiatalon, semmibe nem véve a többség által is tudott mentálisan erős lenni, és nagy téttel bíró meccseken nyomás alatt nyerni, győztes drive-ot vezetni, ezt a Michigan-en is megmutatta, nem kellett hozzá Bill bizalma, hogy lássuk, pedig ott ugyanúgy lesajnált senki volt, valami 4. a QB sorban. Szóval annak amit írtam semmi köze nem volt ahhoz, hogy BB hitt-e benne, vagy nem. Leginkább az volt a mondandóm lényege, hogy egy friss QB semmire nem garancia, mert a legnagyobb tehetségek is össze tudnak omlani egy sima sunday night meccsen is, csak mert nagy figyelem irányul rá. Ehhez képest Brady igencsak biztos alapnak tekinthető, szóval bőven logikus rá alapozni, ameddig csak lehet, és bizony még bőven lehetne, csak nem így, ahogy az elmúlt két évben tették.

Az egész egy f*szméregetés Bill-től. Kraft beleszólt a Jimmy G trade körül a dolgokba, szóba sem jöhetett Brady leültetése. Persze, lehet, hogy tényleg csak pletyka, de azért BB-ről el lehet hinni, hogy képes lett volna ilyenre.
Aztán Kraft idén is beleszólt a dolgokba, kivágta AB-t, állítólag sem Brady, sem Bill nem örült.
Az előbb olvastam egy cikket egy viszonylag megbízható insidertől, amiben azt boncolgatta, Bill lelép-e a csapattól esetleg, annak árnyékában, hogy mindenki Brady sorsáról beszél, meg a többi lejáró szerződésről. És kitér erre is, hogy teszteli, megvan-e még a teljhatalma… Sajnos ez számomra elég logikus, és magamtól is felmerül bennem ilyesmi, főleg a SB51 után…

Remete
Remete
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-07 02:34

Amúgy arra még kíváncsi lennék, miért teszel úgy, és még sokan, mintha BB kezdő lett volna 2000 körül.
1975-ben kezdte asszisztensként.
1985-ben már DC volt a Giants-nél és nyert 2 SB-t.
1991-ben pedig már HC a Browns-nál. 5 komplett szezonon át kapott lehetőséget, nem ért el semmit, nemhogy csak egyszer jutott PO-ba, és esett ki a második meccsen, de az volt az egyetlen pozitív mérlegű szezonja is, a többi pedig elég gyenge! Hogy lehet kezdőnek nevezni valakit, aki nyert 2 SB-t védőkoordinátorként, és egy fél évtizedet már vezetőedző volt másutt? Nem volt ő kezdő, de sikeres sem. Azt még érteném ő miért felejtené el szívesen esetleg, azt már nehezebben, hogy mindenki más miért akarja elfelejteni ezt…
Én sokkal inkább úgy látom, hogy a sorozatos sikertelenség, ami Bledsoe-val együtt is jellemző volt (az 5-13 nagyon nem biztató mutató, 30% alatt van, rosszabb, mint a Cleveland-i évei, pedig az sem volt egy diadalmenet ugye, és szerintem nagyon nem csak pár meccs, egy egész szezont annak nevezni erős lenne), kényszerhelyzetet teremtett számára, viszont volt egy 5-2-es mérleg Brady-vel, nem volt neki a világon semmi vesztenivalója. A Patriots mérlegei így néztek ki ugyanis Bledsoe-val Bill előtt:
’94, 10-6 WC kör
’95, 6-10
’96, 11-5 SB vereség
’97, 10-6 Divisional kör
’98, 9-7 WC kör
’99, 8-8
Itt vette át Bill. A korábbi 1/1 összesen egy negatív szezonnak volt részese eddig (ill. ’93-ban még egynek, de ott nem kezdett végig, és újonc is volt), SB-t is megjárt.
2000-ben ezek után 5-11 sikerült, fél évtized egyetlen negatív, egyben Bledsoe legrosszabb mérlege, ott folytatta Bill, ahol a Browns-nál abbahagyta. Ezek után 0-2-vel indított 2001-ben is, nem volt valami ígéretes, nem hiszem, hogy látszott a fejlődés az 5-11 után.
Gondolod belefért volna az 1/1-es, folyamatosan pozitív szezonokat futó QB-val még egy negatív szezon, tényleg az állása a kockázatvállaláson múlt, amikor a nem ámulatba ejtő Brady-vel 7 meccsből összejött annyi W, amit Bledsoe-val 18 alatt összehozott?
Szerintem, abban a szezonban repült volna, ha Brady nem kell beálljon, és nem fordul pozitívba a csapat, a Jets ellen egy FG-t tudott összehozni Bledsoe, aminek a végén megsérült. Ezt egészen nyugodtan lehet úgy is értelmezni, hogy az a kockázatvállalás a karrierét mentette meg, Brady a karrierét mentette meg, ugyanis azután, hogy kirúgta a Browns, nem kellett a Jets-nek, majd esélyt kapott NE-ben, amivel nem tudott élni Brady beállásáig, nem sok esélye maradt volna újabb vezetőedzői kinevezésre.
Szerintem ezen érdemes volna elgondolkodni, persze lehet hinni a véletlenekben, hogy éppen addigra érte el a zseni szintet Bill amikor Brady képbe került, s ami addig történt az csak betanulási szakasza volt az ő életének, fokozatos fejlődése éppen azon a héten csúcsosodott ki, amikor Bledsoe helyett Brady kellett kezdjen, de azért elég nevetségesen hangzik. Brady neki köszönheti a karrierét, de könnyen lehet, hogy Bill is annak a döntésnek, amiben szerintem (számára) kisebb kockázat volt, mint tovább próbálkozni olyannal akivel már bizonyítottan nem ment. Ennyit a tényekről és cáfolatokról.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  katonadani
2020-01-04 13:05

