Connect with us

Összefoglaló

A saját farkába harapott a kígyó, bezárult a kör

Hihetetlen, őrületes, elképesztően drámai – bőven lehet válogatni a jelzőkből, parádés volt a Cardinals-Packers találkozó. No nem a játék színvonala miatt, egyik gárda sem emlékeztetett egy potenciális SB-contenderre, de így volt jó, a boxban is az alsóbb osztályokban vannak a legjobb meccsek. 

Két okból is meg kell követnem magam. Életemben talán először nyert úgy a Packers, hogy nekik szurkoltam és nem hittem, hogy valaha is megtapasztalom ezt a rendkívül perverz érzést (mondjuk idén azért könnyebb szívvel tudok a Green Bay-nek szorítani, mivel a Lions még elméletben sem esélyes semmire). Másrészt nem nagyon akaródzott elhinni, hogy ez a Cardinals tényleg jó, viszont mindezt objektív érvekkel egyre nehezebb tagadni – talán furcsa ezt pont egy vesztes meccs után leírni, de valahogy az utolsó másodpercig nem hittem el, hogy ezt ne tudnák Murray-ék megfordítani (és végül csak egy rendkívül banális play miatt nem sikerült). Ilyet az utóbbi időben csak a Brady vagy Mahomes vezette csapatok esetében éreztem, és bár továbbra is tartom, hogy rendkívül inkonzisztens a Cardinals, a teljesítmény az elit és a jó között mozog, ami egy nagyon kényelmes probléma.

És akkor a mérkőzésről. Mint említettem, a színvonalat tekintve nem ez volt a csúcsok csúcsa. A Packersből hiányzott Davante Adams és Allen Lazard is, így Rodgersnek az egyetlen értékelhető elkapója Randall Cobb volt, ami nem sok jót ígért. Mellette még Aaron Jonest lehetett bevonni a passzjátékba, Juwann Winfree, Josiah Deguara és Amari Rodgers leginkább csak dísznek volt a pályán. Ebből adódott az, hogy a Packers offense átment Lionsbe, és ez nem vicc: nemcsak a gameplan, de még a playdizájn is nagyon hasonló volt az idei Lionséhez. Hiába, a kényszer nagy úr.

Rodgersnek voltak már olyan meccsei, amikor megszorult elkapókból, de ilyenre nem nagyon emlékszek. 37-szer passzolt, ebből 22 lett jó 184 yardért és két TD-ért. Az első félidőben a 100 yardot sem lépte át, az egész meccsen ha hétszer dobott 10 yardnál messzebbre (és még így is volt vagy négy dropja), szóval egy Jarred Goff szerepkört töltött be. Azt egyébként kiválóan és itt meg is látszik a különbség kettőjük között, mert Rodgers még az 5 yardos passzokból is tudott varázsolni, a Cobbnak dobott két TD-je parádés volt, illetve ezen kívül is volt pár elég szép passza.

Mivel Rodgersnek nem volt kinek passzolni, és még ők is elejtették a labdát, így Matt LaFleur úgy döntött, hogy akkor futójáték. Ez egyébként nem egy rossz elképzelés, ugyanis a Cardinals futás elleni védelme nem valami jó, csak mivel Murray épp elit formában passzol, így az ellenfeleknek nem nagyon volt lehetőségük futni. A Packersnek viszont igen, ráadásul a helyi Swift-Williams páros, AJ Dillon és Aaron Jones csúcsformában volt, ami 31 futást, 137 yardot és egy TD-t ért, ráadásul Jones hét elkapással és 51 yarddal vezette a csapatot.

LaFleur tehát remek gameplant talált ki: a saját offense-ének gyengeségét arra használta, hogy ott támadja a Cardinalst, ahol annak a legjobban fáj. Ráadásul nagyon tudatosan játszva uralta is az órát: bár az első két drive hamvába holt, de utána volt egy nyolc, egy hét, egy hat és két négy perces támadósorozat is, az első 45 percből 30-ban a Packersnél volt a labda. Ehhez természetesen kellett a futáshoz remekül blokkoló fal és Rodgers pontossága a kulcsszituációkban, de minden idők talán legtehetségesebb irányítójától ez azért elvárható.

