Connect with us

Hír

BREAKING: A Jaguars kivágta Leonard Fournette-et

Mike Garafolo információi szerint a Jaguars kivágta a futó Leonard Fournette-et – ezt a csapat is megerősítette pár perccel később.

A korábbi 1/4-es játékos így waiverre kerül, tehát bárki nyújthat be rá kérelmet a jelenlegi szerződése mellett, közülük a 2020-as draftsorrend alapján legmagasabban lévő csapatnál köt majd ki (már amennyiben lesz ilyen). Idén 4 millió dollár fizetés jár neki, a Jaguars pedig nem hívta le a jövő évi ötödik éves opcióját, tehát év végén szabadügynök lesz.

A fizetése egyébként teljesen garantált, tehát a Jaguars fizet azért, hogy ne legyen többé a csapat tagja Fournette.

UPDATE: A Jaguars megpróbálja a 4 millió garantáltat behajtani Fournette-en, hivatkozva korábbi eltiltására. Emellett Doug Marrone elmondta, hogy próbálták elcserélni, de senki nem akart adni még csak egy 5. vagy 6. körös picket sem.

52 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
52 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Danika
Danika
2020-08-31 15:20

Meglepett, bár oké, viszont akkor ki várható mint kezdő RB Jacksonvilleben, mert fogalmam sincs róla és fantasyhoz jól jönne.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Danika
2020-08-31 17:21

Hát azt szerintem még maguk az edzők sem tudják. :) A rosteren 5 futó van, név szerint: Chris Thompson, James Robinson, Devine Ozigbo, Nathan Cottrell és Ryquell Armstead. Közülük Robinson és Cottrell újoncok. Ozigbo és Armstead 2. évesek. Az előbbinek van 9 futásból 27 yardja (mind az utolsó Colts elleni meccsről), míg Armsteadnek kicsit több tapasztalata van, ő tavaly 35 kísérletből 108 yardot futott és egyszer már ő volt a kezdő (gondolom szintén a Colts ellen). Thompson pedig a Redskinsből, akarom mondani a fővárosiaktól jött, egy gyenge cserénél igazából sohasem volt több, 7 év alatt összesen van 1194 futott yardja és 5 futott TD-je. Cousinsal annak idején nem volt rossz a kémiájuk, elkapásokban korrekt volt vele.
Remélem sokat segítettem. :) Szívesen. :DDD

Danika
Danika
Reply to  Fetyke
2020-08-31 17:22

Köszi Fetyke. Így már befejezhetem az offense boardot.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Danika
2020-08-31 17:31

Csak bátran, én már a TE-ket rakom össze.

baglacko
baglacko
2020-08-31 15:31

Durva. Oké, hogy elbasztak rá egy 1/4-et. (Véleményem szerint CMC-n kívül egy rb sem ért első kört.) Nyilván nem pótolhatatlan. De azért valamit csak kezdhettek volna vele. Nála szarabb futók is vannak a ligában nagyobb szerződéssel. Pont most raktátok ki facebookra a névsort. Szinte az összes többi futó jobb fal mögül indult. Mixon talán kivétel ez alól. De akkor is kicsit úgy érzem mintha leprásnak tartaná a világ Fournettet. :D Nem volt jó pick 1/4-en de nem ő tehet róla, hogy ilyen hamar kiválasztották. A teljesítménye azért nem vállalhatatlan.

acsdav2
acsdav2
Reply to  baglacko
2020-08-31 19:15

1. kör végét nyugodtan lehet RB-re áldozni. Mint amilyen mondjuk Edwards-Helaire is.

baglacko
baglacko
Reply to  acsdav2
2020-08-31 19:22

Őt se láttuk még az NFL-ben. Nyugtával a napot. :D De értem, ott már be lehet áldozni egy picket. Én azért emeltem ki CMC-t mert ő tényleg nem egy running back, csak olyan poszton van nevezve :D Ő valóban megérte az első kör elejét.

acsdav2
acsdav2
Reply to  baglacko
2020-08-31 19:44

Nálam még Elliott és Barkley is megéri. :) De CMC valóban a csúcs.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-08-31 21:14