Nagy számok törvénye. Ahol sok a szurkoló, ott sok a hülye is :)

Amúgy csak én emlékszem úgy, hogy régen ezek a pro és kontra beharangozók direkt nagyon egyoldalúak voltak és pont ez is volt a lényegük? Mármint hogy egy pro beharangozóban az adott csapatot csak dícséret illette és az volt kiemelve, hogy miért is nyerik meg a meccset. Ha azokhoz hasonlítjuk, ez a szösszenet kicsit tényleg másabb

renningan
renningan
Reply to  Vicgeordie
2020-01-04 13:44

Régebben nemcsak egyoldalúak voltak, de mondjuk a bácsikkal kicsit már túlzásba is esett, a trashelés pedig most már annyira nem cél :D

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  renningan
2020-01-04 14:44

Azok a “Ray Lewis Bácsi és Ed Reed Bácsi” írások sajnos eléggé gyengék voltak, bárki is követte el azokat. Persze próbált egyéni lenni azzal, hogy hűdenagyon beszólt ennek-annak, de meg lehetett volna írni azokat humorosan is. Az meg nem sikerült, inkább kaptunk gyakorta egy a primitívhez közelítő valamit.

RayLewisBácsi
RayLewisBácsi
Reply to  Tizenkettes
2020-01-04 20:08

Nekem nagyon hiányoznak a bácsik. Szerintem a maguk módján zseniálisak voltak. :D

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  RayLewisBácsi
2020-01-04 20:49

:)))))

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Tizenkettes
2020-01-05 14:56

Szerintem a bácsik saját maguk paródiái voltak, imádtam őket! A konzekvens, engesztelhetelen “gyűlölködésüket”, aminek elsősorban “Huncuttestű” Roethlisberger volt a célja, de “Csicskafrizura” Brady és a többiek is megkapták a magukét!

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  renningan
2020-01-05 14:56

Bocs, de a bácsik zsenik voltak! “Ők” egyébként egy ember volt, vagy kettő? Lehet tudni valamit róluk? Miért tűntek el?