Mindössze két dolog van, amit rossz volt nézni a Packers esetében. Az hagyján, hogy a noname elkapók rosszul futották meg az útvonalakat és elejtették a labdákat, ez várható volt, ahogy még a szerencsésen megúszott fumble-öket is be lehetett kalkulálni. A red zone hatékonyság viszont még így is kritikán aluli volt: a Packers három pontot szerzett úgy, hogy hétszer próbálkozott a Cardinals 5 yardosán belül. Ezen majdnem el is ment a meccs, 31-21-es állásnál nem kellett volna azon aggódni, hogy 3,5 perc alatt fordít a Cardinals. A másik probléma pedig a támadóidő menedzselése volt: csak a második félidőben arra lőtte el az összes időkérését a csapat, hogy ne kapjon delay of game büntetést, és még így is sikerült egyet összehozni 3&goalnál az 1 yardoson. Ebben nyilván nagy szerepe volt a sok tapasztalatlan játékosnak, akik nem tudták, hol kell felállni, de ez így is nagyon rosszul nézett ki.

A labda másik oldalán leginkább csak korrekt volt a Packers. A Cardinalsnak működött a futójátéka, de a 7-10 pontos hátrány miatt nem erőltették annyira, mint normál körülmények között tették volna, ráadásul nagyon sokat segített az Arizona limitálásában DeAndre Hopkins korai sérülése és a Rondale Moore-AJ Green duó szabotázsakciói. A 21 engedett pont és a két INT persze jól néz ki a statisztikai lőlapon, de legjobb esetben is oké volt az egység: a Cardinals a második félidőben három 12+ playes drive-ot vezetett, azt csinált, amit csak akart és nem a védelmen múlott, hogy nem sikerült a fordítás. Mindez persze a Cardinals védelméről is elmondható. Rodgersen nem igazán volt nyomás, a futójáték hasított, a Packers meg addig birtokolhatta a labdát, ameddig nem szégyellte. Voltak fellángolások, mint a 4&goal kivédekezése, de ez nem volt egy épületes teljesítmény.

Az offense teljesítménye már érdekesebb volt ilyen szinten, mivel eddig is Murray vitte hátán a csapatot. Kezdjük ott, hogy a fiatal irányítónak ma rosszabb napja volt: 22/33-as pontossággal dobott 274 yardot és két INT-t. Utóbbi nem az ő sara volt, ugyanakkor többször is túldobta az üresen álló elkapót és még emellé is voltak véleményes, de szerencsésen alakuló dobásai.

Ezzel együtt mindig benne volt a nagy játék, és bár DeAndre Hopkins kiesésével egyértelműen látszik, hogy komoly porszemek vannak a gépezetben, azért így is sikerült életben tartani a csapatot. Pedig volt nyomás rajta bőven, kicsit mintha sérült is lett volna, ráadásul a legjobb célpontjaiból kettő is borzasztóan vakon volt. Az újonc Rondale Moore-nak volt dropja, összehozott egy INT-t, elejtett egy puntot és mindössze 24 yardot szerzett, míg AJ Greennek első számú elkapóként, a red zone-ban, egyértelmű passzjátéknál a mérkőzés legvégén nem jutott az eszébe, hogy esetleg Murray neki dobhatja a labdát. A meccsnyerő TD helyett Rasul Douglas bravúrosan húzta le a labdát, így meccsnyerő interception lett a helyzetből.

A Cardinalsban egyértelműen van tartás, három turnoverrel is mindössze három ponttal kapott ki egy topcsapattól úgy, hogy amennyiben Greennek legalább csak egy kicsi esze is van, még akkor is megvan minimum a döntetlen, de inkább a győzelem. Elkeseredni nincs ok, ez benne volt a pakliban, ellenben lehet örülni, hogy ebben a csapatban akkor is van tartás, ha nagy a hátrány.

