Connect with us

Hír

BREAKING: Joey Bosa rekordszerződést kapott, a legjobban fizetett védő lett

Az új szerződésben reménykedő Joey Bosa az utolsó pillanatban érkezett meg tegnap a Chargers edzőtáborába, majd pár órával később Adam Schefter által robbant is a bomba, miszerint megegyezett a csapattal egy hosszabbításban. Nem is akármilyenben, ugyanis a kiváló pass rusher 5 évre $135 millióért ír alá, ami évi $27 milliós átlagos jelent, ezzel pedig a legjobban fizetett védő lett az NFL-ben – ezt a címet eddig a nem is oly’ rég hosszabbítást kapó Myles Garrett birtokolta évi $25 millióval.

Bosa idén $14,36 milliót keresett volna ötödik éves opcióján, tehát szerződése utolsó évében. A mostani aláírásával kapott $78 milliót teljesen garantáltan, a kontraktusa pedig összesen $102 millió valamilyen formában garantált összeget tartalmaz. Ezzel 2025-ig kötelezte el magát a Los Angeles-i franchise-hoz, amely még sosem osztott ki ekkora szerződést senkinek – sőt, még csak $100 milliónál sem adott többet egyetlen játékosának sem egyszerre.

A korábbi 1/3-as játékos 4 év alatt 40 sacket szerzett, csak egyszer nem lépte át a 10-es határt, de 2018-ban kilenc meccset kihagyott sérülés miatt. A még mindig csak 25 éves játékos első évében kiérdemelte az Év Újonc Védője elismerést és eddig kétszer szavazták be a Pro Bowlba.

12 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Gergely Nagy
Gergely Nagy
2020-07-29 21:29

Uh jól elszálltak a pass rusher fizetések is, jól van ez így?

acsdav2
acsdav2
Reply to  Gergely Nagy
2020-07-29 22:38

1. Szegény Chargerst annyira nem érdekli a kutya se, hogy a sztárvédőjük túlfizetéséhez csak 1 komment érkezik. :D
2.Én nem hiszem, hogy elszálltak volna. Garrettnek a játéka alapján és 2 év rookie szerződéssel az évi 25M teljesen korrekt. Bosa-nál szerintem ugyanaz történt, mint Tunsil esetében. A GM feleslegen húzta az időt a szerződéshosszabbítással és semmi alkupozíciója nem maradt. Én minden olyan GM-et ostobának tartok, aki a 3 év alatt bizonyított 1.körös játékosának nem ad szerződést. Csak nőni fog (várhatóan) amit korrekt áron elkérhet és mellé még sokkal nehezebb lesz könyvelni. Majd Pittsburghben fognak jövőre bosszankodni, amikor TJ Watt-nak kell ennél is nagyobb szerződést adni.

Gergely Nagy
Gergely Nagy
Reply to  acsdav2
2020-07-30 11:14

Sokkal fontosabb, hogy kik ülik ki a szezont :D. A 2. részre reflektálva teljesen egyet értek. Mondjuk a Vasasnál jellemzően nem adnak nagy garantáltat. Bosánál a nagy garantált a bibi nálam.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Gergely Nagy
2020-07-30 16:12

1.Pedig nem kéne, hogy bibi legyen. :) Persze tudom, hogy minden ember tart a sérüléstől és a formahanyatlástól, de szerintem az te se tartod etikusnak, hogy egy játékos úgy kössön szerződést, hogy csak 1 évre garantált, mert mi van ha megsérül. Én úgy gondolom, hogy a top játékosoknak bőven jár az, hogy 3 évig a fizetésük garantált legyen. Bosa szerződésében valószínűleg a 78M garantált az első 3 évben lesz kifizetve, ami évi 26M-s átlag. A szerződése 6 évre 150M ami 25M/év. A kifizetés szempontjából szerintem ez egy jó szerződés a Chargers részéről, ami nyilván aggasztó az az évi 27M, ami lehetett volna 24M, ha tavaly hosszabbítanak.
2. A Vasasnál Bell-t kivéve korrektül szoktak bánni a játékosokkal. TJ-nek egy olyan szerződést biztos adnak majd, hogy az első 3 évben 75M-t haza vigyen.

