Connect with us

Hír

Fizetéscsökkentést szeretne az NFL?

Néhány meg nem nevezett ember a ligában abban bízik, hogy sikerül megegyezni a játékosok szakszervezetével arról, hogy a játékosok visszaadják a fizetésük egy részét, állítja az NFL Media.

Mivel a liga bevételei csökkenni fognak a koronavírus-járvány miatt (a jegybevételek jelentős részétől eleshetnek a csapatok, ami a bevételek körülbelül harmadát jelenti összességében), így elméletben a fizetési sapkának is csökkennie kell. Ez természetesen azzal járhat, hogy a csapatok előbb-utóbb kénytelenek lesznek elküldeni a sokat kereső veteránjaikat. A liga a kiszivárogtatott narratíva szerint nem akarja, hogy munkahelyek szűnjenek meg, ezért pedzegeti a fizetéscsökkenést.

Az ötlet jelenleg az, hogy a 2020-as alapfizetésük egy részéről kellene lemondaniuk a játékosoknak (hiszen aláírási- és roster bónuszokat már kifizették) annak érdekében, hogy jövőre ne csökkenjen jelentős mértékben a fizetési sapka. Már csak azért is érdekes a helyzet, mert 2022-ben várhatóan nagyot fog ugrani a fizetési keret, köszönhetően az új tévés szerződéseknek, így ezt is bele lehet venni a számításba és egyensúlyba hozni a következő év esetleges csökkenésével. Az is egy lehetséges opció, hogy a jövőből “hoznak át” keretet a 2021-es fizetési sapkába, hogy egyenletesebb legyen az elosztás és könnyebb legyen szerződéseket és hosszabbításokat kötni.

Mindenesetre meglepő lenne, ha a játékosok benne lennének a fizetéscsökkentésben, a keveset keresők (és ők vannak sokkal többen) aligha mondanak le a fizetésük egy részéről, hogy a nagyon sokat keresőknek könnyebb legyen.

21 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ThySoul
ThySoul
2020-06-03 08:03

Tekintve hogy az európai foci fronton mekkora hisztik mennek/mentek a fizetés csökkentése miatt, nem tartom valószínűnek hogy itt belemennének a játékosok. Kedvencem a PL volt, ahol azzal érveltek, hogyha több casht kapnak, többet adóznak, és igy több megy az egészségügynek :D

bjeela
bjeela
Reply to  ThySoul
2020-06-03 10:07

Ha benne van a szerződésekben egy külső természeti vagy akármilyen hatásra, katasztrófára való hivatkozás, ami semmissé teszi a szerződést, akkor sima ügy. De ha nincs… Na, az lesz az izgalmas mutatvány, mert az perhegyeket eredményezhet, amiben az NFL tuti bukóban lesz.

ThySoul
ThySoul
Reply to  bjeela
2020-06-03 10:14

Nem hinném hogy van. De tényleg elég megnézni az európai helyzetet, ahol nem tudtam eldönteni, hogy szimplán fogyatékosok és nem fogják fel hogy ha nincs meccs, akkor nincs bevétel, így nehéz őket kifizetni, vagy csak ennyire nehezükre esik lemondani a pénzről. Szinte az összes nagyobb csapatnál hisztiztek, hogy aztán az ő zsebükben ne durkáljon senki, meg hogy majd ők adakoznak, meg amíg a csapat nem bizonyítja azt, hogy jótékony dolgokra költik a játékosoktól elvett fizupénzt egy fillért nem adnak.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ThySoul
2020-06-03 10:39

“…ha nincs meccs, akkor nincs bevétel,…”
Te melyik országban élsz?

ThySoul
ThySoul
Reply to  Fetyke
2020-06-03 10:57

Nyilván van, de gondolom az adja magát hogy nem annyi.
Megintcsak a pl: ha nem bírták volna befejezni az idényt (jelenleg úgy áll ugye hogy folytatják) a ligának valami 700 milliót kellett volna visszafizetni a tévés társaságok felé. Gondolom ha ez az infó hozzám eljutott, a játékosokhoz is csak elment valahogy, de attól ugyanúgy vergődtek hogy már pedig az o zsebükből ne akarjon kivenni senki egy fillért se.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ThySoul
2020-06-03 11:04

Látom nem itt élsz… :D
Én bizony tudok olyan közeli helyet, ahol a csapatok bevételei nem függnek sem a meccsek számától, sem pedig a nézőszámtól. Ettől függetlenül mégis csökkentették a játékosok fizetését. Hol itt akkor az összefüggés?