AP a csúcs, de mindegy. :)

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-08-31 23:01

LF milliószor jobb volt az egyetemen, mint AP és nem volt szakértő, aki ne a jövő csodafutóját látta volna benne. Aztán a Jags elkúrta…

bjeela
bjeela
Reply to  baglacko
2020-08-31 23:09

CMC külön kategória, én sem értem, miért előbb vitték ki futóként LF-et, mint őt, de így legalább CMC jobban járt, mert ha ő kapja meg a Jagst, akkor most alig tudnánk valamit róla…

Bár az is igaz, hogy LF azokat a számokat a SEC konferenciában hozta össze, míg CMC a Pac-12-ben, ami azért nem ugyanaz a kategória…

bjeela
bjeela
2020-08-31 15:59

Azért ez szomorú. A fickót úgy kifacsarták öt év alatt, mint a citromot. Akkora sztár volt az egyetemi évei alatt, hogy arra nincsenek szavak. 6,5 yardos Avg, 11 meccs alatt 1953 yard(+ 209 yard elkapott) és 22 TD(+1 elkapott), consesus All American, az összes szakértő hanyattvágva, ájuldozva beszélt róla, Adrian Peterson a nyomába sem volt egyetemi szinten, aztán az NFL-ben az eső szezonban 13 meccsen 1040 yard, 9 TD és sérülés, és azóta dadog. Pedig tavaly még nem is volt annyira rettenetes a 4,5 y Avg-vel és a 1152 yarddal és az elkapott 522 yarddal, de TD-ket már alig szállított. Rohadt nagy bust lett csórikám, pedig simán benne volt, hogy leveri AP rekordjait. Hát nem nem verte le… Pedig csak egy rendes fal kellett volna neki.

sgtGiggsy
Reply to  bjeela
2020-08-31 18:01

Mégis miért lenne bust valaki, aki a posztján a top-15-ben van?

acsdav2
acsdav2
Reply to  sgtGiggsy
2020-08-31 19:18

Ahhoz képest, hogy mit vártunk tőle csalódást okozott, így szerintem mindenképpen nevezhetjük bustnak.

sgtGiggsy
Reply to  acsdav2
2020-08-31 19:44

Mikor okozott csalódást? Ha egészséges, folyamatosan nagyon magas szinten játszik, a liga kezdőinek első felébe tartozik. Nem egy Zeke, vagy Barkley, szóval a draftpozíció indokolatlan volt, de a bust az nem az ő szintjén kezdődik. Fournette reach volt azon a 4. helyen, de az még nem bust. Bust az, aki még a kezdőből is kiszorul egy idő után. Olyan játékost nem nevezünk bustnak, aki top a maga posztján, de nem All-Pro. És pláne nem nevezünk bustnak egy top szinten játszó játékost három szezon után.

katonadani
Reply to  sgtGiggsy
2020-08-31 20:26

ha viszont úgy nézed, akkor nem hogy a kezdőből szorult ki, de ki is vágták három év után :D

sgtGiggsy
Reply to  katonadani
2020-08-31 20:26

De nem a teljesítménye miatt vágták ki, hanem hogy tankoljanak. És pillanatok alatt lesz kezdő helye a ligában.

bjeela
bjeela
Reply to  sgtGiggsy
2020-08-31 20:35

Ja, és a legszomorúbb, hogy a 2019-es volt a legjobb éve… 2017-ben 3,9 Y/A, 2018-ban 3,3 Y/A.

katonadani
Reply to  sgtGiggsy
2020-08-31 21:21

erre nem fogadnék azért :)

bjeela
bjeela
Reply to  sgtGiggsy
2020-08-31 20:26

Tehát 7. volt a yardok tekintetében, 28. az Avg, 11. a Y/G, 44. a TD, miközben a 7. legtöbb próbálkozása volt. Fogalmazzunk úgy, hogy nem volt igazán hatékony.

