Connect with us

Hír

Dak Prescott megtartása a prioritás a Cowboysnál

A Cowboysnál nem csinálnak titkot abból, kinek a megtartása a legnagyobb prioritás most a csapatnál. Stephen Jones szerint egyértelműen Dak Prescott új szerződése a legfontosabb jelenleg, utána pedig jöhet Amari Cooper.

 

 

A Dallasnak minden esetre nem árt majd sietnie és legalább az egyik játékossal megegyezni a piac nyitásáig, hogy végszükség esetén a másikra franchise taget tehessen. Prescott állítólag a legjobban kereső QB szeretne lenni (korábban évi 40 milliós fizetési igényről is lehetett hallani), amire a piacon lenne is esélye, Cooper pedig messze a legjobb elérhető WR lesz idén, aki 18-20 millió alatt aligha ír majd alá.

 

A Cowboysnak jelenleg 81 millió dollárnyi költőpénze lesz, tehát bőven nem lehetetlen mindkét klasszis megtartása.

45 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
2020-01-22 15:13

Dak nem ér meg 40 milkát.
Inkább kapjon szerződést Cooper,a draftról meg szedjék fel Easont+Flaccot.

ducksfan
ducksfan
Reply to  Bélabá a csótány
2020-01-22 15:43

Flaccot mindenképp :)

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  ducksfan
2020-01-22 16:01

Tom.

bocs
bocs
Reply to  Bélabá a csótány
2020-01-22 16:13

NemTom….. :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bocs
2020-01-22 16:41

De,Tom… :D

Bujdy
Bujdy
2020-01-22 15:37

De, de kell az a 40 millió Prescottnak. Sőt, inkább 45 millió kellene, szerintem simán megérdemli!

Ja, és go Giants! :)

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Bujdy
2020-01-22 15:43

Hogy mi?
70?

Fetyke
Fetyke
2020-01-22 18:27

Én sem értem, hogy miért lenne esélye a piacon 40 milliós szerződésre Prescottnak. Bármit is állítson róla a PFF, nincs a 10 legjobb QB között sem, Egy középszerű irányítóért pedig 30 milliónál többet csak az idióták adnának. Persze hülyék mindig akadnak ebben a ligában…

gyeek
gyeek
Reply to  Fetyke
2020-01-22 19:26

Óriási szagértő vagy! :D

A legtúlértékeltebb pozíció fizetés tekintetében (is) egyértelműen a QB. A jussuk évről-évre milliókkal növekszik, például még egy mezei Kirk Cousins is 31 milliót keres idén. Egy franchise QB-t elengedni úgy, hogy semmilyen reális jelölt nincs a pótlására a legnagyobb idiótaság lenne amit el lehet követni. Sajnos ezzel túl kell fizetni Prescottot, de más megoldás rövidtávon egyszerűen nincs. Az hogy szerinted egy idén 27 éves, teljes potenciálját még el nem ért QB 4 évnyi sérülés-mentes folyamatos kezdő tapasztalattal nem ér 30 milliónál többet csak egy dilettáns egyéni vélemény, semmi több, pont az a fajta hülyeség amivel te illetnéd a ligát.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  gyeek
2020-01-22 19:44

“Óriási szagértő vagy!”
Nem te voltál véletlen aki SB győztes-nek jósolta a Dallast?:”D

gyeek
gyeek
Reply to  Bélabá a csótány
2020-01-22 22:11

Protokollból nyilván. Az Eaglest is 1/1re “tippeltem”, azt meg sem említed?

ahanem
ahanem
Reply to  gyeek
2020-01-22 22:47

nem tudom milyen protokoll ez, én is rühellem a stainst de azért befirkantottam őket tuti PO-résztvevőnek (persze ott hulljanak ki minél csúnyább módon, ami össze is jött), s magunkat meg csak wildcardra, ami nem jött össze, de legalább hamar letehettünk róla, néha nem árt kicsit reálisan látni a képet.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-01-22 22:47

Na!!! Azért a Saints nem csúnyán esett ki! A szezon legszebb mérkőzése volt az. :)

