Connect with us

Hír

Alshon Jefferyt és Malik Jacksont is kivágná az Eagles, csak nem olyan egyszerű

Az Eagles nemrég kivágta Deshean Jacksont, de ez csak a kezdet volt: mivel a csapat 43 millió dollárral van a fizetési sapka fölött, további elbocsátások várhatóak. A legfrissebb hírek szerint Alshon Jeffery és Malik Jackson is a kivágás sorsára juthat, csak a helyzet nem olyan egyszerű.

Jeffery szerződése utolsó évébe lépett, 31 éves, tavaly hét meccsen 115, előtte 10 meccsen 490 yardot szerzett, kritikán aluli a játéka. Jackson 2019-ben került a csapathoz három évre átlag 10 millió dollárért, de két év alatt 569 snapen volt a pályán és akkor sem volt belőle sok haszon. Egyik név sem meglepő, csakhogy van egy óriási probléma velük: az új ligaév kezdetéig nem lehet kivágni őket.

Az Eagles évek óta pocsékul állt a fizetési plafonnal, emiatt többször is kénytelen volt hozzányúlni a játékosok szerződéseihez. Jeffery szerződése kettő, míg Jackson szerződése három automatikusan megsemmisülő évet tartalmaz összesen közel 14 millió dollár értékben, vagyis a kivágásukkal nemhogy nem spórolna a csapat, de összesen 10 millió dollárral nőne a két játékos cap hitje.

A kivágásuk nem nagyon lehet kérdés, de az Eagles 43 millió dolláros problémáján nem tudnak segíteni. Velük majd az újoncokra és az esetleges piaci igazolásokra szükséges pénzt fogja megteremteni a csapat: mindketten június 1 utáni jelöléssel lesznek elküldve, ezzel az idei szezonra 4,25 milliót felszabadítva (bár cserébe 2022-ben így is lesz utánuk 14 millió dollárnyi halott pénz).

16 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vicgeordie
Vicgeordie
2021-02-21 10:23

Pedig mekkora hüledezés ment itt is 1-2 éve, hogy mekkora varázsló ez a Roseman a szerződésekkel….

13enny
13enny
Reply to  Vicgeordie
2021-02-21 10:50

Eagles drukkerként ugyanez jár az eszemben hetek óta 😀 a szerződésekkel és cap helyzettel nem régóta foglalkozok, de az elég tiszta, hogy Howie minden, csak nem varázsló, inkább eg kókler. Nem tud draftolni, kiöregedő veterán játékosoknak ad hosszútávú nagy összegű szerződéseket, és amikor szorul a hurok, egyszerűen áttolja a szerződés egy részét a következő szezonra. Nincs olyan játékos a rosteren, akinek a kivágásával, vagy elcserélésével jelentős összeget fel lehetne szabadítani dm nélkül, pedig 40 millió az nem kis pénz…

katonadani
Reply to  13enny
2021-02-21 10:57

a varázslózás is túlzás volt (bár azért tegyük hozzá, hogy a caphez nagyon ért roseman és olyan megoldásai és trükkjei vannak, amit mások nem igazán használnak, nem jut eszükbe), de szerintem most a ló túloldalára esnek át az emberek vele. Ez nem varázslat, csak a hosszabb távú dolgok beáldozása a rövid táv érdekében. És ez a hozzáállás a szerződésekhez mindaddig jó volt, amíg contendernek gondolták az Eaglest (és nem volt pandémia). Nyilvánvalóan egy újjáépítéshez ezek a szerződések borzasztóak, de itt nagyon hirtelen változott a csapat képe ebből a szempontból, plusz a koronavírussal sem lehetett nyilván számolni. Ahhoz, hogy SBt nyerjen a csapat és megpróbáljon annak közelében maradni, ezért be lett áldozva mondjuk az idei év. Ezzel szvsz nincs akkora probléma egyébként, majd most elválik a szar a májtól, hogy sikerül-e egy újabb építkezés.

