Connect with us

Hír

Mike Evans lemondana a fizetése egy részéről, hogy egyben tartsa a csapatot

A Tampa Bay Buccaneers megnyerte az 55. Super Bowlt, és mint minden bajnokcsapat, most meg kell próbálnia egyben tartani a gárdát: többek között Chris Godwin, Shaq Barrett, Rob Gronkowski, Ndamukong Suh, Lavonte David és Antonio Brown szerződése is lejár. Még szerencse, hogy a csapatban vannak önzetlen sztárok, akik hajlandók áldozatot hozni.

“Mike Evans a legönzetlenebb szupersztár, akivel valaha is találkoztam. Mondta nekem, hogy amennyiben szükség van rá a csapat együtt tartására, ő szívesen lemond a fizetése egy részéről”

– mondta Bruce Arians az NBCSports.com-nak.

A Bucs jelenleg 28 millió dollárral van a fizetési plafon alatt, de csak 31 játékosának van szerződése, tehát sok teendő van még, hogy összeálljon a keret. Evans 12,25 millió dollárt keresne, így ha le is mondana pár millióról, nem lenne sokkal beljebb a csapat, így ez inkább egy gesztus a többiek felé.

54 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
54 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Staten Island
Staten Island
2021-02-09 09:29

12.25 M és abból még engedne úgy, hogy top 10 elkapó? Emelem kalapom. Várjuk bjeelát, aki elmondja, hogy ez csalás 😂

bjeela
bjeela
Reply to  Staten Island
2021-02-09 09:32

Csalás! Na, megnyugottá?

Staten Island
Staten Island
Reply to  bjeela
2021-02-09 09:34

Nagypapa létedre gyors voltál. Nem is tudom, még hiányolom azt, hogy Brady nem GOAT 😁

bjeela
bjeela
Reply to  Staten Island
2021-02-09 09:43

Brady nem GOAT. Na, most már jobb? Mindent a kedves kommenttársak egészségéért. Nehogymá nekem itt rosszul legyé…

ducksfan
ducksfan
Reply to  bjeela
2021-02-09 09:52

De ugye Trub még mindig MVP? A szezon végkimenetele ellenére…

bjeela
bjeela
Reply to  ducksfan
2021-02-09 09:58

Ez most komolyan kérdés volt? Hámmá a trivialitásokat is magyarázni kell? Nemáááá! Komolyan végem van. Az egyik beteg lesz, ha nem írnak le neki valamit, a másik meg nem hisz a tényeknek. Mi a szar van itt?

Balázs Molnár
Balázs Molnár
Reply to  bjeela
2021-02-09 10:02

Amúgy a GOAT az a Bearses Goff lesz….. 😂

bjeela
bjeela
Reply to  Balázs Molnár
2021-02-09 10:02

Ha jön Goff, akkor én a téli alvást kiterjesztem az egész évre.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-02-09 18:59

Majd jövő tavasszal elmeséljük, hogy vezette SB győzelemre a medvéket MVP Goff.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-02-09 19:01

Neked megártott a mézsör. Minek vedel, aki nem bírja? Inkább menj szépen és öldökölj egy kicsit, attól majd kitisztul a fejed…

ahanem
ahanem
Reply to  Balázs Molnár
2021-02-09 19:00

ez övön aluli volt

Fetyke
Fetyke
Reply to  Staten Island
2021-02-09 13:03

Csalás!
– Először is valójában nem a 12,25 millióból engedne, mert 16,5 milliós szerződése van, csak nem egészen 4,4 milliót ugye már előre megkapott aláírási pénzként. Ezzel egyébként a 9. legjobban fizetett WR most még.
– Másodszor a szerződéséből elfogytak a garantált tartalmak. Már idén nem egész 3,5 milliót spórolhatna a Tampa a kivágásával, de jövőre ez már több, mint 9,5 millió lenne. Pont most, amikor remek WR prospektek vannak (ismét) a drafton.
– Harmadszor! Az ördög mindig a részletekben szokott elbújni, ezért érdemes megnézni az “apróbetűs részt” is. Az, hogy idén enged a fizujából nem feltétlenül azt jelenti, hogy ténylegesen enged vagy lemond pénzről. De még ha így is lenne, azt is meg kell nézni, hogy mit kap ezért cserébe. Mert ingyen ugye semmi sincs.
Szóval csalás! 😂