Green Bay Packers @ Arizona Cardinals 24-21

33 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
33 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
vabu
vabu
2021-10-29 05:41

A.J. Greent azóta sem értem. Nem egy nyeretlen kétéves és meg is beszélték milyen play lesz, ennek ellenére futáshoz blokkolt amikor passzjáték következett…

Vane
Vane
Reply to  vabu
2021-10-29 09:50

A nyilatkozatok alapján KM áthívta a play-t, amit valószínűleg nem hallott Green.

Caselele
Caselele
Reply to  vabu
2021-10-29 06:00

Nem vagyok benne biztos, hogy ez a játék volt hívva, vagy nem 1 utemmel később kellett volna jönnie a passznak. Nézd meg, hány védő érkezett Murray nyakára

vabu
vabu
Reply to  Caselele
2021-10-29 06:16

Mondjuk én biztos Ertzre hivtam volna a playt, sokkal labdabiztosabb.

Caselele
Caselele
Reply to  vabu
2021-10-29 06:23

Többször visszaneztem most, 1.5mp volt mire megszabadult a labdatol, a sack elől menekült a gyors passzal, külső vállara volt dobva, ez inkább a db-t dicséri

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Caselele
2021-10-29 06:45

Ha Green megfordul, a db-nek esélye sincs, ez nem volt egy jó védekezés (az elkapás persze szép volt)

pritek
pritek
Reply to  vabu
2021-10-29 07:48

Nem volt ez rossz. 1-1ben volt Green Douglasszel. Ha ratette volna a mancsat a labdara akkor ugy sem lett volna gond.

Caselele
Caselele
2021-10-29 05:17

comment image

Caselele
Caselele
2021-10-29 05:03

comment image
Az a Big Dog egykezes 😍😍❤️ de kár h a második láb kilógott

Fetyke
Fetyke
2021-10-29 10:53

Hát ez a meccs nem segítette a Murray for MVP kampányt. Számomra az utolsó negyedig érthetetlen volt a Cards támadójátéka. Illetve ez nyilván egyben dicséret is a Packs védelmének.
Azt hiszem rájöttem mitől lehetnénk mi SB contenderek végre. Nekünk is covid IR-re kellene tenni végre Zimmert.

Caselele
Caselele
Reply to  Fetyke
2021-10-29 11:18

Szóljatok Unokatestvéreknek, hogy legyen szíves az öregre köhhinteni, meg kicsit letekerni a legkondit, had szipogjon a Zimmer kicsit

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2021-10-29 11:16

Mi is ebben reménykedünk…

Vane
Vane
Reply to  Fetyke
2021-10-29 11:06

Jó center és jó fal nélkül, meg elfogadható RB futójáték nélkül Murray viszonylag kordában tartható.
A GB esetében is, szót sem ejtenek sok helyen az O-linejukról, holott Rodgerst is jól védték és a RB-ket is jól segítették, úgy, hogy 2 kezdőjük hiányzott…

Caselele
Caselele
Reply to  Vane
2021-10-29 11:19

(szegény cards center védelmére szóljon, hogy Kenny Clarkot és társait nem egy leányálom féken tartani)

bjeela
bjeela
Reply to  Vane
2021-10-29 11:15

Sajnos a Packs O fala mindig is erős volt, függetlenül attól, kikből álltak. Ez náluk valami tradíció, hogy rohaggyanak+.

vabu
vabu
2021-10-29 09:34

Beszéljünk kicsit az edzőkről. LaFleur igy lassan három év távlatából nagyon jó választás volt a Green Bayhez, valóban tehetséges edző nálam már lassan körözi McVayt. Dani amúgy megérne talán egy cikket hogy hogy állnak a fiatal újonc vagy épp első pár évüket taposó edzők, mi lehet belőlük, megmaradhatnak e HCnak a ligában vagy kikopnak. Nem csak LaFleur de Kingsbury, Z.T. is érdekes lehet. Kiváncsi vagyok hogy Sirianni vajon eljut-e LaFleuri vagy McVayi szintre, lehet e belőle konstans tényező HCként. Mit gondoltok?