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-06-03 11:41

Pont ezért csökkentették, mert politikai okból adták és politikai okból vették el. :D

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2020-06-03 11:17

Ha nem lesz szezon, akkor a CBA szerint nem kell fizetni. Ez az egyetlen kibúvó. Ha csak 4 meccses alapszakasz is lesz, akkor már perkálni kell.

bjeela
bjeela
Reply to  renningan
2020-06-03 11:41

Lesz, és fizetni fognak, mint a katonatiszt.

bjeela
bjeela
Reply to  ThySoul
2020-06-03 11:35

Én is azt gondolom, hogy ezt jól elfelejtették. Ami meg a focistát illeti: most tud keresni, a szerződése él, tévés meccseket lehet rendezni, pont leszarja, hogy ki mit gondol erről. Őt ne lopják meg, mint az éttermi, szállodai, akármilyen dolgozókat a kormányok azzal, hogy ráparáztak egy vírusra és ezért bezárták a világot. Az legyen az ő gondjuk, a szerződés meg szerződés, a jogállam meg jogállam, ergo mindenki bekaphatja, tessék fizetni. ;)

RA7
RA7
Reply to  ThySoul
2020-06-03 12:17

Akkor se értem a felháborodásukat. Mi se(hétköznapi emberek) vagy csak limitáltan dolgozunk kevesebb bérért. Ők se dolgoznak, mégis elvárják a pénzt.. Egy havi fizetésükből sokan életünk végéig ellennénk, de nekik semmi se elég… Majd ha lesz időm megsajnálom őket!!

ahanem
ahanem
Reply to  RA7
2020-06-03 13:00

Nem tudom mások helyzetét, de én többet dolgozok amióta ez a szar van, ezért is van az, hogy napokig nem írok semmit, aztán 2-3 napra visszamenőleg megy a shitpost.

Sajnos ez van a szerződésükben, hogy x időnként y pénzt kapnak, ők úgy gondolják, hogy vegyen fel a klub hitelt és fizesse abból őket, ha épp nincs bevétel. Edzeni edzenek, tehát dolgoznak, itt nem ezzel van a gond, hanem azzal, hogy nincs értékteremtés, ebből befolyólag pedig nincs bevétel (vonatkerékpumpálás esete).
Amit remélek, hogy ezután sok (mind) szerződésbe bekerül, hogy ilyen vis maior eseteknél felfüggeszthető a fizetési kötelezettség a csapat részéről, mert a gazdasági folyamatok megértéséhez egy átlag futballista intelligenciaszintje nem elegendő.

RA7
RA7
Reply to  ahanem
2020-06-03 18:24

Mi pl kevesebbet, de igazából nem is rz a lényeg. Igen, edzenek ergo dolgoznak, de nem teljes “munkaidőben”. Nem ők tehetnek erről a helyzetről, de az átlag ember sem, mégis sokan rácsesztek. Sose fogom megérteni hogy lehet ennyi pénzt egyáltalán megszámolni.

ahanem
ahanem
Reply to  RA7
2020-06-05 05:21

Sajnos az van, hogy az emberek jó része kapzsi, a pénz meg olyan, hogy tök mindegy mennyi van, mindig több kell belőle.

Azt az egyetlen okot tudom megérteni, hogy ha azt nem szeretnék, hogy azt a pénzt a klubok helyettük adományozzák különféle szervezeteknek, mert én is inkább a saját alapítványomat építeném belőle, de pl annak én jobban örülnék ha az összes szerződés felfüggeszthető lenne x ideig.

acsdav2
acsdav2
2020-06-03 18:31

A játékosoknak nincs sok választásuk. A cap a bevételekből van számolva tehát, ha jövőre jelentős mértékben csökken, akkor vagy kivágják őket akik nem férnek bele vagy bele mennek a csökkentésbe.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-06-03 21:24

A játékosok egy jelentős részén nem spórolna a csapat kivágással. Nekik miért kellene belemenni a csökkentésbe? De gondoljuk tovább a dolgot. Nem egy játékos van, akinek idén átstrukturálták a szerződését, hogy a csapat mozgástere nőjön az FA piacra. Most ez a játékos menjen bele egy fizetéscsökkentésbe, hogy beleférjen a csapat a sapkába? Ne vicceljünk már!