Gergely Nagy
Gergely Nagy
Reply to  acsdav2
2020-07-30 16:54

1. Igen teljesen megértem, és egyet értek a játékosok oldaláról. Mondjuk, ha Tmobil és az ujonc is becsődöl oly mindegy a csárdzsörsznek hogy menyit keres egy jövőbeli ikon :D (bár nálam Bosa 18-20millió között van, ahogy MG is) A szakszervezetnek még az újonc szerződések hosszának a lerövidítését kellene meglépnie szerintem és az ötödik éves opciót is el lehetne hagyni, kevesebb dráma lenne :D
2.Bell is megkapta a korrekt ajánlatot, csak nem élt vele legalábbis szerintem.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Gergely Nagy
2020-07-30 18:25

1. Mack 18-ban kötött évi 23,5M-ja a viszonyítási pont. Szerintem 2 év elteltével Garretté korrekt. Bosa-é nyilván már nem jó.
2. A szakszervezetre én nagyon haragszom. Egyszerűen hihetetlen számomra, hogy amíg a játék pályafutás átlag 3-4 év, addig a rookie szerződések is 4 évesek. Rengeteg játékosnak sokat számítana, ha legalább 1 évét olyan bérért játszhatná le amit ő alkudott ki. De még egy top játékosnál, aki 8 évet lehúz magas szinten, nagy rablásnak érzem, hisz a pályafutásának fele.

Gergely Nagy
Gergely Nagy
Reply to  acsdav2
2020-07-30 21:51

1. Tényleg el is felejtettem Macket :D
2. Igen én is ezért írtam a rövidítést. Meg a plusz egy meccset is elég balgaság volt bevállalni, főleg, hogy minimálbérük nem fog nőni a játékosoknak.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Gergely Nagy
2020-07-30 22:57

2. A plusz meccsel eleve nő a liga bevétele így a rájuk fordított pénz is. De ha minden igaz az eddigi 47 helyett 48%-át kapják meg majd a bevételeknek, ezért cserébe.

Ball or nothing
Ball or nothing
Reply to  acsdav2
2020-07-30 15:41

“Garrettnek a játéka alapján és 2 év rookie szerződéssel az évi 25M teljesen korrekt.”

Lehet rosszul tudom, de mindketten 5 éves extensiont kaptak, nem? Tehát a rookie szerződéseik után még 5 év, szinte pont ugyanannyi garantálttal (102 vs 100).

acsdav2
acsdav2
Reply to  Ball or nothing
2020-07-30 15:56

“a rookie szerződéseik után még 5 év”

Nem így működik. Ha megkötnek egy szerződést és még van hátra az eredetiből, akkor úgy variálnak a számokkal ahogy csak akarnak. Pl. Garrett a következő 2 szezonban keresne 20M-t az eredeti szerződés szerint. A Browns erre a szerződésre úgy tekinthet a cap szempontjából, mint egy 7 év/150M-s szerződés, annyi megkötéssel, hogy 5M-t az aláírási bónusz mindenképp elfoglal az idei évből. És Garrett esetében a 145M-s fizetés leosztása 7 évre sokkal kényelmesebb, mint a 150M-t 6 évre a Chargersnél.

Ball or nothing
Ball or nothing
Reply to  acsdav2
2020-07-30 16:30

persze, ez így igaz, de a szerződések (rookie+hosszabbítás) egészét tekintve ugyanott vagyunk nagyságrendileg mindkettőnél. Csak a Brownsnak több mozgástere lesz a későbbiekre nézve, cserébe hamarabb el kell kezdenie a “nagy pénzt” fizetni

acsdav2
acsdav2
Reply to  Ball or nothing
2020-07-30 16:45

Igen, de a szerződés egészének kis túlzással semmi jelentősége. Ami számít, hogy a cap-et miként terhelik évenként, mennyit fizetnek és, hogy mikortól lesz kivágható. Előbb fizetni azért is célszerűbb, mert csökkentik az esélyét annak, hogy olyan szezonban is garantált lesz a fizetése, amikor már nem tud fizikailag a csúcson lenni.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

12
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x