Connect with us

Hír

Tom Brady: Ostoba az új mezszabály

A héten átment az egyszámjegyű mezszám javaslat, így mostantól a falembereket leszámítva bárki játszhat egyszámjegyű mezben (illetve 1-49-ig bármelyik számmal). Ezt sok játékos, többek között DeAndre Hopkins és Dalvin Cook is üdvözölte, de nem mindenki volt odáig az ötlettől.

“OSTOBASÁG. Miért nem engedik meg ezt a falembereknek is? Miért vannak egyáltalán még mindig számok? Játszhatnánk csak színes mezekben. Miért nem viseli mindenki ugyanazt a mezszámot? OSTOBASÁG.”

– írta az irányító az Instagramon.

Nem ez volt Brady egyetlen megnyilvánulása a témával kapcsolatban: szerinte így nehéz lesz a támadóknak blokkolni, a mezszámszabály rengeteg “rossz futballt” fog eredményezni. Ebben egyébként lehet némi igazság, pusztán mezszám alapján nem nagyon lehet majd megkülönböztetni a safetyket és a linebackerek, így a kevésbé felkészült, esetleg tapasztalatlan támadófalemberek és irányítók elronthatnak egy-egy hívást. Ugyanakkor összességében ez aligha fog támadójáték rovására menni.

41 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2021-04-23 11:46

Amúgy igaza van: lehetnének eltérő színekkel, betűkkel és számokkal megjelölt mezek és akkor a probléma kezelhetőbb lenne. Különös tekintettel a mezszám visszavonultatásokra. Egy idő után kifogynak a számokból.

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  bjeela
2021-04-23 14:13

azt is lehetne, hogy a védők nem mennek fel a pályára hogy Tibinek jó legyen :D pont az sír, aki abból a patriotsból érkezett, akinek az edzője minden egyes létező kiskaput kihasznált már :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fontos_Vidra
2021-04-23 17:28

Naaaa, ne dramatizáljunk!
Ami BB-t illeti valóban egy igazi féreg by druszám, de nem ezért nyertek.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-04-23 11:49

majd jönnek a betűk, vagy lehetne reklámfelület is személyes sponzornak

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-04-23 11:52

Nem kell rá sokat várni, megjelenek a ruhaanyagszerű tévék és akkoraztán lesz itt minden.

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-04-23 11:58

hajlékony kijelzőket lehet ilyen célra használni, ez egy jó ötlet :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
2021-04-23 10:06

Féreg

László Varga
László Varga
2021-04-23 09:39

Nem tudom, javítson aki tudja, talán most nem kell akkor bejelenteni az elkapási jogosultságokat? Régebben pl. szegény LB M.Vrabel-nek mindig meg kellett mondani, hogy most TD-t fog szerezni, sose tudott meglepetést okozni. :) A LB-ek számozása most pl. 1-59 lehet.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  László Varga
2021-04-23 10:52

A védekező csapat bármely tagja szerezhet TD, csak a támadó csapat esetében vannak jogosult ill. nem jogosult elkapók. A támadó fal tagjai (kötelezően 5 személy) pl. nem jogosult elkapók, ezért fontos, hogy milyen mezszámuk van, mert a bírók így meg tudják állapítani a meccs hevében is, hogy jogosultak voltak-e elkapásra.
Bár, ha beállt támadásba is (akkor nem LB-ként, hanme pl. TE felállásban), akkor zavaró lehetett a 50-79 szám, ezért be kell jelenteni a jogosult elkapó státuszt. Bár, a LB-ek a 90-99-ig tartó számokat is viselhették, így ez megoldotta volna ezt a problémát (97-ben még 96-os mezszámmal játszott, utána lett 56-os, majd 50-es)

László Varga
László Varga
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 13:29

Ezt mind tudtam. Kérdezem, ezentúl, ha egy mondjuk 17-es számú LB feláll egy elkapó helyen, mi a fenét kell jelentenie. Nem falember! Régen, ha LB számozású volt és nem jelentették csak hátrafelé indulhatott el.

ahanem
ahanem
Reply to  László Varga
2021-04-23 10:40

de kell, ez nem változik

László Varga
László Varga
Reply to  ahanem
2021-04-23 13:32

Nem kötözködni akarok, csak kérdezem, tudod vagy gondolod?
Nekem értelmetlen, de lehet rosszul kérdeztem. Nem falemberként áll fel, akkor is?