Caselele
Caselele
Reply to  vabu
2021-10-29 11:09

Támogatom, hogy legyen majd erről cikk, akár a szezon végén, akár előbb is. Sirianni munkásságát nem követem annyira, h tudjak érdemben véleményt alkotni, de a többivel teljesen egyetértek.

bjeela
bjeela
2021-10-29 09:32

Kerül amibe kerül kikockáztam a Greennek szánt passzt és fájdalom nem értek egyet Caselele-vel.
A sack nem veszélyeztette Murrayt, ilyenekről már sokszor lelépett, nem mellesleg inkább a passzsávba benyúló blokknak nézett ki az a sackgyanús berobbanás. Ezen túlmenően Murray vastagon le se szarta a rá rohanó védőt, annyira magabiztosan nézte Greent és tudatosan őt választotta az első pillanattól.
Azaz Grennek tudnia kellett, mi fog történni. Csak meg kellett volna fordulnia balra, amint átlépi a gólvonalat, tehát a jobb lábával nagyot lépve és kitámasztva fordulnia balra és elkapni a felé repülő lasztit. Ez a barom viszont tovább ment és blokkolt, dunsztja sincs, kinek. Komplett idióta. A legdurvább, hogy a kontakt és egymás eltolása után először az oldalvonal felé, tehát jobbra lépett és fordult félig Green(a bal lába volt elől, kvázi kitámasztva, tehát a nyomorult mást nem nagyon tehetett volna), de nem jobbra nézett vissza, ahogy az ilyenkor várható, hanem valami érthetetlen okból visszafordult középre, tehát balra, mint akinek megkésve eszébe villan, hogy mit is kellett volna tennie. Totálisan fogalmatlan volt az ürge, asse tutta hol van, nemhogy mi a dolga.

Vane
Vane
Reply to  bjeela
2021-10-29 10:11

Állítólag áthívta KM a playt:
“According to one source familiar with the sequence, coach Kliff Kingsbury called for a pass play to the left but quarterback Kyler Murray saw a more favorable matchup to the right, where veteran A.J. Green was one-on-one with journeyman cornerback Rasul Douglas. Murray then signaled for a back-shoulder fade to Green but, the source said, Green did not see the change and failed to turn around …”

bjeela
bjeela
Reply to  Vane
2021-10-29 10:49

Kösz az infót, így már javul a kép, de ettől még a lényeg sajna nem sokat változik.

