Connect with us

Hír

Az Eagles egyre közelebb Carson Wentz elcseréléséhez

Egyre forrósodik a helyzet Carson Wentz körül: korábban több forrás is arról számolt be, hogy néhány csapat agresszíven érdeklődik a korábbi 1/2-es iránt, míg a legfrissebb hírek szerint (via Philadelphia Inquirer) nagyon közel van az irányító klubváltása. Egyes információk szerint agresszív ajánlatok érkeznek és van első körös ellenérték is az asztalon, mások szerint az Eagles két első körös picket és egy játékost akar az irányítóért, ami elég soknak tűnik egy padra szorult játékosért, de a Chicago Bears még így is érdeklődik.

Korábban írtunk róla, hogy az Eagles a Ramsszel ellentétben nem akarja minden áron elcserélni az irányítóját, ami leginkább azzal függ össze, hogy a QB után rekordot jelentő 33,8 millió dollárnyi halott pénz keletkezne. Aki Wentzet akarja, annak nem csak a QB értékét kell megfizetnie (ami jobb esetben is egy második kör), hanem kárpótolnia kell az Eaglest a rengeteg bennragadó pénzért.

Ez gyakorlatilag a Goff-Stafford csere inverze. A Rams effektíve azért adott egy extra első kört Jared Goff mellé a Lionsnek, hogy az átvegye az irányító 43 millió dolláros garantált fizetését (miközben 22,2 millió dollár DM is keletkezett). Wentz esetében a vásárlónak azért kell extra pickeket fizetnie, hogy az Eagles benyeljen 31 millió dollárt.

Két első kör (és egy játékos) Wentzért még így is nagyon sok, ez inkább kiindulási alap lehet: ha valaki már egy első kört és némi aprót hajlandó ajánlani a tavalyi év egyik legrosszabb irányítójáért, akkor azt alighanem örömmel elfogadja az Eagles. Frank Reich miatt legtöbben a Coltsot gondolták első számú esélyesnek, de most a Bears tűnik favoritnak, ahol Wentz korábbi irányítóedzője, John DeFilippo is dolgozik.

76 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
76 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ThySoul
ThySoul
2021-02-06 08:02

Miért kéne kárpótolni az Eaglest azért mert fogyatékos módon kötöttek szerződést? :D
Örüljenek hogy van olyan aki elviszi tőlük némi apróért azt kész

katonadani
Reply to  ThySoul
2021-02-06 08:39

az Eaglesnek nem érdeke a semmiért / olcsón megszabadulni tőle, hiszen nem spórolnak kvázi semmit. Akkor inkább megtartják még egy évig, versenyeztetik Hurtsszel és megnézik, hátha sikerül visszatérni a jobb formájához. Ha valaki meg akarja szerezni, annak szemmel látható ellenértéket kell adnia, hogy az Eaglesnek ez megérje bármilyen szinten is.

Az más kérdés, hogy miért vannak csapatok, amik ilyen ellenértékért is meg akarják szerezni a tavalyi játéka után.

ducksfan
ducksfan
Reply to  katonadani
2021-02-06 08:45

Wentz direkt játszott szarul, hogy elcseréljék, mert nem tudott kinőni Foles árnyékából :)

katonadani
Reply to  ducksfan
2021-02-06 08:45

erre elcserélik a Bearsbe Foles mellé :D

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  katonadani
2021-02-06 08:46

Mert ketten alkotnak egy egészet! :D

camillo 7777
Reply to  Krisztian Fekete
2021-02-06 09:05

Hát durva lenne ha ketten lenyomnának egy brutál évet. 🤣

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  camillo 7777
2021-02-06 20:29

Egyszer már megtették.
Bár az underbear hülyén hangzik.

camillo 7777
Reply to  Kopi3.14
2021-02-07 11:03

Először se underEagle voltak. 😃

camillo 7777
Reply to  katonadani
2021-02-06 09:03

Vagy elcserélik Folesért. 😃

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  camillo 7777
2021-02-06 09:33

Az hülyeség. HA SB-t akarnak nyerni, akkor Foles kell a PO-ra.

camillo 7777
2021-02-06 08:29

Szomorú lennék ha elvinnék. 😑

katonadani
Reply to  camillo 7777
2021-02-06 08:37

ha két első körért, én egyáltalán nem :D annyit nem ér. de még egy első kör meg valami apró is nagy dolog lenne, szal ilyen ellenértékért én örülnék

camillo 7777
Reply to  katonadani
2021-02-06 08:59

Az ellenérték nyilván nem lenne rossz az idei évet elnézve, de én bírom a gyereket és szerintem több van benne.
Ha lesz trade kit látnál reális és megnyugtató opcióként QB poszton?

katonadani
Reply to  camillo 7777
2021-02-06 09:07

felcsere a drafton

juicelandry
juicelandry
Reply to  katonadani
2021-02-06 09:22

Dani ennyire nem látod Hurtsben a QB1-et?

katonadani
Reply to  juicelandry
2021-02-06 09:26

nem igazán. de mondjuk inkább azt, hogy a Fields/Wilson duóban jobban

ahanem
ahanem
Reply to  katonadani
2021-02-06 14:25

ennyit ér mac jones?