ahanem
ahanem
Reply to  László Varga
2021-04-23 16:06

Az erre vonatkozó szabály nem módosult, szóval ha 50-79 jogosult elkapó helyén áll fel, vagy ha 1-49,80-99 nem jogosult elkapóként áll fel, azt minden játék előtt ugyanúgy be kell jelentenie az adott játékosoknak. Gyanítom ezért hagyták meg azt a sávot a támadófal alapértelmezettjeként, hogy a többi ide vonatkozó szabályt ne kelljen módosítani.

László Varga
László Varga
Reply to  ahanem
2021-04-23 18:33

Fentebb írtam egy konkrét példát, ki tudja, hogy az WR vagy LB, a bíró elővesz egy roster listát? Vagy az emlékeire, memóriájára hagyatkozik? A meccs előtt bemagolja ki WR és ki LB a csapatoknál? Nekem ez nem kerek akár mit is írtok, nem meggyőző, de elengedtem a témát.

ahanem
ahanem
Reply to  László Varga
2021-04-23 19:00

Ha olyan száma van, amit viselhet OL is, akkor jelentenie kell magát, ha nem, akkor nem. LB lehet 54 meg 45 is, az azért zavarhat meg.

Ha kiállt X-be a 45-ös LB, annak nem kellett külön szólnia, mert ő alapból nem OL-ként van nevezve. Ha beállítanád a támadófalba, akkor kéne szólnia, hogy ő nem kíván elkapni a játék során. 54-es LB-nél pedig pont fordítva.

Ezt egyébként tisztázhatták volna, mert ez az egyetlen (LB-OL), ahol van ütközés így.

László Varga
László Varga
Reply to  ahanem
2021-04-23 19:47

Akkor jól gondoltam! A következő szezonban elkapó helyen felálló 17-es számú LB-nek nincs tehát semmilyen bejelentési kötelezettsége. Ha akar elkap, ha akar blokkol.Bizonyos hívásoknál így taktikai elem lehet egy ilyen felállás. Köszi, hogy törődtél a problémámmal. :) Nekem úgy rémlik, hogy a tavalyi számozásával nem mozoghatott akármerre, ha nem volt jelentve. De lehet rosszul emlékszem. :)

wolandrule
wolandrule
2021-04-23 07:00

Kicsit többet játszott az öreg, mint mi, csak tudja. Így minden meccs előtt meg kell tanulniuk a védők mezszámait, hogy ne legyen hiba, biztos hiányzott, mondjuk egy rövid héten.

ahanem
ahanem
Reply to  wolandrule
2021-04-23 10:43

szerintem nincs akkora jelentősége, mint amennyire kiakadt rajta, mert egy CB vagy S is ugyanúgy jöhet blitzelni, edzésen biztos látta már

annyiban meg igazat adok neki, hogy ennyiből 12 helyett lehetne QB is a mezén, az elkapóknak meg WR, az identitás sérül mindenképp

a TB12 márkát be se hozom

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  ahanem
2021-04-23 11:20

Szerintem itt arra gondolhat TB, hogy ha snap előtt meglátja valakin egy DB számozását a fal környékén, akkor pl. rögtön leveszi, hogy hátul kevesebben vannak, blitz lesz, ilyesmi. Gondolom ez neki beidegződés már, most pedig a meccsre készülés része lesz, hogy megtanulja a számozásokat (persze elég, ha van kivétel, azt)

Staten Island
Staten Island
2021-04-23 06:54

Ezt a hisztérikát! Így még nem láttam atyát megnyilvánulni, szóval ilyen, amikor Rodgerskedik kicsit. Ráadásul teljesen értelmetlen dolgokkal hozakodik elő, mint aki nem kapta meg ma reggel az ávokádóját és a billentyűzeten vezeti azt le.

Ha az új rendszer valóban nem könnyíti meg a támadók dolgát az olvasásban, akkor én üdvözlöm a lépést. Annyi szabálymódosítás haszonélvezői voltak a támadók az elmúlt években (és ezzel együtt üldözték a védőket), hogy lehetnének ezúttal kicsit szerényebbek.

