Connect with us

Draft

Megérte Barkley 1/2-n? – Giants draftértékelő

A Giants kétségkívül sokat erősödött az idei drafton, azonban az első választásuk ellentmondásosnak nevezhető. Leginkább az a kérdés, hogy mennyire hiszünk a “positional value”, tehát pozíciós érték koncepciójában. Ezek alapján imádhatjuk és utálhatjuk is ezt a draftot. 

 

 1/2 Saquon Barkley
 RB
 Penn State

 

“Love the player, don’t love the pick”– ezzel a mondattal tudnám leginkább jellemezni a Giants első választását. Saquon Barkley egy különleges tehetség, “generációs” játékos, bárki bármit mond. Hatalmas sztár lesz, könnyen lehet Pro Bowler már akár első évében is, nagyon jó eséllyel megtöri a Giants 1000 yardos futó átkát és a liga legjobbjai közt lesz nagyon hamar. Lehetne ezt még fokozni, de a lényeg, hogy egy kiváló játékos, nem mellesleg a legjobb prospect volt a boardomon. Azt nem lehet tagadni, hogy egy hatalmas tehetséget választott a Giants az első pickjével.

Viszont nem mehetünk el amellett, amit “positional value”-nak, azaz pozíciós értéknek neveznek. Biztos megéri Barkley-t éves átlag alapján ($7,8 millió) a negyedik legjobb futóvá tenni (miközben például Baker Mayfield a 25. legjobban kereső irányító 1/1-esként)? Biztos megéri Barkley-nak adni a valaha volt második legnagyobb futószerződést garantált tartalmakat tekintve ($31 millió, ennél csak Adrian Peterson kapott többet 2011-ben)?

Természetesen Gettlemant is megkérdezték erről és rengeteg kérdést vetett fel bennem a reakciója és válasza. Szerinte ez az egész pozíciós érték hülyeség és abban sem hisz, hogy a futók élete rövidebb, mint másoké. Az “analyticsszel” foglalkozó embereket pedig így figurázta ki, miközben erről beszélt.

Ez persze nem változtat a pick értékelésén, inkább csak egy kis háttértörténet arról, hogyan is látja a dolgokat a Giants general managere. Ráadásul állítólag pontosan ugyanolyan grade-et adtak Barkley-nak és Bradley Chubbnak is, így még egyértelműbb, hogy Gettleman nem tartja fontosnak a pozíciók értékét.

Én alapvetően úgy gondolom, hogy ha egy Super Bowl contender vagy, nagyon kevés hiányposztod van és azonnali impact játékost akarsz húzni rövidtávra, akkor oké, válassz futót az első körben, akár az elején is, ha annyira kiemelkedő tehetség. De ha reálisan nem tudsz Super Bowlért versenyezni és egy 37 éves irányítód van, aki már nem olyan jó, mint mondjuk Brady, Brees, Big Ben, Rivers (csak hogy a korban hasonló játékosokat említsem), akkor egy sokkal értékesebb posztra próbálj draftolni.

Barkley hatalmas sztár lesz, de szerintem amint Manning visszavonul (vagy ha idén, megerősített fallal és futójátékkal is gyenge lesz) a Giants bánni fogja, hogy nem Sam Darnoldot választotta ki.

 2/34 Will Hernandez
 OG
 UTEP

Barkley után másik nagy kedvencemet, Will Hernandezt is elvitte a Giants, ráadásul szerintem ő simán első körös tehetség, szóval tényleg tökéletes húzás volt ő itt. Hernandez egy kemény fickó, aki mindenkit el akar pusztítani, aki elé kerül. Jól illeszkedik majd a Giantsbe, ha tényleg a futójátékra fogják helyezni a hangsúlyt, mert abban igazán domináns játékos.

 3/66 Lorenzo Carter
 EDGE
 Georgia

Carter ismét nagyon jó értéket képvisel itt, ráadásul egyedül 3-4-es csapatokban tudtam elképzelni, a Giants pedig erre áll át, az agresszív, blitzelős Bettcher-féle szisztémába pedig kifejezetten jól illik majd a Georgia atletikus szörnyetege. Hatalmas az upside-ja és ugyan még nem egy kifejlett pass rusher, coverage-ben és extra blitzelőként is jól lehet majd használni.

 3/69 BJ Hill
 DT
 NC State

Az látszik, hogy belülről, a falak felől akar építkezni a Giants, de ez a pick annyira nem tetszett. Hill nem elég erős, ez pedig ebben a divízióban problémákat fog okozni a kiváló támadófalak ellen.