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Vicgeordie
2020-01-04 13:44

Dani megtiltotta h olyanokat írjunk mert nagy volt a zugolodas (főleg a bizonyos Eagles SB runnal) mikor tulzasba vittuk az egyoldalusagot es a masik csapat ocsárolasat :( Pedig azt sokkal jobban élveztuk :D

katonadani
Reply to  Leonidasz007
2020-01-04 14:31

csak az ellenfél ócsárolását tiltottam meg, felőlem ott istenítitek az adott csapatot, ahol akarjátok

Everlast77
Everlast77
Reply to  katonadani
2020-01-04 13:05

Kerekisti szerintem még vissza is fogta magát, ami Bradyt illeti :)
Viszont bjeelaval értek egyet, inkább fel van fújva ez a dolog mint nem. Az látható, hogy az ütem játék nagyon nem klappol egész szezonban, és Brady nagyon nem érzi jól magát ebben, plusz a fal is csak most kezd összeállni. Hibázik persze nagyokat is, de én a nagyját az előbbi két dolog számlájára írnám inkább. Nyilván egy fiatalabb Brady jobban tudna ehhez idomulni, de hát 43 évesen már én is hisztis tudok lenni na, ha nem olajozottan mennek a dolgok :)

kitalaltnev
kitalaltnev
Reply to  katonadani
2020-01-04 14:09

“Mindenki”? Akkor itt egy újabb kivételnek tekinthető vélemény. ☝️ Teljesen korrekt cikk ez, Dani. Valóban még túl óvatos is volt a hangvétellel kerekisti.
Én speciel nem v.ok ilyen optimista. A Titans megállításához a tavalyi Rams-et megállító teljesítményhez közelítő produkcióra lenne szükség, mely szerintem most már nincs benne a csapatban. No, de zárjuk le ezt azzal a közhellyel, h. örülnék, ha rám cáfolnának az éjjel. 💪😁

Sestertius
Sestertius
Reply to  katonadani
2020-01-04 15:25

Nem véletlenül lőttem ki a FK facebookot.. annyi hülye van ott, hogy öröm nézni…

Remete
Remete
2020-01-04 17:48

A Brady-vel kapcsolatos állításokra még lehetne is bólogatni, ha BB nem tenne meg mindent már 2 éve, hogy megnehezítse a dolgát. A játékosállomány körül is nevetséges ami lezajlott e 2 szezonban, különösen idén, és hát a Miami meccsen belül amit művelt az öreg… Ennél hatékonyabban odaadni a meccset nem is lehetett volna, bent maradt összesen 4 időkérés, első félidő végén mind a három, pedig volt majdnem 2 perc, és hát a végén is, világos volt, mint a nap, hogy a Phins halad, mint kés a vajban, ezt mégis tétlenül nézte 3 időkéréssel, hogy ez a siralmas támadósor majd 24 másodpercet kapjon visszatámadni. Mit veszített volna, ha kikéri az időket? Átgondolhatta volna a Miami mit csináljon? A védelem is, akiknél sokkal lényegesebb tényező az utolsó két percben a fáradtság is. Na és, ha segített volna végigmenni vele? Utána egy Miami ellen kellett volna FG-ig eljutni a győzelemhez, elég idővel… Néztem és nem hittem el, hogy pörög le az idő, 95%-ig biztos voltam benne az első sikeres játék után, hogy végigmennek, nem tévedtem, vereség is lett a vége, amivel gyakorlatilag 99%, hogy megölte a szezont…
Nem igazán tudok az undorítónál jobb kifejezést találni arra, amit Brady-vel csinálnak. Ha visszavonul is Patriots drukker leszek, de nagyon remélem, hogy előtte még lesz egy csapat, aki legalább annyira kinyalja majd a seggét, mint amennyire a Broncos tette Peyton-nal, aki a fél szezont le sem kellett játssza egy gyűrűért, és nagyon remélem, hogy megalázzák majd BB-t egy egymás elleni meccsen, mert ezek után megérdemli… Már-már Real Madrid-i mélységekben jár e tekintetben, hogy mennyire gusztustalanul bánik el a saját legendáival…
Lesz csúnya ébredés, amikor Brady nem lesz ott, hogy megnyerje a meccseket BB-nek, aki nélküle negatív mérleggel állt, egy csapattól ki is vágták, egy Jets-nek nem kellett, egy korábbi 1/1-es QB-val sem jutott sokra, aki már járt SB-ban előtte… Nélküle nem jutott PO-ba 2008-ban sem, hiába maradt a 2007-es 18-1-es csapat magja. Tavaly egy jelentősen gyengébb csapattal hoztak 11-5-öt, amit 2008-ban sikerült, miközben akkor nem egy agyonvert Gronk volt A fegyver, meg egy másfél év kihagyásból érkező 30+ éves Edelman, hanem Randy Moss és Wes Welker. A teljes támadófal is maradt 2007-ről. Meg Mayo, Vrabel, Bruschi, Seymour… De nemhogy SB, még egy WC kör sem jött össze. Fel sem fogom mi az öreg terve, nincs magas pick, így esélye sincs jó QB-t húzni, nem is olyan ígéretes a draft Burrow-t leszámítva, bár neki is még mindig csak egy jó egyetemi szezonja volt, ami szerintem kevés alapot szolgáltat, Lawrence-re előbb pályáznék, aki még nem vesztett két év alatt… És hát a fél csapat távozni fog, rengeteg szerződés lejár, az idei elit védelemből is, márpedig a McCourty tesók sem fognak maradni azért, hogy végigszenvedjék a szezont egy újraépítés közben…