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-01-22 22:47

persze, azt is odabiggyeszthettem volna, hogy az átlagos/közömbös néző számára

gyeek
gyeek
Reply to  ahanem
2020-01-22 23:26

Szurkolói protokoll. Nehezemre esik komolyan venni az év eleji tippeket. A 49ers hány embernél lett minimum SB résztvevő? Neki innen felajánlok egy üveg sört, még akkor is, ha a találkozásunk esélye minimális. Bélabá, te pedig kövesd szépen ezt a fogadalmam nyomon, ennek már van értelme. ;)

ahanem
ahanem
Reply to  gyeek
2020-01-22 23:26

ez a 49ers évek óta jó játékosállománnyal rendelkezik, csakis idő kérdése volt, mikor nem töri össze magát a fél csapat 2 két alatt

értem én, hogy az Iggles a nagy rivális, de szezon előtt is mindenki tudta, hogy ez a Giants-Deadskins duó fényévekkel rosszabb, így legrosszabb esetben is 1/3 a leginkább elvárható

nyilván én is szeretek néha túlozni (kicsit sokszor is talán), de szerintem adjuk meg a kellő tiszteletet a riválisoknak, mert a rivalizálásoknak ez az alapja.

gyeek
gyeek
Reply to  ahanem
2020-01-23 00:04

Tisztelem én a riválisokat, azzal nincs gondom, sőt! Követem is a csapatok ügyeit szorosan, nem akarom magam áltatni mezei irígységből, utálatból fakadó elvakultsággal és ez elég jól is megy. Az 1/1es bold predictionöm elég “over the top” volt számomra is, heccnek szántam.

Fetyke
Fetyke
Reply to  gyeek
2020-01-22 22:47

Legalább olvasni megtanulhattál volna mostanra már. Én nem azt mondtam és vitattam, hogy nektek adott esetben egy ilyen franchise QB a körülményeket is figyelembe véve nem ér meg akár 40 milliót is. Bár ha már szóba hoztad, akkor annyit még Kirktől is sajnálnék jelenleg, és azért az a mezei Cousins egy szinttel jobb Prescottnál.
Csak a tények kedvéért azt állítottam, hogy nem értem Józsi minek állít olyanokat, hogy ha Dak tesztelhetné a piacot, akkor akár kaphatna 40 milliót, vagy lehetne a legjobban kereső QB. Prescott nincs azon a szinten, hogy a piac ezt megadja neki. Nem is kapná meg. Ennyi!

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fetyke
2020-01-22 23:57

Jo, azért egy Carr is lehetett legjobban fizetett rövid ideig. Szóval akár lehet Prescott is az lesz. Ha pedig megkapja a negyvenet, akkor annak a csoportriválisok fognak a legjobban örülni.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Kopi3.14
2020-01-23 00:28

A saját csapatánál. Ahol egy irányító, ha bevált és jó, vagy nincs jobb nála a piacon, akkor mindig többet ér, mint egyébként ha tesztelné a piacot.

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2020-01-23 03:10

Prescott pont olyan, mint Cousins volt (kb értékben és játéktudásban is), akiért sorban álltak a csapatok és brutális licit ment, aminek a vége egy top1 szerződés lett, ami 100 százalékban garantált. A hozzá hasonló irányítók nagyon ritkán kerülnek ki a piacra, és ha kikerülnek, akkor öldöklés megy értük. Manningért is a fél liga sorban állt, pedig azt se lehetett tudni, hogy profi szinten képes lesz-e még eldobni a labdát (ezért is kapott rekordközeli szerződést, de kevés garantálttal).

Hiába gyűlölöd Prescottot vagy nézed semmibe, ő bőven az a kategória, akiért versenyezni fognak. Ezt fogadd el, egyszerűen ez ilyen és mindig is ilyen volt, amikor egy legalább top 15-ös QB kikerült a piacra (csak ez ugye baromi ritka). Prescott 16+ csapatnál azonnal instant előrelépés lenne és sokan bármit megadnának érte.

És pont emiatt nem igaz, hogy egy bevált játékos az adott csapatban többet érne, mint a piacon. De még ha két jobb is van nála, és ha véletlenül irányító, akkor is :D a csapatok pont azért használnak franchise taget, pont azért hosszabbítanak előre, mert tudják, hogy sokkal szarabbul jönnének ki, ha még 5-6 másik csapattal kellene árversenyzniük. Nem véletlenül nem használ senki transition taget.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2020-01-23 10:18

