Connect with us

Hír

Keményebben büntetik idén a tauntingot

Az NFL tegnap kiadott egy videót, amiben példákkal szemléltetve elmagyarázzák, hogy az idei évben a bírók nagyon oda fognak figyelni az úgynevezett tauntingra (amikor az ellenfelet gúnyolják, cukkolják a játékosok) és keményebben fogják ezeket büntetni a szezon során.

A videó szerint a játékosok szakszervezete, az edzők és a versenybizottság is komolyan kiállt amellett, hogy tiszteletet kell mutatni mindenki felé a pályán. Szerintük megnövekedett azon esetek száma, amikor tiszteletlenül viselkednek a játékosok egymással és nem a szabályok szellemében cselekedtek, így felhívták a játékvezetők figyelmét arra, hogy komolyabban figyeljenek oda a taunting büntetésekre. Emlékeztetnek arra is, hogy ha valaki két sárga zászlót kap emiatt egy meccsen, az kiállítást von maga után, emellett pénzbírságra és akár eltiltásra is számíthat az adott játékos, a tett súlyosságától függően.

Tehát magadban és a csapatoddal lehet ünnepelni, azonban nem tolhatod az örömödet az ellenfél arcába, nem mutathatsz rá gúnyosan és nem állhatsz fölé, ha épp egy ütközéssel lekerült a földre. A Twitteren nagy felháborodás övezte a bejelentést, és újra előjött a No Fun League kifejezés…

46 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
46 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ThySoul
ThySoul
2021-08-11 06:19

Sajna későn szóltak róla, így az EA nem tudja majd belerakni ezt az új Maddenbe (nem mintha akarná)

d zoli
d zoli
2021-08-11 06:15

Élőben morcos voltam ettől. No nem azért, mert Tyreek bármit rendes bánásmódot is érdemelne. Egyszerűen nem értettem, hogy erre mi szükség egy agyonnyert meccsen. Oszt az internet népe gyorsan emlékeztetett, hogy az alapszakaszban Tyreek mutogatta a peace jelet meg hátraszaltóval érkezgetett az end zoneba. Azóta tudom, hogy van jó taunting is. Ezt 10 yarddal jutalmazni illene.comment image

ThySoul
ThySoul
Reply to  d zoli
2021-08-11 06:20

Attól hogy az ellenfeled paraszt volt veled neked miért kell visszaadni? :D
Agyonverték őket az SB-n, pont elég revans lett volna

Fetyke
Fetyke
Reply to  ThySoul
2021-08-11 07:16

Amilyen az adjonisten, ….

ThySoul
ThySoul
Reply to  Fetyke
2021-08-11 07:26

Az oké, de szerintem hogy agyoncsapjátok őket a döntőben elég válasz, nem kell lemenni még erre a szintre is

Fetyke
Fetyke
Reply to  ThySoul
2021-08-11 07:36

Nem elég! :D
Pont a gurulóst szoktam mindig felhozni példának, hogy mennyire tönkre teszi a játék élvezhetőségét, ha elveszik ezt a részt belőle. Tapsikolni a másiknak teniszben meg golfban szokás. Ha már fizikailag nem semmisítheted meg az ellenfeledet, akkor legalább szóban tehesd meg. :DDD

ThySoul
ThySoul
Reply to  Fetyke
2021-08-11 07:43

A focit azt teszi tönkre hogy mindenki fetreng :D

ahanem
ahanem
Reply to  ThySoul
2021-08-11 17:27

nem elég, mert az csapatszinten van, ez meg az egyén szintjén
ha ott lettem volna a helyében, lehet én is megteszem ezt, már csak azért is, hogy legközelebb ne mutogasson az asszonyverő másoknak

d zoli
d zoli
Reply to  ThySoul
2021-08-11 14:25

Ebben eguyetértek. Elítélem a tauntingot. Ez viszont csak a szabályok betűje szerint taunting. A valóságban ez charity. Még Teréz anya is megcsapkodta volna ridiküllel a gyerekverőt.

bjeela
bjeela
2021-08-11 06:06

Pazar. A trash talk és a tauting közötti határt pedig majd ki fogja meghúzni? Nyelvészeket foglalkoztat majd az NFL bírók helyett?
https://www.youtube.com/watch?v=_axvIddxc6Y

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-08-11 07:17

Nem kell örömködni (sem), és akkor nem lesz baj…

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fetyke
2021-08-11 07:53

No fun?