13enny
13enny
Reply to  katonadani
2021-02-21 11:07

Persze, ez így vállalható lenne, ha sikerült volna contendernek maradni, de már 2018-ban sem volt az a csapat, azóta meg pláne nem, és ezt viszont az eszetlenül osztogatott nagy szerződéseknek és az inkompetens draftolásnak köszönhetjük leginkább, a sérülések inkább csak mélyítették a problémát, de nem azok okozták a problémát. Arról nem is beszélve, hogy Roseman sem segítette a Wentz probléma megoldását, bár ebben nem csak ő hibás nyilván. Ha ebben a 3 évben lett volna még egy super bowl részvétel, talán aláírtam volna a következő szenvedős éveket, de így, hogy csak a csoport gyengeségének köszönhetően jutottunk kétszer a rájátszásba, hogy aztán egyből kiessünk, így nehéz. És most valószínűleg draftolunk 1/6on egy jalen reagort a sok justin jefferson helyett, plusz megint megy át egy csomó cap hit a következő szezonra, ahol (valószínűleg) két első körös, közte egy top 10es pickkel és a megnövekedett cappel pedig komolyan le lehetne rakni egy jó csapat alapjait. Ne legyen így.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  13enny
2021-02-21 15:37

SB és 2 PO részvétel nem felel meg a te elvárásaidnak? Te NFL dinasztiák felépítésében vettél részt vagy kinek képzeled magad, hogy nem felel meg a te elvárásaidnak? :D

13enny
13enny
Reply to  JackEasterby
2021-02-21 16:36

Igen, maddenben 😉 nem képzelem magam senkinek, tanulom az nfl-t, ezért megosztom a gondolataimat, hogy az értelmes válaszokból tanulni tudjak. A te hozzászólásodból tanulni sajnos nem tudtam, de azért reagálok rá, hátha arra tudsz olyat írni, ami esetleg formálja a véleményemet. A SB szép munka volt, az edzők és a játékosok is erőn felül teljesítettek abban az évben, kb senki nem tud azóta a keretből ugyanazon a szinten játszani, de a hozzászólásom amúgy is az azt követő évekre irányult. A két rájátszás jól hangzik, de mindkét esetben leginkább a csoport gyengeségének köszönhetően jutottunk be, ott viszont komoly eredményt nem értünk el, ebben asszem megegyezhetünk. Az pedig, hogy a draftolt és igazolt játékosok ne igazán váltak be, ugyanúgy nem az én véleményem, hanem tény, mint ahogy az, hogy 40 millió dollárt kéne felszabadítani idén úgy, hogy kb senki szerződése nem alkalmas ekkora takarításra, mert a 30as veteránok is több évre vannak idekötve nagy szerződésekkel. Ha elolvastad ezt a válaszomat, tényleg kíváncsi vagyok a te véleményedre, könnyen lehet, hogy én vagyok a hülye, és márciusra lesz 20m cap space a csapatnak, mert howie megint varázsol.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  13enny
2021-02-21 18:42

1.Ez utóbbi kommented alapján bunkónak érzem az enyémet, úgy hogy azért utólag is elnézést kérek.
2. Eagles szurkolóként jobban kellene emlékezned rá, hogy bizony nagyon közel állt hozzá a csapat, hogy 18-ban megvicceljétek a Saintset. :) Utána évben még McCownnal is szoros meccset játszottatok a Seahawkssal. Illetve a PO meccs előtt volt olyan vicc, hogy mit kellet feláldoznia Pedersonnak, hogy Wentz egészséges maradjon a PO-ra. És vagy 9 ember hiányzott a kezdő offenseből….
3. Szóval a 18-19-es szezonok teljesen korrektet voltak a keret erősségét és a teljesítményt illetően. Ha visszaolvasol szezon előtti beharangozókat alapvetően mindenki egy nagyon stabil kerettel rendelkező csapatnak tartotta az Eaglest.
4. Szerintem a 20-as szezonra se volt rossz a keret. Amit viszont ki kell hangsúlyoznom, hogy ezt a teljesítményt a sérülések se magyarázzák. Pederson szerintem belefáradt ebbe az állandó élet-halál harcba amelyet 3 éve vívtak folyamatosan. Az, hogy ő elveszítette a kontrollt a csapat felett az nem igazán Roseman hibája.
5. Én összességében azt nem tudom megérteni, hogy lehet őt nem remek GM-nek látni. így kell csapatot menedzselni, ahogy ő csinálta. Fel teszel pár évre mindent, hogy összejöjjön a SB és elfogadod, hogy utána lesznek rosszabb évek.
6.Amit kritikaként el tudok fogadni vele kapcsolatban, hogy ő nem vette komolyan a cap visszaesést. Úgy menedzselte a csapatot, hogy 210M-s cap-pel számolt 2021-re, ami a járvány nélkül várható lett volna. Erre őszintén kíváncsi lennék, hogy ezt a döntést ő hozta meg egyedül, hogy így menedzselje a csapatot vagy a tulaj magyarázta a hülyeséget, hogy ne aggódj úgy se lesz belőle semmi. Mindenesetre érdekes, hogy ők az egyedüliek akik ilyen felelőtlenek voltak, mert a Saintsnek Brees kora miatt muszáj volt bevállalnia az idei rossz évet.