Azért ne higgyünk már a legendáknak. :) Cousinsért sem álltak sorban a csapatok, és a licit sem volt brutális. Az, hogy előtte JG és majd Kirk top1 fizut kaptak 2 éve leginkább annak volt köszönhető, hogy a top irányítók pont évekkel korábban kaptak hosszabbítást, és ezért az fizetésük devalválódott addigra. Aztán jött Ryan, Rodgers majd Wilson és simán milliókkal kaptak többet (hozzáteszem jogosan), mert annyival jobbak. Wilson valóban még többel is. Ha így nézzük, akkor egyébként az ő fizujukat egyébként nagyjából jól árazta be a piac (ráadásul Kirk árát már eleve nagyon fölverte a Redskins a két taggel)…
És pont Cousins példája mutatja meg azt jól, hogy egy ilyen szintű irányító sem feltétlenül hoz komoly előrelépést egy csapatnak. Mert csapat szinten nem vagyunk előrébb, mint Bridgewaterrel vagy Keenummal voltunk. De talán a legjobb példa nem is ez, hanem Foles lenne, akivel szintén nincs beljebb a Jags. És ezt már megmondtátok előre.

Nem gyűlölöm én Prescottot, de azért nem árt reálisan értékelni a tudását. Ha nincs mögötte Elliot vagy/és előtte egy jó támadófal (nyomás alatt), akkor már közel sem hoz olyan jó teljesítményt. A jó védelmek ellen szintén dadogni szokott (2019-ben is gyengén játszott ellenük). És pontosan ez az, amiért Prescottal nem fog bajnokságot nyerni a Dallas. És bár a Top15-be nálam is beletartozik (középmezőny élére, 11-13 helyre helyezném el) most még, azért az nem ér meg annyit, amennyit te mondasz.

Még egyszer mondom, hogy Prescott nem Mahomes (vagy P.Manning) kaliberű irányító. Ha én lennék Jones, és 35-40 milliót szánnék egy irányítóra, akkor az jelenleg nem Prescott lenne, hanem Brees elé tennék le egy visszautasíthatatlan ajánlatot, amivel a Saints nem tud versenyezni. Van benne kockázat, ez igaz, de vele legalább valóban esélye lenne a Cowboysnak bajnokságot nyerni.

gyeek
gyeek
Reply to  Fetyke
2020-01-22 23:57

Ha már belekötöttél a szövegértelmezési képességembe, viszonoznám a gesztust: mivel a cikkben a 40 milliós rész zárójelben volt szóbeszédként említve, ezért a zárójel előtti rész vonatkozik Dakre, azaz ő szeretne a legjobban kereső QB lenni (ez momentán 35 misi/év), nem 40 misit kapni. Az egyenesen Prescott szájából hangzott el szezon közben, hogy NEM célja, hogy a legjobbab fizetett játékos legyen, de ezzel ugyanúgy nem foglalkozom, mint a 40 millióval. Ez a tárgyalási folyamat kelléke. Abban a kissé valószínűtlen helyzetben, ha Prescott a nyílt piacra kerülne jó eséllyel kiélezett licit verseny alakulna ki. Ha belegondolok például, hogy a Broncosnak még azért is megérné jól megkenni Daket, hogy Mahomey még többet gomboljon le a Chiefről, nem is tűnik olyan rossz ötletnek.

Fetyke
Fetyke
Reply to  gyeek
2020-01-23 00:40

Szerintem kicsit túlértékeled a saját irányítótokat. Prescott nem top kategóriás irányító, akiért sorban állnának a csapatok, és licitháborút rendeznének érte.

gyeek
gyeek
Reply to  Fetyke
2020-01-23 01:21

Szerintem meg te értékeled alul. Prescott nem azért ér annyit amennyit most tud, hanem azért ami még benne van. Látott ez a liga már egy Brock Osweiler szerződést is nem mellesleg.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Fetyke
2020-01-22 21:01

Ha Prescott kap 40M-t, akkor igazából nem is a Cowboys, hanem a Chiefs lesz szarban, hiszen akkor Mahomes ezzel arányosan nyugodtan kérhet 100M-t :)

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-22 22:35

Dak több yardot passzolt :DDDDDDDDDDDDDDDD az alapszakaszban, meccsenként
egyébként lehet hogy nem clutch Dak de attól még top10 alja simán van (passer rating 10., QBR 5.). ez lehet inkább a többieket minősíti, de amíg hozza a számokat, panasz nem nagyon lesz rá

Brekinek simán megadnám én az évi 100 millát, aztán majd dobálhat Walmart eladóknak :DD reálisan azért mondjuk egy 10-15%-ot simán kérhetne pluszba Prescotthoz képest