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  camillo 7777
2021-02-06 09:35

Na várj, a kis képed alapján azt hittem, hogy Eagles szurker vagy… ;)

reszelo.aladar
reszelo.aladar
2021-02-06 08:36

Az valaki elárulná nekem, hogy csere esetén miért keletkezik halott pénz, ha viszi a szerződést is magával? Visszavonulás esetén is ez a kérdésem. Ha tippelnem kell, akkor az aláírási pénz körül lehet a kutya elásva. Köszi

katonadani
Reply to  reszelo.aladar
2021-02-06 08:40

pont tegna/tegnapelőtt is felmerül a kérdés, szóval bemásolom a válaszom. Józsi pedig jövő héten érkezik egy fizetési sapka alapok cikkel :)

halott pénz elsősorban aláírási bónuszból keletkezik.

Az aláírási bónusz úgy néz ki, hogy a szerződés megkötésekor odaadják a játékosnak, azonban ezt (maximum) 5 évre leosztják a sapkában. Tegyük fel 25 milliós aláírási bónusza volt, akkor az a következő öt évben 5-5 millióval terheli a sapkát. Ha az első év után elcseréled a játékost, akkor kifizettél neki 25 millió aláírási bónuszt, de csak 5 milliót könyveltél le belőle, így a maradék 20-at is le kell könyvelned, be kell nyelned halott pénzként.

Ezen felül van az alapfizetés évről évre (meg lehetnek egyéb dolgok, de az egyszerűség kedvéért ne menjünk most bele), ez megy tovább a csere során a másik csapathoz, az aláírási bónusz viszont értelemszerűen nem, hiszen azt már kifizették.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  katonadani
2021-02-06 10:01

Kíváncsi lennék, hogy ez történelmileg hogyan alakult ki. A józan paraszti ész azt diktálná, hogy a sapka kövesse egy az egyben a valódi pénzmozgást és minden egyértelmű. Ehhez képest olyan bonyolult konstrukciók alakultak ki, amihez képest a Marsra szállás smafu. Mi akkor az egész értelme?
Mintha a KRESZ úgy működne, hogy a 90-es táblánál mehetek 120-szal, mert holnap csak 60-nal fogok és átlagban jó lesz. Aztán holnap persze rájövök, hogy a 60 kevés, ezért inkább elosztom további 5 napra 84-re.

Staten Island
Staten Island
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-06 10:16

Én abszolút látom a logikát ebben a rendszerben, de ha már itt tartunk, a tavalyi nem használt pénzek köv. évre való átvitele is egy hasonlóan érdekes szabály/lehetőség, rengeteg kiskaput nyitva.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Staten Island
2021-02-06 12:03

“érdekes szabály/lehetőség”

Ezt pedig még jobban bonyolítja a 89%-os szabály. :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Staten Island
2021-02-06 17:02

Nem a logika a kérdés, hanem az egésznek a célja. Ha a pénzügyi és cap műveletek ilyen “szabályozásával” azt akarják elérni, hogy egy könyvelő nagyobb sztár legyen, mint egy QB, vagy azt, hogy izgalmasabb legyen, hogy a Saints vagy az Eagles hogyan fér be a cap alá, mint az, hogy ki nyeri a SB-t, akkor jó úton járnak :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-06 17:03

Mint már fentebb is írtam a cél a pénzmozgások megkönnyítése.

bjeela
bjeela
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-06 20:29

Mindig is nagyobb sztár volt egy zseni könyvelő, mint egy kicseszett QB.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-06 11:58