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2021-02-09 19:00

nyilván csalás, de tegyük tisztába a fogalmakat
a szerződés 12,25M-ról szól, a cap hit a 16,5M
Evans nyilván arra játszik, hogy idén kap egy restructuret, jövőre meg új szerződést

abban igazad van, hogy mivel nincs több garantált tartalom, így inkább azt szeretne, még ha ezért cserébe mittomén egy potenciális 1M-ról le kell mondania, de nem llesz itt vetmin meg hasonlók :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2021-02-09 19:03

Tényleg csak a tisztán látás kedvéért:
Evans 2018-ban egy 5 éves, összesen 82,5 milliós hosszabbítást kötött a Tampával, ami évi 16,5 milliót jelent. Ennek a szerződésnek a 3. évét kezdi majd meg 2021-ben.
Ha úgy vesszük, akkor 2021-ben valóban csak 12,25 milliót keres, mert aláírási pénz formájában már előre megkapta szerződése egy jelentős részét.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2021-02-09 20:19

a évi x milió nem jelent semmit, azt azért szokás megemlíteni, hogy az átlagszurkoló be tudja lőni a többi játékoshoz képest, megnézve Evans szerződését, meg a rakat módosítást, az átlag mindent reprezentál, csak a valóságot nem

aláírásnál egy lófaszt kapott, meg két fityinget. :D
12-én írt alá, 14-én kezdődött a ligaév, így még a 10 milliós roster bónusz sem volt azonnali (mert ugye az aláírási bónusz az instant), bár azt nem találtam meg, hogy pontosan hanyadik napon aktiválódott, de ez annyira nem is lényeges.

Ja, ez a szerződés már vagy 4x módosítva lett, és pont ugyanolyan módosítások várhatóak, mint eddig is
szóval igazat is mondott meg nem is, mert pénzről ha lemond, akkor is minimális lesz, a cap hit csökkenése pedig nem is feltétlen fog ebből egyenesen következni, hogy mások emiatt beférjenek

ami nagy pozitívum, hogy a szerződése végére lesz 30, addig meg simán jól fog játszani, így nyugodtan tologathatják a cap hitet későbbre, a legjobb mondjuk az lenne, ha a 2022es évre esne a legnagyobb része

bjeela
bjeela
2021-02-09 10:56

Na, mivel Staten Islandra ismét rátört a gondolatkiforgatási kedv megpróbálkozom mégeccer, hátha átmegy.

Tehát. Derohattul utálomezt, de ha már elterveztem, akkor… Naszóval az NFL a sipka előtti idők aránytalanságait, vagyis egyes tehetősebb csapatok pénzért összevásárolt szupercsapatait megunva megpróbálkozott egy kiegyenlítettebb liga létrehozásával és létrehozta a fizetési sapit. Eleinte látványos eredményeket szült a dolog és örültek vala a kisebb csapatok. Azonban minden szabály megkerülhető.

Vegyünk egy kissé egyoldalú indoklást a könnyebb érthetőség kedvéért, ami azért sok mindent megmagyaráz a helyzetről, de azért a probléma ennél összetettebb, mégha ez is leírja a lényeget. A játékosok alapmentalitása a következő: juss be valahogy az NFL-be, mert ott végre meg is fizetnek a focizásért. Ha már bejutottál és kiemelkedően jó vagy, akkor kérd meg az árát vastagon. Szard le, hogy ettől nehezebb lesz összehozni egy csodacsapatot, ami bajnokesélyes lesz, a fő, hogy ki legyen tömve a zsebed, mert előfordulhat, hogy a következő meccsen lesérülsz, akár örökre és akkor hiába keccsöltél egy fél életen át semmi haszna nincs a munkádnak. Ha viszont már megszedted magad és még mindig rohadtjó vagy, akkor keress olyan csapatot, amelyik bajnokesélyes. Nem baj, ha nem fizetnek sokat, de legyél bajnok, mert az majd a karriered után jól hasznosul, tehát jó befektetés. Az vesse rájuk az első követ, aki nem így keres magának melóhelyet.