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-01-22 22:47

Azért azt tegyük hozzá, hogy Dak előtt folyamatosan a liga egyik legjobb támadófala játszik, míg mondjuk egy Wilson, Watson vagy Cousins előtt a liga hulladékjai, de mondjuk még egy Rodgers előtt is rosszabb fal van.
Én ezt is számításba vettem, amikor nálam nem kerülne be Prescott a 10 legjobb irányító közé a ligában.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-01-22 23:00

azt senki nem mondta nekik, hogy kötelező egy hulladék fal mögött játszani. :D
Azért a GB vagy a KC fala is elég pofás, Seattleben meg Houstonban azért volt előrelépés az elmúlt évekhez képest.
Rodgers nem a fala miatt volt szar ebben az évben, azért ebben szerintem egyetértesz.
A többiek meg ebben az évben kb egy szintet hoztak vele, ha tetszik, ha nem (persze passzban).
Egyébként még azt is hozzátenném, hogy a Dallas fala sem volt egész évben 100%-os, így az ottani különbség is kisebb.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fetyke
2020-01-22 23:43

Plusz idén több TOP15-ös QB is kihagyta a szezont sérülés miatt, akik lejjebb tolhatták volna a listákon.
Megítélni nem tudom mennyit ér, de negyvenet nem.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  ahanem
2020-01-23 02:11

“Dak több yardot passzolt :DDDDDDDDDDDDDDDD az alapszakaszban, ”
Jah. Winston meg még többet. Akkor neki is nagy pénzt!

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-23 02:21

Persze, és ha lehetséges, akkor a Bucs tegye meg. INTenként legalább egy millió járna neki, de inkább kettő. Egyébként Winston volt az egyedüli ilyen.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  ahanem
2020-01-23 02:31

Nyilván sokat számítanak a statok, de én valahogy nem érzem, hogy Prescottban benne lenne a boogie, pedig amúgy nem antipatikus nekem. Tisztességesen megcsinálja, amit kell, de hogy a legnagyobb fizura utazik, az kicsit erős. Ok, Aikman sem volt az a nagy virtuóz, mégis összeszedett pár gyűrűt, szóval Dakot sem kell leírni.

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-01-23 02:39

attól még top10 irányító, anak pedig top fizetést kell adni, mert ha nem, akkor jön egy év ahol minél jobb picket kell szerezni majd aztán azzal az első körössel kiválasztják a következő Winstont és szopnak még 4 évet
Cousins is top pénzért írt alá és ő tényleg Prescott szint, csak neki fal helyett elkapói vannak

ami inkább nagy gond a Dallasnak hogy Cooperre túl sokat költöttek már, és őt is meg kell tartani, noha nem ő a legjobb elkapó a keretben

poszthoz viszonyítva inkább Cooper lesz túlfizetve, mint Prescott, de lehet, hogy az új CBA miatt még így is jól járnak majd

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Fetyke
2020-01-22 21:01

Ha Prescott kap 40M-t, akkor igazából nem is a Cowboys, hanem a Chiefs lesz szarban, hiszen akkor Mahomes ezzel arányosan nyugodtan kérhet 100M-t :)

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2020-01-23 02:53

Biztos, hogy 35-40 millió között fog kapni, ez nem kérdés.

Lényegtelen, hogy nem top10 QB (Cousins sem volt az, bár szerintem a nagy öregek kiesése és a sérülések miatt most már mind a ketten azok), egy franchise irányító, akivel lehet Super Bowlt nyerni (mondjuk top15, de nem tudnál amúgy szerintem még 10 jobb irányítót sem mondani). A ligába kerülő QB-k 80 százaléka nem tudja megközelíteni ezt a szintet se, nemhogy egy top5 szintet, szóval kizárt, hogy a Cowboys elengedné, de ha megszűnik a csapat és Prescott kikerül a piacra, akkor is lenne olyan franchise, aki kérdés nélkül oda adná neki a csillagos eget is.

Ráadásul meg is tehetik, olyan ütemben nő a cap, hogy még ha arányosítunk is, akkor sem túlzó a 40 millió. Ennyit reálisan Russell Wilsonnak kellett volna kapnia, de ő beérte azzal, hogy csak 1 milliót ver rá másodikra, nem akarta folytatni az 5-6 milliós ugrást. pedig ha ő azt mondja, hogy 40 az annyi, akkor 40-et kap. Ha pedig jövőre Mahomes új szerződést kap, ő simán megkapja a 45-öt, ha folytatódik ez a tendencia.