1.Én könnyen mondom, hogy nem olyan bonyolult mert, már 5 éve követem mélyen az NFL-t ezen a téren, de idővel tényleg könnyen érthető :)
2. Én azt gondolom, hogy jó ez a rendszer így. Egyrészt a játékosok pénzhez jutása miatt. Ugye ez a járvány mutatta meg, hogy az USA-ban mennyivel jobban szervezett a rendszer azzal, hogy az alapfizetés a mérkőzések lejátszása után jár és nem könyörögni kell a játékosoknak, hogy ugyan tegyék már meg, hogy lemondanak a fizetésük egy részéről. Ez egy óriási pofon volt az európai foci világának.
3. Szóval, ha csak alapfizetés lenne, akkor a játékosok pénzt csak szeptembertől-januárig látnának. Ez nekik sem jó elosztás illetve a csapatoknak se kényelmes csak az év egy harmadában fizetni nekik. Ezért jó például az aláírási bónusz, a roster bónusz amely így megkönnyíti a pénzáramlását az év többi részében.
4. A történelmi kialakulásnak szerintem az az elsődleges oka, hogy így a klubok járnak jól. A játékosok 95%-nak fingja nincs az egész rendszerről s ha az ügynökével stikában meg tudnak egyezni, akkor tálalnak elé egy olyan szerződést ami nagyon hangzatos, de valójában a klub jár csak jól.

Staten Island
Staten Island
Reply to  acsdav2
2021-02-06 12:29

Ez egy óriási pofon volt az európai foci világának.

A labdarúgás világát nem rengette meg jobban, mint az általános elégedetlenség, hogy mennyit keresnek a játékosok és milyen jegyárak vannak (főleg a BL-ben és a PL-ben). Sokkal inkább az itt nem alkalmazott Pénzügyi Fairplay-rendszer, amiről láthatjuk, hogy semmit nem ér ha a Nemzetközi Sportdöntőbíróságon (CAS) simán meg lehet támadni és el is törölnek egy elmarasztaló ítéletet (ld. City esete).

acsdav2
acsdav2
Reply to  Staten Island
2021-02-06 15:14

Én azért olvastam híreket, hogy pl. az Arsenal nem tudta rávenni Özilt a csökkentésre és ezért 50 alkalmazottat kellett kirúgni.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2021-02-06 22:20

kirúghatták volna a törpét is :)

Staten Island
Staten Island
Reply to  acsdav2
2021-02-07 12:20

Féreg.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2021-02-06 18:00

Nekem sajnos nincs ilyen hosszú tapasztalatom.:( Az első SB-n, amit láttam, Kurt Warner játszott valmi McNair ellen. Talán ’99-ben? Nincs kedvem visszakeresni, de asszem Manning sophomore éve volt. Brady még biztosan nem játszott. Szóval nincs igazad, van, ami idővel sem érthető ! :)
Komolyra fordítva, igazából teljesen félreértettél. Magát a mechanizmust viszonylag jól értem, csak azt nem, hogy miért lett ilyen, amilyen. Szóval miért jó, ha a bal fülünket jobb kézzel vakarjuk. Ismétlem, értem, hogy adott esetekben bizonyos szereplőknek (vagy akár mindnek) miért jó, de akkor miért nem egyeznek meg egy olyan rendszerben, ami egyszerű, átlátható és megfelel a szereplők igényeinek? Amiben nincs szükség olyan szürreális hókuszpókuszokra, mint mondjuk az automatikusan megsemmisülő évek a szerződésben?
És ezt az okos könyvekből sem tudtam meg, pedig legutóbb a Crunching Numbers nagyon ígérte, biztos te is olvastad, ha annyira benne vagy a témában.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-06 19:59

“miért nem egyeznek meg egy olyan rendszerben, ami egyszerű, átlátható és megfelel a szereplők igényeinek?”

De kinek nem átlátható? :) Egyébként vannak dolgok amik nekem is teljesen érthetetlen dolgok. Például a jún 1 utáni kivágás az amikor a halott pénz eloszlik az idei meg a jövő évre. De a csapatok megtehetik, hogy már kivágják márciusban, de még is úgy könyvelődik el, mintha június 1. történt volna ez meg. Na ilyenkor én is csak fogom a fejem, hogy ennek mi értelme :D

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2021-02-06 22:20

évente egy ilyet lehet, pont azért, mint amit Breesnél is látni fogunk majd, 11 milliót be tudnak nyelni, 22 milliót már annál nehezebben.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2021-02-07 13:56

Erről beszélek. Rengeteg mesterséges, nyakatekert eszköz alakult ki, hiszen valahogy be kell férni a sapka alá, de ezeknek egy logikus rendszerben nem volna semmi helyük.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-07 14:32

ahanemtől azóta megtudtam, hogy ez a tavaszi kivágás június 1-re könyvelése csak 1 játékos esetében alkalmazható évente

katonadani
Reply to  acsdav2
2021-02-07 14:58

2 játékos per év*

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-06 22:20

“miért nem egyeznek meg egy olyan rendszerben, ami egyszerű, átlátható és megfelel a szereplők igényeinek?”