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-08-11 08:11

Mondomén, hogy idijóták.

Vicgeordie
Vicgeordie
2021-08-11 07:13

Én ezt a fajta emberkedést eddig sem értettem miért jó, szóval hiányozni nem fog

chester
chester
Reply to  Vicgeordie
2021-08-11 07:20

Én érteni értem egyébként, de az tény hogy nincs rá szükség.

Fetyke
Fetyke
Reply to  chester
2021-08-11 07:25

Inkább a pályán vezessék le egymáson a feszültséget a srácok, mint kocsiban a barátnőn.

chester
chester
Reply to  Fetyke
2021-08-11 08:00

Ne ez legyen az ok-okozat

Fetyke
Fetyke
Reply to  chester
2021-08-11 09:30

Ne ez legyen!

Fetyke
Fetyke
2021-08-11 07:21

Na de a cikkből számomra nem derült ki, hogy mit jelent a keményebben büntetés? Könnyebb szívvel dobják be a sárga zászlót a sporik? Több yard bünti lesz? Esetleg metálos hangon mondja be a mérkőzésvezető a büntetést?

katonadani
Reply to  Fetyke
2021-08-11 07:30

több sárga lesz rá

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2021-08-11 09:38

Értem! Tehát Goodell és az NFL már nagyon unja, hogy mindig Tibi nyer. Ezért ki kell valamit találni, amivel meg lehet őket veretni. Okos! :)

LG
LG
Reply to  Fetyke
2021-08-11 12:30

Ha Tibit akarnák szívatni, akkor javaslom a következő szabály bevezetését:
“Aki már nyert Super Bowl gyűrűt, annak minden meccsen hordania kell az ÖSSZESET! E nélkül nem léphetnek pályára (lásd sisak).” :P

Fetyke
Fetyke
Reply to  LG
2021-08-11 13:52

:D

chester
chester
Reply to  Fetyke
2021-08-11 07:23

“így felhívták a játékvezetők figyelmét arra, hogy komolyabban figyeljenek oda a taunting büntetésekre. ”

= vélhetően gyakrabban fog repülni érte zászló.

Fetyke
Fetyke
Reply to  chester
2021-08-11 07:24

Rendben! Köszi!

Fetyke
Fetyke
2021-08-11 07:39

Egyébként én nem vettem észre azt, hogy túlságosan elharapózott volna ez a fajta jelenség. Igaz, én azt sem szoktam észrevenni, ha az asszony új ruhát vesz. :D

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
2021-08-11 07:31

Egy értelmes csapat egyből elkezd foglalkoztatni egy pszichológust, és rá fognak hajtani az ellenfél labilis játékosaira, hisz 15 yardot szerezni ilyen könnyen nem nagyon lehet. elég csak odamormogni valamit a fogvédő mögül, aztán a másik már be is gőzöl.

“Tehát magadban és a csapatoddal lehet ünnepelni, azonban nem tolhatod az örömödet az ellenfél arcába” Ezt is hogyan kell értelmezni már? mittudomén ha egy játékos szerez first downt sokszor mutatja is a kezével, hogy megvan. de ha egy védő ilyenkor pont eléugrik, és ettől a first down mutató örömtől látványosan elszomorodik, akkor az is taunting lesz?