 4/108 Kyle Lauletta
 QB
 Richmond

Azt hittem, hogy hamarabb ki fog menni Lauletta és ugyan igazán kezdő potenciált nem nagyon látok benne, de talán egy kicsit jobb csere lehet, mint Davis Webb. Mondjuk így, hogy kevés pickjük volt, nem egy középső körös irányítóra lőttem volna el az egyiket, miután tavaly is húztam egy ilyet a harmadik körben. De ez nyilván azt jelenti, hogy az új stábnak nem tetszik Webb és szerintem Lauletta jobb játékos lehet nála – azt viszont nem látom benne sem, hogy átveheti Manning örökségét.

 5/139 RJ McIntosh
 DT
 Miami

Ez a pick rendben volt, 3-4 DE-ként jól használható majd McIntosh, az látszik, hogy a védelemben próbáltak scheme fiteket húzni a Giantsnél.

Összességében

Az biztos, hogy különbözik a filozófiánk és különböznek az elképeléseink Dave Gettlemannel, már ami a pozíciók értékét, Eli Manninget és ebből kifolyólag a csapat rövid- és hosszútávú erősségét illeti. Már a szezon végeztével mondtam, hogy szerintem hatalmas hiba lenne, ha a Giants nem irányítót választana az 1/2-vel, hiszen leginkább így tudnák biztosítani a franchise jövőjét. Ezt továbbra is tartom, Eli Manning jelenleg nem olyan jó irányító, hogy ezzel a kerettel Super Bowlba jusson. És mivel már 37 éves, sok ideje nincs hátra a ligában. Viszont a Giants kerete egyáltalán nem rossz, annyira meg főleg nem, hogy ismét a top5-ben húzzon a következő években, így vagy örökös nélkül fog visszavonulni Eli Manning, vagy rengeteg picket kell majd feladnia a Giantsnek ahhoz, hogy ismét legyen egy franchise irányítója.

Félreértés ne essék, egyáltalán nem tartom rossz draftnak a Giantsét, hiszen sokat erősödtek, jó játékosokat hoztak, ráadásul az első két pickkel két kedvencemet is kivitték. A védelembe is olyanokat hoztak, akik illenek az új rendszerbe, így megkönnyítve az átállást. A filozófiával viszont nem tudok egyetérteni, amit Gettleman képvisel, így nem tudok maradéktalanul elégedett lenni a draftjukkal, illetve nem ártott volna még cornerbacket vagy OT-t draftolni.

Nem lepne meg, ha Barkley az Év Újonca lenne, vagy ha rögtön Pro Bowler lenne, de az sem lepne meg, ha pár év múlva visszanéznénk erre a draftra és azt mondanánk, hogy hiba volt őt vinni 1/2-n és irányítót kellett volna húzniuk.

Értékelés: B+

 

50 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fanyul23
Fanyul23
2018-05-07 09:05

Szerintem ez egy korrekt értékelés. Kicsit 19-re húzott lapot a Giants, az évad végére sok kérdésre választ kapunk. Addig viszont a fent részletezett kérdések miatt nem igazán lehet B-nél jobb értékelést adni. Még akkor sem ha tartom, amennyiben összeáll a csapat, főleg a két fal, akkor Eli SB-be tud jutni a Giants-szel. Köszi.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Fanyul23
2018-05-07 09:50

Egyetértek.

AwesomeOne
AwesomeOne
2018-05-07 09:57

Maximálisan egyetértek katonadani-val, gyakorlatilag minden pick-nél. Egyedül Lauletta-ban látok többet, nem lesz belőle feltétlen szupersztár, de egy korrekt QB viszont igen, aki egy jó fallal, OBJ-vel és Barkley-val nem lenne teljesen elveszett. Ő és Webb azért ad egy kis bizakodást az Eli utáni korszak könnyű megoldására.

A másik, hogyha Barkley beválik, és hozza az elvárt szintet, akkor biztos nem fogja senki sem bánni a kiválasztását. A magas fizuja miatt pedig legalább a hosszabbításnál lesz vele kecesebb macera xD

katonadani
Reply to  AwesomeOne
2018-05-07 10:03

úristen, egyetértünk Giantsszel kapcsolatos dolgokban :O

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  katonadani
2018-05-07 10:07

Vannak még csodák :)

Kovács Levente
Kovács Levente
Reply to  AwesomeOne
2018-05-07 10:06

Lauletta elit szinten dobálta a rövid és középtávú passzokat ami illik Schurmur offensébe. Projekt QB de simán a sémában. Kellett is Webb mellé egy versenytárs jót tesz.