LG
LG
2021-10-29 08:53

Huhh micsoda meccs volt ez kérem! :D Néhány gondolat a meccsről:
-Overall a meccsről: Kellett hozzá a végén egy jó nagy adag szerencse is, hogy a Packers nyerjen, de talán egy kicsit jobban megérdemelték a W-t.
-Offense: a playbook elég jól működött, ilyen hiányzók mellett remekül összerakta LaFleur (és/vagy Hackett?) a támadó stratégiát. Hihetetlen az a stat, amit Pritek írt a tegnapi felvezetőhöz, Rodgers immáron Adams nélkül 7/7. (A GB 26/1-es győzelmi arányát pedig csak úgy beszúrom ide, ha a LaFleur érában vezet félidőben a csapat.) Jól szét voltak osztva a labdák, én egy kicsit több Tonyan targetet vártam volna (reméljük nem nagy a baj nála, nem jól nézett ki a lebicegése a pályáról :O), működött a futás is. Viszont érthetetlenül állok a Red Zone statisztikáink előtt. Hova lett a tavalyi, történelmi szintekre lépő RZ kihasználás? (Úgy érzem visszájára fordult minden és inkább mi engedünk az ellenfélnek majdnem mindig TD-t…) Ahogy Renningen is írja, 7 próbálkozás az ellenfél 5 yardosán belül. Végig passzt hívtak Moore elejtett puntja után a 3 yardosról… Ez a két rossz RZ próbálkozás elég csúnya volt. (Oké, Murry első INT-je után TD-t szereztnk, de ott is meg kellett oldani egy 4&3-t a 7-ről.) Deguarával remélem annyi bünti fekvőtámaszt és plusz kört nyomatnak le, hogy leszakad a lába!! 3:39-el a meccs vége előtt az ellenfél egy yardosánál, 3. downra, szinte a biztos győzelem kapujában nem tudni hova állj fel, arra nincsenek szavak. (Vannak, csak nem írom le…) #TE/FBHibridDraft #SternbergerII
-Defense: úgy érzem a védelem, azon belül is a védőfal egyre jobban kezdi felvenni a ritmust. Az, hogy ezt az ezer fokon pörgő Cardinals offense-t az első félidőben limitálni tudták, nagy dicséret. Az első félidőben Murraynek 4 sikeres passza volt, és a Pintyeket 100 yard alatt tartották. Murray első INT-je is nyomást követően jött össze, ami után rövid pályát adtak át az offensenek. Alexander eléggé hiányzik, a DC nem volt ott az oldalvonalnál, Douglas pedig a meccset lezáró INT-ön kívül szerintem inkább csak az ellenfelet segítette.
-ST: Végre nem arról kell beszélni, hogy milyen ordenáré munkát tett le az asztalra ez a csapatrész. Bojorquez eddig jól puntolgat. Persze a 3 yardoson összeszedett labdához kellett Moore szerencsétlen megmozdulása is.
Nem volt ez 100%-os munka, de elég szépen menetel a csapat. Jól kezdtük a sorsolás nehéz szakaszát. GoPackGo!

Vane
Vane
Reply to  LG
2021-10-29 10:21

A 3. számú center játszott a Cards-nál, ami miatt a fal nem védte kellő hatékonysággal Murrayt (az 1. félidőben legalábbis), így túl sok negatív yardos játékba és/vagy hibás döntésbe/végrehajtásba kergették bele a QB-t.
A -8 yardos rossz snap se segített.
Mindamellett Rodgers félelmetes, az ő és a két futó, Dillon és Jones jó játéka is kellett a Packers sikerhez.
Bár jobban belegondolva, ahhoz, hogy Rodgers alig legyen siettetve és a futás is működjön, a GB O-line jó munkája kellett, akikről meg sehol sem esik szó, szokás szerint… :)

Volesz
Volesz
Reply to  Vane
2021-10-29 15:17

De, a GB O-line-t már többször szidták a forduló értékelő podcastban, hogy gyengék… Két újonccal az alap kezdőben, most meg cserecenterrel, Bakhtiari nélkül, Turnerrel mint legrutinosabb.

HunPack
HunPack
Reply to  LG
2021-10-29 09:05

Douglas szerintem elég jó meccset hozott le az INT-en kívül is, a többivel egyetértek, jó meccs volt :)

Jakab Ádám
Jakab Ádám
Reply to  HunPack
2021-10-29 10:40

Abszolút, a fölöttünk szóló ebben kicsit melléfogott…9 tackle, 2 levédekezett passz és ugye az Int….kiválló meccse volt.

chester
chester
Reply to  LG
2021-10-29 09:04

Az RZ-ben érződött egyedül Adams hiánya szerintem, főleg ezeknél a goal line-os playeknél.

Fetyke
Fetyke
Reply to  chester
2021-10-29 10:49

Dehogy hiányzott ott Adams. Cobb a fantasy csapatom tagja. :D

pritek
pritek
2021-10-29 07:59

Watt nagyon hianyzott sajnos es emelle meg voltak ordas hibak is, mint pl a masodik Cobb TDnel Baker elvaltasa, de meg azzal egyutt is, hogy az istennek nem tudott lejonni a vedelem a palyarol, azert nem volt ez annyira rossz. Kezdtek ketszer is a sajat red zonejukban es a legvegen megadtak a lehetoseget a tamadoknak, hogy megnyerjek a meccset. Igazi ki-ki meccs volt es bar nem elveztem sokat belole, de az ellenfel is azert van a palyan hogy nyerjen. Szivtak, szivtak, de vegeredmenyben ok eleget tettek a meccs megnyeresehez. Ezzel a tamadosorral a 24 pont lekuzdheto akadaly kellett volna hogy legyen.