Az a baj ezzel, hogy ez nagyon véleményes bünti lesz, különböző sporiknál máshol lesz a határ, simán lehet észrevételnül húzni egy-egy csapat szekerét, mert egy kulcsszituban bedobott zászló, és 15 yard az óriási előny/hátrány.

bjeela
bjeela
2021-08-11 09:09

Hádemost télleg ez a legfontosabb? Eddig is ment a duma a mutogatás, a verbális és vizuális szívatás végtelen formában, ami a játék része, pont ugyanannyira, mint az egyéb megalázás, mert hát a gurulósban is egy bőrözés, egy átemelős csel konkrétan a megalázás csúcsa, az ellenfél pszichés megsemmisítése. Akkor most megszüntetjük a no look passzt, az átverős játékokat, a Philly specialt, etc, etc? Én még emlékszem, amikor Neymart majdnem megverték a Bilbao játékosok, mert átemelős csellel verte át a védőt. A legdurvább, hogy senki nem kapott sem sárga lapot, sem pirosat, holott szándékosan szabálytalankodtak Neymarral, sőt, utána még ütötték is. A legdurvább, hogy a bíró kirúgást ítélt a szabálytalankodó csapat javára, annyira elvesztette a kontrollt az események felett. Itt valami nagyon nagy értékzavar van az emberekben.
https://www.youtube.com/watch?v=7MJ_1V4o_OA

A fricska a játék része. Mindig az volt. Nyilván vannak végletes cselekedetek, mint a másik csapat jelképének, címerének meggyalázása, de ami a játékhoz tartozik, a duma, a mutogatás, a fricska, az átverés, azért nehogymár bünti legyen. A játékos tanulja meg elviselni, hogy kikapott, hogy vesztett, hogy átverték, hogy beleröhögnek a képébe, hogy lúzernek nevezik, hogy mutogatnak neki, hogy emlékeztetik, hogy nemrég mekkora volt a szája, etc, etc, mert ez még nem okoz fizikai sérülést. Aki nem bírja elviselni, hogy kikap, hogy szórakoznak vele, az ne kezdjen bele semmilyen versenybe, ahol esetleg veszít.

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  bjeela
2021-08-11 11:48

Az európai fociban nem szokás az ellenfél megalázása.Ez nfl sajátosság.Szorosan összefügg a tainting of the skinnel.

Ödönke
Ödönke
Reply to  Tibor Cseh
2021-08-11 21:48

A nagy l.faszt Nfl sajátosság. Az NBa-ben mekkora trash talkerek voltak: Jordan, Reggie Miller, Gary Payton, Rodman és még sorolhatnám.

d zoli
d zoli
Reply to  Tibor Cseh
2021-08-11 14:21

Akkor a magyar lelátókon mindenki milyen színű? “Úgyszeretem a hazám:szar románia meg christiánó homoszexuál”

peter szabo
peter szabo
Reply to  d zoli
2021-08-11 15:40

Fekete, mármint póló ügyileg. Eltanulták a rosszijától. Még jó,hogy nem a Kolozsvárral játszik a Fradi, milyen udvarias,egymást éltető rigmusok lennének. Rá sem ismernénk 1 komoly kupameccsre. De tényleg…

Fetyke
Fetyke
Reply to  Tibor Cseh
2021-08-11 13:51

Fradi-Újpestet láttál már? :D

bjeela
bjeela
Reply to  Tibor Cseh
2021-08-11 11:55

Ne röhögtess, mert cserepes a szám! Méghogy a rúgósfociban nincs szívatás és alázás? Hát hol, ha nem ott? Zidan és Matterazzi megvan?

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  bjeela
2021-08-11 12:14

Egy-egy kirívó. eset van,de nem általános.Az európai közönség ezt nem tolerálja.