És ez utóbbi helyzet az, ami rendesen oldalbarúgja a fizetési sapka intézményét(nyilván rásegítenek a csapatok vezetői, tulajai is, tehát nem csak a játékosok a generátorok, de hát az üzlet az üzlet). Nem csalás ez, mindössze a fizetési sapka szellemiségével ellentétes akarat a játékos részéről és ezért nem lehet a játékost megróni. Ő csak bajnok akar lenni és a legjobbakkal játszani, akikkel végre megérti magát, akik képesek úgy játszani, ahogy ő, akikkel élvezet a foci és nem kínszenvedés, mert az a balfasz nem érti, miért kellene azt csinálnia, amit én elvárok tőle. (Messi is inkább játszana Neymarral és nem néhány botlábú balfasszal) És hát az sem mellékes, hogy mennyi seggfej bajnoknak mondhatja magát, ő a zseni meg nem. Na, ne máááá! És elmegy “fillérekért” bajnokesélyes csapatba. Ha ez tömegesen történik meg, akkor meg pláne feltűnő és láthatóan rontja a többiek, a “kis” csapatok esélyét. Ez történt meg a négy év alatt három bajnoki címet besöprő Pecc esetében és ezt rohadtjól menedzselte a Pecc, így aztán szinte mindig volt nem is kevés olyan filléres sztárjátékosuk, akik azért mentek hozzájuk, hogy gyűrűt szerezhessenek. Tizensokéven át szopatták ezzel a ligát. Igazuk volt. Más kérdés, hogy ezzel némileg sérült a liga akarata, miszerint kiegyenlített legyen a liga és ne legyen tartósan bajnokesélyes egyetlen csapat se. Na, ez nem jött be nekik igazán. Az elmúlt évtizedekben mindenki fel tudja sorolni azt a 4-5 csapatot, amelyikre simán rávágja, hogy PO résztvevő lesz és bajnokesélyes és azokat is, akik soha.

Tehát nem csalás, mert ilyet nem mondtam, de a liga elképzelése a kiegyensúlyozott bajnokságról mégsem valósult meg igazán, mert kiskapuk mindig vannak.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2021-02-09 11:07

“a dinasztia az NFL salary cap érában olyan mint egy milliárdos a kommunizmusban. Idegen a rendszertől”

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  d zoli
2021-02-10 10:26

Kivéve a kínai kommunizmust.

vabu
vabu
Reply to  bjeela
2021-02-09 12:47

Látom téged erkölcsileg ez nagyon zavar, de jogilag meg teljesen rendben és nem csak Tom Brady tehette meg hogy kedvenc játszótársait maga köré gyűjtse hanem bármelyik sztár Qb. (maradjunk ennél) Igen ám de a sztár Qb akarata (szegény Wilson és Rodgers) és a vezetőség akarata nem találkozott vagy találkozott de azt mondták nincs rá pénz. Próbálkozott ezzel a NO is évről évre all int mondva de Paytonék mindig elcsúsztak a banánhéjon. Summa summarum Brady jól csinálja amit csinál és az vesse rá az első követ aki nem igy csinálná. Sőt annyira jól csinálja hogy fiatal de még nem sztárjátékosok is vele akarnak játszani. :)

bjeela
bjeela
Reply to  vabu
2021-02-09 14:46

Nem zavar, csak simán szembemegy a liga által eltervezett esélyegyenlőség elvével és rohadtul érdekel, hogy a ligát ez
a, miért nem zavarja
b, tervez-e ezzel kapcsban akármit.
Ugyanis ha nem, akkor ez szép apránként visszaállítja a fizetési sapka előtti időket. Ennyi.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2021-02-09 19:02

Te bjeelám! A kötelező fedett stadion elméletedet még úgy ahogy megértem. Na de ilyen kérdés, hogy fordulhat meg a fejedben, hogy a liga tervez-e valamit? Itt nem arról van szó, hogy a Dallas Cowboys a 400M-s profitját kihasználva megszerzi a legnagyobb sztárokat veteránminimumért, de valamilyen oknál fogva mindegyik sztár a legdrágább kocsikkal járkál és legmenőbb villákban laknak, amik nem jönnek ki a bejelentett keresetükből.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2021-02-09 19:05

Igazad van, mégis van egy kiskapu, amivel az alapvetés, amit a liga meghatározni és működtetni óhajtott sérül. A liga meg – nyilvánvalóan a tehetetlenségét palástolandó – szemet húny. Kicsit képmutatás, de ez van. Márpedig a probléma jelen van és a vak is látja, hogy milyen eredménnyel jár ez a metódus. Nem egetrengető a probléma, nem dönti romba a liga alapértékeit, de apró repedéseket azért láthatunk és ha a Peccre gondolunk, akkor az egy igen nagy repedés volt.