Vane
Vane
Reply to  pritek
2021-10-29 10:09

Nekem Rodney Hudson hiányzik nagyon, elfogadható center hiányában alig volt 1st down-ja a Cards-nak az 1. félidőben. Josh Jones se lesz sokáig kezdő, ha így pakolják arrébb rendszeresen…
Moore bénázásai se tettek jót és nem csak a 3 emltettre gondolok, de volt olyan visszahordása is, hogy touchback-ből csinált kb. 15 yardot.
Watt mellett Collins kiesése fájt, de egyébként is nagyon sok missed tackle-t láthattunk a védelemtől, sajnos.
A YAC allowed-ot írták is, hogy extra sok…
Szerintem mind az O és D alulteljesített: az O a C3-mal és D-Hop kiesésével még csak-csak, de a D a gólvonali megállításokon kívül nem sokat mutatott,
a Cobb, Jones, Dillon triót illett volna kevesebb 1st downon, yardon és ponton tartani.
A 22-37 perces labdabirtoklási arány magáért beszél :(

pritek
pritek
Reply to  Vane
2021-10-29 12:39

En meg mindig azt mobdom, hogy Rodgers ellen azzal egyutt kell tudni elni ha feltesz 24 pontot a tablara. Realisan azt nem varhatod el semmilyen vedelemtol, hogy jon Rodgers es fixen 15-20 pont alatt tartod.
Teljesen mindegy kivel jatszik. Cobb Jones Dillon trio. Utobbi ketto eleg jo parost alkot es ha Cobb teljesit es melle az egyik meg el is kap labdat, azzal mar meg is vannak tamadasban.
Nem voltak elkapok es nem szopatott rojtosra minket nevtelen embereknek dobalva, hanem egy egeszseges mixet nyomott le a torkunkon. Nem volt Watt, Peters, Lawrence, Collins, ehhez kepest amikor kellett, akkor felfickosodtak es belevertek a foldbe a tamadokat. Nyilvan lehetett volna jobb, de elvarasnak allitani egy ennel sokkal jobb teljesitmenyt nem realis szerintem.
Az mar annal inkabb, hogy egy idokeres utan tudja mar az elkapo, hogy mi fog jonni.
Ettol fuggetlenul a tamadosor is szepen dolgozott egy ido utan, a legutolso jatekot leszamitva, odatettek a csontot es Kliff is szepen tette-vette a dolgokat. Egy javareszt megnyert meccset adtunk oda az ellenfelnek egy jatekban, de en nem latom hogy ez annyira szar lett volna, hogy mindenki elvaras alatt teljesitett volna.

vabu
vabu
Reply to  Vane
2021-10-29 10:21

Az akkor elég istenes lett a végére mert volt egy pont ahol 30-15 volt a Green Bay javára

Caselele
Caselele
2021-10-29 17:51

Néztem vissza az ismétlést az 4renán, ez a bírói kar nem volt ügyes az utolsó negyedben. Nekem már ott leirta önnönmagát az egész bírói testület, amikor gyakorlatilag egyik piros zaszlozott PI-t, sem változtattak meg egész szezon alatt.

Zoard
Zoard
2021-10-29 13:17

Szoros kikapást, vagy nagyjátékkal való TD-s különbséget vizionáltam.
mondjuk az elején az a Hopkins elkapás, TD belengette a nagyjátékos elhúzást, de támadószabálytalanság lett belőle.

A GB futójáték nagyon ment.
Szóval majdnem 24-24 vagy 27-24 szerű eltt belőle ha Green és Murray összehozza.
Így tehát a végén azért kellett ez a mák, hogy ne legyen vesztés.
Ez a Cards amúgy nagyon szimpatikus nekem.
lehet tényleg rájátszás visszavágó lesz majd.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

33
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x