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-06-03 21:54

1.Na de Fetyke, az átstrukturálások mindig a játékosnak a kedveznek, ne viccelj már, hogy ezt nem tudod. :) Hisz az alapfizuját aláírási bónusszá alakítják, így a pénzéhez nem ősszel, hanem már tavasszal hozzájut.
2. Egyébként a fő kérdés számomra, hogy a csapatok harmadánál tapasztalt félházak alapján, hogy lehet az NFL bevételének harmada a meccsnapi bevétel?

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-06-03 22:37

1.) Itt az a gond, hogy kettéválik két dolog. A pénz kifizetése szempontjából igazad van, de a cap szempontjából technikailag ugye mindez azt jelenti, hogy a játékos fizujának a lekönyvelését egy későbbi időpontra tolják el (későbbre, mind amikor kifizetik). Igen ám, csakhogy ez most azt jelenti, hogy e miatt az eltolás miatt több pénzzel terheli az adott játékos a csapat sapkáját pont egy ilyen nehéz helyzetben, mint amennyit valójában majd megkap (hiszen egy részt előre megkapott már, de most kerül csak lekönyvelésre). És akkor e miatt a növekedés miatt szólnak neki, hogy mégis csak engedni kellene a fizetésből, mert túl sokkal terheli a sapkát. Míg ugye ha nincs az átalakítás, akkor már lekönyvelték volna az összeget a múltban és nem kellene engedni. Így már érted, hogy mi ezzel a gond?
2.) Egyébként szerintem nyilván ez nem csak a közvetlen stadionból (jegyértékesítés, parkoló, hot-dog, sör, stb) származó bevételek vannak ide sorolva, hanem olyanok is (pl.: online merchandise) amiknek a jelentős része nem esik ki.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-06-04 10:32

1. Most már értelek.
2. De nekem pont ez a fura, hogy sokk csapatnak láthatóan nem volt érdeke, hogy megtöltse a stadiont annyira jól megvoltak a TV-s bevételekből. Most meg hirtelen óriási veszteség lenne a nézők nélküli bajnokság? Én amúgy az NFL-t nem féltem, mert az a pénz amit nem költenek el a meccsnapon a szurkolók az biztos nem marad a zsebükben. Valamit kitalálnak az NFL-nél ebben biztos vagyok. VR szemüvegen keresztül meccsnézés, a parkolóban kitenni egy óriás kivetítőt és autósmozi formájában szurkolni a csapatnak. És a fejeseknek biztos, hogy még 10 másik ütőképes ötlete van.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-06-05 05:21

Szerintem nézők nélkül a tévés társaságoknak is kevesebbet kéne perkálniuk, mert az nem annyira autentikus élmény, nem annyira eladható, illetve a reklámokért sem kérhetnek annyit, amikor a marketing kiadásokat kénytelenek töredékeire csökkenteni a reklámozók, így kevesebb pénzt tudnak visszaforgatni az üzletbe. Sok tényezős dolog ez, de abban egyetértek, hogy az amerikaiak meg fogják találni a módját annak, hogy azt a lóvét, amit meccsnapra költenek, így is elköltsék a kedvenc csapatra. (360 fokos kamerák a lelátón mondjuk elég menők lennének, csapatlogós VR rendszerek gamepassal mondjuk, a technológiai alapok megvannak hozzá, tesztelni meg kénytelenek lesznek vagy mi)

Fetyke
Fetyke
2020-06-03 21:32

Én nem teljesen értem, hogy miért várja el bárki is, pláne az NFL csapatok a játékosoktól, hogy menjenek bele egy általános fizetéscsökkentésbe?
Akkor fordítsuk meg egy kicsit a dolgot. Ha 3 év múlva már annyi bevétele lesz a ligának, hogy 250 millióra nő a cap, akkor az idén szerződést kötő játékosok azonnal megkapják a 25%-os emelést? Nem! Akkor most miért kellene nekik fizucsökkentésbe belemenni? Nem az ő problémájuk, hogy nem lesz annyi bevétel, oldják meg a tulajok a dolgot, ahogyan csak tudják. Nyúljanak kicsit mélyebben a zsebükbe ez egyszer!

ui.: Nem ismerem teljesen az új kollektív szerződést, de gyanítom, hogy nincs arra mód, hogy a játékosok beleegyezése nélkül a jövőből előre hozzanak át keretet a sapka feltöltésére.

21
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x