Nem vagyok autista, aki ha nem tökéletes minden, akkor hisztérikus rohamban követeli a számára nyilvánvaló káosz azonnali rendbetételét, mindazonáltal ezzel a problémával illenék foglalkozni kicsinyt, amennyiben fontos az alapelv a liga számára. Ha nem fontos, csak egy kis porhintés volt a látszat kedvéért, akkor kinemszarjale, szabadagazda. Én csak azt vetettem fel, hogy van itt egy aprócska repedés, de ha nem fontos, akkor nincs itt semmi látnivaló, tessék oszolni.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2021-02-10 09:08

1.Az a baj, hogy van egy elméleted, amit nem támasztasz alá érvekkel, mert végezzen kutatást a nehézség, de közben tényként beszélsz egy olyan dologról amit láthatóan senki sem kezel úgy.
2. Ez a mostani Buccs-os elmélet abszolút mellé megy a részedről. A Pats első dinasztiájának nem voltam szemtanúja velük kapcsolatban nem mondanék véleményt, a másodikról megpróbálkozom.
3. A 14-es csapatban Revis volt az egyik kulcsember a korábbi évhez képest, akit elhalásztak a piacról és 12M-ba került. Nem igazán mondott le nagy pénzről. A 16-os csapatban Bennett tudott előre lépni Gronk sérülésekor. Ő 5M-t keresett, de ugye itt trade-ről van szó tehát nem mondott le fizetésről. A csapat néma hőse Chris Long 2,5M-ért írt alá, de a Ramsben előző 2 szezonban 18 meccsen csinált 4 sacket, így aligha keresett volna jelentősen többet máshol. A 18-as csapat egyik kulcsfigurája szerintem Gilmore volt, akinek BB rendesen kitömte a zsebét egy évvel korábban. A másik pedig Trent Brown akiért cseréltek kiló krumplit és ki gondolná, de a Patsben kiteljesedett a játéka.
4. A 10-es évek Pats dinasztiája egyszerűen attól volt sikeres, hogy TB konstans jó támadósort vezetett, BB pedig konstans összerakott egy korrekt védelmet bármilyen noname nevekből is kellett építkezni.

Staten Island
Staten Island
Reply to  bjeela
2021-02-09 19:05

Nem igazán tartom elegáns húzásnak, hogy engem emlegetsz, amiért most úgy érzed, rád ég az amit mondtál, pedig hát pontosan ezt mondtad: csalás, más kérdés, hogy ezt egy hosszabb kommentben most árnyaltad, de ezt utólag letagadni és kihátrálni belőle nem igazán egyenes.

Most írtad le mennyi körülményt vesz figyelembe egy játékos amikor csapatot választ és akkor még olyan dolgokat nem is említettél, mint a franchise presztízse, a fr. kultúrája és filozófiája amit képviselnek, a HC személye, az edzői stáb összetétele, a keret és az öltöző légköre, a szerep amit neki a szán a csapat, a város és az azzal járó piac és persze a szerződés. Említetted, hogy mi a játékosok alapmentalitása, de ugye ez nem jelenti azt (ha egyáltalán elfogadjuk), hogy nem mindegyikük ezt követi, tudnánk példákat mondani, hogy játékosok a karrierjük során nem feltétlenül a minél nagyobb lové szakítására mentek.

A csapat és a játékos olyan összegben egyeznek meg, amilyenben akarnak. És a történet itt véget ér. Ezt csalásnak beállítani nettó baromság. Azzal kapcsolatban nem hallak nyavajogni, amikor a résztvevők egy már meglévő szerződést módosítanak, (pl. most Big Ben) mert mondjuk a csapat közli az érintettel, hogy a tavalyi játékod és a jelenlegi szerződésed alapján cutolni fogunk, de ők inkább megegyeznek egy kisebb összegben, pedig ezen a gyakorlaton elvileg még jobban ki kéne akadnod és tkp. azt mondod, a játékosnak hagynia kellene, hogy ilyenkor cutolják. Ennek semmi értelme.

bjeela
bjeela
Reply to  Staten Island
2021-02-09 20:19

Csak mert egy gyors reakció kapcsán esetleg szélsőségesebben fogalmaztam – nem emlékszem, hogy írtam volna olyat, hogy csalás – még nem jelenti azt, hogy ne lehetne érthető, mire akartam utalni.