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  Staten Island
2021-04-23 14:07

jaja rodgers aztán igazán sokat rinyál :D

Staten Island
Staten Island
Reply to  Fontos_Vidra
2021-04-23 19:35

comment image

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
2021-04-23 06:52

Így ennyi idősen már elolvashatná a szabálykönyvet, az segítene megértenie, hogy miért van más számozása a falembereknek 🤣

ahanem
ahanem
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 10:41

szerintem ő el is olvasta, mert nem úgy van, ahogy gondolod

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  ahanem
2021-04-23 10:46

szerintem úgy van, ahogy gondolom, de te nem biztos hogy tudod, hogy mit gondolok…vagy mégis?

ahanem
ahanem
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 10:52

elég egyértelmű, hogy felcseréled az okot és az okozatot
attól még, hogy 58asban játszol, nem leszel automatikusan jogosulatlan elkapó

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  ahanem
2021-04-23 11:13

magyarázd már el, mire gondoltam, mert még mindig nem értem mire gondolsz, hogy mire gondoltam

ahanem
ahanem
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 11:18

leírtad feljebb, nem érdemes bemásolnom

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  ahanem
2021-04-23 11:22

És én hol írtam, hogy automatikusan jogosulatlan elkapó leszel. Én azt írtam, hogy miért fontos a falemberek számozása, illetve a számozásuk megkülönböztetése a többiek számától játékvezetői szempontból. Hol van itt bármilyen ok és okozat felcserélése.

ahanem
ahanem
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 11:23

” A támadó fal tagjai (kötelezően 5 személy) pl. nem jogosult elkapók, ezért fontos, hogy milyen mezszámuk van, mert a bírók így meg tudják állapítani a meccs hevében is, hogy jogosultak voltak-e elkapásra.”

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  ahanem
2021-04-23 11:24

igen és? hol az ok és okazat felcserélése, kérlek írd már le. ez egy szimpla megállapítás

ahanem
ahanem
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 11:28

ott, hogy ez ne így van
attól még, hogy tackle a posztod, nem leszel jogosulatlan elkapó, a szabály nem így szól
attól még, hogy 80as számmal beállsz right tacklenek, nem leszel jogosult elkapó

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  ahanem
2021-04-23 11:29

csak 80-as számmal nem álhatasz fel right tackle-be, csak 50-79-ig számokkal

ahanem
ahanem
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 11:41

és visszatértünk oda, hogy felcserélted az okot és az okozatot

ahanem
ahanem
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 11:34

ő, de

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  ahanem
2021-04-23 11:50

igazad van, 5 korlátozott falembernek lennie kell 50-79-es mezszámmal a snap pillanatában, közéjük be lehet állni, de ez az 5 falember nem lesz jogosult elkapó attól, hogy egy TE pl. beáll a fal belsejébe.

ahanem
ahanem
Reply to  Gáspár Bollók
2021-04-23 11:57

nem kell fent lennie 5 falembernek, mi van akkor, ha lesérült mind?
a szabálykönyv 5.3.1es pontja azt mondja ki, hogy a jogosulatlan elkapónak a 7 emberes fal középső tagjától max 2 ember távolságra állhat fel

nem kötelező egyetlen 50-79 számosnak sem fent lennie, csak minden play előtt be kell jelenteni, hogy ki a jogosulatlan elkapó, hogy leegyszerűsítsem a szabály lényegét

Vicgeordie
Vicgeordie
2021-04-23 06:48

amúgy pont Tibi hozzászokhatott volna már ehhez. BB évek óta ezt (random osztja a számokat) csinálja a szezon előtti edzőtáborban, pont a nehezítés miatt

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
2021-04-23 06:28

ez már tényleg férgeskedés. szegényke nyert 7 gyűrűt, lassan temetik, de még mindig nem hagyja itt a sportot és rinyál :DD luxusnyígás a javából
mielőtt: nem utálom, nem is haragszom rá, egyszerűen szórakoztat ez a megnyilvánulása

ahanem
ahanem
2021-04-23 19:15

egyébként renningan megint hazudott, a kickeres és punterek nem viselhetnek akármit, rájuk nem vonatkozik a módosítás

de a QB-k is csak 1-19 lehetnek, így meg érthető a csicskafrizura

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

41
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x