sgtGiggsy
Reply to  bjeela
2020-08-31 20:44

Már bocs, de egy olyan hulladék fal mögött, mint ami a Jaguarsnak volt, szerinted a Y/C önmagában mérvadó? CMC átlag 3 yardot tehet meg első kontakt előtt. Zeke, Kamara 2,3-at. Gurley 2.2-t. Chubb 2,1-et. Henry 1,9-et. Barkley, Peterson 1,8-at. Fournette? 1,4-et. 3 yardot tesz meg első kontakt után, ennél többet a fenti listából csak Henry tud, illetve Chubb, aki egálban van Fournette-tel. Szóval akkor mégis mi a kénköves lóf.sztól ne lenne hatékony Fournette?

katonadani
Reply to  sgtGiggsy
2020-08-31 21:22

PFF adatai alapján tavaly 11. legjobb volt kontakt utáni yardokban kísérletenként, előző két évben viszont 45. és 54. (a minimum 60 futással rendelkezők közt)

sgtGiggsy
Reply to  katonadani
2020-08-31 21:38

Szerintem az előző éve a mérvadó. És akkor az a 3 yard az egyik legjobb volt az egész ligában. Nagyon nem kivágós szint volt, amit hozott. Most vagy kiderült róla valami a csapat számára, ami miatt elébe mentek egy botránynak, vagy tankolni akarnak. Egyszerűen nincs más észérv amellett, hogy nulla spórolással kivágnak egy top futót, aki bagóért játszik.
Egy rakás csapatban van színtisztán nála gyengébb kezdő. Nem hiszem, hogy ne szedné fel valaki már a waiverről.

bjeela
bjeela
Reply to  sgtGiggsy
2020-08-31 23:01

Elnézést, hogy később reagálok, de dolog volt. A bust azért bust, mert a mihez képest teszi busttá. A srác akkora kibaszott nagy király volt az egyetemen, hogy mindenki a hátát nézte. Mégecccer: 6,5 y/a. Na, innen sikerült az első szezonjában 3,9, a másodikban 3,3, a harmadikban egy már úgy ahogy elfogadható 4,3-at összehozni, fokozatosan és drámaian csökkenő TD számmal terhelve. A srácot konkrétan szétverették az eltelt 5-6 évben az egyetemen és a Jaguarsnál.

Értem a védekezésed és nem is vitázom vele nagyon, de ettől még tény, hogy amit Dani is összecibált LF-ről az nem azt mutatja, hogy sikerült megtalálnia magát az NFL-ben. És ahogy az első kommentemben írtam azért vagyok szomorú, mert a fickóban egy csoda van és ezt kúrták el Jacksonville-ben és csináltak belőle egy bustot. Mert ami volt/van(?) a srácban és amit kihoztak belőle az ordas nagy bust. És most már erősen kétlem, hogy kitörne belőle az az állat, ami volt 2015-ben, mert a srác romos, ami egy futónál általában a karrier végét jelzi. Nem tud mindenki annyi időt lehúzni az NFL-ben, mint AP… De ne legyen igazam.

Ja, és azt a 6,5 yardot a SEC csapatok ellen hozta össze…

sgtGiggsy
Reply to  bjeela
2020-09-01 08:28

Nem. A bust az, aki nem válik be. Ennyi. Ez Fournette-ről nem mondható el. Sosem hallottam még bustnak nevezni olyat, aki sztár szinten hozott a maga ligájában, csak az előzetes elvárásokhoz nem ért fel. Bustnak azokat mondják, akik a magas draftpozíciójuk ellenére lassan(vagy gyorsan) eltűnnek a süllyesztőben. Egy futóra, aki 100 scrimmage yard fölött átlagol meccsenként a harmadik szezonjában egy hulladék csapatban, nem mondhatjuk azt, hogy bust.
És azért az NCAA 6,5 yard az nem lefordítható NFL-re. Durván jó szám, de azt senki sem várhatta, hogy a közelében lesz az NFL-ben. Az újoncéves 3,9 egy teljesen vállalható szám, a 3,3-at sérülésekkel teli szezonban hozta, a 4,3 pedig kifejezetten jó, főleg azzal a fallal, ami a Jaguarsnak van. A futójáték 80%-ban a falon múlik. Egy jó fal mögött egy középszer futó is tud nagyot alkotni, egy gyenge fal mögött meg egy különleges tehetség sem tud űrszámokat hozni. Az álalad “úgy ahogy elfogadható”-nak címkézett 4,3-at úgy hozta, hogy már 1,4 yardon megütötték. A 20, de talán 30 legmagasabb Y/C-vel rendelkező futó közül senkihez sem értek oda olyan hamar a védők. Ez színtisztán fal kérdés. Ahogy a drámaian csökkenő TD számok sem egy futó hibája egy olyan csapatban, ami 26. a szerzett pontok és 20. a megtett yardok tekintetében. Fournette egymaga a csapat yardjainak 32%-át szerezte. Egyszerűen nincs semmi ami indokolná, hogy őt érje a kritika. Amit egy futó egy személyben megtehet, azt megtette. Aki azt gondolja, hogy ennél többet tehetett volna, az nézze meg mire ment a Jetsben Bell, akit a holdout szezonja előtt egyöntetűen mindenki a liga legjobb futójának mondott (csak miheztartás végett, 3,2 Y/C, 2 yard kontakt után, ugyanannyi TD).