13enny
13enny
Reply to  JackEasterby
2021-02-22 20:16

1. Ne érezd magad annak, én is utálom amikor hülye emberek okoskodnak 😀
2-3. Igen, ebben valószínűleg igazad van, lehet, hogy a keserűség feketítette be nagyon azt az időszakot, de amellett kitartok, hogy ennyi ilyen szinten sérülékeny játékost összeszedni vagy irgalmatlan balszerencse, vagy a csillagok kedvezőtlen együttállása, vagy a scouting hibája, nemtörődömsége. Kevés csapatot sújtott annyi sérülés az elmúlt években (a SB évet is beleszámítva), mint az Eaglest.
4. Nevek alapján nem tűnik rossznak, de rettenetesen öreg a csapat, a fiatalok között meg nem igazán van elit tehetség, pedig olyan játokosokat szerezhettünk volna, mint DK vagy Jefferson, és ez csak két elkapó az elmúlt két évből. És inkább az a baj, hogy a veteránok többségét nem lehet/nem érdemes kivágni, mert óriási dm marad minimális felszabadítás mellett.
5. Alapvetően az eredmények határoznak meg egy vezetőt, és tény, hogy Howie fel tud mutatni egy SB-t, amiért egész Philly hálás lesz neki, de az azt követő éveket mindenki csalódásként élte meg, menj csak fel egy eagles közösségi oldalra és olvass el pár hozzászólást, akár a wentz trade akár a pederson kirúgás kapcsán, mindenki Howiet hibáztatja, ami persze nem jelenti azt, hogy igazuk van.
6. Ez egy jó kérdés, majd ha megharagszanak egymásra, talán kiderül.
7. Köszi a választ, tényleg más megvilágításba helyezett egy két dolgot. Azt viszont továbbra sem tartom felelős, jó strategiának, hogy 30as játékosoknak hosszútávú szerződést ad nagy garantálttal, így sérülés, formahanyatlás, vagy szimplán szar cap helyzet esetén sem lehet kivágni őket. Mondjuk lehet hogy ezzel kapcsolatban is én vagyok rosszul informált, és a szerződéskötésnél nem volt magas a garantált, csak az átalakítások miatt tolódott át ennyi, de most ennek nagyon megisszuk a levét, és miközben fizetjük Brooksot, Johnsont, Malik Jacksont, Jefferyt, stb, akik bár egészségesen jók (legalábbis az első kettő), de nagyon bennük van a sérülésfaktor, addig nem tudunk megtartani egy Eagles HoF, egészségesen ligaelit játékost Ertz személyében. Márpdeig neki elvileg a pénz miatt kell mennie, ráadásul pont egy ilyen szezon után, amikor az ő trade értéke is jelentősen lecsökkent.

ahanem
ahanem
Reply to  13enny
2021-02-21 15:47

ha valaki bejut a palyoffba, az contendernek számít, mert ez nem NBA/MLB/NHL, hogy 4 meccset kell nyerni és egyértelműen kijön az, hogy melyik a jobb csapat

13enny
13enny
Reply to  ahanem
2021-02-21 16:36

Alapvetően ez igaz, de abban a két évben az Eaglesben nemhogy a SB, de egy wc győzelem sem nagyon volt benne, az, hogy a chicagot sikerült megverni, az már önmagában csoda volt (en legalábbis így emlékszem, szenvedtem minden egyes alapszakaszmeccsen az elmúlt 3 évben.