Végtelenszer Prescott 40 millióért, mint bármelyik lutri újonc vagy szutyok középszer (Keenum, Foles) 5-10-20 millióért. Manapság már egy jó csereirányítóért is minimum második kört kell adni, ne vicceljünk már. Aki már kicsit is jobb, mint az átlag, azzal ez lesz. Aki meg nem fizeti meg a jobb irányítót, az megérdemli, hogy Mitch Trubiskykkal meg Case Keenumokkal szenvedjen évekig.

Skyfire
Skyfire
2020-01-22 18:44

Jerry játékába nem illik beleszólni, ő legalább élvezi amit csinál, az ő pénze és csapata, azért ilyen menő NFL managere játéka csak 32 embernek lehet :D… Amúgy ha lenne csapatom, én néha be is állnék xD

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  Skyfire
2020-01-22 23:26

31, mert a Packers Nyrt…

Charlie Firpo
Charlie Firpo
2020-01-22 19:05

Cikkekben felmerült, hogy a szezon előtt állítólag 33 milliót kínált neki a Dallas, de azt nem fogadta el.
A transition tag 27 millió lenne, nyilván annyiért meg már megérné nekik megtartani.

renningan
renningan
Reply to  Charlie Firpo
2020-01-23 02:31

Biztos, hogy nem kap transition taget. Ebben az esetben más csapatok is tárgyalhatnának vele, simán megkapná valakitől a 35-40 milláját, aztán a Cowboys még csak kompenzációt sem kapna érte.

Ez minimum franchise tag, de a Cowboys helyében nem biztos, hogy nagyon húznám az időt.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2020-01-23 11:00

Akkor csak egy kérdés! Ha most hosszabbítani kellene Stafforddal, akkor neki mennyit adnál?

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2020-01-23 19:09

Ha feltesszük, hogy nem lesz maradandó baja és egészséges, akkor annyit, amennyit kér. 35-40 millió között. Sőt, ha már itt tartunk, akkor jobb most oda adni neki az évi 40 milliót, mert az új CBA után nem lenne meglepő, ha egy top QB 50 millióért írna alá.

camillo 7777
2020-01-23 08:18

Már nem is tűnik, olyan katasztrofálisnak Wentz szerződése, mint sokan mondták.
;)

Fetyke
Fetyke
Reply to  camillo 7777
2020-01-23 13:33

Főleg akkor nem, ha figyelembe vesszük, hogy Wentz, de még Goff is idén elvileg az 5. éves opció alatt játszik, és a 32 valamint 33,5 milliós szerződésük csak jövőre indul. Az más kérdés, hogy a hosszabbítás adta lehetőséget kihasználva több évre (már az ideire is) került elosztásra ez a pénz.
Wilson esetében ugyanez a helyzet. Ő sem tavaly kapott évi 35 milliót, hanem az a szerződése (illetve hosszabbítása) most, 2020-tól lépett életbe, azaz idéntől keres annyit. Elvileg. Mert valójában 5 évre 157 milliót kapott Wilson, ami közel sincs 35 millió. Mindezt Józsi is nagyon jól kielemezte annak idején, nem értem, hogy miért nem emlékszik arra a cikkre. :)
Dak esetében viszont ez a lehetőség már nincs meg. Az ő szerződése már lejárt, amit adnak neki, az egyből terheli majd a sapkát is. Persze variálni lehet, hogy orr- vagy farnehéz legyen a szerződése, de amit a papírra írnak az nála, illetve a csapatánál annyi is lesz.

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2020-01-23 19:09

Ez így igaz, ezért kellett volna már tavaly adni neki egy 35 millióst, hisz mivel Wentz és Goff után kapott, evidens, hogy nagyobbnak kell lennie :D

BTW, ha Wentz idén kapna, akkor ő is simán 35+ lenne. Vele és Goffal épp az volt a mantra, hogy jobb most odaadni a nagy pénzt, mert ha egy évvel később hosszabbítanak, akkor évi 5-6 millióval is többe kerülhet.

Ha tavaly a Prescott szint 33-34 volt, nem ördögtől való 35+ millió idén, 200 milliós cappel.

45
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x