bjeela
bjeela
Reply to  sgtGiggsy
2020-09-01 11:42

Kicsit elbeszélünk egymás mellett, de van ilyen. Azt azért sose feledjük, hogy azokat az űrszámokat 2015-ben a bitang erős SEC csapatok ellen produkálta Fournette és ez még akkor is csinos dolog, ha a Bama ellen égett, mint a napalm.

Abban nincs vita közöttünk, hogy a fal dönti el, hogy kiből lesz jó futó és így már nehéz megállapítani, hogy ki a legjobb a futók között, mert az esetek döntő többségében ez egy futóversennyé silányul. Aki gyorsabb, az lesz a jó futó és pont. Viszont számos típus létezik: vannak a faltörő kosok, az észjátékosok, a lyukkeresők, a kibillentők. LF egy zseniális misung, mert bitang erős, kiváló faltörő kos is(messze nem annyira, mint Henry), de van esze is a játékhoz, bár sosem lesz képes úgy kibillenteni embereket, mint CMC és nem lesz annyi türelme és esze, mint Blountnak. A fizikai paraméterei, a kiváló reakcióképessége és a gyorsasága miatt neki nagyobb esélye van áttörni az első ütést adó védőt. Ezek alapján LF kétséget kizáróan egy kiváló futó, abszolút a liga krémjéhez tartozik.

De önmagához képest nálam bust. Lehet azt mondani, hogy a bust az, aki “a magas draftpozíciójuk ellenére lassan(vagy gyorsan) eltűnnek a süllyesztőben”, de az a szomorú helyzet, hogy sajnos LF is efelé közelít. Nem tudott kiemelkedő számokat hozni, megsérült, kivágták. Én örülnék a legjobban, ha tévednék és LF ismét azt tudná hozni, amit 2015-ben, de vannak kétségeim.

De abban abszolút megegyezünk, hogy szerintem is a körülmények áldozata(kéretik megnézni a vitaindító kommentem utolsó mondatát). Belekényszerült egy olyan csapatba, ahol sansza sem volt elit produkcióra, viszont legalább szarrá használták, mert jobbára ő volt az egyetlen értékelhető támadó, így szétverették a srácot – vélhetően ennek is köszönhető, hogy ilyen gyengécske lett az átlaga -, aki megsérült és szép lassan elhasználódott, így most kivágják, mint egy használt lyukas zoknit. Temérdek ilyen eset van, ahol nem tudta az illető igazolni a képességeit, megmutatni, hogy mekkora zseni, mert idióták kezébe került. Én ezért írtam az elején, hogy szomorú vagyok. Ugyanis a srácból bustot csináltak. És 30 év múlva már a statisztika bustként fog rá emlékezni, holott…

De mégeccer: remélem, hogy még van számára kiút, azonban vannak kételyeim.