mert ez az. a mezei néző nem szereplő ebben az esetben, sőt, még a játékos sem. a GM meg a játékosokat képviselő menedzserek a szereplők, persze akadnak Sherman-féle szpesöl sznófélkek, de ők vannak kevesebben

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  ahanem
2021-02-07 14:14

Valahol igazad van, hiszen ha a szereplőknek így megfelel, akkor csinálják. Itt nem valami külső törvényekről van szó, amihez kötelező lenne alkalmazkodni, hanem olyan szabályokról, amiben a tulajok egyeztek meg.

d zoli
d zoli
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-07 07:29

No. Ez olyan mint a következő évek draftcetlijeit odaadni idén. A jövő terhére emelsz a franchiseon rövid távon. Ez nem unfair, mert mindenki megteheti. Nem is szokatlan. KB mint a hitel. Viszont nézőknek és az egész ligának jó. Ha nem lehetne akkor előállna az a helyzet, hogy elit edző+ elit QB az permanensen (kicsit) jobb csapat lenne mint a mezőny. 20 évig ugyanazt a 4-5 csapatot látnád a döntőben. Esetleg pár évre beférhet aki mocskos nagyot mákol egy drafton. Aztán fizetnie kell és eltűnik.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  d zoli
2021-02-07 14:11

Sehol nem mondtam, hogy unfair, hiszen mindenki csinálhatja. Szokatlan meg végképp nem, hiszen mindenki azt csinálja.A második részre viszont jó lenne egy konkrét példa, nem nem értem, hogy pontosan mire gondolsz.

Staten Island
Staten Island
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-06 12:48

Hamár a KRESZ-példát említetted, eszembe jutott egy érdekesség. Létezik hasonló elven való sebességmérés. Úgy működik, hogy két mérőt szerelnek fel az autópálya két adott pontján. Méri a sebességet, de méri a pontos időt is, amikor áthaladtál az ellenőrző ponton, a második ugyanígy. Az adott távolság alapján számítást tud végezni, hogy a sebességhatár betartásával, maximum mennyi idő alatt tudod megtenni az adott szakaszt. Ha rövidebb idő alatt haladtál át a 2. ponton, akkor hiába mentél pont a mérők előtt a megengedett sebességhatár alatt, a rendszer tudja, hogy valamikor azon a szakaszon te átlépted azt. Így lövi a fotót és otthon vár a csekk.

Laci Hajas
Laci Hajas
Reply to  Staten Island
2021-02-06 14:25

Laza 5 levél a holland királyi rendőrség pénzbehajtó osztályaról 776 euró értékben, egy Amszterdam- Westlad 120 km-en, és biza minden ponton belasítottam a kamerák alatt, de ők átlagolták megtett út/idő alapon ahogy írtad…

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Staten Island
2021-02-06 15:58

Igen, ez pl. Ausztriában már ezer éve működik, de hogyan lehetne alkalmazni a cappel kapcsolatos sumákolás ellen?

ahanem
ahanem
Reply to  katonadani
2021-02-06 14:25

mán rég meg kellett volna írni azt a cikket oszt pinnelni valamelyik menüpontba, 5 éven belül nem is nagyon változott, változás esetén meg lehetne toldozni-foltozni

bjeela
bjeela
2021-02-06 09:24

Alakul a klubváltásom…

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  bjeela
2021-02-06 10:34

Jól fontold meg, hova! Akárhol nem kapod meg azt az élményt, amit Chicagoban!

Raist
Raist
Reply to  Krisztian Fekete
2021-02-06 11:20

Mit kéne ezen megfontolni? Ahol MVPTruby van oda megy. Pont. Mivel csapatcseréről beszélünk és még nem hangzott el, ezért leírom hogy én megnézném Trubyt (és bjeela-t) a Patsnél :P :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  Raist
2021-02-06 12:13

És ha Trub senkinek sem kell, akkor hagyja abba az NFL nézését?

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2021-02-06 14:25

cserének biztos kell majd valahova

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-02-06 20:34

Azután mit érdemes még nézni?

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fetyke
2021-02-06 21:57

Lehet, hogy a jóslat úgy él, hogy Truby a CFL-ben tényleg MVP lesz.

bjeela
bjeela
Reply to  Raist
2021-02-06 20:08

Tejegy beteg állat vagy… Ki akarod tejjesen készíteni a BB-t? Nemelég a nyomorultnak, hogy a Tibi nélkül égnek, mint Trump az elnökválasztáson?