Debreceni József
Debreceni József
2018-05-07 11:20

Ha legalább az sb-ig eljutnak amíg Eli játszik, akkor jó döntés volt. Ha nem, akkor meg hülyeség, qb-t kellett volna. Ilyen egyszerű ez a fotschí?Amúgy szerintem is qb-t kellett volna, ott volt Darnold. Nem tudom mikor fognak még esélyt kapni egy ilyen tehetségre trade nélkül.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Debreceni József
2018-05-07 11:32

Innentől 3 út van:
1. Eli után bevállalni egy gyengébb szezont, top10-ben pedig jöhet az utód.

2. Eli szerződésével együtt a többi nagy contract is kifut, így FA-ról lehet szemezni.

3. Beválik Lauletta v. Webb akivel lehet folytatni.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  AwesomeOne
2018-05-07 11:39

4. nézzük azért meg hogy a mostani fantasztikus QB classból hányan futnak be igazán. Kicsit korai még Darnoldot sajnálni.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  AwesomeOne
2018-05-07 11:46

1. Ha jól emlékszem a 2004-es meg az 1983-as draft class volt még ennyire erős qb-ban. Szal 15-20 évente fordul az elő hogy akár a top10 végén (lásd most Rosen) is találj franchise qb-t. Normális esetben top3, ha egyáltalán van olyan prospect.
2. Fa mind szép és jó, de azt meg is kell fizetni. Márpedig ha nincs csapat, cseszheted hogy van egy szuperjó qb-d.
3. Talán beválik Lauletta, én látok benne fantáziát. Mindenképp jobb mint Webb.

+1 Azért tartom rossz picknek Barkleyt mert így a srác 4-5 legjobb éve megy a levesbe, szinte egyedül kell cipelnie az egész bagázst.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Debreceni József
2018-05-07 12:01

Hajjaj, ezek elég merész, és nagyon sarkított kijelentések. Azért a két class nem említhető egy lapon, de majd az idő úgyis eldönti a kérdést.

2. Igen, ez alap, de csapat az van, ezért is jött most Barkley. Pont ez a téma, hogy erősíti a Giants a csapatot, csak a QB kárára.

És pont azért jött 1/2őn instant top fizuért hogy a hátára vegye a csapatot. De azért még van ott 1-2 ügyes gyerek aki majd lehet meglep a jövőben ;)

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  AwesomeOne
2018-05-07 12:40

Nem is az offense-t kritizáltam, mert az top, cserébe a def évek óta esik szét. Lassan ott tartanak mint a Saints pár éve, ha az offense több pontot tesz fel mint amit a defense benyelt, akkor nyernek, ha nem, nem. Szóval csak fél csapat van. Ha csak akkor kezdenek el qb-t keresni ha már nincs Eli, akkor megint megy 3-4 év a levesbe. Ahelyett hogy most elkezdték volna, még szarakodnak. Top 3-ak voltak a drafton, Barkley egyedül kevés lesz hogy ez megváltozzon, legalábbis szerintem.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Debreceni József
2018-05-07 15:09

Látom te nem nagyon követed a Giants-et XD
Pont hogy a védelem volt elit 2 éve, és ők tartották meccsben az impotens támadósort… tavaly feladták amikor az amúgy is vacak O, még Odell-t is elvesztette, de sokkal inkább a támadósorral vannak bajok, mint a védelemmel.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  AwesomeOne
2018-05-07 16:36

Azt aláírom hogy 2 éve elit volt a def, de azóta csak gyengül, elvesztették JPP-t is, bár draftoltak a helyére de kérdés hogy egyáltalán ugyanaz a minöség, DRC már sehol sincs, Collins meg Jenkins sem lesz fiatalabb, Eli Apple bustszagú erösen. Lb sor? Hozták Ogletree-t erösítésnek? Nem tudom, ez így harmatgyenge lesz. ha most szezon elött kellene az NFC Eastben rangsort állítani, akkor legjobb esetben is max 3., a Skinst megelözve. Szerintem az Eagles meg a Cowboys nagyon távol van.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Debreceni József
2018-05-08 11:28

Az a 3. hely így előre rendben is van, bár szerintem a Dallas inkább gyengült idén, és tavaly sem szárnyaltak. A többiről is eltér a véleményünk, mert szerinten csak a deph az ami gyenge, a kezdősor bőven jó lehet, de ez maj úgyis idény közben dől el.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  AwesomeOne
2018-05-08 14:08

Abban teljesen egyetértünk hogy majd a szezon közben úgyis kiderül. Es igen, a Cowboys gyengült szerintem is, de a Giants is (def). A Philly stabil, a skins meg erősödött szerintem. Na de majd kiderül, csak bírjuk kívárni?