bjeela
bjeela
Reply to  sgtGiggsy
2020-09-02 08:19

Azért az elég beszédes, hogy Fournette nem kellett senkinek 4,1 millióért…

sgtGiggsy
Reply to  bjeela
2020-09-03 21:31

Azért elég beszédes, hogy a Tampa elvitte kezdőnek…

bjeela
bjeela
Reply to  sgtGiggsy
2020-09-04 13:22

Igazad van, de azért még mindig nem fizettek neki annyit, mint a legjobb futóknak. Fogalmazzunk úgy, hogy gombokért vették meg. Mindenesetre szurkolok neki, hogy visszatérjen a 2015-ös szintjéhez.

bjeela
bjeela
Reply to  sgtGiggsy
2020-08-31 20:25

Mert fényévekkel több volt benne, mint ami eddig kijött.

sgtGiggsy
Reply to  bjeela
2020-08-31 20:26

Fényévekkel több, mint majd 1700 scrimmage yard egy 15 meccses szezonban?

bjeela
bjeela
Reply to  sgtGiggsy
2020-09-01 11:59

Ez a srác úgy jött ki az egyetemről, hogy a korszak legjobb futója lesz, mert sokkal erősebb konferenciában edződött, mint CMC. Nem volt szakértő, aki ne őt ajnározta volna. Erre most meg ott tartunk, hogy CMC 2400 y környékén produkált LF meg mégiscsak 700 yarddal lemaradt. Félreértés ne essék, csinos produkció a liga 6. legtöbb összyardját kitermelni, de itt a hatékonyság is szempont. Ahogy te is mondtad LF-et 1,4 yardon már megütötték. És épp ezért mondom, hogy a Jags konkrétan kalapáccsal szétverette a csapat ékkövét és bustot csinált belőle, majd kivágta, mint egy lyukas zoknit. Remélem, hogy maradt még valami LF zsenijéből, de kételkedem.

kiso
kiso
2020-08-31 16:10

Mint előttem sokan írták ez nagyon meglepő. Rendben, hogy hatalmas bust, mint első körös draft, de a liga alsó felébe tartozó első számú rb szintet hozott. Ha nem, akkor egy második harmadik számúnak bárhol elférne. Ezek alapján azt gondolom vagy nagyon rosszul teljesített az edzőtárborban, vagy valami plusz negatív hülyeség társul hozzá- Vagy rámennek trevor lawrence-re 1/1-el és addig kisebb nevű futókat nevelnek ki jövő évekre, így minenki nyer. Még Fournette is, mert egy új rendszerbe új esélyek adódnak

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  kiso
2020-09-01 12:14

Nem mondanám hatalmas bustnak, a teljesítménye szerintem rendben van. Inkább a JAguars vezetése bust a szememben, akik 1/4-en futót választottak, mert azt hitték, Bortles nevében franchise irányítójuk van, és már csak egy futó kell a készhez, akit az első kör elején választanak ki.

RvBalazs
RvBalazs
2020-08-31 16:46

az OverTheCap szerint 34 millió cap space van még a JAX oldalán.
Nem értem a lépést. Mert oké, nem váltotta be azt a nagyon nagy elvárást, amit támasztottak (hogy ő a hibás vagy a fal, és/vagy a rendszer most lényegtelen)
De miért vágták ki? Mi szükség volt rá?
Még mindig inkább legyen a rosteren, mintsem ne.
Megpróbálták, nem ment az elcserélése. Akkor maradjon már az évre.
Vagy csak egy insider-nek meglengetik, hogyy kivágják, hogy valaki mégis adjon egy X. körös picket?

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2020-08-31 17:21

Nem mindenhol Spielman a GM.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  RvBalazs
2020-08-31 17:43

Szerintem az az értelme a kivágásának, hogy ha egy csapat 1/1 aspiránssá válik, akkor tök felesleges megtartania bárkit is, aki 2-3 év múlva várhatóan nem lesz a rosteren. Innentől már csak az a kérdés, hogy kiből tud csinálni pick-et a csapat, vagy legalább megtakarítani a fizuját, amit tovább görgethet a későbbi szezonokra.
Ráadásul a csoport 3. helyéért értelmetlen küzdeni, mert a szurkolók ettől jobban nem érzik magukat, pólóból, meg kacatokból meg már nem adnak el se többet, se kevesebbet. És csak rosszabb lesz a draft pozíciójuk.
És talán a játékosnak is tesznek vele egy szívességet.

katonadani
Reply to  RvBalazs
2020-08-31 19:31

megpróbálják bevasalni tőle a 4 millió garantáltat a korábbi eltiltására hivatkozva.