Persze, hogy abban egyeznek meg a szerződő felek, amiben akarnak, de a fizetési sapka épp azért jött létre, hogy a csapatok közötti különbségeket kiegyenlítse. Azonban ez az idea nem ér egynagykalapszartse, ha nincs megtámogatva megfelelő keretekkel, hiszen akkor kikerülhetővé válik. És erről voltam szíves szót ejteni. Nevezheted ezt baromságnak, ettől még élő és jól látható helyzetek adódnak ebből. Ha ez szerinted nyavajgás a részemről, ám legyen. Ezzel még együtt tudok élni.

Mellesleg amikor BigBen vagy Tibibácsi lemond a fizujáról a csapat érdekében az is ugyanez a kategória(még akkor is, ha személy szerint igazat adok Tibibácsinak, mert neki legalább volt esze és rájött, hogy abból sokkal több lé jön, ha ő permanens bajnokesélyes, mintha direktben kitömi a zsebét a csapatvezetés, a többbi hülye meg azt csinál, amit akar). Nem mellesleg a Vasas is abba a kategóriába esik, amelyik az elmúlt 30-40-50 évben a megbízhatóság jelképe volt atekintetben, hogy nagy eséllyel PO-ba jut és bajnokesélyesként emlegetik és ez nem igazán azt a liga által remélt alapelvet erősíti, hogy a csapatok egyenlő felekként versenyezhetnek.

Természetesen nem vagyok idióta és könnyű azzal kontrázni, hogy dehát a sapka mindenkire egyformán vonatkozik – ami igaz -, hol itt a gond? Mégis az a helyzet, hogy te is és mindenki fel tudja sorolni azt a 4-5 csapatot, amelyik nagy eséllyel bejut a PO-ba és bajnokesélyes lesz és azt a 4-5-öt, amelyik örök lúzer lesz.

Ja, és mielőtt még fricska gyanánt szóba kerülne nem a Bears bénasága miatt vagyok erre érzékeny, mert azokat a seggfejeket pont leszarom.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2021-02-09 19:02

“Nem baj, ha nem fizetnek sokat, de legyél bajnok, mert az majd a karriered után jól hasznosul, tehát jó befektetés.”

Ezt kifejtethetnéd részletesebben is. Most ha Watt eljönne 5M-ért Tampába és megszerzi a gyűrűt, pedig 10-et is kapott volna a Jetstől, akkor az az 5M amit bukott az neki miként fog a jövőben megtérülni?

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2021-02-09 20:18

Azért nem minden fekete-fehér, de egy bajnok nagyobb eséllyel jut be a HoF-be, jobban felkapja a média, hogy navégre bajnok lett a nagynevű mittudoménki, interjúzzunk vele most egy jót, ettől pörög ismét a neve, a reklámozónak is újra érdekes lehet a veterán, aki végre hosszú évek sikertelensége után bajnok lett, uram bocsá filmre viszik a történetét, etc, etc. Értelemszerűen szélsőséges példákkal élek, de lehet ennél filléresebb előnye is.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2021-02-10 08:25

1.Borzasztóan túl értékelitek itthon, hogy mennyi bevétele lehet a focin kívül egy játékosnak. Nincs ennek filléresebb előnye. Pont. Valaki azért mond le a pénzről, mert neki többet ér ez az élmény, hogy egy győztes csapat tagja lehessen. Nem a pénztárcájának, hanem az ő értékítéletének.
2. Ez olyan kamu a részedről, mint amikor drága kormányunk azzal hülyíti a népet, hogy sportesemények szervezése mennyire kifizetődő az országnak. Amerikában köztudott tény és nem is vitatja senki, hogy SB-t rendezni nem nyereséges az adott városnak. Érted? Super Bowlt rendezni nem nyereséges. De vívó, úszó meg birkózó vb-ket rendezni azok aztán nyereségesek :)

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2021-02-10 11:26

Mondod ezt egy olyan országról, ahol bajnoknak hívják azt, aki már rég nem bajnok és elnöknek, aki már rég nem elnök? Ne tréfálj már…