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Debreceni József
2018-05-08 14:19

Szerintem annyit nem gyengült, mint amennyit az O erősödött pl. JPP és DRC a két komoly távozó, de előbbi nem is lett volna séma fit + pótolva lett (persze nem az a szint még). Utóbbi amúgy is kifelé lógott a csapatból, főleg a hisztikkel, bár nem érkezett igazi helyettes, de Bettcher-nek nem is kellett. Ellenben az LB sor komoly erősítést kapott még az 1 szem Ogletree-vel is. Az 1 is több mint a nulla xD

Ezzel szemben a támadósor jókora upgrade-n ment keresztül, már csak OBJ felépülésével, hát még az érkezőkkel. Meglátjuk…

Kovács Levente
Kovács Levente
Reply to  AwesomeOne
2018-05-08 20:15

Collins Fantasy pontjaiért aggódom. Első éve hogy nem kvázi LB-t kell játszania ?

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Debreceni József
2018-05-07 14:01

Én tényleg nemértem ezt a hype-ot a QB class körül még azelőtt hogy egyikük is 1 labdát hajított volna az NFL-ben. Egyáltalán nem elképzelhetetlen hogy idén a 4-ből kettő pályára se lép.
Arról nem beszélve hogy QB classokat csak évek múlva lehet értékelni és elég nehéz sorrendet felállítani, minden évben vannak bust-ok meg franchise játékosok. Kíváncsi lennék hogy például 2012-re előzetesen ki mit mondott? És most 2018-ban? (Foles SB MVP, Luck ?, RG3?, Wilson?, Tannehill?, Ciusins?)
mitől annyira jók ezek a fiatalok? Én sajnos nem tudok időt szakítani NCAA meccsekre így csak az itt meg egyéb oldalakon leírt dolgokra tudok hagyatkozni, megmondaná valaki hogy miben különleges ez a class? Nem csak abban hogy a szokásosnál is több QB need csapat volt idén és ez felhúzta az értéküket?

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Fanyul23
2018-05-07 14:30

Valamilyen sorrendet fel kell állítani különben nem lenne több a draft mint
egy rulettjáték és az egyetemi foci alatt nyújtott teljesítménynél nincs jobb mutató. Az ott használt statisztikai kimutatásokat sok sport megirigyelhetné. Ezen statisztikák alapján jött ki hogy Barkley a legjobb draftra jelentkező játékos 2018-ban, hogy nagyon sok top tehetség van qb poszton, hogy a db class szintén erős volt idén, viszont az O-line-ba volt 2-3 tehetség, utánuk meg egy nagy szakadék.
Ennek ellenére mivel emberekről és nem robotokról beszélünk, nem jelenti azt hogy érvényesül a papírforma. Úgy unalmas lenne, nem?
Szerintem ezért szeretjük ezt a sportot, komplex, sok a statisztika ami nagyon sokszor borul, de még többször bejön. Sokminden elmondható erről a sportról de az tuti nem hogy unalmas vagy egyszerű lenne. Nagyon ki van találva. Nagyon jól.

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-05-07 14:40

csak egy kis kiigazítás, anélkül hogy a beszélgetésbe nagyon bekapcsolódnék

Nem statisztikák alapján, inkább képességek alapján és hogy azok hogyan alkalmazhatók az NFL-re

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-05-07 15:04

Igen, képességek, amiket részben mérni lehet, részben nem. A statisztika sem minden, minden csapatnak más a needje egyrészt, emiatt más és más a draftsorrend adott csapatoknál. Ugyanolyan skillek esetén is más lehet a jó fit. Egyeseknek tiszta futó illik a sémába, másnak fontos hogy elkapni is tudjon. Ezt sem lehet 5 perc alatt kibeszélni?

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Debreceni József
2018-05-07 15:13

Lehet hogy úgy van ahogy mondod, de amit idén láttam az nem ennyire egzakt, inkább röpködtek az olyan megállapítások hogy ez vagy az a csapat beleszeretett ebbe vagy abba a prospectbe, ezt vagy azt felértékelik a scoutok és ehhez hasonlók. Javítsatok ki ha tévedek, de Mayfield 1/1-es draftolásának kevés statisztikai alapja van, nem? :) (méretek, konzisztens teljesítmény, eleve X csillagos tehetség csak amiket olvastam a draft előtt róla)

katonadani
Reply to  Fanyul23
2018-05-07 15:28

statisztikailag talán pont az ő 1/1-e volt a legjobban védhető (pontosság legfőképpen)

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  katonadani
2018-05-07 15:47

A pontosságát nem tudtam, de olyanok voltak terítéken mint karerő hiánya meg off field ügyek plusz alacsony. Csomó helyen a legfontosabb érv mellette a mentalitás volt emlékeim szerint.