Raist
Raist
Reply to  bjeela
2021-02-06 23:24

Levezetem. Newton ugye volt MVP? Na szóval ha Truby odamegy és jobban teljesít mint Newton, akkor ugye értelemszerűen jobb mint egy volt MVP, tehát Ő is minimum rászolgál az MVP Truby címre. Be kell látnod, hogy Neked is ez az érdeked, hiszen akkor kiderül hogy igazad volt Trubbal kapcsolatban. A Pats-esek is örünének NYILVÁN, hiszen előbb Brady, aztán MVP Newton, aztán még az annál is jobb MVP Truby lenne az irányító náluk. Mindenki nyer!

bjeela
bjeela
Reply to  Raist
2021-02-07 01:06

Teljesen rosszul látod a dolgokat. Trubnak már nem kell bizonyítania, ő már MVP Trub és kész.

Zoard
Zoard
Reply to  bjeela
2021-02-06 11:20

Nem csodálkozom. A Bears versenybe száll a Texans dilettanizmusával? Félnek hogy messze maguk mögött hagyják őket?
És melyke neked a potenciális jelöltek? Vigyázz ne legyen olyan markáns a váltás, nehogy a szervezeted lássa kárát ha túl jó csapatot választanál.
Javaslom a Cardinlast, Falconst, vagy valami egyéb madaras csapatot. Bár lehet hogy ezek is nagy váltás lenne, mert egyik se vegyes étrendű téli álmot alvó emlős.
Akkor esetleg az új brigádkollektívát építeni kénytelen kohászok vagy az arclemosott wash ing toni exrezesek? ( ezek fémes kötéssel rendelkeznek)

bjeela
bjeela
Reply to  Zoard
2021-02-06 20:02

A Texans sehol sincs hozzánk képest, ha hülyeségről van szó. Egy kis felüdülést, a folytonos nyerés örömét azé el bírnám viselni.

pritek
pritek
Reply to  bjeela
2021-02-06 12:06

Derek Anderson szintu egyutterzesem.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-02-06 12:12

Gyere át vikingnek! Nem kéne minden éven izgulnod, hogy ki lesz az irányító, hiszen nálunk “Kirk a mi fiúnk”!

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-02-06 20:02

Vannekem elég unokatezsvérem, minek még egy?

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-02-06 20:02

De ez a kuzin sokat keres.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-02-06 20:28

Jójó, de nem ad belőle a rohadék még neked se, hátmég nekem!

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  bjeela
2021-02-06 14:24

Fetrengenék, ha olyan csoportban találnál csapatot, ahova Rodgerst cserélik majd ellenfélnek.

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  Viktor Gál
2021-02-06 14:25

vagy ha később a bearsbe menne Rodgers :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fontos_Vidra
2021-02-06 20:02

Esélytelen, ezek ahhoz hülyék.

bjeela
bjeela
Reply to  Viktor Gál
2021-02-06 20:00

Tisztázzunk vmit: nem ARod miatt váltok, ha váltok.

persze, hogy nem váltok, csak szétvet a méreg ezektől az idiótáktól és kissé unom, hogy jobbára ez az idegállapot jellemzi az elmúlt harminc évemet, ha a csoportra tekintek

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  bjeela
2021-02-06 20:28

Texans?

bjeela
bjeela
Reply to  Kopi3.14
2021-02-06 20:28

Az a vödör nem érdekel a mostani csöböröm mellé.

sittingbull90
sittingbull90
Reply to  Kopi3.14
2021-02-07 03:35

nesze sánta, itt egy púp :D :D

ahanem
ahanem
2021-02-06 14:25

BJEELA ON SUICIDE WATCH

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-02-06 20:28

Na, azt azér nem…

Attila Horváth
Attila Horváth
2021-02-06 15:41

Mit szóljunk ehhez lilák (világoskékek, zöldek) ? Deal!

Attila Horváth
Attila Horváth
Reply to  Attila Horváth
2021-02-06 15:42

Csak tuti két első kör legyen, meg az a Khalil gyerek 😁

Fetyke
Fetyke
Reply to  Attila Horváth
2021-02-06 19:57

😁😁😁

bjeela
bjeela
Reply to  Attila Horváth
2021-02-06 20:28

És ezek a seggfejek amilyen idióták még oda is adják.

Lecc Go Pecc
Lecc Go Pecc
2021-02-06 16:29

Tragikomikus az egész.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

76
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x