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-02-09 20:31

a cap nem azért valósult meg, hogy kiegyenlített legyen a liga, mert nem lehet ugyanolyan GM-eket ráerőszakolni minden csapatra

a cap legfőképp azért van, hogy ne legyen túlköltekezés, ami főleg egy covid-járvány közepette elég jól jött a ligának pl

ez nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is megvalósítható, a paritás az csak részben, mert mindig lesznek bredik meg belicsekkek

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-02-09 20:38

A túlköltekezés korlátozása azért került képbe, mert így akarták a leggazdagabb csapatokat azonos szintre hozni a többivel, hogy legyen másoknak is esélye nyerni. Tehát az alapelv a kiegyenlített liga volt. Más kérdés, hogy ez így félmegoldás és ezt akartam szóbahozni, de úgy fest rendesen félreértettek.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-02-11 11:29

lehet ignorálni a valóságot a saját igazad bizonygatása érdemében, de nem biztos, hogy érdemes

ha van lehetőséged megvalósítani valamit, és van lehetőséged arra is, hogy megpróbálj megvalósítani valamit, amit fizikailag lehetetlen, akkor előbbit fogod választani.

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  bjeela
2021-02-10 11:46

Ertem az erveidet. Ellenben sztem azt nem lehet es nem is kell szabalyozni hogy valaki milyen keves penzert mehet el a szakmai siker miatt! Ami miatt ezt igy gondolom? Ha tenyleg jo sok jatekos csinalna ezt hogy evekig 1-2csapat nyer mert tele vannak ilyennekkel azt mojdok oke. De nagyon keves jatekosnak fontosabb a szakma mint a penz. Es az elmult evekben is csak a Patsra volt ez jellemzo de ott sem olyan nagyon mert ott az edzo is hires arrol hogy nem ad sok penzt ha nem tetszik mehetsz. Szval megertem hogy neked zavaro lehet, de en ebben semmi bajt nem latok. Ha egy ember lemomd penzrol a gyozelem miatt nalam az hatalmas plusz. Tegye meg mas is. De egyebkent azert nyert csapat boven ugy hogy nem mondogattak le semmirol. Tokeletes igy a sapka. Ha mindenki Brady melle menne max fizukert az igazsagtalan lenne mert azzal nem lehet versenyezni. De ha valaki hajlado kevesebbet keresni azzal semmi baj nincs, es talan a fiataloknak is jobb uzenet! A megelhetesuk talan igy is meglesz

bjeela
bjeela
Reply to  Márton Farkas
2021-02-10 11:56

Persze, hogy nem lehet szabályozni, hogy ki mennyiért szerződjön, nem is mondtam, hogy kell, csak azt mondtam, hogy valamit kellene ezzel kezdeni, mert a tendencia erősödik és az egyenlőség elve sérül. Ennyit mondtam, a többi már mások fejéből pattant ki.

Fetyke
Fetyke
2021-02-09 13:03

Majd ha ő is leviszi a szerződését veteránminimumra, mint Brees, akkor szóljon! 😂😂😂

Attila Horváth
Attila Horváth
2021-02-09 19:00

Ne vitatkozzatok a fizetési sapkán, az a helyzet hogy Brady nem csak QB-nak nagyon jó, hanem az embereket is el tudja vezetni úgy, hogy azok mellé állnak. Mehetnének a játékosok Rodgers, Wilson, stb. köré is, de valahogy nem ezt látjuk, csak Bradynél.

ahanem
ahanem
2021-02-09 19:00

Gronk meg Brown vetmin, a többiek nem látom hogy jönnek vissza, ha mondjuk Barrett kap egy normál értékű szerződést. a többire nem lesz pénz

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  ahanem
2021-02-09 19:03

Attól függ, hány évre, és milyen elosztással kapja.

ahanem
ahanem
Reply to  Krisztian Fekete
2021-02-09 20:19

nyilván majd pont úgy fogják megoldani, hogy ne férjenek bele. :D

acsdav2
acsdav2
2021-02-09 19:02

A nem létező magyar Tampa Bay szurkolóknak nem érdemes álmodoznia. Nem lesz itt semmilyen fizetésről lemondás. Mivel a nyugdíjas városnak nincsenek elvetemült fanatikusai akik felgyújtanák a GM-et, ha rosszul szerepel a csapat, nagyon okosan elkezdi majd görgetni a gondokat a Brady utáni évekre.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2021-02-09 20:18

Perfekt.