mezcal
mezcal
Reply to  Fanyul23
2018-05-07 22:31

A karerő hiánya nem igaz, a combine-on mérik a labdák sebességét, Allen után Mayfield dobta a legnagyobb sebességgel, kifejezetten erős karja van. Brees és Wilson is alacsonyabb nála és Rodgers is csak 3 centivel magasabb, amelyik GM csak emiatt nem draftolná az szerintem szimplán idióta. Az off field ügyek már kevésbé egyértelmű kérdés, de nem Mayfield az első irányító akinek vannak ilyen ügyei, például Eli Manningnek is volt hasonló. Szerintem jól választott Browns.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  mezcal
2018-05-07 22:46

A prospect ismertetokben voltak a fentebb emlitett kifogasok. Attol hogy wilson vahy brees a magassagatol fuggetlenul ehy geniusz es bejott meg le fogjak huzni az ilyen magassagi qbkat szerintem. Persze jogos h csak emiatt biztos nem kell kukazni valakit. A karerejet max atlagosnak iteltek meg.

Elinak milyen off field ugyei voltak a draft hisztin kivul? Olyan málé gyereknek tunik nekem ahhoz ?

Kovács Levente
Kovács Levente
Reply to  Debreceni József
2018-05-07 22:01

Barkley és Lauletta szerintem a következő forgatókönyvet hozta.
Eli a franchise QB és a tavalyi év nagyon rosszul sikerült nem lehet így befejezni egy karriert. Persze most mindenki mondja hogy ez az NFL és üzlet hosszú távra tervezzen a GM, de szerintem pénzügyileg ezzel csinálták a nagyobb üzletet több mez fogy mintha most felforgatnánk a teljes házat.
Szóval eldőlt hogy Eli játszik és nem kell elkönyvelni 12 millió halott pénzt utána. A Giants szurkolók reménykedhetnek, hogy na most végre megváltozik minden és szárnyalunk. Win now! Ha év végén PO-ba jut a csapat akkor garantáltan Eli marad ha ilyen fegyver arzenállal se tud jó teljesítményt nyújtani akkor Webb Lauletta párharcból megnézzük ki képes megmaradni az NFL-ben ha egyik sem akkor úgy is Top 10 draft pickünk lesz és jöhet a feltrade. Barkley akkor még mindig csak a 3. évében lesz és kipréselhető belőle minden mint ahogy a Steelers teszi Belllel.
Ha most 1/2 QB jön akkor 1 évnyi szerződése kuka tutira és esetleg mégegy ha Eli összekapja magát.
Én látom a koncepciót ebben és izgalmas 3 évünk lesz az biztos.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Kovács Levente
2018-05-08 06:15

Nézzük meg a legrosszabb kimenetelt: a Giants nem nyer SB-t jövőre. Eli-nak 2019-re is élő szerződése van, ha kivágják az 6 misi dead money még így is, de láttuk hogy padoztatni se nagyon lehet, főleg nem egy Webb vagy egy Lauletta miatt. Szóval megy a 2018-as meg a 2019-es szezon is a kukába, az 2 év. Tegyük fel bíznak Laulettaban, nem draftolnak qb-t 2019-ben. Tegyük fel Lauletta jól játszik, de kell neki 1-2 év kezdőként hogy belerázódjon (lásd Winston, Mariota, Goff, Wentz) Az már négy év also hangon is. Ha szerencséjük van és beválik Lauletta, pont akkor lesznek ütőképesek megint amikor mind Barkleyt, mind Laulettát meg kéne kínálni egy zsíros szerződéssel. Tehát alsó hangon is 4 év kelleni fog, ha beválik egyáltalán Lauletta. Ha nem, akkor 2 év múlva all-in az új franchise qb-ért a drafton, építeni köré egy csapatot meg egy új rendszert, az megint legalább 5 év. Ha most mentek volna rá mondjuk Rosenre, a srác simán kezdő 2 év múlva. Jó futót meg tudsz kukázni a 3-4 körben is. Ezért gondolom hogy a Giants ezt most elbaszta, ha nem nyernek idén vagy jövőre SB-t.

Kovács Levente
Kovács Levente
Reply to  Debreceni József
2018-05-08 16:31

Én se a Giantsre tenném. Viszont 2019-ben már cuttolható Eli és az a 6 milla nem tragédia. Ez a 2018-as év kell hogy minden szurkoló nyugodt szívvel mondhassa azt, hogy tényleg itt az út vége.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Kovács Levente
2018-05-08 19:56

Nem tudod cutolni, kit teszel be helyette? Tartom azt a véleményt hogy ez a csapat nem sb esélyes, Eli miatt sem többek között, de még így is simán lejátssza bármelyik jelenlegi qb-t a keretből. Hát épp ez a baj hogy nincs utód és ennél jobb draftpozícióba egyhamar nem lesznek/ennél jobb qb class nem mostanában fog szembejönni velük.