ahanem
ahanem
Reply to  13enny
2021-02-21 17:27

alapvetően a háttér fehér, de mivel énm azt mondom hogy ez inkább narancssárga, ezért ez narancssárga

abban az évben amikor az Eagles SB-t nyert, pont ugyanannyira voltak esélyesek, mint akkor, amikor kizúgtak az első körben :)

13enny
13enny
Reply to  ahanem
2021-02-21 17:35

Ez is lehet, viszont szerintem minden évben van olyan csapat a rájátszásban akit ki lehet zárni a végső győzelemre esélyes csapatok közül, mint idén a washington, vagy a chicago, és így nem számítanak contendernek a rájátszásban. Az Eagles is ebbe a halmazba tartozott a két rájátszás során. Persze lehet, hogy én értelmezem rosszul a contender kifejezést, de a lényege a mondanivalómnak az, hogy hiába jutott az Eagles kétszer rájátszásba, megnyerni a SB-t nem volt esélye.

ahanem
ahanem
Reply to  13enny
2021-02-21 17:42

a Washington járt a legközelebb ahhoz, hogy megverje a bajnokcsapatot.
Szerintem a contender szó NFL-szövegkörnyezetbeli dfekódolásával vannak a problémák, attól még, hogy valaki contender, nem biztos, hogy a későbbi győztes lesz belőle

a contender megmutatta, hogy 17 hét alatt jobb teljesítményt tud nyújtani, mint másik 1-3 csapat, így ők jobb eséllyel indulnak harcba egy playoff meccsen, nem kell azt belelátni, hogy minden egyes csapat ellen fel tudnák venni a versenyt

asszem először rossz helyre írtam
persze, de egy évben van 3-4 csapat, akinek reális esélye van megnyerni a döntőt, azért az irreális elvárás, hogy akár 5 évig is ott legyen egy csapat, nem lesz mindenkiből pats vagy chiefs, és ez még rájuk sem feltétlen igaz

13enny
13enny
Reply to  ahanem
2021-02-21 17:59

Ezekkel így abszolút egyetértek. Én alapvetően azt a 3-4 csapatot hívom contendernek, kiegészülve azokkal a csapatokkal akikben benne van, hogy a legjobbakat is meg tudják fogni. De lehet hogy én használom rosszul a szót.

ahanem
ahanem
Reply to  13enny
2021-02-21 18:12

Szerintem nem kell messzire visszamenni a történelemben, hogy könnyen érthető legyen. Az az Eagles, amelyik SB-t nyert, az utolsó két alapszakasz meccsén botrányos volt, majd a liga legrosszabb védelme ellen kemény 15 pontot tettek fel a táblára. Ilyenek után senki nem látott beléjük két fantasztikus teljesítményt, azt meg főleg nem, hogy még esélyük is lenne nyerni 2x (ez a két tagmondat felcserélhető, bár szerintem a fantasztikus teljesítmény még nem feltétlen ér győzelmet minden esetben, ezért a sorrend).

Contender volt a csapat? Megmutatták, hogy igen, nyertek 13 meccset az alapszakaszban, képesek nyerni kb bárki ellen, ha jól kijön a lépés, bármire képesek lehetnek. Végső esélyesek voltak? Mondhat bárki bármit, de aki képes 6-0ra kikapni, arra ezt nehéz ráaggatni, ráadásul a mutatott játék is borzalmas volt néhol.

gyeek
gyeek
Reply to  Vicgeordie
2021-02-21 11:59

Egyáltalán nem meglepő sajnos. Roseman mágusból lesz kuruzsló akár ugyanaz a személy szerint, “akkó jó vót, má szar” vonalak mentén racionalizálva proli pálfordulatát. Csipkelli is egy edzőtábor alatt zsenivé avanzsált. Beállni a véleményvezérek és megmondók aranyköpései mögé, aztán bégetik tovább amit hallottak/láttak mint a birkák. Találkoztam civilben magát nfl rajongónak nevező arccal… többnyire el sem jutok addig hogy valamihez hozzászóljak, addig a tömény hülyeség amit hallok elveszi a kedvem bármiféle értelmes vitától. *pfej* Setét népség!

16
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x