Tizenkettes
Tizenkettes
2021-02-09 20:19

Érdekes elméletek vannak itt a fizetési sapka “kijátszásával” kapcsolatban… Azt hivatott biztosítani a sapka, hogy könyveléstechnikailag bizonyos összeg fölött ne költhessenek a csapatok a játékosokra. Nos, ha valakik egy bizonyos helyre akarnának menni, mert ez lehetséges, akkor ezt nem lehet ugyebár megakadályozni.
Igencsak egy irányba visz az – és fura módon mintha Brady lenne a közös pont -, hogy a Patriots is hatalmas vonzerőt jelentett sokak számára, akik bajnokságot akartak nyerni (Moss, Revis, Brown pl.), és most a Tampa is ilyen lett (Brown, Suh pl.). A kérdés csak az, hogy más csapatoknál ez miért nem jelenik meg? A Tampánál gyakorlatilag az történt, hogy a játékos oda akart menni, és kevesebbért is hajlandó volt játszani, amikor Bradyt leigazolták, mert érezte, hogy ebből lehet valami. A Tampa gyűrűt akart, és azt használta ki, hogy vannak és lesznek is olyan játékosok, akik a dicsőségért akarnak játszani, nem pedig a pénzért. Annak idején valaki valami olyasmit nyilatkozott, hogy a sok pénznek nyilván mindenki örül, de elég szar dolog, amikor úgy mész haza, hogy (már megint) kikaptál. Amit a Tampa csinált, azt korábban – talán nem ennyire látványosan és nem ennyi sztárral – a Patriots is “alkalmazta”, bár ott mindig erősebb volt a rendszerszerűség, illetve sokszor csere útján úgy szereztek meg valakit, hogy az illető nem kellett, a Patsnél meg magára talált.
Amit most a Tampa csinált, szerintem megcsinálhatta volna egy sor gárda is. Brady kinézte magának a legjobb elkapószekcióval bíró csapatot, ami már Brown és Gronk előtt is a TBB volt, majd elkezdtek szállingózni a további célpontok. És hát a védelem is rendben volt, tehát arra ügyelt Brady, hogy ne egy rájátszásért küzdő csapatba menjen. Ő nyerni akar és szeret, és nemcsak a pályán tudja, hogy mit kell csinálni ezért, hanem van szeme ahhoz is, hogy melyik csapatban van meg a képesség, hogy nyerjen. Rodgers is kaphatna több és jó célpontot. Mahomes kapott, de Bell… Van egy rakás jó QB a ligában. Szegény Stafford pl. már bizonyította, hogy jól passzoló irányító, de Megatron óta nem nagyon kapott normális célpontokat.
Hogy ezen lehet-e változtatni, jó kérdés. Felső határt szabhat a liga a költésre, de alsót nem. Ha valaki gyűrűt akar, és elég neki 2 millió dollár is, holott a tehetsége alapján 15-öt is kaphatna, akkor ebbe nem ugathat bele az NFL.

ahanem
ahanem
Reply to  Tizenkettes
2021-02-09 20:19

“A kérdés csak az, hogy más csapatoknál ez miért nem jelenik meg?”
mert más nem tud (soon) 7 gyűrűt az arcába dobni annak, aki ilyenre vetemedne

“Felső határt szabhat a liga a költésre, de alsót nem.”
van alsó is, csak az kevesebb embert érdekel

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-02-09 20:20

Az alsó határ olyan alacsony, hogy abba egy top játékos nem is gondol bele, ha alacsony fizetési igényt fogalmaz meg egy gyűrűesélyért cserébe.