Kovács Levente
Kovács Levente
Reply to  Debreceni József
2018-05-08 20:13

Kiderül majd. Nem láttuk még Webbet NFL meccsen dobálni Lauletta meg csak most jött. Jimmy G se Day 1 lett kezdő (bár neki esélye se volt rá). Egyben megjegyezhetünk: Kezdődhetne már a szezon!!!

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Kovács Levente
2018-05-09 06:21

Igen, majd kiderül. Kezdődhetne már a szezon, ahogy mondod!

Sándor Jánosik
Sándor Jánosik
2018-05-07 15:41

A legjobb pick volt! Elliott vagy Fournette megmutatta…. Majd kíváncsi leszek az elit QB class hány százaléka lesz bust…

katonadani
Reply to  Sándor Jánosik
2018-05-07 15:51

nagyon jó játékos lesz Barkley, nem ez a kérdés.
De mondjuk a Cowboysnak nem érte volna meg jobban Jalen Ramsey-t választania?
Vagy tavalyról pl Jamal Adams simán jobb játékos, mint Fournette és minden bizonnyal hosszabb időre is lesz jobb.

És akkor az irányítók értékéről nem is beszéltünk, mert ha ott “találsz”, akkor hatalmasat nyertél.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2018-05-07 16:50

A válasz tömören az, hogy nem. :D
Mind Elliott, mind pedig Fournette egy olyan állat, akik képesek egy középszintű irányítót és az általa vezetett támadósort naggyá tenni. Azaz sokat tesznek hozzá a pályán előttük álló QB-k teljesítményéhez, ami lássuk be, mind a két helyen szükséges is, mert az ottani irányítók nem hogy nem elitek, de még a jótól is arrébb vannak (még Prescott is). Barkley-től pedig ugyanez várható a beszámolóitok/értékeléseitek alapján.
Ha már a hibáknál tartunk, akkor a Cowboys azt ott követte el, amikor ilyen gyorsan lemondott Romo-ról, ahelyett, hogy tavalyelőtt egyből visszatették volna a kezdőbe, amint teljesen felépült. Ezzel szerintem egy tuti SB győzelmet dobtak Dallasban maguktól. Ha a Giants nem követi el ugyanezt, akkor 2-3 nagyon jó év áll előttük, amibe bizony egy SB esély is beleférhet még Manning-el. És utána sem kell feltétlenül hirtelen egy elit irányító számukra.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2018-05-07 17:38

Ez nem ilyen egyszerű. Bár a Romos résszel egyetértek. Azt elcseszte a Boys. De, egy Ramsey-s húzás a védelemnek adott volna nagy löketett. Elliott nélkül nem lett volna ilyen domináns a futójáték, de bőven jó lett volna azzal az O-Line-nal, bárki fut. Ha véletlenül beletenyerelnek a tutiba az 5.körben Howarddal akkor majdnem ugyanolyan szintről beszélünk. De, a Jags is hasonlóan jól futott volna Kamaraval vagy Hunttal, akik óriási stealek voltak a 3.körben. Kíváncsi leszek, hogy idén is lesz-e hátsó körös kiváló szezont futó RB.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2018-05-07 19:25

Egyetértek, csak erre meg én mondom, hogy nem ilyen egyszerű. Az általad említett steal-ek kiválasztása sokkal nehezebb, talán kell hozzá szerencse is nem csak jó szemek. Viszont Zekéről és Fournette-ről mindenki tudta, hogy mi várható tőlük és ezért kerültek kiválasztásra. Így viszont a Giants behúzott egy tuti playmakert évekre. Biztosra mentek. Ez azért nem elvetendő a részemről, mert ebben a sportban a tuti sokszor kifizetődőbb, mint a kockáztatás.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2018-05-07 23:51

Persze ez egyértelmű. A beletenyerelés a tutiba ezt akarta jelenteni, hogy kell hozzá szerencse. :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-05-07 17:47

Ha az eredeti tervek szerint alakultak volna a dolgok, vagyis Romo játszik, akkor lehet meg van a SB és akkor jogos volt az Elliott húzás. Így gondolkodott akkor a Boys, nem számoltak a sérüléssel. Persze az is igaz, hogy a SB run Howarddal is meg lett volna az 5.körből, de azért erre nem lehet mindig alapozni. Bár tavaly is volt Kamara és Hunt a hátsó körökből. Ha egy csapat SB runt mond én logikusnak tartom a korai RB húzást.