wolandrule
wolandrule
Reply to  Remete
2020-01-04 21:23

Mindhárom hozzászólásod tökéletes. Brady made Belichcik, nem kérdés. Annyit tennék hozzá a SB-okhoz, hogy a vesztes döntőkön is megcsinálta a GWD-t (a Welker elkapás bebiztosította volna a győzelmet, vezetett a csapat) de a védelem nem tartott ki, mákos elkapás, stb. Az egyetlen SB, amin nem ment végig, az az Eagles elleni volt, ahol védőgurunk végigmozizta, ahogy egy csereirányító szopatja a védelmet. 505 passzolt yard (PO rekord, nem csak SB) kevés volt, hihetetlen…

Remete
Remete
Reply to  wolandrule
2020-01-04 22:33

Na igen, az az Eagles elleni SB fájdalmas. És pont az a makacsság BB részéről, hogy felborította az egész éves rendszert Butler kihagyásával, ami így még nagyobb kár, mint csak a tény, hogy Butler nem játszott. Nyilván sérülések is vannak amik eredménye ugyanaz, de azért mégsem, hisz akkor ismert az ok, nem azon jár mindenki agya, hogy mégis mi a francért nincs a pályán az adott évi legjobb CB-e a csapatnak, amikor égünk, és egy árva drive-ot nem állítunk meg… Nem tudni miért csinálta, de az utolsó drive-ig kitartott, és vesztett. Most ugyanezt érzem 2. éve, lehetett hallani, hogy ő Garappolo-val akar menni már (persze pletyka, de valami alapja csak volt, sok megbízható forrás is akad a liga körül), de Brady-t egyszerűen olyan teljesítménnyel nem lehetett kitenni. Jimmy G el, hát az öreg most makacsságból már csak azért is bebizonyítja, hogy Brady hanyatlik, persze az nem számít, hogy kikkel körbevéve hanyatlik, neki igaza lesz, és új irányítója…
Rodgers vagy 4 éven át rosszabb teljesítménnyel állt, mint Brady. Mégis mást sem lehetett olvasni, mint a mentegetést, hogy milyen rossz az edző, mennyire nincsenek társak, ő az egyszemélyes hadsereg, egy zseni (miközben MM a 2. legjobb HC volt a igában a 13 éve alatt, épp BB mögött, de ott szó sem lehetett arról, hogy miatta ment a szekér, és nem a QB miatt, míg itt BB az isten, és Brady csak a rendszerben jó). Most, hogy igen jó a támadósor, van futás is északon, végre előjöttek azok a hangok amik kritikusak, mert sok minden Rodgers hibája (szerintem az elmúlt években is így volt). Viszont Brady körül egy nulla jelenleg a csapat, de őt senki nem mentegeti, sőt az ő nyakába varrnak mindent kb., amikor ebben az esetben épp, hogy sokkal kevésbé rajta múlik. Vicc, de sajnos nagyon rossz.

50
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x