Péter Török
Péter Török
2020-08-31 16:46

Ha esetleg vki tudna arról felvilágosítást adni,hogy miért érte meg ez a Jaguarsnak,azt megköszönném.
Mert őszintén nem értem, miért vág ki egy csapat egy 4 milliót kereső rb1et amivel ráadásul nem is spórol. Értem én,hogy az 1/4 túlzás volt érte,de az első éve korrekt volt a 2. Evében sérült volt es a 3. évében hozott egy top10es de legrosszabb esetben is top15ös RB teljesítményt. Futott yardban top10es volt,elkapott yardban top5os volt a futók kozott. Es kontakt utani futott yardokban top3as. Tehat egy rossz fal mogott egy mondhatni atlag feletti teljesitmenyt hozott. Lemaradtam vmirol es csinalt vmit? Máskülönben nem értem, miért érte meg őt kitenni.

katonadani
Reply to  Péter Török
2020-08-31 19:31

megpróbálják bevasalni tőle a 4 millió garantáltat a korábbi eltiltására hivatkozva. Ez a cikk megírása után derült ki, de most beleírom

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2020-08-31 19:44

Még tavasszal írta valamelyikőtök a kommentek között, a Jags FA-kitekintő cikkhez, hogy a Jags elérte, hogy ne legyen garantált az idei szerződése.

katonadani
Reply to  acsdav2
2020-08-31 20:25

igen, ezen megy és menni fog a vita még

Péter Török
Péter Török
Reply to  katonadani
2020-09-02 23:49

Ááá így már világos,köszönöm a felvilágosítást.

Fetyke
Fetyke
2020-08-31 17:21

Pedig már megcsináltam a fantasy draft boardomat a futókra…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-08-31 20:25

minek kapkocc?

Kiso
Kiso
2020-08-31 17:43

Sziasztok!
Miért érheti meg a Jags-nek? Pontosan még nem tudhatjuk az okát persze, de sztem számos indok lehet, hogy nulla pénz nyereséggel elküldj egy top {11-32}-es játékost. Kivételesen nem kell lehülyézni a GM-et.
(Én az utóbbi 2 évben 4-6 Jags meccset néztem, így csak podcastok alapján (pff, around the NFL, fuzovel kifelé) alapján tippelem be, hogy Fournette minősége a liga hátsó felébe tehető)
A Fournette-el együtt sem volt playoff esélyes a csapat. Sőt valószínű bottom 5 csapat. Márpedig a draft első három választottja valószínűleg 3 tehetséges irányító. Azt lehetett tudni, hogy Fournette-el nem hosszabbítanak, így felesleges lett volna a jó kapcsolatra törekedni. (Sőt könnyen lehet Fournette is nyer az ügyből, hogy új csapatban kapsz esélyt) A Jaguars a következő szezonra készül ez látható. Azzal hogy elküldik Fournette-t új fiatal futóknak adnak lehetőséget, hogy fejlődjenek, jobb esetben berobbanjanak az NFL-be. Jobb draft helyen draftolnak

Debreceni József
Debreceni József
2020-08-31 18:18

Indul a tank for Trevor vonat 3-2-1…😅

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2020-08-31 19:31

Csak ne a Jacksonville legyen az 1/1.:D Lawrencenek ott vége lesz.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2020-08-31 21:05

Nem tudom melyik rookiera vár nagyobb kihívás: Burrowra a Bengalsban vagy Trevorra Jacksonvilleben😅

bjeela
bjeela
Reply to  Debreceni József
2020-08-31 23:09

Talán inkább Burrowra, mert túl nagy csodát produkált és ahhoz képest lesz borzalmas az, amit ott fog csinálni. Trevornak inkább állandó jó produkciói vannak, de nem volt csodaszezonja.

RA7
RA7
2020-09-01 03:46

Azért megnézném a 9ers rendszerében

katonadani
Reply to  RA7
2020-09-01 08:12

oda illik a legkevésbé talán

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

52
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x