És van más csapat is, ahol ez működik, legfeljebb nem ennyire látványosan. Azér a Vasas vagy a Packers tradíciója is elég komoly vonzerő és fizetési igény csökkentő szempont…

Everlast77
Everlast77
Reply to  bjeela
2021-02-09 20:20

Látom magam előtt a Tampa FO-t márciusban, sorban állnak az All-pro játékosok gombokért, és az FO erőlteti rájuk a nagyobb szerződést mivel: Srácok, ez tegyétek mán még el mer a sapi 85%-90%(?)-át muszáj elkölteni :D
Szerintem ezt most túlgondoltad egy kicsit.

bjeela
bjeela
Reply to  Everlast77
2021-02-09 20:20

Kicsit szélsőséges rémképet vázoltál, de ezt letisztítva azért megkapod, hogy mi történt attól fogva, hogy Tibibácsi odament. Nem kell túlzásokba esni, épp elég, ha 1-2-3 allpro ürge odamegy…

Everlast77
Everlast77
Reply to  bjeela
2021-02-09 21:02

Most szerintem inkább Evans belengetett engedményén akadtál ki, amit már itt is leírtak, hogy kb nem jelent semmit. Nézzük kik szerezték a TD-ket az SB-n. Gronk 9+ misire szerződött le erre a szezonra, ami ha azt nézzük, mit produkált és milyen sérülésekkel küzdött már 18-ban, illetve ellébecolta 19-et, inkább túlfizetés. AB nagyjából vetminimumért jött (750K+), ki gondolta volna, hogy kihúzza a szezon mindenféle balhé nélkül. Oké, hogy Tom valszeg jótállt érte, de erre semmi garancia nem volt. Playoff Lennyt (2,5 milla), meg mindenki elkönyvelte sima bustnak, ami az alapszakaszbeli ténykedésén nagyjából látszott is. Na most az, hogy ők lettek a tényezők az SB-n, “csalás” vagy creative use the game mechanism?
Ez egy nagyjából kész csapat volt, ahonnan egy qrva jó karmester hiányzott, Tomi pedig jó helyen volt jókor, már megint.
A védelem, ami amúgy “megnyerte” az SB-t, konkrétan kész volt, csak idénre, meg főleg a PO-ra állt össze a sok fiatal. Most csak gyorsan végigpörgettem az off szezon rooster move-okat, és nem igazán érkezett komolyabb név a védelembe, de ha valamit benéztem, majd úgy is kijavít valaki.
Egyszerűen senki nem gondolta, hogy ilyen szinten megsemmisül a KC, és senki nem gondolta, hogy az FO fel fog tudni építeni egy ilyen gameplant. Mindenki keresi az állát, meg az okokat, szerintem a tied hibás :)
Ha majd március-augusztus között több játékos is tol discountot az új szerződésére, vissza lehet térni erre kérdéskörre. Szerintem :)

bjeela
bjeela
Reply to  Everlast77
2021-02-09 21:15

Nem.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-02-09 20:31

89% az hol alacsony

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-02-09 20:38

Az egy személyre lebontva okozhat olyan alacsony fizetést, amiért egy allpro ficere ki sem kel az ágyból.

bjeela
bjeela
Reply to  Tizenkettes
2021-02-09 20:20

Nem Brady a közös pont, legfeljebb a legjobb minta a probléma bemutatására. És máshol is megjelenik.

“Ha valaki gyűrűt akar, és elég neki 2 millió dollár is, holott a tehetsége alapján 15-öt is kaphatna, akkor ebbe nem ugathat bele az NFL.” Épp erről ugatok.

Everlast77
Everlast77
Reply to  Tizenkettes
2021-02-09 20:20

“Annak idején valaki valami olyasmit nyilatkozott, hogy a sok pénznek
nyilván mindenki örül, de elég szar dolog, amikor úgy mész haza, hogy
(már megint) kikaptál”

Ninkovich volt, asszem zsinórban a második restructure után mondta, amikor mindig engedett az igényeiből

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Everlast77
2021-02-10 11:01

Szerintem ezt ő már régen keservesen megbánta. Biztos jó volt a nyitott csapatbuszból integetni a kupával, de a hátralevő, mondjuk, 40 évére nem fog kitartani ez a feeling és sokszor meg fog fordulni a fejében, hogy a képességeihez és a lehetőségeihez képest szinte ingyen játszott. Még azt sem mondhatja, hogy megérte, mert legenda lett belőle, hiszen a Patsben 2 gyűrűje a vécésnéninek is van.

Everlast77
Everlast77
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-10 11:21

A Patses 9 szezonja alatt, keresett 22,5 millát, azért az nem apró pénz na. Most lehet, hogy 5-6 millát még hozzá tudott volna tenni, lehet többet is, ezt nem tudhatjuk, de azért ő inkább egy jó/átlagos játékos volt, akinek megvolt a maga helye a rendszerben.

54
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x