Andris
Andris
2018-05-07 16:04

Mikor fog kb. a cards draft értékelő megjelenni?

katonadani
Reply to  Andris
2018-05-07 16:55

Leonidasz kolléga írja, egyelőre az biztos, hogy péntek előtt nem, addig be vannak már osztva az elkészültek

katonadani
Reply to  Andris
2018-05-09 10:20

szombaton érkezik

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
2018-05-07 20:10

En ertem egy adott pozicio draft erteket, de ilyen esetben ha en 1/2-re valasztok es kene a kiszemelt futo, de nem Ot valasztom remenykedve hogy mas is osztja a nem draftolunk RB-t elso korben nezetet akkor bent maradhat mire megint en jovok. Azonban ez eleg naiv gondolkodas.
Tudom fantazi liga, de legyen a kovetkezo pelda. Tetelezzuk fel, hogy kesobb valasztunk QB-t mert egy 8 fos ligaban siman talal mindenki egy jo QB-t a kesobbi korokben (raadasul abbol egy kellet mig futobol wr-bol 2/tobb). Na most ha valaki elszolja magat hogy nekem kell mondjuk Brees, celozva arra, hogy korai valasztas lesz, de nekem is kell akkor siman kihuzom az elso korben fuggetlenul attol hogy eredetileg 4. korben akartam QB-t huzni.
Ezt a faktort hogyan lehet beleszamitani egy jatekos draft ertekebe, vagy a poziciojanak ertekebe. Jelen esetben ha mondjuk Barkley elerheto meg 1/30 korul mondjuk Pats magassagban ez a Giants-en nem sokat segit. Persze gondolom ez orvosolhato egy lecserelessel arra a pozicora ahol meg azt hiszem hogy bent lesz, felteve ha talalok cserepartnert.
Ezt az aspektust hogy latjatok?

katonadani
Reply to  Szilárd Süveges
2018-05-07 20:39

hát nyilván nem számoltak azzal, hogy majd bent lehet a második pickjükre :D

egyébként pozíciós értékre a fantasy liga egész jó párhuzam, hiszen ott sem viszel ki QBt az első körben (ha racionálisan gondolkodsz), mivel sokkal értékesebb RBt, vagy esetleg WRt vinni és majd később kiválasztani az irányítód (nyilván más indokok húzódnak meg emögött és a futódraft között, de akkor is)

én amúgy úgy vagyok vele, hogy ha nagyjából hasonló grade-ed van két poszt játékosa közt (jelen esetben mondjuk Barkley és Chubb, ha már QBt nem akartak vinni), akkor a nagyobb értékű posztra húzol. Szóval eljön a drafton az a pillanat valamikor, amikor már annyival jobb játékos Barkley, hogy minden pozíciós értéket meg mindent sutba lehet dobni

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  katonadani
2018-05-07 20:52

ok, de ha meg nyilvan nem szamoltak azzal hogy bent marad akkor teljesen helyen valo az elso koros RB meg akar az 1/2-n is.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  katonadani
2018-05-07 21:22

Azert van nehany qb akit nem butasag kihuzni elso korben. En egy ceges fantasy ligaban tavaly elso korben rodgerst vittem es amig meg nem serult kurva stabilan szamolhattam 24 pont korul vele. Illetve egy jol futo qb is megerhet elso kort mint watson a seruleseig. De ketsegtelen hogy elso korben a legjobb top rb.
Chubb kapcsan en is filozgattam meg a draft elott h jobb lenne de meg nelson is talan. De ahogy telnek a napok egyre “sexybb” ez a valasztas ?

redforman
redforman
Reply to  Szilárd Süveges
2018-05-07 20:47

Barkley az eletben nem csúszott volna akkorát.

Sestertius
Sestertius
2018-05-08 14:44

Ez a kérdés igazság szerint akkor lenne még izgalmasabb, ha tudnánk, hogy volt e, és milyen ajánlatuk az 1/2-re..
azt még megértem, ha az idei classból nem tetszik egy Qb-se.. de hogy egy RB-ért miért adott valaki 1/2-őt azt már egyáltalán nem (Zeke és Fournette, sőt Gurley se ok arra, hogy miért adjon valaki top 10-et egy futóért…) pont a futó az ahol bőven lehet értéket találni 2-5 körökben..
tény, hogy Barkley igazi zseni, de 1/2… pedig szerintem még jobb prospect is mint a fenti 3 játékos.. de ez akkor is durva..legkorábban a Colts vitte volna talán (bár ott is korai szerintem)
Giants esetében az a kérdés, hogy fal nélkül egy öreg, és közepesnél rosszabb Qb képes e SB-t összehozni, egy szétzüllesztett és JPP nélküli védelemmel… egy elég erős csoportból, egy brutál főcsoportban…. hááááát.. én őszintén szólva a PO-ra se látok esélyt, viszont nem is lesz top5 pick az biztos.. ergo most “elpocsékolta” a Giants az 1/2-őt, egy futóra (ami messze a legsérülésveszélyesebb poszt) úgy, hogy reális esélye nincs a SB-ra.. ez szerintem csak azért nem “F”, mert Barkley tényleg top3 játékos volt idén..
azt nem érdemes kivenni a számításból, hogy ahogy haladunk a drafton egyre hátrébb egyre kissebb 2 pick között az érték, így 2. körtől már eljátszik az ember, hogy 10 helyet reachel, mert pont need a RB, de az 1/2 értéke trade chart szerint 2600 a 10. pick meg 1300.. ergo oda kéne adni még egy 1/10-et érte.. ez brutális különbség.. a kérdés, hogy megér e egy futó 4!!!! db első kör végi picket, vagy 2 top10-est.. hát szerintem erre elég egyértelmű a válasz