Staten Island
Staten Island
Reply to  bjeela
2021-08-11 09:59

Egyetértek az első mondattal. Nekem is az volt az érzésem, hogy tipikus pótcselekvés a liga részéről. Szándékosan megbuktatták az OPI challenge szabályt, miközben ezek a szubjektív, nem videózható ítéletek évek óta az egyik legnagyobb problémát jelentik a sportágban. De nem ezzel, hanem a tauntinggal kell foglalkozni, nevetséges. Én aztán abszolút ellene vagyok a rendpártiságnak, de azzal azért nem értek egyet, hogy mindent szabadjon, vannak ízléstelen dolgok, amire tényleg semmi szükség.

bjeela
bjeela
Reply to  Staten Island
2021-08-11 12:19

Mondtam én olyat, hogy mindent szabadjon? Amíg a verbalitás, a vizuálitás szintjén marad a szívatás, anyázás, addig legyen egy játékos annyira fegyelmezett, főleg egy profi, hogy tanulja meg elviselni, hogy heccelik. Nyilván vannak ebben az esetben is határok, de azt eddig is tudta mindenki és aki túllépte, azt szankcionálták a bírók. Ha meg nem, akkor azt is el kell viselni. Lásd TO esetét Dallasban…

https://www.youtube.com/watch?v=Pa9QPSxsETI

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2021-08-11 09:31

Ráadásul azért az esetek jó részében vissza is szokott nyalni a fagyi. Lásd Hill esete, vagy az ikonikus Minneapolis Miracle…

Dongatto
Dongatto
Reply to  Fetyke
2021-08-11 12:30

Tavaly a Bears-böl àllìttatta ki a jàtèkosokat CJ Gardner Johnson.
Idèn egy masik NFC North csapatot vàlaszt……. :D

Zoard
Zoard
Reply to  bjeela
2021-08-11 09:29

Ezt most nagyon összemostad. A Philly special meg a földön fekvő föléállok, anyját emlegetve?
ha része is a kultúrának, a többség biztos nem ezért nézi.

bjeela
bjeela
Reply to  Zoard
2021-08-11 12:08

Nézted a videót? Neymar alázta a védőt, a védő a földhözbaszta és utána a földön fekvő Neymart anyázta és pofozta. Ehhez nem kellett mosoda…

Ami a ki miért néz meccset illeti: NHL és a pofozkodások megvannak? azért tartanak játékosokat, mert ők a pofozkodók. Vagy maradjunk az amcsifocinál: évtizedeken keresztül az volt a csúcs, azokat az eseteket ismételgették a tévékben, arról cikkeztek az újságokban, hogy melyik játékos mennyire “lezúzta” a másikat. Még listázták is, lásd a Sérülés(Concussion) című filmben. Aztán a lezúzást követően jöttek a pózolások, az alázás következő formulája. Az alázás számtalan formája létezik a sportágakban és részét képezik a sportnak. Nyilván van egy határ, amit nem illenék átlépni, de ezt zömében mindenki tudja és szankcionálja, ahogy eddig is megtették.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Zoard
2021-08-11 09:37

Hát ha igazán a mélyére néznénk, akkor nagyon meglepődnék azon, ha a többség nem ezért nézné. :) Non contact sportnak ott a baseball meg a röplabda (meg a karate).
A jégkorong például egy élvezhetetlen sportág lett, mióta nem lehet benne verekedni. :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-08-11 12:23

Nem tom, hogy az NHL nézettségét befolyásolta a tiltás, de hogy az rohattnagy móka volt, ahogy tahó fogatlan surmók verik egymást, az tuti. Az egyik ok volt, amiért rühelltem a hokit…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-08-11 12:21

A baseball mint non contact sport? Úgy verik egymást, hogy öröm nézni.

Ge®i
Ge®i
2021-08-12 06:51

Egyébként egy-egy TD után tauntingot fújnak és akkor 30 yardról jön a PAT, vagy 20-ról rúgják a kickoffot, vagy nem tudom, hol érvényesítik, de melyik tauntingra hajlamos játékos nem fogja lesz@rni az ünneplésnél? A mezőnyben kell arra odafigyelniük, hogy ott ne hallja meg a spori, ha lesz ilyen! Márpedig lesz ilyen és inkább fogják szerintem sunyin, odaszúrva intézni, mint elhagyni…

patrick C
Reply to  Ge®i
2021-08-12 08:31

gg.gg/vmwwt?dUNujx8q

46
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x