mint írtam, ha nem tetszik egyik Qb sem, akkor is egy trade (19 es és és akár 20 as első körért+egyéb) lett volna SZERINTEM a legcélravezetőbb, hogy ne kelljen majd mindent eladni egy 19 es vagy 20as Qb-ért
idén lehetett volna falat építeni és a védelmet erősíteni

Persze ez az egész bukik, ha nem kaptak értelmes ajánlatot az 1/2-re, szerintem csak ekkor védhető a Barkley pick (és ha nem tetszett egyik QB sem)

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Sestertius
2018-05-08 21:40

A Browns kivitte volna Barkley-t 1/4-en, szóval a Colts-ig biztos nem csúszott volna. Másrészt Zake 1/4 volt, és a nála általad jobbnak tartott RB miért annyira meglepő, hogy 2 pick-el előbb ment ki? Amúgy meg bármelyik húzást könnyű lehúzni így, hogy végigecseteled a létező összes ellenérvet, hibát és kifogást az adott húzás ellen. Az kimaradt, hogy mivan ha mégis bust lesz… :)

Persze igazad van sokmindenben, ezt nem is vitatom, de olyan mintha csak az érem egyik oldalát néznéd, a másik pedig nem is érdekelne. Manning 2 éve alig maradt el a karriercsúcsától passzolt yardok-ban, mindenzt futójáték nélkül, csak passzokkal, és azt is csak 1 játékosnak. Idénre sikerült 3 új embert szerezni a falba, ebből 2 upgrade is lesz. Ennél többet mit csináljon még a csapat? Te is tudod, nem lehet 1 év alatt kicserélni egy komplett falat… Barkley pedig feltámaszthatja a több éve konkrétan nem létező futójátékot.

Eli-nak végre nem egyedül kell megoldania a játékokat (és a védelem is végre pihenhet), és már nem is csak OBJ-nek dobálhat, hanem ha más nem, ott van az új TE Engram is. Igaz, ő tavaly is volt, de az egyetlen volt aki nem sérült le az összes elkapni tudó játékos közül. Szóval én még nem írnám le Eli-t sem annyira (persze nem lesz elit, az csak a PO-ban jön össze). Tényleg egyszerű leírni, hogy megint biztos gyenge lesz, de basszus, tényleg ez lesz az első szezonja hosszú évek óta, hogy nem csak 1 célpontja lesz, valószínűlegg lesz mögötte futójáték, és még a fal is előtte jobb lesz pár fokkal. Arról nem is beszélve, hogy már nem McDodo osztja majd az észt, hanem Shurmur hívja majd a play-eket, és ez már Keenum-on is sokat segített. Márpedig abban kiegyezhetünk, hogy azért tavaly mindenki Manning mögé tette volna a QB rangsorában… nem is kicsit.

A QB kérdést meg már sokszor leírtam, kicsit túl van lihegve. Nyílván valóan a QB húzás lett volna a legszexibb húzás, ezt sem vitatom, de azért még nem kell teljese eltemetni Eli-t. Simán kitöltheti a szerződését, akkor pedig amúgy sem lett volna értelme addig padoztatni az újoncot, amíg már új szerződést kellene neki adni. Másrészt van 2 projekt QB, akivel nagy szerencsével bele lehet találni a tutiba. Ha nem, akkor is lehet belőlük (valamelyikből) egy korrekt irányító, aki jó futójátékkal (Barkley), jó WR sorral (OBJ), és értelmes fallal (alakul) el menedzselhet egy SB run-t is akár (lásd idén összes konferencia döntős csapat – Brady).

Idén a PO lesz a cél, de én sem gondolom, hogy ez már most rögtön meglesz, pláne hogy a védelemnek is össze kell még állnia az új rendszerben. Aztán ki tudja, minden évben vannak meglepetések…

50
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x